Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Male


Male
nagyúr

A Noctua a zaj miatt folyamatosan a lapátok - keret közti rést fejleszti (táv, kialakítás), ők meg teleszórják kiálló alkatrészekkel az RGB Zoom esetén.... érdekes.

(#2) tibaimp válasza Male (#1) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Uggggyan ez jutott eszembe :) , megelőztél! És ez sajnos nem "érdekes", hanem ez náluk "fejlesztés".....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#3) CanceRed válasza tibaimp (#2) üzenetére


CanceRed
csendes tag

A Thermaltake és a Fractal Design gyűrűbe rakta a LED-eket,
így nincs légörvény a kiálló részek miatt. Ez egy olcsó cég. :D

(#4) Dilikutya


Dilikutya
félisten

1000-1500 fordulat/másodperc... az biztos 23 decibellel süvít? ;]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#5) #65675776 válasza Male (#1) üzenetére


#65675776
törölt tag

A rés pedig elsődlegesen nem a zaj, hanem a nyomásvesztés miatt fontos. Ezért nem mindegy pl gázturbinák kompresszorában, és ezért van sokban aktív résvezérlés.

De nézd meg pl egy korszerű turbofan kisnyomású kompresszorának első fokozatát. Nos, azoknak a lapátjai aztán mindenek, csak nem egyszerű geometriájúak.

(#6) Male válasza #65675776 (#5) üzenetére


Male
nagyúr

Őőőő.... igazad lehet, csak arra emlékeztem, hogy ezen dolgoztak sokat, ment a duma a lapát merevségéről, hogy azt kellett növelni hozzá, stb. A kialakításon viszont a zaj miatt változtattak, lettek a lépcsőzetes peremek, meg ilyesmik.

Akkor már linkelem a másik részt: felület, ahová ők LED-eket raktak inkább...

(#7) #65675776 válasza Male (#6) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azok a kis bemarások igazából nem arra szolgálnak, hogy megszüntessék az örvényeket, mert azokat nem lehet. Akkor nincsenek örvények, ha a lapát két oldala között nincs nyomáskülönbség. Ha nincs nyomáskülönbség, akkor viszont nincs lágáramlás sem.

Szóval a céljuk az örvények irányítása, formálása. Ezzel megintcsak lehet csökkenteni az áramlási veszteséget (lásd lentebb), illetőlegesen hangolhatóak a zajok. Persze lehet, hogy az ember nem hallja, csak kutyát inkább ne tartson.

Áramlási veszteségek: a hajók teste ugye tipikusan sima. Sokáig folyamatosan arra törekedtek a hajógyártásban, hogy a vízzel érintkező részek a lehető legsimábbak legyenek. De felvetődött a kérdés, hogy akkor a cápák és ráják bőre miért röcskös. Szóval készítettek egy hajót, cápabőrszerű felülettel. És láss csodát, sokkal kisebb lett a közegellenállása, mint ugyananak a testnek sima felülettel. A természet már megint jobban tud valamit, mint a mérnökök.

(#8) CanceRed válasza #65675776 (#7) üzenetére


CanceRed
csendes tag

És erre a legjobb példa:[link]

(#9) Male válasza #65675776 (#7) üzenetére


Male
nagyúr

Köszi a részletezést!
( igen, egy időben autókon is próbálták a sima felület helyett kis gödröket... úgy 20 éve 1-2 sportautón volt ilyen, de ezt most nem fogom kikeresni :) )

(#10) tibaimp válasza CanceRed (#3) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Látod, az is már egyfajta fejlesztés, de itt ezeknek ez nem jutott eszébe.

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.