Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szakmai LOGOUT  »  [Re:] Gariztatás?

Hozzászólások

(#65) Ariadne


Ariadne
őstag

Ez a kis cikkecske számos ténybeli tévedést tartalmaz, nem tudom, minek hozták le ilyen formában... Hihetetlen, mennyire nem ismerik az emberek a szabályokat, ezt az eddigi hsz-ek jó része is bizonyítja. :O

Időközben nézegettem a törvényeket. Megtaláltam azt, hogy mióta ejú állampolgárok vagyunk, azóta nincs gariztatási idő, szal addig tartják bent a nagykerbe, amég akarják.

Ez nem így van, régen is volt, most is van 15 napos javítási határidő, a 151/2003 kormányrendeletben szereepl. Erre sajna csak törekedniük kell, de ha nem teszik, elállhatsz a szerződéstől és kérheted vissza a teljes vételárat. Az EU csatlakozás olyan szempontból nem változtatott sokat, hogy az EU szinten kötelező minimum jótállás/szavatosság (ott nem ismerik ezt a két fogalmat így) 2 év, aminek eleget teszünk, hiszen a szavatosság 2 év, tartós fogyasztási cikkekre 3 év, plusz van még egy kis extra kötelező jótállásunk jópár műszaki cikkre, ez 12 hónap, kedvező feltételekkel.

Nem hivatkozhat a kisker senki másra, sem a szervizre, sem a nagykerre, ugyanis fogyasztóként te csak és kizárólag a kiskerrel kötöttél szerződést, a többi se kutyád, se macskád, intézze el velük a gondjait a kisker.

Érdekérvényesítés: ha nem akarják csinálni, amit kell, 1. asztalcsapkodás 2. vásárlók könyvébe beírás 3. erre kötelesek válaszolni 30 napon belül (asszem 30, ez egy új szabály) 4. ebből egy példány a tied, azzal békéltető testület 5. jó esetben eldöntik az ügyet és a cég is megérti, mi az ábra 6. rosszabbik esetben bíróság, ha nagyobb értékről van szó.

Fontos: jótállásnál (10.000 Ft feletti értékű számtech cuccok pl.) illetve szavatosság első 6 hónapjában (minden más, vagyis 10.000 alatti számtech cucc!) a kereskedőn van a bizonyítási teher. Ez azt jelenti, hogy hacsak nem tudja bizonyítani független, pl. fogyvédelem által akkreditált bevizsgálással - melynek költségét ő állta - hogy kifejezetten vásárlóként te rontottad el a cuccot, köteles megjavítani, ha nem megy, cserélni (ugyanolyanra!), ha ez sem megy, a teljes (!) vételárat visszaadni. Ezek jogszabályi kötelezettségek, melyeknek kötelesek eleget tenni. Tehát nem dobhatnak vissza egy alaplapot amiatt, mert szerintük kimozdult rajta egy alkatrész vagy kicsit füstös - mutasson független (!) szakvéleményt, ami a szeirnt nem gyártási hiba, és akkor elhajthat. Különben NEM.

De ha nem csaptok az asztalra és hagyjtok, hogy pofátlanul hónapokig ''javítsanak'' egy cuccot vagy ''elégett/ez a pöcök is kilazult'' és hasonló dumákkal jogszerűtlenül elküldjenek, addig nem lesz változás. Nekünk is tennünk kell azért, hogy betartsák a számtech cégek a rájuk vonatkozó jogszabályokat, mert egyelőre igen ritka a jogszabálykövető magatartás a körükben...

mod: Mellékesen ''garancia'' mint olyan a magyar jogban nem létezik, ahogy a ''levásárlás'' sem...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Útvonal

Fórumok  »  Szakmai LOGOUT  »  [Re:] Gariztatás?
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.