Nem az állam segíti, hanem mi, adófizetők. Persze már aki fizet adót.
A tej élet, erő, egészség.
Nem az állam segíti, hanem mi, adófizetők. Persze már aki fizet adót.
A tej élet, erő, egészség.
Én is pontosan így gondolom, és a végére akartam is tenni egy ezzel kapcsolatos mondatot, csak meggondoltam magam. A lényeg, hogy más fizet az ő vagánykodásáért, ami nagyon nem helyes.
Nagy probléma még szerintem a jobbkéz szabály. Sokan úgy vezetnek mintha nem is létezne ilyen, ez pedig bizonyos helyzetekben majdnem olyan veszélyes, mint ha nem ismerné az elsőbbségadás kötelező táblát.
[ Szerkesztve ]
In vino veritas
Megint egy jó kis flame-elős Viszlát írás
A cikk remek, én a helyedben az ilyen interjúk, ajánlók, bemutatók írására állnék rá, mintsem a vágyakozó merengésre, érzelmes önvallomásokra. Grat!
Not gonna happen
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
nos egy biztos, hogy egyre többen vannak arányaiban, akik bekötik magukat, tekintve, hogy aki beköti magát az még él (és balesetet szenved), akik meg nem, azok meg hát...
Egyébként szerintem sokat segítene egy olyan rendelet bevezetése, amely meghatározná, hogy a Magyarországon forgalomba hozott új autókat csak olyan elektrónikával együtt lehet eladni, ami nem enged gyújtást adni, amíg be nem kapcsolják legalább a vezető oldali övet.
További szigorítás lenne (bár már talán túl költséges), hogy az 40 kilónál jobban (érzékelő ülésben) leterhelt üléseken is be kelljen kapcsolni
[link] Ha nem akarja, úgysem köti be...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
hát akkor szegecseket a nem vezető oldali felületre, had bökje a hátsóját
Szép álom, de úgysem lesz belőle semmi - hülyeség ellen nincsen gyógyszer...
Nem tudom mi lehetne kellően nagy visszatartó erő ahhoz, hogy komolyan vegyék az öv használatának kötelezőségét...
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
Volt szerencsem(?) februarban keresztulautozni jopar orszagon, Finnorszagbol indulva, a balti allamokon, Lengyelorszagon, Szlovakian keresztul Magyarorszagra, majd vissza. Eleg remisztö volt helyenkent a közlekedesi "kultura". Föleg a lengyeleknel, de Magyarorszagon is. Ami a legdurvabb az az elözes, olyan helyeken kezdenek bele, ahol egyszeruen nem latni eleg messzire ahhoz hogy biztonsagosan lehessen elözni. A kedvencem az amikor megelözz, majd par szaz meterrel kesöbb lekanyarodik... A masik, kapcsolodo dolog, a sebessegkorlatok teljes figyelmen kivul hagyasa - mondjuk Magyarorszagon mintha javult volna a helyzet az uj buntetesi tetelekkel. Sokan mennek vagy joval gyorsabban, vagy joval lassabban. Ez utobbiaknal kivancsi lennek a motivaciora, mert nem igazan biztonsagosabb elözest "provokalva" közlekedni mint gyorsan hajtani. Talan ket decivel kevesebbet eszik az auto szazon? Passz.
A gyalogosok, biciklisek is megernek par szot: ahol az ember nem szamit rajuk, ott bukkannak elö, sötetben, sötet ruhaban. Rengeteg ilyen kamikazet lattam. Ahol meg nekik lenne elsöbbseguk, ott hirtelen besz@rnak, ennyi a zebran eleteert futo embert meg nem lattam.
Magyarorszag fele menet ez nem tunt fel annyira, de visszafele amikor atleptem a lengyel-litvan hatart, olyan erzesem volt mintha valami teljesen mas vilagba csöppentem volna: (szinte) mindenki a sebesseghatar közeleben autozott, nem elözgettek agyatlanul. Nem utolso sorban jobb volt az ut. Ebben persze szerepet jatszik az is, hogy onnan kezdve a ket kezem eleg hogy megszamoljam hany lakott teruleten ment keresztul az ut, igy nem kellett folyton lelassitani az egymast kilometerenkent követö faluk miatt (a la Poland). De valami masnak is kell lennie. Magasabb birsagok? Az keves, szerintem. Az a nagyon "okos" kifogas sem muködik, hogy ott mar gazdagok az emberek - mint ugye nyugaton ahol kolbaszbol van a kerites - ezert nem kell sietniuk.
A riportban volt szo az autok muszaki allapotarol: Magyarorszagon kicsit atneztuk az autot egy ismerösömmel, es el volt hulve, hogy atengedtek a vizsgan ezt a kocsit par honapja. Szoval nem csak Brusszelben van ez igy.
[ Szerkesztve ]
A különbség talán annyi, hogy itt ügyeskedni kell, hogy a szarok átmenjenek. Egy barátom is hitetlenkedett ezen állítás kapcsán, aztán megkértem, hogy ahol éppen áll, nézze meg a parkoló autókat (telefonon beszéltünk). Körülbelül 150 autóból max 10 volt 8-10 évnél idősebb, és kb 120-130 volt öt évnél fiatalabb. Nem volt több kérdésem
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Hol allt a baratod?
Pozsonyi út.
De ha itt fehérváron kimegyek a tecsóparkolóba, ugyanez a kép fogad. Persze vannak az országnak olyan területei, ahol rosszabb a helyzet, de ugyebár itt átlagról van szó.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
En meg kimentem az erkelyre es a parkoloban levö 21 autobol kb 6-rol merem kijelenteni hogy fiatalabb 10 evnel Ez sem atlag, de nem sokkal "jobb" az altalanos helyzet. Itt nem (annyira) statuszszimbolum az auto, mint mondjuk Magyarorszagon.
Igen, teljesen igazad van, itt az is nagy szerepet játszik, hogy sokszor irracionális terheket is felvállalnak az emberek, csak ne valami régi tragaccsal járjanak...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Én pár éve Romániában jártam. Ott teljesen kettészakadt a közlekedési helyzet, a többség irgalmatlan leszakadt dáliával jár, a kisebbség meg csúcskategóriás nyugati cuccokkal, amiktől még Pesten is sárgulna a nép. Valahogy én nem láttam középutas autókat. Ennek megfelelően a sofőrök egy része tötymörög, mert a fogyasztást számolja a nála öregebb autóban, a másik része meg megy, mint a rakéta.
Teljesen szokványos, mondhatni üzemszerű, hogy úgy előznek, hogy három kocsi egymás mellett. Tehát akkor is kimegy előzni, ha láthatóan jönnek szemből, mindenki húzódjon le.
Az úthelyzet meg olyan, hogy az E60-as európai út Ceglédtől Bukarestig tükörsima, széles, frissen újjáépített, de ha lejössz a főútvonalról, talán még olyan kátyút is találhatsz, amit a második világháborúban ütöttek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
csak a korrektség kedvéért: bambano kötött bele a szóba a 4. hozzászólásban
Szerintem az oktatás a legfontosabb dolog és kötelezővé kellene tenni. Minél korábban kezdve esetleg óvodában, de legkésőbb általános iskolában. Mindenki tanuljon meg többsebességes biciklivel közlekedni. Eközben sok mindent meg lehet tanulni a közlekedésről, ami később nagyon jól jön.
Amikor én kissrác voltam még volt nevelés az általános iskolában. Kijött 1-2 arc az OKBT-től (ma ORFK-OBB). És sok diavetiéssel, meg rajzolással tanították hogyan kell közlekedni. Mint gyalogos és biciklis. Persze iskolás színvonalon a kutyussal meg a cicussal. Talán még vannak páran akik emlékeznek a barna kutyára meg a rózsaszínű cicára az oktatófilmekből. Aztán később volt fakultatív KRESZ oktatás, volt kis kék biciklis/smkp-s kreszkönyv is, tesztkérdésekkel. Emellett a lebetonozott kosárpályán csináltunk saját akadálypályát is, hogy gyakorlatunk is legyen. Sőt rendeztek ilyen közlekedési versenyt is, városit, megyeit biztosan, mert azokon voltam. Létezett a városban (Miskolc, a Zsarnai piaccal szemben a vasút túloldalán) KRESZ park/tanpálya is, ahol biciklivel, vagy smkp-val lehetett gyakorolni.
“Perfection is attained not when there is nothing more to add, but when there is nothing more to remove” Antoine de Saint-Exupéry
Teszt Közlekedés - helyzetkép