Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) #00137984 válasza dagonya (#48) üzenetére


#00137984
törölt tag

Királyság volt a kazettás magnó a piros kocka LADA-ban, amig a kazettáról a Modern Talking zene szólt a box hangszórókon... Nekem a sétáló magnóban (walkman) a Fancy kazi pörgött és ez igy járta a megyében... :D
CD hanglemezek ezt sokak emlékezetéből elég lassan száműzték el... :)

[ Szerkesztve ]

(#52) 1shot1kill válasza jeni (#46) üzenetére


1shot1kill
csendes tag

Én most vettem gyári bontatlan 2db Sony UX-S 90 perces króm kazit darabját 2000-ért ebayről.. Meg egy TDK MA-X 90 Metal kazit, ez már használt, 3000-ért a jófogáson. Ebayen marha drágák a bontatlan Metal kazik, van hogy 10000-et elkérnek értük.

[ Szerkesztve ]

(#53) #00137984 válasza Donki Hóte (#44) üzenetére


#00137984
törölt tag

Walkman lejátszó fej és görgőcsere akkoriban nekem 2000 forintomba volt.
AKAI magnófejet kértem, ami kopásálló bevonatos és iveltebb volt, mint az egyszerűbb hagyományos magnó fejek. Walkman-ek többségében az a kis görgő szokott lenni, de nekem a nagyobb volt beépitve gyárilag, ami a jobb deck mechanikákban szokott előfordulni. Még évekig lejátszotta a kazikat gond nélkül, de a Discman megszerzése után eladtam. CD-n a bulizenék mentek a 90' években és egyre kevesebben nyomták kazettákról.

[ Szerkesztve ]

(#54) FlashLed válasza #00137984 (#51) üzenetére


FlashLed
senior tag

Ez a kép nálam is megvan. De már elmult , viszont visszatérőben talán látunk meg ilyet :D

The Mechanic

(#55) #00137984 válasza FlashLed (#54) üzenetére


#00137984
törölt tag

Kocka LADA-t is egyre ritkábban látni, lomokat vagy fát szállitanak rajta... :)

(#56) Cifu válasza i2k (#36) üzenetére


Cifu
nagyúr

Zeneiparban dolgozom, bár nem fejhallgatóval a fejemen. :D

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#57) twollah1976


twollah1976
őstag

Azert arra meg varhatunk, hogy a hulye gyerekek a teren kazettas boomboxszal uvoltessek a Csepereg az esot.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#58) #00137984 válasza 1shot1kill (#52) üzenetére


#00137984
törölt tag

Van egy kis hype a Guardians of the Galaxy film sikere után, mert a Star-Lord az első két részben kazettán nyomja a retró zenéket. Ezt az érdeklődést egyesek most pénzre váltják be... :)

(#59) Sinesol válasza Predatorr (#15) üzenetére


Sinesol
veterán

Nem értem mégis mi értelme egy jó minőségű kazettát hasonlitani a tömörített zenékhez..
Ha már jó minőségű kazettát nézünk, akkor jó minőségű flac-el, mp3-al, opus-al kéne összevetni és nincs miről beszélni..
A hab a tortán, hogy egyébként a kazettára is ugyanaz a tömöritett zene megy, mint bárhova máshova..

[ Szerkesztve ]

(#60) Tetsuo válasza atike (#49) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Én sem értem, hogy lehet ez "hír". :F Uborkaszezon, ötlettelenség...

(#61) Ashitaka válasza Cifu (#12) üzenetére


Ashitaka
tag

Nos igen ez a hír így valójában fél hír. Helyesebb lenne azt mondani,hogy Magyarországtól nyugatabbra,főleg másik földrészeken igencsak feljövőben van a hangalapú kazetták eladása. Pl USA : 2017-ben 178 e db műsoros kazetta kelt el míg tavaly már 219.000 db. És ez évek óta növekszik. És mivel a Retro újabb virág korát éljük nem is kell ezen nagyon csodálkozni. + ismerjük a piac törvényét: ha valamit sokáig csak veszteséges áron lehet eladni,gyártani vagy nincs rá kereslet akkor azt nem gyártják. Mivel bőven forgalomba vannak ezek a műsoros és sima kazik is úgy látszik megéri velük foglalkozni

(#62) Ashitaka válasza Trailblazer (#4) üzenetére


Ashitaka
tag

Naná ! Elég sok cég foglalkozik mind a mai napig ezzel. Igaz hogy a java vagy noném vagy kínai b brand és többsége hordozható vagy mini készülék de néhány ismertebb cég is csinál mind a mai napig ilyet. Pl. Marantz, Pyle, Teac,Ion vagy a Jensen + elég sok régi nagy márka gépe is kapható felújítva

(#63) dabadab válasza Ashitaka (#61) üzenetére


dabadab
titán

Ne hülyéskedj.

Az USA-ban kétszázezres eladás az nagyjából semmi és amennyire rálátok a scene-re, a dolgot sokkal inkább a lelkesedés működteti, mint bármiféle üzleti racionalizmus.

DRM is theft

(#64) dabadab válasza i2k (#24) üzenetére


dabadab
titán

"olyan brutális dinamikájuk volt, hogy akkoriban gyakorlatilag az elérhető maximumot ostromolta.
Az felett csak a nyers bakelit lemez állt.
"

Ami akár 60 dB dinamikát is tudott produkálni, persze csak a külső részén, a lemez belseje fele elfogyott az a kevés dinamika meg a magasak is :)

DRM is theft

(#65) Ashitaka válasza dabadab (#63) üzenetére


Ashitaka
tag

Naná hogy részben a lelkesedés működteti mint általában minden Retro dolgot. Lehet,hogy nem lesz hosszú életű a fellángolás,de nézd meg mi történt a vinyl lemezekkel. Kihalásra ítélték most meg él és virul az a piac. Ami meg az üzleti racionalizmust illeti : ha a kazetta lejátszókra nem lenne kereslet és a gyártóknak nem lenne rajta akárcsak minimális haszna is,nos akkor nem gyártanák őket. :K

(#66) Cifu válasza Ashitaka (#61) üzenetére


Cifu
nagyúr

Helyesebb lenne azt mondani,hogy Magyarországtól nyugatabbra,főleg másik földrészeken igencsak feljövőben van a hangalapú kazetták eladása. Pl USA : 2017-ben 178 e db műsoros kazetta kelt el míg tavaly már 219.000 db.

Gondolom rövid google keresés eredménye ez a szám, akkor a többi részletet is mellé rakhattad volna. Hogy 2014-ben meg csak 50 000 darab MC-t adtak el az USA-ban, és annak jó része nagyjából a 'Galaxis Őrzői' kiadványnak köszönhető (amihez járt a digitális változata is a zenének, de whatever). A kazetta visszatért. :DDD

Egy olyan piacon, ahol tavaly még mindig 141 millió fizikai hanghordozót adtak el.... :DDD

Csak hogy a többi számot is felhozzuk, a legjobb év nekik 1994 volt, amikor csak kazettából 246 milliót adtak el...

Szóval a kazetta (meg a vinyl) visszatért, "Magyarországtól nyugatra"?

Aham. A Warner Music ("pici" szereplő...) fél éve az EU-n belüli logisztikát tovább szűkítette, így már az egész EU-t Franciaországból látják el (előtte még Németországban is volt gyártói és logisztikai központ). Ennyire "feljövőben van" a fizikai eladás. Amiben a magnókazetta kb. kerekítési hiba. Ha komoly tényező lenne, minden új kiadványt kihoznának azon is. Ha ránézek a megjelenési listára, akkor azt látom, hogy van egy maréknyi kiadvány, aminél van MC, jó részük régi kiadvány, ami újra megjelent a listán (ha tippelnem kellene, maradt valamelyik raktárban egy raklapnyi, és most leporolták). Így el lehet mondani, hogy na, ha valaki kazettát szeretne venni, akkor van opció. Mondjuk 15 éve feltehetően nem pazaroltak volna időt és energiát ilyesmire, mert annyi pénz nem jött volna be belőle, hogy megérje vele foglalkozni. Ma lehajolnak az ilyen fillérekért is...

Mi van az új kiadványokkal akkor? A Magneotonnál (a legnagyobb hazai kiadó, BTW) az én feladatom volt az (eddigi) utolsó vinyl kiadványunk leszervezése. Egy japán céget találtam végül a gyártásra. Mit árul ez el?

Azt, hogy ez nem piaci trend, hanem van még pár kisebb cég, aki próbál a gyártásból a felszínen maradni, és az, hogy ez egyáltalán téma lehet a világkereskedelmi logisztika fejlődésének köszönhető, magyarul annak, hogy elég olcsón lehet akár más földrészekre is szállítani.

Hogy egy maréknyi retro-rajongó által életben tartott technológia számai a mélyponthoz képest "robbanásszerű" mértékben nőttek, az csak a szépen prezentált statisztikákban néz ki olyan jól. Kár ennél többet ebbe belelátni...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#67) Trailblazer válasza Ashitaka (#62) üzenetére


Trailblazer
addikt

Lehet, de azért az nincs, hogy bemegyek az utcáról x műszaki boltba és veszek egyet. Hacsak az nem egy bizományi (létezik meg olyan?), és használt cucc. TEAC ahogy láttam, eléggé megfizethetetlen (nekem), a kínai csodákban pedig nem sok bizodalom van, pláne annak még ide is kéne érnie, plusz áfa, plusz vám. És akkor újra az egyes pontnál tartunk.

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#68) Gempas 70


Gempas 70
aktív tag

Én megtartottam az összes kazettámat.. nem sok kb 140 db.. Van köztük egy kerámia Denon super tök-öm tudja milyen szalag, az kb 3x került annyiba mint vmi frankó metál szalag.. tényleg szépen szólt.
Van hozzá egy Sony 3 fejes de nem forgófejes deck-em.
Na itt kérnék segítséget! Nem nyílik í motoros ajtaja tehát keresnék neki egy hozzáértő mestert.
Tud valaki segíteni hova vihetem?
Előre is köszi :R

(#69) Hieronymus válasza Cifu (#66) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nézelődtem a német Amazonon.
A műsoros kazetták ára a CD lemezek árának másfél - kétszeresére vannak belőve, nagy átlagban. A vinylnél drágábban.
Az egyesével csomagolt üres kazetták 5 és 16 Euró között mozog, a postaköltséggel együtt.
A mennyiségi kazettákból 20 darabot már 35 euróért meg lehet venni, ingyenes szállítással német címre.
Erőteljes luxusnak tűnik a kazettázás, Magyarországtól nyugatabbra is.
Prime Music vagy az Unlimited változatával, "ingyen" halgatható a legtöbb zene, ami ma kazettán elérhető.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#71) #00137984 válasza dabadab (#64) üzenetére


#00137984
törölt tag

Készültek normál méretű maxi LP lemezek a 90' években, ahol a DJ-k még nem mp3-ról remixelték a bulizenéket. Ezek megemelt dinamikatartományt és frekvenciasávot tudtak a lemez teljes területén. Queen vagy rockzenekari albumok között is voltak kivételesen jó remasterelt kiadványok, ahol nem volt kihallható hangminőségromlás. Némelyik Magneoton hanglemez is kivételesen jól szólt, de lehet a lemezjátszó is közrejátszott ebben... :)

(#72) jeni válasza Gempas 70 (#68) üzenetére


jeni
félisten

A Facebook oldalon a Sony topikjában érdeklődj!
Őt keress
Krisztián Bartók

[ Szerkesztve ]

(#73) Gempas 70 válasza jeni (#72) üzenetére


Gempas 70
aktív tag

Köszi

(#74) junkpod válasza i2k (#24) üzenetére


junkpod
nagyúr

Én úgy tudtam hogy a magnoszalag kb 11khz tartományt képes lefedni, egyél rosszabb mint az FM adás.

Box's don't touch!

(#75) Bici válasza junkpod (#74) üzenetére


Bici
félisten

Ez függ a szalag összetételétől is. A CrO2 kazik pl. jobb magas átvitelt tudtak, mint a vasoxidosak.
Csak ugye a régi vagy olcsóbb magnók fejeik erre nem voltak felkészülve és nagyon gyorsan koptak a krómos szalagoktól.
Ezen kívül sokan azt mondták, hogy a krómos kazik kevesebb basszust adnak, pedig csak erősebb átmágnesezésre volt szükségük, amit a régi vagy olcsóbb magnók nem tudtak.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#76) gbors válasza junkpod (#74) üzenetére


gbors
nagyúr

Függően a felszerelés minőségétől, akár 20kHz felett is, még krómos szalaggal is, metállal pláne. A vasoxidosra már nem emlékszem, de gondolom 18-19 kHz-ig az is eljutott, ha jó volt a deck.

[ Szerkesztve ]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#77) #00137984 válasza junkpod (#74) üzenetére


#00137984
törölt tag

Részben válaszoltak a kérdésre, ezért csak idevágó érdekességeket emlegetek fel... :) IEC-I / Type-I Normal vasoxid kazettáknak egy jó deck-re volt szükség, hogy jó minőségben tudjanak rögziteni rá. Dolby NR B vagy C zajcsőkkentés, és egy jó zajmentes törlőfej is a jó minőségű felvételek egyik fő feltétele volt.
Ezentúl a frekvenciaátvitele kissé sávhatárolt volt, mert a vasoxid réteg tényleg egy korlátozó tényező. Viszont a kazettás magnókban az olcsóbb magnó mechanika és magnó fejekre ez egy átlagos hangminőséget adott, miközben aránylag kiméletesen használta el a magnó élettartamát. Némelyik kazetta nyúlásra hajlamos volt (Maxwell és a BASF 90 min kazetták), ezért az elvékonyodó hangszallagot a sokat használt vagy koszos görgő meghullámozta majd idővel berághatta. Műsoros kazetták többsége is vasoxidos volt, hogy a legtöbb magnó készülékben lejátszható legyen.

[ Szerkesztve ]

(#78) #00137984


#00137984
törölt tag

Type-II CrO2 alacsony zajszinten is magasabb frekvenciaátvitelt tudtak.
Valamivel jobban igénybevették a magnók mechanikáját, de inkább a magnó fejeknek és az elektronikának voltak valamivel magasabb követelményei.
Type-IV Metal kazetták erőssen koptatták a magnókat, de némelyik magnóban a Metal kazetták lejátszáshoz még egy üzemmód kapcsólóra is szükség volt.
AKAI és az AIWA fejeket már emlitettem, ezek már ajánlottak voltak a Type-II CrO2 kazettákra. Jobb hangminőséget tudtak átvinni és tartósabbak is voltak.

[ Szerkesztve ]

(#79) Trailblazer válasza #00137984 (#78) üzenetére


Trailblazer
addikt

De azért később kezdtek terjedni az automata választós deckek is, melyek a kazetta tetején lévő lyukak alapján döntötték el, milyen szalaghoz mágnesezzenek elő.

Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V

(#80) qnadam válasza Cifu (#66) üzenetére


qnadam
veterán

igenis pörög a kazettaipar. havercsaj is kiadta az albumát kazettán, szerintem legalább 50 példányt legyártottak belőle!

:DDD

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#81) dabadab válasza qnadam (#80) üzenetére


dabadab
titán

Az én egyik haverom is kiadta egy albumát kazettán, saját kezűleg másolta, legalább tíz-tizenöt példányban.

Pörög a piac! :D

DRM is theft

(#82) qnadam válasza dabadab (#81) üzenetére


qnadam
veterán

mindkettő erősen közelít az aranylemezhez, akárki megmondhassa.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#83) #56474624 válasza dabadab (#64) üzenetére


#56474624
törölt tag

Azért arra kíváncsi lennék, hány CD-n/CD-minőségben kiadott album nyújt a gyakorlatban 60 dB dinamikatartományt. Ami dinamikatartomány szerinted már amúgy is kevés.

[ Szerkesztve ]

(#84) #00137984 válasza Trailblazer (#79) üzenetére


#00137984
törölt tag

Igaz, azért egy jobb deck már felismerte a kazetták tipusát, de később némelyik még a kivezérlési szintet (kezetta szallagot) is elemezte a felvétel előtt.
A zenekereső funkcióval index jelet is elhelyeztek a zeneszámok elején, ezért már egyszerűen oda lehetett tekerni a keresett zenére.

Kazettákat is folyamatosan fejlesztették, mert a szallagot és a továbbitó mechanizmust sokat finomitották. :)

[ Szerkesztve ]

(#85) ecaddsell válasza #00137984 (#40) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Vsz. azon kevesek közzé tartozom akiknek mindkét Mini Disc verziója volt ill. a mai napig megvan (azaz a tömörítés nélküli ill. a 4x-es tömörítéses, mindkettő Sony, sajnos költözés után ez is a dobozban pihen).
Vsz. semmi észlelhető minőségromlás nincs az Atracos változatnál, sőt inkább jobbnak tartottam mert jobban bírta a rázkódást (annak, ellenére, hogy az Atracos féláron volt, bár lehet alacsonyabb kategóriás volt mint a másik).

Archiválásra vsz. hülyeség használni, viszont nekem pl. nyelvtanulásra nagyon jó volt mert akkora volt mint a legkisebb walkman és annál sokkal többet tudott.
Ha a Sony jól csinálja simán válthatta volna a kazettás cuccokat. Persze ezt is elrontották, ma meg már a hatalmas tárkapacitású telefonok mellett esélytelen.
Egyébként vsz. a Japán elektronikai ipar ekkor volt a csúcson, ezeken a cuccokon tényleg annyira érződött a minőség. pl. a drágább MD-n a füles kábelébe tett távirányítón is ott volt az LCD...

(#86) ecaddsell válasza ecaddsell (#85) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Nem ússzátok meg képes összehasonlítás nélkül.

Ez már az olcsósított verzió, itt már nincs magnézium ház, lítium akku (1 ceruzaelem ami miatt vastagabb a ház ami elég gagyin néz ki), meg LCD a füles távirányítóján, de még mindig nagyon jól szól és térfogata összemérhető az egésznek a kazettával. Maga a MD meg jóval kisebb mint a kazetta.

(#87) #00137984 válasza ecaddsell (#85) üzenetére


#00137984
törölt tag

Mini Disc lejátszókban és a lemezeken mindig érezhető volt a minőségre törekvés, de egy hangminőségi és tecnológiai ugrás volt a kazettás deck és magnó korszak után. Discman készülékek nem fejlődtek ilyen elképesztő ütemben, mert a rázkodásvédett Discman lejátszókra is hosszú éveket kellett várni.
Addigra a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek, és a CD lemezek egyeduralmának vége lett. Többen még Mini Disc lemezeket is gyüjtőgettek, de nekem a CD lejátszó majd a Discman volt a kiválasztott a zenei CD lemezek miatt.
Mini Disc lemezekre szintén a CD lemezeket másolták fel többen, de ezért jó ideig fontolgattam egy SONY Mini Disc lejátszó/felvevő beszerzését.

Nem ez történt, mert inkább az mp3 és a Hi-Res audió lejátszókat választottam.
CD lemezeket viszont a DVD lejátszóban is megtudom hallgatni, ezért azok legalább nem mentek veszendőbe.
Csak néhány kazettám maradt meg, azt viszont dekorációnak használom... :)

[ Szerkesztve ]

(#88) #00137984 válasza ecaddsell (#86) üzenetére


#00137984
törölt tag

Nice. :D Ezekenek a cuccoknak egyedi SONY hangzása volt, ami a Discman és a jobb Walkman lejátszókra volt jellemző. Sajnos ez a jóféle hangzás a Walkman mp3-as lejátszókban egy idő után nagyon megváltozott negativ írányban, vagy a legdrágább lejátszókban lehetett még nyomokban felfedezni...
Sokat romlott a SONY hangminőség a hordozható audióeszközök piacán.

[ Szerkesztve ]

(#89) dabadab válasza #56474624 (#83) üzenetére


dabadab
titán

Tök jó ám, hogy az ember nekiáll összemosni a masterelés kérdését azzal, hogy az adott hanghordozó mit tud.

Egyébként meg a 60 dB egy csomó esetben bőven sok is hanganyagnak, de mindig előjön az az ostoba tévhit, hogy a bakelitnek valami nagyon jó dinamikája van. Nem, nincs neki.

(#88) Zsébernardo: ha egy lejátszónak van saját hangzása, akkor ott különösebb hangminőségről nincs értelme beszélni.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#90) #00137984 válasza dabadab (#89) üzenetére


#00137984
törölt tag

Azért a SONY hangzást jó kontektusban lehetett értelmezni régen, de mivel a semlegesebb száraz hangzásra változtak, ezért már tényleg nincs miről beszélni... :)

Angol audióeszközöknek szintén jól behatárolható hangzása van (ARCAM, B&W és a Tannoy), amit jól meg kell fizetni. :D

[ Szerkesztve ]

(#91) Tetsuo válasza ecaddsell (#85) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Tömörítés nélküli MD? Hogy micsoda?! 1 egész perc ráfért a lemezre? :DD
A Sony ATRAC-jét mindig is hulladéknak tartottam. Hordozni az utcazajban elment, de ha otthon akartad hallgatni, akkor hamar rájöttél, hogy nem arra találták ki - a hifitől távol áll(t).

(#92) #56474624 válasza dabadab (#89) üzenetére


#56474624
törölt tag

Tök jó ám, hogy az ember nekiáll összemosni a masterelés kérdését azzal, hogy az adott hanghordozó mit tud.

Ez nem összemosás, csak ha a gyakorlatban nem érvényesül, akkor irreleváns.

A dinamikatartományt meg gyakran keverik a dinamikával, nem vagyok biztos benne, hogy itt nem ez történt.

[ Szerkesztve ]

(#93) Tetsuo válasza dabadab (#89) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Az utómunkát és a hanghordozó hangminőségét azért illik együttkezelni, mert az előbbi nagyon erősen függ az utóbbitól, ráadásul a zenerajongónak csak a végeredmény számít, mindegy, hogy a hanghordozó vagy a "master" sajátossága befolyásolta azt.
Kijelenthetjük azt is, mit a mai magas minőségű stúdióeszközök, ha manapság csak a sz@r ömlik szórakoztatóipari tartalom gyanánt. (Hozzátéve, hogy szerintem az analóg korszakban sok stúdió volt, ami kenterbe verné a maiakat, legalábbis hangminőség terén.)

A hanglemez dinamikatartományát direkt nem korlátozta a jel-zaj viszony, hanem a jel még a zajban is hallható, emiatt nagyobb az a tartomány az általad említettnél, továbbá mivel analóg rendszer, a fül számára kellemesebbek a hibái, mint egy digitálisé.

Talán hallottál hifi, csöves erősítőkről. Nos, azért készítenek még ma is ilyeneket, mert nagy igény van a sajátos hangzására, ami - valljuk be - bizonyos előadások esetén kiemelkedő zeneiséget, atmoszférát teremt.
Sok esetben a hanganyag nem tökéletes, pl. köszönhetően az utómunkának. A hifi-rendszert ezt a "saját hangzással" keni el éppen csak annyira, hogy a hallgató számára közelebb álljon a tökéleteshez.

[ Szerkesztve ]

(#94) dabadab válasza Tetsuo (#93) üzenetére


dabadab
titán

"Az utómunkát és a hanghordozó hangminőségét azért illik együttkezelni, mert az előbbi nagyon erősen függ az utóbbitól"

Értem, tehát ha szar a master, akkor a FLAC 32 bitjéből 29 hirtelen eltűnik.

Ne komolytalankodjunk, ha kérhetem.

"ráadásul a zenerajongónak csak a végeredmény számít, mindegy, hogy a hanghordozó vagy a "master" sajátossága befolyásolta azt."

Szerintem tudatlannak lenni nem erény, a normális szakmai beszélgetést meg valami sárbanfetrengő röfögéssé lealacsonyítani meg nem vezet sehova.

"A hanglemez dinamikatartományát direkt nem korlátozta a jel-zaj viszony, hanem a jel még a zajban is hallható, emiatt nagyobb az a tartomány az általad említettnél"

Ezt szerintem te sem érted, mert amúgy értelme az nincs.

DRM is theft

(#95) Lauda


Lauda
félisten

Meg is érdemlik. Idióták.

[ Szerkesztve ]

(#96) #00137984 válasza Tetsuo (#91) üzenetére


#00137984
törölt tag

Mini Disc hangminősége egy jó Hi-Fi toronyban meghallgatva nem volt azért már ennyire rossz... Kazettás anyagokat meg tudta haladni, de most az mp3-ra szokták összevetni. Atrac3+ codec 64kbps olyan 128kbps mp3-nak felelt meg. [link] Atrac3+ rögzitésben akár 352kbps bitráta beállitható volt, de a tömörités nyilvánvalóan jelen van. Az mp3 320kbps zenék a nagytömegek részére tökéletesen megfelelnek, ezért nem tudom mi itt a gond... :)

(#97) ecaddsell válasza Tetsuo (#91) üzenetére


ecaddsell
aktív tag

Lehet, hogy bizonyos paraméterek keverednek a fejemben (mint írtam ezen cuccaim dobozban pihennek), de
1) biztosan volt tömörítés nélküli MD
2) az összes közül az Atracos MD rázkódás védelme volt a legjobb (pl. volt Aiwa discmanem ami csak papíron tudta ezt, ez is korlátozta a terjedését a nagy méreten felül)
3) hordozható cuccokról beszéltünk, ahol igenis volt még pár szempont azon felül, hogy a lehető legjobb hangzás legyen (pl. lejátszás időtartalma ami pl. azzal az MD-vel amiről képet raktam döbbenet jó volt, mint ahogy pl. hordozhatóság stb).

Akkor már a kazetta totál elavult volt, a jobb tömörítések meg tárolók meg még nem voltak.
Csöves cuccokat meg hagyjuk, mindig vannak és lesznek emberek akik nem tudnak vagy akarnak lépést tartani a fejlődéssel. Pl. vannak akik még mindig az mantrázzák, hogy RF-re csak az analóg szkóp a jó. Most amikor egy középkategóriás DSO analóg sávszélessége 1GHz+, 1M+ waveform rate-el, 250M+ sample depth-el, 1M+ pontos FFT-vel.

Továbbiakban nem folytatnám ezt a témát, mert kb. nincs értelme.

[ Szerkesztve ]

(#98) #00137984


#00137984
törölt tag

Mini Disc helyett a Discman lejátszóban hallgattam a CD lemezeket.
A kényelem miatt... Amiért most FiiO X1 DAP lejátszóval hallgatom a zenéket.
Flac és mp3 vegyesen. Kazettákat is a kényelem miatt hagytuk ott, mert a CD lemezen a track váltás és a gyors előre-hátra tekerés sokunknak új volt, de az újdonság varázsa eltünik és igazán csak a legkedveltebb zenék számitanak.
Mikor melyik formátumon van meg, mert egy LP vagy CD lemezen szintén jóleső lehet egy zenét meghallgatni. Az új zenei formátumok csak segitenek a zenéinket tovább menteni, mert a kazetták és a lemezek egy idő után elhasználódnak, ezért kimélni kell amennyire csak lehet. Viszont néha előszedni egy régi Mini Disc-et, CD vagy LP lemezt, az kivételesen jó érzés. Most nem mindegy melyiknek milyen előnye-hátránya van, amikor megszólal a zene... Szerintem. :)

[ Szerkesztve ]

(#99) Reggie0 válasza #00137984 (#87) üzenetére


Reggie0
félisten

Azert 15 eve mar a razkodassal sem volt problema.

(#100) #00137984 válasza Reggie0 (#99) üzenetére


#00137984
törölt tag

Nekem a CD lejátszó és az első Disman között volt olyan 4-5 év, és a rázkodásvédelem a Disman lejátszókban csak akkor kezdett terjedni, de itthon akkor még nem volt kapható a Media Markt és a Murányi üzletekben.

Amikor széles körben terjedni kezdett, már a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.