Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Érdemes beruházni egy OBD2 Bluetooth vagy WIFI, ELM327 adapterre.
Android esetében a Torque Pro app segítségével olvashatóak és törölhetőek a hibakódok.
Almás eszközzel csak a WIFI változat használható. Sajnos sok a gagyi után gyártás, amivel nem lehet minden funkciót használni. Ha a BT cím nagyon primitív például 00,11,22... jobb elkerülni.
A motor állapotáról és várható javításokról hasznos információt kapsz.
Az EGR egy érdekes eszköz. Ha hozzáférhető olyan program, amivel újra lehet alapállapotba hozni, akkor a felesleges javításoktól el lehet tekinteni. Nekem Ford esetében sikerült tartósan megszabadulni ettől a problémától.

Legyen jó társad az autó sok - sok évig.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Vegyél Suzukit. Én is eladtam az Opelt, pénz temető volt. Suzu nem. Persze tisztában vagyok azzal mit vettem, utána lett olvasva. Egyik típus hiba nem régen ért el, ABS kocka, dehát ha soha nem cseréltek fékfolyadékot, idő kérdése volt, főleg ahogy fékezgetek.

(#3) twollah1976 válasza Kolondrum (#2) üzenetére


twollah1976
őstag

ABS kocka, katalizator, nyelestengely csapagy, az utobbit allitolag a 2008-as szeriaban ami egy pici rancfelvarrasa az MK4-es verzionak (onnan latod, hogy a rancfelvarott verzio, hogy a hatso lampak igy neznek ki) kijavitottak a csapagyhibat.

Fekezni nem nagyon szoktam, hagyom kigurulni a lampaknal az autot es ha jol kapom el a lampat akkor gurulasbol indulok tovabb.

Meg mindig nem tudom megszokni a benzines autot.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#4) razorbenke92

Típushiba a járgánynál amire figyelj oda:

Csomagtérajtó gégecsövében eltörik a szélvédőmosó folyadék csöve. Eleinte csak kisebb nyomással, később egyáltalán nem spriccel, mindeközben a folyadék a csomagtérajtóba jut, ahonnan nem tud távozni egykönnyen.

A trükk most jön: Olyan zárlatot okoz (kapaszkodj) hogy amennyiben a kocsi ajtajai csukva vannak ráteszi a gyújtást(!). Ez többízben is meg tud viccelni, de a legrosszab nyilvánvalóan az, hogy egy éjszaka alatt nullázza az akksit.

Szóval figyeld nyitott szemmel a hátsó ablakspriccoló teljesítményét.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#5) ncc1701


ncc1701
veterán

Küszöbcsere után, ha nem csináltatsz üregvédelmet, illetve ha olyan a küszöb, h alulról nem kapja meg az alvázvédőt, akkor pár éven belül megint viheted lakatoshoz. Mert a lakatos ezeket nem fogja neked megcsinálni.

(#6) voyager4.4


voyager4.4
senior tag

Bocsi, de ezen megakadt a szemem: "...a motor nagyon érzékeny a benzin minőségére. Lehet, hogy nincs összefüggés csak véletlen, viszont az tuti, hogy megpróbálom a 95-ös helyett inkább a 100-as benzint."

Az oktánszám nem mutatja a benzin "minőségét". Lehetőleg a kézikönyv szerinti oktánszámú benzint tankolj !
Aztán kutanként lehet eltérés az adalék anyagokban, azt ki kell tapasztalni, hogy neked melyik a szimpatikus.

no fate but what we make

(#7) Joci93 válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Joci93
senior tag

Köszi, be is rendeltem egyet.

razorbenke92: Köszi, ezt beírom a bejegyzésbe.

#5) ncc1701: Az alváz és üregvédelem terben van októberre, csak elfelejtettem beírni a cikkbe. :U Ha minden jól sikerül, akkor 4 - 5 évre "védve" lesz az autó.

(#6) voyager4.4: Eltérés biztosan van, köszi, megnézem a kézikönyvet.

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#8) ncc1701 válasza Joci93 (#7) üzenetére


ncc1701
veterán

Helyes. Ha magad csinálod, akkor ha valahol rozsdát látsz, adj neki kis korantot. :)

(#9) iday


iday
aktív tag

Ilyen hozzászólás is lesz:
Első autónak inkább valami népszerűbb, elterjedtebb márkát kellett volna venni szerintem, ami kevésbé hajlamos a rohadásra.
Gyakorlatilag a javítással ráköltöttél egy ugyan ilyen autó árát.
Bocsi ha lelombozó vagyok, de te is látod a számokat.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#10) razorbenke92

Ezt elfelejtettem beírni:

Nekünk egy 1.6-os példány van, és a motorja nagyon sokban hasonlít a korabeli Opel 1.6 16v Ecotec motorokhoz.

Egyszer Lengyelország felé tartva elkezdtem szórni az olajat, mert kihasadt az olajnyomás szenzor membránja. Szlovákiában betértem egy Bosch Car Service-be, hogy valamit kezdjenek vele. Elsőre azt mondták, alkatrész nem valószínű, hogy lesz. Megemelte a csóka, kikapta a szenzort, és elrohant. Visszajött egy szatyornyi Opel aftermarket szenzorral, és az első jó is lett bele.

Utána egyszer vezérműszíj+vízpumpa+stb csere után 500 km-re szétrobbant a termosztátház (valószínűleg az új pumpa nagyon tekert, és nem bírt vele). A termosztátház ragasztott műanyagból van, a szerelő hozott bele egy Opel termosztátot, ami fém, és csavarkötése van. Fel is cuppant volna rá, de a vízcső csonk egy picit más szögben állt rajta, ami miatt a vízcsövet is legózni kellett volna másikat. Megérte volna, de se kedv, se idő nem úgy volt.

Amúgy baromi szívós autó. Az asszonnyal való megismerkedésünkig sajnos sokat állt, főleg utcán. Amikor használva volt, akkor általában télen vasútra kijárni, felmelegedni sem volt ideje. Törödve nem volt vele, csak ha valami miatt nem volt használható, akkor az rövid úton fixálva lett. Imitt-amott parkolási balesetekkel. (Örökség autó volt, gondoskodó férfi kezek nélkül maradt).
Azután, hogy munkám miatt mobilissá kellett válnom, de céges autót még nem kaptam, nagyon sokat foglalkoztam vele, kvázi az én kocsim lett. Azóta (már van céges gép) le van téve, és ha nem vagyok itthon, akkor az asszony csak fogja és viszi. Néha én is megjáratom, csak hogy meghallgassam az egészségét.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#11) Joci93 válasza iday (#9) üzenetére


Joci93
senior tag

Vártam már ezt a hozzászólást, még a 3 évvel ezelőtti árának a felét sem költöttem rá. ;) Egyébként meg a használt autó vétel egy zsákbamacska. Nem lehet tudni, hogy az előző tulaj mennyire vigyázott rá.

(#10) razorbenke92: Szerencsére én még így jártam, nem is akarok. :) Valóban szívós az autó, a totalcar népítélet fórumán szinte mindenki azt írja, hogy ha megkapja a kötelező szervizelést, akkor ritka, hogy gond legyen vele. Az előző tulaj szerintem nem törődött a kocsival. Az oldalán van egy nagyon mély karcolás, illetve a díszlécekből darabok vannak kitörve. (Már rendeltem másikat, csak még nem rakattam fel). Én próbálok vigyázni rá, amennyire lehet. A kötelező szervizelést eddig mindig megkapta. Lassan 1 éve garázsban tárolom, ezelőtt az utcán állt sajnos. (Albérlet mellett nehéz garázst találni).

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#12) iday válasza Joci93 (#11) üzenetére


iday
aktív tag

Igazad van, figyelmetlen voltam.
Úgy teljesen rendben van a ráköltött összeg.

De hogy miért ezt a márkát választottad, és nem valami népszerűbbet, az még kérdés.
Esetleges alkatrész beszerzési problémák lehetnek.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#13) Joci93 válasza iday (#12) üzenetére


Joci93
senior tag

Megmondom őszintén, hogy mindig is tetszettek a Chevrolet autók, kipróbáltam, kényelmes volt, nagyon jó élmény volt vezetni, ezért döntöttem mellette. Így hosszabb távon valóban az alkatrészekkel vannak problémák. Gyárit nagyon nehéz szerezni. Bontókban érdemes lehet még szétnézni, viszont nem ismerek olyan autószerelőt, aki vitt alkatrészből dolgozna. :(

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#14) RobZX


RobZX
újonc

Sziasztok! Látom nem olyan régen nyílt ez a topik, így hát örömmel csatlakoznék, mint friss Lacetti HB tulaj. Remélem tudunk egymásnak segíteni, mert sajnos a korábbi fórum már eléggé kihalt. Én most éppen a világítással szenvedek (tudom típushiba), már a második bajuszkapcsolóm ég szét és hol refin marad, hol nincs helyzetjelző és rohadtul melegedett a kapcsoló. Kiderült, hogy megolvadt valamiért a csatlakozó, ahogy a képen látható, ráadásul két vezetékről még a szigetelés is leolvadt :(( . Most át lett forrasztva a vezeték és fel lett saruzva a melegedés megszűnt úgy tűnik. Az új bajuszkapcsolót meg megrendeltem Kínából 3000 Ft-ért, valahogy nincs kedvem újabb 15e Ft-ot kiadni a gyáriért. Tudom, még a műszerfal mögötti csatlakozó is kényes pont.

(#15) RobZX


RobZX
újonc

(#16) Thome válasza Kolondrum (#2) üzenetére


Thome
addikt

P0420 :DDD

(#17) Joci93 válasza RobZX (#14) üzenetére


Joci93
senior tag

Azta, én még nem találkoztam ilyen típushibával, pedig átnyálaztam pár fórumot. Durva áron mennek a gyári alkatrészek. (Már ha van...)

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#18) leslieke


leslieke
Jómunkásember

Nekem több évig volt Lacettim, kötelező karbantartásokon kívül semmit nem kellett rá pluszban költeni.
5 évet volt nálam, azalatt belement 100k km, sehol nem hagyott cserben. 2 éve cseréltem le, de kár volt eladni, asszonynak és második autónak tökéletes lett volna.

[ Szerkesztve ]

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#19) szállitó


szállitó
senior tag

Ilyen kevés tulaj lenne :((

(#20) Joci93


Joci93
senior tag

Nem hiszem, Szegen elég sok Lacettit láttam már. :)

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#21) Joci93


Joci93
senior tag

Na tankoltam E10-et a kocsiba, 100 km után semmi gond nem jött elő. Lekopogom.. :K

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#22) szállitó válasza Joci93 (#21) üzenetére


szállitó
senior tag

Ha euro 4 es akkor nem is lehet semmi gond. Ha lesz nem most lesz hanem jó sokára... Én eddig is 100 ast tankoltam ezután is azt fogok van mol partner kártyán 20 ft + 5 multipont kedvezménnyel.

(#23) Joci93 válasza szállitó (#22) üzenetére


Joci93
senior tag

Azóta már én is csak százast rakok bele. :) A Te Lacettidnek nem füstöl a kipufogója? Nekem már tavaly is csinálta, de azt hittem, hogy ez tök normális. Nem fekete és nem is kék színű a füst. Inkább fehéres - szürkés. Majdnem 50km után is eregette a füstöt, remélem, hogy ez csak a hideg miatt van.

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#24) szállitó válasza Joci93 (#23) üzenetére


szállitó
senior tag

De füstől, nem izgat, az olajat ne egye az a lényeg!

(#25) rammstein99


rammstein99
csendes tag

Üdv, nekem is előjött a hiba, miszerint eleinte kanyarodásnál, motor leáll, szervó semmi, csak fékezni lehetett, utána indítást követően alapjáraton is lefullad a kocsi, természetesen üresben. Ezt megismételte ugyan abban a kanyarban, másnap, majd harmadnap már egyenesben is. Eléggé életveszélyes, EGR szelep, vagy mi a szöszt emlegettek sokan, hogy valszeg az, DE írják ,hogy egy hétre rá, ugyanígy előjön a hiba. Olvastam azt is, hogy kormoltassa ki a tulaj, adalékanyaggal, de a pontos megfejtést nem lelem,

vajon Hieronymus #1 hsz-e a megoldás?

We're just enthusiastic about what we do. //revolut,paypal,btc,transferwise//

(#26) Joci93 válasza rammstein99 (#25) üzenetére


Joci93
senior tag

Szia,

Ugyan ez volt nálam is. Amikor ledöglött a kocsi, akkor üresbe indításnál nyomni kellett a gázt, pár másodperc múlva kijött némi korom, ezután voltam EGR cserén. Lekopogom, azóta nem volt ilyen gond az autóval.

3 hete viszont az EGR nem zárt vissza indításnál és beragadt a check engine, a gyertyák kormosak voltak, ezért kaptak egy cserét.

Sokan javasolják, hogy le kell maszkolni az EGR-t és nem lesz gond a kocsival.

Furcsa, több ezer emberrel találkozunk és egyik sem fog meg igazán. Aztán megismerünk valakit, aki megváltoztatja az életünket. Örökre.

(#27) rammstein99 válasza Joci93 (#26) üzenetére


rammstein99
csendes tag

Köszönöm! Most egy darabig abbahagyta, (vajon a másik üzemanyagtöltő állomás?) ha előjön szólok , hogy EGR -el muszáj volt babrálnunk

We're just enthusiastic about what we do. //revolut,paypal,btc,transferwise//

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.