Cikk: "Utólag sajnos nem tudjuk megmondani, hogy a HD-DVD nyomása mellett meddig estek volna a BD egységek árai."
Ennek így nincs is értelme. Ez a rivalizálás csak elijesztette a vásárlókat és a cégek többségét is! A termékeket kis példányszámban gyártották, és veszteségesen adták (Toshiba is), és lassan jöttek ki újabb modellek (HD_DVD oldalon pl. végig csak pár modell volt). Ezt így nem lehetett sokáig folytatni, közös bukás lett volna belőle. Az árat hathatósan csak tömegtermeléssel lehet levinni, amihez tömeges vásárlások kellenek. Utóbbi a Blu-ray nyerésével jött el.
"Nem kell már sokat várni az NVIDIA 3D Stereo látványához szükséges 120 Hz-es modellekre sem."
Addig sem kell várni, bármikor be lehet szerezni stereo3D LCD monitorokat. Ma már az áruk sem olyan vészes. (Az Nvidia stereo3D drivere támogatja.)
A 120 Hz-es modellek a shutter-szemüveges stereo3D-hez kellenek (régi CRT-s módszer), ami így is vibrál kissé (lásd alább, miért). Nem tudom, ezek lesznek-e olcsóbbak (újdonság varázsa), vagy a piacon lévő eleve stereo3D-s monitorok.
(Egyébként nem tudom, miért kell még mindig ennyire erőltetni a "TFT" betűszót az LCD monitorokra, amikor a technológia lényege a LCD mivolt (tehát hogy folyadékkristály alapú), és az, hogy aktív mátrixos vezérlésűek (amit a TFT réteg valósít meg), csak egy technikai részlet, amit ma már felesleges így kihangsúlyozni, hiszen minden LCD alapú megjelenítő ilyen, kivéve kvarcórákat és hasonló apróságokat. Tehát pl. az LCD-tévék is TFT-sek, mégsem hívjuk őket TFT-tévének. Főleg, hogy az OLED alapú monitorok és tévék is tartalmazni fognak TFT réteget...)
(#9) skylaner: "Nem arról volt szó h TFT-nél igazából nem számít a képfrissítési frekvencia?"
Csak abból a szempontból nem számít, hogy 60 Hz-en sem vibrál a kép, mert folyamatosan "kint van a képernyőn". De az már nem mindegy, hogy a képkockák milyen gyorsan váltják egymást, mozgásnál.
"Mire kell a 120Hz ?"
Azon kívül, hogy az így lehetővé váló 120 fps-t (már ami a valóban megjelenő képeket illeti, nem amikor 200 fps-en pörög magában a GPU, amiből egy korábbi LCD 60-at jelenít meg, vagy többet, de szétesett részletekben), jobb-bal képváltásos, shutter-szemüveges stereo3D-nél 2x-es frame-rátára van szükség, mert a páros képek az egyik, a páratlanok meg a másik szem számára válnak láthatóvá (shutter szemüveg = hol az egyik, hol a másik szemet takarja el). Tehát a 120 Hz-ből így 60 lesz.
(#12) TESCO-Zsömle: Ez a szöveg tartalmaz néhány tévedést, láthatóan fél-laikusok írták. Most látom, hogy a jobb-bal szemes dolgot te is leírtad már.
[ Szerkesztve ]