Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Az autójavítók és félre bütykölők magyar szövetsége ezzel a dallal köszöni meg a hozzájuk való jóságodat.

Limahl - Never Ending Story

Jó egészséget kívánunk a következő találkozásig!

Viszlát, hamarosan.
Sok szeretettel várunk!

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Lalikiraly válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Hát nézd ez egy több élű fegyver, ha úgy nézzük. Az előző tulaj nemtörődöttségére nyilván nincs megoldás, illetve csak ez vagy bontó.
Perpill ha nagyon akarnám talán tudnék váltani egy jobb állapotúra, de feltételezhetően, sok dolgot kezdhetnék előlről.

Másrészt az új alkatrészek rettentő silány minőségűek, még a gyárik is kezdenek, pedig igen borsos az ár.

Most ami idegesít az a motor remegés és nem tudom mitől lehet. És addig amíg teljesen be nem melegszik, utána teljesen eltűnik.

Mindíg azonnal indul valamikor egy felet fordul a főtengely, néha néha rájön egy percre hogy ingadozik az alapjárat, de azon kívül porszáraz, póklakta a géptér...
Motortartó lesz egyébként valószínűleg.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) Hieronymus válasza Lalikiraly (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Most ami idegesít az a motor remegés és nem tudom mitől lehet. És addig amíg teljesen be nem melegszik, utána teljesen eltűnik."

Teljesen biztos, hogy a motor remeg be és nem valami más alkatrész a motor mellett?
Például a hűtő is berezonálhat. Persze a motortól rezeg be, de segítség a hibakeresésben.

Lízingelt Ford Fiestak voltak a cégnek ahol dolgoztam. Egy mellékállásban dolgozó autószerelő is használta a covid idején. Megesküdött mindenre, hogy a hűtő felfüggesztése rezonál be. Technikailag igaza volt. De nem látszott gond.
Pontosan ugyan ezt a jelenséget produkálta az autó, mint amit te leírtál.

Irány a Ford szakszerviz. Teljesen hivatalos Ford partner cég. A szaktudás mélységet azért firtatnám. De legalább telefonos segítséget kérhetnek a Ford tudásbázisától. A első gond az volt, hogy az autóban semmi hibakód. A telefonos segítség kérés sem működött.

Akkor már sejtettem, hogy a döglődő akkumulátor töltése miatt "dübörög" az autó, alapjáraton. De két autószerelő és a Ford ellenében pofa alapállás volt. Nem én találtam fel a spanyolviaszt.
Az idő kora télben fordultával egyik reggel az akkumulátor nem tudta elindítani az autó.
Az öreg akkumulátor magával vitte a motor remegést.

Vélhetően más a hiba nálad. De próbáld meg kideríteni a regés forrását.

Más.
Az autódnál nem tudod eliminálni az anyagelfáradás okozta problémákat. Sokszor nem az a karosszéria elem vagy alkatrész fog tönkre menni amelyik már nincs rendben. Azt fogod többször cserélni, amelyik a hiba miatt többlet terhelést kap.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) Lalikiraly válasza Hieronymus (#3) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Onnan gondolom, hogy a motor remeg, mert az üzemmeleg állapotot elérve 90% ban elmúlik. Néha egész kultúráltan szinte észrevétlenül jár. Több Mercis ismerős is egyöntetűen a motortartót javasolja. Ugyanis ezek ilyen olajtöltetű "gomba vagy citrom" alakú cuccok. De bő két éve cseréltük őket, igaz akkor sem éreztem szine semmi javulást. Ezt is többen mondták, hogy bizony van eset amikor az új nem jobb a gyári régitől. Érdekes, de tényleg így van.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#5) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

Szerintem a guminyomással nem érdemes játszani, rá van plakátolva az autóra, hogy mennyi, és annyit kell
bele nyomni.

Az én tapasztalatom az, hogy a gumiszerelők túlságosan gyakran ignorálják a gyári ajánlásokat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) Lalikiraly válasza bambano (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Na jó de vedd azt is figyelembe, hogy a gumi és az autó között cirka 24 év van. Az alatt azért elég sokat változott a gumik összetétele és kialakítása. Továbbá ha a gumiszerelőn kívül 2 mercis és további két autószerelő is pont ugyanazt az értéket a 2.4 et mondja egymástól tök függetlenül. Ráadásul az autó is sokkal jobban érzi magát " értsd megy". Stabilabb és jobban is tapad az úthoz. Továbbá az alacsony nyomás miatt látható volt a levett gumikon, hogy a széle kopott el a közepe meg nem. Ahogy a műszaki oktatáson ábrázolva volt.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) Hieronymus válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A guminyomást az autógyári ajánláson túl a gumigyártók kellene megadni, kerékméret és terhelési tömegre.
De te ilyennel nem fogsz találkozni.

Elméletileg te is ki tudod sakkozni az optimális keréknyomást. A futófelületet átkened valami anyaggal pl. kréta, ami átkenődik az útra. Amikor a legszélesebb és legegyenletesebb a keletkező nyom, megtaláltad az optimális nyomást. Pont.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) Lalikiraly válasza Hieronymus (#7) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Igen de vedd a képtletbe, hogy például a keréknyomást elindulás előtt hideg gumival kell, továbbá menet közbe melegszik, nem véletlen van hogy a rally meg versenyautókon állandóan nézik :) Jó egy személyautón meg emberek szinte sose néznek rá, én azért havonta biztosan.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#9) Hieronymus válasza Lalikiraly (#8) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Elméletileg 0,2 eltérés esetén már korrigálni kellene a keréknyomást.
Ebbe azért még belefér a melegedési nyomás növekedés.
Az új autók folyamatosan mérik a kereket nyomást. Tizedes pontossággal meg tudják mutatni a kerekek nyomásait. Kritikusan alacsony nyomás esetében figyelmeztetik a vezetőt.

Illetve akkor sem állítgatod a keréknyomást, ha tele van a kicsi utasokkal pedig elméletileg kellene.
Téged vélhetően nem érint. Autópályán gyors autózás esetén emelni kell a keréknyomást.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#10) nullpoint válasza Hieronymus (#7) üzenetére


nullpoint
senior tag

Pontosan ezt kéne ahogy írod.
Érthetetlen hogy ezt a gyártók miért nem teszik meg. Másik érthetetlen hogy miért nem kötelezik erre a gyártót. :W

Az összes információ ami a gumihoz elérhető, az a maximális nyomás.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#11) bambano válasza nullpoint (#10) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

A gumigyártó nem tudja megmondani, hogy mi az optimális paraméter. Az autógyártók pedig megmondják.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12) nullpoint válasza bambano (#11) üzenetére


nullpoint
senior tag

A gumigyártó legyen kedves és tudja már azt, hogy a gyártmányának milyen hőmérsékleten, milyen terhelésnél, mekkora nyomás szükséges sík, kemény felületen ahhoz, hogy a megfelelő felületen érintkezzen a gumi a talajjal.

Az én járgányomon a gyári méretű felnin a gyári gumi méretet ha az autón lévő cimke szerint fújtam akkor kb. a felnin ment a jármű, úgyhogy inkább felfújtam úgy hogy normális legyen. Ennyit arról amit az autógyártó mond meg.

Mégegyszer hangsúlyozom, a gumigyártónak kutya kötelessége (lenne) tudni és megmondani azt, hogy a termékét milyen módon kell használni, különös tekintettel arra, hogy a személy és vagyonbiztonság igen nagy mértékben érintett. :)

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#13) bambano válasza nullpoint (#12) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

Értem, tehát egy gumigyártónak tudnia kell, hogy a termékét milyen autóra teszik, nehézre, könnyűre, sportosra, utazósra, mekkora az elvárt tapadás, hogyan van a futómű gyári beállítása, stb. stb?

A gumigyártó piacra dob egy gyakoribb méretű terméket, majd 2-3 évre rá kijön egy új autó. A gumigyártónak előtte 3 évvel tudnia kell, hogy azon az autón hogyan fog működni a gumi?

szerk: a te járgányodra a címkét a gumigyártó nyomtatta és ragasztotta be, vagy az autógyártó? Ha az autógyártó, akkor miért a gumigyártó a hibás, ha rossz szám van a címkéden?

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) nullpoint válasza bambano (#13) üzenetére


nullpoint
senior tag

"tehát egy gumigyártónak tudnia kell, hogy a termékét milyen autóra teszik, nehézre, könnyűre, sportosra, utazósra, mekkora az elvárt tapadás, hogyan van a futómű gyári beállítása, stb. stb"

VS

amit én írtam:
"mekkora nyomás szükséges sík, kemény felületen ahhoz, hogy a megfelelő felületen érintkezzen a gumi a talajjal."

A gumigyártó ezt mondja meg. Lehet az a feltétel hogy a felni 90 fokos szöget zárjon be a talajjal.
Egy ilyen adat jó kiindulásnak. Az hogy meg valaki driftre állítja a futóművet és a felni párhuzamos a talajjal, az egyrészt nem érdekel, másrészt ne vegyen részt közúti forgalomban. (Kisarkított példa olvasható)

A gumigyártónak nem kell tudnia mire megy a gumi, a fent leírtat közölje.

Az hogy az én járgányomra tett matricán miért van hülyeség azt nem tudom. Értelemszerűen valahol, valaki/k beleszart/ak abba ami a feladat volt.

Amúgy meg:

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#15) bambano válasza nullpoint (#14) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"mekkora nyomás szükséges sík, kemény felületen ahhoz, hogy a megfelelő felületen érintkezzen a gumi a talajjal."
ebből a gumigyártó azt nem tudja, hogy mekkora a megfelelő felület, meg hogy mennyi a nyomás.
egyébként mindent tud.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) Hieronymus válasza bambano (#15) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"....ebből a gumigyártó azt nem tudja, hogy mekkora a megfelelő felület, meg hogy mennyi a nyomás."

A felületet nyilvánvalóan tudja. A gumigyár tervezi a profilt. A nyomást csak akkor tudja megmondani, ha ismeri mekkora erővel nyomja a jármű. Továbbá hatalmas előnye van gyártóknak. A technikai specifikációt le tudja írni egy rövid sorban. :DDD

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#17) nullpoint válasza Hieronymus (#16) üzenetére


nullpoint
senior tag

Most ha jobban belegondolok, mikor a gumi méretnél a milliméterben megadott szélességhez viszonyított százalékszámban adják meg az oldalfalmagasságot, miközben colban jelölik a szükséges felniátmérőt, akkor lehet inkább nem akarom látni azt a képletet, amivel a szükséges guminyomást pontosan megmondanák. :DDD

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#18) UnA válasza nullpoint (#17) üzenetére


UnA
Korrektor

Ha szeretnéd, megadják neked a szükséges levegő mennyiségét imperial gallonban. De ez csak a Beaufort-skála szerinti 3-as erősségű szél esetén érvényes... ;)

(#19) bambano válasza nullpoint (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

és utána megkapod azon felniknek a szélességét collban, amire
szerelhető a gumi, és megkapod a kerék sebesség és terhelhetőség
indexét táblázatos kódokkal...
majd megkapod a használhatóság hőmérséklet korlátjait sacc/miatyánk mértékegységgel :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20) nullpoint


nullpoint
senior tag

Na, gyerekek, óvatosan, még a végén olvassák a gumigyártók és meglépik. :Y

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#21) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Na, majd lefotózom a Mercin a keréknyomás táblázatot.

Összesen 3 fajta érték van.
Van a normál, ami két ember, meg egy csomag.
Van a terhelt 3 ember plusz sok csomag
És van egy úgymondott Comfort mód, ami jóval alacsonyabb nyomást ír elő. Holnap majd lefotózom és megmutatom nektek.

Azért a keréknyomás értékébe beleszólhat a felni szélessége, az autó súlya, a sebességindex.

Az én autóm esetében érdekes a dolog, ugyanis a W210 nél az alap felni / gumi páros a 205/55 R16
De az enyémen, mivel taxi (volt) és csak ennél a motoros szériánál volt a 195/65 R15

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#22) Hieronymus válasza Lalikiraly (#21) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"De az enyémen, mivel taxi (volt)"

Ez nagyon rosszul cseng. Olyan autót ami taxi volt nem veszünk meg. Néhány év alatt taxizva annyit kap, mint normális használat mellett 20 éven át.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#23) Lalikiraly válasza Hieronymus (#22) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Na várjál, most tévedni tetszik!

Megmagyarázom.

Ad 1 Az autó mint taxi jött le a gyártósorról. 98 ban, 2003 ban már Magyarországon volt.
Amúgy végig van ütve a szervízkönyv, már nincs hova beleírnom a javításokat.
Ott a németeknél akkoriban évente műszaki ill TÜV vizsga és marha szigorú, így akkor ott mindent megcsináltak a kocsin. Na amikor ide bekerült, akkor kezdett romlani az állapota.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#24) Hieronymus válasza Lalikiraly (#23) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"akkoriban évente műszaki ill TÜV vizsga és marha szigorú"

Mivel a taxik nagy terhelést kapnak éves ritmusban vizsgáznak. A sport nagyobb terhelést kapó autók kétéves ritmusban. A normál járművek három éves korukban először, utána a két évenként ritmusban vizsgáznak.

A marha szigorú vizsga kicsit más Mint Magyarországon.

Alapvetően közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi ellenőrzés.
Világítás funkciós ellenőrzése. Ami után a lámpákat bekapcsolva a motort leállítva hagyják a további ellenőrzéskor. Mellékesen az akkumulátor is tesztelve van.
Ablaktörlők és ablakmosó ellenőrzése.
Fékpadon fékek fékerő ellenőrzése.
Aknán fékbetét állapot ellenőrzés. A gumik kora és állapota.
Valamint a futómű és felfüggesztés állapota. Vagy kézzel vagy automata rázógéppel.

A dízel botrány óta nem veszik figyelembe a jármű saját szennyezés kibocsájtás adatait, minden motort külső műszerrel mérnek.
Amióta rendszeresen járok vizsgáztatni bevezették az akkumulátor pozitív pólusának elszigeteltségének az ellenőrzését.Több járművet baleset után az akkumulátor gyújtott fel. A biztonsági övek funkcionalitását. Szintén a baleseti statisztikákból derült ki, hogy ellenőrizni kell. Végezetül ellenőrzik a fényszóró beállítást.

Ezen kívül semmit nem néznek. Ha a motor kicsit zörög, szólnak miatta. Ha kívül rozsdás az autó szólnak miatta. De ezek nem okok a forgalomból való kitiltásra.
Volt olyan eset amikor nem voltam szimpatikus a vizsgabiztosnak. Nyíltan megmondta, hogy sajnos nem tudta megbuktatni az autót a szennyezőkibocsájtás miatt. Úgyhogy a két hátsó irányjelző fénye nem azonos színű, cserélni szükséges. A Ford néhány évig úgy adata ki úgy az autóit, hogy a hátsó irányjelzőkben az izzó volt színezve, nem a burkolat. Mivel kevés ilyen autó fut az utakon, problémás az izzók pótlása. Magyarországra volt betervezett utam két napom maradt szerezni és kicserélni az izzókat, valamint lefutni a második TÜV kört.
Akkor még kerekítve 20 euróba került a második kör. Kizárólag az első körben feltárt hibát ellenőrzik újra.

Az a taxi, annak idején kevesebb mint 5 perc alatt ment át a vizsgán. És csak a tényleg lényeges állapotokat ellenőrizték. Mondjuk logikusan a vizsga előtt végezték el az éves inspekciót. Gumik, fékek, folyadékok mindenképpen rendben voltak. Mással nem nagyon lehetett gond.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.