Hajrá!
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
Hajrá!
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
Én mindenképpen a rollert választanám biztonságosabb jobban tudod irányítani összecsukva tényleg nem foglal sok helyet.
Én is a rollert választanám, Szegeden egyre többen használják. (No azért nincsenek rengetegen.)
De totál laikus vagyok.
„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”
Tapasztalatom nekem sincs, de szvsz járdázás miatt roller egyszerűbb, mert kézzel felkapod, míg longboardal ügyeskedni kell. De nyilván az meg csak gyakorlás kérdése, kérdés mennyire akarsz ilyennel foglalkozni. Plusz roller összecsukva sokkal diszktérebb és könnyebben elhelyezhető. Szerintem praktikusság szempontjából mindenképp roller. Illetve valamivel biztonságosabb is.
Uraim köszönöm.
Eddig 3:0 a roller javára (ha már fociVB van).
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
Sokáig én is filóztam egy elektromos gördeszka és egy elektromos roller között, de végül roller lett.
Gördeszka (elektromos)
-------------------------------------------------------------------------
-előnyők: nem sok van,
sebesség: akár 35Km/h,
sportérték: közlekedés és remek "szórakozás" 1ben,
praktikus: kis helyen elfér
-hátrányok:
se kormány, se fék,
komforf (felfügesztés/rugózás) teljes hiánya,
rövd 6-10 Km hatótáv,
viszonylag nagy a fordulóköre, emberek között navigálni nehézkes,
világítás hiánya,
sík felületekre való (úthibákat nagyon rosszul viseli, esés garantált)
Roller (elektromos)
--------------------------------------------------------------------------
-előnyök
normális kormány és fék
2, egymástól független fék (első kerék motorfék, hátsó kerék tárcsafék)
finoman adagolható gáz, tempomat
komfort (rugós felfüggesztés)
nagyobb hatótáv (akár 20-30 Km!)
úthibákat jobban bírja
nem kell hozzá jó egyensúlyérzék mint a gördeszkához!
-hátrányok:
nagyobb, nehezebben szállítható
nagyobb tömeg
bonyolultabb szerkezet, több hibalehetőség
ha nem tömörgumis akkor állandó defektveszély, ha tömörgumis akkor pedig csökkent komfort (egyenetlen felületeken rázkódik).
Beleraktam 900Km-t az elektromos rollerba, nem bántam meg a döntésem.
Azóta ha lehet mégfontosabbá vált az utazási komfort, mindenképpen érdemes valamilyen felfügesztéssel rendelkező darabot venni, mert Budapesten katasztrófális a közlekedés minden 20 colnál kisebb kerekű járművel.
''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''
Milyen típus? Én egy Xiaomit próbáltam egyszer, de nekem fura volt, hogy
a gáz korántsem analóg, hiába tologatós kar (vagy húz, vagy nem húz).
(#8) RexMaximus
Ezt most merengonek irom be - ha ulo / allo munkat vegez az ember fia, akkor maradnek a gyaloglasnal. Egyfajta aktivitasi programkent kell felfogni . Meg az se fogja elensulyozni az ebbol kovetkezo karokat de azert lasitja (ahogy pl akar napi 1h edzes sem a 8-9 ora passzivitast, ami a mai vilagban meg kiegeszul jopar otthon toltott tovabbival. Persze joval jobb ha van).
Mikor az embernek nincs baja vagy fiatalabb ezekkel nem szamol, de mindanyian "elromlunk" idovel. Ott vannak pl a porckorongok, anyagcserejukhoz pont a gyaloglas nem art. De a ma divatos labszar problemak jelentos resze is a passziv eletmodhoz vezetheto vissza. Meg az ebbol jaro moka es kacagas. Nyilvan az egesz testet erinto a hatas de talan ezek lesznek amikkel elosszor lehet szemesulni.
Es sajnos az a szitu, hogy ami elromlott abbol valemennyit vissza lehet hozni de "megjavitani" nem. Ez is elegge kovetkezetes meloval es eletmodvaltassal jar. Viszont mondjuk ugy, hogy egy preventivebb eletmodot folytatni mar korabban az azert sokkal jobb valasztas.
Lehet most ugy tunik, hogy idot nyer az ember egyszerusitessel, de az emlitett karosodasokkal jaro problemak ha beutnek oregem, akkor kokemenyne utana megis visszafizeti az ember ezt a "nyert" idot. Nezzetek szet pl nehany itteni egeszseggel kapcsolatos topicban. Pl gerincesbe. Sokan nem is nagyon tudnak visszaterni a normal kerekvagasba utana.
no ennyi, gondolatindito volt csak, peace mindenkinek
Nálunk is most költözik a munkahely. A közeljövőben várható, hogy a lakcímem is változik, ami értelmetlenné fogja tenni a tömegközlekedést. Gondolkodtam én is a gyaloglást felgyorsítani valami eszközzel.
De nekem is eszembe jutott, hogy nem ártana az a gyaloglás nekem, amilyen sokat ülök.
ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)
Én ezt csak úgy általánosságban írtam, de ha lehetne már egy öszteleszkópos "városálló" rollert választanék.
Egyébként pont egy Xiaomi m365 rollert nyúzok, Imádom de sajnos nem teleszkópos, ez Budapesten alapelvárás. A ballonos gumi valamennyit csillapít, de ez közel sem elég a nagyobb úthibák esetén.
Nem tudom te melyik típust próbáltál, én tudom adagolni a gázt, akár lépésben akarok haladni akár gyorsabban, hosszabb utakra a tempomat pedig nagy találmány!
Kipróbáltam egy összteleszkópos rollert is de annál aztán tényleg digitális volt a gázkar, abszólút nem lehetett adagolni, plusz a hátsó fék is gagyi tapósós, csúszós (műanyag) kerekek, a rugózása viszont patent volt!
A Xiaomira kéne összteleszkópot rakni, megszüntetni a defektveszélyt és tökéletes járgány lenne.
A gyaloglás témához:
Én több mint tíz éven keresztül napi 4 Km-t gyalogoltam a munkahelyre (oda-vissza) 6-7 Km/h tempóban, nem tudom hogy ez közrejátszik e, de <60 a nyugalmi pulzusom és napi 10 Km-t simán legyalogolok hegyvidéki terepen is, futás sem akadály (9-11Km/h tempóban) rákészülés nélkül 7-8 Km-ig bármikor.
De a gyaloglós időnek vége, 45 perc helyett 22 az út rollerral, oda-vissza az összesen 40-45 perc amit utazás helyett másra fordíthatok. Ha ezen múlik inkább eljárok heti kétszer futni.
[ Szerkesztve ]
''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''
Roller. Mondom ezt ugy, hogy ma is longboard-dal jottem dolgozni.
Ha nincs meg a tapasztalat, akkor a roller joval biztonsagosabb elsore. Volt par balesetem abbol, hogy batar nagy repedesben elakadtak a longboard kerekei. Ezek nagy resze elkerulheto azzal, hogy nem merolegesen kozelited meg, mert akkor nem egyszerre esik bele mindket kerek a resbe, 4 centis repedes folott is el lehet menni kb. 45 fokos szogben (persze fugg a kerekmerettol).
Ettol fuggetlenul semmi penzert nem valtanek rollerre. Legfeljebb, ha hozzamdobnanak egy elektromosat, de akkor is inkabb elektromos longboard. Mostanaban terveztem venni egyet, de meg nem tudom milyen kellene. A napi 2 x 3.3 km labbal hajtva se megterhelo, de osztol mar nagyobb tavokat mennek. Van, hogy a (manualis) longboardot is elviszem 30 - 40 km-es turara, de az nem a mindennapos kategoria.
Zoo123: Köszi, ez hasznos volt. Bár én elektromost nem fogok venni, mert még nem látom, hogy annyira best buy kategória. Úgy vagyok vele, hogy fejlődjenek még picit, mint a biciklik...
RexMaximus: Értem amit mondasz és van benne igazság. A mozgásszegény környezet nem túl szerencsés, látom a sok olajoshordóra hízott emberen jártamban-keltemben. Kocsival is közlekedtem (meg fogok is óvodás-sulis időszakban) melóba, de az már nekem is sok, hogy utazás közben is ülök, meg még bent is. Hiányzott a gyaloglás. Otthonról jó 1,5 km a táv a megállóig, aminek a fele földút, úgyhogy ott így is úgy is marad a gyaloglás. Megállótól meg "sajna" 5 perc gyalog a melóhely.
Kell nézni valami mozgásformát, csak az a fránya idő, így pici gyerek mellett. De az ásás kezdésnek jó lehet
milangfx: Elektromos longboardot láttam én is, de az ára...
[ Szerkesztve ]
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
Vannak DIY megoldasok; olyat epitesz, amilyet szeretnel. Nem kotelezo a keszre szerelt bolti verziot venni.
Amugy a #6-ban leirt hatranyoknak a nagy resze konkretan nem igaz.
se kormány, se fék,
komforf (felfügesztés/rugózás) teljes hiánya,
rövd 6-10 Km hatótáv,
viszonylag nagy a fordulóköre, emberek között navigálni nehézkes,
világítás hiánya,
sík felületekre való (úthibákat nagyon rosszul viseli, esés garantált)
Se kormany - milyen gordeszkan lattal eddig kormanyt? Ez kb. az a kategoria, hogy miert nem lehet a Lanchidon biciklizni? - Mert nincs rajta pedal. Ugyanugy lehet vele szuk kanyarokat is bevenni.
se fek - hamis, ma mar minden controller tudja a regenerativ fekezest, amivel meg toltod is az akksit.
komforf (felfügesztés/rugózás) teljes hiánya - feknyuz ez is. A Boosted board pl. default flexes Loaded lapot hasznal, ami ha akarod, ugy rugozik, hogy leer a lap a foldre. De pl. egy Meepo merev lapjat is kicsereleted flexesre, sokan megcsinaltak. Az Avenue Trucks csinal "Suspension Skate Trucks" nevezetu fuggoket, amik rugalmasan hajlanak, de lattam mar rendes rugos felfuggesztest is.
rövd 6-10 Km hatótáv - FEKNYUZ. metroboard-ot mar vehetsz 55 merfoldes akksival (88 km)
viszonylag nagy a fordulóköre, emberek között navigálni nehézkes - ezt alairom. nehezkes, de nem lehetetlen.
világítás hiánya - fake. lasd pl. metroboard vagy barmilyen LED-es DIY megoldas.
sík felületekre való (úthibákat nagyon rosszul viseli, esés garantált) - egy 9-10+ centis kerekkel atmesz gyakorlatilag mindenen. Nekem 74 mm-es kerekekkel a villamos sinek se okoznak gondot, ha nem merolegesen megyek ra.
Mi a tavasszal vettünk a lányomnak Aldis rollert. kb 10k HUF volt. Összecsukható, 20 centis kerékkel, kitámasztóval. Kézi fék nincs rajta. Nagyon bevált neki, szereti. 100 kilós teherbírású szóval felnőttek is nyugodtan használhatják. Párszor kipróbáltam én is. Tartósságról nem tudok nyilatkozni, mert annyi idő még nem telt el. Alkalmanként tuti kölcsönveszem majd, mert jól gurul.
Döntésben annyira nem tudok segíteni, mert nem ismerem a longboard-okat, de elképzelve 20 centis kerekekkel furán nézhet ki. Szóval a kerék méret és a jobb irányíthatóság miatt inkább rollert választanék.
Longboardokon nincs 20 centis kerek, az mar mountainboard terepre.
Sima longboardokon 7 cm koruli a kerek, elektromosokon kb. 10.
Apropo kerekmeret. Ilyen esos idoben azert is jobb lehet a roller nagyobb kereke, mert a csapagy messzebb van a viztol.
Egy másik topic-ban volt róla szó...
segéd motorral hajtott, (Tehát nem emberi erővel) villannyal (aksi) vagy benzinnel, gázolajjal... bármivel...
járműnek minősül, és mint ilyen a járdán nem használható, tömegközlekedési eszközre (általában) nem vihető fel...
Minden esetben beleillik a "segédmotor-kerékpár" kategóriába, annak minden KRESZ, kötelező biztosítási és jogosítványi vonatkozásban...
(Az, hogy a rend őrei nem "csesztetnek" per pillanat..., de egy baleset esetén előjönnek jogi, biztosítási problémák)
Persze, ha "lábbal hajtós", akkor ez nem érvényes...
Én úgy tudom hogy EU-ban max 250W teljesítmény és max 25 Km/h sebesség a kritérium.
-Járdán max 10Km/h.
Ennek az általam használt roller maradéktalanul megfelel.
Ennél gyengébb és/vagy lassabb motoros eszköznek már nincs értelme mert a biciklivel gyorsabb vagyok.
A bicikli nagy hátránya hogy megizzadsz a használatától és munkahelyen nincs lehetőség zuhanyozni, izzadtan büdösen meg nem fogok egész nap dolgozni.
''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''
KRESZ
2.§. Fogalmak:
r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
r/1) Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt. A kerékpáron egy 10 éven aluli gyermek szállítására alkalmas pótülés, illetve kerékpár utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
300W felett bizony sm.kerékpár!
A 4 kerekű ( benzines vagy villamos longboard pl. az r/1 kategóriából kiesik, mert nem kettő, vagy 3 kereke van, hanem 4!)
Ez pl: https://www.decathlon.hu/longboard-electric-whizz-id_8531925.html
- kiesett 600W a motorja... így segédmotor-kerékpárnak minősül
Az RC modellek motorjai nem számítanak, mert azok nem szállítanak személyt...
Az EU több országában (Hollandia, Dánia, Olasz, Spanyol, Görög honban pl.: segédmotoron, (ha van kialakított hely, akkor szállítható 1 személy. - nálunk tilos...Indiában, Afrikában 4-6 fő is (+1kecske) megengedett)
A járdán és a kerékpárúton történő közlekedés sem "mehetek rajta"... Vannak feltételek!
54. § Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok:
(8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy
a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,...
....
... tilos!
Ergo: a KRESZ szerint sem a kerékpársávot, sem a járdát nem használhatod lakott területen belül....ha a masinának 300W-tól erősebb motorja van...
[ Szerkesztve ]
Ezt remekül összeszedted, köszönöm szépen!
Tehát akkor a 250W-os elektromos roller az kerékpárnak számít és nyugodtan mehetek a kerékpárúton/sávban.
Vannak jóval erősebb rollerek is ám, na azokkal már érdekes a helyzet.
Kerékpár maximális sebességéről mit ír a kressz?
Ha emberi erő hajtja akkor határ a csillagos ég, vagy van valami ésszerű felső sebességhatár?
[ Szerkesztve ]
''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''
A 250 W-os használható... (mondjuk tény hogy langyosvíz....)
Járdán:
Kerékpárral - ha az útviszonyok nem teszik lehetővé a biztonságos közlekedést - a gyalogosforgalom zavarása nélkül max 10km/h sebességgel haladhat... (Értsd: nincs jogod csengővel "utat kérni", vagy kikövetelni a helyet... szó szerint "vendég" vagy a járdán, annak minden hátrányával... És ha baleseted van, neked kell bizonyítani a következőket:
1, valóban 300 W alatti a masina teljesítménye? Nem buherált?
2, valóban alkalmatlan volt az úttest a folyamatos haladásra? (az nem indok, hogy "erős a forgalom", hogy "félsz", hogy "kátyús".... mert vagy elfogadja a rendőr és a bíró, vagy nem...)
Lakott területen kívül (úton) sisakban 50 km/h, sisak nélkül 40 km/h
de alant a szabályok:
26. § Sebesség
,
(1) Az egyes jármûvekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következõ sebességgel szabad közlekedni
...
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott jármûvet vontató gépjármûvel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
...
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédõ sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédõ sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2) a kerékpárúton közlekedõ jármûvel 30 km/óra,
d/3) a gyalog- és kerékpárúton közlekedõ jármûvel 20 km/óra, (a "gyalogút" az nem a "járda")
A Onewheel melyik kategoriaba esik?
"lábbalhajtós"?
Ha motoros akkor a közúti közlekedés szabályainak nem felel meg, mivel "egykerekű" jármű és mint ilyen, nincs definiálva...
(cirkuszban használható, vagy sporteszköz, mint a lámpa nélküli bicikli) - tehát "forgalomban" (gyalogos forgalom is) nem vehet részt szabályosan...
Ha motoros, számít a teljesítmény is... a fotón mintha nem lenne rajta meghajtás....
750 W (2000 W peak) hub motor van benne, ezert nem latszik a meghajtas.
Pesten mar lattam parszor (minimum gyalogos) forgalomban.
Hát akkor ugye (mert 300W feletti) segéd motor kerék (pár) lenne, de nem az:
hiányzik:
CM50 hatósági jel az alvázból
kötelező biztosítás
valószínű a sisak
a 2 db, egymástól függetlenül működő üzemi fék
Folyamatos fehér, vagy kadmium sárga fényt adó első fényszóró, tompított és távolsági fénnyel.
Hátul 5W vörös fény folyamatos világítás
Hátul 21W vörös fény fékezési üzemmód jelzéséhez
Hátul nem háromszög alakú vörös prizma
kürt (elektromos vagy gumipumpás)
CE minősítés,
Hatósági engedély forgalomba helyezésről
gyártói igazolás, hogy az általános közlekedési szabályoknak megfelel, forgalomban biztonsággal részt vehet
Ha kerékpár lenne (de nem az)
elől nem háromszög alakú fehér prizma
hátul nem háromszög alakú vörös prizma
elől folyamatos vagy villogó fehér fény
hátul folyamatos vagy villogó vörös fény
csengő
a 2 db, egymástól függetlenül működő üzemi fék
Vannak bátor, - akár életen át történő életjáradék-fizetést vállaló - merész emberkék!
Gondold el, hogy a járdán nekimégy valakinek a lábának, szilánkos-csonttörés, kórház... fertőzés... betegállomány, ...
fizetheted a kárát, (ha pl.: 2 cm-el rövidebb lesz a lába, az már rokkantság), - életjáradékot fogsz fizetni,mert nem volt biztosításod, + adócsalás + biztosítási csalás ect...
[ Szerkesztve ]
Én ugyan nem használok ilyet, de megfigyeltem, hogy elég sok kollégám rollerezik
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
(motoros cuccok be vannak tiltva a cég területén, lábbal hajtottakról van szó)
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Köszi. Ez jónak tűnik. Majd ha látok Aldiba (szoktunk benézni), rárepülök.
Mindenkinek balesetmentes közlekedést, bármivel is oldja meg
[ Szerkesztve ]
Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
bejegyzés Roller vs. Longboard kérdés