De, személyautók szintjén is nagyon régen van ilyen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
De, személyautók szintjén is nagyon régen van ilyen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ezt elképzelhetőnek tartom még úgy is, hogy csak leírod a véleményed.
Az a Pannenhilfe. De a kimegy a címre időszakos szervizet csinálni, az nincs.
#151: milyen csak leírom a véleményem?
[ Szerkesztve ]
Olyat a Tesla sem csinál.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Persze. Kamionoknál évek óta működik.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Tisztázzuk, itt egyedül csak TE vagy ráizgulva a Tesla-ra, senki más!
Ha valakinek nem egyezik a véleménye a tiéddel a Tesla-t illetően azt konkrétan telibe hülyézed, butának minősíted.
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Más egyéb?
A tipikus teslafan semmit sem tud a világról, viszont óriási arca van, ha pedig észreveszi hogy nem vagy nyakig te is Musk hátsójában akkor agresszív lesz és támad. Nem véletlenül hívom őket tesla-dzsihadistáknak.
Az első ilyennel valamikor 2006 körül futottam össze a megboldogult a5.hu fórumán.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Akkor azon kívül, hogy egymásra mutogatunk ki milyen hívő és fan van valami a témában?
Engem az érdekelne, hogy így vissza nézve, szerinted megérte-e a rengeteg személyeskedés, lehülyézés, öcsizés… a topic barátok közt szintre süllyesztése? És hogy ezen tervezel-e változtatni a jövőben?
[ Szerkesztve ]
A küldetéstudatot ilyen kérdésekkel nem tudod megzavarni.
Egyébként az életben tényleg mindenki azt kapja amit megérdemel.
Tényleg akkor lenne hiteles amit ír ha lenne egy Teslája.
Ha lenne pénzem nekem is lenne tiszta elektromos autóm, és úgy a saját tapasztalataimat is le tudnám írni, az lenne az igazi!
De vagy én keresek keveset és nem engedhetem meg magamnak, vagy drágán árulják.
Fentartásokkal kezelem, mert tudom hogy ~25-30 millió alatt nem kapok olyan EV-t ami Veszprémből-Debrecenig töltés és megállás nélkül haza tudna vinni ahol lehet tempomat 130-al, nyáron 22fokos klímával, télen 22-23 fokos fűtéssel! vagy ha esetleg létezik is ilyen a megadott ár alatt akkor nagyon ki lenne maxolva a hatótáv és az sem jó dolog.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Tökéletesen egyet értek. Én beülök a swiftembe, telerakom bűzös benzinnel és elmegyek vele majd 600 km-t. Tankolás megvan 5p alatt se. Ha ezt tudja ezen az áron majd egy villany akkor veszek.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Nagyjából 10 perc az az idő, esetleg 20 perc, amivel bárki megelégedne.
5 másodperc alatt max a robogód húzod tele, a kocsinak is kell 1 perc.
De az igény jogos. Gyorsan tölteni, nagy hatótávot elérni.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Öt percet írtam tankolásra.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Elnézést, másodpercet olvastam, igazad van.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Már ha egyáltalán van benzin
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Azt nem tudom, hogy bárki mivel elégedne meg de az átlag autós szokásokat/felhasználást látjuk. Ezek nyilvánosan elérhetô adatok, számok.
Ez a klasszikus téves érvelés amit írtatok: Tudjon legalább 600 km-t bármilyen körülmények között, max 10 perc legyen a töltése 0-ról 100%-ra...
Nem, ez csak a ti igényetek. Az átlagnak ( igen, ilyen a legtöbb ember ) elég napi 60 km táv és ráér tölteni akár otthon egész vagy napközben munkaidô alatt, vagy szinte bármikor.
Én eddig minden statisztikában hasonló eredményt találtam. A jelenlegi EV tulajok véleménye is erôsíti ezt. Tehát amit írtok az elfogadható vélemény, csak kezeljük a helyén és értsük meg kisebbség vagytok ezzel.
[ Szerkesztve ]
A jelenlegi ev tulajoknak azért van egy utazós diesel vagy benzines is a garázsban
Nem, ez csak a ti igényetek. Az átlagnak ( igen, ilyen a legtöbb ember ) elég napi 60 km táv és ráér tölteni akár otthon egész vagy napközben munkaidô alatt, vagy szinte bármikor.
Nekem nem. Örülök, hogy nem vagyok átlagos
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
"A jelenlegi ev tulajoknak azért van egy utazós diesel vagy benzines is a garázsban"
Errôl nekem nincs hiteles forrásom, de gondolom nem hazudsz be ilyen, úgyhogy fogadjuk el igaznak.
Ez is jó kezdés ha csak városban használja az elektromosat a mindennapokban, aztán egy évben egyszer elôveszi a garázsból azt a beslôégést...
Sokkal jobb a pénztárcájának és a tüdônknek is.
[ Szerkesztve ]
"Az átlagnak ( igen, ilyen a legtöbb ember ) elég napi 60 km táv"
Butaság. Az autótulajdonosok 99,99%-ának nem elég. Nem tudod értelmezni a statisztikát.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
A jelenlegi EV tulajok véleménye is erôsíti ezt.
A kis pénisszel rendelkezők körében végzett felmérés világosan megmutatta, hogy a pénisz mérete teljesen lényegtelen.
"A Bosch felmérése azt is kimutatta, hogy a legtöbb autós, egészen pontosan az összes autós 38%-a csupán évi 5 – 10 000 km-t tesz meg autójával. Az autósok 11%-a még ennél is kevesebbet, csupán 5 000 km-t használja autóját. A napi átlagos futásteljesítmény 50 km körül lehet (heti hat napos autóhasználattal számolva), a többség azonban napi 30 km-t sem tesz meg."
Forrás: [link]
Olvasni is tudsz? [link]
Nem csak az elektromos autósok véleménye ez.
Marhaság. Az emberek nem így használják az autójukat.
Én évente 15e kilométert teszek meg, ami durván 40km naponta átlagban.
Aztán mégis évente többször megyek 5-600 kilométeres etapokat.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
A napi 60km-hez sincs meg a legtöbb embernek otthon vagy a munkahelyen a töltési lehetőség.
Valamint az emberek leginkább szeretnének néha nem csak dolgozni járni is, hanem télen síelni menni, nyáron nyaralni, esetleg egy hétvégére kirándulni, ahol hirtelen kellene az 50+km hatótáv és a gyors töltés, ehhez pedig ha már annyira ev szekta tagok, nem igazán akarnának belsőégésű motorral hajtottat fenntartani, vagy bérelni.
#172: Lassan kezdhetnél egy önvizsgálat a tükör előtt, hogy melyik éned köpje szemen a másikat, ugy<anis eddig itt térítettél, hogy a Tesla mindenre is a legjobbabb, még annál is jobb, mint saját maga, a belsőégésű motoros autó meg mindenben csak szar lehet, irtani való, most meg már kezdésnek csak városba? Beszéld meg magaddal, mielött visszatérsz, de Patriciát hagyd ki belöle!
[ Szerkesztve ]
Az utcában vagy 6 háznál ez a trend, ismerősök körében is akinél van ev ott van egy diesel utazós.
Persze, hogy jó hiszen a városi rövid táv megeszi mind a benzinest mind a dieselt. Villany erre tökéletes.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Az EV tulajok körében milyen gyakori az otthoni napelemes rendszer? Az ismerôseid körében vagy amit az utcádban látsz?
Itt már szavakra sincs szükség.
"a hosszú távolságokhoz egyszerűen nem tudnak annyi nehéz akkumulátort a járművekbe építeni"
Bárcsak lenne erre valami megoldás...
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
LOL, ez tényleg jó volt!
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Viccnek jó volt.
Vonatnál ez jó is ( kötött pályán bárhol, lásd még: metro, troli stb )
Én úgy gondolom mi a közuti jármûvekrôl ( pl. Kamion ) beszéltünk. A cikk is errôl szól amúgy, ajánlom olvasásra.
[ Szerkesztve ]
Igen, olvastam a cikket.
Próbáltam rávilágítani arra, hogy az alap probléma, amit meg kell oldani, az az árú eljuttatása A-ból B-be, és nem a kamioné. Utóbbi csak az egyik erre használt eszköz rá, és nem a törvényszerű megoldása a problémának. Miért az a fontosabb, hogy hogyan lehet zéró emissziós módon kamionnal szállítani árut, amikor eleve van már zéró emissziós megoldás erre? Ez kicsit olyan, mint egy csomó pénzt elkölteni akkus buszokra, és azon macerálni, hogy rövid az üzemideje, ahelyett, hogy szimplán csak trolikat használnának, urambocsá' villamosokat.
Túlságosan szűk látókörű ez a megközelítés szerintem, ahol már eleve deklarálva van a kamion győztesnek, mert csak, és annak a problémáival vannak elfoglalva, anélkül, hogy érdemi alternatívák számításba kerülnének.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
Bombardier TRAXX mozdony (egy vagy kettő áramnemű) Felsővezetékből kapja a delejt, nem akkumulátorról üzemelő elektromos mozdony. Habár annyit tud, hogy a (villanyfék) fékezésekor vissza tud táplálni a hálózatra..
Siemens Vectron mozdonyok ennél korszerűbbek viszont darabaj 3.5 millió euro. Elvileg a MÁV írt alá keretszerződést ezek beszerzésére.
Azonban van teljesen hidrogén meghajtású elektromos mozdony család is Németországban üzemel. Alstom-Siemens megegyezés gyermeke.
Elég érdekes, mert az utcába 2 házon van csak napelem a többin nincs ahol van ev is. Az egyik pl taxizik egy kia-val de van mellette egy diesel taxija is. Kiát kábellel eteti. Ismerősi körben most telepítettek napelemet.
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Szerinted vajon úgy mégis miért nem használnak annyi KÖTÖTT PÁLYÁS eszközt? A többit remélhetőleg ki tudod találni.
Érdemben ezzel nem tudok vitázni, az áruszállítás/logisztika pontos gazdasági mutatóit, egyéb statisztikákat nem ismerek a témában.
Azért mindent nem lehet a jelenlegi vasúthálózaton szállítani. Azt is fejleszteni kéne és sok pénzt költeni. Nem tudom ezek alapján eldönteni melyik a jobb.
Szárazföldi szállítás esetén még mindig a vasút a legköltséghatékonyabb.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Kevés vasút megy a Tesco, Spar, Lidl stb. raktárakba.
Ezért írtam, hogy sok millió dollárt kéne fejlesztésre, vasútépítésre költeni. Gondolom kicsit okosabbak és többet tudnak nálunk akik ezekrôl döntenek.
Majd meglátjuk mennyire piacképes az elektromos teherszállítás. ( nem vasúti )
[ Szerkesztve ]
Értsd jól. Nagy távolság nagy mennyiségű árumozgatás.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Aggregátort is lehet ám vinni, hogy vészesetben is lehessen tölteni. Az autó kibocsátása így is zéró
Your life is a lie.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Akkor értsd mirôl beszélünk. Az elektromos vasút arra jó amit te írsz, minden mára ott az elektromos kamion.
Én értem. Nem kell megmagyarázd.
minden másra ott még nincs az elektromos kamion
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Szerinted anno miért épült ki előbb az országos vasúti hálózat, mint a közúti?
Szigorúan véve meg a kamion is van annyira kötött pályás, mint a vonat, hiszen az sem tud árkon bokron át menni. A különbség csupán annyi, hogy az elmúlt bő 70 évben a közút fejlesztése és bővítése került előtérbe, és ez az egyetlen előnye a kamionnak, nem az, hogy maga a jármű jellege eredendően jobb lenne bármire is.
Az, hogy történelmileg így alakult, pusztán döntések sorozatának az eredménye, nem pedig valamiféle törvényszerűség.
#188 nyerek01:
Hogyne, azt is fejleszteni kéne, ez nem kérdés!
A gazdasági mutatóról pedig elég annyi tudni, hogy nem véletlenül lett privatizálva a MÁV teherszállítási ágazata, hiszen az tudott profitot termelni.
#188 nyerek01:
Erre amúgy egy fasza megoldás lenne, ha pl. lenne egy Bp-n egy logisztikai központja a Tesco-nak, és az emberek többsége inkább online rendelne élelmiszert, ahhoz elég lenne egy csomó kisebb elektromos furgon is, de magához a központhoz vasút vinné az árut.
Anno ez bevett szokás volt, hogy minden valamire való gyártelep saját külön bejáratú vasúti összeköttetéssel rendelkezett, nem véletlenül.
[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
Még. Biztos kell neki vagy 2-3 év az elterjedéshez.
Végül is, lovaskocsikat is elengedtük. Tudtad?
[ Szerkesztve ]
Az autók átlagos futásteljesítménye
A kutatás szerint a magyar autók átlagos futásteljesítménye 2016-ban évi 16 ezer kilométer. A legtöbb autós (38 százalék) azonban nem tesz meg ekkora távot, ők évente 5 és 10 ezer kilométert, 28 százalékuk pedig évente 11 és 20 ezer kilométert tesz meg a járművével. Az évi 5 ezer kilométer alatt autózok aránya mindössze 11 százalék, a 20 ezer kilométernél többet közlekedőké pedig 16 százalék.
Figyelemreméltó fejlemény, hogy sok társadalmi csoportban nőtt az autóhasználat mértéke, a leginkább a fiatalok, a budapestiek és az érettségizettek körében. Csökkenés csupán a vidéki városokban élők, továbbá a 40-49 évesek és a diplomások körében volt tapasztalható.
és ezek 2016-os adatok
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
"Ezért írtam, hogy sok millió dollárt kéne fejlesztésre, vasútépítésre költeni"
Igen, ez természetes, de ugyanez igaz a közútra is, a különbség annyi, hogy az már fel lett fejlesztve, mert az élvezte a prioritást. De az sem ingyen kelt ki a föld alól.
Az előző kommentben a #190-re akartam hivatkozni, csak a copypaste félrement.
[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.