Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Doze


Doze
aktív tag

Nem a tűgörgő adta a hangot? Az szokott csörögni :), egyébként ha tartós eredményt akarsz felfúrni a hengert, és ahhoz túlméretes illesztett dugó kell... elmész egy gépmuhelybe megcsinálják...

(#2) TheLázs válasza Doze (#1) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Az előző alkalommal a tűgöresz volt, de az nagyon rossz összeállítás volt, detonáció is volt, szétesett, elmúlt.

A tűgöresz most tökéletes, nem kottyan, kiválóan fut. Persze, túlméret lesz, csak nem tudom, milyen dugót vegyek hozzá. Az a célom, hogy tartós legyen és jó.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#3) gerii válasza TheLázs (#2) üzenetére


gerii
addikt

A legjobb a gyári dugó. Börzéken is lehet kapni.
Őket ajánlom

(#4) Szoszo94


Szoszo94
őstag

Gyári, vagy Keystone. Utóbbit inkább tuning blokkokban alkalmazzák, minőségére nem hallottam panaszt, pedig ott 10+ezres fordulaton kínozzák őket. Ezzel a kettővel nem nyúlsz mellé :N

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#5) zolee5016 válasza Doze (#1) üzenetére


zolee5016
őstag

Ez a tuti mrgoldás
(ha meg erő is több kell sebesség nem annyira fontos(((100+ kilós teher rendszeresen a simón))))
akkor 3. gyűrű a dugóra....attól megbikul egy cseppet)

Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

(#6) Zolaash


Zolaash
aktív tag

Ciripelni is fog, mindegy mit raksz bele. Ezeket a motorokat ólmozott benzinre tervezték. Csak ólommentes benzint tudsz venni mindenhol. Az ólom felelt részben a kenésért. Vannak ólompótló adalékok, de nem sokat érnek.

Rip and tear

(#7) szipipeti válasza TheLázs (#2) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Ha a hajtókar dugattyú felőli végét nem "igazították" az előző tűgörgő törése után, annak a következménye is lehet....
5-8000 km-nél már normál körülmények között is jelentkezik a zaj...
Az 1:50-es keverék is lehet kicsit dúsabb... És jó!!!! 2T olajat!

(#8) TheLázs válasza Zolaash (#6) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Vegyészmérnök hallgatóként az üzemanyagokkal valamilyen mélységben megismerkedhettem. Az ólom a kompressziótűrésért került a benzinbe tetraetil plumbát formájában. Az oktánszám, ami a kompressziótűrést jellemzi, régen csak alacsonyabb volt. Tehát, most a benzin kevésbé hajlamos öngyulladásra, mint a békebeli motorok idején?

Miért is fontos ez, hogyha nem dízel a motorkerékpár, és az a célunk, hogy a gyújtás a gyertya által menjen végbe? Mi köze van az ólomnak mindenhez, ha már nélküle is elérhető ugyanaz a kompressziótűrés? Optimális esetben sem a régi, sem az új üzemanyag nem kopogva égett.

Nem értem a gondolatmeneted, kérlek, fejtsd ki bővebben.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#9) TheLázs válasza szipipeti (#7) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Másik főtengely van benne (gyári), szakszerűen felújítva, illesztve. A keverékem mindig inkább éppen egy hangyányit dúsabb szokott lenni, és csak szintetikus olajjal tankolok.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#10) zotyesz66 válasza TheLázs (#8) üzenetére


zotyesz66
őstag

Hadd ciripeljen, ettől nem fog szétesni. Ez sosem lesz japán motor, de nem is baj. A régi 125-ös MZ-k is mindig csörögtek, aztán mégis kimentek a világból. Annyit megtehetsz, hogy a gyűrűk élét reszelővel legömbölyíted, kevésbé akad meg úgy a felömlőkben. A kompressziós nem változtat, olajlehúzó funkció itt ugye nincs. Szerintem ahogy használod, a csörgés csökkenni fog, ahogy az olajokat kezd majd lerakódni.

(#11) szipipeti válasza TheLázs (#9) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Nos, akkor mindent megtettél (a nagy többségre nem jellemző) . . .
Igazából együtt lehet vele élni.... Nem lesz baj...

(#12) Abus2 válasza TheLázs (#8) üzenetére


Abus2
tag

A régi motoroknál az üzemanyagban található ólomadaléknak nem csak az általad leírt szerepe volt, hanem kenési feladatokat is ellátott. A szelepeket, szelepülékeket kente elsősorban. Emiatt nem lehetett a régi járművekben az ólommentes benzint adalékolás nélkül használni. Előbb-utóbb a motor elkezdett csörögni, mert a szelepfészkek kiverődtek/elkoptak. A régi faros Skodáknál tuti így volt, mert volt a szüleimnek és még emlékszem rá. Kétütemű motoroknál viszont szerintem ez a kenőhatás nem jelentkezik, mert ott ugye a 2T látja el a feladatot. Bár ennek alaposabban utána kellene olvasni.

Sörhassal nem lehet születni. Azért meg kell dolgozni!

(#13) Hieronymus válasza Abus2 (#12) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ezen kétütemű motoroknál nincs szelepezés, nincs mit kenni rajtuk.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#14) TheLázs válasza Hieronymus (#13) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Kicsit utánaolvastam, hogy mik is a hatásai az alkalmazott ólomvegyületnek. Tényleg volt kenési funkciója, és keverékképzés során az égéstérben stabilizáló funkciója is.

A kenést viszont kétüteműeknél az elmúlt 40 év tribológiai fejlődése miatt megoldottnak érzem.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#15) tescodr


tescodr
tag

1:40-1:35 keveréket próbálj meg.Ha bejáratós akkor mindenképpen ez az ajánlott, ha nem bejáratós akkor is ajánlott az 1:40es keverék a jobb kenés miatt. Sajnos a mai alkatrészek silányabb anyagminőséggel bírnak ezért szoktunk a gyári 1:50es keverés helyett dúsabb keveréket tankolni. Dugóból gyári az ajánlott. A legjobb lenne ha keresnél egy rendes gépműhelyt ahol ezzel foglalkoznak, pl: kistelek.Sajnos el kell hogy keserítselek nagyon nehéz ma igényes felújítást végezni részben az öreg szakik hiánya miatt másrészt a silany alkatrészek miatt, harmadrészt a neten keringő iszonyatos dezinformáciok miatt is.Ha mindent jól is csináltál akkor is elő fordulhat hogy ciripelni fog.

[ Szerkesztve ]

(#16) Freiherr


Freiherr
őstag

Add el ezt a roncsot, kifutottak már ezek rég. Hiába locsolod rá a nehezen megkeresett pénzed, sose lesznek már ezek jók.

XXX

(#17) Alpi.


Alpi.
addikt

Gyári a henger, nincs belebővítve kipuff nyílásba ?
Én egyébként egy Soós Anti féle 60-as hengert vettem anno és maximálisan elégedett voltam vele. Minden tekintetben előrelépést jelentett a gyári-hoz képest, kifejezetten kellemes változást adott a motornak !

Még valami : ezekhez a régebbi 2 ütemű mocikhoz nem jó a full-full szintetikus olaj ! Szorulnak tőlük, nem erre vannak munkálva a felületek.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

(#18) TheLázs válasza Alpi. (#17) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Na.

A henger gyári, nincs belebővítve sehol. Azt sem tudom, milyen méret most.

Viszont: van egy gyári hengerem ami 39 alatt van kicsivel, és egy másik, amit most vateráztam németből dugóval, hengerfejjel, az még békebeli 37,98-as dugóval van, ami az alapméret (negyedmilinként van túlméretezés 39,5-ig, utána elfúrják már a felületi edzést, ami keményebbé teszi a hengerfalat)

Nem lenne rossz a combosabb henger, nem is vetem meg. Arra viszont lesz egy külön blokk rendszeresítve, ezt a blokkot (mivel "ismerem" az előéletét és kevésszer volt bontva) inkább gyárinak hagyom meg. A másik blokk lehet, hogy rezonátoros rendszert is kap, a diszkrétebbik fajtából. Nagyon eszement tuningot ott sem akarok, az a célom, hogy utcai használat mellett ne legyen élhetetlen a gép, és ne zabáljon sokat, meg ne egye az alkatrészeket (nyomatékosabb, kevésbé forgós rendszer, 75-80 végsebesség környékére, talán)

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#19) TheLázs válasza TheLázs (#18) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Arról nem is beszélve, hogy az (idióta) intelligens előző szaki, akinek a munkája atomokra hullott, javasolta neem, hogy fúrassuk nagyobbra a gyári, soha nem fúrt hengert. Ki lett dobva egy jó henger így az ablakon. Az még nagyon sokáig jó lett volna. Nem baj, az már szemétbevaló.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#20) Claude Leon válasza TheLázs (#8) üzenetére


Claude Leon
senior tag

Itt nem az oktánszámról lett volna szó, hanem az adalék mellékhatásairól :)
Mármint, amennyiben a hajdani adalék összeólmozta az érintett felületeket, így beleugatva a súrlódási tulajdonságokba (siklócsapágyak bronzbetéteinél keress), és a valamennyire tapasztalati utas motortervezésbe. Jó lesz az úgy is..

szerk: nem olvastam a topicot végig :D

[ Szerkesztve ]

(#21) szipipeti válasza TheLázs (#8) üzenetére


szipipeti
csendes tag

http://www.fiat850.hu/index.php/component/content/article/68-hasznos/132-benzin-olommal-vagy-olommentesen.html

Egy link, az ólom hatásáról...

Egyébként a '90-es években az ÁFOR kutakon volt "ólomhelyettesítő adalék" ami segített a kenést javítani...
Vagy helyette ajánlották a keverék kicsit sűrűbbre keverését, pl.: Simsonnál a gyári 1:50-es (olaj/benzin) keverék helyett az 1:40-es keveréket... (javítva a kenést a kieső ólom helyett).
Persze ez az adalék is "kikopott" a mindennapokból... Illetve a '90-es évek kétütemű motorjait már eleve a ólommenteshez tervezték, így ott nem okoz...
A Simson-t cirka 40 évig gyártották, gyakorlatilag minimális változtatásokkal... (már ami a hengert/dugattyú/főtengely kombót illeti)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.