Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16) Stanlee


Stanlee
őstag

Münchenben a tömegközlekedés ratyi. Bővebben: nagyon ratyi.

Total90-nek sikerült a legújjabb eszközeit a MVG-nek betennie a posztba. A metróvonalon még a 70-es években beüzemelt vonatok járnak, villamosból is vannak öregebbek, az S-Bahnok kb. 2002-ben is ugyanezek voltak már. A buszok talán fiatalabbak.

Az egyik fő problémája a müncheni tömegközlekedésnek a sokszor nagy előnyének tekintett Stammstrecke, ahol az S-Bahn (magyarul HÉV) közlekedik. A baj csak az, hogy mivel van vagy 8 vonal, ami egy sínpáron osztozkodik (a valóságban ez több), így relatíve sok vonat megy át ugyanazon a vonalon mindkét irányba, de ha baj van, akkor minden leáll, és nem megy semmi se tovább. A Stammsterckén amíg minden terv szerint halad, akkor ok, szinte percenként érik egymást a vonatok mindkét irányba, de ahogy az ember elhagyja ezt a részét a vonalnak, a 20 perces követési távolság soknak tűnik. Nincs egy külső gyűrű, amin körbe lehetne menni, tehát ha az ember mondjuk a külső kerületből egy nem direkt szomszédos külső kerületbe akar átjutni, akkor be kell a városközpontba utaznia, majd onnan megint ki.

A metróvonalaknak is sok része van, ahol 2 vonal közlekedik egy kisebb-nagyobb szakaszon párhuzamosan, így napközben is 10 perces követési távolságok vannak, persze ha azon a pici átfedésű szalaszon utazik az ember, akkor kb. 5 percre csökken ez az idő.

Szerintem a szolgáltatás színvonalához képest nagyon drága. A jegyrendszer átláthatatlan, sokszor van úgy, hogy 3 megállót megy a busz, de egy másik gyűrűbe megy át a középső, hiába indulsz és érkezel ugyanabba a gyűrűbe, fizethetsz kettőért. A másik érdekesség, hogy pl. a repülőtér tőlünk délre van, de egy egyel magasabb gyűrűbe sorolták.

Ott van pl. az Airport-City-Day-Ticket Single, ami ugyanannyit tud, mint a sima napi jegy, de be kellett vezetni és csak a reptéren lehet megvenni.

De ugyanígy a jegyvásárlás is komplikált: Münchenben lehet az MVV autómatáiban hitelkáértyával, vagy paypass-el fizetni, de ha már kikerül az ember más településre, akkor ott csak a német vasutak automatái használhatóak, persze hitelkártyával nem lehet fizetni. A legtöbb villamoson és buszon, ami Münchenben jár, van jegyautomata, de amint a városhatáron kívül közlekedő buszra száll fel az ember, csak a sofőrnél lehet jegyet venni. Külön jó, amikor a reptéern sokan veszik a buszsofőrnél a jegyüket...

soroljam még?

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.