2019. július 23., kedd

Gyorskeresés

Tömegközlekedés Münchenben

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Írhatnékom volt és azon gondolkodtam, hogy milyen téma lehetne, amit érdemes lenne feldolgozni a Münchnbe vágyóknak. Végül is a tömegközlekedés melett döntöttem, mert a többi nagyvároshoz képest, ez itt egy kicsit bonyolultabb.

Münchenben a következő járművekkel tudsz tömegközlekedni:
- U-Bahn (metró, U1-U8)
- S-Bahn (városon belül küzlekedő vonat, S1-S8)
- Tram (villamos, 15-37)
- Bus (busz, 100-999 és X***)
- Zug (vonat)

München (és környéke) 16 gyűrűből áll, amit 4 zónára osztanak. Zónánként 4 gyűrű van:
- 1-4 Ring (gyűrű) Innenraum (belváros)
- 5-8 Ring (1-8-ig München XXL)
- 9-12 Ring
- 13-16 Ring (5-16-ig Außenraum ergó külváros és 1-16-ig Gesamtnetz, tehát teljes hálózat)

A müncheni tömegközelekedési vállalat az MVG (Münchner Verkehrsgesellschaft), ami a DB-al (Deutsche Bahn), vagy is a német vasúttal dolgozik össze.
Ezt azt jelenti, hogy a 16 gyűrűn belül közlekedhetsz vonatokkal is, amik a DB-hoz tartoznak, ha tömegközelekedésre veszel jegyet.

U-Bahn és S-Bahn

Metró az U6-os kivételével csak az első zónában közlekedik és ennek oka az Allianz Aréna. Ezzel oldották meg, hogy ha meccs van, akkor tömegközelekdéssel is ki lehessen menni.

Az S-Bahn egy kicsit nagyobb mozgásszabadságot biztosít, de metró 10 perces indulásával szemben, az S-Bahn csak minden 20 percben jön. Ezen része a tömegközlekedésnek Münchenben borzalmasan rosszul van megoldva. A többi nagy város ezt simán megoldja, vagy is sűrűbben jönnek járatok... itt erre sajnos még várni kell és a mindennapos késésekkel is számolni kell, pláne ha S-Bahnról van szó.

U-Bahn és S-Bahn vonalak:

Villamos

A villamosok 10-15-20 percenként közlekednek, attól függően melyik járatról van szó és milyen időszak. Késésekkel itt is számolni kell a forgalom miatt. Sajnos elég sok autós bunkó módjára a villamos elé hajt, vagy a kanyarban úgy áll be, hogy nem tud a villamos elmenni.

A villamos vonalak:

Busz

A buszokkal próbálják azokat a lyukat betömni, ahova a többi tömeközlekedéssel nem lehet eljutni és ezt elég jól meg is oldják. A buszoknál a legnagyobb probléma, hogy késnek a közlekedés miatt és, hogy vannak járatok, ahol 40 percenként mennek csak buszok, de 20 a minimum.

Buszjáratok (a végkony kék vonalak 3 jegyű számokkal):

A jegyek

Most a nyugdíjas és tanuló heti/havi/éves bérletekről nem írnék, mert azt csak egy nagyon kis részét képezi a jegyvariációknak és itt gondolom keveseket érint. Keveseket érint, mert csak a helyi nyugdíjasokra és tanulókra érvényes.

Árak 13.06.18

Kurzstrecke, rövid távú jegy 1,80 euró. Ezzel maximum 2 megállót mehetsz és ha ez a két megálló az egyik zónából a másikba megy, akkor nem használhatod.
Einzelfahrkarte, vonaljegy 2,90 euró és ez csak egy zónára érvényes.
Tageskarte Single 1 Tag, napi jegy egy főre 6,70 euró (Innenraum), 8,90 euró (München XXL), 6,70 euró (Außenraum) és 13 euró (Gesamtnetz).
Tageskarte Single 3 Tage, 3 napos jegy 16,80 euró és ilyen csak Innenraum-ra van.
Gruppen-Tageskarte 1 Tag, csoportos napijegy 12,80 euró, 16,10 euró, 12,80 euró és 24,30 euró. Ezzel 5 felnőtt személy utazhat, vagy 4 felnőtt és 2 gyerek max 14 éves korig.
Fahhrad-Tageskarte, bicikli jegy 3 euró és ez a 4 zónára értendő. Hétfőtől péntekig reggel 6 és 9 óra között, valamint 16 és 18 óra között viszont nem szabad tömegközlekedésen bringát szállítani.
Airport-City-Day-Ticket Single/Gruppe, reptérről napi jegy 13 euró, csoportnak meg 24,30 euró. Ez is 4 zónára érvényes.
CityTourCards 4/5/6 Tage, jegyek 4-6 napra 26,90 eurótól egy személyre és 41,90 eurótól csoportnak.

Ezeken kívül vannak még speciális jegyek, amik szerintem elmlítésre sem méltóak, mert drágábba jönnek ki, mint a fent említettek, vagy akkor érdemes megvenni ha évente töbször látogatsz el ide, de nem itt élsz.

Tram:

U-Bahn

S-Bahn

Bus

Az itt élőknek természetesen van éves és havi bérlet is, ami gyűrűnként áremeléssel jár. Pl. aki az egyes gyűrűben dolgozik, de a 16.-ban lakik, az közel 200 euróval számolhat havonta.
Átlagosan 100 eurót adnak ki a helyiek havi bérletre.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy ha éves bérletet veszel, akkor csak 10 hónapot kell fizetni.

Remélem nem hagytam ki semmit, de ha kérdés van, akkor dobj egy hsz.-t és ne privát üzenetet írj.

Hozzászólások

(#1) total90


total90
(PH! kedvence)

Tömegközlekedjünk :))

Ha nincs jó, ló a szamár is. Képeim: 500px.com/abenteuR Videóim: tinyurl.com/yb2nk3e6 Instagram @abenteuerkanal

(#2) letepem válasza total90 (#1) üzenetére


letepem
(fanatikus tag)

Münchenben nincs is a nálunk megszokott havi bérlet (felnőtt,gyerek, tanuló, kutya, macska)? :(

látok, hallok, érzek és gondolkodom.

(#3) buherton válasza letepem (#2) üzenetére


buherton
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Szerintem ez mindent elmond.

Ezeken kívül vannak még speciális jegyek, amik szerintem elmlítésre sem méltóak, mert drágábba jönnek ki, mint a fent említettek, vagy akkor érdemes megvenni ha évente töbször látogatsz el ide, de nem itt élsz.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#4) total90 válasza letepem (#2) üzenetére


total90
(PH! kedvence)

Persze, havi és éves bérlet is van, de az akkor játszik ha itt élsz.

Mindjárt ki is egészítem ezzel.

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is. Képeim: 500px.com/abenteuR Videóim: tinyurl.com/yb2nk3e6 Instagram @abenteuerkanal

(#5) letepem válasza buherton (#3) üzenetére


letepem
(fanatikus tag)

Igaz-igaz my bad.

látok, hallok, érzek és gondolkodom.

(#6) Geri Bátyó


Geri Bátyó
(őstag)

Ez a sávos kialakítás egy nagyon jó ötlet. 1 éve voltam Nürnbergben és ott gyakorlatilag a teljes város a belső zóna. Megdöbbentő volt, hogy még a 80 Km-re lévő Solnhofenbe is a nürnbergi tömegközlekedéssel mentünk.
Prága még durvább. Ott a belső zónához olyan települések is hozzátartoznak, mintha a BKV-val utazhatnánk mondjuk Piliscsabára.
Mindkét városra jellemző, hogy a járművek viszonylag ritkán járnak. Metró is 10-15 perc.
Nürnbergre mondták, hogy késések előfordulnak, de mi nem futottunk bele komolyabb késésbe. Prágában viszont rohadtul pontosan járt minden, teljesen meglepő volt.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#7) total90 válasza Geri Bátyó (#6) üzenetére


total90
(PH! kedvence)

Vannak nagyon jó régió jegyek, pl. Bayern-Ticket, amivel minnél többen mentek, annál olcsóbb. Ha pl. már 5 vagytok, akkor 8 euró fejenként és egész nap utazgathatsz Bajorba mindennel, amihez a DB-nek köze van.
Sőt, némelyik vonattal érvényes Salzburgig is.

Én nagyon sokszor veszem hétvégére, ha kirándulok, mert olcsó és kb. mindenre fel lehet ülni, nem korlátoz semmi.
Ha 16 gyűrűn belül mászkálsz társasággal, akkor megéri azt venni :K

[ Szerkesztve ]

Ha nincs jó, ló a szamár is. Képeim: 500px.com/abenteuR Videóim: tinyurl.com/yb2nk3e6 Instagram @abenteuerkanal

(#8) ivana


ivana
(PH! addikt)
LOGOUT blog

A Budapestihez képest nagyon ritkán járnak, itthon 10 percenként éjfélkor jár a metró nem nappal, forgalmasabb villamosok is sokkal gyakoribbak. 15 perc két busz között már sok. Miközben a jegyár töredéke.
Ilyen menetrenddel baromi lassú lehet ha át kell szállni, főleg, hogy késik is.

(#9) szabonagyur válasza ivana (#8) üzenetére


szabonagyur
(PH! nagyúr)

Egy kicsit talán nagyobb is a város ;)

(#10) buherton válasza szabonagyur (#9) üzenetére


buherton
(őstag)
LOGOUT blog (1)

+300k-val több Budapest lakossága. Szerintem a járatok gyakorisága nem ezen múlik :) .

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, eben - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.