Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) updog válasza Diabolis (#98) üzenetére


updog
senior tag

A KRESZ-ben a következők nincsenek felsorolva:
- a jogszabályt betartók anyukája
- "forgalom ritmusa"
- "kivéve a kintfelejtett 30as táblánál"
- "gps szerint" / "óra szerint" / "trafipax+3-5-15% belefér"

Fel van viszont sorolva:
"6. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:"

70-es tábla van, max 70-nel mész. Pont (a Hungárián biztos nem rendelkezik máshogy a KRESZ). Általános iskola 3. osztály értelmezési feladat, óvodás szintű dackorszak hogy "csakazértse". :W

Attól hogy kimész Mexikóba droggal kereskedni, meg gyilkolászni, mert ott minden hülye azt csinálja, attól még eleve nem lenne szabad azt csinálni, és nem lesz igazad tőle.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#102) 8th válasza bambano (#68) üzenetére


8th
addikt

Minden szavaddal egyetértek. A csiga tempóban várost nézőkön kívül a másik amitől még rövid úton agyfaszt tudok kapni azok a lámpától indokolatlanul lassan elinduló szerencsétlenek. Fél perc mire eléri az ötvenet de következő lámpához már jó messziről odagurul mert lehet, hogy piros lesz. :U

(#103) Egon válasza Noukoum (#100) üzenetére


Egon
nagyúr

Mindenkit aki 90-nel megy ki kell szedni a forgalomból, jogosítványt el.

Nyilvános akasztás, és/vagy amolyan Dredd-bírósan, kocsi felrobbantás nem kéne? :U

Ja ez a balkán

Azt látom... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#104) Noukoum válasza Egon (#103) üzenetére


Noukoum
veterán

Bármilyen hihetetlen de egy rendszer úgy tud hatékonyan működni ha betartjuk a szabályokat.

Persze mondhatom én ezt egy olyan országban ahol az egész ország tapsolt az üzemanyag árlimit miatt mert hogy végre olcsó. Hát látjuk mennyire “olcsó”.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#105) Egon válasza Noukoum (#104) üzenetére


Egon
nagyúr

Bármilyen hihetetlen de egy rendszer úgy tud hatékonyan működni ha betartjuk a szabályokat.

Bármily hihetetlen, de sehol sem állítottam az ellenkezőjét. Ugyanakkor gyorshajtás után azonnal jogsibevonás, no ilyen talán még a diktatúrákban sincs. Esetleg Szingapúrban, ahol botozás jár sokmindenért... :U
Jelen esetben nem gondolnám, hogy kizárólag az elrettentő erejű büntetésnek lenne visszatartó hatása, ráadásul a betartatás lenne az igazán problémás (ha "kiveszed" a forgalomból ezeket az autósokat mondjuk a Hungárián, azzal csak tovább lassítod a forgalmat). Esetleg jobban össze kellene hangolni a közlekedési lámpákat, zöldhullámot teremtve, felüljárók építésével csökkenteni a lámpás kereszteződések számát, biztosítva a folyamatos forgalmat: ezek azok az intézkedések, amik segítenének csökkenteni az autósokban meglévő frusztrációt.
Ha már indulatból ítélkezünk: én a notórius lassúhajtókat büntetném... :U A KRESZ betűjét betartják ugyan, de a szabály szellemét nem, mivel indokolatlanul akadályozzák a forgalomban részt vevő többi járművet. Aki nem képes (mondjuk egészségügyi okok miatt, vagy a járműve műszaki állapota miatt vagy bármely más okból) a megengedett legnagyobb sebesség közelében haladni az úton, az járjon busszal... :U

Persze mondhatom én ezt egy olyan országban ahol az egész ország tapsolt az üzemanyag árlimit miatt mert hogy végre olcsó. Hát látjuk mennyire “olcsó”.

A világ több országában is próbálnak küzdeni a jelenség ellen. Persze nyilván szerencsésebb lett volna mondjuk a jövedéki adó csökkentése, nem pedig a vásárlók terheinek csökkentése helyett a kereskedelmi lánc többi részvevőjének szívatása, de hát ez van.
Egyébként lemaradtam valamiről, már nincs 480-as hatósági ár? :F Ha pedig a kutakon kialakult helyzetre (sorok stb.) utalsz, a holtankoljak.hu szerint a kutak 25%-át érinti a jelenség...

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#106) Noukoum válasza Egon (#105) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha már indulatból ítélkezünk: én a notórius lassúhajtókat büntetném... :U A KRESZ betűjét betartják ugyan, de a szabály szellemét nem, mivel indokolatlanul akadályozzák a forgalomban részt vevő többi járművet. Aki nem képes (mondjuk egészségügyi okok miatt, vagy a járműve műszaki állapota miatt vagy bármely más okból) a megengedett legnagyobb sebesség közelében haladni az úton, az járjon busszal...

KRESZ szelleme = biztonságos, szabálybetartó közlekedés. Egyik gyorshajtó sem követi ezt. Abban egyetértünk hogy aki nem bír megülni a seggén és videojátékban érzi magát az gyalogoljon. Ott lehet gyorshajtani nyugodtan.

A világ több országában is próbálnak küzdeni a jelenség ellen. Persze nyilván szerencsésebb lett volna mondjuk a jövedéki adó csökkentése, nem pedig a vásárlók terheinek csökkentése helyett a kereskedelmi lánc többi részvevőjének szívatása, de hát ez van.
Egyébként lemaradtam valamiről, már nincs 480-as hatósági ár? :F Ha pedig a kutakon kialakult helyzetre (sorok stb.) utalsz, a holtankoljak.hu szerint a kutak 25%-át érinti a jelenség...

Ja hát ez van, hoz a kormány egy totál faszság intézkedést de hát ez van. :D Balkán.
Holtankoljak.hu… Nyisd ki inkább a szemed.
Fél órás sorok, nincs üzemanyag. Budapesten a legjobb a helyzet tudtommal, vidéken katasztrófa. Több tízezres városok, megyeszékhelyek és nincs üzemanyag. De azért tapsoljunk mégjobban az árlimit miatt, jó kis Kádár-rendszer.

Amúgy ne tudd meg mennyire szar érzés mikor azt kell magyarázni a balkánon hogy bekéne tartani a szabályokat. Boltban fizetünk mielőtt elvisszük a terméket, nem lopjuk el a szomszéd dolgait ilyen apróságok.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#107) E.Kaufmann válasza 8th (#102) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Múltkor a főúton tötymörgött előttem egy autó, és hol kezd már gyorsítani? Ahol már ott a sebességkorlát tábla és hamarosan jön a körforgalom :W
Aznap a városban is ugyanígy, ahol lehetett volna 50-el menni, ott a 40 alig volt meg, bezzeg ahogy jött a harmincas tábla, megtalálta a TurboBoost gombot :W

Azzal egyetértek, hogy a baleset és könnyű testisértés mentes vezetéshez sajnos tartani kell a ritmust, direkt vitézkedni nem lehet, de azért próbáljunk a jogszabályokhoz is alkalmazkodni...

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#108) Egon válasza Noukoum (#106) üzenetére


Egon
nagyúr

Fárasztó vagy, nem kicsit. Főleg a direkt félreértelmezésekkel.

Holtankoljak.hu… Nyisd ki inkább a szemed.

Jah, ha kinyitom a szemem, az nyilván statisztikailag reprezentatívabb... :U ROTFL.

Amúgy ne tudd meg mennyire szar érzés mikor azt kell magyarázni a balkánon hogy bekéne tartani a szabályokat.

Na ja, többek között a helyesírási szabályokat is. ;] "Bekéne", ROTFL. :C

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#109) Egon válasza E.Kaufmann (#107) üzenetére


Egon
nagyúr

+1.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#110) Somatom válasza bambano (#69) üzenetére


Somatom
veterán

Milyen másik izzóra? Az index sárga, a tolatólámpa fehér, a ködzárófény nem minden autón kétoldalas, a helyzetjelző meg csak 5W.
Rakattál már fel vonóhorgot utólag? De jó is a can bus. :(

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#111) Noukoum válasza Egon (#108) üzenetére


Noukoum
veterán

Versenyzel a legidiótább címért a kollégáiddal? Ahhoz ez kevés lesz, dob be magad jobban.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#112) parandroid válasza Egon (#105) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Biztos úr, de hát jó hogy gyorsan mentem, ezt kérte a kresz szelleme! :DDD

Nem kell amúgy akasztgatni senkit, heti két 30 ezres csekk után majd elgondolkodik a delikvens a világ dolgain, meg a kresz szellemén.

Amelyiknek meg mindegy a pénz, előbb-utóbb az is beszopja a brokit, mint szegény emrichárd. Mondjuk jó lenne, ha ehhez nem kéne két halott.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#113) Diabolis válasza Noukoum (#111) üzenetére


Diabolis
tag

Ezen egyetlen kommenteddel prezentáltad a vitaindító írást. Köszönjük.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#114) Diabolis válasza updog (#101) üzenetére


Diabolis
tag

És már kanyarodtunk is vissza: Az autódban lévő km óra pontatlan. Te az óra szerint 70-el mész, én is az óra szerint 70-el megyek, és mégis megelőzlek. Majd bambanno is megelőz minket, aki GPS szerint megy 70-et.
A Hungárián pedig szépen hangzik a 70. Minden második lámpánál el is indulhatsz, mivel zöldhullámod nem lesz. Az ugyanis 90.
De imádom a KRESZre hivatkozást, tényleg. "CSakazértse". Nem. De nem fogod fel. Hanem azért, mert én látom, hogy körülöttem van forgalom. Ahhoz próbálok alkalmazkodni.
Sejtem ( sorry ha tévedek) , hogy te az a típus vagy, aki az M1-M7 közösön befelé már a középső sávban szuttyog üres külső mellett, mivel a Petőfi-híd felé mész, és még most bevésed magad az oda tartó sávba. Gondolom olyankor nem nézed a KRESZt, csak amikor számodra kényelmes.
De nyugodtan tartsd be a szabályt, szíved joga. Én nem bántalak érte, tolerálom. Egészen addig, amíg a három sávból a külsőben vagy. Utána is, max gondolatban elküldelek anyádba, de ez szívem joga. Nem fogok büntetőfékezni, ordítani, letolni. Konstatálom, hogy "nini egy tanulóvezető" és kikerüllek.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#115) PDA_FAN


PDA_FAN
tag

Teljesen ki vagyok akadva ezektől a közlekedési témájú hozzászólásoktól.

Volna pár kérdésem:

A sebességkorlátozás betartása miért alacsonyabb prioritású szabály, mint pl. a jobbkézszabály, vagy a piros lámpánál megállás? Azok, akik nagy ívben tesznek a sebességkorlátozásra, vajon mennyire örülnének, ha mások meg a piros lámpánál megállást értelmeznék ilyen szabadon?

A "forgalom ritmusa" meg a "közúti kapacitás" hogy jönnek ide? Ha egy négysávos úton mindenki 160-nal menne, de a korlátozás 70, akkor aki a táblát kitette, aljasul korlátozza az út áteresztő képességét? Ezzel a logikával vajon miért nem lehet a belvárosban 140-nel hasítani? Hiszen ott vannak a nagy dugók, és bizonyára a sebesség lenne a megoldás, ugye?

A notórius gyorshajtók végiggondolták már, hogy mi lenne, ha ők, vagy családtagjuk amiatt szenvedne balesetet, mert valaki más magasról leszarta a sebességhatárt?

(#116) Diabolis válasza PDA_FAN (#115) üzenetére


Diabolis
tag

Azért a 70 helyett 90 még nem háborús bűn... Egyébként aki kirakta a 70-es táblát a lámpákat elfelejtette hozzáálítani. Ha 70-re állítja a lámpát, egy szavam nem lesz.

"A notórius gyorshajtók végiggondolták már, hogy mi lenne, ha ők, vagy családtagjuk amiatt szenvedne balesetet, mert valaki más magasról leszarta a sebességhatárt?"

Íme, a végső érv, a család. Miért kell belekeverni? Alig gusztustalan.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#117) dugo_ válasza Diabolis (#116) üzenetére


dugo_
veterán

Az óra szerinti 70km/h vs. GPS szerinti 88km/h (itt a büntetési határ) között ~23m különbség van fékútban. Szerinted ez lakott területen belül elhanyagolható?

(#118) Diabolis válasza dugo_ (#117) üzenetére


Diabolis
tag

A Hungárián? Ahol minden zebra lámpás? Igen.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#119) updog válasza Diabolis (#114) üzenetére


updog
senior tag

"Minden második lámpánál el is indulhatsz, mivel zöldhullámod nem lesz." Lassan írom: oszt' akkor mi van? Hadd idézzelek: "Ahhoz próbálok alkalmazkodni." Érted. Ez valós dolog, létezik, nem olyan mint a jeti, a fogtündér, meg a forgalom ritmusa (mármint az amire ti gondoltok, ahol a KRESZ az nem kötelező, hanem iránymutatás). Alkalmazkodsz. Pont. Írsz az önkormányzatnak hogy állítsa át a lámpákat, esetleg. És akkor fakkolsz ha a kereszteződés másik irányából jössz, hogy akkor amúgy arról nem lesz zöldhullám...

"De imádom a KRESZre hivatkozást, tényleg." Ismered a jogszabály definícióját?

"De nyugodtan tartsd be a szabályt, szíved joga. Én nem bántalak érte, tolerálom." Bakker, nincs miről beszélni. Tolerálod hogy más betartja a jogszabályt? Tolerálod? Tolerálod.... :W :C

Most már csak idemásolom:

"A jogszabályok legfontosabb közös jellemzője a normatív jelleg, azaz az, hogy

a) kötelezőek"

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#120) .Szaki. válasza Akula (#64) üzenetére


.Szaki.
addikt

Látod, ez engem is az őrületbe kerget minden egyes alkalommal. Régóta figyelem ezt és párszor már én is megjegyeztem, hogy vajon ez mitől lehet, de választ még nem találtam rá.

Luck Dragon

Bár a személyes tapasztalat etekintetben nyilván nem reprezentatív, de az a helyzet, hogy a fővárosban én is egyre többet látok ebből a márkából. Egyáltalán nem bánom, minél színesebb az utcakép, annál jobb. Ha már én egyelőre nem színesítem, legalább más megteszi. :D

cappa72

Köszönöm, hogy elolvastad, örülök, hogy tetszett! :R

Nekem a közvetlen környezetemben leginkább új autók vannak, rossz tapasztalat egyikkel sincs a beszámolók alapján, egyedül egy BMW i3-as az, ami tud fura dolgokat művelni, de ugyebár ez sem reprezentatív.

Sok mindentől függ ez, függ a megfelelő karbantartástól is, a modern autók esetében pedig leginkább az lehet a probléma, hogy az autógyártók már sokkal kevésbé akarnak autót gyártani, ezek már inkább számítógépek. Viszont az autógyártók eddig - meglepő módon - autókat gyártottak eddig, így megfelelő tapasztalat híján sajnos jóval gyakoribb a szoftveres probléma az autókkal.

Akula

Nem hiszem, hogy nagyon eltértünk volna a témától, hiszen ahogy még a kommentszekció első felében valaki írta, ezek az emberek köztünk vannak. Akik minden hsz-ben szaroznak, leginkább ők lehetnek azok, akik a forgalomban is "meg akarják mutatni". Hiszen le is írják! Ha a megengedettnél többel haladsz, akkor is a seggedben lesznek, ha két sávból az egyik egyenesen megy, a másik elkanyarodik, akkor is tuti az utolsó pillanatban akarnak bepofátlankodni a lassú sávba, a piros lámpa tulajdonképpen csak tájékoztató jellegű, ha pedig megállsz a zebránál, az nyilván ciki. Lehetne sorolni még ezeket a jelenségeket.

Noukoum

Igen, ez egy nehéz kérdés, hogy hogyan lehetne megfelelő módon szankcionálni a szabálytalanságot. Nyilván a 20km/h-val gyorsabban haladók jogosítványának a bevonása egy rendkívül drasztikus lépés lenne, legalábbis az, hogy első rajtakapás után így járjanak el, az mindenképp súlyos lenne és szerintem ez nem is lenne egy jó dolog, hiszen bárki hibázhat. Mindenkinek jár egy második esély. Amennyiben nem tanul az első bírságból és továbbra sem hajlandó betartani a szabályokat, akkor megfontolandó a jogosítvány bevonása, hiszen akkor nem való a forgalomba, ön -és közveszélyes.

Az is igaz, hogy a bírság sem feltétlen tanítja meg az embert arra, hogy legközelebb ne cselekedjen így. Itthon maximum azt lehet ezzel elérni, hogy igazságtalannak fogják érezni azt, hogy lebuktak és ki kell fizetni a mondjuk 50.000Ft-os bírságot a pirosan való áthajtásért és anyázni fogják a rendőrt, hogy milyen mocsok, hogy betartatja a szabályokat. Ráadásul anyagi helyzettől függően lesz aki borzasztóan megérzi a bírságot, lesz olyan, aki pedig tulajdonképpen ezzel csak előfizet a BUSZ-sáv használatára. Ebben az esetben a fizetéssel arányos büntetés lehetne a megoldás, hogy mindenki pontosan ugyanannyira érezze meg azt, hogy mennyibe kerül a szabálytalankodás.

Egyébként nem mindenhol ennyire megengedőek a szabálytalankodókkal. Vegyük például Svájcot. Ezek a szankciók településen belül:

1-5 km/h sebességtúllépés: 40 EUR
6-10 km/h: 120 EUR
11-15 km/h: 250 EUR
16-20 km/h: Feljelentés; figyelmeztetés
21-25 km/h: Feljelentés; Minimum 1 hónap vezetéstől való eltiltás
25km/h felett: Feljelentés; Minimum 3 hónap vezetéstől való eltiltás.

Az mindenesetre biztos, hogy az itthoni közlekedési kultúra sokkal inkább hajaz a keleti, mint a nyugati közlekedési kultúrára. Nagyjából azokat a jelenségeket lehet itthon is megtapasztalni, ami a YouTube videókon az orosz forgalomban is gyakorta előfordul.

Tankolás: Jelenleg országos szinten a kutak 25%-át érinti a probléma. Az, hogy sorok vannak az nem feltétlen jelenti azt, hogy azért vannak ott annyian, mert máshol nincs üzemanyag, hanem nagyjából ugyanaz az effektus, mint a COVID első hullámának idején. Mindenki rohant lisztet és WC papírt venni. Nekem ma este kell pont tankolnom, kíváncsi leszek mi lesz.

Ha jól emlékszem régebben Te kérdezted, hogy lesz-e bejegyzés az aktuális telefonomról. Pár hónappal ezelőtt megszületett a cikk! :)

doeeg

A #101-es hozzászólással teljes mértékben egyetértek!

(#121) Diabolis válasza updog (#119) üzenetére


Diabolis
tag

Látom nem akarod érteni a lényeget. Ha szerinted a forgalom ritmusa nem valós dolog, a további beszélgetés értelmetlen.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#122) Somatom válasza .Szaki. (#120) üzenetére


Somatom
veterán

Az a baj, hogy nálunk a bevétel növelése a fontos, nem a szabálykövető magatartásra ösztönzés. Ebből az következik, hogy ha van pénzed, akkor meg tudod vásárolni, hogy ne kelljen szabálykövetőnek lenned. Én a jelenleginél enyhébb szabálysértést is jogsibevonással szankcionálnék. Mondjuk két hétre, egy hónapra.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#123) PDA_FAN válasza Diabolis (#116) üzenetére


PDA_FAN
tag

"Egyébként aki kirakta a 70-es táblát a lámpákat elfelejtette hozzáálítani."

Ez tényleg ennyire nincs meg senkinek? Direkt kell időnként megállnod. Ha zöldhullámban tudnál reggel bemenni a nagyvárosba, akkor sokkal nagyobb dugóba kerülnél, mintha útközben párszor 1-2 percre megállnál. Egyszerűen a belső kerületek nem bírnak ekkora forgalmat. Zavaró, meg a fogyasztásnak sem kedvez, de a dugóban állva ugyanúgy füstöl a sok autó, mint a piros lámpánál.

(#124) Somatom válasza PDA_FAN (#123) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, pl. a 10 -esen befelé ezért van dugó. A temetőnél szabályoz a lámpa. De, a Hungárián ennek nem látom értelmét.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#125) parandroid válasza Diabolis (#121) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

A forgalom ritmusa valós, csak nem ok, hanem okozat. Személy szerint engem meg nem feszélyez, ha ‘miattam’ csökken le a forgalom ritmusa a megengedett sebességig.

Az meg külön vicces következtetés, hogy aki betartja a sebességkorlátozást, az szarik a ‘jobbra tarts’ra. Lol, miért hagynék figyelmen kívül egy szabályt, ha a többit betartom? Ez amúgy jellemzően pont a gyorshajtók bulija, mármint az állandóbelső sávozás. A felháborodás meg akkor jön, amikor 130-cal előzöm a kamionsort, és nem takarodok ki a kamionok közé, hogy ő mehessen gyorsabban. Amúgy is vicces, hogy ez a németeknél, ahol nincs is sebességkorlátozás, valahogy senkiben nem okoz törést, akkor sem, ha valaki 110-zel előz kamionsort, vagy ha két kamion előzi egymást. Odaér mögém a porschéval, és türelmesen megvárja, hogy befejezzem az előzést. Cserébe szoktam is ilyenkor gyorsítani, ha látom, hogy jobban jönne, olyan 180-200-ig simán jó vagyok. Persze ha nincs korlátozás. Alapból 140 körül szoktam menni pályán, ha olyanom van, akkor 160, afölött azért már nem szívesen. Ja, és én sem nyígok, ha utolérek valakit, aki épp 110-zel előz kamiont, meg akkor sem, ha völgyhídhoz, vagy útépítéshez érek, és 100-as, vagy 80-as tábla van. Olyankor tempomat vissza, majd utána lehet megint menni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#126) bnorci71


bnorci71
addikt

röviden viccesen szarkazmussal öniróniával ki-ki válasszon megfelelőt

Alfa Romeo
Úgy teszel, mintha az autóversenyzés teljes történelmét Ti írtátok volna. Kár, hogy bármit, ami elektromos, képtelenek voltak úgy odatenni a digók valahova, hogy az 12 másodpercnél tovább működjön. Erős az összetartás, de kell is, ezekhez a konstrukciós Hirosimákhoz.

Audi
A valaha patinás gyártó mára egy karikás Skoda lett. Hiába magyarázol, a Te quattrod nem AZ a quattro és igazából egy bőrbe varrt, k*rva drága Superb-ben ülsz. Rosszabb esetben egy lerúgott, ezer éves A4-ben.

BMW
M logó a 16i-n. Nem azért nem indexelsz, mert paraszt vagy, hanem mert annyira ostoba, hogy azt sem tudod, hogy kell. Mindenkivel versenyezni akarsz, közben legfeljebb a WD40-es füvön tudod megforgatni a szarodat.

Citroen
Kényelmeskedsz a vasbagettben, azt’ minden kritikára az a válaszod, hogy Loeb. Hidrósfutómű, meg Funes. Senkit nem érdekel.

Dacia
Ti amúgy minek éltek?

Daewoo
Amelyik technológia már senkinek sem kellett, na az került hozzátok. Gratulálok. Azért az Espero jó volt. Viccnek.

Fiat
Dolce Vitát akartál, de nem volt pénzed Alfára.

Ford
Neked aztán bejött az élet. Kár, hogy céges, mert egy F Astrát nem tudnál magadtól fenntartani.

Honda
Úgy pörög az 1.4-es szarod, mint a k*rva a lavórban, ezért azt hiszed, hogy simán mindenkit agyonversz. Még ha valami erősebb, akkor is max az első kanyarig van f*szod vele. Minél hangosabb, annál kisebb a f*szod/csöcsöd. Egyedül az NSX, ami ér is valamit, azt is egy brazilnak köszönhetitek.

Hyundai
Majd 20 év múlva térjünk rá vissza.
(Azonnal visszatérhetünk, elvégre csípőből veri a “nagy német” márkák mindegyikét – a szerk.)

KIA
Hyundai, K-betűvel.

Lada
Már nem kell sokáig nézni, nemsokára kihal a tulajdonosi kör. Beszélni is kár róla. Fagyöngy üléshuzat, Videoton, bólogatós kutya. Egy teljes generáció komplett izlésficamának guruló (jobb esetben…) szobrai.

Mazda
Japán Alfa, csak az nem romlik el, ami nincs benne, ami meg van, az úgy is rohad. Az üveg is, esküszöm. De legalább szép. Egy évig kb.

Mercedes
Nem, nem nagykövet vagy, de még csak diplomata sem. Amikor szervizbe kell vinni (és bizony gyakran kell) azonnal sírvafakadsz. AMG esetében fel is kötöd magad a padláson. Teljesen normális, hogy a gyerekeknek fékbetétkészlet van a karácsonyfa alatt, igazad van, Neked meg kell jelenned.

Mitsubishi
Jackie Chan. Szar nem lehet. De azért tisztázzuk, hogy a Colt nem EVO. Oké?

Nissan
Minek csinálnak Leafet, ha tudnak GT-R-t is? De legalább nem rohad annyira, mint egy Mazda. Ja, de. Mondjuk az Almera tényleg összejött, mert szerelőnél még olyat nem láttam.

Opel
Nincs pénzed másra. Nem csak autóra, semmire.

Peugeot
A hot-hatchezés királyai voltatok valaha, mára meg igen komoly mennyiségű tudamódosító szert kell bevenni, hogy megértse valaki ezt a designnyelvet. Tigrisfog, meg űrhajó. A kormányért meg egyszer komolyan elveszi a rendőr a forgalmit…

Porsche
Nem csak pénzed van, hanem eszed is. A Panamera nem
Porsche.

Renault
Az legalább tényleg kényelmes. De nem Mercedesben ülsz, hiába hiszed azt magadról.

Saab
A svédeknek sem sikerülhet minden. Szokj hozzá.

Seat
Golf, ami legalább néz ki valahogy, de ugyanolyan semmilyen, unalmas szar maradt.

Skoda
Ó, Te belső sáv királya, Te… Azt hiszed, hogy ilyen gazdagnak lenni, közben semmi más nem történt, csak megfelelő ideig nyaltál a megfelelő irodában, ezért a főnököd letartósbérelt neked egy fapad Octaviát. Jóváírja az iparűzésiből, ahogy van, Te meg alig várod, hogy villoghass vele húsvétkor a csóró vidéki rokonok előtt.

Suzuki
Azt mondod, hogy Te leszarod, meg nem érdekel, az autó csak egy jármű, közben belül félelmetes szégyenérzet van rajtad minden reggel. Nem állsz meg a céges parkolóban, inkább kinn, a sarok után és besétálsz.

Tesla
Nem vagy felsőbbrendű, csak modom, Te kis zöldnáci-geek.

Toyota
Azt állítod, hogy szervizt még csak kivülről láttál. Általában látszik is a kocsid állapotán. Szerencséd, hogy kivételesen találkozott a célközönség a kínálattal, de ez nem a Te érdemed, hiába érzed a sajátodnak.

VW
Húzottpédé. Ez mindent elmond. Új Passatra ha lenne pénzed, se vennél, mert elköltenéd inkább gewindére meg racecsúcsra.

Volvo
Legalább van eszed, ha már bátorságod nincs

nem tudom ki szedte foglalta így össze, de nekem tetszik

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#127) bnorci71 válasza nemlehet (#30) üzenetére


bnorci71
addikt

hülye kifejezés az igaz a jobb az lenne rossz hozzáérni, egy plüss vagy habosított puha megnyomható felületet jobb megérinteni könyökölni rajta, a tapintásjavítót is ezért találták ki csak az ugye idővel undorítóan lekopik

sokan nem tudják, én se tudtam sokáig, hogy az Alcantara egy műanyag gyakorlatilag mégis mekkora szó amikor beírják egy hirdetésbe, pedig egy szövet kárpit ha belegondol az ember jobb, de az Alcantara hasított bőr érzete mégis eladja

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#128) cappa72 válasza bnorci71 (#126) üzenetére


cappa72
nagyúr

Na végre egy ontopik hozzászólás! :C Bírom a kisarkított összefoglalókat!
(én az enyém-off-ot offba tettem)

Nálunk ez van:
Ford
Neked aztán bejött az élet. Kár, hogy céges, mert egy F Astrát nem tudnál magadtól fenntartani.

+
Opel
Nincs pénzed másra. Nem csak autóra, semmire.


Így aztán belelát mindenki a vesémbe, hogy csóró+mégcsóróbb lehetőségeim vannak :D, ezzel kell beérnem.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#129) bnorci71 válasza PDA_FAN (#41) üzenetére


bnorci71
addikt

pedig a szerelőnek az az igazán jó autó amibe cserélünk olajat szűrőt kuncsaft örül perkál, naponta szerelő 2 álláson megcsinál 4 autót mondjuk.
egy bonyolult javítás ritkán van meg a normaidőben ergo bukta, na ezért nem akarnak már kuplungozni se sok helyen, foglalja az emelőt bonyolult munka, egy komplett motorjavításról ne is beszéljünk.
Na ezért nincs ma korrodált karosszériát javító műhely, törött autó biztosítóval rendezve vagy a restaurálás sokkal jobb üzlet.

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#130) bnorci71 válasza cappa72 (#128) üzenetére


bnorci71
addikt

Ladával kezdtem mert az volt akkoriban aztán volt Fordom Escortom majd 2 Renyó Scenic most Volvo XC60
akkor én mi vagyok?
Ami tetszett és futotta rá azt vettem meg ami az akkori igényemnek kellett. Próbálok racioálisan venni de olyat ami tetszik is és azért nem egy ismert hibakupac. Na jó a Volvo az automata váltóval és AWD vel kicsit túlmutat a racionalitáson az évi 1 Alpok járással. De azért jóleset gonoszan egy nagy kövér gázzal elhúzni az ép hóláncot felszerelő Audi mellett. Nem tagadom bunkó és gonosz voltam.

Én régóta azt javaslom akik megkérdeznek nézz bele a pénztárcádba, nézd meg mit adnak azért és válaszd azt ami tetszik megfelel az igényeidnek mert szép lehet az ember okos nem.
Persze vannak adott típusok amiket jobb kerülni mert a tervezéskor valami nem sikerült, de ehhez mély motorkód alvázszám szintű típus ismeret kel.

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#131) bnorci71 válasza bambano (#71) üzenetére


bnorci71
addikt

parttalan vitának érzem, de 50-nél óra 50-el menni az a kressz szerint nem lesz feltartás szerintem.
Én se tötymörgök szeretek haladni mást nem feltartani ha 40-45-el poroszkál valaki az zavar ha 50-el gurulunk elviselem ha én vagyok elől 53-55-el, de van, hogy 60-al gurulok.
Országúton 100 pályán 135 ha sietek a 145.
Érdekes pl amikor a pályán 80-as táblánál letol a kamion 90-el a németnél osztráknál miért megy mindenki 80-al ilyenkor....
Salzburg-Wörgl között országúton szoktam menni, szinte nem kel előzni halad mindenki 90-100 amivel lehet

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#132) bnorci71 válasza dugo_ (#117) üzenetére


bnorci71
addikt

ez biztos?
honnan származik?

nem kötekedés, kíváncsiság.
Nekem valami olyan rémlik nem tudom honnan hogy 100-ról 33m körüli a fékút ami persze nem a féktáv

#120.Szaki.
Látod, ez engem is az őrületbe kerget minden egyes alkalommal. Régóta figyelem ezt és párszor már én is megjegyeztem, hogy vajon ez mitől lehet, de választ még nem találtam rá.

Volt 2 franciám is mint lejjebb írtam, nem raktam rá nagy Magyarország matricát, de fáj Trianon. A kérdés filozófiája alapján ne vegyél semmit ami német, hisz volt 2 Vh amibe vastagon ők voltak benne. Ne egyél bagguettet, a török arany vagy a bőrdzseki is tiltó listás ....
Az elődök bűneiért miért kel felelni vagy miért a mostani leszármazottja feleljen. Van ahol ezt így gondolják, de erre felé ne kanyarodjon el a topik.

[ Szerkesztve ]

"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"

(#133) dugo_ válasza bnorci71 (#132) üzenetére


dugo_
veterán

Ide dobtam be: https://www.kisdoboz.hu/fekut/

Átlag reakcióidő, száraz út, használt gumi, 66 vs 88. (A 70km/h óra szerint kb. 66).

(#134) bambano válasza Noukoum (#100) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a forgalomszervezésben sok kompromisszum van.
ha a rendőr nem szed ki azért, mert 90-nel téptél a Hungárián, akkor az szabályos. Ha a rendőr és a közútkezelő azt akarná, hogy 70-nel menj, akkor egyrészt 70-hez állítanák be a lámpaszinkront, másrészt teleraknák traffipaxszal a körutat.

nem, nem vesszük el olyanért a jogosítványt, amit a hatóság folytatólagosan engedélyezett. nincs olyan, hogy évtizedekig szabad 90-nel menni, majd hirtelen elvesszük a jogsit. ha változtatni akarnak, akkor azt folyamatosan, kisebb lépésekben lehet.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#135) Noukoum válasza .Szaki. (#120) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem mondtam hogy azonnal jogosítványt kell bevonni. De igen, sokadik alkalommal hosszabb rövidebb (majd örökre) időre ezt kellene. Egyébként nyilván pénzbüntetés, hiszen a pénztárca nagy úr.

Nem is értem honnan jött ez az azonnali jogsi elvétel, én ilyet nem írtam. Az hogy valamelyik szagértő hozzárakta vagy nem tudom. Az ilyennel nem tudok mit kezdeni.

A pénzbírság pedig igen hatékony. Nyilván ma már a néhány tízezer forint az semmi, egy segédmunkás 2 napi bére. Ha a százezrek repülnének jobban átgondolnák, aztán ha az sem elég akkor mehet a jogsi.

De nyilván álomvilág, valamit engedni kell a birkának is hogy terelni lehessen és a gyorshajtás (autózás) ebbe tartozik.

Persze a 25% érintett. És ki szerint? Aszerint az oldal szerint amit itt valaki linkelt? Rákerestem a helyi kutakra, azt írja mindegyiknél hogy van 95-ös benzin, és gázolaj is. Aztán menj oda és megtapasztalod hogy egyik sincs. De gondolom ez csak véletlen, és mindenhol máshol nem kamut ír. Több tízezres település, annál a mol kútnál ahol 1-2 autó szokott lenni most 50 autó áll. 30-60 perc várakozás minimum. Csak gázolaj van, benzin már nincs. A héten sem volt. Shellnél nincs semmi, azt mondják néz be jövőhéten. Náluk már 2 hete megy ez. Van egy másik kis kút, az valószínűleg megy a levesbe. Még ha el is hiszem hogy 25% amire mint láthatjuk semmiféle releváns statisztika nincs. Semmire nem megyek azzal hogy Budapesten minden méteren van egy kút.
Ja és ugye nekem nem is kell tankolni. Mégis fáj hogy idáig jutottunk hogy a társadalom ilyen intézkedéseknek tapsol.

Láttam, olvastam. Talán akartam is valamit írni de akkor végül elmaradt. :R

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#136) parandroid válasza bambano (#134) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Érthető, az a szabálysértés, vagy akár törvénysértés, amiért nem büntetnek meg, az szabályos, illetve törvényes. Jó, hát így tényleg nincs több kérdés. Már nem azért, mert bármilyen szinten elfogadható lenne az érvelés, hanem mert ilyen szintű debilséggel nemigen lehet mit kezdeni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#137) bambano válasza updog (#101) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"gps szerint" / "óra szerint" / "trafipax+3-5-15% belefér": a +3 km/h azért nincs a kreszben felsorolva, mert azt a ramer 7 m traffi esetén az Országos Mérésügyi Hivatal gépjármű sebességmérő berendezések HE 62/5-2002-es hitelesítési előírása tartalmazza, a többi traffi esetén meg a saját előírása. [link]

lehet, hogy neked újat mondok, de a forgalomban történő részvétel szabályairól nem csak a kresz rendelkezik. tehát az, hogy valami nincs benne a kreszben, nullát jelent.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#138) bambano válasza Noukoum (#106) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"KRESZ szelleme = biztonságos, szabálybetartó közlekedés. Egyik gyorshajtó sem követi ezt.": több baleset történik abból, ha valaki nem veszi fel a forgalom ütemét, mint ha igen. másrészt nincs olyan, hogy a közlekedők elsöprő többsége szabálysértő.
ha a Hungárián 100 autósból 98 autós 90-nel megy és a rendőrség nem avatkozik közbe, akkor az szabályos. tehát nem gyorshajtó.
tehát gyorshajtónak bélyegezni őket szándékos mellébeszélés.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#139) parandroid válasza bambano (#138) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“több baleset történik abból, ha valaki nem veszi fel a forgalom ütemét, mint ha igen”

Ez megint ordas nagy hazugság, soha semmi ilyen statisztikát nem fogsz találni. A balesetek jelentős (hadd ne keressek rá, játssz vele te) arányát a sebesség nem megfelelő megválasztása okozza, és itt relatív (illetve sokszor teljesen objektíve) gyorshajtásról beszélünk többnyire. A maradék meg szinte teljesen lefedhető az elsőbbség meg nem adásával, vagy az előzési szabályok megsértésével.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#140) bambano válasza Somatom (#110) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a vectrán a hátsó lámpatestben két tök ugyanolyan izzó van helyzetjelzőnek és féknek. mindkét aljzatba 21 wattos izzót kell rakni, a helyzetjelzőt impulzusszélesség modulációval kisebb fényerőn gyújtja meg, ha bekapcsolom, a féklámpát meg fullban. ha kiég a féklámpa, csak annyit csinál, hogy a kapcsolójelet átirányítja a helyzetjelzőre és feltekeri a modulációt.

nem, vonóhorgot nem rakattam fel. de el tudom képzelni, hogy a gyári certtel rendelkező vonóhorgot simán fel lehet rakni. riasztót szereltettem be utólag. ott volt olyan, hogy a "jónevű" riasztós a saját maga által javasolt riasztót nem tudta beszerelni egy nap fejvakarás után se. majd utánajártam, megkerestem a gyári beszállítót, a beszállító saját beszerelőjét, és ők simán beraktak egy típusazonos riasztót. a can busz hibája volt? nem hiszem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#141) Noukoum válasza parandroid (#139) üzenetére


Noukoum
veterán

De ő ebben hisz, szóval az úgy van. Ő mindenkinél jobban tudja, na.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#142) bambano válasza PDA_FAN (#115) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha nem állsz meg a piros lámpánál, akkor szinte biztosan csattanás lesz a vége. főleg a forgalmasabb utakon.
az, hogy mennyivel mész a Hungárián, egy kompromisszum eredménye. a közútkezelő megfigyeli a baleseti statisztikákat, ezt szembeállítja az út kapacitásával és a forgalmi igényekkel, és kihoz egy számot, hogy ott ennyivel kell menni. tehát azért szabad 90-nel menni a Hungárián, mert a baleseti statisztika még alacsony.
ugyanezért nem mész kiló negyvennel a belvárosban, mert ott nem lehet.

"Ha egy négysávos úton mindenki 160-nal menne, de a korlátozás 70, akkor aki a táblát kitette, aljasul korlátozza az út áteresztő képességét?": igen. a 160-hoz képest a 70 az az út kapacitása szempontjából korlát. de mivel a sebességhatárt nem ezen egy feltétel szerint állapítják meg, így ebben semmi különleges sincs.

és próbáld meg végre elfogadni a tényt, hogy az emlegetett ominózus esetben a sebességhatár 90. hiába próbáljátok erőltetni a gyorshajtást, nem az. a hungárián ha valaki magasról tesz a sebességhatárra, az fogalmilag 120-140 és fölötte.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#143) Somatom válasza bambano (#140) üzenetére


Somatom
veterán

Tök mindegy, hogy milyen horog, mindegyiket be kell kötni. Can Bus esetén kell egy plusz modul, ami 25 -től indul.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#144) bambano válasza PDA_FAN (#123) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

neked se :P :P :P
aki nem tudná, a Hungária az KÖRÚT. A zöldhullámos belvárosba bemenő utak azok sugárutak.

A példád egyébként azért totálisan rossz, mert az úton két irányba szokás közlekedni. Tehát nem csak azért állsz meg az m3 bevezetőjén, mert a belváros nem bírna el többet, hanem azért is, mert a forgalomszervezés olyan, hogy az utakon a városból KIVEZETŐ forgalmat preferálják, tehát úgy van a lámpaszinkron és a sebesség, hogy szívja kifelé a belvárosból az autókat a városon kívülre. és ez egy tipikusan olyan helyzet, ahol a kitáblázott sebességhatár az nem szabály, hanem javaslat se.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#145) parandroid válasza bambano (#142) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“és próbáld meg végre elfogadni a tényt, hogy az emlegetett ominózus esetben a sebességhatár 90. hiába próbáljátok erőltetni a gyorshajtást, nem az.”

Amikor már 220 sem kell, hogy elhagyjuk a valóságot. :DDD
Ez a Ph! legjobb topikja, komolyan. :C

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#146) updog válasza bnorci71 (#126) üzenetére


updog
senior tag

Ez jó :D :C

(#128) cappa72 sarkított? Minden szava igaz :D ;]

(#137) bambano "tehát az, hogy valami nincs benne a kreszben, nullát jelent." OK, és ami benne van, az mit jelent? (még mindig: sebességhatárok pl.)

(#138) bambano "több baleset történik abból, ha valaki nem veszi fel a forgalom ütemét, mint ha igen. " nem, a több baleset abból történik, hogy valakinek az agya - akinek nyilvánvaló pszichológiai okokból jogsit sem lett volna szabad adni - elpattan attól hogy vannak mások is az úton, akik urambocsá nem hajlandók az ő ész és szabályok nélküli közlekedését eltűrni/támogatni.

Amúgy szvsz. onnantól hogy nem valódi baleset történt (el nem kerülhető, résztvevőktől független esemény, tehát kb. legritkább esetben), hanem megállapítható vétkes és vétlen fél, azonnal az okozott kár/sérüléstől függő szándékos/gondatlanságból elkövetett bűncselekményként kéne kezelni az ügyet, lehet néhányan elgondolkoznának.

"másrészt nincs olyan, hogy a közlekedők elsöprő többsége szabálysértő.
ha a Hungárián 100 autósból 98 autós 90-nel megy és a rendőrség nem avatkozik közbe, akkor az szabályos."
- ezt annyiszor leírtad már, hogy lassan illene erről egy hivatalos állásfoglalást linkelned, mert addig csak ilyen kényszeres önigazolási mantra marad.

Írtam lentebb: attól hogy Mexikóban mindenki droggal kereskedik meg lövöldözik, és te is kimész oda ezt csinálni, attól még az törvénytelen dolog marad. Ha 100-ból 100 autós megy 90-nel a Hungárián, akkor mind szabálytalan. Lehet =/= szabad. De akkor a te érveléseddel, miből gondolod hogy 90 a határ? Miért nem 87? Miért nem 102?

(#144) bambano "a kitáblázott sebességhatár az nem szabály, hanem javaslat se." Bakker most esett le, végig trollkodtál. ;] Jól behúztál a csőbe :C :Y :R

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#147) bambano válasza parandroid (#125) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a németeknél azért nincs probléma azzal, hogy utolér a porsche, mert ott is követik azt az alapvető szabályt, hogy amelyik kresz pontot kiemelten fontosnak tartják, azt betartatják. tehát a rendőrség odafigyel arra, hogy ha x. pontot a szabályból be akarja tartatni, akkor ellenőriz. konkrétan a német autópályákon kiemelten ellenőrzik a követési távolság betartását. és büntetnek, mint atom.

lefordítva az általam hozott példára: ha a rendőrség szerint sok a 90 a Hungárián, akkor ellenőrizzen. sokat. és fokozódó szigorral büntessen. és/vagy állítson a lámpaszinkronon.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#148) bambano válasza parandroid (#136) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

hagy soroljak fel egy-két tényt:
1. nem vagyok rendőr.
2. nem vagyok közutas.
3. nem vagyok politikus se.
4. 1-3-ból következik, hogy nem én hozom a szabályokat.
5. 1-4-ből következik, hogy nem én állítom a lámpaszinkront
6. 1-5-ből következik, hogy nem én vagyok a szabályok betartására vonatkozó kényszerítő erő.
7. én értelmezem azt, amit tapasztalok (ezt amúgy te is megtehetnéd)

következésképp pont engem ledebilezni értelmetlen.
például ledebilezhetnéd a közútkezelőt, hogyha szerinte ott 90-nel kell menni, akkor miért nem rak ki 90-es táblát. ez például egy megalapozott debilezés lenne.

visszatérve a kiindulási kijelentéshez: igen, ha ilyen helyeken a priusos cammog, akkor le fogják tolni. nincs mit csodálkozni rajta.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#149) Hieronymus válasza .Szaki. (#120) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az mindenesetre biztos, hogy az itthoni közlekedési kultúra sokkal inkább hajaz a keleti, mint a nyugati közlekedési kultúrára."

Igen, de nem a sebesség túllépés miatt.
Inkább azért mert pont olyan harcnak tekintik a közlekedést Magyarországon, mint az eszmecserét ezen a fórumon. Az utolsó csepp vérig harcolni a vélt vagy valós igazságért. Mindegy milyen áron.
Kompromisszum vagy közösen elfogadható minimum nincs az adott témában.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#150) PDA_FAN válasza Hieronymus (#149) üzenetére


PDA_FAN
tag

Bocs, de itt nem arról van szó, hogy mennyi só kell a levesbe. Itt arról va szó, hogy betartjuk-e a KRESZ szabályait, vagy sem. Nincs kompromisszum. Nem lehet azt mondani, hogy ahol nekem jól esik, ott meghágom a KRESZ-t, ahol meg félek a büntetéstől vagy a karamboltól, ott betartom.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.