Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) davidsone


davidsone
addikt

"bénán megoldott lövöldözős részek"??

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#2) szentkuti11 válasza davidsone (#1) üzenetére


szentkuti11
addikt

Gondolok itt az esetlen célzásra, a fegyverek egyhangúságára, illetve arra, hogy pont a legkomolyabb tűzharcok közepén szokott nagyon kiszámíthatatlanul mozogni Lara (és a kamera is), ami nem túl előnyös annak tükrében, hogy a folyamatosan rongálódó fedezékek miatt elég sokat kell mozognunk.

[ Szerkesztve ]

(#3) vicze válasza szentkuti11 (#2) üzenetére


vicze
félisten

"tűzharcok közepén szokott nagyon kiszámíthatatlanul mozogni Lara (és a kamera is)"
Akkor tényleg olyan mint a régiek. :D

(#4) n0rbert0


n0rbert0
senior tag

A kontra résszel az írás végén nem teljesen értek egyet, legalább is az első két állítással.
- A régi Tomb Raider-játékokon edződötteknek túl egyszerűek a feladatok. És akik nem edződöttek rajta? Ennek a mondatnak szerintem nincs létjogosultsága a kontra részben.
- Nagyon hasonlít az előző részre. És ez baj? Akár pro is lehetne...

(#5) davidsone válasza szentkuti11 (#2) üzenetére


davidsone
addikt

értem, köszi

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#6) szentkuti11 válasza n0rbert0 (#4) üzenetére


szentkuti11
addikt

Az első azért ment a kontrához, mert a korábbi Tomb Raidereket a többség pont ezekért a lehetetlennek tűnő kihívásokért szerette, a második pedig tényleg lehetne akár pro is, de aki teljesen új tartalomra vár (vagy a gyökerekhez való visszatérést), az csalódni fog.

(#7) n0rbert0 válasza szentkuti11 (#6) üzenetére


n0rbert0
senior tag

Ezt én értem és el is fogadom, de még akkor is fenntartom a véleményem, hogy ez szerintem nem igazi kontra a játékkal szemben. Persze az összegzésben egy mondatban meg kell ezeket a dolgokat említeni a tisztán látás kedvéért, de ne ez alapján ítéljük meg a játékot (vagy más aki idetéved és csak a pro-kontra részt olvassa el). Tekintve - ha szabad ilyet mondanom - játék kritikus/tesztelő vagy és nem Tomb Raider kritikus/tesztelő. :)
Ne érts félre nem kötözködni akarok, teljes mértékben építő jelleggel említettem ezt meg. Szóval kicsit több objektivitást (tudom néha nehéz, főleg egy ilyen múltú játékkal szemben). :) És természetesen köszönjük a tesztet. :R

[ Szerkesztve ]

(#8) Shing


Shing
őstag

Hát én belenézegettem a játékba, ez már kimarad. Bár az előző résztől biztos jobb, alig változtattak a dolgokon. Ja és nagy minuszpontnak még felírnám Lara Croft karakterét, még mindig ugyan olyan gyengén viselkedik, kb. egy másodlagos karakter szintjén van, ilyet bármilyen filmben, sorozatban látok. Rányitnak egy ajtót és majd szívrohamot kap. Nagyon gagyi karakter lett. A gyenge párbeszédekről és túldramatizálásokról nem is beszélve.

(#9) davidsone válasza Shing (#8) üzenetére


davidsone
addikt

És ezt úgy írod h. csak "belenézegettél"? :U Biztos hiteles vélemény...

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#10) thomasvold válasza szentkuti11 (#6) üzenetére


thomasvold
őstag

Köszönjük a tesztet jó lett. :) Egyetértek az előző hozzászólóval, nekem is Pro az, hogy nem sokat változtattak az előző részhez képest. De ezt embere válogatja, a tartalom úgyis változott, a megjelenésen, a kihívásokon, a fejlesztői rendszeren pedig jó hogy nem sokat változtattak, az jó úgy, ahogy az előző részben volt. Legalábbis nekem. Azt viszont észrevettem, mintha a grafika kicsit szebb lenne, mint a 2013-mas verzióban, ez mindenképpen pozitívum.

(#11) [Prolixus] válasza n0rbert0 (#7) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Ez egy teszt, az írója szerint meg pro ez és kontra az. Neked lehet pont fordított véleményed ezzel kapcsolatban és abból sincsen semmi. Nem tudom minek kellene mesterkélt objektivitást belevennie egy szubjektív írásba, mivel egy játékkal kapcsolatban szinte minden dolog jó/nem jó megítélése csak nézőpont kérdése. Valakinek a gyenge grafika is lehet pro érv, mert legalább elfut az ezeréves gépén, ha nincs szarul optimalizálva. Konzolnál ez persze nem lényeg mert minden One-on ugyanúgy fut, de csak érzékeltetni szerettem volna, hogy mennyire nincs értelme azt boncolgatni, hogy mi került a pro skatulyába és mi a másikba.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#12) energy4ever


energy4ever
addikt

En megjelenes napjan 360-on toltam vegig, 9ora alatt. 5-6szor ugy elgezdett laggolni kb 10masodpercen keresztul, hogy azthittem beis doglik a 360. :DDD Elozo reszben ilyen nem volt egyszer sem...

Vannak a jatekban a gyujtheto/lelovos cuccok. Ha vegigtoljuk a jatekot, utana nem mindegyikhez juthatunk vissza. Na ez nagyon boszanto. Ez nalam nagyon nagy negativ dolog volt. Iszonyatosan atgondolatlan! Pedig az elozo resz a kedvenc jatekom lett (lasd, avatarom).

Nem mondom azt, hogy nagy csalodas ez a resz, de joval tobbet vartam tole.

(#13) vicze válasza Shing (#8) üzenetére


vicze
félisten

Leginkább emberibb lett. Mivel nem egy szuperhős, hanem emberi "átlagos" módon reagál, így könnyebben beleéli magát az emberek többsége a történetbe, könnyebben együtt érez Larával. Pont ezért lett akkora siker azok körében is, akik nem voltak TR rajongók, mert sokkal jobban beránt ez a stílus egy átlagembert, mint kvázi emberfeletti képességekkel megáldott szuperhős, ami a sorozat elején volt.
Erősen egyénfüggő, hogy ez negatív-e vagy sem.

(#14) [Prolixus] válasza vicze (#13) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"Leginkább emberibb lett. Mivel nem egy szuperhős, hanem emberi "átlagos" módon reagál"

Ez annyira nem igaz, hogy hihetetlen. Persze a készítők ezt akarják elhitetni, de a megteremtett illúzió ilyn téren olyan harmatgyenge, hogy nem tudom elhinni, hogy tényleg működik. De úgy tűnik, mégis. Magamtól idézek egy korábbi topicból, az újkori Tomb Raider-rel kapcsolatban:

Mindenhol ezt a realista megközelítést olvasom, de pont ez az, ami egy nagy bullshit. Most komolyan, mennyire reális az, hogy egy ilyen bombanő mint Lara, ferraris szívtipró faszik társasága meg koktélpartik helyett inkább elhúz egy hajóval felfedezni, ahol tudjuk mi történik, aztán a sok veszély, majdnem halál, sárban mászás, kúszás, általa elkövetett gyilkosság stb után simán visszaintegrálódik a társadalomba, de igazából még sem, mert inkább fogja magát az elindul egy mégveszélyesebb túrára, csak mert az olyan fun. Na ez aztán mennyire reális. :U Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de minimális egy ilyen "életpályának" az esélye. Batman ugyenez a kategória de nála legalább lehet mondani, hogy majdnem ugyanolyan pszichiátriai eset, mint a rosszifúk akiket üldöz.

A játék realistább (kezdeti) megközelítése amúgyis önmaga paródiájává vált ahogy haladtál benne előre. Lara eleinte még fázik, didereg az első tűznél, meg éhes, aztán amitt vadásznia kell stb. Később már egyszer sem lesz éhes, kis top-ban mászik fel a rádiótoronyba ahol már amúgy esik a hó meg piszkosul fúj a szél, de ahelyett, hogy alig bírna beszélni mert majd befosni a hidegtől, nem is látod rajta hogy fázik. Volt még ilyen vicces rész a játékban, pl. amikor átszúrja az oldalát egy botféle, amit ügyesen kihúz magából, aztán asszem még pár percig fogja az oldalát meg sántikál, később persze max a vérfoltot lehet rajta látni, a mozgásán észre sem veszed, hogy amúgy le van sérülve...

Nincsen baj a realistább játékokkal, csak szerintem akkor konzekvensen kellene csinálni végig, meg talán eleve olyan karakterből kellene kiindulni, aki nem önmagában alapvetően egy abszurdum.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#15) vicze válasza [Prolixus] (#14) üzenetére


vicze
félisten

Én leginkább a 3 tonnás kocka tologatás, és hasonló dolgokra gondoltam, nem a történet "valóságossághűségeségére"(Abba belekötni kicsit túlzás egy játéknál). Hanem a pszichológiai trükkre amit a készítők alkalmaztak, hogy jobban kötődj a karakterhez.
Amúgy az pszichológiailag érdekes, hogy ez kiből mit vált ki és mennyire viseli el a "rinyapicsát". :)

(#16) wednesday válasza vicze (#13) üzenetére


wednesday
őstag

Azért ezt reálisabbnak tekinteni szerintem sem lehet. Jack Bauer elbújhatna Lara mellett, sőt lehet az Ailen meg a Predator sem lenne biztonságban, ha egy erdőben lennének "összezárva". Nem lenne olyan egyértelmű, hogy ki a vadász és ki az áldozat. :D

Ez az ijedt kislány felfogás, engem annyira nem zavart. A játékokra mindig is úgy tekintettem, hogy
kompromisszumokkal játszunk. Attól, hogy a koncepció nem találkozik sokszor a játékmenettel, max megjegyzéseket teszek, de ha jó a játék és élvezetes, akkor végzetes hiba. Még nem játszottam az új résszel, úgyhogy nem tudom milyen irányba vitték tovább az 'ijedt lány szerepét". Én úgy gondoltam anno, hogy egy jellemfejlődés után meglátjuk, hogyan is lett Lara Croft olyan személyiség, amilyen.

(#17) [Prolixus] válasza vicze (#15) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"Én leginkább a 3 tonnás kocka tologatás, és hasonló dolgokra gondoltam, nem a történet "valóságossághűségeségére"

Jah, nem 3 tonnás kockákat tologatott, hanem 10 kilós súlyokat dobált másfél méter magas platfomokra az egyik sírban egy karral, nameg akkorákat ugrott mint Amerika Kapitány és akkorát esett, hogy megfelelő technika nélkül garantált lett volna neki már a játék elején egy bokaficam és egy szárkapocs csont törés. :) De értem mire gondolsz, ilyen téren valóban nem volt teljesen-totálisan elszállt a játék, csak olyan standard videójátékos módon. Ez már haladás végülis. :)

Egyébként én is azt modnom, hogy nem kell realizmust várni fizika/élettan stb. teréni, mert ha minden reálisan lenne csinálva, a legtöbb főhös a második pályán garantáltan kifingana vagy egyenesen nem is lehetne érdemi szórakoztató játékmenet. Nincsen ezzel semmi baj. A baj azzal van, amikor egy játék nanométernyit reálisabb mint az átlag, aztán jönnek a tesztírók meg kommentelők, hogy "milyen fasza már, hogy milyen reális megközelítése a témának/karakternek/sztorinak akárminek". Na ezen akadok meg mindig. Egy nagy túrót. Az új Tomb Raider hangyafasznyival realistább csak, mint a korábbiak.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#18) Hiftu válasza [Prolixus] (#17) üzenetére


Hiftu
senior tag

Én inkább úgy mondanám, hogy modellezett környezet és az animációk a valósághoz egyre közelebb állnak.
A játék fizikája (főleg Laráé) egyre távolabb. (Csak a trailerben több kiugrott vállizületet, belső vérzést, törött csontot számoltam meg.)

Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver

(#19) tailor74


tailor74
őstag

Köszi az ismertetőt, én várom. Igen minden Tomb Raider-rel játszottam, ez sem fog kimaradni.

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#20) Gainka


Gainka
őstag

Szerintem aki azt nézi minden jelenetben mi tortenhetett volna (labtores stb) az inkabb ne is jatszon vele. Ugysem tudja bele elni magát. Nfs-be 300-al kanyarodunk bf-be meg akar 50x is meghalhatunk meg is ujja szuletunk :DDD
Én örülök neki hogy van ilyen játék mint az elso resz is, jol optimalizalt szep grafikaju tartalmas akciodus. En a pc-s valtozatot várom nagyon.

(#21) thomasvold válasza Gainka (#20) üzenetére


thomasvold
őstag

"En a pc-s valtozatot várom nagyon."

Tudja valaki, hogy pontosan mikor jön a PC-s változat és lesz-e belőle CE ?

(#22) Steven


Steven
addikt

vélemény:
Játék maga szórákosztató látvány világ rendben van , lövöldözős részből sok van, az is szerintem néha gagyiba megy át (nem egy GOW). Vadászgatós rész talán mókásabb...

más:

Nekem az első 3 rész jelenti a Tomb Raidert .A 2. volt a kedvencem ... Imádtam ,hogy öcsémmel napokig toltuk éjjel nappal és , hogy erősen agyalni kellett, hogy mit ,merre hova tovább, de ha rájöttünk a titok nyitjára , nagy volt a siker élmény ... de ezt így ebben a formában vicc tomb raidernek nevezni ... inkább egy jó kis akció platform játék vagy valami más... de nem tomb raider... ahhoz köze nincs :) még csak gondolkodnom sem kell... bután megyek előre...

és nincs igaza a cikk írónak mellék küldetések sem bonyolultak, inkább ügyességi vagy én vagyok már öreg...

amúgy az írás jó .. csak nem értek vele egyet(mint Tomb Raider rajongó).. :R

[ Szerkesztve ]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#23) [Prolixus] válasza Steven (#22) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Egen, a régi tombosoknak ez a nagy szívfájdalma, hogy jó ez, jó ez (mert az amúgy, legalábbis a '13-as reboot, a Rise-zal még nem játszottam, teszt alapján az is tetszeni fog), csak nem Tomb Raider játék. Bűn annak hívni, mert ilyen címmel végeredményben bármilyen élvezetes is, csalódást meg hiányérzetet okoz.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#24) Gainka válasza thomasvold (#21) üzenetére


Gainka
őstag

Valamikor januárban szerintem legkésőbb februárban.

(#25) Šolaire


Šolaire
veterán

Nekem anno az első két rész tetszett igazán. Most vettem meg a steam-en a 2013-as részt kiváncsi vagyok rá nagyon. Mire a rise megjelenik pc-re a végére is érek.

“Praise The Sun” \[T]/

(#26) falijja


falijja
őstag

Az hogy, olyan mint az előző rész, az nem negatív, hanem nagyon is pozitív... :K

(#27) Šolaire válasza falijja (#26) üzenetére


Šolaire
veterán

3euróért megvettem,ha tetszik jöhet a Rise is :K

“Praise The Sun” \[T]/

(#28) falijja válasza Šolaire (#27) üzenetére


falijja
őstag

A teljes árat is simán megèrte, nem hogy 3 eurot..

(#29) Šolaire válasza falijja (#28) üzenetére


Šolaire
veterán

Annyiért ingyen volt magyaritottam ultrán nagyon szép idáig tetszik ha jön a Rise én meg fogom venni :))
Nem azt kell várni mint a régi részeknél a ps1-es korszak úgyse fog visszajönni ha olyan volna mint az 1-2 akkor az lenne a baj,meg ugye nosztalgiára ott az anniversary. Ez egy remek kalandjáték engem megvett

[ Szerkesztve ]

“Praise The Sun” \[T]/

(#30) swado válasza vicze (#15) üzenetére


swado
tag

A "rinyapicsa" részével nekem nem volt gondom, viszont az okoskodásaitól a falra másztam. A végére rendesen ellenszenves lett. Ha már elölről kezdtük a sorozatot és ugye még nem egy kincsvadász nagymester, esetleg tévedhetne néha. Lehet, hogy Geralt az agyamra ment...... :)

Folding@Hungary (Team Number: 43299) http://folding.stanford.edu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.