Jöhet a "VR capable!!!" matrica
Remélem nem szüttyögnek majd sokat, hogy menjen még tableten, telón, iWatchon is a dolog..
"You travel with fascinating companions, Doctor."
Jöhet a "VR capable!!!" matrica
Remélem nem szüttyögnek majd sokat, hogy menjen még tableten, telón, iWatchon is a dolog..
"You travel with fascinating companions, Doctor."
Szvsz még mindig ott tartunk mint a 90-es években. Leginkább sehol, a jelenlegi technológia nagyon limitált még mindig. Ugyanaz lesz a sorsa a VR-nek mint a 3D-nek.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
VR Ready, VR, FullVR.
Egyébként nem tudom most akkor megvárjuk a Linux, a WPx, valamint a Duke Nukem Forever évét, mielőtt eljön VR éve?
Ez a videó nekem tetszett, kipróbálnám szívesen a közeljövőben.
Persze a cikk pont arról szól, hogy nem fogom kipróbálni nemhogy a közeljövőben, hanem azon túl sem.
En 1998-ban mar kiprobaltam, azota sokat fejlodtek.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
(#6) Menthirist
Akkor adjanak ki egy devkit 3-at legalább Már tavaly októberben is ódákat zengtek az emberek akik próbálták a cuccról, és hogy pár ergonómiai dolgot leszámítva instant megvennék. Azóta eltelt egy fél év, és ezekszerint még vagy háromnegyedet akarnak várni a kiadással. Akkor inkább adjanak egy Crescent Bay alapú devkitet az embereknek és vegyük meg azt akik már tűkön ülnek ennek kapcsán. A mass consumer meg majd megveszi azt a verziót, amivel nem kell hackerkedni hogy működjön.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Ok, vesszen az Enduro és az Optimus, de van rá alternatíva? Vagy már fejlődtek annyira energiahatékonyságban a dGPUk, hogy pl. sima netezés esetén az akkumulátoros üzemidő az közeliti az IGPs üzemidőt?
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
Pár hónapja volt lehetőségem kipróbálni a Rift fejlesztői változatát !
Hááááát....
5 perc használat után fájt a fejem tőle, különböző demó programoknál simán beszédültem és émelyegtem.
Érdekes élmény volt, de nekem jelenlegi állás szerint nem kéne.
nothing is true everything is permitted..
DK1 vagy DK2? A DK1 2012 végi technológia, de a DK2 is már több mint egy éves. Azóta sokat javultak.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Senki sem akarja, hogy vesszen az Optimus és az Enduro (na jó de ), itt arról van szó, hogy legyen legalább opcionálisan kikapcsolható az IGP.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Elég valószínűtlen hogy mobil eszköz tud akkora számítási teljesítményt, hogy kis késleltetés mellett meghajtson egy VR szemüveget.
Persze ha sokat el akarnak majd adni, akkor jó -még időben- szélesíteni a vásárló bázist.
Most hogy kezdene értelme lenni számításra felhasználni az igp-t, és ebben az irányba lehet csak a (CPU/APU) számítási kapacitását/hatékonyságát növelni, ki kell kapcsolni az IGP-t hogy ez optimálisan működjön mobil eszközön... Csak én érzek itt némi ellentmondást?
[ Szerkesztve ]
Azt nem tudom melyik volt, csak laikusként próbáltam ki...
nothing is true everything is permitted..
külsőről könnyen felismerhető
A nagy lapát tablet képernyős hozzánk közelebbi a dk1, a kisebb telefonképernyős távolabbi a dk2.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
"ami a hírek szerint nagyon nem egyszerű, mivel még az érkező DirectX 12 és Vulkan API-kból is hiányoznak olyan funkciók, amelyek jobbá tehetnék a virtuális valóság élményét, így ma rengeteg trükközésre van szükség."
Most valaki nagyon elaludt vagy én nem értem. Ez a VR dolog idősebb mint a DX12/VAPI tervezete, és az eleje óta tisztában vannak a dolgok késleltetésének nehézségeivel. Hamarost az apik kint vannak ezek meg most kapcsolnak, hogy nekünk ebbe nem ártana beleszólni a saját érdekünkben?
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
Oculus DK2-őt próbáltam tavaly, és pozitív élmény fogadott. Várom már nagyon a végleges verziót..
Klaus: Audi C5 RS6 2.7V6 biturbo (Audimaxpower Team) "Der will nur spielen"
Akkor a dk2 volt. Nem volt nagy lapát formája.
nothing is true everything is permitted..
Kicsit más, de van valaki aki próbált Occulus Rift DK2-vel mozizni?
Vagy natúrban, bár úgy elég fura, vagy a mozis verzióval... Mennyire lehet látni a pixeleket amúgy? (Akár játék közben is)
Régóta pofázzák a problémát a szabvány fejlesztőinek. A gond az, hogy a Microsoft leszarja a VR-t a Khronos pedig most másra koncentrál. Az arcukba ordíthatsz bármit, attól még a Microsoft és a Khronos nem köteles megcsinálni. Ezért állt össze az Oculus az AMD-vel, hogy a LiquidVR-en keresztül a Mantle-t fel tudják használni erre a célra, és majd a kész kódot megpróbálják átnyomni, hátha az MS és a Khronos nem ellenkezik, ha nem a saját pénzük áll benne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Pedig az MS-nek pont, hogy foglalkoznia kéne vele win és box oldalról egyaránt. Én legalábis ezt gondolnám logikusnak/előrelátónak. Két platformon is nyomhatná a low level apit a vr alá optimalázni a végsőkig és inkább a semmi.
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
továbbra is nagyon várom, (már pár éve, hehe) de most már nem a játékok, inkább a VR természetjárós, vagy csillagászos programok miatt. Oculusra már tavaly(előtt?) is volt Naprendszert bejáró demo, teljesen alap, nem túl jó grafikával, mégis letették tőle a hajukat sokan.
az ms annyira leszarja, hogy saját szemüvege van...
http://www.pocketgamer.biz/news/61189/unity-5-to-support-microsofts-hololens-vr-hardware/
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
ami AR, nem VR.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
+1
Akkor lenne áttörés, ha madzagok nélkül, egy max napszemcsi kényelmetlenségi szintű kütyüt kellene felkapni hozzá.
Azért a hardcore gamer-ek ezt is imádni fogják.
Mi különbség a kettő közt, ha egy sötét szobában ülsz? vagy programozás szempontjából ha valamit meg akarsz jeleníteni rajta?
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Óriási a különbség. Egyrészt az AR rendszer a meglévő térbe helyez elemeket, és nem virtuális teret hoz létre. Másrészt magában a szemüvekben egy saját hardver van erre a célra. Harmadrészt pedig magát a teret mint felhasználó látod, csak az elhelyezett elemek virtuálisak, tehát állandóan van olyan pont a térben, ami fix, és ezért nem okoz rosszullétet, ha a megjelenítés késleltetése magas, tehát abszolút nem szükséges az az optimalizálás, ami a VR-hez elengedhetetlen.
A HoloLens működéséhez egyébként szükséges némi megvilágítás. Másképp nem látja a szoba körvonalait, így nem tudja jól elhelyezni a virtuális objektumokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ahogy abu is írja:
AR: augmented reality, tehát a valós tér kiegészítése. látod a környezetet, az fel van mérve, fel vannak ismerve a felületek, mi sík, mi nem, stb. A szoftver ezeket a felületeket használha arra, hogy elhelyezze a tartalmat, mintha a számítógép által megjelenített kép a valóság része lenne. Tehát kilátsz a szemüvegből. Emellett a tapasztaltakat teljesen meghatározza a környezeted, teljesen függ a környezetedtől.
VR: virtual reality, teljesen virtuális valóság. Nem látsz ki a szemüvegből, nincs környezet, CSAK amit a szemüveg ad. Teljes kontroll a világ körül amit létrehoz, és egyáltalán nem tartalmaz részeket a valós környezetből. Nem a környezetedet használja fel hogy kiegészítse, hanem teljesen újat alkot.
Tehát AR: kiegészíti, "feldíszíti" a valós környezetedet. VR: lecseréli azt teljesen. Más sportág.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Tök jó hogy nekem magyarázzátok az egyértelműt, a kérdés nem ez volt
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Az volt a kérdés, hogy mi a különbség a kettő között. Ez meg lett válaszolva, de egyszerűbben annyi, hogy az egyiknél számít a késleltetés, mert virtuális térbe kerülsz, míg a másiknál nem, mert látod a valóságot is. Az AR-nél totál elegendő az, amit a DX12 kínál, míg a VR-nél nem, mert zéró viszonyítási pontja van az agyadnak a valóságból. Ha az AR-nél megtöröd a virtuális objektumok megjelenítését mondjuk azzal, hogy lekésed a szinkronizációt, akkor nem történik semmi. Ha a VR-nél lekésed ezt, akkor az csúnya dolgot fog veled művelni. És ha sokszor csúszol, akkor akár még hányhatsz is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Pedig a kérdésedre is ott a válasz. A sötétre is, a programozásbeli különbségre is.
A hololens-nek kell némi fény a környezet érzékeléséhez, ez a válasz a sötétbeli kérdésre. Az hogy a teljes világot kell kidolgozni vr esetén, és hogy magasabb latency sem okoz hányingert ha a valós világ látszik, az pedig a programozástechnikaira.
ha AR-nél van valami probléma, max zizzen egyet vagy egy ideig a felvetített objektum. Ha vr-nél, akkor jön a hányinger, mert minden amit látsz, hibás.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Asszem pantallómba rittyentettem.
Nagyon rég fogott meg koncepció ennyire. DK1-et próbáltam és rövid ideig DK2 is volt rajtam, FPS és hasonlók az irányítás miatt sajnos kiesnek (marha émelyítő ha követi a fejed, fejmozgás követése nélkül meg nem annyira jó) de ezek a joystickkal menő repülő-autószimulátorok simán jónak tűnnek. Az űrben meg ugye van hova menni és nézelődni is kell hogy merről jön az áldás, nekem 9/10 - beruháznék emiatt egy 3D fejesre pluszba.
Bélabá
Mért, mi baj van egy dx11-el ami oculusra kitol 90-100 fps-t stabilan? (nem nagy szám egy nem teljesen kicsutkázott grafikán most se)
Úgy érzem ez a vr nagyon túl van lihegve...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
A késleltetés, mert a sebesség az nem egyenlő az alacsony késleltetéssel.
A legnagyobb probléma a batch submission, ami DX11-ben nagyságrendekkel nagyobb lehet, mint amit low-level API-val el lehet érni. Az Oculus szerint nagyjából 15 ms alá kell lőni, amitől egy jól átlag DX11-es játék 60 ms-ja borzalmasan messze van. A low-level API-val még 100000 batch mellett is 10 ms alatt van minden konfiguráció.
A többi problémára szabványon belül még nincs megoldás, ezért lesznek gyártóspecifikus eszközök is a VR-hez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Mér megint benéztél egy nagyságrendet, vagy kettőt... Mondhatni csúsztatsz, túlzol.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.