De szomorú
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Móci
addikt
Nagyon szép, le a kalappal!
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
Kedvenc vasam, kíváncsi leszek a végeredményre.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
(#8) Mr.Csizmás
Mr.Csizmás
félisten
én nem szeretem a nohabot
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Mr.Csizmás
félisten
do you like fishsticks?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Lenry
félisten
mindenkinek
a vezetőfülke nagyon szenvedős...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Mr.Csizmás
félisten
sok apró izé, ugye?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Lenry
félisten
bizony.
főleg, mert először úgy számoltam, hogy elég lesz sok mindent egyszerűen odafesteni textúrában, aztán most rájöttem, hogy nagyon szarul néz úgy ki, így most kimodellezek mindent
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Mr.Csizmás
félisten
bumpmapping?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
szablya
tag
Én csak Taurust láttam belülről (Széchenyi), de a NoHAB is biztos nagyon szép lehet
Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/
madstunt
addikt
az úgy van hogy minden mozdony szép
szablya
tag
Igazad van
Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/
zsoldi80
tag
Mennyit utaztam én ilyenen, még a 80-as évek közepén, még a típusszámra is emlékszem M61-003 és az M61 előtt vörös csillag volt. Milyen szép volt. Ki tudja hol lehet most...
Mr.Csizmás
félisten
M61 003 selejtezve 1988-ban, üzemképesen (!!). szétbontása után a motorját M61 010 kapta meg.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Lenry
félisten
ő volt az első áldozata a Nohab tisztogatásnak
selejtezve 1988 december 21-én.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
zsoldi80
tag
Nem semmi...Üzemképesen szétbontva...
Lenry
félisten
azóta sem értem, hogy akkor miért kellett ennyire sürgősen megszabadulni tőlük.
nyugatiként a szocializmus alatt sem bántották, akkor a rendszerváltás után miért nem maradhattak?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
zsoldi80
tag
Mert emlékeim szerint a General-Motors gyártotta hozzá a motort és ez az elvtársaknak nem tetszett. Persze, akkor miért vették meg? Bár lehet, rosszul emlékszem, mintha a csehszlovákoknak is valami köze lett volna hozzá, meg a svédeknek is. Mindegy...régen volt.
Lenry
félisten
svédek gyártották.
és épp ezt mondom: megvettek belőlük 20at a 60-as években, aztán az oroszok legyártották a Szergejt (M62), onnantól azt kellett venni.
de a Nohabokat nem bántották. bár többet nem vettek belőlük, de karban voltak tartva, közlekedtek, minden rendben volt.
aztán a szocializmus után dobálták ki őket, amikor már a "baráti" szovjet nyomás is megszűnt.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
zsoldi80
tag
Ez valóban érthetetlen.
Csemike
csendes tag
Óóóó! A Nohab! Gyerekkoromban még Nohab húzta a vonatunkat Almádiba. Aztán kétezer környékén nyugíjba küldték őket. Pedig ez a dizájn... Százszor szebb, mint a jellegtelen Szergej és a Piroska.
kingabo
őstag
Én valahol régen azt olvastam, hogy külön fütőkocsit (rezsót) is kellett vinnie, mivel azzal tudták a fűtést a kocsikban megoldani. (az oldalt sajnos nem találom ) Ahhoz hogy a mozdony átálljon a másik végére 3 vágányra van szükség:egyiken maradnak a kocsik, a másikra átkerül a rezsó, a harmadikon átmegy a kocsik másik végére a mozdony; felveszi a rezsót és csak utána kapcsolják csak rá a kocsikat. Ez egyrészt hosszú idő volt, másrészt nem mindenütt állt rendelkezésre ennyi (szabad) vágány. Persze lehet, hogy ez csak "publikus" indok volt. Mondjuk ettől még nem kellett volna őket szétvágni.
Nekem is "hiányzik" ez a mozdony, pedig csak 2x éves vagyok.
Ja és marha jó lett a modell.
[ Szerkesztve ]
Mr.Csizmás
félisten
igen, mivel a nohab csak gőzfűtést tudott, de azt már 199x-ben megszüntették a mávnál. ez hülyeség, hogy a rezsó miatt vonták volna ki.
a rezsó üzem a nohabok után is élt, és virult, mert pl. a venezia EN-t, amikor győr-csorna-szombathely-szentgotthárd útirányon vitték a 2000-es években (sokat jártam vele) akkor mindig a következő volt a felállás: remot M62, VFK, és a stokk. visszafele ugyanez, csak a szergej csinált egy éjszakai tehert a rezsóval együtt. az a vonat túl nagy terhelésű volt 100/100-as menetrendre az M41-nek, de az M62 meg nem tudott fűteni, így kellett a VFK.
(#29) Lenry a kék csík nem a VFK, hanem a PMLI miatt van. mellesleg 2761-017 mivel át van alakítva műszakilag
igen, régen még a gőzfűtéses 2-3-4 tengelyes kazánkocsikat hurcigatta a nagy expresszekkel az M62...
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Lenry
félisten
a nohabban gőzfűtés volt, ami egész a 90-es évekig tökéletesen megfelelt, akkor álltak át villamosfűtésre, az meg nem volt az M61-ben (kivéve a 017-est, amit felszereltek vele, ezért is a kék csík az oldalán, szóval megoldható lett volna)
összehasonlításképp az orosz(!) gyártmányú M62-ben az égvilágon semmilyen fűtés nincs, úgyhogy az régen is cuccolhatta magával a rezsót
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Lenry
félisten
6 és fél. szó szerint
M61-001, M61-006, M61-010, 2761-017, M61-019, M61-020. a fél pedig az M61-004, amelynek egyik fele a Közlekedési Múzeumba van befalazva.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
venember83
nagyúr
M61-001, M61-006, M61-010, 2761-017, M61-019 és M61-020 működőképes?
Lenry
félisten
tudtommal igen
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Mr.Csizmás
félisten
ha már nohab. hamarosan megyek kennedyzni (nohab tesó) szabadkára
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
kingabo
őstag
(#28) Mr.Csizmás, (#29) Lenry: mint írtam nekem ez rémlik. Viszont tény elég idióta indok a szétvágásukra pláne, hogy ilyen sokan kedvelték, ill. kedvelik a mai napig is. Még közben ilyen is eszembe jutott, hogy még bőven lett volna idejük a selejtezési korig. továbbra is abból a cikkből amit nem találok. Talán a Csíksomlyói búcsúra vitt egy Nohab sokakat, és ezzel kapcsolatban írtak a Nohab történetéről is
De ahogy látom Ti sokkal többet tudtok erről.
szerk: meglett: [link]. Majd megmondjátok, hogy mennyire helytállóak, amit leírtak.
[ Szerkesztve ]
Lenry
félisten
ismerem ezt a cikket, sokat segítettek a képei a modellezéskor
és igen a csíksomlyói búcsúra Nohab viszi a Székely Gyorsot
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
bejegyzés 3D: MÁV M61 - NoHAB