Kicsiben kell kezdeni, mert a büdös életben nem lenne belőle épkézláb vállalkozás.
Először is kéne egy átfogó kép a játékpiacról, hogy tudd, mire is volna érdeklődés.
Ha ez megvan, akkor lehet gondolkodni, hogy milyen új dolgot tudnátok felmutatni.
Ha erre is van válasz, akkor ki kell jelölni kisebb projekteket: eleinte egy-két szakemberrel (vagy egyedül) kéne elkezdeni kis költségvetésű, a kívülállók számára pedig ingyenesen kipróbálható alkalmazásokat (alkalmazásocskákat) írogatni, és megnézni, hogy mennyire jön be a népnek. Amennyiben sikerül megfogni az emberek figyelmét (mert jól csináljátok, amit csináltok), lehet javaslatokat kérni, és a visszajelzések alapján már el lehet kezdeni gondolkodni egy fokkal komolyabb alkotáson is, aminek a végső árát a mai indie-játékok szintjére lövitek be (kb. 5-15 USD), amit digitálisan terjesztetek (akár saját megoldás, akár egy népszerűbb, mondjuk Steam -- akármelyik is, sok pénzbe fog kerülni, de még mindig kevesebbe, mint hagyományosan).
Ha minden jól megy, egy-két ilyen alkotás után már felfigyelhetnek a vállalkozásra nagyobb cégek is, akik hajlandóak finanszírozni a fejlesztőbrigádot, úgy meg már lehet nagyban gondolkodni. Annak az esélye, hogy ne legyen szükség külső támogatásra, csekély, úgyhogy azzal a ritka eshetőséggel nem számolunk, hogy valami olyan csodálatos dolgot sikerül piacra dobni, amivel megfogjátok az isten lábát.
Hogy ehhez mennyi pénz kell -- nos, változó. Az elején mindenképpen olyan csapatot kell összeszedni, amiben viszonylag kevés emberrel minőségi munkát lehet végezni. Ez a szerencse függvényében nagyon tág határok között mozoghat.
Emellett kell saját domain, webtárhely és weboldal, mert elsősorban interneten fogjátok magatokat "hirdetni", az a legköltséghatékonyabb.
No meg ugye attól függően, hogy ez egy baráti csoportosulás, vagy már az elejétől fogva vállalkozásként él, előbb-utóbb be kell jegyeztetni a társaságot cégként. A cégforma megválasztása megintcsak izgalmas dolog.
Ezeket mind-mind érdemes átgondolni, ennek függvényében lehet pénzekben gondolkodni. Nézz utána, hogy minek mennyi a körülbelüli költsége. Azt már most mondom, hogy négymillió baromi szűkös lesz, még azzal együtt is, hogy ésszel indul a fiktív vállalkozás.
[ Szerkesztve ]