Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

Remélem lesz eredeti története meg multi coop.
Anélkül meh.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#2) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Végre, :K pedig még az első rész DLC-jét sem vittem végig teljesen (itt várakozik a gépen)...

A Portal 2 után a legélvezhetőbb Puzzle játék.

Előző.: A történet és a plusz tartalom az első részben is nagyon rendben volt, sokat kellett hozzá olvasni, de ez így volt rendben. Multi Co-Op esetleg, de ne hangsúlyosan, a Portal 2-ben is eleget szívtam az edeóta partnerek miatt, akikkel összedobott a rendszer, ide se kellenének nagyon...

[ Szerkesztve ]

(#3) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

2014-es év legjobb játéka, egy zseniális alkotás az első rész, ez az egyetlen logikai puzzle játék, ami felér a Portal 1-2 szintjéhez. Jelenleg is az első részt tolom és egyszerűen fantasztikus játék, nagyon ritkán születnek ilyen mestermunkák. Nagyon örülnék (és szerintem nem csak én), ha a 2. részhez már magyar felirat is lenne, bár ennek igen csekély a valószínűsége, a német szinkronnak is nagyon örültem az elsőnél!

Minden ami a Croteam kezei közül kerül ki, aranyat ér, várjuk szeretettel mind Komoly Samu 4. nagy kalandját ns és persze majd a jövőben a Talos 2-t is! :C

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#4) Rodi 4.80


Rodi 4.80
senior tag

Az egyik legjobb játék folytatásáról szóló cikk, egy nap alatt 3 komment.

Bezzeg ha a f@szomtudja efpéjes csőjáték hatvanhatodik részének a pre-alfa fejlesztőivideójából kivágott képeiről jönne le valami paparazzo fotósoppos montázs, na az felpezsdítené az érdeklődést, fogyna a síkosító a megabótokba!

(#5) huskydog17 válasza Rodi 4.80 (#4) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

+1!

Sajnos ilyen elkurvult világban élünk, ahol az igénytelenség félelmetes mértéket öltött. :(

Az első részben nekem már csak 3 darab piros sigil van vissza, piszkosul megdolgoztatja az agyat. Valószínűleg a legtöbb játékos ezért kerüli az ilyen remekműveket.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#6) Rodi 4.80 válasza huskydog17 (#5) üzenetére


Rodi 4.80
senior tag

Én is megszenvedtem vele, abba kell hagyni - ha nem megy - 10 percre, és újra nekifutva sikerül a dolog :)
Nagyon ki van találva a játék :DD

(#7) PZsolt27


PZsolt27
tag

Csatlakozom az előttem szólókhoz, a Talos egy zseniális alkotás. Nagyon várom a folytatást!!! :K

(#8) huskydog17 válasza Rodi 4.80 (#6) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Igazad volt, csak egy jót kellett vacsorázni és utána pár perc alatt megoldottam azt, amin korábban egy órát agyaltam. :)
Megszereztem az összes Sigil-t (secreteket sajnos nem, mert többségüket meg sem találtam) és rögtön a torony első szintjén elakadtam. A játék ezen a szakaszon nagyon emlékeztet a Portal 2 bizonyos szakaszára. ;)

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#9) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Én most játszogatom, az "A" világot (a kezdő ókori római stílusút) pörgettem még ki csak. Ha nem lesz valami nagyon hanta a játék végére a sztori, akkor ez bizony egy zseniális játék. Nemhogy eléri a Portalok színvonalát, hanem simán meghaladja azt.

Igazából már akkor beleszerettem szerintem, amikor meghallottam a menüben a Virgo Serena-t. Az, hogy amúgy a játék is kiváló eddig, csak hab a tortán. :D

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#10) huskydog17 válasza [Prolixus] (#9) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Na igen, nem elég, hogy a játékmenet zseniális, még a zenék is mesterművek. Amúgy ahogy haladsz majd előrébb, észre fogod venni, hogy sokkal nehezebb, mint a Portal 2.

A durva, hogy ugyanaz az ember fogja írni a Serious Sam 4 történetét, aki a Talos sztoriját is írta.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#11) [Prolixus] válasza huskydog17 (#10) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Serious Sam játéknak mióta van sztorija? :D

"Amúgy ahogy haladsz majd előrébb, észre fogod venni, hogy sokkal nehezebb, mint a Portal 2."

Az nem baj, Portal 2 kampányban összesen vagy 2 pálya volt a vége felé, ahol vakartam a fejem, a többi könnyű volt. Ez nem feltétlen kritika, legalább volt sikerélmény. Ha valami frusztrálóan nehéz, azt kevesen szeretik csak. Viszont egy picivel azért lehetett volna nehezebb. Ilyen szempontból a Portal Stories: Mel volt tökéletes, kellően nehéz volt számomra. Amúgy ha valaki nem játszotta volna, most azonnal kezdje el. Hihetetlen tartalmas, és ingyenes kiegészítő. Duplán hihetetlen. :)

Btw, jó FPS logikai játékokat tudtok még?

Én ezeket ismerem:
Portalok
Talos Principle
QUBE
The Witness (nem játszottam)
Polarity (nem játszottam, sajnos állítólag rohadt rövid)
Infinifactory (nem játszottam)

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#12) SunMount3r válasza [Prolixus] (#11) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Portal 2: Mel Stories DLC-t is végigvitted már?

Amúgy meg:
Magnetic: Cage Closed -> igen jól sikerült, van story-ja is és pariban van minőségileg a Portal-al is.

Egyébként engem is érdekelne, hogy tud e még ezeken kívül valaki valamit?! :F

[ Szerkesztve ]

(#13) [Prolixus] válasza SunMount3r (#12) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Közben frissítettem a hsz-t, én is Mel-ről írtam.

"Magnetic: Cage Closed"

Ez is nagyon rövid sajnos, azt olvastam. Steam review-k alapján is 4-5 óra a játékidő max. Ez reális? Mondjuk ócsóé ettől még megérheti persze.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#14) SunMount3r válasza [Prolixus] (#13) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Természetesen attól függ, milyen gyorsan tudod megoldani a feladványokat, szóval ez elég relatív. Nem túl rövid azért, de a Talos-hoz képest annak csak a töredéke. A Story , hangulat és a feladványok is nagyon jók. Van egy mechanikája, főleg az ugrálós/lebegős részeknek, amit elég nehéz helyenként kiismerni (nekem az volt), ez mondjuk megnyújtotta jócskán a játékidőt... De van benne kihívás jócskán... Ha a Portal bejött szinte biztos, hogy ez is befog, igényes fejlesztés.

Én már várnám, hogy kiadjanak hozzá valami DLC-t, vagy csinálnák már folytatását...

[ Szerkesztve ]

(#15) oriic válasza huskydog17 (#3) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

A puzzle játékokat én annyira nem szeretem, de ettől függetlenül elismerem az első rész zsenialitását. Croteamtől egyelőre Komoly Samu 4-et várom inkább jobban. :)

Live-Die-Respawn

(#16) [Prolixus] válasza SunMount3r (#14) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Meggyőztél, felrakom a wishlist-emre.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#17) kwzatz válasza [Prolixus] (#11) üzenetére


kwzatz
őstag

A Deadcore is hasonlónak tűnik, de még nem játszottam vele. HumbleBundle-ön most 2,5€.

(#18) [Prolixus] válasza kwzatz (#17) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Azt ismerem, megvan, el is kezdtem, de nem tetszett. Túlságosan erős benne az ügyességi/platformer vonal szerintem, bár igaz csak az elejéig jutottam el, szóval lehet később megtetszene, nem tudom.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#19) kwzatz válasza [Prolixus] (#18) üzenetére


kwzatz
őstag

Igen, most néztem róla videót, valóban kicsit "ugrálósabb". :)
Ami nekem nagyon tetszett a gondolkodós vonalon, de picit más, az a Swapper. Ami még eszembe jutott, de szintén nem játszottam velük, az az Antichamber és a Magrunner.

(#20) SunMount3r válasza kwzatz (#19) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

A Magrunner anno nagyon jól jött Portal pótléknak (akkor még nem volt/tudtam másról), de egy helyen elakadtam és félbe is maradt. A prezentáció és a Story színvonala azért annyira nem vitt rá, hogy tovább toljam, de még mindig itt figyel a gépen. Aztán jött a Talos meg a Mel, meg Magnetic és nem volt kérdés. Egyelőre a Talos DLC-je van hátra és végig akarom tolni még QUBE-ot is még 1X, de az új DC változatban...

A Polarity meg elég fapadosnak tűnik, ez is inkább amolyan pótlék szinten működne nálam.

A Witness meg nagyon jónak tűnik, de a gépemen eléggé szaggat, még minimumon is, annak ellenére, hogy a configom -elméletileg- messze túl lövi a minimum hardver követelményeket, amit az steam oldalán írnak...

Szerk.: a Deadcore nekem is túl ügyességinek/platformernek tűnik, jobban szeretem, ha lassan, de agyasan kell megoldani a dolgokat, ez meg amolyan "ámokfutás" inkább...

[ Szerkesztve ]

(#21) [Prolixus] válasza SunMount3r (#20) üzenetére


[Prolixus]
addikt

QUBE DC csak némi minimális narratív körítést ad a játéknak, a feladványok ha jól emlékszem, érdemben nem változtak semmit. Mondjuk lehet tudsz erről, de gondoltam szólok. :)

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#22) SirRasor válasza [Prolixus] (#11) üzenetére


SirRasor
őstag

Jó logikai játék, ami még nem hangzott el fentebb:
Quantum Conundrum
Hasonlít a Portal-hoz, de teljesen poénos jellegű; csomó logikai feladvány van benne, és végig lehet röhögni az egészet :D

Make Love not war!

(#23) [Prolixus] válasza SirRasor (#22) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Köszi a tippet. A nevét ismerem, de tökre elfelejtettem, hogy létezik. :B

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#24) SunMount3r válasza [Prolixus] (#23) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

+1 a Quantum-ra... Valahogy elfelejtkeztem róla... Jó hosszú ráadásul... (Ezt sem vittem még végig... :U )

A Portal-hoz inkább csak messziről hasonlítanám, teljesen egyedi az egész mechanikája, hangulata, de tény, hogy főleg Puzzle... Időzítés és ügyesség is sokat számít helyenként benne és néha ördögien nehéz...

[ Szerkesztve ]

(#25) Ant@ válasza huskydog17 (#3) üzenetére


Ant@
senior tag

Abszolút egyet értek. Nem tudom mik jelentek még meg 2014-ben, de nálam nem kérdés, hogy ez volt az év játéka. A kiegészítő is megérte a pénzét, sikerült story terén tartani a színvonalat, na meg persze még nehezebb pályákat kreálni. Eltartott egy ideig mire az összes csillagot sikerült levadászni. A második részt is várjuk sok szeretettel.

(#26) SunMount3r válasza Ant@ (#25) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Én az alapjátékban sem tudtam az összes csillagot megtalálni, de relatve jó rátával ment az is, amit megtaláltam azt ki is tudtam szabadítani. De a kieg-ben már iszonyat ravasz módon el vannak dugva a csillagok, megtalálni is elég sok időt vesz igénybe és van 1-2, amit lehet ott fogok hagyni, mert a kiszabadításához rengeteget kellene próbálkozni. Ez egyébként kicsit nem is tetszik benne, hogy megnőtt a centizgetős, kiszámolós, időzítős feladványok száma és nehézsége. Ha a Logikai része lenne bonyolultabb, akkor még OK (Bár nekem az alapjáték nehézsége pont elég), ahol puszta agyalással rá lehet jönni a dolgokra, itt viszont inkább a sok próbálkozás és vacakolás számít. De kb. 70%-ban azért normálisak a feladványok, csak kár volt ezzel elszúrni a többit. (Meg az a szomorúság, amikor ott kell hagynod egy csillagot :( ...)

(#27) Ant@ válasza SunMount3r (#26) üzenetére


Ant@
senior tag

Az alapjátékban én sem tudtam összeszedni mindet. A kieg.ben azért könnyebb mert eleve nincs olyan sok és közben elég jó easter egg-eket lehet találni, - pl. portal robot félig elsüllyedve a homokban a pályán kívül - amit amúgy soha nem találnál meg.

(#28) SunMount3r válasza Ant@ (#27) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Csak bosszantó mód el vannak rejtve, van ahol elvileg 2 is van, de vagy fél órányi bolyongás meg ugrabugrálás, meg bekukucskálás után se tudtam rájönni, hogy hol...

Én így hirtelen egy Easter Egg-re emlékszem: valami mikulássapkás hóemberre a várfal mögött. Emlékszem rá mert akkor is épp egy csillagot kerestem már fél órája és, mikor végre sikerült bejutnom, azt hittem, hogy azt találtam meg. Erre ott volt ez vigyorgó hóember, csillag meg sehol. Nem épp a kedvenc EE-m azóta sem. (Amúgy nem tudom mire utalhat, azon kívül, hogy hóember, meg mikulás... :F )

(#29) Šolaire


Šolaire
veterán

Első résznek kegyetlen jó hangulata van,egyedül szerintem ez ér fel a Portal játékokhoz.

“Praise The Sun” \[T]/

(#30) Ant@ válasza SunMount3r (#28) üzenetére


Ant@
senior tag

A hóember nekem kimaradt :)

(#31) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Na, lassan befejeztem a játékot. Lehet senki nem olvassa már ezt a topicot, de azért csak leírom amit le akarok.

Ez a játék messze lekörözi a Portalok-at. Érdekes, hogy pont nem azért, mert jobbak a puzzle-ök. Ilyen téren szerintem pariban van a két játék. Hanem pont azért, ami miatt igazából a Portal 2 is egy magasabb szintre emelte a lécet: Kapott igazi stílust, humort, épkézláb sztorit, és egy rendes hátteret, ami kis apró információdarabkák formájában volt szétszórva a játékban, és a játékosnak kellett kikövetkeztetnie a történéseket. Nagy és kielégítő intellektuális kaland volt, annak minden lehetséges értelmében.

Nos, a Talos principle erre kontráz rá, de kapásból triplán. Humora igazából nincs a játéknak, de olyan hihetetlen információgazdag és aprólékosan kidolgozott háttere (és részben, sztorija), hogy az valami elképesztő. Persze az általános játékvilág szintjén nem egyedülálló, de szerintem nincs még egy olyan alapvetően logikai-puzzle játék, amibe ennyi gondolatot és agymunkát beleöltek volna a háttér, a körítés kidolgozása terén. A filozófiai kérdésektől eltekintenék, sosem szerettem őket igazán. De úgy általában az egész mindenség, amivel a játék szolgálni tud, az (csak magamat tudom ismételni) elképesztő.

Már az egész alapfelállás hihetetlenül kreatív, tökéletesen passzol a produktum műfajához.

SPOILER ALERT!!!

Ugyebár az emberiség kipusztult, a tudásunkat nagy archívumokba töltöttük fel (hátha valami értelmes földönkívüli egyszer megtalálja, így nem vész el totálisan az emberiség hagyatéka), meg csináltunk egy szimulációt (ez a játék világa, amiben mi ténykedünk) azzal a céllal, hogy a játékkal mesterséges intelligenciákat teszteljünk. A végcél az, hogy a mesterséges intelligencia a játékkal bizonyítsa rátermettségét a valódi világra: Legyen kellően okos, találékony, kritikus gondolkodású, szkeptikus, és legyen saját önálló akarata és vágyai. A Tower ascending befejezés világít rá erre egyértelműen. A mini-csavar végül is a dologban, hogy ha úgy kezdünk neki a játéknak, hogy nem tudunk róla semmit, akkor végül is ha segítség nélkül végigjátsszuk, és elérjük ezt a befejezést, akkor ezeket a kvalitásokat nem csak a játékos által irányított karakternek biztosítjuk, hanem a maga (nyilván korlátozott) módján, önmagunkról is bizonyítjuk. Meta ez vagy mi a rák, én nem tudom, de önmagában ez az alapötlet is már felrobbantja az agyamat.

De ott vannak még a részletek, tengernyi utalás, áthallások. Vallásra például. ELOHIM (aki valójában EL-o-HIM=Extended Lifespan-0 Holistic Intergration Manager) ugyebár egyfajta Istenként jelenik meg a játékban. Milton, a library assistant meg mint az ördög, vagy a bibliai kígyó, aki bűnbe vitte az emberiséget. Közben meg a "valóságban" pont fordított a szerepük! Arról is el lehet filózgatni, hogy mondjuk ELOHIM valószínűleg eredetileg nem ilyenre volt "megírva", hanem ciklusról-ciklusra lett egyre tökéletlenebb, mint program, így degradálódott odáig, hogy Istennek képzeli magát. De eközben meg mégis egyfajta személyiséget fejlesztett ki, öntudata van, sőt, fél a haláltól, ezért nem akarja semmiképpen sem, hogy a teszt-AI programok eljussanak a torony csúcsára!

És akkor még nem is beszéltem az alapvetően társak nélküli játékmenetbe szintén kreatív módon beillesztett karakterekről (akik ugyebár korábbi, hozzánk hasonló tesztelő AI-ek voltak, Samsara a kétségbeesés, 1w/Faith a hit, Shephard a józanság és a konstruktív hozzáállású önzetlenség, DOG a cinizmus megtestesítője), az ügyesen összegereblyézett, a játékba szervesen és hiba nélkül integrált valódi mitológiáról (mint pl maga a címadó Talos, a görög mitológiai bronz"gép" stb), meg úgy az egész játék meta-meta jellegéről.

Mint logikai-puzzle játék is teljesen jó a Talos principle, kellő kihívást nyújt szerintem, bár sok idő, míg "beindul" és érdemi kihívást jelentenek a feladványok, meg a vége picit egyenetlen (az utolsó szinteken a C világban nekem alig volt egy-egy feladat, amit ne oldottam volna meg simán intuitív módon a korábbi tapasztalatokból felhalmozott gondolkozási sémák által, ergo a számomra a nehezedés íve nem volt teljesen oké, a vége könnyebb volt a játéknak, mint kellett volna), összességében a hülye kapunyitogató tetriskirakósokat leszámítva ebbe a részébe sem nagyon lehet belekötni a játéknak.

Summa-summarum, nem mondom, hogy az év játéka volt, mert nem ez az a műfaj, amiben számomra a GOTY nyertes általában leledzik (az inkább valami olyasmi, ami csak szórakoztat, nem gondolkodtat, de azt maximális hatásfokkal és intenzitással), de hogy 3D-s logikai játékok terén szerintem új etalon született, az egyszer biztos. Zseniális alkotás a The Talos principle, vegytiszta remekmű, nincs mit ezen tovább ragozni. :R

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#32) huskydog17 válasza [Prolixus] (#31) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Örülök, hogy akadt még egy rajongója ennek a remekműnek. Szerintem a nehézség pont tökéletesen van belőve, én a C-nél több feladványnál is órákat tököltem. A feladványok úgy vannak megépítve, hogy ha az ember nem jön rá pár percen belül a megoldásra, akkor tovább kell menni vagy pihenni és egy másik alkalommal rögtön beugrik. Nálam is így volt.

Amúgy ha túl könnyűnek találtad az alapjátékot, akkor neked mindenképp ajánlom a Road To Gehenna nevű DLC-t, ahol sok új feladvány várja a játékost. Itt viszont a feladványok brutálisan nehezek!

A tetromino kirakós részek szerintem is az egyetlen gyenge pontja a játéknak, az valóban bosszantó és megtöri a játékmenetet. Nagyon remélem, hogy a 2. részben ezt nem fogják ennyire erőltetni!

SPOILER!

Én nagyon hiányoltam a játékból azt az információt, hogy pontosan mi történt az emberekkel. Erre nem derült fény. Nagyon élvezetes volt olvasni a szimulációt készítő cég munkatársainak a leveleit és a projekt vezető hangfelvételeit. Az MLA engem inkább csak bosszantott egy idő után.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#33) [Prolixus] válasza huskydog17 (#32) üzenetére


[Prolixus]
addikt

"A feladványok úgy vannak megépítve, hogy ha az ember nem jön rá pár percen belül a megoldásra, akkor tovább kell menni vagy pihenni és egy másik alkalommal rögtön beugrik. Nálam is így volt."

Ez szerintem általános, alapvetően (persze szintén csak szerintem, és nem vagyok a kognitív tudományok szakértője :DDD ) az okozza, hogy az ember képes leragadni egyfajta logikai sémánál, "azt erőlteti", próbál rajta csűrni-csavarni aztán persze hogy nem jön össze. Friss fejjel meg beugrik egy totálisan másik megközelítés, és bumm, pofonegyszerű lesz a megoldás. Vagy 5-6 alkalommal én is voltam így természetesen.

Az olvastam többektől is már, hogy a RtG nehezebb, aminek nagyon is örülök. Megvan a DLC, hamarosan sort is kerítek majd rá. :) De alapvetően nem a nehézséggel volt bajom (az sem jó, hogy, ha valakinek valami túl nehéz, mert akkor frusztráló tud lenni...sikerélmény nyilván akkor van, ha egy nehéznek tűnő feladványt végül megold az ember...nagyon könnyű, vagy XY számára megoldhatatlan feladványban nem lesz sikerélmény), hanem a játék ívével ilyen szempontból. A C világ utolsó szintjeire nálam kifogyott a játékból a puskapor (1-2 feladványt leszámítva), mert már nem nagyon mutattak be olyan új mechanikát, ami addig nem volt, és ami az ilyen "jaaaa, hogy ezzel ezt is lehet" pillanatokat okozta.

Viszont vagy 3-4 csillagot nem tudtam összeszedni...ezekhez bevallom, hogy "csalnom" kellett (youtube) :DDD Mondjuk szvsz egyik-másik megoldása elég genyó volt, szóval nem érzem magam rosszul ezek miatt. Pl csillag a Szphinx hasában, a láthatatlan csatlakozóponttal, WTF. Mondjuk csak a 3. ("titkos") befejezéshez kellettek igazából a csillagok, szóval túl sok panaszom nem lehet ilyen téren ezekre.

SPOILER!!!

"Én nagyon hiányoltam a játékból azt az információt, hogy pontosan mi történt az emberekkel. Erre nem derült fény. "

Pedig, nagyjából de. Utalás biztosan van rá, de mintha valamilyen formában explicite is lett volna róla szó. Mindenesetre valószínűleg az történt, hogy a globális felmelegedés miatt a sarkvidékeken felolvadó talajból kiszabadult valami vírus, ami csak a főemlősöket (így az embert is) pusztította ki. Az biztos, hogy beszélnek az orangutánokat kiirtó vírusról, meg van levél az első tünetek megjelenéséről is stb. De mintha Alexandra, a projekt lead direktben is említené...

Az is biztos, hogy max hónapok alatt elvitte őket. A terminalos dokumentumokban általában hetes, ma hónapos időtávlatokról van említés, és az is jellemző, hogy a való világos robot (SOMA, későbbi nevén TALOS egység) sem az Alexandra vezette projekt terméke, hanem egy időközben lefújt másik kutatás eredménye, amitől végül is kölcsönözték a prototípust.

Amitől még ledobtam a láncot, az Alexandra Pompei-es audio log-ja. Amit azzal kapcsolatban elmesélt, az végül totálisan a játék Tower ascending-es befejezésének metaforája lett! (gyerekként volt ott, lenyűgözte a várost, majd megrémült az ürességétől, és hogy lényegében mindenki meghalt aki korábban ott élt, aztán a fater megnyugtatta, hogy amíg van valaki aki a város utcáit járja és emlékszik rájuk/ismeri a történetüket, nem haltak ki totálisan a.k.a. a Talos unit és az emberiség esete)

SPOILER OFF!!!

Amúgy hihetetlen sok easter egg is van a játékban, és nagyon sok alaposan kitalált. Több olyan is van, ami miatt külön pályarészt csináltak, vagy magát azt is gondosan ki kellett találni, hogy a játékos hogyan juthat el odáig, nem lehetett csak úgy belebotlani, hanem platformeresdit kellett játszani. A nagy részét én sem találtam meg, youtube-on fen van egy rakás. Pl. a játék "poszterén" szereplő macska is egy easter eggből jön, ami egy elég merész húzás olyan szempontból, hogy aki nem találja meg (a játékosok 99%-a szerintem, és ebbe én is beletartozom...), az csak néz bambán, hogy a cica mégis mi a fenét keres a Talos unit kezében, valami macskafétise van a készítőknek vagy mifene. De nem (pontosabban talán mégis, de :) ), egy easter egg-ből jön, ha megtalálod, akkor a Tower ascendinges befejezés kiegészül a cicával.

[ Szerkesztve ]

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#34) Ant@ válasza [Prolixus] (#33) üzenetére


Ant@
senior tag

Ha tetszett a story próbáld ki a SOMA-t. Bár rövidsége miatt - kb. 6 óra - nem übereli a Talos-t, meg persze teljesen más műfaj, - kőkemény horror - de nagy valószínűséggel ott is végig nézed míg lepörög a stáblista. ;)

(#35) [Prolixus] válasza Ant@ (#34) üzenetére


[Prolixus]
addikt

Köszi a tippet, ott van a wishlist-emen már régóta. Csak várom, hogy olcsóbb legyen, 5-8 euró.

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#36) huskydog17 válasza [Prolixus] (#33) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Én is csak videók alapján találtam meg a macskát és Wheatley-t. :)

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.