Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Petya2900XT


Petya2900XT
aktív tag

Ez elég érdekes...."mindenki" az Ati-t félti,hogy be ne bukjon,erre kiderül,hogy az nVIDIA két éven belül a bevétel 30%-át akarják VGA-ból kivenni. :F .hümmm remélem nem lesz olyan,hogy a vídia "elmegy" az Ati meg marad egymaga,mert akkor lőttek az áraknak.Intel bácsi mikor tervezi,hogy beszáll VGA-t csinálni? :U

[ Szerkesztve ]

//6800K+1070–XboxOneX—PS4–Switch\\—GamingEmpire

(#2) gV válasza Petya2900XT (#1) üzenetére


gV
őstag

ha jól alakolnak a dolgok 2009 végén 2010 elején megjelenik az Intel VGA-ja, a Larrabee

(#3) Petya2900XT válasza gV (#2) üzenetére


Petya2900XT
aktív tag

Tleg erről hallottam vmit itt vmilyen PH-s címlapos írásban...és az ugyanúgy lesz minden kategóriában vagy csak ilyen alsóbb szinteken?? :U

//6800K+1070–XboxOneX—PS4–Switch\\—GamingEmpire

(#4) gtasystem


gtasystem
őstag

de jó hír..már nézegetem egy ideje az XGP-t.. :) én simán odaadnám neki a leginnovatívabb hardver címet..
jöjjön az írásocska/tesztecske!!! :))

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#5) tome.jr


tome.jr
addikt

Szép, átfogó cikk, grat :C

(#6) RapUGround


RapUGround
tag

Egyenlőre az ATI az aki fel tud mutatni valamit grafikus fejlesztések felé. Modernebb a DX10.1, a tesszeláció miatt. Meg a gyártók felé is jót tesz azzal, hogy olcsó a gpu, meg nekünk is. Meg már GDDR5-öt is támogatja.
Az Nvidia kezdi elveszíteni DX10.1 támogatásának hiánya miatt a játékfejlesztő partnereket. PhysX támogatása viszont jó dolog.
Még azt is eltudnám képzelni, hogy eggyszer az lesz: HD4870X2 mellé berakni egy 9600GT-t fizikai gyorsításra. De ez azért jobb megoldás, mint a Havok, mert ez egy külön kártya amit hatékonyabban számoja ki a fizikát, mint a cpu és ezzel tehermentesíti is azt.
Az intel fizikája a processzort fogja terhelni, ami nem biztos, hogy beválik. Egyelőre most ha valamelyik játék támogatja a fizikai gyorsítást az csak a PhysX. Vagyis az Nvidiának már sokkal több minden rendelkezésére áll, mint az ATInak és mondhatnám fejlettebnek is, de nem mert nem olyanok miatt fejlettebb amik nem a gyorsabb szebb megjelenítést segítik elő. Ez az ATI oldalán van. Szóval lesz ez még így se. :DDD

Intel proci Intel lapban Ati grafikával és Nvidia fizikával. <--- Ez lessz az erő mű előbb utóbb. :DDD

(#7) Bahama


Bahama
aktív tag

"a nemsokára érkező 120 Hz-es TFT-k"
Ez komoly?

Kerüld a pusztán a vita kedvéért, erõteljes érzelmi töltettel ellátott, sokszor az észérveket nélkülözõ, témához inkább csak lazán kapcsolódó hozzászólásokat, melyek inkább exhibicionistán öncélúak, mint konstruktívak a közösség felé!

(#8) Khan13 válasza RapUGround (#6) üzenetére


Khan13
senior tag

Intel proci Intel lapban Ati grafikával és Nvidia fizikával. <--- Ez lessz az erő mű előbb utóbb.
Ez megvalósítható, logouton volt róla cikk. Asszem Vista alatt működik, de Win7 már nem nagyon fogja szeretni.

(#9) skylaner válasza Bahama (#7) üzenetére


skylaner
senior tag

Ez nekem is új.
Nem arról volt szó h TFT-nél igazából nem számít a képfrissítési frekvencia?
Mire kell a 120Hz ?

(#10) SirRasor


SirRasor
őstag

Jó cikk, szépen össze vannak szedve a fontosabb dolgok. Viszont egy apróság: Az FSP tápok nem jók? Ez picit félreérthető a cikkben, mert múltidőben van róluk szó, azaz úgy lehet érteni, hogy régen jók voltak, de most már... Vagy ez tényleg így van?

Make Love not war!

(#11) SirRasor válasza skylaner (#9) üzenetére


SirRasor
őstag

Elvileg nem számít, DE...sokáig használtam 17"-es Xerox TFT-t és natív felbontásban a 60 és 75 hz-t is bírta és ugyanígy azt mondták, hogy nem számít, úgyhogy leteszteltem. 1 hétig 60, 1 hétig 75 hz és így váltogattam 1 hónapig. Semmi különbséget nem vettem észre, de valamiért a szememnek jobb érzés volt a 75-öset nézni. Ez picit megmagyarázhatatlan, de mégis jobb volt. Lehet csak pszichés :DD

Make Love not war!

(#12) TESCO-Zsömle válasza skylaner (#9) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Az első indok:

- Az alap film 24 képkocka/másodperc-et tud. Ez a standard volt legalább is a 20. század nagy kameráinak a korlátja. És még ma is a legtöbb videó diszk, amit a boltokban meg lehet vásárolni ezzel a szabvánnyal fut. Nem csak a klasszikus DVD lemezekről beszélünk, hanem az új generációs. HD DVD és Blu-ray korongokról is.

- A gond az, hogy a legtöbb televízió készülék 30 képkocka/másodpercen üzemel és a 24-kockás anyagot rásimítani a 30-kockát megjelenítő képernyőre nem egy egyszerű dolog. Vagyis arról van szó, hogy a rögzített 24 képkockát nem lehet úgy elosztani 30 részre, hogy ne kellene betölteni az üres részt valami hulladékkal. Nos ez a töltelék szemét okozza a képvibrálást. Ebben az esetben a legtöbbet alkalmazott képkonverziós eljárás, amit úgy ismerünk, hogy „2:3 pulldown”. Ez a metódus úgy csinál a 24 képkockából 30–at hogy először megjeleníti az aktuális kép 3X-át, majd a rákövetkezőt kétszer, ismételve ezt a mintát a végtelenségig.

- A mostani 120Hz-es HDTV készülékeknél a technikai bukfenc legnehezebb része, hogy hogyan lehessen rávenni egy 120Hz HDTV készüléket, hogy 120 képkockát tudjon megjeleníteni másodpercenként? Akik kijárták a 4 általánost azoknak nem is akkora gond rájönni a megoldásra, hiszen a 120 a 24 maradék nélküli többszöröse (24 x 5 = 120). Vagyis az eredetileg 24p standardal rögzített anyagokat, ami azt jelenti, hogy a valaha készített összes videó felvételt, meg lehet ezzel a technológiával bolondítani.

- Az HDTV készülékek tehát nem támaszkodnak már az idétlen 3:2 pulldown feldolgozásra, viszont mégis kénytelenek megoldani az alap 24 kocka esetében a megsokszorozást és a beszúrást , amit "tweening"-nek neveznek. Számítógépes animációk készítőinek ismerős lehet ez az aljáras, ami ugyanezen a néven ismert és az angol between (között) szóból eredet. Itt a két egymást követő képkocka közé készítenek átmenetet képező más képkockákat, amelyek több lépésben jelenítik meg a két képkocka közötti változásokat. Gyakorlatilag ez az Iterneten használt GIF animációk lényege is.

- Ezért jelent a 72Hz (24 x 3 = 72) és a 120Hz jobb képminőséget, mint az 50, vagy a 100Hz. Vagyis jelen esetben 120Hz HDTV készülékeknél természetes sebességű 24p playbackről van szó, ami elég jól hangzik. Az újabb kérdés a konkrét kivitelezés, hogy mely gyártók érintettek ebben a témában és, hogy ki csinálja majd a legjobbat.

Fordította és írta: monoboy, szerkesztette: hifipisti
[/I] (Forrás: HiFiCity)

A második ok, hogy kell a 120Hz a sztereoszkóp 3D-hez. Ott ugyanis feleződik a képfrissítés, mivel az összes képkocka 2x megy le. Egyszer a jobb szemnek, egyszer a balnak. És mivel a kettő egy kicsit más, az agy összerakja belőle a 3D-s képet. Így a 120Hz-es LCD sztereóban már csak 60Hz-es.

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#13) Lenry válasza gtasystem (#4) üzenetére


Lenry
félisten

innovatív? egy másolat? ha jól emlékszem ezt a zöldek már 3 éve kitalálták, és MXM-nek hívják :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#14) Solten


Solten
addikt

"...Kaptunk pár szoftveres szeretetcsomagot, és fejlődnek a meghajtók, de szerintünk ezek inkább pótcselekvések..."

:C Szerintem is... :)

Saor Alba

(#15) DeSanto


DeSanto
őstag

Az Abit megérdemelt volna egy mondatot... :(

(#16) Oliverda válasza Lenry (#13) üzenetére


Oliverda
félisten

Az MXM egy belső kártya ez pedig egy külső egység.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#17) nolika


nolika
aktív tag

az FSP tápok akkor most tényleg rosszak? számomra ez félreértelmezhető...

(#18) Solten válasza gtasystem (#4) üzenetére


Solten
addikt

Van már róla tesztecske: [link] :)

Saor Alba

(#19) Solten válasza nolika (#17) üzenetére


Solten
addikt

Jók. Az újabb termékeknél kezd esni a színvonal és a minőség.

Saor Alba

(#20) gtasystem válasza Solten (#18) üzenetére


gtasystem
őstag

juhúú.. sasolom.. :D
de a ph-s lesz a tuti.. ;)

http://db.tt/fdsEa7Ff <--itt regisztrálj és nem bánom meg..:-)

(#21) bejmuller válasza Lenry (#13) üzenetére


bejmuller
aktív tag

mar semmi :)

[ Szerkesztve ]

Az ornitológusoknak nincs jutalom a munkájukban. A madarak leszarják az embereket. :D

(#22) rebugra


rebugra
aktív tag

Na azért volt mit letenni az asztalra, és szerintem 2009-ben se lesz gond a dinamikus fejlődéssel! :))

═════════════ --==[ FinestMedia Werbetechniker ]==-- ═══════════

(#23) gV válasza Petya2900XT (#3) üzenetére


gV
őstag

áráról még nincs info, majd ha lesz az befogja kategorizálni

(#24) Bahama válasza SirRasor (#11) üzenetére


Bahama
aktív tag

Szerintem azért van különbség, és nem csak hogy kényelmesebb a szemnek. Pl ha 100fps-el játszol FPS játékot, akkor ott érezhető a különbség a 60 és 75 között. Még 1 gagyi 8ms-es monitoron is. Tapasztalat.
Arra leszek még kiváncsi hogy ezek milyen ms-el lesznek megáldva.

Kerüld a pusztán a vita kedvéért, erõteljes érzelmi töltettel ellátott, sokszor az észérveket nélkülözõ, témához inkább csak lazán kapcsolódó hozzászólásokat, melyek inkább exhibicionistán öncélúak, mint konstruktívak a közösség felé!

(#25) marcias


marcias
őstag

Szerintem kellemes, és jó összefoglaló volt ez. Valahogy úgy érzem, 2009 még izgalmasabb lesz, és leginkább az AMD-től várok nagy dolgokat. VGA fronton már tavaly is hozták amit hozni kellett, ez idén sem hinném, hogy megáll. A proci részleget is (úgy fest) gatyába tudják rázni, és egyre több olyan megoldásuk van, ami előnyt jelent a konkurensekkel szemben.
Az nVidia 30%-os kijelentése valóban érdekes, erre nem is emlékeztem, de alátámasztja azt a tézist, hogy az RV770 azért tarolt, mert előbb jött, mint azt az nVidia tervezte, ők ugyanis azt gondolták, hogy kihúzzák a G80-nal, amíg átrendezik a piacukat. Hát nem ez történt. Na majd meglátjuk. :)

Steam: marcias88

(#26) Omega81 válasza DeSanto (#15) üzenetére


Omega81
senior tag

:K :(

értékelt üzletek: 42+ 0-

(#27) Abu85 válasza Bahama (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez nem teljesen van így. A játékok úgynevezett scene limitesek. Ez általában 40 ms-os intervallum ... tehát attól, hogy 25 FPS felett van a kiírt FPS érték a játék állandó 25 FPS-sel fut. :)
Persze a scene limit lehet 40 ms alatti is, de ez nagyon-nagyon ritka. A teljes jelenetanimációt erre az értékre készítik fel. Persze ha hiba csúszott a dologba és nincs idő javítani, akkor csökkentik a scene limitet és gyorsabban fut majd a program.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) whitehand válasza Petya2900XT (#1) üzenetére


whitehand
senior tag

nemsokára itt lesz a procival egybeépitett videokártya az lesz mainstream szinten.... nvidia meg marad az atival meg az intel larrabeevel a felsöben

(#29) whitehand válasza marcias (#25) üzenetére


whitehand
senior tag

a proci részlegükben hol vannak elönyben? csak kullognak az intel után... a videokártya meg egyre kisebb piac... mivel a játékfejlesztök inkább a konzolokat preferálják...

(#30) rudi válasza RapUGround (#6) üzenetére


rudi
nagyúr

Az a nagy helyzet, hogy a vindóz nem engedi az ATI és NV VGA drivert egyszerre futni, így GeForce-os fizikai gyorsítás csak GeForce VGA mellett lehetséges. Persze aggódni nem kell, mert a DX11-ben is várható valamiféle fizika, vagy ahhoz való támogatás.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#31) #19617792 válasza rudi (#30) üzenetére


#19617792
törölt tag

Ha mégsem DX11-gyel valósítanák meg a fizika számolását, akkor lehetséges lenne OpenCL-t használni hozzá? Mert elvileg mindkét gyártó támogatja, gondolom ez egy egységes megoldás lehetne.

(#32) rudi válasza SirRasor (#10) üzenetére


rudi
nagyúr

Sajna, tényleg így van. Pár éve még az 6-700 wattos Epsilonokat teljes nyugalommal lehetett ajánlani, azóta viszont fogy belőlük az anyag és felmerült velük kapcsolatban pár probléma, amit valamiért nem akar orvosolni az FSP. Eközben a többiek szépen fejlődtek, így most már a Seasonic, AcBel, Delta, Enermax hasonó árú és teljesítményű modelljei egyértelműen jobbak mint az FSP-k.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#33) rudi válasza #19617792 (#31) üzenetére


rudi
nagyúr

Természetesen, az egységes megoldás sokkal értelmesebb (akár a Havok is) mint a GeForce-specifikus. Nem hiába nyomja annyira az NV a sajátját; nagyon jól tudják, hogy másképp elveszne.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#34) RC9 válasza whitehand (#29) üzenetére


RC9
csendes tag

Ne fessük az ördögöt a falra. :N
De ha megtörténik nem másnapra fog megtörténni. (reméljük)
De ha csak a konzolokon lesznek játékok akkor nem fogok játszani :DD
Bár elég valoszinü h. csak konzolon lesznek játékok ha megnézzük a GT5 is csak Konzolon lessz.. De ez érthetö mer a sony csinálja..
De szerintem az NFS-töl is kapunk még pc re játékot.
Gta-ban már nem lehetünk biztossak az idei alkotásuk miatt.

(#35) #19617792 válasza rudi (#32) üzenetére


#19617792
törölt tag

De a legalsó kategóriában még mindig favoritnak számítanak a PNF-ek, és gondolom a legtöbb még mindig az "olcsó" tápokból fogy.

(#36) TazLeacher


TazLeacher
nagyúr

Vártam már ezt a cikket. Ez igazából nem most érdekes. Múltkor visszaolvasgattam a jópár éves ilyen cikketet. Vicces olvasni a több éves összefoglalókat...ez is majd 1-2 év múlva lesz igazán érdekes. :U

Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH

(#37) #19617792 válasza RC9 (#34) üzenetére


#19617792
törölt tag

Olyan nincs, hogy nem lesz PC-re játék, például az RTS az egyik játékműfaj, amit csak PC-n lehet jól játszani, szerintem. A Gran Turismo PS-exkluzív játék, eddigi összes része csak PS-re készült. Ugyanígy a Forza Motorsport az X360-exkluzív. A GTA meg szerintem vicc, konzolon biztos remek játék, de a PC-port nem lett egy remekmű... A Need For Speed sorozat meg hanyatlik, a Most Wanted talán az utolsó NFS, amit valamilyen szinten innovatívnak lehet nevezni (szerintem), keverte az "ősi" Hot Pursuit "géneket", az Underground tuningot körülölelő szellemével. Az Undercover a Most Wanted szellemét próbálja tovább vinni, de sokak szerint nem túl sikeresen.

jer1cho: Nosztalgiázás. :) Én is néha el-elolvasok régi cikkeket, pl Radeon 9700-as, X800-as cikkeket, vagy 2003-as A64-es cikket, kellemes visszagondolni, még úgyis, hogy én ezekből kimaradtam. :)

[ Szerkesztve ]

(#38) Abu85 válasza whitehand (#29) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Koherens HT. Az Intelnek a pletyik alapján nem nagyon megy a hasonló busz kifejlesztése. Nem hivatalosan már elterjedt a hír, hogy ezért jön csak jövőre a Nehalem a szerverpiacra.

Bár kuss van az üggyel kapcsolatban, de valószínű, hogy ugyanaz a hiba amibe az AMD is belefutott a saját koherens HT megoldásának fejlesztésénél. A QPI meg ugye gyakorlatilag a HT másolata, szóval nem lenne meglepő, ha az Intelnek is előjönne a probléma.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#39) TK36


TK36
aktív tag

Szép, jó cikk. Örömmel olvastam, hogy mik történtek tavaly (sajna a felére sem emlékeztem ezekből).
Hát igen, öregszünk már. :DDD

De mi van az Intel ellen - több országban - folyó antitröszt perekkel? Mivel az utóbbi pár hónapban nem olvasni, hallani róluk semmit. Vagy csak hozzám nem jutnak el a hírek?
Mivel ha igazak ezek, akkor érthető (lenne) az Intel fölénye processzorok piacán az AMD/ATI-val szemben.

(#40) WonderCSabo


WonderCSabo
félisten

Nagyon jó a cikk, élvezet volt olvasni, szinte faltam, grat! :) Remélem most is olyan érdekes és sok újdonságot hozó évnek nézünk elébe mint a tavalyi volt. Attól félek a válság minden visszavet. A Pumás tesztre nagyon kíváncsi vagyok! Ez a kép meg gyönyörű. :)

(#41) ironwill


ironwill
csendes tag

Remek cikk! Én is csak gratulálni tudok!

Egyébként tényleg érdekes visszagondolni, hova is fejlődtek a hardverek, az előző generációk óta..

Mert nem csak az van, amit látsz..

(#42) Male válasza rudi (#30) üzenetére


Male
nagyúr

Mármint a Vista nem engedi... XP alatt lehet két különböző VGA bent, simán működik (kivéve ha a driverben van valami szivatás), illetve a Win7 is ilyennek készül.

(#43) dezz


dezz
nagyúr

Cikk: "Utólag sajnos nem tudjuk megmondani, hogy a HD-DVD nyomása mellett meddig estek volna a BD egységek árai."

Ennek így nincs is értelme. Ez a rivalizálás csak elijesztette a vásárlókat és a cégek többségét is! A termékeket kis példányszámban gyártották, és veszteségesen adták (Toshiba is), és lassan jöttek ki újabb modellek (HD_DVD oldalon pl. végig csak pár modell volt). Ezt így nem lehetett sokáig folytatni, közös bukás lett volna belőle. Az árat hathatósan csak tömegtermeléssel lehet levinni, amihez tömeges vásárlások kellenek. Utóbbi a Blu-ray nyerésével jött el.

"Nem kell már sokat várni az NVIDIA 3D Stereo látványához szükséges 120 Hz-es modellekre sem."

Addig sem kell várni, bármikor be lehet szerezni stereo3D LCD monitorokat. Ma már az áruk sem olyan vészes. (Az Nvidia stereo3D drivere támogatja.)

A 120 Hz-es modellek a shutter-szemüveges stereo3D-hez kellenek (régi CRT-s módszer), ami így is vibrál kissé (lásd alább, miért). Nem tudom, ezek lesznek-e olcsóbbak (újdonság varázsa), vagy a piacon lévő eleve stereo3D-s monitorok.

(Egyébként nem tudom, miért kell még mindig ennyire erőltetni a "TFT" betűszót az LCD monitorokra, amikor a technológia lényege a LCD mivolt (tehát hogy folyadékkristály alapú), és az, hogy aktív mátrixos vezérlésűek (amit a TFT réteg valósít meg), csak egy technikai részlet, amit ma már felesleges így kihangsúlyozni, hiszen minden LCD alapú megjelenítő ilyen, kivéve kvarcórákat és hasonló apróságokat. Tehát pl. az LCD-tévék is TFT-sek, mégsem hívjuk őket TFT-tévének. Főleg, hogy az OLED alapú monitorok és tévék is tartalmazni fognak TFT réteget...)

(#9) skylaner: "Nem arról volt szó h TFT-nél igazából nem számít a képfrissítési frekvencia?"

Csak abból a szempontból nem számít, hogy 60 Hz-en sem vibrál a kép, mert folyamatosan "kint van a képernyőn". De az már nem mindegy, hogy a képkockák milyen gyorsan váltják egymást, mozgásnál.

"Mire kell a 120Hz ?"

Azon kívül, hogy az így lehetővé váló 120 fps-t (már ami a valóban megjelenő képeket illeti, nem amikor 200 fps-en pörög magában a GPU, amiből egy korábbi LCD 60-at jelenít meg, vagy többet, de szétesett részletekben), jobb-bal képváltásos, shutter-szemüveges stereo3D-nél 2x-es frame-rátára van szükség, mert a páros képek az egyik, a páratlanok meg a másik szem számára válnak láthatóvá (shutter szemüveg = hol az egyik, hol a másik szemet takarja el). Tehát a 120 Hz-ből így 60 lesz.

(#12) TESCO-Zsömle: Ez a szöveg tartalmaz néhány tévedést, láthatóan fél-laikusok írták. :( Most látom, hogy a jobb-bal szemes dolgot te is leírtad már.

[ Szerkesztve ]

(#44) gV válasza Abu85 (#38) üzenetére


gV
őstag

az ibm, fujitsu és a hp is publikált tesztet dual Xeon 5570-es procikat használó szervereivel [link], ha volt is gond már megoldották

(#45) Abu85 válasza gV (#44) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezek nem használnak koherens buszt. A QPI-ből is van "sima" és koherens változat ... hasonlóan a HT-hoz.

A Nehalem koherens QPI-vel tavasszal jön. Persze csak ha nem szenved csúszást.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#46) bazsade válasza TESCO-Zsömle (#12) üzenetére


bazsade
tag

-elég szomorú, hogy európában nem a 25 többszörösei számítanak etalonnak, pl. 75-125, mert a PAL sem véletlen találmány (ugyebár az 50Hz miatt)
-nem kamera korlátként volt/van az a 24 fps a mozifilmeken, egyszerűen szabványként terjedt el. (volt korábban 16 is :) ) itthon a 24/25 problémáját elég egyszerűen oldják meg, 25-el forgatnak..:)

na, nem filmes topic ez, jó összefoglaló cikk lett, köszönet érte

(#47) marcias válasza whitehand (#29) üzenetére


marcias
őstag

1. Egy szóval sem említettem, hogy a proci piacuk van előnyben, csak általánosságban az AMD-ről beszéltem, és chipset, valamint VGA téren egyértelmű előnyben vannak, merem állítani, hogy az AMD chipsetjei (különösen 780G, 790GX, 790FX) valamint VGA-i a legmodernebbek és legjobbak a piacon.
2. Ha már mindenképpen bele akarsz kötni az AMD procikba, akkor ne feledd, kitől származik az első natív 2, első natív 4 magos processzor, az első 64 bites processzor, a HiperTransport vagy az L3 cache. Nem állítom, hogy most az AMD jobb, vagy jelenleg akár olyan jó, mint az Intel, de erős túlzás, amit most kijelentettél. És akkor még szóba sem került a beépített memóriavezérlő, a nagyonis sikeres 45W-os Athlon X2-k (főleg HTPC-be), vagy az új 45nm-es Opteronok. A Phenomokat is jórészt a TLB hiba felfújása döntötte le, aztán később a 45nm-es Intelek ellen tényleg nem sok esélyük maradt. Aztán, hogy a jelennél és a közeljövőnél maradjunk, szimpatikus lépés az AM2-AM2+-AM3 kompatibilitás megoldása, ami a jelenlegi Intel politikának pontosan az ellentéte, bármennyire is pont ezért köpködték az AMD-t az LGA775 vs. Socket 754, 939, AM2 váltások idején. Hamarosan érkeznek a 45nm-es AMD-k (lásd Oliverda 2009-es AMD roadmap összefoglalója), és az IBM-mel közösen gőzerővel folyik a 32nm-es gyártástechnológia bevezetése, talán ott már nem is lesz 1 év csúszás az Intelhez képest.
Ha nem is sikerült meggyőznöm téged arról, hogy az AMD nem hulladék szar, ami kullog az Intel után, talán másokra nem ragad át ez a lekezelő hangnem. ;)

ui: a videokártya piacba nem megyek bele...

[ Szerkesztve ]

Steam: marcias88

(#48) Puma K


Puma K
veterán

Azt a kutya fáját! :DDD Szép kis összefoglalás! :R

Nvidia kapja már össze magát!

Mellesleg megjegyezném, hogy valaki itt PH!-n nem csinált már olyat tesztet logout-on, hogy befogott egy Nvidia 9500GT-t és egy valamilyen ATI kártyát (HD 4850/4870?).
Majd XP-n feltette elöször az Nvidia kari drivereit engedélyeztette a fizikát majd fogta betette az ATI kártyát és annak is feltette a drivereit. Végül az Nvidia kártya számolta a fizikát és az Ati meg az FPS-ért felelt. Mondta az illető, hogy ezt csak XP-n és Windows 7-en lehet megcsinálni mert csak ott lehetséges Nvidia és ATI driver egyszerre fent legyen, mert a Vista nem engedi.

Nekem valami ilyesmi rémlik :F

"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

(#49) azbest válasza Puma K (#48) üzenetére


azbest
félisten

(#50) peti_s válasza Puma K (#48) üzenetére


peti_s
addikt

Elvileg a Windows 7 ezt nem fogja támogatni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.