Igen, de a cikk üzemanyagcelláról szól, meg hogy hatékonyabb az üzemanyag cella mint a dízelmotor.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Igen, de a cikk üzemanyagcelláról szól, meg hogy hatékonyabb az üzemanyag cella mint a dízelmotor.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
A cikk tartalmából amihez írod a hozzászólásokat:
"... hosszú távolságokhoz egyszerűen nem tudnak annyi nehéz akkumulátort a járművekbe építeni, így az elektromos teherszállítást nem találják vállalható jövőnek."
Akkus teherszállítás és jövő. Ez majdnem szó szerint = Tesla Semi.
Mint ahogy az üzemanyagcellás teherszállítás nem létező dolog, nincs ilyen kereskedelmi forgalomban kapható jármű éppen csak a meghajtását fejlesztik laboratóriumban. Erre írtam, hogy szinte "napokra" van a Tesla Semi ami ezt az egész játszadozást lesöpri ( SZERINTEM ) az asztalról.
Azért mindjárt 2022 október van és a Semi sorozat gyártása 2022 év vége. Igen tudjuk, Elon Musk ígéret.
Na, majd okosabbak leszünk az Amerikai és Kanadai eladási adatok után és a tapasztalatokat is megtudhatjuk reméljük!
[ Szerkesztve ]
"a meghajtását fejlesztik laboratóriumban"
Már szériagyártásban vannak lassan 10 éve ilyen meghajtású járművek. Annyira csak laborban létezik, hogy bemehetsz a boltba és megveheted.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
"Már szériagyártásban vannak lassan 10 éve ilyen meghajtású járművek."
Továbbra is hazudsz és butaságot írsz.
Valóság: "Launched in 2020 by Hyundai Motor, XCIENT Fuel Cell is the world’s first mass-produced hydrogen electric heavy-duty truck."
Forrás: [hyundaimotorgroup.com]
Volvo 2022!
"Volvo Trucks is coming to the hydrogen fuel cell party somewhat later than some of its rivals."
[thedriven.io]
Továbbra is szánalmas amit művelsz, persze ezt láttam már tőled a Tesla FSD kapcsán, Elon Musk témában vagy akár a SpaceX kapcsán.
[ Szerkesztve ]
Édes istenem. Még a guglit se bírod használni.
Első szériagyártású FCV személyautó: Hyundai ix35, 2013ból. Aztán jött a Toyota Mirai, Honda Clarity.
FCV buszok már hamarabb megjelentek. De vannak FCV munkagépek, hajók és vonatok is.
Laboratórium. Az.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Senkit nem érdekel a nem létező hidrogénes személyautózás.
A cikkben, a kommentekben teherszállításról és kamionokról van szó. Tanulj már meg legalább Magyarul olvasni.
( jó hogy nem azzal jössz, mikor találták fel az üzemanyagcellát vagy hogy mikor használták először a hidrogént energia termelésre
[üzemanyagcella] )
Jó ég... Musk mentsen meg tőled.
[ Szerkesztve ]
Az EV témakörhöz kis adalék, lítium és bányászata: [Link]
Tiszta Windows rendes ház
Aham, szóval gugliztál alaposabban és kiderült hogy mégis vannak ilyen járművek már nagyon régen és tízezerszámra használják őket különféle alkalmazásokban, marhára nem arról van szó hogy laborokban létezne csak az egész.
Aztán a tudatlanságodat arcoskodással és agresszióval próbálod kompenzálni.
Tipikus teslafan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Bajban a Tesla, több mint egymillió autót kell visszahívni .
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Amíg OTA tudják javítani, addig igazából nem nagy ügy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ja ok. Ennyire nem értek ezekhez.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Ha tudnák akkor miért az a cím hogy visszahívás?
Meg ugye Tesla sem hülye hogy ilyet bejelentsen, ha on the air tudta volna javítani akkor el sem mondták volna hogy volt ilyen hiba
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Mert hivatalosan az is visszahívás. Ez egy jogi folyamat is, aminek van egy szabályozott lefutása (jelenteni kell a hatóságnak, az jóváhagyja, dokumentálva van stb)
De attól még távoli frissítéssel is el lehet intézni adott esetben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Figyelj, normálisan megkérdezem tôled: Miért nem olvasod el azt a cikket amit ide belinkelsz?
Ezt a cikket küldted:
"hibát észleltek az ablakemelő szerkezet programjában"
"A Tesla szerint egy online szoftverfrissítéssel orvosolható a probléma."
Eddig is volt ilyen, jól mûködik. A neve: Szoftverfrissítés OTA
Mégegyszer nem akarom ezt eljátszani. Ez nem visszahívás, ez frissítés. Gondolom tudod mi az a mobiltelefon vagy számítógép. Az Iphone nem visszahívja a telefonjait hanem kap egy IOS frissítést. A Windows pont ugyanez. A Tesla pont ugyanez.
Visszahívás azt jelenti ami a kis fejetekben is él, visszahívja a gyár a terméket a gyárába és ott fizikailag javítják.
[ Szerkesztve ]
Akkor most mi lesz?
Óriási vagy! "Mégegyszer nem akarom ezt eljátszani."
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Igen, pont pár hete beszéltük át valahol ezt a témát. Ott és akkor sikerült az értelmesebbnek felfogni mit jelenti a szoftverfrissítés és mit jelent egy termék visszahívása és hogy mi a különbség a kettô között!
Ezt tudjátok értelmezni? [autógyártók ]
[ Szerkesztve ]
Olvastam. Tudom mit jelent, nem kell a lekezelő stílus
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Nem tudod, megint hazudsz. #110-ben kaptál választ és írták OTA frissítik, semmi extra.
Erre Te #111-ben: "Ennyire nem értek ezekhez."
Most meg lemered írni, olvastad a cikket, felfogtad, megértetted, tudod mi az a OTA...
[ Szerkesztve ]
Hát, ehhez is teljesen fogalmatlan vagy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Tudom... a te kitalált világodban visszahívtak 1,1 millió Tesla autót a Texasi, Fremonti gyárba. Ismerlek.
Igazság pedig az, hogy 0 db Tesla jármûvet hívtak vissza a gyárba/szervízbe!
[ Szerkesztve ]
Fogalmazhatsz finomabban is, vigyázni kell kinek mit írsz, még valaki a szívére veszi.
A grafikonon tisztán látszik hogy a Fordot hívták vissza legtöbbször.
Esetleg egy olyan grafikonod is van ahol látszik hogy a Ford hány darab autót gyártott és összevessük a Tesla darabszámával?
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Nincs, keressünk olyat is?
Akkor lenne tiszta a kép, hiszen a visszahívás valamilyen szinten kapcsolatban van a legyártott darabszámmal is.
Nem mindegy hogy 1 millió autóból vagy 100 millió legyártott autóból kell visszahívni, amíg ez nem látszik, nem tudjuk az arányokat hova tenni, legalábbis én nem.
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Halvány fogalmad sincs az autóiparról, nem tudod mi az a visszahívás, nem tudod milyen jogi és intézményi háttere van az egésznek.
De azért nagyon határozottan beszélsz róla.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Nagyságrendileg kimondhatom hogy a Ford több autót gyárt egy negyedévben mint a Tesla egész évben.
Ha így nézzük a visszahívási grafikont akkor valamilyen szinten érthetőbb, ettől függetlenül nem jó, csak érthetőbb a nagy számok miatt.
"The only man who makes no mistakes is the man who never does anything."
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Látod milyen ügyes tudsz lenni. Akkor miért írod/gondolod azt, hogy csak a Tesla van nagy bajban? Más autógyártók is vannak, olyan is van aki több jármûvet gyárt, több autót is hívnak vissza.
( Tesla gyártja és adja el a legtöbb elektromos autót. Ez amúgy érdekel téged? )
[ Szerkesztve ]
Szólj a nyugatnak - főleg a németeknek - hogy ne bővítsék tovább a H2 tankolásra alkalmas kutak számát, hisz senkit nem érdekel
[link]
Amikor az arrogancia kognitív disszonanciával párosul…
Your life is a lie.
Vegyél vissza szerintem mert nagyon magas a ló amiről beszélsz.
Írtam, hogy nem értek hozzá mivel ha ota-n lehet frissíteni akkor a bánatért hívják vissza a kocsikat? akkor eleve a cikk sz*r megfogalmazással operál.
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Rendben, tévedtem. Nem igaz, hogy nem használják a hidrogénes személyautókat.
2021 ( tavaly egész évben ) eladtak 16.000 ilyen autót. Azért az nagyon komoly.
"With sixteen thousand hydrogen fuel cell passenger vehicles sold in 2021"
Forrás: [hydrogen-central.com]
Amúgy azt tisztázzuk, hogy mindegy milyen formában tárolják az energiát akkuban elektromos töltés formájában, vagy egy palackban hidrogén gáz formájában a meghajtás akkor is elektromos lesz és ez a lényeg.
Engedjük el ezt a nevetséges kazánban elégetek valami izét és az ad egy kis meleget, zajt meg jó esetben jut még energia a jármű mozgatására is...
Szóval terjedjen csak szépen a hidrogén is, várjuk szeretettel. Jól megférnek az akkus elektromos járművek mellett.
Na, közeledünk. Pont ez a lényeg, hogy a megfogalmazás problémás. Nem visszahívás van Tesla esetében hanem OTA frissítés.
( Figyelem! Mivel a Tesla is legyártja az autóit, így valóban előfordulhat olyan eset amikor tényleg visszahívás történik, volt ilyen is. Ez az amikor fizikai változtatás szükséges és ezt szakszervízben elvégzik, oda kell vinni a járművet: = Visszahívás )
megint lefogom törölni magam erről a k. oldalról.
"vagy egy palackban hidrogén gáz formájában"
Bármikor lesz egy belsőégésű motor az energiaátadásban, onnantól a hatásfok leesik 40%-ra. Ennél jobb hatásfokú motorok még nem léteznek.
Akksis megoldásnál kb 10% töltési veszteségről beszélünk, és a regeneratív fékezést még bele se vettük, ideális esetben azon visszanyerheted a töltési veszteséget, belsőégésűvel bármit kombinálhatsz, ott elvész az energia, pont ezért halott mindenféle hibrid, higrogén, és hasonló megoldás. A villanyomotor mellé csak egy olcsón gyártható akksi kell, amit sok esetben 1 óra alatt ki lehet cserélni már meglévő villanyautókban is az új megoldásra, ez egyféle üzemre kialakított bonyolult hibrid vagy hidrogénes megoldásnál sosem fogsz tudni ilyesmit megoldani.
Ráadásul a hidrogénes sztori ugyanúgy csak egy hype, mint a földgáz, azt is megbánta mindenki, aki földgázos autót vett, (nekem is volt) és ezekkel is csak a gond van. Megtankolsz, és mínusz nagyon alacsony hőfokon kell tartanod a cuccot, ha 1 hétig nem mész előre nem tervezetten, mi lesz? Ha lemerül az akksid, ami szabályozza a hűtést, mi lesz? Pukk.
Ehhez képest van egy elektromos motorod, vezérelő, akksi, és megy a kocsi, akár otthon, a konnektorból, vagy saját napelemről is töltheted.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Igazából az akkuról hajtott EV-k sem annyira környezetbarátak, mint amennyire próbálják beállitani őket. Annyi, hogy a velejáró károsanyagkibocsátás nem közvetlenül az ember orra előtt történik, így nem fáj annyira. A hidrogén hajtás egy zöldebb alternatíva, de tény, hogy a hidrogént is elő kell állítani. Hálistennek elég jól haladnak az egyre olcsóbb és egyre fenntarthatóbb gyártással. Az akku hajtásos EV-k majd a szilárd test akksikkal válhatnak valóban környezetvarátabb alternatívává.
Your life is a lie.
"Nem visszahívás van Tesla esetében hanem OTA frissítés."
De, visszahívás van, mivel biztonsági hiányosságról van szó, és a hatóság érintett benne.
Teljesen jó és szakszerű a kifejezés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Valahol eltévedtél. Pedig látom értelmesen írsz ez külön öröm.
"belsőégésűvel bármit kombinálhatsz, ott elvész az energia, pont ezért halott mindenféle hibrid, higrogén, és hasonló megoldás."
Nyomhatunk link háborút, de egyelőre csak leírom amiket találtam:
Üzemanyagcella hatásfok: 40%-60% (85% fölé is mehet hulladékhő hasznosítással )
Akkus elektromos hatásfok: 70%-80%
Itt semmi nagyságrendi különbség nincs, mind a kettő működőképes. Nem is lényeg a hatásfok, a lényeg a mérgező és szennyező belsőégésűek tiltása és használatának befejezése!
Tehát életképes termék a hidrogént "égető" üzemanyagcellás személyautó bár inkább nagyobb méretben jósolják az elterjedésüket ( Teherszállítás, személyszállítás stb. )
Én is inkább az akkus megoldás mellett vagyok, mindenkinek Teslát!
Legyen igazad, lényegtelen is. Bármelyik jobb mint egy gagyi zárt égésterű kazánnal hajtani a járműveinket és beszívni a mérgező gázokat. Na meg élvezni az üvegházhatást...
Én csak azon aggódom, hogy egyszer találkozol a valósággal és kiderül, hogy Mr. Musk Teslaiba nagyrészt pontosan olyan kazánokból jön az elektromos energia, amiket te elszeretnél engedni (jobb esetben urán a fűtőanyaggal). Jó, amúgy hazudtam nem aggódom azon, hogy egy fanatikus bármikor is találkozni fog a realitással.
Többet tudok az energia mixről mint te.
[USA energy mix eia.gov]
[EU energy mix lhyfe.com]
[Global energy mix ourworldindata.org]
Szeretnél még kérdezni valamit?
Persze ismerem a fajtád, nektek az sem jó amikor valaki a Tesláját otthon tölti fel a [Tesla Solar Roof] energiával, amihez most már Powerwall energiatároló is jár! Így már független is vagy, nem lesz áramszüneted sőt! pénz keresel a [Tesla VPP] segítségével!
Kb. $2/kWh
[ Szerkesztve ]
Csak azt nem, hogy egybeírjuk, de ez a legkisebb probléma.
Na, ha már ilyen ügyesen előszedted a grafikonokat, akkor már csak értelmezni kéne őket és ki is derülne, hogy a csoda Teslákba honnan is jön az energia.
Te valami Tesla salesman vagy? Vagy Mr. Musk személyi asszisztense? Csak remélni tudom, hogy nem ingyen csinálod ezt a térítést.
[ Szerkesztve ]
Megújulóból, fenntarthatóból, zöldből. Melyik tetszik jobban?
Ingyen? Ilyen hülye vagy? Vannak részvényeim.
[ Szerkesztve ]
Ezt olvastad ki abból, amiket küldtél? Az nem semmi.
Nem is tudtam, hogy a Teslákba csak megújuló energiát szabad tölteni. Nyílván, tök szép és jó lenne, csak a világon kb 3 olyan ország van, ahol ez kivitelezhető lenne.
Your life is a lie.
Nem csak megújuló energiát szabad tölteni a Tesla akkujába.
Csak megújuló energiát szeretnénk a Teslákba tölteni, ez a cél és erre haladunk.
[link] 1.6 DIESEL és még motorolajból is sok kell bele 6.2 liter!
Tudom hogy van rá magyarázatod, hisz mindenre van, szóval írhatod
Mondjuk a te habitusoddal válaszolva: EZ SZÉGYEN ÉS GYALÁZAT, mi az hogy a Tesla szervízautói belsőégésüek??? ez hogy fordulhat elő???
egy kis érdekesség [Rájöhettek, miért gázolják el a Teslák a motorosokat]
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Jó kérdés, hogy miként oldja meg az azonnali helyszíni szervízelést a Tesla mert egyelőre belsőégésű járművek vannak erre használva. ( Tesla előtt még ez a fogalom se volt ismert, a házadhoz/kocsidhoz jönnek és ott megcsinálják )
Gondolom ha lenne értelmes elektromos autó ebben a kategóriában (a Tesla pont nem gyárt még ilyet ) akkor azt használnák.
Jár a piros pont neked, ez tényleg egy jó megfigyelés. Szóval a szervízelést is valahogy oldja meg a Tesla elektromosan.
( amúgy ha ennyire rá vagy izgulva a Teslára és arra, hogy mit nem tud megoldani tisztán elektromos járművekkel akkor néhány apróság: Legyártott Tesla autók szállítása szárazföldön: Dízel kamionok, vízen: Dízel hajók. Maga a Gigafactory építése dízel földmunkagépekkel történik stb. )
Na, most jól leszidtuk a Teslát nézzük már meg a Valós adatokat, milyen is az elektromos autók teljes élettartam alatti kibocsátása:
Forrás: [theicct.org]
( gondolom az FSD rendszerre nem kell érdemben reagálni, ja vagy ezekkel mi van: [link] [link] [link] [link] )
"Tesla előtt még ez a fogalom se volt ismert, a házadhoz/kocsidhoz jönnek és ott megcsinálják"
Hát persze hogy nem. Csak már évtizedek óta létezik ez a gyakorlat, minden autógyárnak van ilyen szolgáltatása.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.