2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Játékstúdió

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Holnapra, vállalkozás órára egy teljes üzleti tervet kell készítenem, egy általam kitalált vállalkozás alapításához, vagy egy már működő cég fejlesztéséhez. Lényeg a lények, a beadott munka legyen fiktív, de valósághű.

Az én ötletem egy játékfejlesztő stúdió lenne, mivel az ötlet: 1 - közel áll a szívemhez, a projekt elkészítését is egész biztosan jobb kedvvel végezném, mint bármi mást 2 - reményeim szerint ez egy teljesen szűz ötlet, azaz még a tanár nem látott ilyet :)

Felvázolom, hogyan képzeltem el:
Megalakul a vállalkozás, mondjuk kft legyen. Én vagyok az egyedüli tulajdonos. Felvennék mondjuk 4.000.000 HUF bankkölcsönt (szerintetek sok, vagy kevés?), ebből bérelnék egy irodát, ami egyelőre egy albérlet lenne. Ezután alkalmaznám a megfelelő embereket a következő arányban: 2 játékdesigner, 2 térkép- és HUD-tervező, 6 programozó, meg én, aki írom a sztorit, meg irányítom az egészet, és segítek, ahol kell, felelek az egységért, szóval a guru...

Az előre felvett banki kölcsönből fedezném a kiadásokat, a dolgozók fizetését, illetve az irodai felszereléseket (elsősorban szoftver - hardver) amíg sikerülne egy kiadót találni. Itt várok tippeket olyan kelet-európai játikkiadókra, amik elvállalnák egy - meghatározott stílusú - játék készítésének szponzorizálását, majd kiadását.

Mondjuk, hogy egy kisebb, multira hegyezett FPS demót szeretnék készíteni prezentációs célokra. Melyik az az ingyenes licenszű grafikus motor, amelyik megfelelő vas lenne olyan fejlesztőknek, akik mihamarabb szeretnének - a fizikai és grafikus engine fejlesztését teljesen kikerülve - egy értékelhető, bemutatható demóval egy kiadó elé állni? Mennyi idő kellene egy ilyen elkészítéséhez? 6-7 hónap megfeszített munka elég lenne? Szerintetek kitartana a pénz? A kiadó ezután minden pénzügy kiadást hajlandó lenne átvállalni?

Válaszokat, tippeket, helyesbítéséket és kemény kritikát egyaránt várok. Van köztetek olyan, aki már látott ilyesmit közelről, vagy tisztában van egy ilyen vállalkozás követelményeivel? Segítséget várok.

Hozzászólások

(#1) szablya


szablya
tag

Nagyon fontos lenne, szóval UP neki! (el kell készüljek ezzel, + matek dogára tanulni, amiből perpillanat 0 vagyok..)

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#2) mexicanraven


mexicanraven
aktív tag

"Fiam" nem délután 5-kor kell leállni tanulni! :D (poén) Mellesleg az alapötlet jó, tanácsot nem adok hozzá, mert magához ehhez a tantárgyhoz nem értek! :)

when the sun shines, we'll shine together

(#3) Viktor77


Viktor77
titán

4 milla? Az első héten nem jönnél ki belőle. (Több)100000 forintos szoftverekről és nem minimálbérért dolgozó alkalmazottakról beszélsz. A gépekről nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#4) szablya válasza mexicanraven (#2) üzenetére


szablya
tag

4kor érek haza, aztán meg Log Out :DDD

Remélem az átmenőt azért megírom dogán :F :DDD

Viktor77: Kösz a helyreigazítást! Szerinted mennyi kellene? Nincsenek olyan shareware szoftverek, amivel az elején össze lehetne egy ilyen demót hozni? A bakok szerinted (román-magyar viszonylatban) mennyit adnának?
Ha tudsz példát konkrét fejlesztői programokra/környezetre, ne hallgasd el! :D

Nyugdíjas: Úgyszintén várom a helyrerakásokat :B

[ Szerkesztve ]

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#5) Nyugdíjas válasza Viktor77 (#3) üzenetére


Nyugdíjas
nagyúr

Ezt akartam mondani... Ennyi szakembert megfizetni. Hirtelen fejszámolván a minimálbér sem igazán jönne ki ennyiből. :B

‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

(#6) Viktor77 válasza szablya (#4) üzenetére


Viktor77
titán

Kezdődő projekthez? Szerintem keveset. Érhetően nagy a kockázat.

Programok meg biztos vannak jóval olcsóbban is, hiszen a kkrieger is elkészült valahogy.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#7) nem_tom válasza Nyugdíjas (#5) üzenetére


nem_tom
őstag

+1 :K

Amúgy milyen suliba jársz?

(#8) szablya válasza nem_tom (#7) üzenetére


szablya
tag

Salamon Ernő Elméleti Líceum - Gyergyószentmiklós - Matematika-informatika szak

[link]

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#9) 7


7
addikt

Kicsiben kell kezdeni, mert a büdös életben nem lenne belőle épkézláb vállalkozás.

Először is kéne egy átfogó kép a játékpiacról, hogy tudd, mire is volna érdeklődés.
Ha ez megvan, akkor lehet gondolkodni, hogy milyen új dolgot tudnátok felmutatni.
Ha erre is van válasz, akkor ki kell jelölni kisebb projekteket: eleinte egy-két szakemberrel (vagy egyedül) kéne elkezdeni kis költségvetésű, a kívülállók számára pedig ingyenesen kipróbálható alkalmazásokat (alkalmazásocskákat) írogatni, és megnézni, hogy mennyire jön be a népnek. Amennyiben sikerül megfogni az emberek figyelmét (mert jól csináljátok, amit csináltok), lehet javaslatokat kérni, és a visszajelzések alapján már el lehet kezdeni gondolkodni egy fokkal komolyabb alkotáson is, aminek a végső árát a mai indie-játékok szintjére lövitek be (kb. 5-15 USD), amit digitálisan terjesztetek (akár saját megoldás, akár egy népszerűbb, mondjuk Steam -- akármelyik is, sok pénzbe fog kerülni, de még mindig kevesebbe, mint hagyományosan).

Ha minden jól megy, egy-két ilyen alkotás után már felfigyelhetnek a vállalkozásra nagyobb cégek is, akik hajlandóak finanszírozni a fejlesztőbrigádot, úgy meg már lehet nagyban gondolkodni. Annak az esélye, hogy ne legyen szükség külső támogatásra, csekély, úgyhogy azzal a ritka eshetőséggel nem számolunk, hogy valami olyan csodálatos dolgot sikerül piacra dobni, amivel megfogjátok az isten lábát.

Hogy ehhez mennyi pénz kell -- nos, változó. Az elején mindenképpen olyan csapatot kell összeszedni, amiben viszonylag kevés emberrel minőségi munkát lehet végezni. Ez a szerencse függvényében nagyon tág határok között mozoghat.

Emellett kell saját domain, webtárhely és weboldal, mert elsősorban interneten fogjátok magatokat "hirdetni", az a legköltséghatékonyabb.

No meg ugye attól függően, hogy ez egy baráti csoportosulás, vagy már az elejétől fogva vállalkozásként él, előbb-utóbb be kell jegyeztetni a társaságot cégként. A cégforma megválasztása megintcsak izgalmas dolog.

Ezeket mind-mind érdemes átgondolni, ennek függvényében lehet pénzekben gondolkodni. Nézz utána, hogy minek mennyi a körülbelüli költsége. Azt már most mondom, hogy négymillió baromi szűkös lesz, még azzal együtt is, hogy ésszel indul a fiktív vállalkozás.

[ Szerkesztve ]

(#10) Lenry


Lenry
félisten

4M Ft?
pöttyet kevés.
számolj modellezőként egy 3500 dolláros 3ds maxot, egy 700 dolláros Photoshopot, meg egy 130 dolláros Windowst.
máris elköltöttél 940.000 Ft-ot egy darab modellezőre, akinek még nincs gépe, nincs asztala, széke, és fizetést sem kapott még.
ja és nincs egyedül.

és ők még csak a modellezők. de van designer, meg programozó, meg nem árt, ha valaki hangokat is csinál a játéknak.
ezek a minimum szerepek (legalábbis anno a Wolfensteinhez elég volt ennyi ;) )

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.