Le style c'est l'homme
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Le style c'est l'homme
[ Szerkesztve ]
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Felnőttként képesek ezt a habzószajúságoz produkálni sajnos, pech, hogy a kellemetlen vitakultúrájú nagyhangúak mentén ítélődik meg aztán a többi zöld rendszámot vezető is. Jellemzően életközepi válságban szenvedők találják meg maguknak a témát, nem rossz anyagi körülmények között nevelkedve ésvagy újgazdagként, de elengedhetetlen alapvetés, hogy eddigi életük alatt még nem találták meg magukat igazán semmiben - na de majd ebben! Amit hiányolok az az orrnál való tovább látás, úgy az előállítás beleszámítása az emisszióba (egyik szajkózható slágerszó), mint az elektrotáplálék eljuttatásának infrastruktúra-igényének felmérése (meg előállítása és most már ára). Semmi mérnöki szemlélet vagy nyugodt térlátás a témán belül, környezeti változók egészséges súlyozása sem divat, azok közül is csak az létezik amelyik tetszik, a többi ferdítés/nemúgyvan. Egy felhevült focidrukker elánjával csap bele a lecsóba, egyben kapaszkodik meglelt identitásába 20 körömmel, de mivel lecsó, így sok fogás nem esik rajta, ettől meg csak mégingerültebb lesz, ráadásul bosszantó embertársak merészelnek akár kiigazítással, ellenvéleménnyel lenni - hallatlan. A szakmaiság is csak linkek kellemetlen modorral kísért egymásnak csapkodása során merül fel nyomokban. Mindig van egy ilyen aktuális rezidense a témának, ami kár, mert társalgáshoz szokott érdeklődőket jogosan tántorít el.
"Hát ha valami megéri mind a fogyasztónak mind a gyártónak az életképes termék és sikeres lesz a piacon. Lásd EV."
Egy ideális világban ez valóban így működne de elfelejted, hogy az autógyártó nem szeretetszolgálat. Nem igazán érdeklik a fogyasztói igények profitorientált piaci szereplőként olyan autót fog gyártani amin a legtöbb pénzt tudja keresni. Most belemehetnénk, hogy ezért tűnt el 1:1 az olcsó belsőégésű városi mini/kisautó kategória vagy, hogy kinek kéne mondjuk egy villany corsa állami támogatás nélkül 12,5millióért de felesleges. Ahogy én látom masszív szélmalomharcot vív itt mindenki aki eszmecserét próbál veled folytatni a témában. Apró észrevétel: ezzel a stílussal kísértetiesen hasonlítasz a még másfél hónapig parkolópályán lévő Noukoum kollégára.
Elektromos áruszállítás. Mint írtam a Tesla Semi kiszállítások megkezdôdtek: [Tesla ]
Mert ugye sehol nincsenek még...
Az elektromos átállás megkezdôdött, az államok, vállalatok támogatják és jónak tartják. Az irány jó és minden élôlénynek hasznos. Gazdaságilag is megéri és még fenntartható is.
Sírhattok meg vergôdhettek itt, egyrészt engem aztán pont nem érdekel másrész a Valóság nem változik meg tôletek.
Értelmes vitát, beszélgetést követeltek úgy, hogy partnerek nem vagytok benne. ( tisztelet a kivételnek, van aki értelmesen válaszolt nekik köszönet! )
[ Szerkesztve ]
Láttak belőle 1 db-ot w0w.
Közben a cikkben:
Tesla Semi, an all-electric class 8 truck, was unveiled back in 2017. At the time, it was supposed to come as soon as 2019.
De gondolom mire ideértél volna az olvasásban már elfáradtál.
[ Szerkesztve ]
Elsô mondtat a cikkbôl: "Several Tesla Semi electric trucks have been spotted being shipped around the country"
Na, ezért ne is kérjetek és ne várjatok olyat amire ti sem vagytok hajlandók. Olvasni sem tudtok, buták...
Valaki, más téma?
(vagy élvezkedtek tovább egymás fröcsögésén )
[ Szerkesztve ]
Neked amúgy van autód?
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Nincsen autóm. ( elképzelni tudok magamnak egy Teslát, de "szerencsére" nem létszükségletem az autó. Munkába tömegközlekedést használok másra meg rendelés/házhozszállítás )
[ Szerkesztve ]
Mi volt a probléma vele? Én régóta gondolkodom rajta, hogy lpg kéne a munkásautómba.
Amennyire emlékszem a puntóval elég jó fogyasztásod volt anno lpg-vel, meg eleve nagy barátja voltál a gáznak régen. Ha nem akarsz offolni jöhet privátban is.
Akkor 2-t a nagyságrenden nem változtat. De úgy látom a másik fele már nem volt meg a hsz-nek, nagyon szelektív a látásod vagy inkább szemellenzős. Nem baj, majd kinövöd, max nem.
Hmm, Nagykörúton belül, mamahotelben, ugye?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Abszolút felesleges beszélgetést folyatni vele, visszanéztem mi triggerelte, és az volt a baj hogy leírtad:
"Már régen vannak elektromos kamionok."
Ez szegénynél teljes megsemmisülést okozott.
Azóta biztos hogy nem alszik jól.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Hurrá, rendelj belőle vagy 5-öt! Majd mutasd meg nekünk mennyire jó és kényelmes! Akarjuk látni, te meg láttasd!
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Minden élőlénynek hasznos - ez nem igaz, a bányák létesítése nem kicsi természetkárosítással jár, ahogy az azt követő kitermelés is, amit nem ritkán gyerekmunkások csinálnak.
Gazdaságilag megéri - ez meg tipikus kapitalista maszlag, ami pedig a fenntarthatóság fogalmát igencsak mellőzni szokta. Tehát fenntarthatónak sem igazán az, max kevésbé káros, szépre mosva: fenntarthatóbb.
Your life is a lie.
Ó, nekünk van már közös múltunk más topikokból is. Az aláírásomban lévő idézet is tőle származik.
Érdekes sem az autós, sem a villanyautós, sem a Tesla topikban nem láttam még eddig.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Pedig vehetnél egy Teslát hitelre, most jó konstrukciók vannak. A busz büdös, füstöl, a házhozszállítós robogók, kocsik büdösek, jó lenne, ha egy Teslával mennél értük.
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Ez jogos.
Tegyük fel, hogy igaz amit írsz.
Akkor van egy kicsit káros dolog szemben egy nagyon károssal. Menni fog a választás, hogy melyik a jobb.
Azért örömteli milyen sok ember kezdett aggódni a nyersanyagok bányászása miatt. Ugyanez volt az energitermelésnél is. Eddig az sem okozott gondod aztán a Teslába nehogy gázerômûvel megtermelt áramot töltsenek mert pokolra kerülünk mind.
Még ha elfogadjuk is az energiatermelés és a nyersanyagok bányászatának környezetkárosító hatását akkor is minden téren jobb döntés elhagyni a füstös autókat/jármûveket és áttérni elektromosra.
Tehát akkora nagy támogatás van az elektromosokra
vásárlási támogatás, adókedvezményhegyek, parkolási kedvezmények, kötelező töltőhelykialakítás, ez tényleg maga a szabadpiac.
Ezért lehet pár százezerért használt benzines/dízel autót venni. [használtautó olcsón]
Újat is kapsz egy havi munkabérért. szabadpiac
Jajj de támogatják az elektromosokra.
[ Szerkesztve ]
Újat is kapsz egy havi munkabérért. szabadpiac
Hol?
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Egyre több helyen tiltják az elektromos autók ingyenes parkolását. [link]
Az összes mélygarázsba, irodaházak parkolóiban is fizetni KELL az elektromosnak is!
Hú de támogatják.
[ Szerkesztve ]
Azt remélem tudod hogy a világ nem Magyarországból áll.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Ezen kívül folyamatosan szigorított CO2 flottaemissziós szabályok és ZEV-kreditek, amikkel kereskedni lehet...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
"de biztos van olyan...."
Igen.
"Mélygarázsba le sem engedném."
Remélem nem sok olyan irodaház van aminek tulajdonosa vagy, vagy olyan ahol a vezetôségnél/döntéshozatalnál bármit érne a szavad.
Mert én egyre több elektromosat látok nálunk.
[ Szerkesztve ]
Átment TROLL-ba, én nem követem tovább, még olvasni is fáj, amiket ír. További jó szórakozást, és alacsony ingerküszöböt kívánok a TROLL-hoz.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
Nem tudlak komolyan venni ne haragudj.
🔥 Védelemről hallottál? Tudod, hogy lehet oltani egy lítiumos akkuval szerelt kocsit? Sehogy.
További jó fórumozást és remélem egyszer felnősz majd
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
Ha az összes autó elektromos lesz (vagy kb a 90%), akkor hogyan lesz majd jövedéki adó az autóba töltött áramon? Mert a benzin/gázolaj jövedéki adókat, meg az összes egyéb adót valahogy nem fogja veszni hagyni egyik állam sem.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Na, egy értelmes kérdés. Kicsit meglepett a hiszti cunami után ami itt van.
Nos, rövid és tömör leszek. Nem tudom, a szakemberekre bízom ennek a megoldását. Legyen az akár jogász, politikus, energetikai szakértő akármi.
Amúgy külföldön láthatsz rá már kezdeményezéseket, még kész ( jó ) megoldást én nem láttam. Esetleg ha nem direkbe az autóba "betöltött" áramot/energiát adóztatják meg, akkor is még van mód indirekt szedni a bevételt.
? kezd követhetetlenné válni amit előadsz
tbh én ebben egy reális jövőképet látok, mégpedig azt, hogy maga a lítium lesz jövedéki adó köteles termék, meg minden, amiben az van. Aztán majd lehet venni ócsóér' az ukrán vagy szerb zárjegy nélküli akkukat okosba'
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
Ezt nem tartom értelmes dolognak.
Amúgy az említett 90%-os elektromos arány Norvégiában elég közel van. Érdemes talán ott nézelődni.
Talán még Kalifornia állam ahol sok elektromos van.
Miért nem?
Egyrészt ha előbb utóbb kiszorul a dínó juice a piacról, az adóbevételt valahonnan pótolni kell, amire kézenfekvő megoldás lehet az azt közvetlen kiváltó energiahordozó megadóztatása.
Másfelől pedig a lítium bányászata súlyos környezetszennyezéssel jár, szóval ha a plusz adó mérsékelné a használatát, és egyszerűen piaci alapon a nagyobb prioritású eszközökhöz jutna el, az valamelyest mérsékelné a feldolgozandó nyersanyag mennyiségét.
Értsd ha emiatt drágább az akku, emiatt pedig főleg az autó, de másodsorban az egyéb elektronikai eszközök is (pl. laptop), az azzal járhat, hogy az emberek ritkábban vesznek újat, vagy ritkábban cserélik ki az akkut az eszközükben.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
A hiszti fő kiváltó oka te vagy, mert minden érvet lesöpörsz és csak amiatt nyugodt a topik, mert elkezdtek téged ignorálni.
Az elektromos autó egy nagyon jó dolog, a saját 70-80%-os energiahatékonyságával jobb, mint a 45%-os energiahatékonyságú füstös benzinesek.
Az elektromosak nem a várost szennyezik, hanem a várostól távol szennyeznek, az erőműben, akkugyárban. Az elektromos autóknak is nagy a könyezetterhelése, koránt sem világmegváltó, mint azt te és sokan mások gondolják.
Zöldnek mondható, de legalább annyira zöld, mint egy takarékos benzines. 2018-ban, amikor a benzines autómat vettem, akkor a német "zöld" autók között a top20-ban bőven benne volt, és volt nála könyezetszennyezőbb elemes autó.
Ugye nagyon sok függ azon, hogy a 45%-os hatásfokú erőműből származó áramot fel kell transzformáljad 220.000 kv-ra, elvinni a városig, ott újabb trafóállomást kell létrehozni, letranszformálni, majd beletölteni a kocsi akkumulátorába, ahol a motor 75-90%-os hatásfokkal mozgási enrgiává alakítja.
A benzines sem sokkal jobb, hiszen kitermeled a nyersolajat, elviszed a finomítóba, ami energiába kerül, majd benzin előállítása, benzin eljuttatása a benzinkútra, éstankolás, ahol a füstö s kocsi kémiai energiát mozgási energiává alakítja.
Egyik sem jobb.
Talán a házad tetején lévő napelem lehetne a legjobb megoldás, de akinek nem rakható fel ( szar a tájolás, társasház, st) mit csináljon? Aki nappal elmegy dolgozni és este ér haza, az megint vegyen otthonra egy akkut, amivel feltölti éjjel a kocsiakkut, ami megint pazarlás.
Véleményem szerint az elektromos autó nem megoldás a füstös autók könyezetszennyező hatásainak jelentős csökkentésére, hanem kicsit olyan, mintha porcukorra szórnánk be a szart és mostmár édességként kellene rá tekinteni. Nem, nem az. A villanyautózás jelenleg úri muri, valamivel olcsóbb, mint a benzines, de ha otthon nem tudod tölteni (mert a 3. emeleten laksz és szarul mutatna a lengőkábel az új zöld kocsidig), akkor kb a füstös árába kerül hajtani a zöld kocsidat és szaladgálhatsz töltőért, ülhetsz a töltő kocsidban telefonozva, stb.
Szóval ez még nem megoldás, főleg nem a környezetszennyezés részére.
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
Ignoráltok még több kérdéssel amit nekem írtok.
További szép napot mindenkinek és köszi a fórumozást.
Van ahol megoldás, a fentebb emélített Norvégia gyakorlatilag 0 kibocsátással termeli meg fillérekből az áramot (vizezőmű) , náluk teljesen jó ötlet az elektromos autózás. Persze ilyen ország nem sok van.
Egy élmény volt. Nem jó, de élmény.
Ha valaha esettanulmányt kell írnom, akkor tuti a PH fórumra jövök majd, rengeteg a jó alapanyag
Your life is a lie.
A norvég példa tökéletes volt, mert bár technikailag van az a szög ahonnan igaz, mégsem teljesen az...
A norvégoknak van egy termékük ami a gdp 28%-át adja és az export 58%-át. Egy termék aminek az előállítása bődületesen olcsó, mégis mindenkinek kell... És az nem zöld... Nem igazán kivitelezhető világ szinten az, hogy állambácsi bődületes bevételeket szerez a kőolaj és gáz eladásokból majd a befolyó irdatlan pénzeket mindenféle népjóléti meg közlekedésfejlesztési projektekbe lapátolja, mert nem mindenki tud mondjuk ilyen dolgokat termelni a területén...
A példa él, csak annyira releváns mint egy zsákfaluban kijelenteni hogyteljes értékű életet lehet élni gyalog közlekedve, ezért mindenhol és mindenkinek is lehet. pedig nem.
[ Szerkesztve ]
Pedig a 15 perces város gondolata nagyon is létező dolog, de ez már nagyon off.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
Persze hogy nagyon off, még az én kommentemhez se kötődik, mert a mindenhol és mindenkinek kitétel nem teljesül ott sem mert nem teljesülhet.
Lakótelepnek hívják évtizedek óta, innen a ház ablakából látok is ilyet
A második bekezdésre reagáltam, és az, hogy minden nem érhető el gyalogos távolságra, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a legtöbb dolgot ne lehetne megoldani, hogy csak szükséges esetben kelljen járművel közlekedni.
Gyakorlatilag a 80/20 szabály itt is él.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
az enyém meg arról, hogy kár elszigetelt, speciális példákat hozni arra, hogy mi hol hogy működik, mert a felszín, a látszat ellenére ezek a kérdések roppant komplexek és az esetek jelentős részében egyáltalán nem reprodukálhatóak máshol.
a 15 perces város olyan utópia jelenleg mint amszterdam. A lakosok túlnyomó többsége boldogan teker akár az ikeába is, meg mindenhova is, és nincs is autója. Sőt igazából nem is akar. Ehhez csak iszonyatosan berögződött, effektíve rossz szokásokat kellett kiölni a társadalomból masszív és globális város és forgalomszervezési megoldásokkal, és infrastruktúrába önteni csilliókat. Olyan szintig, hogy a kereszteződések jelentős részében már nem kell kerékpárral megállnod és gombot nyomnod, az érzékelő hurok sokkal hátrébb van, ahogy megközelíted (!) a csomópontot az atók kapják a pirosat, te meg zöldhullámban mész bicón, meg se kell állni gombot nyomni vagy egyáltalán várni. Van ilyen is. Működik. Csak egy hatalmas, következetes beruházási, tervezési, szervezési rémálmot kellett átverjen a lakókon egy határozott városvezetés akkor, amikor nem feltétlenül minden lépéshez kellett lakógyűlés meg fórumok meg társai. Ezt még európában sem tudod megcsinálni sehol máshol jelenleg, úgyhogy jó példa csak semmitmondó.
Egyébként nem ma lesz a tesla móka? Alig várom
[ Szerkesztve ]
"... event starting at 5 p.m. PT (8 p.m. ET) and it will run until 11 p.m. PT (1 a.m. ET)"
[link]
Nem móka lesz hanem robotikai és mesterséges intelligencia szakmai elôadás. Továbbá Cybertruck bemutatás és a HW4 bejelentése.
[Twitter/] Elon
[ Szerkesztve ]
Robotikai, az
Az a HW4, amire pár éve azt mondták hogy egyáltalán nem is lesz rá szükség?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Számomra hatalmas móka lesz nyugi Az előző beharangozón is szénné röhögtem magam, ez a tánc ez mindent vitt, és pontosan definiálta azt, hogy ez hova tart...
Shadowbull: Jaja meg "mesterséges intelligencia" amire azt mondta musk hogy veszélyesebb mint az atombomba és jobban kell tőle félni, aztán később meg inkább megcsinálja mert ha nem más fogja. Mondjuk nem tudom még mindig hogy a kettő hogy függ össze, de ez az egész pont olyan valós projekt mint a Neuralink Én készítem a popcornt
[ Szerkesztve ]