Nehez baromsagot csinalni, az uber alapveto uzleti modellje az adocsalas es torvenysertes, ami sok helyen nemtetszest valt ki.
[ Szerkesztve ]
Nehez baromsagot csinalni, az uber alapveto uzleti modellje az adocsalas es torvenysertes, ami sok helyen nemtetszest valt ki.
[ Szerkesztve ]
Adocsalas alatt mire gondolsz?
Hogyhogy mire? Arra amikor nem fizetnek adot, pedig kene.
Az ugye megvan, hogy az utóbbi időszakban a BKK által ellenőrzött "jogkövető" taxisok 70%-a átb.ta volna az utast, és így adót se fizetett volna (természetesen egyiknek sem vették el a rendszámát). Gondolom az is megvan, hogy a taxis társaságok a bevételeik arányában szinte alig fizetnek adót.
Te is megeszed ezt a marhaságot, a szemedet meg nem veri ki a rögvalóság.
[ Szerkesztve ]
Ha igazad lenne, akkor tüntetés/törvénygyártás helyett elég lett volna tárcsázni a 107et. Persze nem etikus az uber, de a jogállam paródiája sem az.
#3 adóoptimalizálásra
[ Szerkesztve ]
Es hogy jon ide a taxis? Az uber volt a tema, az allitasaim semmilyen tekintetben nem hozhatoak kapcsolatba a taxival.
A rogvalosagot nagyon is jol latom,viszont sajnos te nem tudsz gondolkodni, kulonben az elobbi mondatomban leirtak feltuntek volna neked magadtol. Az a te problemad, hogy nem tudod fuggetlenul vizsgalni a kettot, de elarulom, ha ellopsz a boltbol egy uveg palinkat, akkor nem fog felmenteni ha azzal ervelsz, hogy a szomszedod meg feketen fozi. Remelem igy mar erted.
Nem feltetlen az adooptimalizalasra gondoltam(az legalis), hanem arra, hogy nyilvanvaloan az o modelljuk nem illeszkedik a helyi jogi kornyezetbe. (A legtobb sofornek nem volt vallalkozasa, nem hogy nem adott szamlat az utasnak, de nem is tudott volna. Aztan jon a fix tarifa, ami elo van irva, igy nyilvanvalo volt, hogy a sofor nem tud a torvenynek es az ubernek egyszerre megfelelo szamlat kiallitani, plane, hogy a tranzakciot nem a sofor kontrolalja, igy vagy nem annyi szerepel a szamlan, mint amennyit vonnak, vagy annyi, csak nem a torvenyben eloirt osszeg.) Ez elore tudhato volt, csak annak ellenere elinditottak a szolgaltatast es biztak abban, hogy majd torvenyt modositanak miattuk. Azt hittek, hogy ok az erosebb kutya. Nem csak itthon nem lett igy. Sot volt ahol kimondtak, hogy a "szerzodeses soforok" valojaban alkalmazottak.
[ Szerkesztve ]
az ugye megvan, hogy a tény, hogy az autót vezető valaki nem ad számlát, önmagában további vizsgálatok nélkül nem törvénytelen?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Az ugye megvan, hogy most ez hamis dilemma? Lenyegeben minden elelmesebb multi/startup Irorszagban adozik, mert ugy eri meg nekik, megsem uldozik allami szinten egyik ceget sem, mint az Uber-t. De nem is ez a gondom az egesz helyzettel, hanem ahogy masok is irtak, a fennmarado szabadverseny-ellenes sarga taxik egyaltalan nem jobbak ilyen tekintetben (sem), par embernek kenyelmes a status quo es megprobaljak felulrol fenntatani. Valamiert te is (az altalam es ismeroseim altal tapasztalt, szuk minta alapjan tapasztalt) hienakkal szimpartizalsz, mert papiron minden tiszta, oke, mi bizonyitja hogy ok megfeleloen adoznak? (Most hagyjuk a megszokott mentalitast, tegyuk fel mindegyik jol szitualt, erkolcsos ember, lehet nala kartyaval fizetni (ergo ad bizonylatot) es valoban a hatosagi kikonyorgott tarifan szallit)...
Nyilvan. A problema hogy keresre sem ad es nem is tud.
(#10) Uyuarasy: A hamis dilemma ott van, hogy senkivel sem szimpatizaltam, de te megis azt kepzeled. Ez egy olyan problema amit neked kell tudni feloldani, nem nekem, mert tolem fuggetlen. (Viszont ez az egysegsugaru gondolkodas az egyik oka a jelenlegi politikai berendezkedesnek.)
Az Irorszagban adozas meg abszolut nem erdekel, az legalis, max nem etikus(bar engem ez sem izgat, szokjak meg az allamok, hogy nekik is verseny van).
[ Szerkesztve ]
Azert 'lattam bele' a reszrehajlast a hozzaszolasodba, mert nekem nem lesz 'tiszta' attol egy uzleti tevekenyseg, hogy papiron legalisan mukodik, gyakorlatban meg uzerkednek. (Tudom, csak nem etikusak). Magamban feloldottam a problemat, latva a torvenyhozas elmult par evet, pont erre szamitottam, majd riksazok, arra meg talan nincs kulonado.
A vonatkozó jogszabály szerint a számlaadási kötelezettségnek megbízott útján is eleget lehet tenni.
tehát ha az uberes sofőr úgy köt szerződést az uberrel, mint fuvarszervezővel, hogy az uber számláz helyette, akkor teljesen legális, hogy a magyar sofőr egyáltalán nem ad semmiféle számlát.
de szerintem elég lenne, ha a korábbi X^n uber poszt topicjából linkelné mindenki a hozzászólását
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
a két dolgot ne keverjétek össze:
- az Uber sofőrjeinek adózása: ezt gyakorlatilag megoldották - igaz, az Uber eleinte természetesen igyekezett ezt elmismásolni, de a nyomás hatására ezt tisztázódott: a sofőrök vállalkozók, innentől kezdve a NAV dolga, hogy felügyelje őket
- az Uber mint cég adózása: ez egy másik kérdés, de semmiben sem különbözik a Google, a Facebook vagy a Microsoft magyarországi leányvállalatainak adózásától - akik ugye mind Írországban adóznak 90 százalékban
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
Tudom, de ok sem adtak szamlat, csak elmagyarazzak, hogy ok olyan modernek, hogy nem tudnak adni szamlat. Igy inditottak, aztan ez sem jott be nekik.
[ Szerkesztve ]
Ha sikerül összeadnod a két tényt, akkor talán kijön neked is a lényeg, hogy az über szabályosabban működött, mint a taxis szolgáltatás valaha. Nem tudom, hogy hol látod az ellopott pálinkádat.
Amúgy ha megnézed a multikat, a nem hazai gyökerű vállalkozásokat, egyik sem adózik úgy, ahogy pl egy nyomorult kisvállalkozó.
Ha üzletszerűen csinálja kell számlát adnia.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
70%? forrás? A hülyeségeket mellőzni kéne.
A cikkhez: az itcafé elég szelektíven gyűjtögeti az anyagokat az uberes írásokhoz, pl megint elmaradt, hogy az elemzők egy része fenntarthatatlannak látja a mostani üzleti modellt. Én is.
Remélem visszajön BP-re, eléggé elmehetnek a taxisok a vérbe. Ugyanarról a szórakozóhelyről haza überrel 3500 (+-200) forint környékén jöttem haza mindig (10+ alkalom), e-mailben kaptam számlát, pontos leírást az útról hogy hol jöttünk, sofőrök jó arcok voltak.
Taxival ugyanez a távolság legjobb esetben 5500 forintomba fájt, de volt olyan is aki 9000-ért hozott haza ugyanilyen útvonalon. Sőt, volt olyan is amikor beszálláskor közöltem hogy kártyával szeretnék majd fizetni, ekkor sokszor morgás volt a reakció, de volt egy "akkor takarodj a kocsimból" válasz is. Hasonló vonal volt amikor 15k hufot kért volna el a kolléga, ekkor közöltem vele hogy na akkor most hívjunk egy rendőrt és beszéljük meg hogy milyen tarifa alapján is történt ez a játék, 20 perc veszekedés után elküldött a p.-ba és elhajtott.
Tiszta jogkövető magatartásukról lásd még a mostani sziget eseményeket. Természetesen tisztelet a kivételnek (Debrecenben pl nagyon korrekt taxisok vannak, bár ott is van néhány fura arc), de sajnos a nagyja szemétre való csaló. Appot őrzöm a telefonomon és remélem hogy egyszer még életre kel. Addig meg inkább járkálok a telehányt éjszakai buszon mintsem hogy ezeknek egy fillért is adjak.
Ahogy kiszálltál, 1 percen belül megkapod a számlát a mobilodra. Legalábbis Angliában. Mi a gond? Hogy nem papír? Vonaton az se utazik legálisan aki e-ticketet vesz?
Nesze forrás!
Thanos was right.
Kíváncsi leszek, mi lesz akkor, amikor élesben bevezeti az Uber a vezető nélküli fuvarozást. Usákiában ugye már nyomják, bár felügyelettel, de elég közel járnak hozzá. Mondjuk tegyük fel 20-30 év múlva eljut ez ide is, akkor a taxisok mit csinálnak?
Mert idővel a taxitársaságok szeme is felnyílik, ha olcsóbban kijönnek a robotokkal mint a családos sofőrökkel. Na onnantól a hiénák kipusztulásra ítélt faj.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
"Woland egy fura sátán, nem Isten ellenfele, hanem afféle küldötte, végrehajtója egy megromlott emberi világban, csak annyi rossz van benne, amennyi itt rátapadt."
Egyébként régen is pont ilyenek voltak a kis taxis munkások.
Nem véletlen volt 2 éve az egyetemen ilyen feladat valószínűségszámítás előadáson:
"Minden taxis megbukott a NAV ellenőrzésen.Legalább mekkora a szabálytalankodó taxisok aránya a teljes taxis-populációban 1-α megbízhatsággal?"
Ez van, mikor a feladatot az élet szüli.
Köszönöm. Ettől függetlenül mégsem ugyanaz a kettő, mert az eredeti hozzászólásban ez általánosítva volt.
Az eredeti hírhez hozzászólva, az elzavarásukat követően megvettek egy nagy kínai személy fuvarozó céget, így a világ egyik legnagyobb ilyen cégei közé tartoznak. Rendeltek 100.000db automata(!) Mercedes-S járgányt, meg megvettek egy Otto nevezetű automata kamion fejlesztő céget is. Szóval lehet Tajvanon rugdossák őket, de.
Mai hír pediglen az, hogy az Uber helyét itthon átvesz a Taxify, akik persze sajnálják a fix tarifát, de színvonalban és persze applikáció minőségében akarnak nagyot gurítani. Na most a hazai taxisok mellett NEM LESZ nehéz.
A Telekocsi és tsa. meg tök jól meg vannak most is.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Azért híreket olvasgatva az milyen már, hogy X. taxis engedély NÉLKÜL fuvarozgat 1280Ft/Km áron és amikor lebukik, akkor NEM tudják büntetni, mert 2014 óta nincs is engedélye , így be sem vonható? Hogy is volt az a törvény a bevonható jogsiról, forgalmiról? Ellopták a pomogácsok, mi? Jogállam meg jogegyenlőség. Pfff.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Csak ott tévedsz, hogy az Uber NEM csal adót! Kicsit érteni kene az adó joghoz, ha mar hozzászólsz egy alapvetően szakmai témához.
A tudomány a valóság költészete!
"az elzavarásukat követően megvettek egy nagy kínai személy fuvarozó céget"
Ez pont fordítva volt, még itt is volt a hírekben, hogy a Didi Chuxing felvásárolta az Uber China részlegét.
Azokkal, amit említettél (Mercedes, Otto) és az üzletpolitikával is pont az a probléma, hogy ezt továbbra is hitelből csinálják, mert nyereség sok-sok év után sincsen. Ezzel az erővel annak is lehetne örülni, ha pl. a MOL egy taxitársaságot üzemeltetne, ami lenyomna mindenkit, mert olcsóbb - pedig csak a nyers tőkeerő van mögötte.
Az uber esetén gyorsan jött a rendszámlevétel, a "nem taxis taxisoknál" még egyszer sem tették meg. Kb. ugyanaz mint a reptéri hiénáknál a BKK és a rendőrség egymásra mutogatása.
Thanos was right.
"az uber alapveto uzleti modellje az adocsalas es torvenysertes" - ezt honnét veszed? Benne voltál a top menedzsmentben, amikor azt mondták: "Te figyi ... kéne egy jó biznisz, de akkor már legyen kajak adócsalással és törvénysértéssel együtt, mert e nélkül én nem akarok bizniszt csinálni". Én nem tudom, de érdekelne, hogy mire alapozod az állításod?
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
A szamlat es a bizonylatot azert ne keverd.
(#32) Bluesummers: Egyszeru logika, de mar lentebb kifejtettem. Elso feladat, hogy keresd meg es majd arra valaszolva ird le mi a gondod vele.
[ Szerkesztve ]
Inkább Neked mi a gondod? Zavar, hogy embereknek van kereseti lehetőségük? Ebből nem lesznek milliomosak, rájöttél? Ennyire imádsz adót fizetni, s látni, hogy mire költik el? A fele dolgokkal úgy ahogy, a többi felével már nem annyira értek egyet, de minden országra igaz ez, néhol látványosan teszik zsebre a Te számláidból befolyó összegeket, néhol nem. Nem vagyok ingyenélő, természetesen a körülöttem levő dolgokért fizetek, de az állam vajsmi keveset ad nekem ... én minek adjak ilyen sokat? Kiknek? Milyen jogon?
Előbb ezt nézd meg, másoknak is ajánlom ----------> Ennyi az Annyi 1. - Ennyit és ezért adózunk
Törvényeket tudod kik hozzák? Emberek. Milyen emberek? Akiket megválasztottak. A feladatuk az lenne, hogy az embereket szolgálják, de nézz körül mennyi olyan törvény van, mely az ő javukat inkább szolgálja, mint a köznépét. Szemet szúr ez nekem, tudod? A köznép nem igazán érdekel, sem az, hogy a törvényhozók ők saját maguknak milliárdokat csalnak, de akkor b@zdmeg ők se szóljanak bele én mit csinálok, ne követeljenek még többet, merthogy az én munkámért még nekik is járjon belőle, pluszba!
Miért adózzak le, ha AZ AZ ÉN munkám, többlettermelékenységem és érdemem? Ők mit tettek ezért? Ha ennyire egyszerű logika, akkor talán megérted az én álláspontomat.
ui. Végigolvastam, látom mindenki Téged olt. Ha neked ennyire kell a ku..a számla, ülj taxiba 2-3szor drágábban és töröld ki vele, már ha adnak (tisztelet a kivételnek)!
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
Tudod a százalékot bizonyos átlagok után kapod, tehát általánosítva van az is ...
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
Már nagyon régóta létezik elektronikus számla, ami elektronikusan hiteles, így nyugodtan kaphat e-mailben is számlát.
Bár konkrétan nem tudom, hogy ilyet állított-e ki az Uber, mert sose utaztam velük, de akadálya nincs. Már én is kaptam több másik cégtől is és a cég ahol dolgozok is rendszeresen állít ki elektronikus számlát.
Az nem zavart, hogy "az uber üzelti modellje az adócsalásra épül"?
Igazából nekem az a legnagyobb fájdalmam, hogy ilyen maffiamódszerekkel egyik pillanatról a másikra duplájára nőttek a viteldíjak arra hivatkozva, hogy jogszabály, adózás meg ilyenek. Közben a fizetéskor eddig egyiknek sem jutott az eszébe magától, hogy bármilyen nyugtát, számlát adjon magától, holott mindig diszpécsertől rendeltem úgy, hogy bemondtam az úticélt.
És erre jönnek ezzel az agymosással, hogy az über azért nem, mert adócsal... bezzeg a taxisok. Egyszerűen mondták volna ki, hogy a piac nem létezik, fel van osztva jól tejelő felek közt, sakko nincsen dilemma, szóból ért az ember, jövőre megint duplázzák a díjat, és jöhet majd a 16eFt-os reptéri transzfer, meg az utasok száma szerinti tarifa.
Engem az zavar, hogy idejon egy kulfoldi ceg es helybol arra apellal, hogy majd az o kenye kedve szerint megvaltoztatjak a torvenyeket, de addig is szarnak a szabalyokra. Normalis esetben ez forditva megy, tehat elobb lobbizik, targyal a kormannyal majd utana kezdi meg a tevekenyseget. En ertem, hogy neked(es meg itt joparnak) 100 forint sporolasert mar nincsenek elveid, csak - szerencsere - nem mindenki ilyen.
Taxival meg hiaba jossz, az egy mas tema, hogy azokkal is csak a problema van. De az nem azt jelenti, hogy egy ujabb problemat kell befogadni.
Az meg egyenesen szanalmas, hogy csak fekete feheren tudsz gondolkodni. Ha kijelentem, hogy nem tetszik amit az uber muvel, nem azt jelenti, hogy tetszik a taxi. De ezert vagyunk meg balkan es sajnos ez sokaig nem fog valtozni. A politikai palletta is pont ezert epul fel ugy ahogy. En a helyedben elgondolkodnek, hogy az a helyzet amit szidsz mennyire alapul az altalad is reprezentalt gondolkodasmodon.
(#36) Ghoosty: Tobb mint egy evig tartott mig rakenyszeritettek oket a szamlaadasra. Ezzel foleg azoknak volt problemajuk, akik ceges kartyaval fizettek, aztan nem tudtak elszamolni a munkaltato fele es vegen mehetet fizetesbol. Mert az uber olyan modern volt, hogy nem tudtak szamlat adni.
[ Szerkesztve ]
Reszemrol nem a forintb*szasrol szolt a tortenet, es ahogy latom eddig felreertettelek. A (szerintem 2016-ban elvarhato) szolgaltatasuk es infrastrukturajuk miatt sajnalom, hogy "kiuldoztek" oket, meg hogy egyaltalan nem latok erre alternativat. A felpumpalt hatosagi arak ellen kellett volna a taxisoknak fellepni, nem lenyomni az alternativakat.
Na ez a kérdés, hogy ki tárgyal kivel. Nem mondom, hogy az uber szent de a kormányról is simán el tudom képzelni, hogy makacsul ragaszkodott ahhoz, hogy egy lépést se tegyenek az uber felé.
Thanos was right.
minek kellene ide elektronikus számla?
egy csomó olyan tétel van egy átlagos számlán, ami jogszabály szerint NEM KÖTELEZŐ. ilyen például az aláírás és a pecsét is. tehát küld neked egy sima számlát pdf-ben, kinyomtatod, és az szabályos.
szemben mondjuk az elektronikus számlával, amit, ha kinyomtatsz, nem szabályos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jon a taxify, ami ugyan az lesz mint az uber, csak a hatosagi arakkal. Elvileg penteken startoltak, de gonodolom meg nincs sok soforjuk. Majd itt el fog valni, hogy mennyi embernek szamitott a szolgaltatas es mennyi embernek az ar (ami amugy szerintem is pofatlanul magas, ezert megy most boldog-boldogtalan hiteles/kolcsonzott kocsival taxizni.)
(#40) Narxis: Ha megnezed ezt az oldalt, akkor lathato, hogy mindenhol ugyan azt a semat koveti az Uber. Nem csak nalunk tiltottak be hasonlo okok miatt. Persze a mindenkori kormanyrol sem tudok semmi jot elkepzelni, de az mas teszta.
[ Szerkesztve ]
A helyzet inkább az, hogy idejött, majd nemrég megváltoztatták a törvényt, hogy kiszorítsák. Az über szolgáltatása nem volt taxis szolgáltatás, nem vol leintés, nem volt diszpécser, nem volt droszt stb. Most hoztak egy olyan törvényt, hogy ha felveszel egy stoppost, és neadjaég beszáll a viteldíjba, téged is helyben kivégeznek. "Land of the free"...
Igen, mindenhol az utazasmegosztas dumat akarjak elsutni, de nem csak nalunk nem jott be. (Lasd: Nemetorszag, Franciaorszag, Gorogorszag, Belgium, Dania) Ehhez meg torvenyt sem valtoztattak, mar a 0. pillanatban nem felelt meg. A kivonulasukat ertek el torvenymodositassal, azaz kotelezove tettek a diszpecserszolgalatot. Ez nyilvan egy pofon volt az eddigi huzavonaert, amit produkaltak. (Meg benne lehetett lobbierdek is, mert nehany (diszpecser)cegnek valahogy nagyon jo ez a hatosagi ar.)
[ Szerkesztve ]
Ez a kötelező diszpécser egy undorító dolog.
Thanos was right.
Az. Na meg a diszpecserek is megernek 1-2 miset.
Lengyelországban vagyok, itt van Uber, itt minden működik képzeld!
Csak az olyan röghözkötött emberek mint Te hátráltatják az egész országot. Alkalmazkodni kell, technológiákat befogadni. Uber akart tárgyalni, de a primitív fejűek elzárkóztak ... akkor most ki a balfék?
Ne haragudj, de a 100Ft-os példádat felhozta is látszik, hogy ilyen piciben gondolkozol. Mások írták, hogy nem száz, hanem inkább több ezer Ft a különbség, de mindegy.
Taxival meg hiába jössz --> akkor az Uber micsoda? Pizzafutár? Akkora hülyeségeket írsz itt!
Nálad a "rakenyszeritettek" módszer válik be? Köszönöm, ebből nem kérek, látom Te csak erőszakkal tudsz / akarsz megoldani dolgokat. Ez a szánalmas!
Ha válaszolok / írok az üzenetedre, elvárom a választ. Egy minimális kommunikációs etikettet tartsunk be, még akkor is, ha nem érdekel az ajánlat.
Nem mondtam, hogy kell, csak nekem úgy tűnt, hogy szerinte nem lehet e-mailben számlát küldeni. Csak ezt akartam tisztázni, hogy a lehetőség megvan.
(#38) Reggie0
"Tobb mint egy evig tartott mig rakenyszeritettek oket a szamlaadasra."
Akkor ezek szerint már adtak számlát, tehát nem volt adócsalás. Szóval teljesen felesleges volt elzavarni őket. Sőt azt is el tudom képzelni, hogy adtak számlát, csak valami el volt cseszve rajta és nem minősült számlának. Esetleg csak Mancikának a könyvelésen nem tetszett és nem fogadta el. (Jogtalanul.)
A gazdasághoz és technológiához igazítani a törvényeket, és nem fordítva? Uramatyám, hát ki hallott már ilyet? Ráadásul a globális trendeket is szemmel tartva? Fujj!
Hát egy működő országot akartok ide ti?
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
Az nem zavart, hogy "az uber üzelti modellje az adócsalásra épül"?
Ezt nem tudom megítélni, de megvan a tapasztalatom és a véleményem a multicégek adózási megoldásairól. Szóval ez akár igaz is lehet...
Igazából nem értem ezt a fékevesztett propagandát itt az itcafén az Uber mellett - egyébként ellene sem. Sem világmegváltó, sem pedig ördögtől való dolog, de érdemes figyelni, hogyan működik.