Hirdetés

2024. május 8., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) decibel


decibel
aktív tag

A büntetés alapvetően a mentalitás megváltoztatását célozná, magától nem változik.
Reklámmal is próbálkoznak(Balázs megúszta), bár ezek kevésbé sokkolóak mint például az angol megfelelői.

Kösz az interjút! :R

"you are a monkey poo-poo"

(#2) lesaux


lesaux
veterán

Nagyon profi! :)

(#4) bambano


bambano
titán

Nem rossz, de ha az illető tudná a karizmatikus pontos jelentését, valószínűleg nem akarna karizmatikus oktatókat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#5) fjord00 válasza bambano (#4) üzenetére


fjord00
csendes tag

A karizmatikus szo egyik jelentese: nagy formatumu, kiveteles kepessegu szemely, illetve az ilyen szemelybol kisugarzo meggyozo ero.

A szo masik jelentese, amire utalsz, az ebben a temaban es osszefuggesben, velemenyem szerint, ertelmezhetetlen...

[ Szerkesztve ]

Minden játszik!

(#6) bambano válasza fjord00 (#5) üzenetére


bambano
titán

A karizmatikus személy mindig válsághelyzetben kerül elő, és a válsághelyzet elmúltával eltűnik a balfenéken. Egyéb jellemzőivel egyetemben a karizmatikus az *negatív* jelző.
Ilyen figura pl. Churchill, aki kiváló miniszterelnök volt egy világháborúban és pillanatok alatt elzavarták, ahogy végetért a háború.

Fentiek nem zárják ki a nagy formátumot meg a kisugárzást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) groth99


groth99
tag

Köszi az írást, jó volt végre egy szakember véleményét is olvasni ezekben a témákban :K
Aljasan jelentem,egy teljes nép mentalitásán változtatni nem túl könnyű és hálás feladat. Ráadásul van egy olyan rossz szokásunk is,hogy makacsok vagyunk,és ragaszkodunk a saját igazunkhoz (de még mennyire...a pillanatragasztó sajtkrém ehhez képest ;] ). Mentalitáson/morálon lehet változtatni a súlyosabb büntivel (lásd Ausztria és Hollandia - utóbbi helyen ha 120 van kiírva az autópályára,szinte senki nem megy még 130al sem,akkor se ha a kocsi bírna 300at is), viszont itt a legfontosabb tényező az utakon levő rendőrök száma. Ami pedig manapság édeskevés bármilyen nagyszabású akcióhoz. Ha átnevelni szeretnék a népet az okosok,akkor legalább 5x ennyi rendőrt küldjenek utcára,hogy az ember bármerre halad,feltűnjön mellette egy járőrkocsi,és esélye se legyen a szabálytalankodásra.

Metalt a népnek \m/

(#8) #64791808 válasza bambano (#6) üzenetére


#64791808
törölt tag

Na akkor olvasd el Szakadát István feljegyzését, megtalálod benne, mit jelent a karizma, és mi a karizmatikus szó jelentése.

Itten e...

(#9) orbano válasza #64791808 (#8) üzenetére


orbano
félisten

ez maximum valami elfajzott jelentése a karizmatikus szónak. ez alavateően olyan embert jelent, akinek megjelenése és viselkedése magára vonja a figyelmet és nagy hatással van a környezetére (hallgatnak rá, követik). ennyi. minden más, valamilyen területen ráaggatott többlentjelentés már valami speciális dolog. alapjaiban egy pozitív jelző, jómagam még semmilyen nyelven sem hallottam negatív értelemben.

egyébként a "tökéletes férfi" egyik alaptulajdonsága.

[ Szerkesztve ]

A vér nem válik VAZZE!™

(#10) Dany007


Dany007
veterán

Nagyszerű írás! Alig vártam, hogy legyen időm elolvasni! Grat!

Nekem anno az oktatáson az volt a legmeglepőbb (17évesen), hogy a vezetés egyik legveszélyesebb részét, úgy ahogy van kihagyták a gyakorlati oktatásokon. És ez az előzés. Fura de az akkori oktatóm szerint az nincs benne a gyakorlati anyagba, azt majd mindenki magától tanulja meg az utakon. És eddig egy olyan ismerősöm se volt akinek tanították volna...
Igaz elméletben volt szó róla, de szerintem nem ártana jobban tudatosítani az emberekben a dolgot. Pl, hogy olyan útszakaszon, amikor esély sincs belátni az utat, a szembejövőt (domb, éles kanyar stb) akkor nem kéne megkezdeni az előzést, mert az esetek 90%-ban csak a szerencsén múlik, hogy nem jön szembe mondjuk egy kamion 90-nel és préseli laposra az illető barmot aki ilyen szituban előz.

(#11) orbano válasza Dany007 (#10) üzenetére


orbano
félisten

ez mondjuk elég durva. nekem még tanították, bár az tény hogy akkor sem valami túl alaposan. gondolom úgy vannak vele hogy nem kell előzni aztán jólvan. emlékszem mindig tiszta idegbaj voltam előzéskor, mert ne mvolt benne rutinom. még jó hogy bő egy évig felügyelettel vezettem igencsak jó sofőrök meleltt. ha nem így lett volna én is a többi balfaszhoz tartoznék, akik idióta (és életveszélyes) módon produkálják ezt a műfajt...

A vér nem válik VAZZE!™

(#12) #64791808 válasza orbano (#9) üzenetére


#64791808
törölt tag

el kell, hogy keserítselek, amit te írsz, az a mai, köznapi jelentése. én meg leírtam, hogy mi volt eredetileg a karizma.

mellesleg itt van egy ilyen interjú, és az egészből abba belekötni, hogy vajon helyesen használta-e az alany a karizmatikus szót...

Hogy ON is legyek:

számomra oktatónál alapkövetelmény lenne a félmillió levezetett kilométer, okozott baleset nélkül, a jó reflexek. Aztán a rutinvizsga (én 7 éve vezetek, akkori állapotot mondom) egy vicc. Tolatva kb semmit nem kell csinálni, és a feladatok nagy része konkrét pontok betartásával azonnal teljesítjető. Pl 30 centire kell megközelíteni a bóját -> addig menjél, amíg már csak két csíkot látsz...

Az autó kezelését és fizikáját egyáltalán nem tanítják meg, előzni nem tanítanak meg, féktávot felmérni nem tanítanak meg, viszont megtanítják, hogy 40-nél negyedikben kell autózni, mert úgy keveset fogyaszt. Az, hogy alapjáraton vagyunk, és nincs nyomaték, az nem baj... Az órák 50 helyett 35 percesek, mínusz cigiszünet, és a "várj, ide beugrom" szünetek. Földúton nem vezetünk, autópályán egyáltalán nem vezetünk, pedig meg kellene tapasztalni, hogy 130-nál hogy viselkedik a kocsi, és milyen az autópályamorál.

Tehát a mai vezetés-oktatás egy kalap szart ér, vagy azt sem.

[ Szerkesztve ]

(#13) joghurt


joghurt
addikt

Kérhetném, hogy a karizomról szóló off-topic vitát off-ként folytassátok, ha már privátban nem vagytok képesek? :(((

A magyar közlekedési morál kiválóan tükrözi az általános morált: nekem mindent szabad, a többiek meg dögöljenek. Azt viszont szomorúnak tartom, hogy az oktatók nagy része is már erre neveli a vezetni tanulókat, az előzékenység és a zippzárelv helyett.

Büntetésekről meg sok-sok szakértő elmondta már: Nem a nagy büntetésnek (pl. index elmulasztásáért helyszínen történő agyonlövés) van elrettentő ereje, hanem a biztos büntetésnek (még ha amúgy kicsi is a tétel). Szóval az a tudat a lényeg, hogy nem úszható meg. És ezt boldogabb országokban könnyen meg tudják oldani pl. rendőrautókba szerelt kamerákkal, meg ha a rendőrök a munkaidejüket nem büfézéssel, vagy az ugyan tilos helyen, de senkit sem zavarók végigbüntetésével töltik, hanem a legveszélyesebbek, a tiloson áthajtók, a gyorshajtók, az indexelés nélkül sávok között cikázók elkapásával.

Szintén a "tojunk bele" hatása, hogy a magyar utakon egy rakat olyan külföldi kamion dübörög, amin tükörradiál van. Ha annak idején az osztrákok a határról vissza tudták fordítani a szerintük nem megfelelő műszaki állapotú magyar buszokat/kamionokat, mi miért nem tehetjük meg ugyanezt?

A tej élet, erő, egészség.

(#14) Kazimír


Kazimír
őstag

Nagyon sok minden jutott eszembe végigolvasva az interjút.

Az egyik kiegészítésem az lenne, hogy általában nem abba halnak bele a be nem kötött vezetők/utasok, hogy nekikcsapódik a légzsák (ill. biztos ilyen is előfordul), hanem abba, hogy a rögzítetlen test "lecsúszik" a légzsákról és a műszerfalon/szélvédőn szerez végzetes belső sérüléseket vagy nyílt sebeket. (Erre a problémára az amerikai megoldás - mivel ott köztudottan kevésbé hajlamosak az emberk az öv használatára - a légzsák, nagyobbá, gyorsabbá tétele volt, így ott tényleg valós veszély a kirobbanó légzsák okozta sérülés)
Tegyük még hozzá - talán van, aki nem tudja -, hogy a szemüveges sofőrök még nagyobb kockázatnak vannak kitéve a légzsák által.

A másik, az egyik KRESZ módosítás, ami kicsit félresikerült szerintem. Az, hogy a kerékpárosok haladhassanak az egyirányú utcában forgalommal szemben is, ha van felfestett kerékpársáv (valahogy így szól, biztos nem teljes).
Amióta ez életbe lépett, azóta boldog-boldogtalan szemben kerekezik az egyirányú utcákban, ha van felfestés vagy elkülönített sáv, ha nincs.. :((( Ez kerékpárosként is nagyon ki tud akasztani, hát még autósként..

Dany007: Ha ismeri a KRESZ-t és be is tartja, akkor nem fog ilyen helyen előzést megkísérelni. Egyébként a gyakorlati oktatásnak, úgy tudom, kötelező eleme az országúti vezetés is. Ekkor illene megtanítani az előzést is.

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#15) joghurt válasza #64791808 (#12) üzenetére


joghurt
addikt

Ha én abból indulok ki, hogy a hivatásos tanfolyamomon (ami azért nem otthoni elméleti felkészülésből, és 20 óra vezetésből állt...) mi minden alap dolgot nem tanítottak meg, halálfélelmem lesz a friss jogsis úrvezetőktől. És ez is arról szól, hogy tojik bele az oktató. A te tapasztalataid szóról szóra illettek az enyémre is. Pl. egy meredek utcán volt a telep, a kézifékes indulás-megállást mégsem tanította meg sem a személy-, sem a teherautós oktató. Aztán amikor először jártam lakott területen kívül (M1-M7 Budaörsnél, szerencsére 100-as táblával), megpróbáltam sávot váltani. Szépen tükör-index-tükör-hátranéz-sávot vált, aztán máris a seggemben volt egy autó nagy fékezés-dudálás közepette. Mert ugyebár nagyobb sebességnél a sebességkülönbségek is lényegesen nagyobbak. De erre senki nem tanított meg a tanfolyamon.

A tej élet, erő, egészség.

(#16) RexpecT válasza Kazimír (#14) üzenetére


RexpecT
addikt

"Egyébként a gyakorlati oktatásnak, úgy tudom, kötelező eleme az országúti vezetés is. Ekkor illene megtanítani az előzést is."
Igen kötelező,és az előzést is tanítják :K .

(#17) Dany007 válasza orbano (#11) üzenetére


Dany007
veterán

Te szerencsés vagy vagy jó oktatót fogtál ki : )

Én szándékosan rá kérdeztem, hogy az előzést mikor tanuljuk, bár előtte már mondták nekem h azt nem tanítják... Igaz én is kb 7 éve vizsgáztam mint Cerebellum. És azóta se találkoztam olyan ismerőssel akinek ezt tanították volna. Itt a ph-n is asszem te vagy a 2. akivel így beszéltem erről, és neki tanították :) Viszont tényleg elég gyenge az oktatás, úgy álltalánosságban. Az embernek inkább a saját tapasztalatára kell hagyatkoznia....=/

(#18) joghurt válasza Kazimír (#14) üzenetére


joghurt
addikt

Engem kerékpárosként is baromira zavar, amikor este kivilágítatlan, fényvisszaverő nélküli öngyilkosjelölteket látok. Csak az őket majdan elütő, vétlen autóst sajnálom.

Hülye a Kreszben az is, hogy mondjuk a Rákóczi úton a második sávban szabályos menni bringával, a buszsáv és a második sávban menő kamion között. Hülyeség, hogy a Kresz engedélyezi a járda felére felfestett kerékpársávot.

Hülyeség az is, hogy megszűntették a teherautók szigorú jobbratartsát, így mondjuk a Hungária körúton életveszély a belső sávból a középsőben haladó kamionfal között átjutni a külső sávba.

A tej élet, erő, egészség.

(#19) lorcsi válasza #64791808 (#12) üzenetére


lorcsi
veterán

pontosan
plussz nagyon szeretik megkeresni azokat az utcákat, ahol kinn van a 30-as tábla és szép lassan tötyögve kimeríteni az órai anygot. minél lassabban minél kevesebb km-t megtenni és persze minél több pénzt lenyúlni, mert mint tudjuk itt is van egy kötelező buktatási átlag

(#20) joghurt válasza lorcsi (#19) üzenetére


joghurt
addikt

A buktatási pénz nem az oktatóhoz folyik be. Ellenben ha te a kötelező órák után magadtól úgy érzed, hogy "banyek, még nem tanultam meg előzni, autópályázni, sötétben vezetni (!), esőben vezetni", akkor majd neki perkálsz a különórákért. A legtöbbször már az autósiskola és a számlaadás kihagyásával.

A tej élet, erő, egészség.

(#21) orbano válasza #64791808 (#12) üzenetére


orbano
félisten

te kötöttél bele a szó alap jelentésébe, amit mindenki így használ, eredettől, meg akármitől függetlenül. de majd megkérdezek a kedvedért egy nyelvészt :)

A vér nem válik VAZZE!™

(#22) Viszlát


Viszlát
addikt

Saját élményeim sem túl rózsásak az oktatásról, bár nekem szerencsém volt, mire odakerültem, már elég komoly gyakorlatom is volt. Aztán ezt látva az oktató bement kávézni, átültetett az anyós ülésre és betett mellém egy újoncot, hogy akkor tartsam meg az órát. Én meg át akartam menni a vizsgákon, szóval nem álltam le veszekedni vele, pedig szívem szerint azt tettem volna. Egyébként lehet jobban járt velem a kiscsaj, én legalább rendesen foglalkoztam vele...

A karizmatikus kérdéssel kapcsolatban meg megkérem a résztvevőket, hogy máshol értetlenkedjenek és magyarázzanak... Orbano: nem Cerebellum volt, hanem bambano.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#23) orbano válasza lorcsi (#19) üzenetére


orbano
félisten

hát ha nekem ilyet csinált volna az oktató, tuti kérek másikat, vagy legalábbis bemegyek reklamálni. de mákom volt, normális volt az oktató, szisztematikusan kijavította a hibáimat, plusz mentünk autópályán is, volt esti vezetés és előzés is egy kevéske. persze az adott óraszám lehetőségein belül. plusz órákat is vetetett velem, nyilván zsebre, de kellett is. plusz így a vizsga is gördülékenyebben ment. bár hibátlanul teljesítettem.

de amiket manapság látok az utakon... ha csak az az egy dolgot nézem, hogy az embereknek fogalmuk sincs az index mire való. meg van győződve a sok barom, hohgy attól kanyarodik az autó, valamint azt hiszik van egy ilyen íratlan szabály, hogy ha kiteszem az indexet, 2mp-en belül a kormányt is el kell kezdenem tekerni. persze a másik odlalról is: ha kiteszik az indexet és nem váltanak mondjuk egyből sávot, akkor nyugodtan nekiállhatok előzni, mert biztos balfasz (itt a többsávos közlekedésre gondolok). elég rettenet. ugyanez a helyszet elsőbbségadásoknál... sírhatnékom van néha...

A vér nem válik VAZZE!™

(#24) Habib[HUN]


Habib[HUN]
senior tag

Szerncsém volt az oktatásba, bár kicsit rásegítettem. Az első okatóm kb 5 óra vezetés után már vizsgázni akart vinni, az első vezetésem már rendes úton ment. 0 km-es sofőr voltam. Egyszer kiakadtam mert megszivatott, így kidobtam és kértem másik okatót. (ennél az oktatónál már elve nem tetszett, hogy rutin vizsgán megkérdezte, hogy hoztam e neki valamit....)
A következő okatóm viszont nagyon jó volt. Nem vezetni tanított meg, hanem közlekedni! Ha hibáztam szépen félreálltunk, fogott egy papírt és elkezdett rajzolgatni. Szépen elmagyarázta hol volt a hiba, ha kell egymás után ötször. Nagyon hálás vagyok neki, szerintem neki köszönhetem hogy még karcolást sem ejtettem az utón.

(#25) neduddki


neduddki
nagyúr

HI!

Aszem az mar betegseg, hogy kozbeszerzesnek olvastam a cimet:- )))

udv

neduddki

p.s. masoccora mar sikerult:- )

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#27) Viszlát válasza Kalandor (#26) üzenetére


Viszlát
addikt

nem tudom hogy mi a kötelező, de jó iskolában megtanítják

Azt hiszem itt lép be az, hogy a jogosítványt szerezni akarók nagy része minél olcsóbban szeretné megoldani a kérdést, márpedig az agyonakciózott iskolákban ilyen körültekintő oktatást nem kapsz :(

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#28) Kazimír


Kazimír
őstag

Tényleg: Műszaki oktatás van még? Vagy csak rutin előtt elmondanak pár dolgot?
Mi még egy kiérdemesült Skodán tanultuk meg a fogásokat. Izzót cseréltünk mindenhol, kerékcsere, folyadékok, stb. A legviccesebb a légszűrő átállítása téli/nyári üzemmódra c. feladat volt :D

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#30) orbano válasza Kazimír (#28) üzenetére


orbano
félisten

nálunk semmi nem volt, csak elméleti műszaki oktatás, illetve el kellett tudni mutogatni hogy mi micsoda. szerencsére apám gépészmérnök és alsó tagozatos korom óta segítettem neki autót szerelni, így nem okoz gondot felnyitni egy motorháztetőt (ez már rengetegszer jött jól). de rossz látni, hogy alapvető dolgokkal nincsenek tisztában az emberek (volt hogy be akartak tolatni velünk egy kocsit, amin úgy tekert az indítómotor, hogy egy tankot is simán beröccent. persze nem tudtam őket megyőzni hogy nem kell, de mindegy, mondtam, legaláb sporoltunk egy kicsit :) )

A vér nem válik VAZZE!™

(#31) joghurt válasza Kalandor (#29) üzenetére


joghurt
addikt

Nem csak a műszakit, hanem a Kreszt és az elsősegélyt is kiadják otthonolvasásra. Van iroda, aki kifejezetten így reklámozza magát.

A tej élet, erő, egészség.

(#32) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

A vezetéselméletet nem túl súlyozottan kérik számon, a vizsgán, a közlekedésben előforduló vészhelyzetek kezelését pedig szinte nem is oktatják.
Nekem szerencsére jó volt az első oktatóm, de miután beteg lett, a másodikra sem panaszkodom, Vele viszont már nem beszélgettünk annyit vezetés közben a vezetésről magáról. Akkor már az is előfordult, hogy időnként harmadik személy is ült a kocsiban. /Nem a vizsgán/, amire az első oktatóm azt mondta, hogy nonszensz úgy vezetni, hogy más előtt esetlegesen lebőgsz kezdőként.
A megoldás egy aspektusa lehetne, az időnkénti vizsgafrissítés is, ami szinte minden szakmában megvan, ami a közlekedéssel kapcsolatos, csak a gépkocsivezetésben nincs.
Ad abszurdum, Pista bácsi levizsgázott harminc éve, az akkori KRESZ-ből, az akkori forgalomban szerzett gyakorlatot a Skodával, ha azóta nem vezetett is, a megváltozott szabályok, a sokszorosára nőtt forgalom ellenére nyugodtan kimehet az utcára, a jogosítványa érvényes. :(

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#33) Met


Met
nagyúr

Ezt a biztonsági öves dolgot nem értem.
Milyen jogon szól bele bárki is, hogy becsatolom magam vagy nem lakott területen belül? Ahol nem lehet gyorsan menni, autópályán azért be szoktam.
Attól még nem esik bántódása senkinek, hogy nem kötöm be magam, max. nekem lesz rossz de az meg nem érdekel.
Ez olyan mintha megszabnák, hogy csak fotelből lehet tv-t nézni, ágyból már nem. :W
Mielőtt még elkezdene valaki jönni a vagánykodással nem erről van szó, egyszerűen nem látom értelmét.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#34) Bubu79 válasza Met (#33) üzenetére


Bubu79
addikt

Olyan jogon, hogy egy esetleges balesetnél a szembejövő jármű szintén balesetes sofőre nem biztos, hogy kíváncsi a szélvédője maradékán szétkenődött agyvelődre... Gondolj azokra is, akik takarítanak utánad...

De tudod mit? Ne kösd be - Te dolgod...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nekem nem volt gondom az oktatómmal - mindig időben kezdődött az óra, nem volt csavargás, kiugrálás, végig is ment minden perc - tanulással :) Pár extra órát vettem ugyan Tőle, de nem azért mert tukmálta, hanem mert én is éreztem, hogy szükség van rájuk :)

[ Szerkesztve ]

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#36) joghurt válasza Met (#33) üzenetére


joghurt
addikt

Abba milyen jogon szól bele bárki is, hogy te otthon belövöd magad valami szerrel, ha te azt tök legálisan (Hollandiában) vetted? Attól még nem esik bántódása senkinek, ha belövöd magad, max. neked lesz rossz, de az meg nem érdekel.

Ha te nem látod be, hogy jó neked a biztonsági öv, akkor ne használd. Olyanok is vannak, akik egy híd korlátján vagánykodnak, vagy kötél nélkül másznak sziklát. Valamiben meg kell halni. A szerveidet meg szívesen várják a donorok.

A tej élet, erő, egészség.

(#37) Cathfaern válasza Met (#33) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Ha majd egyszer városban karambolozol és az arcod olyan lesz, hogy te magad se ismered meg, akkor majd meglátod értelmét. Ezt egy sima 50-es tempóval is gond nélkül el lehet érni.

(#38) Viszlát válasza Met (#33) üzenetére


Viszlát
addikt

Pontosan ez a vicc. Az embereknek nincs annyi eszük, hogy megvédjék magukat, nem kapcsolnak övet, ezért elő kell írni...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#39) philoxenia válasza Met (#33) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A fiamnak ezt pár éve megmutattam. Lekanyarodás előtt, beletapostam kicsit a fékbe, csak kicsit, de előreesett az első ülésről. Olyan is történt már velünk, hogy hátulról oldalról kicsit megkoccoltak, ha nem vagy bekötve, van repülés. :D A kocsinak semmi látható baja nem lett, de elég nagyot rántott az öv. :K Ha városban egy nagyobb jármű , busz, kamion stb. meglöki a kocsidat, nem biztos hogy lesz időd a kormányba kapaszkodni, sőt, ha eltörik a kormány esetleg.....

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#40) Bubu79 válasza philoxenia (#39) üzenetére


Bubu79
addikt

Biztos az oktatón is múlik, de én ha nem kötöm be magam, pucérnak érzem magam...
Nyáron kényelmetlen, meg meleg, meg kell a francnak, de akkor is. Ha beülök, bekötöm...

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#41) philoxenia válasza Bubu79 (#40) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A Berlingoban már sípol, ha nem kötöm be magam, úgy tudom sok új kocsiban ez minden ülésre vonatkozik. Mondjuk köpködtem már, amikor csak a parkolóban álltam pár hellyel arrébb.. :D

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#42) Bubu79 válasza philoxenia (#41) üzenetére


Bubu79
addikt

A "rutinosabbja" ezekben is megoldja a problémát - egyszerűen előre beköti az övet és ráül :U

"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast

(#43) joghurt válasza philoxenia (#39) üzenetére


joghurt
addikt

Tesco parkolókban (meg iskolákban) szokott lenni a Suzuki szervezésében közlekedésbiztonsági szeánsz. Egy kb. 1 m magas lejtőn lehet lecsúszni üléssel, és lehet döbbenni, hogy még azzal a minimális sebességgel is mekkora csatt van a lejtő végén. Biztonsági öv be nem kötését én nem pénzbüntetéssel honorálnám, hanem hogy "csak" 30 km/ó-val kelljen csattanni egyet egy csúszópályán.

A tej élet, erő, egészség.

(#44) philoxenia válasza joghurt (#43) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Gonosz vagy. ;)

Az a baj, hogy nálunk sok a Tankcsapdát idézve: "bátor, mint egy római gladiátor"

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#45) Cathfaern válasza Kalandor (#26) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Igen, kötelező mindkettő... gyakorlatilag éjszaka egy percet se vezettem, országúton kb. 10 percet, azt is egy huszadrangú úton, amin senki se jár, kivéve akik egy adott, kb. 200 fős faluban laknak. Gondolom azt nem kell kifejtenem ez alatt hány kocsival találkoztunk és mennyi előzést hajtottam végre :)
Amúgy tényleg kellene vészhelyzet (gyakorlati) oktatást is bevezetni, speciális pályákon. Jó esetben kresz-en elméletben megtanulja az ember mit kell csinálni, de gyakorlatban, vészhelyzet esetén nincs idő gondolkozni, hogy na akkor hogy is volt.

Kérdezte valaki korábban a műszaki oktatást: ezt gyakorlatilag 0-ra redukálták már, kb. az a szint, hogy az ott a kerék, ez itt a motor, itt öntsd be az ablakmosó folyadékot. Ja és ha nem fog a fék, akkor ne akarj kocsival elmenni a szervízbe, hanem hívj vontatót. Kb. ennyi.
Elsősegély igazából érdekes kérdéskör. Szerintem a jelenlegi oktatás haszontalan és értelmetlen, pár alapvető dolgok kéne beleverni az emberek fejébe csak, s azt könyörtelenül számonkérni: ha baleset van, s nincs tűz, robbanás, stb veszély, akkor ne nyúlj semmihez és senkihez, mérd fel mi a helyzet és minél hamarabb hívd a mentőket, s minél részletesebben mond el nekik mit láttál. Ennyi. az újraélesztés, meg ilyen fektetés, olyan fektetés gyakorlatilag értelmetlen, mert az ember a pontos kivitelezést max. 1 év múlva elfelejti, utána pedig ha megpróbálkozik vele, jó eséllyel csak többet árt, mint segít Ezen kívűl, jogosítványtól függetlenül, iskolában kéne elsősegély oktatást bevezetni (azt is szigorúan venni, mint egy komoly tárgyat), ahol megtanítani, hogy mit kezdjen az ember nyílt sebbel (ne kötözze be, ne szórja/kenje be semmivel), ilyen sebbel, olyan sebbel, ha vegyszer megy a szemébe, stb.

(#47) Cathfaern válasza Kalandor (#46) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

User errorban tökéletesen igazad van :) Én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy jogosítvány megszerzése után sokat tudtam (tudok, mert bár már 1,5 éve van jogsim, mégse érzem úgy, hogy profi lennék) úgy vezetni, hogy jó vezető ült mellettem és segített.

Kicsit félreérthetően írtam: nem magát az oktatást redukálták, hanem a követelményeket. S túloztam kicsit igen, de annyira nem sokat :) Főleg ahhoz képest viszonyítva, ami 5-6 évvel ezelőtt a műszaki rész anyaga volt (azt nem 6 órán át oktatták, hanem annak többszörösén). Amin megint el lehet vitatkozni, hogy jó ötlet volt-e vagy sem, de azt hiszem, hogy a műszaki beállítottságú embereken kívül mindenki max. beseggelte, illetve nagy része elavulttá és értelmetlenné vált (10-15 évvel ezelőtt az ember otthon is meg tudta szerelni a kocsiját, napjainkra úgy van kialakítva a motor, hogy ha akarsz se tudsz hozzányúlni).

(#48) philoxenia válasza Cathfaern (#47) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Éjszakai vezetés nekem is először önnállóan volt. :(
A műszaki résznél nem is az lenne a lényeg, hogy az ember szerelje a szelepeket az úton, de legalább a kuplung működésével legyen tisztában. Az autóra ható erők, vs. úton tartó erők, ilyesmik. Akkor nem lenne annyi vezetéstechnikai felelőtlenségből adódó veszélyhelyzet. Sokszor csak annyit mondanak, menj lassabban, de nem mindig az a megoldás.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#49) joghurt válasza Cathfaern (#45) üzenetére


joghurt
addikt

Nálunk boldogabb országokban komolyan veszik az elsősegélyt, a jogsitól teljesen függetlenül. Pl. egy infarktusos túlélését nagyon komolyan az határozza meg, hogy a mentők kiérkezéséig részesül-e megfelelő ellátásban. Közlekedési balesetnél persze kicsit más a helyzet, mert egy sima orrvérzéstől is lehet horrorszerűen patakvéres minden, egy látszólag sértetlen gerinctöröttet meg nem túl hasznos kirángatni az amúgy nem égő kocsiból.

A tej élet, erő, egészség.

(#50) Petek válasza Met (#33) üzenetére


Petek
tag

Én pár éve kb 25-30 km/h-val karamboloztam (utasként) és a szemüvegem lerepült a fejemről :Y
Sokan azzal védekeznek, hogy majd kapaszkodnak, ha látják a bajt, mert kis sebességnél az is elég. Mit csinál az ilyen akkor, ha mondjuk egy teherautó elszámolja mögötte a fékutat?
Esetleg halottál már az öv hiányában túl korán lefejelt, éppen felfóvódó légzsák okozta égési sérülésekről? ( ez is megtörténhet már 30-nál is )
Egyébként azon túl amit a többiek is elmondtak a kötelező övhasználat okaként, én még megemlítenék egyet. Tegyük fel, hogy egy baleset következtében olyan agysérülést szenvedsz, hogy csökkent munkaképességű leszel, és nem fogsz tudni annyi pénzt keresni mint korábban, ennek következtében pedig a hozzátartozóid, esetleg az állam segítségére szorulsz.

In vino veritas

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.