Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szakmai LOGOUT  »  [Re:] Gariztatás?

Hozzászólások

(#51) adalbert1


adalbert1
veterán

Kopp-kopp-kopp.
Eddig szerencsére még csak egy 2-szeres cd olvasót kellett gariztatnom, ami csak 0.5-szeres sebeséggel olvasott vmiért. :)
Habár lehet hogy a vidkarimat is kell, előre félek, hogy elfogadják-e garanciális problémának, hogy kb.20-25 fokkal melegebb alapállapotban, mint kellene lennie. (az a baj, hogy viszonyítási érték csak a többi usertől van, a gyártó honlapján nincs ref. érték megadva.)

(#52) Yushchenko válasza adalbert1 (#51) üzenetére


Yushchenko
őstag

Attól tartok a pofádba röhögnek :(
Amúgy milyen kari, és hány fokos?

(#53) adalbert1 válasza Yushchenko (#52) üzenetére


adalbert1
veterán

Remélem ilyen nem lesz...

7600 GST, és 2d-ben alapórajelen gyári hűtéssel 77 fok. :((
Jó lenne, ha legalább a gyártónak lenne vmi. alapadata megadva, hogy mennyi a normál...
Játékok alatti terhelésnél úgy vettem észre, hogy visszaveszi a sebességet, hogy ne melegedjen túl, viszont atitool-lal tesztelve rommá fagy az egész. :(

(#54) Gery89


Gery89
csendes tag

Nekem a régi VGA-m volt gariztatva. Egy Asus Radeon 9550 GE. Nem volt macerás. Eleve nem gyári hűtővel vittem vissza a márkakereskedésbe és másfél hét után közölték velem, hogy kicserélik és át is tették rá a kicserélt hűtőt. Pedig én ba..am el! ;] ;] ;]

https://www.youtube.com/watch?v=K1q_YM3un-A

(#55) Gery89


Gery89
csendes tag

Ja meg még egy Sapphire Radeon 9600XT-t is visszavittem már és visszaadták az utolsó fillért is pedig itt is én csináltam rosszul vmit. :P (Vmi béta moddolt driver küldte az örök pixelek mezejére :O :O :D )

[Szerkesztve]

https://www.youtube.com/watch?v=K1q_YM3un-A

(#56) Yushchenko válasza adalbert1 (#53) üzenetére


Yushchenko
őstag

Jujjj... azt én is visszavinném a helyedbe... az tényleg nagyon sok :(

(#57) Yushchenko válasza Gery89 (#55) üzenetére


Yushchenko
őstag

LOL.. akkor te ügyes vagy

Amúgy ha megdöglik a kártyam akkor már elég nehéz leellenőrizni hogy ki volt a hibás.. Ez a jó a tuningba.. Szénnéég visszaviszed :) (csak legyen pótprocid :DDD )

(#58) Rover623 válasza athomi (#50) üzenetére


Rover623
félisten

Erre aztán büszke lehetsz...
Lopás, garázdaság...méltó válasz lett volna bármelyik a téged ért (vélt) sérelmekre...;]
10-15.000 évvel ezelőtt megállta volna a helyét, csakhogy azóta a homo sapiens elindult a civilizálódás felé...ha nem vetted volna észre...:C
Ha esetleg azt fontolgattad volna, hogy feltöröd a cég weblapját, még megbocsátható lett volna...az sem lett volna törvényes, de legalább stílusos...márpedig a stílus maga az ember...:P

primus inter pares

(#59) Hosssszu


Hosssszu
őstag

Nekem is volt egy esetem, még akkor amikor a P3 volt a menő!
Vettem én is egy alaplapot (valami VIA volt), szépen kisütöttem rajta az integrált hangkártya mikrofonbemenetét (addig zúgott minden lejátszás, amíg volt a micbemenetnek hangerő) visszavittem a boltba -mondva, hogy rossz a hangkártya- ott volt vagy 3 hétig, mire ők azt mondták hogy a negyker szerint semmi baja! (addigra szereztem egy új kártyát, és leszartam! Már bánom!) És most jön a poén: Elfelejtettem, hogy a gép BIOS-ból le volt kódolva, és érdekes módon ugyanaz volt a kód akkor is, mikor visszakaptam az elvileg ''bevizsgált'' alaplapot! Kicsit furcsa? Már bánom, hogy nem kértem el a panaszkönyvet! (már, ha van ilyen a számtekboltokban...)

(#60) athomi válasza Rover623 (#58) üzenetére


athomi
veterán

Sajna én ilyen vagyok ha megpróbálnak meglopni. Valakinek azonban úgy látszik mindegy 20eFT.
A szrvízba mikor bementem nem volt bent senki erre bejön egy ''hölgy'' a kezébe és valami irgalmatlan bunkó módon megkérdezte, hogy nálam csak így szokás bemenni egy üzletbe. Én mondtam, hogy bejöttem, hangosan köszöntem és ön meg csak 2 percel később jött be hozzám kávéval a kezébe munkaidőbe, felháborodva. Úgy látszik ma már egy nyitott üzletbe sem szabad bemenni (biztos telefonálnom kellett volna, hogy tud-e fogadni) nehogy dolgoznia kelljen valakinek.
Ezzel a nővel kellet volna kedvesnek lennem. Vagy én lépek a tökére vagy ő az enyémre.
Hát én nem vártam meg míg az enyémre lépnek.

(#61) LALA_kiraly


LALA_kiraly
senior tag

Szerintem a mustár szervíze viszi a prímet. Anno vettem egy dvd írót. Jó fajta LG-t a ram miatt, jó drágát. Pár hónap múlva bedöglött. Visszaviszem, cseréljék ki, mondják jöjjek vissza pár nap múlva. Visszamegyek, nem találtak semmi problémát, de elébem raktak egy 2500 Ftos számlát. Nem akarták visszaadni, míg ki nem fizetem, így csak elhoztam. Hazamegyek, sz@r. Vittem 5db dvd-t is, h próbálják meg azzal. Erre ők tökéletesen megírtál, fizethetek megint... A dvd-ket persze nem tudták felmutatni. Azért egy hét alatt 5000 csak vizsgálatra sok. Ott hisztiztem, fogyvédőkkel fenyegetőztem, mire előttem kipróbálták. Lám csodát, nem megy. Na ekkor küldték el nagykerbe, és egy hétre rá kicserélték. A bevizsgálási díjamat, meg mutogathattam.
Na ez az a bolt, ahol nem szabad vásárolni...

50/1160-447 Találkozhatunk: 21, 22.ker

(#62) aXXon


aXXon
senior tag

Többféle gondolat megfogalmazódott bennem az írást és a topikot olvasgatva, de ezeket inkább nem írom le, szerintem mindenkinek jobb lesz így ;]

Emlegetted itt többször ezt az általad ''15napos gari törvény'' -nek nevezett rendeletet. Elmondom akkor, hogy azzal sem lettél volna sokkal előrébb, ugyanis azt meg munkanapban mérték, azaz a 15nap, az 3 hétnek felelt meg. Emlékeim szerint legalábbis.

Egyébként valóban volt egy-két szar szérai a chieftec tápokból, de hála istennek nagyságrendileg nem ez a jellemző rájuk és a sirtec sem annyira szar, mint amennyire, de hát mégis :)) Volt/van ám chieftec belsős chieftec is.

"Van, amikor azt hiszed rosszabb már nem lehet. Erre két dolog mindig rácáfol: a Firefox és a magyar kormány ;)" - bartucc // ''Ember Te asztán nem kímélsz senkit, odab@szol a fílingnek!'' by Lev Andropov

(#63) Yushchenko válasza aXXon (#62) üzenetére


Yushchenko
őstag

De akkor legalább tudom, hogy 3 hét múlva meglesz, és nem az, hogy lehet hogy fél év múlva.

(#64) LALA_kiraly válasza Yushchenko (#63) üzenetére


LALA_kiraly
senior tag

Ha nincs rajta fizikális vagy égési sérülés.
Ennek a bevizsgálási is pár nap
Összeadva nem is olyan kevés. :(

50/1160-447 Találkozhatunk: 21, 22.ker

(#65) Ariadne


Ariadne
őstag

Ez a kis cikkecske számos ténybeli tévedést tartalmaz, nem tudom, minek hozták le ilyen formában... Hihetetlen, mennyire nem ismerik az emberek a szabályokat, ezt az eddigi hsz-ek jó része is bizonyítja. :O

Időközben nézegettem a törvényeket. Megtaláltam azt, hogy mióta ejú állampolgárok vagyunk, azóta nincs gariztatási idő, szal addig tartják bent a nagykerbe, amég akarják.

Ez nem így van, régen is volt, most is van 15 napos javítási határidő, a 151/2003 kormányrendeletben szereepl. Erre sajna csak törekedniük kell, de ha nem teszik, elállhatsz a szerződéstől és kérheted vissza a teljes vételárat. Az EU csatlakozás olyan szempontból nem változtatott sokat, hogy az EU szinten kötelező minimum jótállás/szavatosság (ott nem ismerik ezt a két fogalmat így) 2 év, aminek eleget teszünk, hiszen a szavatosság 2 év, tartós fogyasztási cikkekre 3 év, plusz van még egy kis extra kötelező jótállásunk jópár műszaki cikkre, ez 12 hónap, kedvező feltételekkel.

Nem hivatkozhat a kisker senki másra, sem a szervizre, sem a nagykerre, ugyanis fogyasztóként te csak és kizárólag a kiskerrel kötöttél szerződést, a többi se kutyád, se macskád, intézze el velük a gondjait a kisker.

Érdekérvényesítés: ha nem akarják csinálni, amit kell, 1. asztalcsapkodás 2. vásárlók könyvébe beírás 3. erre kötelesek válaszolni 30 napon belül (asszem 30, ez egy új szabály) 4. ebből egy példány a tied, azzal békéltető testület 5. jó esetben eldöntik az ügyet és a cég is megérti, mi az ábra 6. rosszabbik esetben bíróság, ha nagyobb értékről van szó.

Fontos: jótállásnál (10.000 Ft feletti értékű számtech cuccok pl.) illetve szavatosság első 6 hónapjában (minden más, vagyis 10.000 alatti számtech cucc!) a kereskedőn van a bizonyítási teher. Ez azt jelenti, hogy hacsak nem tudja bizonyítani független, pl. fogyvédelem által akkreditált bevizsgálással - melynek költségét ő állta - hogy kifejezetten vásárlóként te rontottad el a cuccot, köteles megjavítani, ha nem megy, cserélni (ugyanolyanra!), ha ez sem megy, a teljes (!) vételárat visszaadni. Ezek jogszabályi kötelezettségek, melyeknek kötelesek eleget tenni. Tehát nem dobhatnak vissza egy alaplapot amiatt, mert szerintük kimozdult rajta egy alkatrész vagy kicsit füstös - mutasson független (!) szakvéleményt, ami a szeirnt nem gyártási hiba, és akkor elhajthat. Különben NEM.

De ha nem csaptok az asztalra és hagyjtok, hogy pofátlanul hónapokig ''javítsanak'' egy cuccot vagy ''elégett/ez a pöcök is kilazult'' és hasonló dumákkal jogszerűtlenül elküldjenek, addig nem lesz változás. Nekünk is tennünk kell azért, hogy betartsák a számtech cégek a rájuk vonatkozó jogszabályokat, mert egyelőre igen ritka a jogszabálykövető magatartás a körükben...

mod: Mellékesen ''garancia'' mint olyan a magyar jogban nem létezik, ahogy a ''levásárlás'' sem...

[Szerkesztve]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#66) Sipi16


Sipi16
senior tag

Én egy MSI dvd íróval szívok 2 kéve... :S ami most van elvileg +/-os de csa +os lemezt ír de vicces. Mostmár semmilyen lemezt nem ír :S:S de már nem érdekel a garancia mert több időm megy el míg kimegyek budaörsre meg vissza :S:S

Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...

(#67) Yushchenko válasza Ariadne (#65) üzenetére


Yushchenko
őstag

lol, bocs szabadidőmbe nem olvasom a közlönyt.

(#68) Ariadne válasza Yushchenko (#67) üzenetére


Ariadne
őstag

Ezt nem is várja el senki. De manapság elég sok forrásból utána lehet nézi annak, mihez van jogod és mihez nem, jelesül a fogyasztóvédelem is telefonon, írásban, mailben egyaránt korrekt tájékoztatást ad a jogaidról. Ők már csak tudják. ;) Plusz én most leírtam pár dolgot, hogy aki olvassa, az már könnyebben boldoguljon. :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#69) Yushchenko válasza Ariadne (#68) üzenetére


Yushchenko
őstag

erre csak azt tudom mondani: :R

(#70) SP!T


SP!T
addikt

Hali! Nekem régebben egy Abit NF7-es lapom halt meg, nem adott képet. Az AGP végén lévő pöcök, amivel ki lehet segíteni a VGA-t letörtem sajnos, így mondták, hogy elküldik a forgalmazónak, ha ők vállalják a gari adnak újat. Kb 1 hónap alatt megvolt, kicserélték egy zsír újra. Én sem tudom mi volt ennyi idő, de legalább cserélték...

Másik eset: haveromnak meghalt egy MSI K8N Neo2 lapja. Elment a boltba, ahol vette. Azt mondták, hogy felveszik a kapcsolatot a forgalmazóval, hogy szerezzenek egy új lapot, mert neki csont ugyan az a lap kellett, nem akart cserélni másra. Nap mint nap a boltba járt, hogy foglalkozzanak vele, majd végre adtak neki egy időpontot, hogy ő menjen el az új lapért. Nem értem miért neki kéne szaladgálnia ezért, de úgy gondolta igy legalább végre meglesz... El kellett mennie valami raktár féleségbe, ahol tonnára áltak az MSI lapok. Kezébe nyomtak egy OEM cuccot, hogy tessék... Doboz, cd, minden kellék nélkül. Haverom kiakadt és elkezdett hepajkodni, hogy nem egy oem cuccot vett, ugyhogy kér minden tartozékot hozzá. Itt már teljesen kiakadt, hisz 2 hónap alatt jutott el idáig. Végül adtak neki egy P4P800 Delux lapnak a dobozáz és a többi MSI lap dobozból kivették a kellékeket (cd, könyv stb) és belerakták. Ez így szerintük BOX cucc? Nah mind1. Elég gáz, h 2 hónapot szenvedett, ő járt utána, ő ment el érte és még azt sem kapja vissza ami a gari papiron áll...

[Szerkesztve]

There's a device that I've been using called a whoop.

(#71) izriot


izriot
tag

Na ez a gáz, ha nincs az embernek nagy szája és nem veri aztalt akkor meg van lőve, mert egyébként mindenki ott akar kibaszni vele ahol csak tud. Én még egy normális céggel sem találkoztam. Értitek, mikor visszamegyek a boltba, hogy bocsi cseréljétek ki a házat amit 3 órával ezelött vettem nálatok mert otthon kibontva kiderült hogy leszakadt az eleje, és a srác csak annyit tud mondani hogy bocsi, de már kivitted az üzletből, akkor kérdem én, a garancia mit jelent? XD Hát azt hiszem akkor életemben először voltam olyan pipa hogy elkezdtem ~20 ember elött kurv@anyázva ordibálni : ) De ez csak egy eset. Nekem igazábol a boltokbol elegem lett. Nem is tudom mi volt amit utoljára boltban vettem. Kézalatt szoktam apropiacon beszerezni mindent, kb ott is ugyanannyit ér a garancia, viszont nem kap az ember idegösszeomlást. Ismerni kell a megbízható eladókat, meg kérni kell mindenre 1 hét próbagarit és kész. Ha tényleg hibás a cucc akkor 1 hetes stesszteszt alkalmával ugyis kiderül...

(#72) wwenigma válasza Ariadne (#68) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Ariadne: azóta is jól működik a gariztatott DVD irom, amihez te segitettél hozzá pár ''formanyomtatvánnyal''.

Mindenkinek, csak keményen, ha elszáll egy IC , ŐK bizonyitsak, ha szednek szakvéleményt, a gyártóig kell elmenni. Itt az internet, minden közelebb van! :) Tajvan is :)

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#73) djtoomi válasza Blaise (#5) üzenetére


djtoomi
addikt

Ennek nagyon tudok örülni.Én december 21-én vittem be asus vga-mat és azóta nem tudják hol a vga.Se pénz,se vga,se semmi. :((( :((( :((( :(((

Minden ötödik ember kínai. Mi is öten vagyunk a családban, tehát valaki kínai. Lehet apu, vagy anyu. Lehet a bátyám Sanyi, vagy az öcsém Ho-Xiao-Pen. Szerintem Sanyi az.

(#74) wwenigma válasza djtoomi (#73) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Papir van róla? Mondjad nekik, lopas miatt feljelented, ha maskepp nem megy...

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#75) Yushchenko válasza wwenigma (#74) üzenetére


Yushchenko
őstag

egyetértek... fogyasztó védőkkel kell fenyegetőzni, de ebben a topicban adnak 1-2 jó ötletet.

(#76) tanulosSrac


tanulosSrac
csendes tag

sziasztok!

az a helyzet h van 1 tönkrement asus v9999/td 6800 -om amit szeretnék gariztatni! csak ezt a topikot találtam ahova beférne...vagy hírdessem meg apróban? vagy 1általán van rá esély h találok embert rá? o.O

(#77) Calibos válasza tanulosSrac (#76) üzenetére


Calibos
addikt

Vidd oda vissza ahol vetted!

(#78) ollie válasza tanulosSrac (#76) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Most mi a probléma? Ha él még a gari, akkor visszaviszed oda, ahol vetted. Ha meg nem, akkor nem lehet gariztatni, max csalással, de az bűncselekmény.

***

(#79) tanulosSrac


tanulosSrac
csendes tag

naja lejárt a gari;) és gondoltam van vki akinek még megvan... és esetleg...stb...
de akkor ezek szerint ez nem fér bele a forumetikett-be? o.O

(#80) Calibos válasza tanulosSrac (#79) üzenetére


Calibos
addikt

bingo :D

(#81) Yushchenko válasza tanulosSrac (#79) üzenetére


Yushchenko
őstag

LOL
Lejárt garis alaplap :DDD Nagy pénz lehet :U

(#82) tanulosSrac válasza Yushchenko (#81) üzenetére


tanulosSrac
csendes tag

ehh...

1.ez 1 videókártya...

2.nem eladni akarom hanem keresni 1 embert akinek ilyen kártyája van és még van garija (matricája) amit én megvennék és így le tudnám gariztatni...

jo 7végét for all!

(#83) Yushchenko válasza tanulosSrac (#82) üzenetére


Yushchenko
őstag

én kérek elnézést :D

(#84) Yooha


Yooha
aktív tag

Nekem a DVD íróm ment tönkre, bevittem a boltba, azt mondták egy hét.
Egy hét múlva, hogy még egy hét, Pesten van a cucc (ha vidéki vagy, meg vagy lőve)
Harmadik héten még mindig Pesten volt, de akkor a kezembe nyomtak egy újabb típust, hogy ''bocsi hogy ennyit vártál, tessék'' (papírral persze).

Én a kardomat a kezemben hordom. Te a tiédet a szívedben és az elmédben. Ahogy én látom, ez 2:1 fegyverelőny a részedre.

(#85) uratti


uratti
tag

Hali
valaki tudna segíteni ?
egy LG LCD-t kellene gariztatni
csak egy üres gar levelem van és nem tudom hogyan kellene bevinni a szervízbe javításra!

Aláírtam

Útvonal

Fórumok  »  Szakmai LOGOUT  »  [Re:] Gariztatás?
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.