Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) osztraksajt


osztraksajt
őstag

Remek kezdeményezés!

Sajnos a távolság okán nem tudok rajta részt venni. Online követhető esetleg?

(#2) joghurt


joghurt
addikt

Hasznosnak ígérkezik, bár épp kezdő szinten a legtöbb információt egy rövid Wiki-lapon is össze lehetne foglalni (pl. utak találkozását közös csomóponttal megoldani).

Más kérdés, hogy rengeteg dologban még egy országon belül sincsen egységes álláspont. Pl. a számozott főutak kezelését ahány szerkesztő, annyiféleképp csinálja. Különösen ha egy belterületen átvezető, utcanévvel is rendelkező darabról van szó.
Az adatbázis minőségén sokat javítana egy script, ami végigmegy (fizikai csatlakozás alapján), és rendbe rakja, illetve hozzáadja a megfelelő mondjuk elsőrendű route-hoz az egyes way darabkákat.
Hasonlóképp jó lenne egy attributum szerint színezett nézet, amin egyből látszana, ha pl. egy 30-as övezetben elmaradt néhány utca sebességkorlátjának beállítása.

Amit viszont még mindig nem sikerült megoldani, hogy a rendelkezésemre álló hatalmas mennyiségű útvonal logot hogyan lehetne kezelni, és megosztani más szerkesztőkkel. Az egész jelenlegi infrastruktúra a lelkes amatőrökre van szabva, és erős gátja a komolyabb munkának.
A másik örökzöld problémám a más útvonaltervezőkben való felhasználhatóság macerás mivolta. Ahhoz ugyanis az kellene, hogy a fizikailag átjárható út-találkozásoknál mindkét elemnek vége legyen. Jelenleg viszont pl. egy körforgalom egyetlen elemből áll, így a ki-behajtók a törtvonal közepébe csatlakoznak.

A tej élet, erő, egészség.

(#3) pietrrr


pietrrr
aktív tag

Online kozvetites lesz esetleg?

(#4) n00n


n00n
őstag

Nagyon örülök az ilyen akcióknak. Egy ideje már csak OSM-re alapozó navigációs alkalmazással navigálok és be kell vallanom, hogy elsőre féltem, hogy milyen lesz a térkép minősége, de minden várakozásomat felülmúlta. Az általában tesztelt dolgok sokkal pontosabbak, mint a Google Maps-ben. Pl. van mellettünk egy Spar, ami már 5 éve bezárt, de a Google Maps-en még mindig ott van. Van egy másik ami pedig jó 50 méterrel arrébb van rakva, mint a valóságban. OSM-en mindkettő jó. Mivel elég sokat használom ezért szerettem volna hozzájárulni én is kicsit a dolgokhoz és már benne is van 5-10 szerkesztésem. :) Ha csak mindenki ennyit tenne (persze nem ész nélkül, hanem elolvasva a szerkesztési útmutatókat)... :)

(#5) joghurt válasza n00n (#4) üzenetére


joghurt
addikt

Három térképes adatbázist ismerek behatóbban, az OSM-en és a Google Maps-en kívül a Here-t (egykor Navteq, majd Nokia). Mindháromnak megvannak a maga erősségei, és mindháromra lehet felhozni jó és rossz példákat.

Az OSM egyik hiányossága a GPS-pontosság (tehát nem precíziós vevővel felszerelt autó nyomvonalát rajzolják be, hanem vagy szemre, műholdkép alapján, vagy csak úgy, jobb esetben kommersz GPS vevő 3-50 m pontos trackje alapján). A másik pedig az inhomogenitása. Ahol egy lelkes tag lakik, ott a házak közötti utolsó gyalogcsapás is be van rajzolva, miközben máshol a hónapok óta átadott kétszámjegyű főút is hiányzik.

A nagy cégekkel ellentétben viszont nem kell várni akár egy évet a hiánypótlásra. Berajzolod, és pár óra múlva már ott is a térképen.

Az OSM-mel kapcsolatban inkább olyan filozófiai problémám van, hogy miközben lelkesen rajzolgatjuk a térképet, jó pár cég fizetős szolgáltatást végez ezen a platformon. (Mondjuk ugyanezt megteszik a Google Maps-en járműkövetésre is, amit kifejezetten tiltanak a felhasználási feltételeik, de ez legyen a Google baja.)

A tej élet, erő, egészség.

(#6) Stanlee


Stanlee
őstag

Orommel olvasom, hogy lesz ez az eloadas, sajnalatos, hogy nem annyira ismert ez a terkepszolgaltatas Mo-n. En a nemeteknel eloszeretettel hasznalom, pont azert, mert a valtozasok gyorsan belekerulnek.

Amikor meg sokat jartam Szerbiaba, google maps-en az M5 az "uj" autopalyas hataratkelo elott befejezodott, majd a masik oldalon a hatar utan folytatodott az ut, de nem volt a terkepen fizikai osszekottetes a ket oldal kozott, mindig a lezart regi 5-os uton levo hataratkelo fele tervezett. Irtam nekik tobbszor, hogy modositsak mar a terkepet, mert mar a muholdfelvetelen is latszik az uj atkelo, honapokig nem tortent semmi. Azert nem egy kisforgalmu helyrol van szo, ennyit a gyors reagalasra.

A nemeteknel volt olyan autopalya, ami megepult, es a google-n is csak sokara kerult fol, osm-en meg a megnyito utan par napra minden pontosan fel volt vezetve.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) pomorski


pomorski
őstag

Tök jó, támogatandó kezdeményezés!

(#8) turbulencia8


turbulencia8
őstag

Azt az eloadot nem K1-26-nak kerszteltek at egy ideje?

(#9) joghurt válasza turbulencia8 (#8) üzenetére


joghurt
addikt

Annak biztosan nem. A jelenlegi előadók: Kf-51, Kf-38, Kf-51, Kf-76, Kmf-4?, Kmf-34, Kmf-95?, K1-34, K1-74, K2-34, K2-75. Forrás

A "Kmf. 26." más néven az Oltay terem, az Általános- és Felsőgeodézia Tanszéknél.

Szerk.: A K-épületen belülre is kellene OpenStreetMap. :)

[ Szerkesztve ]

A tej élet, erő, egészség.

(#10) UHHH


UHHH
senior tag

Online kozvetites lesz esetleg?

Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html

(#11) Andreas2 válasza joghurt (#2) üzenetére


Andreas2
tag

Hasonlóképp jó lenne egy attributum szerint színezett nézet, amin egyből látszana, ha pl. egy 30-as övezetben elmaradt néhány utca sebességkorlátjának beállítása.

ITO map speed limits

(#12) joghurt válasza Andreas2 (#11) üzenetére


joghurt
addikt

Kösz!

A tej élet, erő, egészség.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.