Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) iday


iday
aktív tag

A hibrid az nem jó, kiegészíteném.
Tönkremegy az akku, cserélni kell, az milliókba kerül, az szar...

Mint tudjuk egyszer minden tönkre megy.
A 2000-2001 -es autókba nagyrészt már ki lett cserélve az akku, 2022 van, alsó hangon 20év.
Mivel cellánkként is cserélhető, könnyen javítható, és a teljes csere is megáll 400k környékén.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#52) Egon válasza Jhonny06 (#38) üzenetére


Egon
nagyúr

Azért erre nem vennék mérget.
Apám autóiparban dolgozott, javított ilyet is, olyat is. Csak német autókat vett (miután megtehette, hogy nem a Lada-Skoda-Dacia-Zastava stb. vonalon lehetett csak választani).

Saját tapasztalat nagyon nem reprezentatív. Példa. Volt egy fullextrás Panasonic videómagnóm anno. Elromlott egy hónapon belül. Visszavittem a szervizbe, ami tök üres volt, a polcokon alig volt javított termék. Pár hónapon belül elromlott egy Philips lejátszóm, az is ment márkaszervizbe. Ott érdekes módon tömve voltak a polcok... Le is vontam a konzekvenciát: azóta is Panát veszek (nem vakon: abból amit érdemes).

Autó tapasztalatok. Van egy Seat Ibizánk, újonnan lett véve 2005-ben (!), az asszony az első tulaj. Semmi komolyabb baja nem volt ezidáig (leszámítva, hogy a VW csoport akkori járműveire jellemző módon, pár év után sorban elszállt a 4 hengeren a trafó, azt cserélni kellett, 10K körül volt darabja). Akkut kellett benne cserélni már többször is, meg a kopó alkatrészeket, de ez nyilván benne van a pakliban.
4 éve vettünk egy Opel Astra K ST-t. Szerintem egy szerethető autó, tetszik a nagy beltér és jól használható csomagtartó. 1-2 hülyesége van, pl. az egy darab USB csati (az is eldugva a könyöklő alatti dobozban), meg a kicsit magasan levő bajuszkapcsolók, de összességében kedvelem.
A céges autót idén kaptam (4. generációs Octavia kombi). Az Opellel összehasonlítva, van amiben jobb, van amiben kevésbé; összességében nem vagyok annyira elájulva tőle, mint amennyire dicsérik ezeket a kocsikat. Mondjuk a beltér anyaghasználata tényleg sokkal jobb, de pl. a csomagtér padlózata nincs színben a lökhárítóval (mélyedés van, így a nagyobb dobozok pakolása nehézkesebb), a szoftver kezelhetősége szarabb stb.

A munkám kapcsán elég sokat ülök különböző autókban (amíg nem volt céges kocsi, volt hogy naponta négyszer taxiztam), így utasként vannak benyomásaim. Azt gondolom, hogy az autók nagymértékben eltérő megítélése arra vezethető vissza, hogy nagyon más szempontok alapján születnek az értékelések. Pl. Dacia (de egyes Ford illetve Suzuki modellek kapcsán is elmondható) olyan szinten fapados a beltér, hogy az már nekem szubjektíve zavaró. Megértem, hogy ez másokat nem zavar, de hadd ne én legyek már leszólva és megbélyegezve, ha mondjuk a "milyen autót vegyek" topicban úgy kérek véleményt, hogy ezeket a márkákat kizárnám a választásból... :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#53) iday válasza PDA_FAN (#41) üzenetére


iday
aktív tag

Persze hogy nem javasolják.
Alig van szerelni való rajta, azon nem keres pénzt.
Meg a drága a zakkkuuuu!!4négy44!

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#54) Somatom válasza Egon (#52) üzenetére


Somatom
veterán

Ami nincs, az nem romolhat el. Szervókormány, villanyablak, centrálzár, klíma, tempomat. Slussz. Ehhez képest a mostani autóm űrhajó. Olyan kütyük cseréjéért fizetek, amiknek a nevét sem tudom. Pl. eddig azt sem tudtam, hogy mi fán terem a tpms szenzor. De, 50 -ezerért megtudtam. Most a tolató szenzorral ismerkedek. Inkább kihagynám az ilyen ismereteket.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#55) lomposfarkas válasza Somatom (#54) üzenetére


lomposfarkas
tag

Régebben is eszembe jutott, mi van, ha megmurdel a villanyablak. Nemrég ki is próbálhattam, mert reggel egy tükörcseszegetés után nem ment fel, meg se nyekkent. Betelefonáltam a céghez és nekiálltam lebontani az ajtó belét. Ráment két órám, mire vissza tudtam tornászni az üveget. És még szerencse, hogy otthon történt (utcán áll), nem a belvárosban kellett otthagyni nyitott ablakkal. Idióta, agyalágyult, kretén szerkezet, hogy egy rohadt luk nincs rajta, hogy egy imbuszkulccsal fel lehessen tekerni akárhogy is. A centrálzár biztosítékját meg rég kiszedtem, kockázatnak tartom az összes nyitott ajtót. Sajnos ehhez kellett ilyen eset is.

(#56) DigitXT válasza lomposfarkas (#55) üzenetére


DigitXT
félisten

kockázatnak tartom az összes nyitott ajtót
De hát a centrálzár épp attól központi, hogy egy gombnyomással az összeset
zárod... Vagy nem kockázat, hogy a vezető oldali ajtót feltépi a brazil támadó?

(#57) Noukoum


Noukoum
veterán

.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#58) Noukoum válasza #21346560 (#47) üzenetére


Noukoum
veterán

Persze mert mindenki szereti közösen szidni a másikat, ez egy jó alkalom az összetartásra. Az már csak részletkérdés hogy a hozzászólók egy bizonyos része pontosan ugyanezeket szokta csinálni. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#59) parandroid válasza bambano (#42) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

"1. lassan mész. aki lassan megy, az 50-es tábla mellett pont 50-nel megy el, rosszabb esetben 45-tel. ÓRA SZERINT. vagyis aki 45-tel megy el óra szerint, az gps-sel mérve megy kb. 40-nel. miközben a közmegegyezés az, hogy 50-es táblánál 65-től mérnek, tehát a forgalomban résztvevők zöme elvárja, hogy legalább 60-nal menjél óra szerint. Tehát aki betű szerint szabályos, az a kapacitás 60-70%-kát használja. amit nem bír el a közlekedés."

Negyed órája azon gondolkozom, hogy ez most szarkazmus, vagy komoly... Legutóbb akkor rökönyödtem meg ezen, amikor valami okostojás újságíró kihozta, hogy a tempomatok elterjedése tehet a sok gyorshajtásról, mert senki nem szórakozik azzal, hogy 70-nél 77-re, vagy 50nél 55-re állítsa be, ami pont 10%, hanem 80-ra, vagy 60-ra állítja, az meg már gyorshajtás. Hát, nem tudom, az én tempomatom ártatlan lehet, mert én 70-es táblánál 70-re, 50-esnél meg 50-re állítom (30-asnál meg 30-ra). Ha meg valaki még ennél is lassabban megy előttem, azt megoldja a radar (nem mintha én nem lennék erre képes). A mögöttem jövőt meg leszarom, ha már úgyis gyorshajtana, előzzön meg.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#60) Jhonny06 válasza Egon (#52) üzenetére


Jhonny06
veterán

De érted, amit most leírtál, az is saját tapasztalat. :D Erről valami objektív összehasonlító statisztika kéne, hogy más típusokhoz képest mennyi volt a meghibásodás a francia autók körében, de annyi változó van ebben az egyenletben, hogy nem is biztos, hogy egyáltalán lehet ilyet csinálni. Az viszont biztos, hogy én még meggyőző összehasonlító statisztikát nem láttam arról, hogy a francia autók annyira szarok lennének.

(#61) Egon válasza Jhonny06 (#60) üzenetére


Egon
nagyúr

Mármint melyik (csak) saját tapasztalat? Mert szerintem egyik sem, legalábbis amit a francia autókról meg a példaként felhozott Pana-Philips termékekről írtam.
Apám nyilván alsó hangon több tucat francia autóval találkozott; a szervizes kollégákkal eszmét cserélve ez akár több százas nagyságrend lehetett. Átlag embernek meg van 3-6 autóval tapasztalata az élete során.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#62) Somatom válasza lomposfarkas (#55) üzenetére


Somatom
veterán

Nálam az ablakoknál nem tudom, hogy mi a szitu, de a tetőablaknál van vmi mechanikus behúzási lehetőség. A kézifék is elektromos, annak meg a szőnyeg alatt van mechanikus vészkioldója. Azt mondta a szerelőm, hogy ha az elektromos kézifék elromlik, az mélyen zsebbenyúlós mutatvány. Emlékszem, hogy anno az állólámpás merciben egy pedál volt a "kézifék", amit a műszerfalon egy gomb kihúzásával lehetett oldani, full mechanikusan. Ecccerű, nacccerű. Nem értem, hogy minek ezt ilyen elektromos vackokkal túlbonyolítani.
A kulcs meg egy kártya, ami ha bedöglik, 50 rugó. De, elrejtettek benne egy kulcsot, amivel ki lehet nyitni az ajtót. Kulcs, a kulcsban. Hurrá!
A centrálzár sztem hasznos feature. Mellesleg, ha elindulok az autóval, akkor automatikusan lezár.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#63) E.Kaufmann válasza Egon (#61) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Ahonnan én jöttem, abban a "faluban" egy időben francia autó mánia volt, egy ottani (országos szintű) meghatározó nagy cég meg a leánya, ami idő közben különvált csak francia autókat vett és a régebben a nagy cégnél dolgozó helyi oktatódinasztia feje is a franciákra esküdött. Csak azért volt német kisbusza, mert azt kapott olcsón :DDD , de tényleg az oktatóautótól a maszek kocsiig minden francia volt nála és még csak nem is egy gyártó.
Én is francián tanultam nála és a kisebb cégnél is olyanokat vezettem. Mivel nem én szervizeltem egyiket sem, ezért nekem teljesen jó tapasztalataim voltak velük :DDD .
Kedvencem volt a 2000-cirka 2010 közötti Clio ( talán Campus ?), mint egy pont rád illő ruha, pedig nem vagyok kis darab, de nekem azért volt jó, mert éreztem hol vannak a szélei, nem úgy mint egy frissebb Clióban, amit már indokolatlanul nagynak éreztem kívülről, miközben belül meg nem volt annyival tágasabb, mint a régi és nem is láttam jól hátra benne.

Japán: a régi Swift nekem egy olyan csalódás volt, pláne mikor kicsit behorpasztottam a jobb ajtót :DDD , leszedtem a burkolatot az utasoldalról és kézzel kinyomtam. Előtte Trabantunk volt, állítom, annak masszívabb ajtaja volt. (Hiába Duroplast, ami amúgy nem volt egy rossz anyag, ha alatta azért fém volt a Trabi is, bár volt olyan barinő-jelöltem, aki nem hitte el :DDD )
Új kocsikhoz meg ritkán van szerencsém, rémülettel figyelgetem a fejlesztéseket és az árakat, hogy mi jut majd, ha kocsit kell cserélni :W

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#64) Akula


Akula
őstag

Ez most nem műszaki komment lesz, gyorsan le is OFF-olom.
A legszebb az, amikor valaki a francia és román autót telematricázza Nagymagyarország emblémákkal, meg székely rovásírásos feliratokkal. Ők biztos, hogy odafigyeltek történelem órán? Ez olyan, mint a Hondán a cuki delfines matrica.
Elvek, elvek... :P

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#65) E.Kaufmann válasza Akula (#64) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Na ja, kevesen járnak manapság Puli-val ;], igazából csak arra illene :DDD

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#66) Akula válasza E.Kaufmann (#65) üzenetére


Akula
őstag

Ez az igazi, itt nem kell olajat cserélni

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#67) Jhonny06 válasza Egon (#61) üzenetére


Jhonny06
veterán

Szerintem erről százezres-milliós nagyságrendben érdemes nyilatkozni. Az, hogy látott pár száz autót, nem mérvadó. Legalábbis komoly következtetéseket nem lehet levonni belőle.

(#68) bambano válasza parandroid (#59) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha neked ezen gondolkodni kell, akkor add vissza a jogsidat (ha egyáltalán vagy).
a vectrámban annyit csal az óra, hogy 56 km/h-val kell menni ahhoz, hogy gps-sel mérve pont 50-nel menjek. a traffizás szabálya, hogy van a traffinak pontossága, 3km/h, amit automatikusan "jóváírnak". Tehát ha én 59-cel döngetek városban, és letraffiznak (nem traffiznak le), akkor az autóm kb. 53-mal ment (kilométeróra csalás), ebből 3-at jóváírnak a mérés tűrése miatt, így a hivatalos "feljelentésben" 50 km/h fog állni. értelemszerűen nem jelentenek fel, ha hajszálpontosan annyival megyek, mint amennyit a kresz előír.

"A mögöttem jövőt meg leszarom, ha már úgyis gyorshajtana, előzzön meg.": köszönöm, hogy bebizonyítottad a korábbi felvetést, hogy a priusosokat mindenki le akarja tolni. igen, ha nem törődsz a mögötted jövővel, akkor le fog tolni vagy hajmeresztő helyeken fog megelőzni. q.e.d.

nem közlekedhetsz úgy, hogy nem vagy tekintettel a körülötted levőkre. a legtöbb baleset abból van, ha valaki nem veszi fel a forgalom ütemét. ha a Hungária körúton 90-nel tép az összes autó, akkor neked is annyival kell menned. pont. nincs de. és ha az orrod előtt vált sárgára a lámpa, akkor át KELL menned a kereszteződésen, mert ha vészfékezel, arra a mögötted jövő nem számít és annak hosszú karosszéria lakatos munka lesz a vége.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#69) bambano válasza Somatom (#54) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

például van a vectrámban can bus. van, tehát elromolhat. de elromolhat a féklámpa is. viszont a digitális vezérlés miatt a funkciót képes átrakni másik izzóra. tehát ha elromlik a féklámpa, "megjavítja". akkor most rossz, hogy van vagy jó?

egyébként én is azt hittem, amikor megvettem a vectrát, hogy az elektronika fogja megölni. nem, az fogja megölni, hogy bár a kasztni rendesen rozsdamentes, egy rakás futóműalkatrész rozsdával szembeni védettsége sokkal gyengébb és szétrohad. például a futómű segédkeret szétrohadt. elsőt tudtam szerezni, hátsót nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#70) parandroid válasza bambano (#68) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Aha, jó, akkor megnyugodtam, jól értettem, hogy az a pöcs, aki betartja a sebességkorlátozást. Elöl-hátul van kamera az autóban, ráadásul nem az enyém, hanem a lízingcégé, szóval tolj le nyugodtan, ha találkozunk, majd a rendőrség-biztosító páros intéz mindent.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#71) bambano válasza parandroid (#70) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem, nem érted jól. ha te óra szerint 50-nel mész, akkor szabálytalanul feltartod a forgalmat. az okokat leírtam fent.
tehát ha a felvételt átadod a rendőrségnek, azzal be is vallod, hogy szabálytalan voltál. hajrá! minél több alkalmazkodni képtelen sofőrt szelektál ki a rendőrség, annál jobb lesz közlekedni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#72) eldiablo válasza parandroid (#70) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

Azért lássuk be, hogy a forgalom ritmusát megtörni szándékosan és kamerákkal meg rendőrséggel takarózni elég gáz. :)

(#73) parandroid válasza eldiablo (#72) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Heh? Milyen szándékos megtörés? Úgy érted megyek 50-nel lakott területen belül, valaki utolér, mert ő 60-nal menne ( vagy akár 55-tel), ezért én vagyok a pöcs, ha nem gyorsítok fel, és nem tud gyorshajtani? Te melyik lovon ülsz?

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#74) parandroid válasza bambano (#71) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nabazmeg, ez egyre jobb. Tehát 50-nél 50-nel menni szabálytalan. Oké. Nem irigylem az ügyvéded.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#75) bambano válasza parandroid (#73) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

na mégegyszer: ha több száz autóból te vagy az egyetlen, amelyik lassabban megy, akkor igen, te vagy a hibás.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#76) parandroid válasza bambano (#75) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Tehát ha van egy trafi az út mellett, és mindenki 60-nal megy 50 helyett, akkor engem 50-nel kivesznek, és megbüntetnek, a többieknek meg jár a pirospont. :D

Szerk.: Aki meg letol az útról az buksisimit is kap, meg grátisz tábla csokit?

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#77) Jhonny06 válasza parandroid (#74) üzenetére


Jhonny06
veterán

Jaj, de nagyon nem akarod érteni..

(#78) bambano válasza parandroid (#76) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

hiába erőlködsz fals érveléssel, ha nem veszed fel a forgalom ütemét az a te hibád.
ha nem érted meg az 50 és 50 közötti különbséget annak ellenére sem, hogy leírtam, az is a te hibád.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#79) dugo_ válasza parandroid (#76) üzenetére


dugo_
veterán

Fórumszerte jól ismert közúti terroristával feleslegesen vitatkozol.

(#80) parandroid válasza Jhonny06 (#77) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

De mit? Van egy 50-es tábla, 50-nel fogok menni. Ahogy lakott területen belül mindenhol, ahol nincs ettől elterő korlátozás. Mit lehet ezen erteni, vagy nem érteni?

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#81) eldiablo válasza parandroid (#73) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

Szándékos megtörés pl. ha egy szakaszon 70 a megengedett és mindenki 80-85-tel közlekedik, kivéve egy autóst aki csak azért is 70-el megy, mert annyi van a táblán akkor annyi szabad. Trafitól meg ne félj, létezik a tűréshatár, de ezt már más leírta. 70-es szakaszon óra szerint 80-al nem fog kivenni a rendőr.

(#82) icemad válasza parandroid (#80) üzenetére


icemad
nagyúr
LOGOUT blog

De honnan tudod, hogy 50-el mész? Óra szerint? Mert az elég sokat csal felfelé.

(#83) parandroid válasza icemad (#82) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Leszarom, menniyt csal, nekem az autóban ez a hivatalos műszer, amire figyelnem kell. A gps sem pontos, különösen nem pillanatnyi érték kijelzésnél. Nem mellesleg a gyári navi gps-e nem mutat sebességet, szóval nincs is más műszerem.

eldiablo: Nálunk 4 kmph a hivatalos mérési hibahatár, efölött jön a bünti.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#84) bambano válasza dugo_ (#79) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha én közúti terrorista vagyok, akkor mindenki az.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#85) Hieronymus válasza parandroid (#73) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A közlekedésről szóló törvényben egyértelműen le van írva, indok nélkül nem akadályozhatod a forgalmat.
Városban külön sebességkorlátozás nélkül harminccal vezetsz és forgalom van az úton, akadályozod a forgalmat.
Ha ötvennel vezetsz, akkor nem akadályozol. Elméletileg. Ha többsávos úton haladsz a külső sávban és 50 a megengedett sebesség akkor minden OK. Ha a belső sávban haladnának hatvannal és te akadályozod ott a forgalmat, akkor nem OK.
Ha én a belső sávban haladok hatvannal, az én felelősségem. Ha te ebben akadályozol, az a te felelősséged.
Ha ebből konfliktus van és intézkedni kell a rendőröknek, mind a kettőnket meg fognak büntetni. Mind a ketten más szabályt sértettünk meg.
Hasonló eset szokott lenni, amikor a gyalogost már piros lámpánál át akarják tolni maguk előtt a zebrán. Mármint a gyalogosnak piros, a jármű vezetőnek zöld van.
Nem teheti meg a jármű vezetője. Veszélyezteti a gyalogost. Ha irányzöld van a zebra másik oldalán akkor az ott haladónak elsőbbsége van és nem kell a gyalogos forgalmat figyelnie. veszélyezteti a mögötte zöldben állókat, mert bent ragadhatnak a kereszteződésben.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#86) Noukoum válasza Hieronymus (#85) üzenetére


Noukoum
veterán

Ahogy az is egyértelműen le van írva hogy a gyorshajtás nem legális (óra szerint!).

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#87) dugo_ válasza bambano (#84) üzenetére


dugo_
veterán

Látod ebben egyetértünk.

(#88) Snoop-y válasza Somatom (#13) üzenetére


Snoop-y
veterán

Az is igaz, hogy a full extras Swiss editiont veszik (EU-ban egy csomo extra nincs benne de meg megvenni sem tudod) Amugy en is meglepodtem rengeteget latok belole valoszinuleg azert mert egy berlet arabol kijon a havi torleszto :D

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#89) Snoop-y válasza Akula (#66) üzenetére


Snoop-y
veterán

De ez allo helyzetben is fogyaszt uzemanyagot :(

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#90) parandroid válasza Hieronymus (#85) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“…indok nélkül nem akadályozhatod a forgalmat.”

A megengedett legnagyobb sebesség fogalma elég indok?

A többi része ok, de ilyenekről szó sem volt. A jobbra tarts is tiszta, természetesen. Önkéntes rendőrködni sem fogok a belső sávban, ha tehetem, ki fogok sorolni a külsőbe. Persze nyilván nem két egymástól 3 m-re közlekedő kamion közé, ahnem amikor biztonságosan megoldható. Amúgy a ‘megengedett legnagyobb sebesség’ sem ‘kötelezően előírt legkisebb sebesség’. Ezzel együtt engem is szokott zavarni, ha valaki 60-nal megy lakott területen kívül, ilyenkor megelőzöm az első adandó alkalommal, amikor szabályosan megtehetem.

A gyalogosos részt meg nem értem, mire gondolsz. Nyilván ha a gyalogos piroson megy át, akkor ő a szabálytalan, de akkor sem fogom elgázolni. Vagy ez is kötelességem lenne, hogy ne tartsam fel a forgalmat? :F

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#91) Luck Dragon válasza .Szaki. (#29) üzenetére

Hát eddig nagyon tetszik , meglepően sok területen okoz eddig kellemes csalódást .
Az is figyelemre méltó , hogy egyre több helyen kezdték el árusítani és több helyen van “ székhelye” és szerviz hálózata . :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#92) Hieronymus válasza Noukoum (#86) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A gyorshajtó, a saját felelősségére hajt gyorsan.

Alapos indokkal, például élet vagy érték, ... védelmében hajt valaki gyorsan azt az országok közlekedéstörvényei legalizálják. Minden esetben vizsgálni kell az indoklás alaposságát.
A közlekedés többi résztvevőjének nem feladata és joga a gyorshajtás legálisságának kiderítése.

Amennyiben egy balesetet, csak úgy tudsz elkerülni, hogy közlekedési szabályt sértesz és ezzel elkerülöd vagy csökkented a kárt és életet mentesz vele, akkor a legális a szabályok megsértése.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#93) cappa72 válasza bambano (#68) üzenetére


cappa72
nagyúr

Azért ez csak bizonyos esetekben igaz. Főleg a nagyobb városokra. Mármint a forgalom ritmusa.
ha a Hungária körúton 90-nel tép az összes autó, akkor neked is annyival kell menned. pont.
Ezzel egyetértek.
De nem mindenki ott él.
Bp-en én is másképp vezetek, mint itt az elmaradott vidéken.
Vidéki üzemmódban meg pont az a veszélyes, ha valakit tolnak hátulról, és belemegy a játékba. Miért is? Mert itt vannak olyan civilnek álcázott rendőrök, akik ezzel szórakoznak. Tol, tol, és ha túlléped a megengedett sebességet, akkor biza' már meszelnek is le pár RMF-re (rossz magyar forintra). Így "idehaza" én sem reszkírozok, tudom mennyit csak az autó órája, ehhez hozzáadom a toleranciát, és annyival megyek. Legalábbis lakott területen belül; azon kívül... hát én sem vagyok a legszabályosabb na (sebesség tekintetében)... ezt elismerem.
De lakott területen vidéki üzemmód az más. Minél kisebb a város, annál inkább. Mert ilyenkor azért nem beszélhetünk a forgalom ritmusáról...
Tatán/Tatabányán (két világváros ;] ) épp pont olyan a forgalom, ami nem indokolja, hogy 50-nél többel menj lámpától lámpáig. (jó, Tatán azért a piroshullám elég szar, nem is lehet kiszámítani, mikor lesz ződ'/piros). Sőt Tbányán olyan a zöldhullám, hogy ötvenre állították be, persze a megengedett legnagyobb sebesség meg 60... Ha 60-nal mennék, állandóan fékezni kellene.. a fék meg ugye a b'ziknak való (ezt az autós topikban olvastam :D) . De 50-nel menvén is néha-néha már bele kell lépni a fékbe.
Szóval kezeljük helyén a dolgokat, és adott szituációknak megfelelően értékeljük, cselekedjünk.

nem közlekedhetsz úgy, hogy nem vagy tekintettel a körülötted levőkre
Így van, ez igaz a gyosrhajtókra, és a lassúhajtókra is. De nem mindegy milyen szituációkban (vásrosban?).

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#94) cappa72


cappa72
nagyúr

@indítóírás,
Nagyon jó volt olvasni!

Szóval a #régenmindejobbvolt, #3f, ésatöbbi sztereotípiákat valahonnan származtatni lehet.
Mert jellemzően a közhelyek is azért lettek valahol, mert igazak.

Nade... én is szeretem az autókat (és totál nem értek hozzájuk!), talán pont azért mert gyerekkorban óriási dolog volt, ha volt egy családnak autója a 2-3 év várakozás után. Ezért meg is becsülték a szüleim, és mi gyerekek is vigyáztunk rá.
Eddig a saját kis életünkben két "opel sosekop el" autónk volt. Kötelezőkön kívül semmi ás, és 0 hibával. A-B közlekedőedények, teljesen megbízhatóak.
Ahogy bővültünk, képbe jött az egyterű, és már a harmadikat gyűrjük. Legutóbb egy új S-Max érkezett, ami már modern, ésatöbbi. Ez volt életünk első új autója, a többit használtan vettük. És hát ezzel az újjal van a legtöbb baj. 2 év alatt többet töltött szervizben, mint az addigi 4 autónk összesen - ez személyes tapasztalat, nem csak hallottam valakitől. Nem azt mondom, hogy sz'r, de azért na... "természetes" vízfogyás, ami nem csak a Ford-ra jellemző mostmár', hanem a VW konszernre is (autós topik). Hülye elektronika, lefagyó kijelző az entertainment rendszeren, teljesen hülyén megjelenő vigyed szervizbe az autódat kijelzés...
Ettől még amikor jól működik (2 év után már egészen jó, utóbbi 2 hónap hibamentes), akkor azért élvezet vezetni! :K

Ezek nem azt jelentik számomra, hogy egyre jobb és jobb autókat gyártanak.
Persze lehet azzal takarózni, hogy mennyi innovatív dolgot építettek bele; hja.. tele bug-gal. Ugyanakkor az is igaz, hogy a biztonsági szintje nem rossz - és ez viszont fontos, főleg manapság, amikor nagyon erős a "letollakazútról" mentalítás.
Hja, ha az Astra F-fel megyek, akkor... hát akkor úgyislenyomlak... Ha az S-Max-szal, akkor már óvatosabban kekeckednek. Pedig alapvetően ugyanúgy vezetek, figyelembe véve az aktuális autó teljesítményét, karakterisztikáját.

Sok kicsi apró hiba van az új autókkal. Daciatól VW-ig... (Prémium márkákról nem számol be egyik ismerős sem... valahogy egyikük sem teheti meg, hogy olyat vegyen)
Akik beszámoltak, azok pl. ilyenekről:
Dacia Duster - nyaralni mentek kollégáim - Romániába hazaérve (mármint az autó hazájába) az autó nem akart menni, inkább egy helyi szervizt kért.
VW Touran - 20km után check engine - valamit fordítva kötöttek be a gyárban
S-Max (saját) - képernyő fagyás, vízfogyasztás (lásd feljebb)
Focus - olajfogyás, vízfogyás, motorcsere
Skoda Rapid - vízofgyi'
Suzuki S-Cross : beázás az első ablak kis 3szögénél, vagy az autümata ablaktörlő random indulása (összekarcolja a szélvővőt - gariban cserélték nekik)
A fentiek mindegyike a benzines vonalat erősíti. ;)

Na és akkor a kijelzők, szórakoztató rendszerek sw (sowftware) bug-jai, kialakítása, "felhasználóbarástágossága"... itt az egyedi preferenciák is számítanak, kinek mi az elfogadható.
Lassúság, logikátlanság, idegesítő bug-ok...
Na meg ahogy kinéz egy-kettő.. belepöttyintenek egy tabletet a középkonzolra... vizuális szempontokat "biztos" figyelembe véve... Ez persze szubjektív, szóval erről vitázni nem érdemes.

Szóval ahogy bonyolódik, úgy lesz a meghibásodási lehetőség egyre nagyobb. Lehet, hogy ettől is gondolják sokan, hogy most már mindensz*r.
Természetesen aki megteheti, az 3-5 évente cseréli, mert annyit azért jó esetben bírnak, annyi ideig együtt lehet élni a kellemetlenségekkel.

ismerjük, hogy a diplomás az nem tudja mi az a munka, mert csak a gyárban lehet megtapasztalni, hogy mi is az értékes munkavégzés
Ugye Tatabányán élem felnőtt idős életemet, és hát bizony itt sok a régi vágású bányász, akik szerint a 28 éves vezető az nem vezető, mer' sose végzett igazi munkát! mennyencsak' le a bányába! naott' vanmunka' igazábó'! (ezúton elnézést attól, aki ebben a szakmában dolgozik, és nem ezen nézőpont mentén fejezi ki gondolatait)

Ja, én maradi, szimpla júzer vagyok, ez gondolom kiderült :DDD.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#95) updog válasza parandroid (#90) üzenetére


updog
senior tag

Amúgy a ‘megengedett legnagyobb sebesség’ sem ‘kötelezően előírt legkisebb sebesség’.
++ ++ ++

A témához, nekem Ford van (C-Max) igaz hogy évi márkaszervizt kifizetem, de - emiatt vagy nem - mióta megvan, a megvétel utáni futóműjavításon kívül más miatt nem volt szervizben, apáméknak Fiat (Punto), úgy rohad mint a réteslap de azon kívül gond az évek óta nincs vele, és egy Scenicen tanultam vezetni, tanulóautó volt 350.000 kilométerrel, de sose khmm, *vallotta be az oktató* hogy gond lett volna vele, amíg azon tanultam (pedig majdnem egy évig jártam hozzá ;] ) . Szóval lutri ez, de azért tudjuk hogy minden sztereotípiának van alapja :D

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#96) bambano válasza cappa72 (#93) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha vannak előtted, akkor rögtön van forgalom is, meg annak ritmusa, függetlenül attól, hogy pest vagy csajágaröcsöge. és ha a forgalom ritmusa az, hogy tötymörgés van, mint pl. itt, Debrecenben, akkor azt a ritmust kell felvenni.

ha se előtted, se mögötted nincs senki jelentős távolságon belül, akkor te diktálod a tempót.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#97) Akula


Akula
őstag

Mi is volt az a film amiben az istenek meg a titánok összecsapnak? :DDD :DDD

Az eredeti témától jól eltértünk, hogy miért is mondják, hogy minden autó sz*r.
Szerintem ez a legkevésbé a márkákról szól, inkább típusokról, vagy még inkább szériákról.
Bár köztudott, hogy vannak olyan autók, amelyektől óva intenek a szakemberek, mindig lesznek kivételek és jönnek a kommentek, hogy "de az enyém még soha nem romlott el, pedig már megvan 7 éve" és mennyit mész vele évente? Hát úgy kb. 3000 km-t. Jaaaaa!
3F, meg a többi sztereotipia meg ugyanúgy nem véletlen. Szerintem az autós "Árukereső" a HaHu lista mellett megnyitott népítélet.hu. Azzal meg nemigen érdemes vitatkozni, mert statisztikát mutat.

A kérdés tehát továbbra is aktuális, mitől jó, vagy éppen sz*r egy autó. Hát ugyebár kinek mitől. Mert ha valakinek a teljesítmény, sebesség a fontos, akkor neki ez a szempont. Ha valakinek a presztízs, akkor meg az. Nekem a megbízhatóság. Vigyen és csak tankolni kelljen. Valahogy ezek a kocsik (direkt nem írok márkát) nem az autópálya ördögei, de az értékük sem esik már az első év alatt a felére, a felépítésük meg mint a faék, így a karbantartásuk is.

Na meg azt sem szabad elfelejteni, hogy a magyarok mennyit keresnek és ebből csak arra futja, hogy mások levetett, viszatekert órás alul lóg, felül kattog, halott turbós, de ültetett és még a felni is LED-es kocsit vehessen. Mert jelenleg szalonból a fapados belépő is elérhetetlen, ráadásul a gyártói spórolás trend miatt nem is biztos, hogy opció hosszú távra.

Szerintem most kivárás van. Mindenki az elektromos autókra vár. Normális áron. De jelenleg még nincs is meg hozzájuk a töltő infrastruktúra az is biztos. De nem baj, még két-három téli csípős reggel, utána meg megyek gyalog. Holnaptól már úgyse fogok tankolni. :U

:R peace :R

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#98) Diabolis válasza parandroid (#76) üzenetére


Diabolis
tag

Próbáld már meg nem csak azokat a mondatrészeket olvasni ami neked kényelmes.
ha MINDENKI 90-el megy a HUNGÁRIÁN ahol egyébként hetvenes tábla van, és TE szüttyögsz a középső/belső sávban, anyád igenis csuklani fog.
Az órád pedig csal. Autótípustól függ, hogy mennyit (tételezzük fel, hogy gyári gumiméret van).

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#99) E.Kaufmann válasza Akula (#66) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Erre kell a nagy MO matrica? :F

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#100) Noukoum válasza Diabolis (#98) üzenetére


Noukoum
veterán

Mindenkit aki 90-nel megy ki kell szedni a forgalomból, jogosítványt el. Aki 70-nel megy az szüttyöghet tovább a legnagyobb megengedett sebességgel.

Ja ez a balkán, itt kenyér meg cirkusz kell.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.