Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) AAAgold


AAAgold
senior tag

a mai "gyér" aksik meddig bírnák akkor, ha nem 10-30% lenne a kihasználtság, hanem 80-90%?

"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."

(#2) Oppenheimer


Oppenheimer
veterán

És akarja valaki assemblyben megírni játéka grafikáját? :DDD

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#3) #06658560 válasza AAAgold (#1) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ez eléggé GPU-függő is, mennyire képes részegységeket lekapcsolni. Ha semennyire, akkor egyes részei üresen is zabálnak, míg más részei dolgoznak. De jellemzően a kijelző többet eszik.

(#4) skathy


skathy
csendes tag

"Az assembly nyelvi szint már közel van a gépi kódhoz"
Az assembly kód tudtommal egy az egyben megfeleltethető a gépi kódnak, hexa kód helyett 3betűs kódokat kellett megjegyezni (lda, sta, jmp, mov) legalábbis C64-ben még úgy volt, továbbiakat nem ismerem felhagytam a programozással.

(#5) bbandi válasza skathy (#4) üzenetére


bbandi
tag

Ez jó kérdés, nekem se világos. Talán ez lehetett az eredeti forrás
Ez alapján jó esetben csak a parancs-kód megfeleltetés hiányzik, amit tényleg nagyon könnyű visszafejteni. Rossz esetben esetleg az utasításidőzítések is hiányoznak, az már probléma lehet.

[ Szerkesztve ]

(#6) LordX


LordX
veterán

Konkrétan az a baj, hogy nem az utasításkészlet, hanem csak assembly van leírva?

[ Szerkesztve ]

(#7) azbest válasza LordX (#6) üzenetére


azbest
félisten

Ha jól sejtem azt hiányolják, hogy mi a pontos hatása az utasításoknak. Gyenge példa: azt tudod hogy 1+1 = 2 viszont azt nem, hogy ez hány órajel ciklust vesz igénybe, más utasítások végrehajtását lassítja-e mert lefoglal olyan registereket is, amiket azok használnának és emiatt várni kell...
Persze ez gpu szinten inkább a futószalagok működésére vonatkozhat. :U

(#8) Velins válasza skathy (#4) üzenetére


Velins
csendes tag

Ez bizony PC-n is így van nagyjából. Azért csak nagyjából, mert vannak háromnál több karaktert tartalmazó utasítások (pl. xchg, cmpxchg) is. :-]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.