Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) cousin333 válasza ljs (#50) üzenetére


cousin333
addikt

"Tehát egy évben minimum 200 töltés."

És? Hazaérsz, rádugod a töltőre, reggel indulás előtt lehúzod. Ez így együtt lehet akár 20 másodperc is.

"És még akkor is marad a hétvégi hatótáv-para."

Milyen hatótáv para? Téged mindig az út szélén segítenek ki egy kanna benzinnel, vagy elmész tankolni, amikor fogy a nafta? Na, pont így kell villanyautóval is. A töltőhálózat nem olyan fejlett, ezt aláírom, de 50 kWh-s akkuval azért nem kell annyira parázni. 24-es Leaf-fel, 2016-ban, na az kaland lehetett. De ez? Akinek van ilyen kocsija, annak nem nagyon lesz hatótávparája. Akinek meg nincs, annak azért nem... :)

"We spared no expense"

(#52) GreenGoblin válasza cousin333 (#49) üzenetére


GreenGoblin
tag

Nem magyar oldalon nézek autókat. Autotrader oldalán most néztem a 2020-as GT-t megkapod 24000 fontért, míg annak a lista ára 33000 forint.
És ez egy év alatt esett ennyit. 120%...matek zseni :C

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#53) nemlehet válasza GreenGoblin (#52) üzenetére


nemlehet
őstag

Azért mondjuk az itt kommentelők többsége magyar és elsősorban itthon él, ergo az hogy külföldön hogy alakulnak az árak majdnem hogy irreleváns.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#54) #16820480 válasza <Lacy85> (#48) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez a különbség amúgy, hogy elektromosnál nem kell jóval komplexebb, nagyobb és üresjáratban is többet fogyasztó motor ahhoz, hogy erős legyen, ezért "egyszerű" vele villogni a gyártóknak.
A felszereltséget meg ahogy vesszük. Zajszigetelés mondjuk egy dolog, ebben tényleg van még mit javulnia a Tesláknak (amúgy javulnak is, a 2021-es Model 3 kapott ilyen upgrade-eket), de mondjuk anyaghasználat nekem rendben van, újrahasznosított és matt. Semmi csicsás, fa meg króm hatású hülyeség, semmi bőr, hanem egyszerű és praktikus. Szoftveresen is lényegesen jobb még a hibái ellenére is szerintem a BMW-féle tekerősen navigálós borzalomnál :N
A legnagyobb bajom a Model 3-mal amúgy (az árán kívül, de ez egy BMW-nél sem lenne másképp), hogy csak kizárólag szedán kivitel van. Az Y, ami meg már 5 ajtós, az megint jóval drágább. Nagyon király lenne az a becélzott 25e $-os hatchback majd valamikor :K

(#55) GreenGoblin válasza nemlehet (#53) üzenetére


GreenGoblin
tag

Gondoltam ez lesz a válasz. Bár otthon biztos pont az ellentéte van a dolgoknak és tartja az árát mint ahogy a kollega írta... :C
Amúgy nem is igen van használtautón amit be tudnék linkelni. Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik.

[ Szerkesztve ]

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#56) doooo


doooo
veterán

Továbbra is gyönyörű kívül-belül (a komplett modellpalettájukkal egyetemben).
A hibáit pedig lehet reszelgetni a jövőben. Mindazonáltal a benzines is nagyon jó választás annak, aki még nem tart az elektromosnál.

Apropó, elvileg hamarosan Androidra váltanak az infotainment-rendszerükben.

(#57) cousin333 válasza GreenGoblin (#55) üzenetére


cousin333
addikt

Először is a listaár egy dolog, az a kérdés, hogy ténylegesen mennyiért vette. A GT kivitel nagyon nem az alap, a jó felszereltség nagyobb értékvesztéssel jár. A "számolásom" meg arra próbált utalni, hogy az értékvesztés nyilván az első évben a legnagyobb, utána csökken a (m)értéke. Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam. Amit viszont biztos nem írtam, az az, hogy a villanyos tartja az árát...

"We spared no expense"

(#58) adamssss válasza Noukoum (#9) üzenetére


adamssss
veterán

Szamoltal is vagy csak beirtad hogy irj valami. 100ft/percctoltesi aron nem vagyok benne biztos hogy sokat lehet sporolni...

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#59) Rolly válasza GreenGoblin (#1) üzenetére


Rolly
veterán

- hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km... ezt lehet kicsinek nevezni... de szerintem használható.
- fogyasztása csak autópályán 130-nál sok 110-ig pariban van a többi autóval (nem nem az ioniq és tesla kategória hanem a többi nem légellenállásra tervezett autóval)
- zongoralakk tényleg sok van benne
- kopogós műanyag csak ott van ahol másik autóban is :) műszerfal és az alap érintési pontok kellemes anyagok

5500 km alatt átlag 18-19-es fogyasztás télen 20 körül (50% lakott terület, 10% 90 es, 40% 110-120as tempó) és mindig kint álló hideg autóval. Most tavasszal minimális fűtéssel / klímával már 16-17 közöttit hozunk...

(#60) Rolly válasza adamssss (#4) üzenetére


Rolly
veterán

5500 km-t tettünk meg 1000 kWh árammal ebből 100 kWh áramot vettünk töltő ponton amúgy elég volt a 200-250-es hatótáv és végállomáson töltöttünk...

így számolva 900x38 Ft + 100x130 Ft = 34200 + 13000 = 47200 azaz 100 km-t 860 Ft átlag árral tudtunk megteni korábbi diesel autóval 2600 Ft / 100 km volt (5,7-es fogyasztás prémium üzemanyag) szervíz költség pedig kb fele az elektromosnak mint a dieselnek volt (garancia időn belül)

(#61) Rolly válasza <Lacy85> (#10) üzenetére


Rolly
veterán

Azt felejted el és mindenki akinek nem volt elektromos autója, hogy otthonról tele akkuval tudsz indulni azaz 200-250 km-t meg tudsz tenni tankolás nélkül. Így egy 400 km-es út máris nem 75 kWh áramba kerül a 130-140 Ft-os útszéli tőltőből hanem otthonról 45 kWh útszélén 30 ami kb így néz ki 3500 Ft + 1600t azaz a fogyasztás 400 km-re 5100 Ft ami 400 Ft-os üzemanyag árral is 12-13 liter amivel nem tudsz elmenni diesel benzines autóval 400 km-t :)

Ráadásul hányszor megy egy átlagos hazai sofőr (átlag napi futás itthon 40 km) ennyit? Mi évi 20-40 lakalommal és akkor is a célállomáson tudunk tölteni tehát nem kell megállni útszéli tőltőn...

(#62) GreenGoblin válasza cousin333 (#57) üzenetére


GreenGoblin
tag

Most próbálod meg magyarázni a dolgot azzal, hogy ne jöjjek listaárral holott az a HIVATALOS ár amivel össze lehet hasonlítani másokkal. A jóskabá szalonjából olcsóbb árral ne gyere. Most ne hogy azzal gyere hogy te jóskabát nem hoztad fel. Ez egy szemléltetés mielőtt ezt is meg magyaráznád.
Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell.

Gyanítom, hogy ez a 24000 font is drágább, mint a benzines új ára, tehát igaz volt, amit leírtam.

Rosszul gyanítod. Nem így van.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#63) Noukoum válasza adamssss (#58) üzenetére


Noukoum
veterán

Előbb gondolkodtál vagy csak beírtad hogy írj valamit?
37ft / kWh. Ez az autó átlagosan (télen, nyáron, fűtéssel, hűtéssel, pálya, város, országút) 17-18 kWh / 100km (ami természetesen rengeteg mindentől függhet)
Segítek 650 forint.
A villámtöltők csak hosszú utakra kellenek, felesleges azzal számolni.
Kezdhetjük a matekot, 420-430 forintos üzemanyagárakkal. És persze a kedvezményekről, az alacsonyabb fenntartási költségekről nem is beszéltem. Ha már matek ;)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#64) cousin333 válasza GreenGoblin (#62) üzenetére


cousin333
addikt

A tényleges vételár is számít. Egyszer vettem egy használt videokártyát, úgy gondoltam, hogy elég jó áron. A számlát megkapva kiderült, hogy az illető alig bukott rajta a vételárhoz képest. Amúgy ebben a listaárban van már valamilyen villanyautós kedvezmény, vagy az még ebből jött le?

"Aztán jössz azzal hogy a topp modell jobban veszít mint a többi modell."

Miért, nem? Az emberek nem szeretik megfizetni az extrákat. Nyilván hajlandóak többet adni érte, de nem annyival, amennyivel az eredeti vételár alapján drágább lenne.

"Rosszul gyanítod. Nem így van."

Tehát akkor már olcsóbban megkapok egy 1 éves villanyost, mint egy új benzinest? Még jobb üzlet... :)

Azt állítod, hogy a villanyos is sokat veszít az értékéből? Ez remek, mert én sem írtam mást.

"We spared no expense"

(#65) cousin333 válasza cousin333 (#64) üzenetére


cousin333
addikt

Megnéztem én is az oldalt (Autotrader): zsír új autókat kínálnak eladásra (bőven) 30000 font alatt (pl. link és link). Amibe persze beleszámolták az állami támogatást (3000), de ezt nálunk is így szokták.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#66) <Lacy85> válasza Rolly (#61) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Tudom. Írtam is, hogy otthon töltve tök jó. Napelemmel meg főleg. De ugye ez városokban elég nehezen megoldható.

(#67) <Lacy85> válasza Noukoum (#63) üzenetére


<Lacy85>
addikt

És itthon az a néhány millió városban élő hol fogja ennyiért tölteni? A “sehol”-on kívül.

(#68) cousin333 válasza <Lacy85> (#66) üzenetére


cousin333
addikt

Hát, lakótelepen talán, bár garázsod ott is lehet éppenséggel, de társasházban, kertvárosban azért nem kivitelezhetetlen. Végtére is csak egy mezei (nem szó szerint) konnektorra van szükséged, ami huzamosabb ideig elbír 8-10 Ampert.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#69) Noukoum válasza cousin333 (#68) üzenetére


Noukoum
veterán

Talán?
A jelenlegi matekról volt szó, szerinted miért kéne jelenleg néhány millió társasházasnak töltenie?
Mire rálesznek kényszerülve addigra nem itt fogunk tartani sem hatótávban, sem töltési sebességben, sem töltőhálózatban, ja és nem is lesz belsőégésű autó magyarul matekra sem lesz szükség. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#70) cousin333 válasza Noukoum (#69) üzenetére


cousin333
addikt

Nem arról van szó, hogy kell-e, vagy megéri-e nekik, hanem hogy van-e, lenne-e rá lehetőségük.

"We spared no expense"

(#71) adamssss válasza Noukoum (#63) üzenetére


adamssss
veterán

“A villámtöltők csak hosszú utakra kellenek, felesleges azzal számolni

Ja ertem. Hosszu utra nem lehet hasznalni/szamolni mert akkor mar nem jonne ki ilyen rozsasra a matek. Fair :D

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#72) Noukoum válasza cousin333 (#70) üzenetére


Noukoum
veterán

Meg lesz rá az infrastruktúra, csak nem akkor mikor 13000 villanyautó van Magyarországon. De ugye az utálóknak mondani kell valamit, na. Sz@r a villanyautó mert a társasházban élő emberek nem tudják tölteni a nem létező villanyautójukat. :C

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#73) Noukoum válasza adamssss (#71) üzenetére


Noukoum
veterán

Vagy mert mondjuk az átlag nem jár hosszú utakra? Ez meg sem fordult a fejedben?

Vagy szerinted mennyire legitim hogy egy németországba dolgozni járó fórumozó aki jóideig biztosan nem fog venni villanyautót sír mert nem adja ki a matek neki? Ezzel mit kezdjen az átlag?

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#74) ljs válasza cousin333 (#51) üzenetére


ljs
tag

(Előre mondom, nem volt még elektromos autóm,
az alább kitalált "történetek" csak az én elmém szülöttei.
De a válaszokra tényleg kíváncsi vagyok!)

A mindennapi töltés (10 órát lóg a fali ajzaton) nekem nem gond, csak az akku bírja.
Hány évig fogja bírni az akku a napi töltést?

A hétvégi hatótávparáról:

10 óra töltés = 100 km hatótáv (a cikk szerint)
Péntek munka és bevásárlás után kb. 18 órára hazaérek, töltőre rakom a járművet,
szombat 19 órára beleszalad az a 250 km hatótáv.
(Nyilván nem tök üresen rakom töltőre, de a "végén" nem is lineárisan tölt, hanem lassabban.)
Abban a pillanatban elindulok valahová,
250 km-t számoljunk 3,5 órával. (Nem mindig vezet autópálya a célig.)
Ha gyorsabban megyek, vajon kibírja a 250 km-t?
Szombat 22:30-kor célba érkezem, ott egyből töltőre dugom az autót.
Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv.
Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát.
Ha az évek során degradálódik az akku, akkor hogyan fog beleférni ugyanez a hatótáv?

Hol tévedtem a hétvégi történetemben?

(Csak mellékesen jegyzem meg a következőket:
1.
Ebben a történetben e208-cal 25 órát töltök a célban,
hagyományos hajtóanyagú járművel -ugyanilyen feltételek mellett- 50 órát.
2.
"hatótáv télen -5-0 fokban 90-110-es tempóval 200 km"
Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal.)

[ Szerkesztve ]

Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

(#75) Füleske válasza GreenGoblin (#55) üzenetére


Füleske
addikt

"Tehát az emberek vagy happy-k a kis 208-ukkal és nem akarják eladni vagy nem veszik."

Utóbbi. Tavaly eladtak itthon egész évben 35 - öt. Összehasonlításnak a tavalyi top 3 e-autóból (e-Niro, Zoe, Leaf) pedig 374, 370 és 358 darabot.

(#76) Rolly válasza ljs (#74) üzenetére


Rolly
veterán

A gond ott ott a gyári alap 1 fázisú 10A-es EVSE-vel számolnak azzal annyi. Nálunk a házban 3 fázis van így 3x16A-rel töltve maximálisan (ha a napelem pörög akkor tudnánk ennyivel tölteni) óránként 11 kWht tudok betölteni így 4,5-5 óra alatt tele 0-ról. Amúgy általában 3x7A - 3x12A között szoktuk tölteni és 20% körül rakjuk töltőre ...

ja és az alap 10A-es EVSE esetén nem kell lassulásra számítani csak az utolsó 30 percben körülbelül... és 20 óra alatt a 2,5-es töltővel is tele van 0-ról

(#77) Race-Face


Race-Face
tag

Szépen egymásnak feszülnek az érvek-ellenérvek, de élethelyzettől, pénztárcától, beállítottságtól függ az, hogy kinek való az e-autózás és kinek nem. Senki nem csodálkozik azon, ha valaki 4K tévét vesz Full HD helyett, gyorsabb telefont, márkásabb cipőt, és nem jön azzal, hogy "nem jön ki a matek"... Az autózás is ilyen. A belsőégésű érában sem mindenki a Dacia Dustert vette.
Nyilván ha valaki a panel nyolcadikon lakik, és nem tudna otthon tölteni, annak drága lenne az e-autó fenntartása nyilvános töltőkkel. Aki otthon tudja tölteni, sokkal olcsóbban megússza. Még akkor is, ha évi 5-10 alkalommal, hosszabb út esetén nyilvános töltőt kell igénybe venni. Belátható, hogy ha egy évben 20.000 km-ből 1.000 km-hez szükséges nyilvános töltőt használni, az nem sokat ront a költségeken.
Ha valaki egy évben kétszer megy autópályára, annak reálisan nem annyira lényeges, hogy mennyit fogyaszt az autó 130-nál. És nem bukik vele sokat, ha mondjuk csak 110-zel megy. Ha viszont kéthetente autópályázik e-autó hatótáv feletti távokat, ott már nem fogja kiadni se a matek, se az utazási idő.
Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete.
Tehát mindenkinek mérlegelnie kell a saját felhasználása alapján:
• mekkora arányban tud otthon tölteni,
• éves viszonylatban mennyit használja az autót hosszabb utakra, mekkora távolságra,
• hajlandó-e fizetni felárat az e-autózás előnyeiért (pl. kisebb környezeti ártalom, jellemzően jobb menetdinamika).
És akkor ezek megválaszolásával még mindig mozgó célpontra lövünk, mert a belsőégésű motoros új autók folyamatosan drágulnak, az e-autók pedig fajlagosan egyre olcsóbbak (pl. azonos áron nagyobb hatótáv), kérdéses hosszú távon a szervizköltség (vajon az 1.0 turbó benzines is el fog menni 200.000 km-t piszkálás nélkül?), szóval összetett kérdéskör ez.
Részemről másfél éve vettem egy dízel Focust jól felextrázva 5,7 millióért, mert úgy voltam vele, az elektromosnak még adok pár évet, és nem bántam meg a döntést. 5 liter körüli átlagfogyasztásom van, nyugodtan suhanok 140-nel az autópályán, összköltségben biztosan jobb, mint az elektromos, de tudom, hogy a következő autóm pár év múlva elektromos lesz. Addigra valószínűleg jóval nagyobb lesz a választék, talán javul valamennyit a hatótáv, az árak... Aztán lehet, hogy nem az elektromos ára fog lejjebb menni, hanem a benzines fel...

Kelj fel és járjunk!

(#78) kBika válasza <Lacy85> (#2) üzenetére


kBika
csendes tag

Amúgy pont ez jutott nekem is eszembe, szinte csak kisautó vagy suv kapható. Vagy amelyik szép(e-tron gt) olyan áron van, hogy életem végéig nem térülne meg. :U

(#79) MrPetya19 válasza cousin333 (#47) üzenetére


MrPetya19
addikt

De egy távolságtartó tempomat, ami 0-ig és 0-tól is tud működni városban is tök jó lehet. Plusz valószínűleg kevesebbet fog vele fogyasztani az autó, akkor is ha elektromos.

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#80) MrPetya19


MrPetya19
addikt

Szép, főleg ez a kék a zöld rendszámmal.
De nekem még mindig hiányoznak a kombi EV-k, de szerencsére PHEV kínálat elég jó. (pl az 508 PSE SW)

,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog

(#81) Füleske válasza Tigerclaw (#5) üzenetére


Füleske
addikt

"Zavaro hogy a megteheto ut nem csak a vezetesi stilustol, de az utazosebessegtol is erosen valtozik."
Meg még pár dologtól. Kell-e klímázni/fűteni ? Milyenek az útviszonyok ? (szél, eső, emelkedő/lejtő stb. )
"sok gyarto eleg komolyan hamis hatotavot es fogyasztasi adatokat ad meg"
Mire gondolsz ? WLTP van megadva, az minden gyártónál ugyanúgy van mérve, és ha nem kb. 80 - al sík aszfalton klíma nélkül 20 fokban szép időben nézed akkor ugyanúgy hamis érték az összes gyártónál. Télen minden megerőltetés nélkül városi kis távokra némi fűtéssel tudok WLTP/2 valós értéket is produkálni. Aminek a háromnegyede a reálisan megtehető táv, mert nem 0 - ra merítünk és nem 100 - ra töltünk, maximum csak vész esetén.
Igen, az autók info rendszerében vannak eltérések az egyes gyártók között, de ugyanez a belső égésűekre is igaz. Arra van szabvány hogy hány liternél jelezzen ha tankolnod kell ? És hány liternél írjon -- km - t ? Valamint a benzines autóm anno mindig 450 körüli km - t írt ki ha tele tankoltam, viszont 350 - nél sosem ment többet el.

(#82) cousin333 válasza adamssss (#71) üzenetére


cousin333
addikt

Te is állandóan a helyi éjjel-nappaliban vásárolod a vizes zsömlét 100 Ft/db-ért? Vagy csak akkor, ha nincs más nyitva, és nagyon kell a zsömle?

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#83) Füleske


Füleske
addikt

A cikkben a támogatás hibásan és félrevezetően van megfogalmazva. Jelenleg NINCS támogatás, a tavalyi okiratok LEJÁRTAK. (ha valaki kapott és még nem vette igénybe már nem tudja igénybe venni) Idei támogatás még nincs. Az nem igaz hogy a támogatást kevesen kaphatják meg. Aki tavaly pályázott MINDENKI megkapta. (ha megfelelsz az alap feltételeknek, pl. nincs köztartozásod) Viszont tavaly csak másfél nap volt a pályázati időtartam, így aki szeretne támogatást az figyelje majd az idei kiírást.

(#84) cousin333 válasza ljs (#74) üzenetére


cousin333
addikt

Olyan 1000-1500 ciklust el kell viselnie különösebb gond nélkül: [link]. Ez kb. 250-350 ezer km. Főleg, ha mindennapi használatban 50% körül tartod a töltöttséget (pl. 70 és 30% között, az kb. 100-120 km).

A 250 km-t 2 óra alatt is teljesíthető, annyit még bírnia kell, ha nem is feltétlenül télen.

A hétvégi történeted ott sántít, hogy a benzines autót sem orvosi fecskendővel tankolod meg, mert sosem végzel. Az EVSE 8-10 Ampere a mindennapi munkába járás pótlására elegendő. Ha komolyan gondolod, akkor kiépítesz otthon egy Type 2 töltőt, minimum egy fázis 16 Amperrel. Ha pedig gyorsan kell a delej, akkor az út mentén keresel egy villámtöltőt (250-300 km alatt már csak akad egy), vagy a célállomáson egy AC-t.

"Tehát a hétvégi 250 km-es kiruccanást 0 fok alatt felejtsem el az e208-cal."

Igen, mert köztudomású, hogy benzines autóval sem lehet 1000 km-t menni egy nap, mert nem elég nagy a tank... :U

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#85) Füleske


Füleske
addikt

Másik dolog a cikkben :
"DC villámtöltőn akár 100 kW-os töltés is lehetséges, ezek azonban itthon is fénysebességgel drágulnak, sajnos volt szerencsénk tapasztalni, hogy az eleve nem túl gazdaságos és korrekt, percalapú elszámolású, 50 kW-os e-Mobi töltők teljesítményét több helyen 40 kW-ra korlátozták, ami a gyakorlatban még ennél is kevesebb"
Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.

[ Szerkesztve ]

(#86) Tigerclaw válasza Füleske (#81) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

NEDC majd WLTP adatok voltak a hagyomanyos autoknal is, de mivel azok is kamuk voltak sokszor, ezert kerult be az Euro 6-tol a futopados meresek melle hogy valos forgalomban is kell merni es a ketto kozotti kulonbseg nem lehet nagyobb egy bizonyos szazaleknal. Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast es hatotavot, masok meg ugyanugy kamuznak mint a hagyomanyos autoknal. Ezek szerint itt nem olyan szigoru meg az EU.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#87) <Lacy85> válasza cousin333 (#68) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy fognak alakulni a lakossági áram árak, ha tankolás helyett mindenki otthon kezdi el töltögetni az autóját.
Szerintem elég naív gondolat lenne azt hinni, hogy marad minden így, az állam meg majd úgy áll hozzá, hogy “örülünk a nagy zöldülésnek, mindenki töltögesse otthon olcsón az autóját, mi meg majd valahonnan előszedjük azt a néhány százmilliárdot, ami kiesett a kasszából”

[ Szerkesztve ]

(#88) Rolly válasza <Lacy85> (#66) üzenetére


Rolly
veterán

Ha valaki otthon nem tud tölteni (esetleg munkahelyen ha már otthon nem) akkor nem szabad jelenleg elektromos autót venni...

(#89) NomadND1


NomadND1
senior tag

Kívülről még csak-csak, de a belseje borzalmas. Főleg az a váltó...konkrétan mintha egy p.cs állni ki középkonzolból.
Tudom-tudom ízlések és pofonok :D

(#90) GreenGoblin válasza Füleske (#85) üzenetére


GreenGoblin
tag

Egyrészt 100 kW - tal csak akkor tölthető ha kb. 20 % alatt van a megfelelő hőmérsékletű akku. 50 % - nál ez már csak max. 50 kW, 70 % - nál 25 kW. Szóval lehet hogy nem is a töltő volt korlátozva hanem mondjuk 50 % - on próbált tölteni télen ? Másik lehetőség hogy bizonyos autókat bizonyos töltők jobban "szeretnek" másokat meg kevésbé.

Nyilván ahogy egyre több szufla van benne lassul a töltés de szerinted ezt a normál embert hol fogja érdekelni? Ők annyit hallottak az eladótól meg a reklámokba, hogy 100kilóval tölt és azt is várják el, többek közt jogosan is.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#91) k-adi


k-adi
nagyúr

"Ez a kisautó a legoptimálisabb esetben is 8,5 milliós, de a többség számára inkább még drágább: nem kevés pénz ez egy ilyen kategóriás kocsiért, és bár az üzemanyagon és adókon, egyéb költségeken sok pénzt spórolhat gazdájának, nagy kérdés, hogy mikorra adja ki a matek, ha a szintén jól fogyasztó benzines változatokkal mérjük össze, amiket 4,3-5 millióért már mindenféle támogatás nélkül el lehet hozni."

8,5 misi de inkább 10, a benzines meg 5.
Tehát 1 e208 = 2 208... ja és a nagy 5008 esetén pedig 1 e208 = 1 5008
Így ránézésre nem igazán tűnik jó dealnek ez se


"Mindenesetre nem vagyunk meglepődve azon, hogy a Peugeot 208 következő generációja már csak elektromos változatban érkezik, hiszen ha egy ilyen autó reális felhasználási körülményeit vizsgáljuk, sokkal többet ad a városi fürgeség, a lokális emissziómentesség és a csendes suhanás, mint amit a végtelenbe nyújtható hatótáv jelent a belsőégésű változat mellett, ha a kezdeti költségeket félretesszük."

Vajon tényleg megéri a dupla ár ezt? ha a kezdeti költségeket félretesszük... jó lenne, de nem lehet félretenni, azt is elkérik sajna..

"Nagyon hangulatos, érdekes, aranyos autó, és bár a fogyasztása nem feltétlenül kategóriabajnok, sőt, egyéb komoly hibáját nem tapasztaltuk a teszthét során, és a szoftver lefagyása, megállása sem fordult elő, amit szintén fejlődésként élhetünk meg. Mindazonáltal az infotainment rendszerre logikai és élmény-oldalról van még hova fejleszteni."

Ennek alapnak kéne lennie, nem "fejlődésnek".. de persze értem, az az opel elég nagy ptsd lehet

(#92) k-adi válasza Tomy Yayo (#12) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Elolvasva a cikket, egy kérdésem van: hogy a fenébe kaphatott ez év autója címet meg miért viszik ennyien?"

Ezt én sem értem
és nem azért annyian nem veszik ezt

(#93) Füleske válasza Tigerclaw (#86) üzenetére


Füleske
addikt

"Ahogy neztem az e-auto teszteket, vannak gyartok akik tenyleg hozzak a beigert fogyasztast "
Minden villanyautó képes hozni a beígért WLTP adatokat, a körülmények a lényegesek. Bármelyik autót ki tudom hozni brutálisan kamu fogyasztásra és úgy is hogy hozza az értékeket. Attól függ melyik gyártó mennyit fizet. ;] Komolyabbra fordítva attól függ ki teszteli, hogyan és mikor. Teljesen más eredmények is kijöhetnek.
A benzines autóm ha nagyon tojásokon lépkedtem tavasszal akkor fogyasztott 8 litert, ha nyomtam neki télen akkor meg 10 - et. Egy villanyosnál többszörös különbségekkel számolhatunk.

(#94) k-adi válasza ljs (#74) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Vasárnap 23:30 órára ismét benne van a 250 km hatótáv. Hazaindulok, hétfő hajnal 03-ra megérkezem.
3 óra múlva pedig frissen, üdén, kipihenve kezdem a heti munkát."

Igen, és imádkozol hogy azalatt a 3 óra alatt legyen benne annyi hogy oda (-és vissza) érjél. :F

(#95) k-adi válasza Race-Face (#77) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Nyilván ha valakinek megfelel az alapfelszereltségű benzines modell, sokkal olcsóbban megússza az autóvásárlást. De sokan választanak jobban felszerelt változatot, automata váltóval, LED fényszóróval, stb., és akkor máris nem a 4 milliós alapmodellnél tartunk, hanem még kisebb autóknál is 6-7 milliónál. Főleg nem fair összehasonlítani egy 75 lóerős benzines alapmodell és egy 130 lovas e-autó árát... Almát a körtével tipikus esete."


Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért. Azaz miért extrázzam fel a benzinest olyanokkal amik nem is kellenének (ráadásul jó nagy felárért) csak azért, mert a villanyosban alapból van (hogy legyen mivel marketingelni még pluszba)? Így az összehasonlítás jogos mégha nem is érzed fairnek.

(#96) Füleske válasza GreenGoblin (#90) üzenetére


Füleske
addikt

Egyrészt amit írtam a cikkre írtam kritikaként, másrészt meg a "normál ember" - től azért szerintem elvárható lenne hogy ne csak a reklámokra támaszkodjon tudásanyagként, ha már szeretne sok millióért venni valamit. Nem ?

(#97) NomadND1 válasza k-adi (#94) üzenetére


NomadND1
senior tag

Majd Ő is 60-al megy az autópályán, ahogy manapság ez szokás a zöldeknél ;]

(#98) Füleske válasza <Lacy85> (#87) üzenetére


Füleske
addikt

Ez azért még nem holnap lesz. Térjünk vissza erre mondjuk min. 20 év múlva.

(#99) hemaka válasza k-adi (#92) üzenetére


hemaka
nagyúr

Nem az elektromos, hanem maga az autó kapott car of the yeart, meghajtástól függetlenül. MIért az idei yaris? Dög unalom az egész. :DDD

(#100) Füleske válasza k-adi (#92) üzenetére


Füleske
addikt

Csikós Zsolt (egyik magyar Év Autója zsűritag) mondta valahol hogy a szavazáshoz SEMMILYEN támpontot nem adnak meg, hogy mi alapján kell(ene) pontozniuk. Így mondjuk nem meglepő hogy pl. a spanyolok a Formentort hozták ki idén toronymagasan. Mert mondjuk nekik a hazai jobban tetszik. Vicc az egész.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.