Micsoda vak szerencse, hogy az nvidia hardverére.a fejlesztők dokumentáció nélkül "maguktól" is optimalizálnak...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
(#1) Petykemano
Micsoda vak szerencse, hogy az nvidia hardverére.a fejlesztők dokumentáció nélkül "maguktól" is optimalizálnak...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Nézem a memória busz szélességet és látom, hogy a táblázatban a P100-nak 720 GB/s, a V100-nak 900 GB/s, míg a Vega FE-nak 483,3 GB/s. Ez hogy a viharba lehet?
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
Az a fránya 50%-os energia hatékonysági javulás az új SM dizájnban Pascalhoz képest valamiért mindig kimarad PH cikkekből, de sebaj pótolom:
Az egész cikkhez a forrás anyag pedig itt található, ha már az sem volt linkelve: [link]
...
Jöhetne már valami info végre arról is mi csorog majd le ebből a gaming érába
Next PC Upgrade: 2022
a kerdes, hogy mikor - konkurencia nelkul nem kapkodjak el a dolgot.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Azt kb lehet sejteni hogy 2018 Q1 -ig semmi esetre sem
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
Úgy hogy, ez nvidia, a mostani 1080Ti OC nak 520 GB/s a memória sávszélessége, akkor szerinted a Volta?
ÁdiBá
Ne ecseteljék, dobják piacra
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Hova siessenek.Övék a leggyorsabb kártya,ami 4K -ra is alkalmas.A konkurencia semmit okot nem ad a kapkodásra.Lehet hogy egy évet is csúsztatják a Voltát.Addig meg továbbra is kaszálnak a Pascal kártyákon.főleg a koronát viselő 1080Ti -n.
Tippre: 2018 Q2/Q3 xx70/xx80 -as Volta, a xx60 -s később.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Csak jelenjen már meg!
Eddig nem kellett csalódom az nvidia top kártyáiban, de az igazi innováció mindig elmaradt.
Persze bizonyára most is a "safety" 1080Ti +30%-ra lesznek belőve, de én azzal már nagyon boldog leszek, ha fogyasztásban hozza a 1080 szintjét.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
Most nem gaming vonal volt érdekes nekem, hanem ott ahol egyébként extra árréssel dolgoznak pro kártyák, hogyan "spórolhatott" az AMD meg fél sávszélességet? Nem fogja vissza az FE-t ez?
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
Mindig benne vannak az innovációk, de aki jóformán csak Abu hozzászólásokat olvas, abban ez ülepedik le. Nagyon sok kommentből látszik, hogy itt rengetegen "tudatformálva" vannak: Nvidia faék/ AMD űrtechnológia. Csak ez baromság.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
az 1080 merteku elorelepes nem tul gyakori... talan a 9700 es a 8800gtx volt sebessegben ekkora ugras.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
na de mennyit fog hesselni?
..szerintem jónak tűnik
Ilyet lehet mondani, hiszen ma még senki sem tudja ellenőrizni. Emiatt a ténylegesen kézzel fogható adatokra koncentráltam.
Másrészt jó lenne megmutatnod, hogy az állítólagos forrásoldalon hol írnak az L1 gyorsítótár növelésének hatásairól, illetve az ATS-ről. Előbbiről két sort látok, míg utóbbiról semmit. De az STH köszöni a reklámot.
A Hot Chips oldalán egyébként már elérhetők a prezentációk, és a leírás az elhangzottakról. Persze nem publikusan, de meghívással hozzáférhető minden. Más is onnan szedi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Miről beszélsz? Minden generációban volt +30% legalább, amikor épp nem +40%. Duplázni azért mégis kemény lett volna. Ki sem bírtuk volna fizetni.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
Egyszerű. A GV100 és a Vega 10 külön kategóriát céloz meg. A GV100 egy 815 mm2-es lapka, míg a Vega 10 486 mm2-es. A Vega 20 lesz az AMD-től egy 600 mm2 körüli versenyző és e mellé már 1 TB/s-os sávszél megy. Legalábbis újabban arról hallani, hogy a Vega 20-at nem viszik 7 nm-re.
A GV100 és a Vega 20 nem valószínű, hogy lejön a gaming vonalra. A GV100 előállítási költsége egységnyi szinten 350-400 dollár. Tehát mindenképpen olyan hardverre kerülhet csak fel, aminek az ára minimum 4000 dollár. A Vega 20 sem lesz 150 dollárnál olcsóbb, tehát az is egy 1000 dolláros minimum árat igényel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Abu, lehet kérni, hogy a Volta tesztelésekor csináljatok teljesítmény/fogyasztás teszteket GPGPU feladatokban is külön? Ahol lehet az nV kari CUDA kóddal menjen, hogy mindkét gyártó a saját pályáján versenyezzen.
Lehet ilyet?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Persze, hogy nem jön le a GV100 gamingre, hiszen a multiprocesszorok tartalmának a felét ki kell hajigálni belőle
Amúgy köszönjük a cikket, végre látni valamit a Voltából (L1 cache), aminek a játékok terén is lesz értelme.
Őszintén szólva nagyon kíváncsi vagyok, mekkora lesz az előrelépés (műszaki) kategórián belül, mert az előző generációkban rendre 60-70% volt, és ehhez a mértékhez egyelőre nem látszik a hajtóerő.
+1 komment a hatékonysághoz - az elmúlt 5 évben mind az nVidia, mind az AMD rendre hazudott a perf / W javulásokról, úgyhogy az 50%-ot itt is érdemes fenntartásokkal kezelni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Lehetne, de az arányok tekintetében nem lenne jelentős eltérés a gaminghez képest.
Az is baj, hogy nem nagyon van asztali szinten karbantartott CUDA kód a tipikus tesztalkalmazásainkban. Kb. annyi az egész, hogy megírták pár éve és áll a semmiben további optimalizálás nélkül, mert nagyon sokan már csak az OpenCL kódot fejlesztik.
(#20) gbors: Ez is számít, nyilván a tensor magoknak sok haszna nincs gamingben. Egyébként elvileg, de tényleg csak elvileg az MR-Voltára 768 GB/s van írva tervként.
Amíg nincs hardver addig nyugodtan hazudhatnak erről. Úgy lenne a jó, ha lenne ott egy csillagozás, hogy konkrét mérés, de nem, ez csak egy levegőben lógó valami.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Nagyon kíváncsi vagyok rá mikor hozza le a cég GeForceba az új Voltát, és hogy melyik utat választja.
Új GTX mérsékelt fogyasztással, vagy esetleg egy teljesen új, mindent bele Titant köszönthetünk.
Most belegondolva, két gpu uralkodik az nvidia köreiben, egy GP104 és egy GP102.
Ami picit zavar, hogy egyáltalán nem indokolja az nvidia vállalatot hogy siessenek a termékeik kiadásával.
Meg ezt a professzionális kártyákat se értem, van olyan vállalat programozó cég ami ezeket a kártyákat is cserélgeti?!
Folyamatosan azt olvasni interneten, hogy újabb professzionális vga, 16GB HBM2 most is van az nvidia köreiben, és megint jön az új....
[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
Azért merült fel ez bennem már régóta, mert az nV karik GPGPU feladatokban nem szerepelnek olyan jól a játékbeli előnyükhöz képest, és kiváncsi lennék, hogy ilyen esetben ennyivel kevesebbet is fogyaszt-e az nV kari?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Tudtommal a Vega 10 és a GP100/GV100 nem ugyanazt a piacot támadja. Nem is lenne ellenük esélye.
szrk: közben Abu85 bővebben kifejtette.
[ Szerkesztve ]
Látszik hogy van még bőven fölfelé...
Megvárom amíg 4K-ban is 8ms alatti render időt tud vágni egy "közepes árfekvésű CPU-val", talán akkor vissza nézünk erre a VGA témára, ezen "kis" idő alatt össze lehet rá kuporgatni a rávalót, amit akár értelmes dologra is el lehet költeni
[ Szerkesztve ]
A legutóbbi generációnál az NV emlékeim szerint nem hazudott.
Azért merült fel ez bennem már régóta, mert az nV karik GPGPU feladatokban nem szerepelnek olyan jól a játékbeli előnyükhöz képest,
Ez a hét vicce. FYI, gyakorlatilag csak nV cluster-t találsz szinte az összes vállalatnál, olyannyire nem szerepelnek jól GPGPU-ban. Ne keverjük az i egy-két soho alkalmazást valós feladatokkal. Jelenleg ott vagyunk GPGPU szintjén, hogy ipari feladatoknál van 99%-ban legacy és/vagy maintained cuda/cuda-t használó kódod.
Egyetemi szinten meg még durvább a helyzet, ha nem célirányos ocl konfra mész, tű a szénakazalban nem cuda-n bemutatott kutatás. Elvégre ki a rák akar szívni, amikor cuda-val az nv gyakorlatilag mindent a feneked alá tesz? Ocl-lel még mindig ott tartunk, hogy egy sima Matlab-ban( ) sincs normális support hozzá. Miről beszélünk akkor? Végül is, az elsőszámú ipari/egyetemi tool sem támogatott normálisan...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Desktop GPGPU alkalmazásokra gondoltam, mivel itt a PH-n nem a HPC kártyákat szokás tesztelni, hanem a játékos verziókat, azokon meg nagyobb eséllyel fut desktop progi.
Arra lennék kiváncsi, hogy az ilyen Luxrender, meg hasonló progikban - ahol a tesztek szerint tényleg lassabbak az nV karik - mennyit fogyasztanak az egyes architekturák a teljesítményükhöz képest.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Ne már egy olyan oss(!) tool-al akarjunk gpgpu performance-ról általános következtetést levonnai, ami azzal kezdi, hogy még a proprietary api-kat sem támogatja.
Nézz meg egy sima fft számolásnál milyen korlátok és sebesség issue-k vannak néhány népszerű platform (matlab, python, stb.) alatt...
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Okés, rosszul fogalmaztam. Nem akartam általános következtetést levonni, csak azt akartam kideríteni, hogy ahol lassabb az egyik architektura számolásban, ott kevesebbet is fogyaszt-e, vagy ugyanúgy izzik, mint a neki jobban fekvő terhelésnél.
Így jobb?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Osztom a többiek véleményét, nincs kényszer, nem fognak sietni vele...
2x perf / W-ot mondtak a Pascalra is, ehhez képest jellemzően 60-70%-ot léptek előre.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Ez is számít, nyilván a tensor magoknak sok haszna nincs gamingben.
hat nemtom, allitolag az a gepi tanulast segiti, en latnek jovot olyan jatekokban, amik el/megtanuljak a jatekstilusodat, es ezert nem tudod ugyanugy ketszer vegignyomni, mert mondjuk masodikra mar rajon a gep, hogy fejloves elol villanypozna moge elbujni fail, ketmeteres betonfal moge meg teljesen oke.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Ennél sokkal lustább a mostani vásárlóbázis. A rájuk szabott nehézségi szintek mutatják hogy nem szabad őket kihívás elé állítani, mert le-értékelik a játékot, és nem veszik meg a többiek.
Erre a piacra önfejlesztő AI-vel rendelkező ellenfelekkel indulni elég ön-tökönrúgás lenne
Mondjuk ez szerintem nem feltételnül csak a lustaság hibája. Ha belegondolsz te is szeretsz egyre jobb lenni valamiben és látni ahogy a korábban nehézséget jelentő problémákat már meg tudod oldani. Ha az AI úgy lenne egyre nehezebb ahogy te javulsz hiányozna ez az érzés és teljesen elmaradna ez a fajta jutalom.
Persze a nyomd meg az x-et hogy elpusztítsd az ellenséget típusú nehézség egy más kérdés, de nem olyan jó dolog az adaptív nehézség mint elsőre tűnik.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
Gaming kényszer nincs, ipari viszont igen. Google Tensor proci pl.
Talán csurran cseppen valami a gamingre is.
Abu mi újság az X86 licensz dologgal?van valami már?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Semmi. Nem ad az Intel. Az ATS IBM Power9-es NVLinket tartalmazó host procikkal működik és ennyi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Szerintem nem ennyire sarkos a dolog, elég ha van benne némi variáció. Pl.: az aktuális képességeimhez képest +/- 2 szinttel variál az ellen intelligenciája, az elég ahhoz, hogy ne legyen unalmas, maradjon esély nyerni, és kihívás is legyen benne, lehessen fejlődni.
Ha el lehetne tolni ezt az ofszetet további 10 szinttel, "kézzel", azzal be lehetne állítani, hogy milyen tempóban szeretnék végigmenni a játékon.
[ Szerkesztve ]
Durva mennyit számít a caches cpu -nál mind vga-nal Intel is megemelte idén meg Nvidia is úgy látszik ez a caches emelés éve
Sikerélményhez megfelelő mértékű kihívás kell.
Gyors meg is kerestem ezt az ábrát:
RTS és FPS játékokban látom értelmét az AI gépi tanulásának elsődlegesen, de máshol is lehet benne fantázia.
[ Szerkesztve ]
KisDre.artstation.com
Van olyan program, renderengine, ami egyaránt van CUDA-ra és OpenCL-re is?
KisDre.artstation.com
Abu: Ez is számít, nyilván a tensor magoknak sok haszna nincs gamingben.
Hát pedig fizikát lehetne számolni velük ezerrel, ahogy a gpu-k jó részén azt teszik.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
A 16 bit float nem lesz elég fizikai számításokhoz
Egy játékban?
Btw, ha éppen kevés a 16-bit float és csak ilyen hw áll rendelkezésre, azért offset kompenzációval elég sok minden meg lehet oldani. Anno is így mentek a dolgok és ma is használják ezer helyen. Nyilván viszi a futásidőt, de ha csak így megy, hát ez is egy megoldás.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
az is erdekes lenne, hogy atjon a cimbi megmutatni valami okossagot, de az ellenem trenirozott ai nem ugy reagal, ahogy neki otthon. ( cimbi arca megtekint jelige. )
lehetne egymas kozott mar kitrenirozott ai -t cserelgetni, esetleg kulon packban arulhat a fejleszto csucsjatekoson edzodott ellenfeleket, ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
Ahhoz előbb meg is kellene írni azt a fizikát, de nem nagyon abba az irányba tendál a játékfejlesztés.. Physx játék se nagyon van már, mióta az UE3 elavult... CE3 játék se nagyon van, ezen enginekkel készült játékokhoz volt némileg komolyabb fizika. Ilyenekkel kapcsolatban mindig a régi többmag megjelenéskori Alan Wake jut eszembe, hogy mekkora hype volt, hogy több magon komolyabb a fizika, meg az időjárás effektek stb. aztán mire megjelent semmi nem maradt a featureökből...
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Még senki sem lőtte el, hogy: Johntra Volta
"4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG
Nekem is nvidia kártyám van, de egyszer sem használtam rajta a Physx tudást, egyszerűen bullshit az egész.
ÁdiBá
Borderlands 2-ben nagyon ütősek az extra effektek. A Mafia 2 is jó, ha az ember előtte meghackeli a játékot, hogy a cloth fizika ne menjen. Mást hirtelen én sem tudnék előhúzni.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...