Németország legértékállóbb autója a Dacia. Az évenkénti értékvesztése a legalacsonyabb. Elég sok autó, már az első évében többet veszít az értékéből, mint egy új Dacia ára.
Azért a Dacia korrekt megítéléshez néhány adat ismerete szükséges.
https://www.adac.de/news/tuev-report/
A német műszakivizsga állomások statisztikái szerint 2020-2021 időszakban.
A vizsgára vitt járművek 18%-a esett ki az első vizsgakörben, a 9,6 millió vizsgából.
A legrosszabb vizsga statisztikát két körben nyerte meg a DACIA Logan. Az első vizsgás 2-3 éves Loganok 11,6%-a bukott meg, A 10-11 éves Loganok 36,8% kapitulált.
Viszonyításként. 2-3 éves autók nyertese 1,5% hibaarányt teljesített A 10-11 éves autó kategóriában ugrott fel 12,5%-ra a győztes aránya.
Azt nem tudjuk, ezeknek mennyi százaléka volt komoly hiba. (4 éve a Focus II azért ismételte a vizsgát, mert a vizsgáztató úgy ítélte, a jobb és baloldali féklámpa nem azonos színnel világít. Az a széria, aminek lámpaburkolata fehér és az izzók vannak festve. A két oldalon nem egyenletesen öregedett el a színbevonat.)
Napi használatra egyértelműen bevállalható a Dacia. Mellette lehet egy státuszszimbólum autó. Vagy lehet bérelni egyet a fontosabb pillanatokra.
A Dacia felett a Mitsubishi áll a "ranglétrában". Ebben a napi használatra kategóriában értelmes választás lehet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!