Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Prof


Prof
addikt

Na akkor johetnek mostmar a miniITX Kaveri-s Steam Machine-ak. :DDD

(#2) Zoli0726


Zoli0726
aktív tag

Ha olyan jók lesznek a meghajtók, mint linuxon, akkor a steam os-nek befellegzett. :N
Ritka nagy parasztság az AMD-től legalábbis mindenképp, hogy a kernel driver gyorsabb, és jobb energiagazdálkodással rendelkezik, mint a saját készítésű driverük. A 2d gyorsítás meg kritikán aluli. Fglrx-el még az áttűnési animációk sem folyamatosak egy mobility 6750-en, galliummal meg hasít mint a szélvész. Vicc.

(#3) kenand válasza Zoli0726 (#2) üzenetére


kenand
veterán

Vért kell izzadni Linuxon azért, hogy a 3d gyorsítás egyáltalán működjön (még ha lassan is)
Mesze van még attól, hogy használható legyen.
Hát még talán az is jobb lett volna, ha OSX alapú lenne. (legutóbbi OSX ingyen tölthető)
Persze ott az Applenek kellett volna gyártani a hardware-t..( pontosabban gyártani az Apple sem gyárt csak gyárttat)

(#4) dgabor80


dgabor80
tag

Tuti, hogy a 3D-ben valakinek pénz van... :DD
lehet hogy egy "iparág" is épült már rá...
a szabad fejlesztők meg mehetnek a....

„Nem kell megtenned, a túlélés nem kötelező.” W. E. Deming

(#5) Lacccca87


Lacccca87
őstag

"SteamOS elkészítése eleve nem könnyű feladat"

Mi olyan nehéz abban hogy csináltak egy debian fork-ot (de talán még azt se), aztán berakták automata indításba a Steam BP módban.....

(#6) Abu85 válasza Lacccca87 (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egész OS késleltetését redukálni kell, mert jelen pillanatban egyik Linux+OpenGL+driver kombináció sem elég jó a VR-hez, amit a Valve eléggé támogat. Szóval a SteamOS az OS oldalán minimalizálja a késleltetést, míg az API oldalán ezzel nem tudnak mit kezdeni önmagukban, de már tárgyalnak a gyártókkal, hogy szedjék ki az agresszív kötegelést a driverekből, hogy csökkenjen a késleltetésük.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) n4n3x


n4n3x
csendes tag

A kérdés az hogy az AMD VÉGRE hajlandó lesz-e normálisan működő LINUXOS grafikus drivert tákolni, mert ami most van az kritikán aluli (r9 280x, Euro Truck Simulator 2, Kubuntu 13.10, legjobb esetben 30 FPS :W )
Szerintem ez SteamOS-en dedikált Steamboxon se fut jobban :U
Ha sikerül a driver fejlesztés, akkor lesz létjogosultsága a steamos-nek a piacon, addig bukásszaga van az egésznek :(

(#8) Abu85 válasza n4n3x (#7) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A legfőbb probléma a SteamOS-sel nem a driver. Az csak döntés kérdése. Senki sem koncentrál 1%-os piaci részesedésű rendszerre. Maximum a Valve kérése miatt, de a CES-en a "puszi Gabe-nek effektus" mellett sok kétely merült fel. A gyártók nem mondják ki, mert partnerek, de logikusan átgondolva a SteamOS-re sokkal kevesebb játék érhető el, mint Windowsra, és a top játékok grafikai minősége is rosszabb, mint az MS rendszerén. Mindemellett még sebességben is rosszabbul fut, amit többen mondtak, hogy nem a driver hibája, mert az alkalmazás fejlesztője nem figyel oda. Egyszerűen elég ha fut alapon készül a portolt szoftverek többsége.

A labda a stúdióknál pattog, mert senki sem írja meg helyettük az OpenGL portot. A fejlesztők érve meg annyi, hogy ha bizonyít a SteamOS, akkor figyelünk rá.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) dabadab válasza kenand (#3) üzenetére


dabadab
titán

"Vért kell izzadni Linuxon azért, hogy a 3d gyorsítás egyáltalán működjön (még ha lassan is)"

Arra gondolsz, hogy az ember a csomagkezeloben, ami minden mas szoftver telepiteset is vegzi, rabok a megfelelo (Nvidia v AMD) driverre? (Kiveve, ha elore van telepitve es automatikusan hasznalja a megfelelo drivert, mint pl Openelecben, ahol a usernek konkretan semennyit nem kell azzal torodnie, hogy milyen videokartyaja van meg drivere.) Ha ez vert izzadas, akkor a windowsos megoldas meg mar kereszthalal, vagy micsoda? :U

Mondjuk az teny, hogy az AMD-nek a linuxos driveren azert meg dolgozni kellene.

(#8) Abu85: "Senki sem koncentrál 1%-os piaci részesedésű rendszerre."

Lehet, hogy konzumer desktopkent tenyleg ekkora a reszesedese, de pl. renderfaromokban nem Windowsok szoktak lenni, ahogy HPC clustereken sem.

"logikusan átgondolva a SteamOS-re sokkal kevesebb játék érhető el, mint Windowsra, és a top játékok grafikai minősége is rosszabb, mint az MS rendszerén."

Ugyanezt barmelyik konzolrol is el lehet mondani, aztan megse temeti senki se az X1-et meg a PS4-et.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#10) Abu85 válasza dabadab (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A SteamOS a konzumer részt célozza meg.

Mert a konzolpiac már bizonyított. A Valve koncepcióját még maguk a partnerek sem értik teljesen. Jelenleg támogatják ... lehet, hogy siker lesz, csak senki sem tudja, hogy mitől lehetne az. De sorolni lehet, mitől lehetne bukás:
- exkluzív cím nulla
- sebességben és grafikában a játékok egy része rosszabb, mint Windowson
- a SteamOS előnye a big picture, ami ugyanúgy van Windowson
- a windowsos játékfelhozatal töredéke érhető csak el
- a nagy kiadók támogatását nem nyerte el a Valve

A SteamOS szerintem egy elhamarkodott reakció a konzolokra. Értem én, hogy a Valve számára gáz, hogy a PC nem a nappaliba való, és ne adja az isten, de mondjuk ki kellene adni a HL3-at, hogy pénzük legyen. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) marcias


marcias
őstag

Az exkluzív címek teljes hiányát én sem értem. Illetve, legalább azt vártam volna, hogy a bemutatókor 4-5 AAA linuxon futó címre fény derül majd. Volt akár egy is? Ez így azért minimum érdekes lesz. :U
Igaz még nem most kezdődik a hardverek árusítása, így ezen még lehet dolgozni, talán. Vagy tényleg senki sem csinálja meg Linuxra a játékát?

Az optimista felem viszont azt mondja, ez nem egy azonnali sikertörténet lesz. Áttörő sikert igazából ők sem, és senki sem várt, aki kicsit is a realitás talaján mozgott. Kitartó, szorgos munkával viszont szerintem van potenciál a platformban. Több évben gondolkozva.

[ Szerkesztve ]

Steam: marcias88

(#12) Abu85 válasza marcias (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A nagy kiadók mondták, hogy előbb eredményeket akarnak, aztán lehet tárgyalni a támogatásról. Szóval ez a része a dolognak minimum 2015-2016 körül fog megtörténni, mert nagyjából egy év lesz az az időtartam, amíg a kiadók várni fognak, hogy a Valve bizonyítsa a SteamOS létjogosultságát.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Bici válasza Abu85 (#10) üzenetére


Bici
félisten

Én azért a driverek minőségében is keresem annak okát, hogy miért 1%-os a desktop linux részesedése, illetve miért születik kevés komoly játék linuxra.
Megnézném azt a fejlesztőt, aki szeret úgy fejleszteni, hogy közben olyanokkal kell megkűzdenie, hogy egyik gyártó ezt a funkciót nem támogatja a linux driverben, a másik meg azt, a harmadig meg éppen ki tudja mivel szivatja a népet. Így kénytelenek arra a grafikai szintre törekedni, amivel mindegyik gyártó drivere stabilan megbírkózik. Ez a szint nyilván jócskán elmarad a Windows-ostól.

Ha tényleg lesznek windows szintű driverek, akkor az szerintem nagy löketet ad a linuxos jétéknak, illetve általában a linux használatnak. Nyilván nincs veszélyben a Win trónja, de mondjuk 2-3%-ra (csak tippeltem) fel is mehet a linuxos tábor, néhány év alatt.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#14) bunevo válasza Prof (#1) üzenetére


bunevo
tag

"Na akkor johetnek mostmar a miniITX Kaveri-s Steam Machine-ak"

Én is annak örülnék a legjobban, viszont ha jól értem a Valve most még nagyon nem ebbe az irányba gondolkodott.
Pedig milyen jó lenne egy olyan Steam OS, ami valódi új alternatíva lenne. Talán meg lehetne találni egy piaci rést, mert a Windows DX-beteg, az Android java-val döcög optimalizálatlanul, a Linux robusztus, kényelmetlen, és driver-hiányos, OSX meg más tészta (bár ott is lehetne potenciál).

Szóval nekem nagyon tetszene egy kicsi, egyszerű, de jól optimalizált OS, ami direkt csak játékra, netezésre, médialejátszásra és saját appokra lenne kitalálva, és páldául komoly HSA, Huma, hQ és Mantle támogatást élvezne.

(#15) Lacccca87 válasza Abu85 (#10) üzenetére


Lacccca87
őstag

Abszolute nem kellene ilyen szutykokkal foglalkozniuk.
Lenen bőven más dolga is:
-rendberakni a steam klienst
-növelni a stabilitást a steam rednszereknek/háttérrendszereknek
-karbantartani a szervereket/softwarekörnyezeteket amiket létrehoztak (pl workshop)
-készíteni az HL3/EP3-at

és még lehetne sorolni.
Nem hisze hogy ennyire aggódniuk kellene azon hogy a konzolok és a csökkenő PC eladások miatt gázba lennének, meg főleg nem összerúgni a port az MS-el cska mert ők is csináltak egy online boltot (van még legalább ezer másik webalapú online játékbolt).

Amit elég lett volna nekik megcsinálni az csak a kontroller szerintem.

(#16) marcias válasza Abu85 (#12) üzenetére


marcias
őstag

Nyilván ez a tyúk/tojás esete, vagy akár a wii U-t is lehetne mondani... annyi különbséggel, hogy ott van a streaming opció, meg pár tucat indie játék natívan. A kiadókat nyilván meg lehet érteni, hogy megtérülést szeretnének ha már megcsinálják a linux verziót. A Valve-nak meg nincs akkora tőkéje, hogy akár veszteséggel is, de megtolja ezt a folyamatot (értsd: kifizeti a portolás költségeit). Így marad a lassú út. Azért maga a Steam is nagyon kicsiben indult... aki még emlékszik rá, milyen volt 2004-ben, és milyen most.

Steam: marcias88

(#17) dabadab válasza marcias (#16) üzenetére


dabadab
titán

"Nyilván ez a tyúk/tojás esete, vagy akár a wii U-t is lehetne mondani... annyi különbséggel, hogy ott van a streaming opció, meg pár tucat indie játék natívan"

Mondjuk indie-jatekok Linuxra is vannak, meg a Valve a sajat cuccait lelkesen portolta.

DRM is theft

(#18) mzso válasza kenand (#3) üzenetére


mzso
veterán

Ott annyira nem gáz mert sok mindenre nem tudod használni...
De a SteamOS-nél már igen csak az lesz.

(#19) M@trixfan válasza Abu85 (#10) üzenetére


M@trixfan
addikt

Szerintem egy nagyon hosszútávú tervnek vagyunk most a legelején, amiből most szinte semmi sem látszik. Mostani formájában semmi értelmét nem látom a Linuxon való játéknak, még Mac-en sem szoktam játszani OS X alatt.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#20) Prof válasza bunevo (#14) üzenetére


Prof
addikt

Ez mind szep, csak a hardver kb. ingyen van a fejleszto/support meg aranyaron hozza kepest. Ergo ez kabe olyan, mint varni a telapot ;]
A cegvezetoket a penzugyi hatekonysag izgatja (tobb le-tobb auto/haz-tobb kurva) a muszakira tesznek magasrol, ha nem hoz tobb penzt.

[ Szerkesztve ]

(#21) Abu85 válasza Bici (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenki így fejleszt Windowsra. Oda sincsenek tökéletesen egyező driverek. A fő különbség, hogy Windowson vannak olyan fejlesztőkörnyezetek, melyekkel hatékonyan össze lehet rakni egy játékot. Linuxon ez eléggé hiányos. A Valve foglalkozik ezzel manapság, de eddig mindenki fütyült az egészre.

Eleve ott kezdődik a gond, hogy a Linux még Carmack szerint sem alkalmas játékokhoz, illetve az, hogy a disztribúciók esetében is semmibe veszik a komoly játékfejlesztők igényeit. Egyszerűen beletörődtek, hogy a Linux nem lesz komoly gaming platform. Ezt tulajdonképpen senki sem akarja, csak a Valve.

Aki Windowsról megy Linuxra és játékos az csalódni fog. Ilyenre nem vágyik a Linux közösség.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Abu85 válasza marcias (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem nagy dolog Linuxra portolni egy játékot. Kevesen tudják, hogy minden motornak és ezzel játéknak van alapból OpenGL portja. Egy ideig párhuzamosan fejlesztik ezeket, aztán az egyik API-ra jobban koncentrálnak. Ez jellemzően a DX lesz. A Metronak is azért készült el a Linux portja, mert ott volt a játékban az OpenGL támogatás. Aktiválták, leporolták, kikapcsolták az extra effekteket, amik OpenGL alatt nem működtek és az alapvető fejlesztés/ellenőrzés mellett ki is adták. Pár hetes meló volt. Egy AAA produkció költségeinek szintjén filléres tétel volt.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#23) direwolf


direwolf
őstag

Én bízom benne, hogy lesz a SteamOS-ből valami. MS már túl sokat ült a DirectX-en, gyakorlatilag ez (és a megszokás) élteti a Windowst.
A kétkedőknek csak annyi, hogy gondolták-e volna 5 éve, hogy a telefonjukon egy gányolt JAVA virtuálgép fog futni Linux kernelen? Aztán most hol tartunk... :)

"I've seen things you people wouldn't believe"

(#24) dabadab válasza Abu85 (#21) üzenetére


dabadab
titán

"A fő különbség, hogy Windowson vannak olyan fejlesztőkörnyezetek, melyekkel hatékonyan össze lehet rakni egy játékot. Linuxon ez eléggé hiányos"

A Unity (ami talan a legnepszerubb engine) van Linuxra, meg eleg sok minden mas is, pl. ugye Source is :)

"Eleve ott kezdődik a gond, hogy a Linux még Carmack szerint sem alkalmas játékokhoz"

Mondjuk ilyet pont nem mondott, egyaltalan.

DRM is theft

(#25) Bici válasza Abu85 (#21) üzenetére


Bici
félisten

Értem.
Viszont kiváncsi lettem, hogy mivel indokolja azt Carmack, hogy a linux alkalmatlan játékra.
Ezt ki tudod fejteni?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#26) dabadab válasza Abu85 (#22) üzenetére


dabadab
titán

"Nem nagy dolog Linuxra portolni egy játékot."

Ez erosen fugg rengeteg tenyezotol - attol, hogy mennyire tamaszkodtak win-only librarykre, vagy ha kulso engine-t hasznaltak, akkor annak letezik-e linuxos portja (ha nincs, akkor gyakorlatilag game over), stb.
Vegeredmenyben a portolas nehezsege a majdnem trivialistol a gyakorlatilag lehetetlen skalan barhol lehet.

"Kevesen tudják, hogy minden motornak és ezzel játéknak van alapból OpenGL portja."

Ez mennyire biztos info? A CryEngine pl. full DX-nek latszik.

DRM is theft

(#27) Abu85 válasza dabadab (#24) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Unity az semennyire nem alkalmas olyan szuperprodukciókat összerakni, mint a Battlefield, a Crysis, a Tomb Raider, stb.
De magának a Linuxnak is az a gondja, hogy messze van attól a szinttől, amit a Windows kínál a játékfejlesztőknek. Nincsenek elég jó fejlesztőkörnyezetek az egészhez. Előbb ezen kell változtatni.

(#25) Bici: Ugyanaz, mint a többi fejlesztőnek. A Linux fejlesztésénél nem fókusz a játék. Semennyire, így hiányoznak a szuperprodukciók kényelmes fejlesztéséhez szükséges SDK-k.

(#26) dabadab: A CryEngine-nek is van. Minden motort érdemes két API-ra fejleszteni a diagnosztika miatt. Aztán a fejlesztés egy szakaszában csak az egyiket folytatják, de a másik kódot nem veszik ki, csak nem fejlődik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) pakriksz válasza Bici (#25) üzenetére


pakriksz
őstag

ő nem indokolja, az indokolja honnan kapja a támogatás. Nem ez a első 180 fokos fordulata, minden évben eljátssza valamivel.

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#29) MCBASSTION válasza dabadab (#24) üzenetére


MCBASSTION
aktív tag

Unity EDITOR tudtommal nincs meg linuxra, ergo csak kiadni lehet ra jatekokat, fejleszteni ott nem.
Ha jol sejtem akkor a win32 api a ludas a dologban :P

windows7sins.org

(#30) Nowhereman válasza Zoli0726 (#2) üzenetére


Nowhereman
őstag

Kár, hogy az általad dicsért gallium-DRI drájver is nagyrészt az a paraszt AMD pénzén készül.

más:
Ha meg már a Unity-ről van szó, annak Linux alá már van stabil 64 bittes változata, Windiws és OSX alá nincs.

Utánam a kondenzcsik!

(#31) sz.balazs.95


sz.balazs.95
veterán

A Steam OS a gyakorlatban miben nyújt többet egy Ubuntu+Steam+Big Picture-höz képest? :F

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#32) Lacccca87 válasza sz.balazs.95 (#31) üzenetére


Lacccca87
őstag

Csak az Ubuntu nem stimmel mer az debian de a többi az ok :)

(#33) sz.balazs.95 válasza Lacccca87 (#32) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

Azt tudom, hogy a SteamOS Debian alapú.
A kérdés az, hogy játszás szempontjából jobb-e - és ha igen, miben - a Steam OS, mint egy „mezei” Ubuntu + a Linuxos Steam kliens Big Picture módban?

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#34) #65675776 válasza Abu85 (#12) üzenetére


#65675776
törölt tag

Szóval ha már mások pénzén kiforrta magát a dolog, akkor esetleg el fognak kezdeni ők is foglalkozni vele. Mondjuk nem is számítottam másra.

(#35) Abu85 válasza #65675776 (#34) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Szerintem a legtöbben nem így állnak hozzá. Egyszerűen csak nem értik, hogy mitől forrná ki magát a dolog. Ezért a kiadók nem hibáztathatók. Józan paraszti ésszel átgondolva én sem értem, hogy ez a SteamOS mitől lenne sikeres. De mindegy a kiadók nem mondtak csípőből nemet, ha elér 20%-os összesített részesedést, akkor támogatják.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) SityiSXT


SityiSXT
őstag

Pont azon tunodom, hogy az egyetlen AAA cim, ami be van jelentve SteamOS-re, az a Project CARS... Van meg mas is, vagy ez lesz a kvazi huzocim?

(#37) kicsizoz


kicsizoz
csendes tag

Azt érzem sokan félreértitek a SteamOS szerepét, születésének okát.
Elsősorban nem a konzolok ellen indult, hanem menekül a Windows esetleges bezárása elől.
Ha az MS is bevezeti az asztali gépen valamiféle market-et és csak onnan telepíthetsz játékot, a steam-nek vége. Vagy valamilyen formában hátráltatja a PC-s játékok terjedését/hatékonyságát, pl. a directX elsorvasztásával, így a konzolja felé terelve a felhasználókat...
Tehát szerintem a Valve nem új területet akar meghódítani, hanem próbál előre menekülni.

(#38) Lacccca87 válasza sz.balazs.95 (#33) üzenetére


Lacccca87
őstag

Semmiben.
Ennek az egész koncepciónak nincs értelme egyébként, nem tudom miért pattant ki ez a fejükből de felesleg. Abba sem vagyok biztos hogy nem az OEM gyártók beszélték rá őket hogy esetleg egy újabb plecsni hátha azzal több fogy majd a PC-k ből. OS-- megint csak ilyen, ha akarják akkor meg tudják úgy csinálni a steam telepítőjét hogy telepítés közbe bejelölhessük hogy automatikusan szeretnénk indítani és hogy desktop vagy bigpicture módba.

(#39) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Odébb van még szerintem, mire ez tényleg használható lesz.

(#40) #65675776 válasza Abu85 (#35) üzenetére


#65675776
törölt tag

Ahhoz, hogy ennek valóban értelme legyen úgy ahogy van kukázniuk kellene az OpenGL-t is, és egy Mantle szerű megoldást kellene írniuk. Mondjuk akkor meg amiatt problémáznának a kiadók, mert "Akkor most még egy API-ra meg kell írni?"

(#41) Lacccca87 válasza #65675776 (#40) üzenetére


Lacccca87
őstag

Pont hogy ennke lett volna értelme. Ha tényleg nagyot fog szólni akkor ugyis fogják hazsnálni ergo eleve kész lesz, és mivel közvetlen elérése van a HWhez gondolom az OS így nem számít hogy linux vagy win.
Spec ha ezt meglépték volna akkor z NV kiszál a buliból már az elején.

(#42) #65675776 válasza Lacccca87 (#41) üzenetére


#65675776
törölt tag

Érdekesen indul a hsz-od, mert az első mondat alapján ellentmondasz nekem, aztán meg egyetértésbe csap át.

Szóval a Steam OS jelen esetben ugyan azokat a megkötéseket tartalmazza API szinten, mint egy Win, sőt, még többet is.

Direkt írtam, hogy Mantle-szerű. A lényeg az alacsony szintű hw elérés lenne. Az egészhez csak az kellene, hogy a Valve megírjon egy saját API-t, futószalagot. Ehhez viszont pont az OpenCL kellene, ami szintén nincs támogatva a SOS-ben. Így kissé öngól, mert lényegében a Valve összerakott egy őskövületet (hw elérés szempontjából a Win PC + DX is az), ahelyett, hogy valami ténylegesen előremutatót tett volna le az asztalra.

(#43) Bici válasza #65675776 (#42) üzenetére


Bici
félisten

De miért írnának új API-t, ha ott a Mantle? (tudtommal lesz linuxra is)
Vagy arra gondoltál, hogy külön nV-s és inteles Low level API a Mantle mellé?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#44) Lacccca87 válasza #65675776 (#42) üzenetére


Lacccca87
őstag

Ja kicsit furán fogalmaztam nem figyletem az első mondat első tagmondatára :)
Mantle kellett volna akkorm rá ha elviekbe multiplatform lehet az API.

(#45) #65675776 válasza Bici (#43) üzenetére


#65675776
törölt tag

Mert a Mantle GCN only jelenleg. Ha nem Steam OS lenne, haanem Catalyst OS, akkor azt mondom OK. De ennek működnie kellene mindennel. Ergo, ahogy írod is, meg kellene írni ezeket az API-kat minden GPU architektúrára, ami jelenleg forgalomban van. AMD esetén ezzel már nem kell vesződnie a Valve-nek, mert ott a Mantle. A két másik cég meg nyugodtan megírhatná, elvégre állítólag mind a ketten tőkeerősebbek az AMD-nél. Persze akkor meg a fejlesztők problémáznának, hogy mennyivel több munkájuk van így. (Mondjuk a fejlesztők meg mikor és miért nem elégedetlenkedtek eddig?)

A probléma az, hogy amint kijön a Mantle linuxrta nem lesz értelme AMD-s rendszerekhez a SteamOS-t használni. Mert szinte biztos, hogy sebességben és szolgáltatásokban is oda fogja verni egy bármilyen disztró. Steam-et meg lehet telepíteni más disztróra is, és BigPicture meg abban is van. Hacsak a Valve szándékoltan ki nem szedi majd.

(#46) Bici válasza #65675776 (#45) üzenetére


Bici
félisten

Őszintén szólva, arra nem látok esélyt, hogy a fejlesztők a konzolok API-ján, a DX-en és a Mantle-n kívül még két API-ra megírják a motort, pláne, hogy egy nV vagy intel low level API több melóval járna, mint a Mantle a konzolok után.
A Steam elzárkózik a Mantle támogatástól?

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#47) Abu85 válasza Bici (#46) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Valve mindentől elzárkózik jelenleg ami zárt. Meg kell érteni, hogy az ő koncepciójukhoz elég az OpenGL és az OpenCL is. Ők nem akarnak extrém grafikát, meg olyan nyálcsorgatást, ami mondjuk lesz Windowson. Lásd a Metro is lényegesen rosszabb grafikával rendelkezik SteamOS-en, mint az MS OS-én, de nem is cél, hogy technikailag legyen grafikai minőség. Az a cél, hogy a játékos a konzol helyett Steamgépet vegyen a nappaliba. Ennyi. Az persze látszik, hogy ezt a Valve jobban is beleverhette volna a partnerek fejébe, mert a legtöbb gép 1000 dollár fölötti, tehát pont a célközönséget nem tudják elérni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#48) Bici válasza Abu85 (#47) üzenetére


Bici
félisten

Értem.
Viszont, ha a konzolokkal akarnak versenyzni, akkor valami olyan kell nekik, amit a konzolok nem tudnak: alacsonyabb ár + olcsón elérhető és szórakoztató, egyszerűbb játékok.
Ezt a teret viszont az Android már megszerezte magának.

Furcsa... mindenesetre én drukkolok nekik nagyon, mert legalább miattuk az AMD is összekapja magát linux driver téren, ami nekem SteamOs-től függetlenül is fontos. :D

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#49) sz.balazs.95 válasza Bici (#48) üzenetére


sz.balazs.95
veterán

az olcsó játékok adottak, már csak a steam masinák árát kéne drasztikusan csökkenteni.
bár ha azt vesszük alapul, hogy kb. az összes PC, ami azért van a legtöbb háztartásban, átalakítható „Steam Machine”-ná, akkor végülis ez a probléma is át van hidalva valamilyen szinten.

Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.

(#50) Prof válasza sz.balazs.95 (#49) üzenetére


Prof
addikt

Ezert lenne igazan jopofa szerintem egy nagyon pici A8 Kaveris Steam Machine. (jovoben Mantle-val)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.