Hirdetés

2024. június 6., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) sTERNI


sTERNI
senior tag

Jöhet a "VR capable!!!" matrica :)

Remélem nem szüttyögnek majd sokat, hogy menjen még tableten, telón, iWatchon is a dolog..

"You travel with fascinating companions, Doctor."

(#2) Xaels


Xaels
félisten

Szvsz még mindig ott tartunk mint a 90-es években. Leginkább sehol, a jelenlegi technológia nagyon limitált még mindig. Ugyanaz lesz a sorsa a VR-nek mint a 3D-nek.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#3) #06658560 válasza sTERNI (#1) üzenetére


#06658560
törölt tag

VR Ready, VR, FullVR.

Egyébként nem tudom most akkor megvárjuk a Linux, a WPx, valamint a Duke Nukem Forever évét, mielőtt eljön VR éve?

(#4) Amacs


Amacs
aktív tag

Ez a videó nekem tetszett, kipróbálnám szívesen a közeljövőben.
Persze a cikk pont arról szól, hogy nem fogom kipróbálni nemhogy a közeljövőben, hanem azon túl sem. :DDD

(#5) wwenigma válasza Amacs (#4) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

En 1998-ban mar kiprobaltam, azota sokat fejlodtek.

;]

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#6) Menthirist


Menthirist
veterán

Akkor adjanak ki egy devkit 3-at legalább :) Már tavaly októberben is ódákat zengtek az emberek akik próbálták a cuccról, és hogy pár ergonómiai dolgot leszámítva instant megvennék. Azóta eltelt egy fél év, és ezekszerint még vagy háromnegyedet akarnak várni a kiadással. Akkor inkább adjanak egy Crescent Bay alapú devkitet az embereknek és vegyük meg azt akik már tűkön ülnek ennek kapcsán. A mass consumer meg majd megveszi azt a verziót, amivel nem kell hackerkedni hogy működjön.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#7) alevan


alevan
őstag

Ok, vesszen az Enduro és az Optimus, de van rá alternatíva? Vagy már fejlődtek annyira energiahatékonyságban a dGPUk, hogy pl. sima netezés esetén az akkumulátoros üzemidő az közeliti az IGPs üzemidőt?

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#8) Sicilian


Sicilian
addikt

Pár hónapja volt lehetőségem kipróbálni a Rift fejlesztői változatát !
Hááááát....
5 perc használat után fájt a fejem tőle, különböző demó programoknál simán beszédültem és émelyegtem.
Érdekes élmény volt, de nekem jelenlegi állás szerint nem kéne. :(

nothing is true everything is permitted..

(#9) Menthirist válasza Sicilian (#8) üzenetére


Menthirist
veterán

DK1 vagy DK2? A DK1 2012 végi technológia, de a DK2 is már több mint egy éves. Azóta sokat javultak.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#10) Abu85 válasza alevan (#7) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Senki sem akarja, hogy vesszen az Optimus és az Enduro (na jó de :D ), itt arról van szó, hogy legyen legalább opcionálisan kikapcsolható az IGP.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) #16939776


#16939776
törölt tag

Elég valószínűtlen hogy mobil eszköz tud akkora számítási teljesítményt, hogy kis késleltetés mellett meghajtson egy VR szemüveget.
Persze ha sokat el akarnak majd adni, akkor jó -még időben- szélesíteni a vásárló bázist. :)

Most hogy kezdene értelme lenni számításra felhasználni az igp-t, és ebben az irányba lehet csak a (CPU/APU) számítási kapacitását/hatékonyságát növelni, ki kell kapcsolni az IGP-t hogy ez optimálisan működjön mobil eszközön... Csak én érzek itt némi ellentmondást?:(

[ Szerkesztve ]

(#12) Sicilian válasza Menthirist (#9) üzenetére


Sicilian
addikt

Azt nem tudom melyik volt, csak laikusként próbáltam ki...

nothing is true everything is permitted..

(#13) Menthirist válasza Sicilian (#12) üzenetére


Menthirist
veterán

külsőről könnyen felismerhető

A nagy lapát tablet képernyős hozzánk közelebbi a dk1, a kisebb telefonképernyős távolabbi a dk2.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#14) Enton


Enton
addikt

"ami a hírek szerint nagyon nem egyszerű, mivel még az érkező DirectX 12 és Vulkan API-kból is hiányoznak olyan funkciók, amelyek jobbá tehetnék a virtuális valóság élményét, így ma rengeteg trükközésre van szükség."

Most valaki nagyon elaludt vagy én nem értem. Ez a VR dolog idősebb mint a DX12/VAPI tervezete, és az eleje óta tisztában vannak a dolgok késleltetésének nehézségeivel. Hamarost az apik kint vannak ezek meg most kapcsolnak, hogy nekünk ebbe nem ártana beleszólni a saját érdekünkben?

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#15) rambustibi


rambustibi
őstag

Oculus DK2-őt próbáltam tavaly, és pozitív élmény fogadott. Várom már nagyon a végleges verziót..

Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"

(#16) Sicilian válasza Menthirist (#13) üzenetére


Sicilian
addikt

Akkor a dk2 volt. Nem volt nagy lapát formája.

nothing is true everything is permitted..

(#17) Ren Hoek


Ren Hoek
veterán

Kicsit más, de van valaki aki próbált Occulus Rift DK2-vel mozizni?
Vagy natúrban, bár úgy elég fura, vagy a mozis verzióval... Mennyire lehet látni a pixeleket amúgy? (Akár játék közben is)

(#18) Abu85 válasza Enton (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Régóta pofázzák a problémát a szabvány fejlesztőinek. A gond az, hogy a Microsoft leszarja a VR-t a Khronos pedig most másra koncentrál. Az arcukba ordíthatsz bármit, attól még a Microsoft és a Khronos nem köteles megcsinálni. Ezért állt össze az Oculus az AMD-vel, hogy a LiquidVR-en keresztül a Mantle-t fel tudják használni erre a célra, és majd a kész kódot megpróbálják átnyomni, hátha az MS és a Khronos nem ellenkezik, ha nem a saját pénzük áll benne.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Enton válasza Abu85 (#18) üzenetére


Enton
addikt

Pedig az MS-nek pont, hogy foglalkoznia kéne vele win és box oldalról egyaránt. Én legalábis ezt gondolnám logikusnak/előrelátónak. Két platformon is nyomhatná a low level apit a vr alá optimalázni a végsőkig és inkább a semmi. ;]

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#20) Malachi


Malachi
addikt

továbbra is nagyon várom, (már pár éve, hehe) de most már nem a játékok, inkább a VR természetjárós, vagy csillagászos programok miatt. Oculusra már tavaly(előtt?) is volt Naprendszert bejáró demo, teljesen alap, nem túl jó grafikával, mégis letették tőle a hajukat sokan.

(#21) Jack@l válasza Abu85 (#18) üzenetére


Jack@l
veterán

az ms annyira leszarja, hogy saját szemüvege van...
http://www.pocketgamer.biz/news/61189/unity-5-to-support-microsofts-hololens-vr-hardware/

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#22) Menthirist válasza Jack@l (#21) üzenetére


Menthirist
veterán

ami AR, nem VR.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#23) baryll válasza Xaels (#2) üzenetére


baryll
tag

+1

Akkor lenne áttörés, ha madzagok nélkül, egy max napszemcsi kényelmetlenségi szintű kütyüt kellene felkapni hozzá.

Azért a hardcore gamer-ek ezt is imádni fogják. ;)

(#24) Jack@l válasza Menthirist (#22) üzenetére


Jack@l
veterán

Mi különbség a kettő közt, ha egy sötét szobában ülsz? vagy programozás szempontjából ha valamit meg akarsz jeleníteni rajta?

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#25) Abu85 válasza Jack@l (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Óriási a különbség. Egyrészt az AR rendszer a meglévő térbe helyez elemeket, és nem virtuális teret hoz létre. Másrészt magában a szemüvekben egy saját hardver van erre a célra. Harmadrészt pedig magát a teret mint felhasználó látod, csak az elhelyezett elemek virtuálisak, tehát állandóan van olyan pont a térben, ami fix, és ezért nem okoz rosszullétet, ha a megjelenítés késleltetése magas, tehát abszolút nem szükséges az az optimalizálás, ami a VR-hez elengedhetetlen.
A HoloLens működéséhez egyébként szükséges némi megvilágítás. Másképp nem látja a szoba körvonalait, így nem tudja jól elhelyezni a virtuális objektumokat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) Menthirist válasza Jack@l (#24) üzenetére


Menthirist
veterán

Ahogy abu is írja:
AR: augmented reality, tehát a valós tér kiegészítése. látod a környezetet, az fel van mérve, fel vannak ismerve a felületek, mi sík, mi nem, stb. A szoftver ezeket a felületeket használha arra, hogy elhelyezze a tartalmat, mintha a számítógép által megjelenített kép a valóság része lenne. Tehát kilátsz a szemüvegből. Emellett a tapasztaltakat teljesen meghatározza a környezeted, teljesen függ a környezetedtől.

VR: virtual reality, teljesen virtuális valóság. Nem látsz ki a szemüvegből, nincs környezet, CSAK amit a szemüveg ad. Teljes kontroll a világ körül amit létrehoz, és egyáltalán nem tartalmaz részeket a valós környezetből. Nem a környezetedet használja fel hogy kiegészítse, hanem teljesen újat alkot.

Tehát AR: kiegészíti, "feldíszíti" a valós környezetedet. VR: lecseréli azt teljesen. Más sportág.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#27) Jack@l


Jack@l
veterán

Tök jó hogy nekem magyarázzátok az egyértelműt, a kérdés nem ez volt :)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#28) Abu85 válasza Jack@l (#27) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az volt a kérdés, hogy mi a különbség a kettő között. Ez meg lett válaszolva, de egyszerűbben annyi, hogy az egyiknél számít a késleltetés, mert virtuális térbe kerülsz, míg a másiknál nem, mert látod a valóságot is. Az AR-nél totál elegendő az, amit a DX12 kínál, míg a VR-nél nem, mert zéró viszonyítási pontja van az agyadnak a valóságból. Ha az AR-nél megtöröd a virtuális objektumok megjelenítését mondjuk azzal, hogy lekésed a szinkronizációt, akkor nem történik semmi. Ha a VR-nél lekésed ezt, akkor az csúnya dolgot fog veled művelni. És ha sokszor csúszol, akkor akár még hányhatsz is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#29) Menthirist válasza Jack@l (#27) üzenetére


Menthirist
veterán

Pedig a kérdésedre is ott a válasz. A sötétre is, a programozásbeli különbségre is.
A hololens-nek kell némi fény a környezet érzékeléséhez, ez a válasz a sötétbeli kérdésre. Az hogy a teljes világot kell kidolgozni vr esetén, és hogy magasabb latency sem okoz hányingert ha a valós világ látszik, az pedig a programozástechnikaira.

ha AR-nél van valami probléma, max zizzen egyet vagy egy ideig a felvetített objektum. Ha vr-nél, akkor jön a hányinger, mert minden amit látsz, hibás.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#30) Béééla


Béééla
őstag

Asszem pantallómba rittyentettem.

Nagyon rég fogott meg koncepció ennyire. DK1-et próbáltam és rövid ideig DK2 is volt rajtam, FPS és hasonlók az irányítás miatt sajnos kiesnek (marha émelyítő ha követi a fejed, fejmozgás követése nélkül meg nem annyira jó) de ezek a joystickkal menő repülő-autószimulátorok simán jónak tűnnek. Az űrben meg ugye van hova menni és nézelődni is kell hogy merről jön az áldás, nekem 9/10 - beruháznék emiatt egy 3D fejesre pluszba.

Bélabá

(#31) Jack@l válasza Abu85 (#28) üzenetére


Jack@l
veterán

Mért, mi baj van egy dx11-el ami oculusra kitol 90-100 fps-t stabilan? (nem nagy szám egy nem teljesen kicsutkázott grafikán most se)
Úgy érzem ez a vr nagyon túl van lihegve...

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#32) Abu85 válasza Jack@l (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A késleltetés, mert a sebesség az nem egyenlő az alacsony késleltetéssel.
A legnagyobb probléma a batch submission, ami DX11-ben nagyságrendekkel nagyobb lehet, mint amit low-level API-val el lehet érni. Az Oculus szerint nagyjából 15 ms alá kell lőni, amitől egy jól átlag DX11-es játék 60 ms-ja borzalmasan messze van. A low-level API-val még 100000 batch mellett is 10 ms alatt van minden konfiguráció.
A többi problémára szabványon belül még nincs megoldás, ezért lesznek gyártóspecifikus eszközök is a VR-hez.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) Jack@l válasza Abu85 (#32) üzenetére


Jack@l
veterán

Mér megint benéztél egy nagyságrendet, vagy kettőt... Mondhatni csúsztatsz, túlzol.

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.