Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) emvy válasza con_di_B (#50) üzenetére


emvy
nagyúr

Az a gond, hogy ezt meg meg is lehetne csinalni, de nyilvan mindenki ugy szeretne, ha a display managerrel is kompatibilis lenne. Ott meg most epp eleg kaotikus helyzet van.

while (!sleep) sheep++;

(#52) Cifu válasza con_di_B (#50) üzenetére


Cifu
nagyúr

Osszessen annyi kellett volna, hogy kiadjanak egy kulturalt Vulkan + LLVM SDK-t (amivel amugy nem mellesleg egesz jol lehetne Windows-ra is fejleszteni),

Mióta is van kész a Vulkan API? Hogy adjanak ki akkor rá SDK-t? Picit el vagy tévedve mi mennyi időt vesz igénybe...

Egyébként a Valve volt az egyik első, aki támogatásáról biztosította a Vulkan API-t...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53) con_di_B válasza Cifu (#52) üzenetére


con_di_B
tag

Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van".

Persze ha idoben raugranak (hogy mostanra mukodo SDK legyen hozza), akkor kockaztatjak, hogy mi van ha nem is lesz belole soha szabvany stb-stb. De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben.

A Direct3D pl. eleg jol megmutatta, hogy ezek az API-k alapvetoen magasabb szintuek, mint amire erdemes kulon drivert iratni. Az elozo WDDM-es gondolatkiserletet folytatva peldaul, ha a WDDM fole mutod "Stulkan" runtime-odat, akkor azt szepen mellecsomagolhatod a "Steam SDK"-val keszitett programjaid melle, es akkor megvan a Windows kompatibilitas is, a Steam OS-en meg ugyanazt a csomagot az oprendszer reszeve teszed, es kesz.

A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden. A Metal picit mas, de ha meg azt is le tudod fedni vele, akkor aztan mar tenyleg kesz az ultimate grafikus API wrapper. Szinte biztos, hogy az open-source kozosseg neki fog futni ennek a temanak magatol is, vagy mar neki is futott.

De a lenyegi resz nem is a technikai megvalositas, hanem, hogy mit akar elerni a design, es szerintem aminek ertelme lehet(ne):
- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)
- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja
- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire

Ha ez megvan, akkor az lesz a kerdes, hogy valaki miert NE fejlesztene Steam SDK-val? Ha ez nincs, akkor meg az, hogy miert erdekelne egyaltalan a Steam OS support?..

(#54) Fred23


Fred23
nagyúr

A helyükben azért a Vulkan-t megvártam volna, nem lett volna kibírhatatlan várakozás.

Cifu: a Source 2 már támogatja.

[ Szerkesztve ]

(#55) Cifu válasza con_di_B (#53) üzenetére


Cifu
nagyúr

Bakker, te valami iszonyú szinten el vagy tévedve. A Valve SteamOS nem egy játékengine, hanem egy Linux alapú operációs rendszer.

A 'Steam fejlesztőkörnyezet' önmagában értelmezhetettlen, te összekevered a Steam-et a Source-al, ami a Valve saját játékmotorja. A Source 2 fogja támogatni a Vulkan-t. Majd.

Fred23: Ne kezd már te is. Ha megvárják a Vulkan-t mi történik? Addig semmi, amíg nem kezdik el a játékok is használni. Az pedig még várhatóan fél-egy év még legalább...
A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#56) #06658560 válasza con_di_B (#53) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Tekintve, hogy a Vulkan API ugy szuletett, hogy az AMD beadta proposalnak a Mantle-t a Kronos Group-nak, hogy kezdjenek vele amit akarnak, es ez persze sokkal hamarabb ott volt kidolgozott formaban az asztalon, mint a nagykozonseg hallott rola, mondhatjuk, hogy eleg regota "keszen van"."

Mivel a Kronos Group mind a mai napig faragja a Mantle-t, így arra alapozott SDK lehet már nem is lenne jó, bukó lenne.

"De igazabol nem is kell, hogy szabvany legyen belole, mivel megiscsak egy konzol API-rol beszelunk vegeredmenyben."

De, mert egy n+k-adik API-ra nem fog senki fejleszteni, nulla piaci részesedéssel. A Vulkan azért kell, mert közös lesz a W7-W10, PS4 platformmal, s elvileg XO is támogatni fogja.

"A valosagban egyebkent meg ennyire sem kell lemenni kutyaba, a Vulkan/Mantle/D3D12 mar vannak annyira kozel egymashoz, hogy ha valaki nagyon fel az uj API-k bevezetesetol akkor ki tud talalni olyan absztrakciot, amit utana a 3 barmelyiken lehet implementalni, es akkor aztan igazan kenyelmes lesz minden."

A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.

"- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"

Ez az álmodj királylany kategória.

"- egy olyan ingyenes OS, ami az egvilagon kivul semmit nem tud azon kivul, hogy ezt a futtatkornyezetet megvalositja"

Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.

"- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"

A bilit told el az ágyadtól!

(#57) con_di_B válasza Cifu (#55) üzenetére


con_di_B
tag

En tudom mi a Steam OS. En arrol beszeltem, hogy minek lett volna ertelme, nem arrol, hogy mit csinaltak.

Egyebkent meg a jelenlegi koncepcio reszekent is akartam foglalkozni tooling-gal, amikor meg nem lehetett beszelni a Vulkan-rol akkor pl. arrol ment a mese, hogy mennyit fognak integralni OpenGL toolokba, hogy felhozzak azt a vonalat a D3D es a Microsoft SDK szinvonalara.

A Valve-nak az az egyik fo baja, es amiert alapvetoen jogos, hogy "valami OS-felet" akarnak csinalnak, hogy ha osszeveted az OS specifikus alkalmazasboltokkal a Steam-et, akkor pl. a Microsoft/Apple platformjain ismertek az engedelyezett API-k, amik lehet, h limitaltak, de csereben szamithatsz is rajuk, hogy tamogatva vannak, van hozzajuk normalis SDK tamogatas stb.

A Steam jelenleg ebben a vilagban "eloskodokent" van jelen, mert mint alkalmazasbolt ugyan kivaloan mukodik, de onmagaban nem jelent platformot, jatekfejlesztokent nem lehet olyat csinalni, hogy "Steam-platformra" fejlesztek barmit, hanem ugyanugy Windows-ra/OS X-re akarmire fejlesztek, kulon-kulon.

Erre a problemara lett az a valasza a Valve-nak, hogy miutan ettol nagyon megijedt, kitalalta hogy csinal egy ezredik Debian alapu disztribuciot, hatha beleszeret az otletbe az open-source kozosseg es nem lesz gaz, hogy nincs hozza eleg eroforrasuk maguktol.

E helyett vazoltam fel az elobb azt, hogy lehetett volna arra is torekedni, hogy legyen egy mindenhol futo Steam runtime, ami megteremti az egyeseges alapokat, meg azt a platformot, ami jelenleg hianyzik, es ha meg mindig akarnak, akkor erre lehet betolni a Steam OS-t. Nem ezt a mostanit, hanem egy ennel sokkal onallobb, de egyuttal kisebb projektet.

A Source motort meg nem tudom miert keverted ide, en legalabbis nem erzem, hogy barhol is epiteni akarna ra a Valve a vilaghodito terveihez. Amirol en beszeltem es te engine-nek nezted, az egy sima API wrapper, az sokkal alacsonyabb szint egy rendes engine-hez kepest.

(#58) con_di_B válasza #06658560 (#56) üzenetére


con_di_B
tag

1) A gyakorlatban ezt hívják taknyolásnak, ami szar eredményt ad.

Akkor ad szar eredmenyt, ha egymastol eltero rendszereket (pl. D3D 11 vs OpenGL 4) akarsz absztrahalni, mert akkor egyreszt az sem biztos, hogy sikerrel jarsz, de ha igen, akkor is magas lesz az overhead. Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz.

2) "- olyan egyseges Steam fejlesztokornyezet, ami OS-tol fuggetlenul garantalja a mukodest minden (de legalabbis sok) Steam celplatformon (Windows, OS X, Steam OS)"
Ez az álmodj királylany kategória.

Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)

3) Pláne, hogy egy konzol kizárólagos megcélzott feladata a grafikus API futtatás. Ja, nem.

A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem. (Gyakorlatilag BARMIT berakhatsz, ami mukodik. Ezeken a teruleteken peldaul meg a Linux/Unix megoldasai is mukodnek.)

4) "- egy olyan ingyenes OS, ami nem igenyel kulon tamogatast a hardvergyartoktol, hanem kompatibilis modon kepes ranyulni valamelyik nepszerubb platform (Windows...) drivereire"
A bilit told el az ágyadtól!

Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk.

[ Szerkesztve ]

(#59) con_di_B válasza Cifu (#55) üzenetére


con_di_B
tag

"A régebbi játékokat pedig aligha fogja bárki átírni Vulkan-ra, tehát ott végképpen nem lesz változás, csak az új játékoknál..."

Igen, amirol beszeltem/beszeltunk az eleve ezt celozna meg, hogy az uj jatekoknal a legvonzobb celplatformma gyurja ki magat. A mar megjelent jatekokhoz mar akkor se fog hozzanyulni a fejleszto/studio, ha szemelyesen Gabe Newell terdel le elejuk, az mar eleve mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#60) Kansas válasza con_di_B (#58) üzenetére


Kansas
addikt

Már nem azért, de a DX12 mióta a Mantle leszármazottja?
A Mantle max az egyik ok arra hogy a DX12 ilyen lett, amilyen, pl. hardverközelibb

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#61) Tomi32167 válasza kriszpontaz (#45) üzenetére


Tomi32167
csendes tag

én teszteltem lassú volt -50% teljesítmény cs go-ban windowshoz képest, míg ubuntun alig esik 5-10%-ot és nagyon bugos nem értem hogy merték ezt így kiadni

(#62) con_di_B válasza Tomi32167 (#61) üzenetére


con_di_B
tag

Ez mondjuk inkabb tamogatja a koncepciot, mint alaassa, barmennyire is fajo ez szamomra. Ha Ubuntun normalisan megy, akkor onnan mar "csak egy kis debug kell" es fog az menni hasonloan Steam OS-en is idovel. 5-10%-os visszaesesert szerintem mar senki nem picsogna, megiscsak ingyen hozzadvagjak a rendszert.

(#63) #06658560 válasza con_di_B (#58) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Itt viszont olyan rendszerekrol beszelunk, ahol a szemantikai kulonbsegek maximum filozofiai jelleguek mivel mind a Mantle leszarmazottai, kvazi szintaktikus forditasra meg szamottevo overhead nelkul is van lehetoseg. Az, hogy szep lenne-e az igy keletkezo uj API (ami effektive a legszigorubb metszete az emlitett 3-nak) arra nyilvan en sem vennek merget, de most oszinten, ennel ocsmanyabb dolgokra is lelkesen irnak programokat emberek, ha van benne penz."

Az azonos leszármazás egy dolog, a végleges kivitel egy másik. Amelyik már most látszik, hogy eltéréseket mutat. Ergo bizonyos pontokon nem fogsz tudni csak taknyolással közös kódot hozni, ami egyik API-n se lesz tökéletes. Ha az új metszet API ocsmány lesz, az azt eredményezi, hogy nem lehet rá hatékony kódot írni, ergo a kutya nem fogja használni, ha nem fizetik meg érte. Jelen esetben az MS-en kívül más API fejlesztő nincs olyan helyzetben, hogy ezt ki tudja vitelezni.

"Miert is pontosan? (Jogi kornyezetet leszamitva.)"

A minden rendszeren futó kód, API akkor valósulna meg, ha az valami virtuális gép lenne, ála silverlight, ála flash, ála java. Mennyire tapsolnak nekik az emberek? Mennyire hatékonyak? Vagy mondjuk az android runtimeja?

"A rendszermag, a fajlrendszer, es a halozatkezeles azok a dolgok ahol ma a cutting-edge van, es minden masodik heten jelentos fejlodest hozo valtozatokat lathatunk megjelenni. Ja, nem."

Pláne, hogy te mondtad, a kizárólagos API futtatást. Ami mellé egy konzolnál a multimédia, a videó dekódolás is bejön a képbe. Amit esetleg párhuzamosan kéne az API-val futtatni, vagyis messze nem kizárólagosan az APi futtatása az OS feladata.

"Ez sokkal kisebb feladat, mint a teljes binaris Windows kompatibilitas, es emberek meg annak is nekifutottak. Az mas kerdes, hogy sikerult-e nekik, de arra megkerni a gyartokat, hogy ne csak a WHQL-t eljek tul, hanem a te conformance testedet is ugyanazzal a driverrel, meg mindig olcsobb mint teljesen masik drivert iratni veluk."

nem, az általad vágyott cél akkor valósul meg, ha rendszerfüggetlenül működik ugyanaz a driver. Ehhez az kell, hogy a WIN megoldásait a más OS-sel együtt kell kezelni. Amihez az MS-nek kell licenszelnie bizonyos dolgokat, mert nem csak a dirver, de annak kezelése is egységes kell legyen. Na, mennyire fog az MS a store, a konzol és az OS együttes konkurenciájának bármi ilyet átadni?

(#64) -Skylake- válasza Cassi (#34) üzenetére


-Skylake-
addikt

"Ennyit kell leperkálnod minden alaplapcsere esetén, ami egy játékosnál aránylag gyakran előfordul."

ment a keksz , kapd el. Sot , erre kettot dobok ^^

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#65) Kristof93


Kristof93
senior tag

Ugy dobaloztok a 20%-okkal mintha semmi lenne. 5% is elfogadhatatlan, nem hogy 20. Mar reg ota mondogatom, hogy legalabb a Vulkant meg kellett volna varni es sajat ablakkezelot rakni hozza.

Igy csak egetik magukat, es biztositjak, hogy ha elkeszul sem lesz sikeres.

Erdemes lett volna modern motorra epulo jatekotis tesztelni. (ha lenne ilyen linuxon a Metro Redux-on kivul)

(#66) #06658560 válasza Kristof93 (#65) üzenetére


#06658560
törölt tag

Néha egy-egy VGa között is van ennyi, ott valahogy mégsem elfogadhatatlan. Valamint szerintem relatíve mindegy, hogy 140fps, vagy 112fps van.

(#67) -Skylake- válasza #06658560 (#66) üzenetére


-Skylake-
addikt

Az mindegy , de 60 vagy 45 az mar nem :) nyilvan nem ott van a baj , ahol a steamos is tulteljesit legalabb egy sima 60fps fixet, hanem ott ahol a win igen de a steam nem.

"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably

(#68) Kristof93 válasza #06658560 (#66) üzenetére


Kristof93
senior tag

Az uj jatekoknal a baj, nem a sourceos oskovuleteknel. Ha tudnad azert az 5%-ert mennyit dolgozunk a studioban...

(#69) KisDre


KisDre
senior tag

Az Unreal Engine 2 natív volt Linuxon nem? A 4-el mi a helyzet? Azért ha az UnrealE 3-4 futna jól linuxon, az már a 3 miatt viszonylag sok játék, illetve a 4-nek is meg van az esélye elődje népszerűségére

KisDre.artstation.com

(#70) Kristof93 válasza KisDre (#69) üzenetére


Kristof93
senior tag

Unreal 4-ben a pc/konzol renderelo sajnos nem nagyon kap figyelmet. Tele van mindenfele csili-vili, egymassal inkompatibilis megoldassal, de a teljesitmeny nagyon elmarad a konkurenseketol. Mobilra koncentralnak.

(#71) bambano válasza Abu85 (#5) üzenetére


bambano
titán

miért rossz? el tudnád magyarázni?
a cikkben szereplő egyik játéknál 49.1:50.1 pfuj steamos, milyen szar de tényleg.

a másik játéknál meg 107:146. és ez hány fps-től játszható rendesen? szokásos autós példa: ha mindenki szabályosan közlekedik, akkor az egyik autóban mondjuk 20 km/h kihasználatlan végsebesség van, a másikban meg 130 km/h, mégis ugyanakkorra érnek ugyanoda.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#72) Prof


Prof
addikt

Az egesz SteamOS masina moka csak egy trukkos reklamkampany volt a Steam aruhaznak. Es nagyon bejott nekik, miota elkezdtek az egeszet oriasit not a Steam felhasznalok szama.

(#73) Dare2Live válasza bambano (#71) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Rossznak többek közt azért rossz, mert semmi előnye. Egy sima ubuntu ennél jobb FPSeket dobál, szintén ingyenes, max be kell rakni az autorunba a steamet.

Ami képet meg ABU berakott az a best case esete, ezek a legjobb portok. Még itt is elhasal.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#74) Polllen válasza bambano (#71) üzenetére


Polllen
nagyúr

Felhasználói oldalról ez majd akkor lesz érdekes, amikor a wines gép éppen kiköhögi magából a 30 fps-t, a steamOS alatt meg 20 lesz. Az egyiken játszható még, a másikon már nem nagyon. A 107:146 tényleg csak kevés felhasználót érint.

Azt meg eldönteni, hogy ilyen esetben a windows-t érdemes-e megvenni vagy az árából HW-t, esetenként változó.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#75) Jim Tonic válasza Dare2Live (#73) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Az a baj, hogy ezt így nem igazán tudod mérni. Fogalmad sincs, mennyire jó pl. a driver.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#76) #06658560 válasza Dare2Live (#73) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Rossznak többek közt azért rossz, mert semmi előnye."

He?

(#77) Abu85 válasza Jim Tonic (#75) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A zárt driverek az AMD és az NVIDIA esetében is ugyanazt az OpenGL-t kapják, mint Windowson. Ráadásul a Source OpenGL leképezője jobb. Windows alatt képes elverni a D3D-s leképezőt. Ami miatt nem olyan jók a linuxos eredmények az az X.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#78) dabadab válasza Abu85 (#77) üzenetére


dabadab
titán

"Ami miatt nem olyan jók a linuxos eredmények az az X."

Erre tudsz hozni valami konkrét technikai indoklást?

DRM is theft

(#79) Abu85 válasza dabadab (#78) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. Gőzerővel fejlesztjük a Waylandet, hogy végre változás jöhessen. Bár ennek ahhoz is lehet köze, hogy a Vulkan az X-en nagyon lassú a Khronos szerint.

[link] - korábban egy teljes anyagot szenteltünk egy linuxos kernel fejlesztő véleményére. Ebből sokat lehet tanulni, hiszen ő ezzel foglalkozik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#80) emvy válasza dabadab (#78) üzenetére


emvy
nagyúr

Szerintem ez attetelesen lehet igaz, abban az ertelemben, hogy a display server korulotti valtozasok nemileg lassitjak/nehezitik a driverfejlesztest. Konkretan az X biztosan nem lassitja a megjelenitest magat.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#81) ribizly


ribizly
veterán

Én magam napi szinten dolgozom Linux-al (Red Hat Enterprise 7.1 és 6.5, valamint Ubuntu 14.04), de ez igazából sajnos még nem tart ott, amit a játékosok elvárnak. Vannak nagyon jó és bíztató jelek, de mindig ott van egy "de". ;]

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#82) bambano válasza Dare2Live (#73) üzenetére


bambano
titán

a cikkből semmilyen evidens bizonyíték nem derül ki, ami alapján állítani lehetne, hogy elhasal.
a cikkből csak annyi derül ki, hogy abunak nem kedvence a linux. meg a többi cikkéből.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#83) attila9988 válasza berVi (#6) üzenetére


attila9988
őstag

Csak mire megjelenik, az ipar mar megint reg elhuzott mellettunk. Better get used to it.

Akkor valamit nagyon félrenéztél, ugyanis ma már szinte minden területen a linux a nyerő. Ebből te azért látsz keveset, mert a desktop az egyetlen olyan hely, ahol még nem. De használni ott is lehet, és ma már a desktop játék sem gond....

A linux, és általában a szabad software azért jó, mert mindenre használhatod. Linux -ra az ég világon mindent építhetsz, amit akarsz, és meg is teszik.

Nézz utána kicsit jobban annak, mire is jó a linux, meg úgy általában a ma létező *nix rendszerek, mint amilyen a freebsd.

Ne akadj meg azon a tényen, hogy a gamer pc az windows -os.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#84) attila9988 válasza Abu85 (#9) üzenetére


attila9988
őstag

Véleményem szerint az fps számolgatás csak egy igen kis réteg hobbija. A játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy.... a konzolosoknak sem számított soha sem, hogy 30 vagy 120 fps, sőt... 120 -at nem is láttak soha... :)

Egy ilyen masinának az a lényege, hogy legyen felette az "elég jó" szintnek... amin minden megy. Ha felette van, akkor alkalmas a feladatra. Ha nem, akkor nem.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#85) emvy válasza attila9988 (#84) üzenetére


emvy
nagyúr

> játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy

Ne hagyd abba plz (mondjuk eddig se hagytad :) )

while (!sleep) sheep++;

(#86) Abu85 válasza bambano (#82) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nekem a Linux nagy kedvencem, nem véletlenül vagyok pingvin, csak fáj, amit csinálnak vele. Vagy fogadják el, hogy ez az OS nem jó mindenhova, vagy akkor rakjanak bele komoly pénzt, ha játékra is ki akarják terjeszteni a képességeit.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#87) attila9988 válasza Balrog (#11) üzenetére


attila9988
őstag

Az MS sem a kalapból húzta ki a tökéletes OS-t.

Mert hogy van nekik tökéletes os -ük? ;]

Nem mellesleg a linux is 20 éves, csak játékra eddig nem igazán használták, minden másra viszont igen. Mostantól viszont arra is használják.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#88) attila9988 válasza emvy (#85) üzenetére


attila9988
őstag

Mond el nekem légy szíves, hogy szerinted a játékosok hány százalékát érdekli az, hogy a 60 fps felett mennyi van még másodpercenként? A konzolosok még 60 -at sem látnak soha... akkor meg?

Nincs azzal semmi gond, ha valakinek ez a hobbija. Csak azzal, ha azt hiszi, hogy mindenki másnak is ez... :)

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#89) emvy válasza attila9988 (#88) üzenetére


emvy
nagyúr

> Mond el nekem légy szíves, hogy szerinted a játékosok hány százalékát érdekli az, hogy a 60 fps felett mennyi van még másodpercenként?

vs.

> A játékosok túlnyomó többségét csak az érdekli, hogy megy, vagy nem megy.... a konzolosoknak sem számított soha sem, hogy 30 vagy 120 fps, sőt... 120 -at nem is láttak soha...

Kb. 5 hsz-en belul hulyet csinalsz magadbol (nem eloszor).

while (!sleep) sheep++;

(#90) kriszpontaz válasza emvy (#89) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Elolvastad/értelmezted amit idéztél, vagy csak unatkozol?

[ Szerkesztve ]

(#91) attila9988 válasza inspiroyhome (#18) üzenetére


attila9988
őstag

Tulajdonképpen mi értelme van ennek az OS-nek? Mármint, valaki mondjon már csak 1 okot is, hogy miért kéne erre váltani, vagy miért kéne dualbootban használni...

Az, hogy ez a steam alá van kitalálva, htpc szerű játékgépekhez. Senki, még a valve sem mondta, hogy az asztali gépeiden erre kellene váltani. Nekik az a jó, ha steam kliens mindenen van. De kell nekik egy saját platform is, amivel azt csinálnak, amit akarnak.... Érted?

A valve le is írja neked:
"Users should not consider SteamOS as a replacement for their desktop operating system. SteamOS is being designed and optimized for the living room experience."

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#92) attila9988 válasza emvy (#89) üzenetére


attila9988
őstag

Nem értem mi bajod.... azt mondtam mind a két esetben, hogy a játékosokat az érdekli, hogy megy -e a játék. A második alkalommal a 60fps -t azért fogalmaztam bele, mert azzal szoktak példálózni, és azért, mert a konzolok általában ezt sem hozzák... de azt a mondatot már nem idézted be...

Viszont nem válaszoltál a kérdésre...

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#93) attila9988 válasza #52815360 (#35) üzenetére


attila9988
őstag

A felesleges dolgokért az egy forint is sok...

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#94) #52815360 válasza attila9988 (#93) üzenetére


#52815360
törölt tag

Valóban. Játszhatsz egy pakli kártyával is :K

(#95) attila9988 válasza haddent (#48) üzenetére


attila9988
őstag

Te sem érted igazán, hogy nem telepít mindenki a gépére debian -t. Nem rak össze magának mindenki pc -t. Nem számolgat mindenki fps -t....

Ezek brand gépek, tehát drágák. Az én szemszögemből minden brand gép lehúzás, mert én megcsinálom magamnak. De nem várom el mindenkitől, hogy ezt tegye. Én összerakom magamnak a debian -t úgy, ahogy az aktuális feladathoz kell... de nem kell mindenkinek ezt tennie. Akik ilyen gépet vesznek, azok csak játszani akarnak. Mint a konzolosok. Ilyen egyszerű. Lerakják a pénzt ezét, bedugják a tv alá, bekapcsolják, és a steam fogadja őket.
Ettől még lehet asztali gépük is, amin szintén ott a steam, most már függetlenül attól, hogy windows -t, vagy linux alapú os -t használnak.
A valve -nek pedig ez így a jó... Ők most annyit tettek, hogy a nappaliba is kínálnak megoldást, amit a pc gyártók eddig nem tettek meg, valamint megtolták a játékos szekeret a linux alapú os -ek irányába is.

Nem értem, hogy miért akarja ebbe a lépésbe mindenki belemagyarázni, hogy akkor a windows pc -ket valamilyen fajta támadás érte... :D Senki nem mondta, hogy mostantól nem lehet majd winodws 10 -en játszani, és a valve sem állított még csak hasonlót sem.

94: Valóban. Játszhatsz egy pakli kártyával is :K

Nem értem miért válaszoltad ezt... kifejtenéd?

[ Szerkesztve ]

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

(#96) emvy válasza attila9988 (#95) üzenetére


emvy
nagyúr

BTW: te mennyire ertesz a Linuxhoz egyebkent? Tehat fejlesztesz ra? Sysadmin vagy? Eles kornyezetben mennyi tapasztalatod van vele?

while (!sleep) sheep++;

(#97) bambano válasza emvy (#89) üzenetére


bambano
titán

az ugye megvan, hogy mekkora bakot lőttél ezzel a hsz-szel?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#98) emvy válasza bambano (#97) üzenetére


emvy
nagyúr

Hm, nem -- honnan gondolod, hogy bakot lottem (ehhez kene tudni azt, hogy miert kerdeztem, nem?)?

while (!sleep) sheep++;

(#99) inspiroyhome válasza attila9988 (#91) üzenetére


inspiroyhome
aktív tag

így már tiszta. :R

(#100) attila9988 válasza emvy (#98) üzenetére


attila9988
őstag

Az említett hsz -ben semmit nem kérdeztél.... állítottál valamit.

A linux -okkal kapcsolatban meg ha érdekel valami, írd meg... de azt ne itt beszéljük meg, nem tartozik a témához.

„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.