Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) k-adi válasza Füleske (#100) üzenetére


k-adi
nagyúr

"a spanyolok a Formentort hozták ki idén toronymagasan"

ha már választani kéne, inkább azt

(#102) ljs válasza cousin333 (#84) üzenetére


ljs
tag

Köszönöm, átgondolom.
Remélem egyszer eljut odáig az elektromos autózás,
hogy valódi alternatíva legyen.
(Vagy találnak egy jobb megoldást.)

Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

(#103) ljs válasza k-adi (#94) üzenetére


ljs
tag

Még oda sem érnék 3 órányi töltéssel.
(Erre nem gondoltam.)
Mégsem holnap veszek e208-at. :)

Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég.../Dan Millman/

(#104) <Lacy85> válasza kBika (#78) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Én is néztem HAndras videóját. “21 e-autó, ami idén jelenik meg”.
A végén kb. annyi volt a reakcióm, hogy 1 darab nincs, ami néz is ki valahogy? :D
Év vége felé / jövő év elején lesz csere és ha a csillagok is úgy állnak, akkor bele fog férni egy ~Model 3 árkategóriás autó.
A Long Range nettó ára 360-as euróval számolva ~18 milla. Áfa nélkül.
Ez alá nem adnám 3 okból sem. Illetve 4.

1. Minden gyártó hivatalos álláspontja, hogy az akku élettartam érdekében nem igazán ajánlott 80% fölé tölteni. Itt már ugye -20% hatótáv, mert szeretek vigyázni a dolgaimra. Hatótáv meg azért legyen, mert nem akarom állandóan azt lesni, mennyit mehetek még.

2. Télen ebből lejön még ~+20% a hideg miatt.

3. A Model 3-at már gyártják kínában is és nemrég jelent meg egy cikk a Teslasok.hu-n, hogy az ott gyártott modellekben kicsit más akksi van. Az a gond ezzel, hogy baromira nem bírja a hideget. Ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a nyári ~430km-es hatótáv leesett ~240-re télen. Ami rohadt nagy eltérés.
Nem tudom, hogy ezeket EU-ban is forgalmazzák-e, de nem szívesen fognék ki egy ilyen modellt.

4. Ez az egyetlen modell az “értelmes” árkategóriában, ami tetszik is.

Töltés amúgy nem lenne gond. Családi házunk van, tervben van napelem is, szóval “E-autó kánaán”.
Aztán kicsit szétnéztem, hogy ilyesmi áron mit lehet kapni belsőégésűből.
Jaguar XE, Alfa Giulia, 3-as BMW, stb.
És egyik sem alapmodell, hanem már nagyjából full extra.
Gyönyörű felnikkel / fényezéssel, full bőr belsővel, karbon betétekkel / külső karbon elemekkel, sportfutóművel, baromi jó hifivel, stb.
Mindezt a Model 3 ~nettó árából.
A Model 3-ban meg mi van? Legjobb esetben valami gagyi műbőr, meg a “jó kis” műanyagok. Zajszigetelés meg kb. nulla.
Még a kormány mögé sem futotta egy kijelzőre.
Hajlandó lennék némi kompromisszumra, de ennyire kizárt.

Amire meg azt mondanám, hogy instant get (e-Tron GT a kinézet miatt, Model S Plaid+ a kinézet + hatótáv miatt), azok meg valóban olyan áron vannak, hogy leestem a székről, amikor megláttam. :D

[ Szerkesztve ]

(#105) GreenGoblin válasza <Lacy85> (#104) üzenetére


GreenGoblin
tag

Legjobb esetben valami gagyi műbőr, meg a “jó kis” műanyagok. Zajszigetelés meg kb. nulla.
Még a kormány mögé sem futotta egy kijelzőre.
Hajlandó lennék némi kompromisszumra, de ennyire kizárt.


Pontosan!
:R

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#106) Rolly válasza <Lacy85> (#104) üzenetére


Rolly
veterán

Nekünk elég volt a használhatunk alapján az 50es akku... Így igazából 3 autó maradt ami akku, ár és kinézet alapján lehetett volna:
- e208 (ez lett állami támogatással)
- Zoé
- Model 3 SR+

A Model 3 azért esett ki mert 16m felett van az ára, amiért két e208ast tudtunk volna venni (tudom támogatás miatt...).
Ha nem lett volna támogatás akkor egy i3s lett volna erős befutó...

Így megmaradt a régi 2017es 308as évi fenntartása kb 200-250e Ft... De ott tartunk, hogy 5 hónap alatt 2 vidéki út van benne (700-800km) plusz hetente megyünk vele egy kört, hogy ne rohadjon bele az üzemanyag...

#k-adi: nálunk 8,5 volt az elektromos e208, ha helyette benzin vagy dieselt vettünk volna azonos felszereltséggel akkor 6,8 vagy 7,2 lett volna. Így nekünk a támogatással lazán visszahozza a felárat 4 év alatt úgy, hogy a maradvány értéke többet fog érni akkor is mint a Diesel és benzines társai...
És igen hülye vagyok, de nem vennék fapados alap autót, akkor már inkább tesztautót vagy fél éves használatát vennék jobban felszerelve.

(#107) <Lacy85> válasza Rolly (#106) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Nálunk "sajnos" csak a sedan jöhet szóba. Párommal ezeket szeretjük.
Ha lenne ~10 milla környékén valami normális e-sedan, nem is gondolkodnánk.
Még a téli ~250km-t is bevállalnám. De nincs egy sem.
Ez a kategória megszűnt létezni elektromosban. :D
Mármint épeszű árkategóriában.

(#108) cousin333 válasza <Lacy85> (#107) üzenetére


cousin333
addikt

Nem teljesen illik a képbe, de Hyundai Ioniq esetleg? Van 28 és 38 kWh-s verziója, de az egyik leghatékonyabb villanyautó, főleg nagyobb sebességnél. A nagyobbik változat biztos megy annyit, mint az 50 kWh-s e208.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#109) GreenGoblin válasza Rolly (#106) üzenetére


GreenGoblin
tag

Melyik modellt vetted?

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#110) GreenGoblin válasza cousin333 (#108) üzenetére


GreenGoblin
tag

Mondjuk az az autó hecsbek nem szedán. :DDD
De amúgy tényleg nem rossz. Kivéve hogy a hátsó ablakon nincs törő plusz a dizájnja miatt a belső tükörben szinte mindent frankón kitakar. Amúgy f@sza autó lenne.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#111) 8th válasza <Lacy85> (#41) üzenetére


8th
addikt

Vagy még annyival sem. Én az átlagnál jóval többet és hosszabban autópályázok. Rendszeresen látok dobozos furgonok seggébe tapadva annak szélárnyékában autózó e-autósokat. 120-as tempóval bőven féktávon belül követni valakit akár több tíz kilométeren át csak, hogy nyerjen az illető néhány kilométernyi hatótávot enyhén szólva elég balesetveszélyes. Az még szebb amikor a külső sávban a teherautók szélárnyékába megbújva autózik valaki ~90km/h-val a méregdrága elektromos autóval mert spórolni kell a hatótávval. Amikor elmegyek mellettük látom, hogy sokuknál résnyire le van eresztve az ablak tehát klímázni sem klímáznak mert az is fogyaszt. Inkább közvetlen közelről nyelik egy kamion kipufogógázait 50-100 kilométeren át csak mert spórolni kell az amperral. Darwin díj. És az ilyen fazonok bizonygatják, hogy keresztbe kasul be lehet autózni az országot elektromos autóval mindenféle kompromisszum nélkül. :DDD

A vallás akkor keletkezett amikor az első csaló találkozott az első ostobával

(#112) cousin333 válasza GreenGoblin (#110) üzenetére


cousin333
addikt

Igen, azért írtam, hogy nem illik teljesen a képbe. Bár az alacsony csomagtér és a szűk hátsó fejtér pipa :D

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#113) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Az elektromos auto jelenleg nem - es meg jo ideig nem is lesz - idealis mindenkinek, kulonbozo okokbol.

Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak. Azok sokkal kompromisszummentesebbek a tobbsegnek. Rovid tavra azokkal is szepen lehet jarni tisztan elektromosan, azok is nagyban csokkentik a kibocsajtast, fogyasztast, de kozben nem igenyelnek annyi akkut, meg gyorstoltot es meg olcsobbak is.

Aki akar es meg tudja fizetni, vegyen tisztan elektromosat, a tobbieknek meg hagyjak meg a hibrideket.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#114) <Lacy85> válasza Tigerclaw (#113) üzenetére


<Lacy85>
addikt

A Toyota kb. ezen az elven van. Le se sz@rják a tisztán elektromos autókat. A hibridekkel megvan nekik a CO2 kvóta, aztán mindenki boldog. :D

(#115) <Lacy85> válasza cousin333 (#108) üzenetére


<Lacy85>
addikt



Ő lenne a mérce. Ennél “csúnyább” szóba sem jöhet. :D

(#116) k-adi válasza <Lacy85> (#104) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Jaguar XE, Alfa Giulia, 3-as BMW, stb."

én ezek közül választanék inkább, főleg az első 2

aztán mire ezt lehasználod, utána addigra már lesz értelmes eautó is, és még akár valami csoda szedán is...
...vagy ha minden vágyad a töltögetés, ott a hibrid 508 stb

[ Szerkesztve ]

(#117) dabadab válasza GreenGoblin (#52) üzenetére


dabadab
titán

megkapod 24000 fontért, míg annak a lista ára 33000 forint

És újonnan mennyiért kapod meg? Mert az azért ugye világos, hogy akkor sem a listaárat kell érte fizetni, igaz:

DRM is theft

(#118) dabadab válasza <Lacy85> (#66) üzenetére


dabadab
titán

Tudom. Írtam is, hogy otthon töltve tök jó. Napelemmel meg főleg

Ez a napelemes becsípődés honnan jön? Mi értelme? (Már ugye attól eltekintve, hogy ténylegesen napelemmel tölteni kb. a létező legdrágább megoldás.)

DRM is theft

(#119) gabber01 válasza cousin333 (#51) üzenetére


gabber01
addikt

Áruld már el kérlek, hogy lakótelepeken, ahol az emberek többségének nincs saját garázsa/udvara, hogy/hol az anyámban töltsék az autót???
Szóval ez még városi közlekedésre is csak azoknak alternatíva, akik tudják tölteni is. Mert lássuk be, a kihelyezett töltőállomások nem alternatívák, hiszen még mocsok kevés van (és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal), vagy foglaltak és/vagy messze vannak. Panel 8. emeletéről meg elég körülményes kilógatni az 50 méteres hosszabbító kábelt.

Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.

(#120) Füleske válasza <Lacy85> (#114) üzenetére


Füleske
addikt

A Toyota most is árul teljesen elektromos C-HR - t, Kínában. Az elektromos RAV4 meg 2012 - es. Igaz az kis szériás volt.
Úgy hírlik még áprilisban bemutatják azt az elektromos padlólemezt amire épülni fognak az itt is árulandó villanyautóik.
Haszongépjárműveiknél meg PSA technikát fognak használni csak a jelvény lesz Toyota.

(#121) GreenGoblin válasza dabadab (#117) üzenetére


GreenGoblin
tag

Mi van?

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#122) Race-Face válasza k-adi (#95) üzenetére


Race-Face
tag

„Az összehasonlítás alapja nem az extrák hanem a benzin vs villanyos meghajtás különbsége, az nem a "mi" hibánk, hogy van extra nélküli benzines fele annyiért.”

Akkor máshogy mondom. Azt az árat kell összehasonlítani, amilyen felszereltséggel az autót megvennéd. Ha te alapfelszereltséggel vennéd 4+ millióért, 75 lóerős motorral, akkor a villanyos változat valóban két és félszer drágább. Ha erősebb motort választanál, több extrát, akkor viszont nem 4 millió az ár, hanem még ennél az autónál is inkább 6M (hasznaltauto.hu-n hirdetett új autó árakat nézve). Az új autó vásárlók nagy része nem alapmodellt vásárol, ezt bármelyik autókereskedés elárulja neked, én akikkel kapcsolatban vagyok, ott kb. egyforma a legmagasabb és a legalacsonyabb felszereltség aránya, és a közepes felszereltség szintek a legnépszerűbbek (kicsit több pénzért sokkal jobb felszereltség).

Tehát mint mondtam, nem k-adi preferenciája fogja eldönteni, hogy megéri-e nekem e-autót venni, hanem a sajátom, illetve mindig az adott vásárlóé. Te 75 lovas alapmodellt vennél, tekerős ablakkal, fedélzeti rendszer nélkül, lemezfelnivel, akkor 4,2-ért tiéd. Ha valaki ennél többre vágyik, akkor viszont bőven 5M felett fog fizetni (és kap egy sokkal jobb autót).
Az pedig csak elméletben probléma, hogy elektromosban nincs fapados alapmodell. Ha megnézed, ennél a Peugeot-nál a benzines modell árkülönbsége mondjuk 1,5M forint az alap és a jól felextrázott modell között. Tehát lehetne 9 millióért fapados e208 :D Azt hiszem, nem sokan vennék, semmi értelme. Inkább vesznek 11M-ért extrákkal...

A villanyautóknál még limitált a legyártott mennyiség, így a választék nem tud megfelelően széles lenni. Idővel ez is változni fog. A folyamat elején vagyunk, és azt el kell fogadni, hogy 5-10 év múlva már nem lehet majd új belsőégésűt kapni. Mire ténylegesen lecserélődik az autóállomány, az inkább 15-20 év. Mint ahogy a kétüteműek is eltűntek. Tehát van 15-20 év, hogy kiépüljön az infrastruktúra, hogy a panel nyolcadikon lakó is tudja tölteni az autóját, de addigra más lesz az akkumulátor technológia, más technikai feltételek lesznek szükségesek. A belsőégésű is eléggé messzire jutott a Ford T-modell óta.

Kelj fel és járjunk!

(#123) cousin333 válasza GreenGoblin (#121) üzenetére


cousin333
addikt

Ugyanazt írta, mint én az #57-ben, csak akkor sem akartad érteni. Egyébként meg: #65...

"We spared no expense"

(#124) Rolly válasza cousin333 (#108) üzenetére


Rolly
veterán

Ioniqnál átlag 20% nagyobb a fogyasztása az e208nak 130-nál a forma miatt lehet ez 25%-is (ami azért már jelentős, viszont városban 40-50 körül kb 10-15% között van maximum) tehát 130-cal többet megy más esetben nem, mivel pont ezzel a 20%-kal nagyobb az akkuja az e208-nak ... és a töltése lassabb tehát távolsági használatra elvileg jobb az e208...

De ebben a térben kicsit csalódtam az e208-ban, mert 47 kWh-ból átlag azt kihozni ami az ioniqnak megy 38-ból :) azért elég nagy különbség.... Mondjuk nem is értem, hogy e208-on miért nem tömör hűtőrácsot csináltak...

(#125) Rolly válasza GreenGoblin (#109) üzenetére


Rolly
veterán

e208-cat vettünk Allure felszereltséggel, kis navival, de sávtartóval és adaptív tempomattal. Ha most vennénk lehet kicsit fapadosabb de nagyobb e2008 lenne a választás és akkor a 308as menne a háztól...

(#126) cousin333 válasza gabber01 (#119) üzenetére


cousin333
addikt

Lásd #68.

Nem írtam sehol, hogy a lakótelepi, garázs nélküli emberek rohanjanak villanyautót venni. Ha nincs saját töltési lehetőséged, akkor jól gondold meg a dolgot.

Valamiért egyesek azt hiszik, hogy "szerintünk" most mindenkinek azonnal villanyautót kell venni. Pedig csak arról van szó, hogy sokaknak már most is alternatíva lehetne (városban is!), mert sem a hatótáv, sem a töltés nem lenne leküzdhetetlen probléma. Az ár más kérdés, de azt szerintem mindenki önállóan el tudja dönteni.

"és nem is lehet mindent beépíteni ilyen szarokkal"

Miért nem? Minden házban/lakásban akad jó néhány konnektor, azt is sikerült kiépíteni valahogy. Most is léteznek olyan megoldások, hogy pl. a villanyoszlopokba tesznek kis teljesítményű töltőket. Nyilván nem kell minden bokorba dedikált 2x22 kW-os töltő, de 2-3 kW-os diszkrét oszlopokat akár a lakótelepi parkolóban is ki lehet építeni. Itt sem töltene mindenki, pláne nem egyszerre mind, mielőtt aggódni kezdenél.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#127) GreenGoblin válasza Rolly (#125) üzenetére


GreenGoblin
tag

Mondjuk akkor a 8és fél nem egy jó deal azért a modellért de ez csak az én véleményem.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#128) <Lacy85> válasza dabadab (#118) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Mi értelme a napelemnek? Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát és addig sincs villanyszámlád, meg ingyen töltöd az autódat? Megtérülés után meg ténylegesen ingyen van az áram.
Ha esetleg a fűtésedet is megcsinálod elektromosra, akkor még fűtésszaámlád sem lesz.
Igazából semmi értelme.

[ Szerkesztve ]

(#129) <Lacy85> válasza Füleske (#120) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Kínában nem tudom mit árulnak, de azon kívül nem igazán törik magukat. Tele vannak hibridekkel, meg ami majd most jön, az a hidrogén hajtású Mirai.

[ Szerkesztve ]

(#130) cousin333 válasza Rolly (#124) üzenetére


cousin333
addikt

Bjorn tesztjei is ezt erősítik meg. Az új Ioniq legnagyobb hibája a töltési karakterisztika, ami sokkal rosszabb mint az elődjénél. Nem véletlen, hogy az 1000 km-s kihívást a 28 kWh-s verzió teljesítette hamarabb, megelőzve az e208-at(!), és a 38 kWh-s csak a harmadik lett ebben az összevetésben.

1000 km challenge e208
1000 km challenge Ioniq 28 kWh
1000 km challenge Ioniq 38 kWh

"We spared no expense"

(#131) cousin333 válasza dabadab (#118) üzenetére


cousin333
addikt

Ahogy én látom a napelem is olyan, mint a villanyautó, ha "kiadja a matek": először drága pénzért megveszed, majd fokozatosan dolgozza le az árkülönbözetet.

Nyilván jobban megéri, ha eleve napelemet telepítettél/telepítenél, mert a villanyautó miatt már "csak" bővíteni kell.

"We spared no expense"

(#132) dabadab válasza <Lacy85> (#128) üzenetére


dabadab
titán

Azon kívül, hogy pár év alatt visszahozza az árát

Ez az, amit nem nagyon látok rendes számításokkal alátámasztva.
A megtérülése meglehetősen hosszú és kockázatos, mert a "nullszaldós elszámolás" nevű állami támogatásra alapoz, ami vagy megmarad hosszabb távon, vagy nem.

DRM is theft

(#133) Tigerclaw válasza Rolly (#124) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

A 208-as nem eleve nem csak elektromosnak keszult.

Sokan reklamaljak az elektromos autoknal a kinezetet, mert hozzaszoknak a durvan kinezo autokhoz, hutoracsokhoz, konnyufem felnikhez, vagy specialis disztarcsakhoz.

Amig benzinesnel siman bealldoztak nemi legellenallast a menobb kinezetert es persze komolyabb szerepe van a hutoracsnak is, addig az elektromosoknal ki kell sajtolniuk mindent az alakbol, ezert zart az orra, ami meg egy Tesla 3-nal is kicsit furan nez ki, vagy zartak a felnik, disztarcsak. Mondhatni nem lehet egyszerre kis fogyasztasu az e-auto es meg az utolso divat szerinti meresz ufos/sportos valami.

A 208-nal bealdoztak nemi fogyasztast a megszokott jobb kinezetert, ezert ott a nagy, szinte szogletes meroleges orr, nagy meretu hutomaszkkal.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#134) <Lacy85> válasza k-adi (#116) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Ilyesmi konklúzióra jutottam én is. Nem lesz rossz ez a technológia, csak még nagyon gyerekcipőben jár.
Pár év alatt bőven javul majd a hatótáv, elvileg olcsóbb lesz a gyártás is és akkor talán futja majd a normális belső térre is.

(#135) GreenGoblin válasza cousin333 (#123) üzenetére


GreenGoblin
tag

Te nem akarod megérteni!
Válaszoltam is rá olvasd el!

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#136) dabadab válasza GreenGoblin (#135) üzenetére


dabadab
titán

Igen, azt írtad, hogy nem érdekel, hogy valójában mennyiért lehet megvenni az új autót, te ragaszkodsz ahhoz, hogy valami teljesen fiktív számot használj az összehasonlításaidban.
Nagyon bölcs.

DRM is theft

(#137) GreenGoblin válasza dabadab (#136) üzenetére


GreenGoblin
tag

Bakker vehetsz 208-at hivatalos Peugeot szalonból, vagy más viszonteladótól újonnan és használtan is. Használtan eleve nem hasonlítgatunk! Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed m. Az az egyetlen ár amivel össze lehet hasonlítani másik autókkal! Ezt olyan nehéz megérteni?

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#138) cousin333 válasza GreenGoblin (#135) üzenetére


cousin333
addikt

:)

Elolvastam és válaszoltam is rá. Nem véletlenül ajánlgattam a #65-öt. Amiből kiderül, hogy amit írtál, az nem ábrázolja hűen a valóságot, mert tényleg lehet (jóval) olcsóbban is újat kapni, listaár ide vagy oda, mint ahogy benzinesből is van új 20000 font alatt, vagy ahhoz közel (igen, a 131 LE-s verziót). Mind "brand new", és a név alapján Peugeot márkakereskedéstől, nem a Tesco-ból. Tehát olcsóbban, mint a linkelt említett használt e208.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#139) dabadab válasza GreenGoblin (#137) üzenetére


dabadab
titán

Az árak változnak kivéve a ha hivatalos szalonból veszed

De hát ez hülyeség. Nyilvánvalóan soha az életben nem láttál még újautóvásárlást.
Az úgy megy, hogy bemész a "hivatalos szalonba" (egyáltalán, milyen az a "nem hivatalos szalon"?), elbeszélgetsz, konfigurálgatsz, alkudozol az áron, ha arról van szó, akkor a finanszírozás THM-jén is, aztán elhozod az autót valami olyan áron, aminek nincs túl sok köze a listaárhoz.
Egyébként (legalábbis Magyarországon) a PSA kifejezetten előszeretettel használta azt a stratégiát, hogy bazi nagy listaárakat írtak ki, amikből folyamatosan akció volt: szóval nem azt írtak, hogy négymillió a listaár, hanem azt, hogy ötmillió, amiből csak most, csak neked adnak egymillió kedvezményt :D

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#140) GreenGoblin válasza cousin333 (#138) üzenetére


GreenGoblin
tag

Mi nem ábrázolja hűen a valóságot?
Bejelentik a 208-at legyen 15milláért (most mondtam valamit). Hivatalos, induló ár a Peugeot oldalán. Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül.
Viszont másik eladó ennyi kedvezményt ad, a harmadik annyit, és máris kevesebb mint 15 milla. Ez az ár viszont nem konstans! Ennyi erővel bármikor találsz olcsóbban és igazad lesz. Amiről a vita is szólt, hogy egy használt e208 még többet ér mint ugyanaz a felszereltségű új benzines-dízeles társa. Viszont ha azt nézzük amiről én papolok, a Peugeot oldalán lévő hivatalos árat vesszük alapul akkor már nincs igazad.
Világos így mert már belefáradtam.

Inkább szidjuk vagy kardoskodjunk az e autózás mellett az hasznosabb.

Más: Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek. :C

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#141) <Lacy85> válasza GreenGoblin (#140) üzenetére


<Lacy85>
addikt

"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?! Ennyit arról milyen zöldek a cégek."

Ezen én is pislogtam. Nyilvén nem maguktól kezdtek el e-irányba menni, hanem mert muszáj volt nekik. Ha nem lenne a kvótázás, magasról tennének az e-autókra.
A zöldülés épp annyira szempont a cégeknek, mint az Apple-nek volt a töltő elhagyásával.

(#142) Noukoum válasza Rolly (#124) üzenetére


Noukoum
veterán

Az ioniq amúgy is élen áll a hatékonyságban, ráadásul az e208 nyíltan feláldozta azt a design miatt.
Amúgy is bőven elég ennyi hatótáv, akiknek nem azok még nagyon sokáig el sem gondolkodnak alsó kategóriás villanyautó vásárlásán. Mint ahogy a fikázók sem akarnak villanyautót, csak utálkozni kell mert ennyire képesek. Mások építenek, ők rombolnak az ország meg ott tart ahol.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#143) dabadab válasza GreenGoblin (#140) üzenetére


dabadab
titán

Ha megrendeled, megveszed ennyibe kerül alkudozás , kedvezmények nélkül

SENKI nem veszi ennyiért. Innen kezdve meg az összes további elvesztette minden alapját.

Egyébként a használt autóknál a hivatalos használtautólistaárat használod, vagy azt, amennyiért tényleg meg lehet venni, tudod, azt a valós, nem konstans árat? :DDD

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#144) Tigerclaw válasza <Lacy85> (#141) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Korabban csak a Fiatnak eladott kvotajarol olvastam. Azt mondjuk nem ertem, hogy ezt az EU miert fogadja el.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#145) cousin333 válasza GreenGoblin (#140) üzenetére


cousin333
addikt

Elsőre is világos volt, mire gondolsz, pontosan úgy értettem, ahogy most is elmondtad. Csak akkor sem értettem vele egyet. A dolog onnan indult, hogy szerinted az eladó 30%-ot bukott a kocsiján 1 év alatt. Ami csak akkor igaz, ha listaáron vette. Márpedig olcsóbban is megkaphatta, újonnan, hivatalos márkakereskedőtől, akkor pedig nem bukott 30%-ot. Sőt, gyaníthatóan soha senki nem fizetett 33000 fontot a kocsiért, már csak azért sem, mert eleve jár rá 2500-3000 font állami támogatás.

A használt e208-at 24-nek mondtad, én meg írtam, hogy 20-22-ért kapsz hasonló, új(!) benzinest, és 24 > 22. :U

De valóban túl lett ez tárgyalva, mindketten elmondtunk már mindent, amit akartunk, majd az utókor ítélkezik felettünk... :D

"Amúgy hallottátok, hogy Tesla ad el VW-nek CO2 kvótát?!"

A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#146) <Lacy85> válasza cousin333 (#145) üzenetére


<Lacy85>
addikt

“A CO2 kvóta eladása egy fontos bevételi forrás a Teslának. A VW-nek is megéri így, mert így nem kell brutális büntetést fizetnie.”

De a kvóta értelme épp az lenne, hogy minden gyártó szorítsa le a károsanyag kibocsátást.
Nyilván valószínűleg túl szigorú a szabályozás és nem nagyon lehet még megfelelni neki, de így viszont az ég világon semmi értelme.
A Tesla kvóta nélkül is csak elektromos autót gyártana, a többiek meg pöföghetnek tovább nyugodtan, mert papíron zöldek lettek.

(#147) #16820480 válasza <Lacy85> (#67) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez részben igaz, de azért ne tegyünk úgy, mintha Budapest (és a nagyvárosok) teljes lakossága kizárólag lakótelep 8. emeleten élne :D Nem találok igazán jó statisztikát rá, csak újonnan épülő lakásokra, de abban Budapesten az új lakások kb harmada kertes ház, ahol ugye eleve ott a lehetőség az otthoni töltésre. A fennmaradó lakások jelentős része pedig vagy társasház, vagy lakópark, de tudtommal már egy ideje kötelező minden ilyen épülethez arányosan garázst is építeni, szóval ott is lenne lehetőség azért töltőt felrakni a beállódhoz.

#90 GreenGoblin: Telefonoknál mennyire zavarja az embereket, hogy a 60W-osnak írt töltő csak 0-50%-ig tölt ennyivel, utána meg ugyanúgy belassul?

Amúgy általánosságban az autópályán 110-zel közlekedéshez: Mondjuk ha veszek egy Nyíregyháza-Nagykanizsa távolságot, az ~470km. Ha tegyük fel végig 130-cal tolná az ember, akkor 3 óra 37 lenne, 110-zel meg 4 óra 15 perc körül. Szóval ha végig lehetne döngetni 130-cal, akkor nyerne az ember egy fél órát, de ugye nem lehet úgyse annyival, mert például a nulláson 110 a max, meg van forgalom is. A gmaps 4 óra 12 percet ír most erre a távra.
Amúgy meg nem csak az elektromos fogyaszt jóval többet pályatempónál. Még régebben nézegettem az autóm pillanatnyi fogyasztását, 110-120-ig olyan 7 litert írt, ha felmentem 130-135 körülre, akkor már 10-et. Elég jelentős különbség.
Az meg nem feltétlen az autó hibája, hogy valaki pályatempónál klíma helyett lehúzott ablakkal megy (btw, itt sokan gondolatolvasók, hogy fogyasztás miatt csinálják?), lehet simán nem bírja a klímát. Főleg amúgy hogy a lehúzott ablak miatt megnőtt légellenállás miatt el is veszti kb azt, amit nyerne a klíma mellőzésével.

(#148) cousin333 válasza Tigerclaw (#144) üzenetére


cousin333
addikt

Mert nekik a kvóta egy eszköz a cél eléréséhez. Időlegesen adnak némi engedményt, hogy nem kell feltétlenül hozni a számokat, de akkor legalább fizess. Hidd el, az sem esik jól a gyártóknak...

#113-ra válaszolva:

"Ezert viszont nincs ertelme az EU-nak hajcsar modjara kenyszeriteni az autogyarakat, hogy hagyjanak fel a hagyomanyos hajtasu autok gyartasaval. Ha valamit eroltetni akarnak, inkabb a hibridekre koncentraljanak."

Az EU ebből a szempontból nem buzdít a hagyományos autók leváltására. Csak megad egy pár ambiciózus célszámot meg egy -dátumot, aztán minden gyár oldja meg, ahogy tudja. Lehet(ne) kis méretű, könnyű, gyenge autókat gyártani, lehet hibrideket (sokan ezt is teszik, pl. a BMW; nem az EU koncentrál rá, hanem az autógyárak), villanyost, hidrogénest (ami szintén villanyautó) vagy tudomisén...

Ahogy én látom a hibrid inkább csak egy átmeneti állapot, mint a CO2 kvóta-kereskedelem. Akkor már inkább a hatótáv növelő.

[ Szerkesztve ]

"We spared no expense"

(#149) dabadab válasza <Lacy85> (#146) üzenetére


dabadab
titán

A probléma a következő: meg kellett valahogy oldani azt, hogy a gyártókat olyan értékek elérésére vegyék rá, amiket rövid távon képtelen lettek volna produkálni.
Ennek tényleg nagyon jó módszere ez a kvóta adás-vétel, mert ez egyrészt anyagilag jutalmazza azt, aki már elérte, másrészt bünteti azokat, akik még nem.
Van jobb ötleted?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#150) <Lacy85> válasza #16820480 (#147) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Hogy pontosan milyen az arány, azt nem tudom, de szerintem nem kevés.
Most hirtelen ezt aláltam. Ebben van egy 2011-es statisztika. Ha csak az első 10-et nézed, már az 350 ezer lakos. Ennél meg azért jóval több van.
Garázsokkal nem tudom mi a helyzet, de ami biztos, hogy a városi lakótelepek körül hegyekben állnak az autók a parkolókban. Szóval olyan nagyon sok garázs mégsem lehet.
Pest, Győr, Tatabánya legalábbis ilyen. A többi városban nem járok gyakran.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.