Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Remélem, hétfőn nem lesz ilyen kalandom a saját kocsimmal.

(#2) takacsbotond


takacsbotond
őstag

A kuplung nélküli váltásnak az a titka, hogy akkor kell kapcsolni, mikor már levetted a gázt, de még azelőtt, hogy a motorfék elkezdene fogni.

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#3) Redneck


Redneck
veterán

Fasza tud lenni. Nekem egy motoros túrán szakadt el a bowden. Egy élmény volt...

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#4) creation


creation
senior tag

No ezért jó a 350-es JAWA :) Ott ha elszakad csak 1-es fokozatban kell ügyesen csúsztatni a váltókarral a kuplungot, onnantól amúgy is fölösleges a kuplung kar használata.
Hiányzik is nagyon a mostani motoromból az a két okosság amit annó a JAWA-ban felismertek:
- Váltókarral kuplungozni
- Üres fokozat a két utolsó sebességi fokozat között

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#5) Cathfaern válasza creation (#4) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Nem igazán motorozok, miért jó az üres fokozat a két utolsó fokozat között?

(#6) potyautas válasza Cathfaern (#5) üzenetére


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

Az autóknál is van üres fokozat. Amikor -teszem azt- 3-ból áthúzom 4-be, van egy középállás, ami üres.

(#7) Cathfaern válasza potyautas (#6) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Az oké, csak azt hittem annak van jelentősége, hogy ott van az üres ahol van :) Vagy nem minden motoron van üres fokozat?

(#8) Redneck válasza Cathfaern (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Gondolom a Jawan lejtőn jött jól. Modern motoroknál nincs rá szükség.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#9) creation válasza Cathfaern (#5) üzenetére


creation
senior tag

Az új "nyugati" motorok több mint 90%-nál hiányzik számomra ez a lehetőség.

És szükséges szerintem. Sokszor fordul elő olyan lejtmenet, ahol teljesen felesleges akárhanyadikba is tenni a motort, mert hosszú gurulás jön. Sajnos a JAWA volt az utolsó (számorma az egyetlen) olyan gép, amin meg volt a lehetőség az utolsó két (3-4-es) fokozat közé rakni a váltót, ahol gyárilag üres volt.

N = Üres
JAWA350 sebesség kiosztása: 1-N-2-3-N-4
Modern motorok sebesség kiosztása: 1-N-2-3-4-5-(6)-(7)
Autók sebesség kiosztása: (R)-N-1-N-2-N-3-N-4-N-(5)-(N)-(6)-(N)-(R)-(N)

Ebből is látszik, hogy miért probléma számomra, hogy az autókkal ellentétben, nincs lehetőség szabadon gurulni. Vagy a motorfék fog fogni, vagy a kuplungot kell behúzva tartani. Pedig bővel lehetne spórolni olyankor, amikor nem indokolt a motornak részt vennie a hajtásban. 110-nél pedig nem túl jó ötlet vissza pakolgatni az üreshez, mert nagy pereccel jár.

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#10) creation válasza Cathfaern (#7) üzenetére


creation
senior tag

Minden motoron van üres, vagy legalábbis "nem kapcsolt" fokozat. A JAWA előnye két dologban rejlett.

1. Sem elinduláshoz sem váltáshoz nem volt szükséges használni a kuplung kart.
2. Üres fokozat a két utolsó sebességi fokozat között

A kuplung kar szükségtelensége a kiemelő mechanizmus sajátosságából adódott, melynél egy egyesített váltó-berúgó-kuplung egységet csináltak. Itt a váltókar benyomva felhajtva berúgókarként funkcionált, ami berúgást követően visszatért váltó kar állásba. A váltó bármely irányban történő elmozdítására pedig egy speciális himbán keresztül a kuplung automatikusan az elmozdulás mértékének megfelelően kiemelte a kuplungot. Így lábbal is lehetett csúsztatott kuplunggal indulni.

Üres fokozatról meg írtam lejjebb bővebben. :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#11) Cathfaern válasza creation (#10) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Köszi a részletes magyarázatokat, ma is tanultam valamit :R

[ Szerkesztve ]

(#12) potyautas


potyautas
csendes tag
LOGOUT blog

A történet folytatása: pontosan egy héttel később, a váltórudazat adta meg magát. Helyi járatban történt, s volt is hová leparkolni még lendületből.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.