Hirdetés

2023. február 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ashtm


ashtm
csendes tag

Sajnos egyet kell, hogy értsek veled, eddig sem volt túlságosan magas szintű az iskolai informatika oktatás, amit a jó szakik tudnak azt általában gyakorlati úton tanulták meg, nem a padban.

Soha ne becsüld le a hülyeség erejét...legfőképpen, ha kitartással párosul!

(#2) BloodyEddie


BloodyEddie
őstag

Remek írás!

...lett volna, ha a saját blogodba került volna címlap helyett.

(#3) Sub-ZeRo

Azért az info oktatás, mint annó nekünk is elkezdődött általánosban, hát nem volt egyszerű, mert akkor vettek többszázezerért gépet és dosban csináltunk 1-2 dolgot.Nem is igen volt máshol gép, csak az iskolában meg a könyvtárban. Az md, meg cd struktúra rémlik. Sajnos én fogékony lettem volna rá, ha töb órában lett volna, de sajnos csak eddig, meg a lion king játékig jutottunk, mert erre volt "idő". Középsuliban, word, excel, stb. Hát, az is nagyon izgalmas volt. Access felejtős volt, jóformán csak néhány órát foglalkoztunk vele. A maradék idő, a többi office program.
Éretséginél is dettó ugyan ez. Azért izgalmas volt az access vizsga rész ennyi tudással. Nem hiába néztük online a pornó csatornákat, mert már okádtunk a wordtöl, haverral. Így is 4-5-ös jegyeink voltak. :W
A fősuliban már volt 1-2 bővebb tanulás, adatbázis kezelés stb. De azért volt olyan, hogy egy képszerkeztő programot 2 órán keresztül telepítettünk, mert ez volt a "tananyag".
Az infótanárom "bírt" bár jópárszór beszóltam neki, hogy már nem csak xp van, hanem win7 is hamarosan megjelenik. De erről csak hallgatott mert nem tudta miről beszélek.
Nem beszélve arról, hogy volt amikor 1 gépnél 2-en ültönk, mert nem volt annyi gép, hogy mindenkinek jusson egy. Szóval ezek az info oktatások, hanem célirányosan tanítják, akkor csak arra elegendő, hogy wordben középre tudjál igazítani, meg egy képet beszúrni, vagy fájlból, vagy clipart-ból. Excelből meg táblát tudj összedobni összeadással meg néhány képlettel. A power point-ot nem is mondom.

Nálam mondjuk a Linux, Ubuntu kimaradtak, mondjuk most ismerkedek vele, mert live-ként használok néha egy ubuntut. De itt ki is fújt az Ubuntu ismeretem.

Szóval ha úgy nézzük, vicc ez az info oktatás, de tényleg, de ha úgyvesszük, hogy a diák legalább valamit tud alakítani, word, excelben, az már valami. Bár manapság minden háztartásban jelen van a számítógép, a munkához meg már nélkülözhetetlen. Bár még mindig vannak olyan fiatalok, akiknek ez nem adatik meg.
Annak ez egy kis alapot szolgál, nem többet. Akinek meg van otthon is és érdekli, az úgyis hülyének nézi majd a tanárt idővel, mert ők csak jóformán a kerettantervet "tudja", mint a diák aki tudásra szomjazik, ha meg érdekli is, akkor meg aztán főleg.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#4) Alex91


Alex91
félisten

Azert megkerdeznem a cikk irojatol, hogy pl. enek oran megtanitottak-e operat enekelni, rajz oran ugy festeni, mint Leonardo, vagy tesi oran le tudja-e 10 s alatt a 100m-ert? Es hogy ot ezekre meg lehetne-e tanitani?

Lehet, hogy ugy erzi, hogy tobbet tud infobol, mint a tanara. (Bizonyosan van is ilyen terulet, eleg szeles az informatika.) De, ha majd netan elvegez csak egy sima info tanari szakot, csak akkor gondolom, hogy lesz joga kritizalni...

Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

(#5) Peter Kiss


Peter Kiss
senior tag
LOGOUT blog

"Mi lesz, ha csak heti 1 órában lesz informatika tanítás a mostani 3-5 helyett?"

Mi lenne? Heti 3-5 óra helyett 1 órában nem fognak csinálni semmit sem.

(#6) Drever válasza Alex91 (#4) üzenetére


Drever
csendes tag

17 évesen 100 metert 10,2 alatt futok és sokszor én is úgy veszem észre, hogy többet tudok infóból mint a tanár ( MS Office, HTML,java) De ez akár hogyis nézem szomorú.

SE K300i>Alcatel OT-S853>SE V630i>Samsung SGH-I550>Nokia 5800 Navigation Edition>Samsung Wave2>Samsung Wave>Google Nexus S>Samsung Galaxy SII>LG PRADA 3.0>Samsung Galaxy S3 LTE>Galaxy S4>Sony Xperia Z Ultra

(#7) szcsaba1994 válasza Alex91 (#4) üzenetére


szcsaba1994
tag

Azért ne hasonlítsuk össze a kettőt. Emelt informatika oktatásban (mert elvileg abban vagyok) tanítsanak emelt szintű dolgokra is. Nem mondom, hogy egy százezer soros kódot kelljen megírni (mintha operát énekelnék énekórán), de legalább az alapokat, mint a fontos függvények (énekes példa: kottákat ismerjük), igazán megtaníthatnák.

#2: Én is gondolkoztam rajta, hogy lehet-e címlapos cikk. Ezért beraktam annak, a moderátorok pedig nem ellenezték.

(#8) dajkopali válasza Drever (#6) üzenetére


dajkopali
HÁZIGAZDA

az igen, az már közel van az országos csúcshoz és jobb az utánpótlás országos rekordjánál
(vagy stoppert kéne cserélni? :) )

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#9) mghltm válasza ashtm (#1) üzenetére


mghltm
addikt

"amit a jó szakik tudnak azt általában gyakorlati úton tanulták meg, nem a padban." - itt a lenyeg. a tanar csak az erdeklodesed tudja felkelteni, nem bir senkibol hardcore f#/ada/prolog/cobol/pl1/fortran/smalltalk programozot csinalni 4 ev alatt. ha valakit megfog valamilyen tema, az szabadidejeben foglalkozik vele, szakkonyveket olvas, oktatovideokat nez, forumozik vagy kerdez a tapasztaltabb emberektol. a maradek 95% pedig tovabb tolja az fb/iwiw/youtube/flash jatek zombikepzo dolgokat.

"Mi telepítettünk Win-t és Linuxot, mert neki nem ment a BIOS-ból bootolás." vak vezet vilagtalant, kar volt ezt idezni. esetleg modositja bios-ban a boot eszkozok sorrendjet...

still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc

(#10) Dany007 válasza Alex91 (#4) üzenetére


Dany007
veterán

"Azert megkerdeznem a cikk irojatol, hogy pl. enek oran megtanitottak-e operat enekelni, rajz oran ugy festeni, mint Leonardo, vagy tesi oran le tudja-e 10 s alatt a 100m-ert? Es hogy ot ezekre meg lehetne-e tanitani?"

És az itt felsoroltak közül vajon melyikre lesz majd érdemben szükség az életben vagy a későbbi elhelyezkedés során?

Az énekre, a festésre, a futásra vagy az informatikára? Nehogymár töltetléktantárgyakkal hasonlítsunk össze egy informatikát.
Ma már ha tetszik, ha nem az informatika létszükséglet az életben. Mire a mostani iskolás korosztály felnő addigra méginkább az lesz. Fontosságát össze sem lehet hasonlítani holmi énekórával meg rajzórával...

(#11) escape


escape
aktív tag

Mode:writeonly
Fiatal vagy még, és valószínűleg nem hallottál, nem hallhattál a digitális bevándorlókról és benszülöttekről. Mai fiatalok mind úgy születnek, hogy értenek az elektronikai kütyükhöz, teljesen másképp tanulnak, más módszerre lenne szükség az oktatásukhoz. Sajnos ez a rendszer hibája, nem a tanárok tehetnek róla. Mindenképp szükség lenne korszerű módszerekre, és ennek megoldása ránk, fiatalokra vár.

Azért kell sportolnunk, hogy szép, izmos halottak legyünk. - Egyelőre hadjárat...

(#12) szcsaba1994 válasza escape (#11) üzenetére


szcsaba1994
tag

Ezért is írtam, hogy nagy szükség lenne a tanárok ovábbképzésére is, amire sajnos nem jut elég pénz.

(#13) escape válasza szcsaba1994 (#12) üzenetére


escape
aktív tag

Ide kicsit több kellene mint továbbképzés, egy telhesen új szemléletet kellene mindenkivel elfogadtatni, ami nem megy egyről a kettőre. Az idős tanítónéninek is nyugdíjba kellene mennie, kb teljes megújulás kell. Beleértve a tanárképzést. Közelről láttam egyik haverom tanítóvá válását, tavaly végzett, már tanít, és eljutottunk oda, hogy már tud egyedül wint telepíteni, nekem köszönhetően látott már linuxot.

Azért kell sportolnunk, hogy szép, izmos halottak legyünk. - Egyelőre hadjárat...

(#14) Zedz válasza Dany007 (#10) üzenetére


Zedz
addikt

Valakinek az informatika is tölteléktantárgy.

A cikkhez: 1-2 dologban egyetértek a cikk írójával, de a hozzászólásokban is van sok igazság. A cikkben azt írtad, hogy a 4 évet ki lehetne tölteni programozással, képszerkesztéssel, videovágással ...stb és ezeket kb 3 év alatt meg is lehet tanulni magasabb szinten. Ez eddig oké, de manapság mit is csinál az egyetem/főiskola?
Pont ezt. Ha valakit annyira érdekel ez a szakma, hogy ezen a vonalon tanuljon és dolgozzon tovább, akkor az saját magát is fogja otthon, illetve felsőoktatásban képezni. A középiskola szvsz arra jó amit már előttem is elírtak: felkelteni az érdeklődést és normális szinten lefektetni az alapokat. Egy példával élnék én is: C# előadáson mutattak egy módszert, hogy hogyan kell valamit megírni, ami teljesen különbözött attól amit egyes középiskolák (HA) tanítanak C#-ból. A tanár is mondta, hogy a középiskolás módszer is működik, azt fogja csinálni a program amit akarunk, de végső soron nem lesz jó megoldás.

Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy hagyjuk a magasabb szinteket a felsőoktatásnak, ott majd mindenki szerkeszthet képet vagy videót vagy elmehet programozónak..stb.

[ Szerkesztve ]

(#15) maross


maross
veterán

Ez csak az en osszeeskuves elmeletem, de nekem ugy tunik, hogy ezek az uj iranyok (0 info tudas, illetve "angol helyett tanuljunk elso nyelvnek latint, mert utana konnyebb lesz angolt tanulni") arra mennek ki, hogy kulfoldon ne tudjon boldogulni az ember, es ne szökjön ki kulfoldre amint elvegezte a sulit.

szerk: Es hogy egy kicsit a temahoz is szoljak: lehet hogy nalatok pont talalkozott a tudasvagy az analfabeta tanarokkal, de a legtobb helyen pont forditva van. Parom tanarno kozepiskolaban, egy kupac sz*r nagyobb erdeklodest tanusit a tanarok nagy lelkesedessel bevezetett uj otleteik, probalgatasaik iranyaban, hogy "tegyuk jobba, szinesebbe az oktatast", mint a diakok. "Mikor lehet mar hazamenni?" <- te is imadnad, ha elozo delutanodat raszanod valami plusz dologra, tok ingyen es bermentve. Amit en latok a mostani diaksagbol, az minden csak nem tudasszomj. A kettesre hajtas, meg a minel kevesebb iskolaban toltott ido a cel.

[ Szerkesztve ]

eladó új/használt társasjátékaim: https://tinyurl.com/tarsasjatekok

(#16) martonx


martonx
veterán

Nem értek egyet a poszttal. Régen pl. nem is volt infomatika tanítás Magyarországon, vagy ha volt is talán még a mostaninál is rosszabb.
Mégis lettünk itt egy jópáran programozók. Nem sírni kellene, hanem tanulni, önszorgalomból dokumentációt olvasni, keményen próbálkozni.
Akik a bandázás, tv, okostelefon háromszögében élnek, azoknak bármennyi informatikát tanítanak se fognak érteni hozzá.
Az értelmetlen windows - linux flame-ek meg pláne feleslegesek voltak a posztban. Elhiszem hogy a cikkírónak a linux a kedvence, de azért nézzük már meg, hogy mit használ a világ 90%-a, illetve milyen tudást vár el a munkaadók 90%-a.
Ráadásul mostanra nem nagy ügy linux-ot használni, itt inkább az a gond, hogy a diákok jó része nemcsak digitálisan, hanem minden tekintetben félanalfabétán hagyja el a középiskolát.

Én kérek elnézést!

(#17) callmeakos


callmeakos
veterán

Én informatikai iskolában érettségiztem így meglehetősen sok óraszámban volt infó.
4 részre lehet felbontani.
Egyik tantárgy volt maga az Informatika. Az órák 99%ában Office ment.
Második volt az ún. hardver-Szoftver ismeretek. Nevéből is adódik mit csináltunk. Hardver részen perifériák ismerete, gépösszerakás. Szoftver részén XP telepítés rogyásig, illetve 12ik fele virtuális gépen az ubuntunak valamelyik grafikus felületű változatát telepítettük.
Harmadik volt a Webmesterség. Mást nem csináltunk mint Share Point designerbe "weboldalakat" ollóztunk össze. Akik jól teljesítettek azok egy külön csoportba kerültek és jegyzettömbbe! ( :W ) alap HTML kódokat magoltunk be.
A negyedik egyben leghaszontalanabb az az úgynevezett Alkalmazás fejlesztés. Középiskola 4 évéből csak 2 jutott eme tényleg haszontalan órára melyen a totál elavult és hasztalan Turbo Pascalt tanultuk meglehetősen retard módon. Java, C++ vagy C# a büdös életbe nem került szóba. Mondjuk Javat megnéztem volna hogy azt hogy tanítják.

Az egésznek az eltt a vége hogy 11 és 12. év végén Elégséges meg közepes jegyeket kaptam, érettségin meg 65% lett az össz eredményem ami 4es, de a törölhetem ki mert annyira retard módon lett megtanítva hogy az hihetetlen.

Ebből kiindulva, azaz hogy egy informatikai iskolába nem tudnak egységesen, jó tantervvel tanítani, egy normál iskolába tényleg tanítsák meg a diákokat Office-t használni amelyet később tudjanak hasznosítani egy esetleges ECDL vizsgára. De ne Linuxozzanak meg ilyesmi mert annyira elterjedt a Windows hogy a személyes felhasználáson kívül sehol nem tudják használni. Inkább tanítsák meg az, hogy kell jól, hatékonyan használni.

Egyébként a cikkíró eme mondatától, miszerint: Ezért én örültem annak a hírnek, hogy az idei tanévtől kezdve nem lesz ingyen Microsoft termék az iskolában, mert szabad szoftverekre kellett volna átállni. De sajnos sikerült egyezséget kötnie a két félnek, ami szerintem nem nagyon fér bele a szabad verseny kategóriájába., azt vélem felfedezni hogy erősen Linux párti, amivel semmi gond nincs, de általános felhasználásra maradjon meg szépen a Windows. Ha pedig azt akarják hogy az Ubuntu, vagy bármi más Linux disztribúció széles körben elterjedt legyen, akkor arról gondoskodjanak. De ne úgy hogy a gyerekekre rákényszerítik, holott maguk a tanárok, illetve az emberek többsége nem érti mi fán terem az egész.

All→M8

(#18) Victoryus


Victoryus
addikt

Annyit hozzáfűzök, hogy a css, php, programozás nem középiskolás tananyag, hanem érettségire épülő OKJ-s. pl: webmester szak direkt ezért van. De ha nem lesz infó 4.-5. osztályban, akkor sok gyerek hatodikban lát majd először számítógépet! Plusz rengeteg tanárt kirúgnak majd. A gyerekek meg azt se fogják majd tudni mi az az enter, meg space. Nem mindenhol van ám otthon számítógép! Sokan örülnek, hogy tv van otthon meg áram. Az általános iskolás meg gimis évek arra lettek kitalálva, hogy az alapokat elsajátítsa mindeki. Ezért van például a logo program, vagy a scracth. Vagy a pascal mondjuk szakkörön. A tanulók 99.2%-át amúgy se érdekli a programozás.

Eladó Legók: 42139 All terrain vehicle, 42057 Ultralight heli, 42061Telehandler

(#19) Lenry válasza Dany007 (#10) üzenetére


Lenry
félisten

gondolom a kolléga arra akart utalni, hogy a felhasználók ~95%-ának ez totálisan fölösleges, ahogyan a képszerkesztés, videovágás, weblapszerkesztés és programozás is.

soha nem fogja használni őket.

az más kérdés, hogy a mostani Office-os pötyögésnek sincs semmi értelme.

taníthatnának inkább IT biztonságot, hogy a gyerek készségszerűen ki tudja szúrni, hogy melyik weboldalon melyik reklám akarja átverni.

taníthatnának általános op.rendszerkezelést, Windows, Linux és OS X alatt is, hogy meglássák azokat az általánosságokat, amiken keresztül látná, hogy mennyire egyformák, és ne legyen gond, ha egyiktől át kell ülni a másikra.

taníthatnának hibakezelést, legalább addig eljusson a nebuló, hogy egy hibaüzenettől nem kap ideggörcsöt, hogy alapproblémákat meg tudjon oldani.

nem kell, hogy tudjon Windowst telepíteni, meg procit cserélni. mi a francnak? arra ott vannak a szakemberek, itt vagyunk mi, akik segítünk, ha tényleg probléma van.
autóvezetéshez sem kell, hogy tudj motort cserélni, de azért nem árt, ha tudod, hogy melyik kapcsoló mit csinál a műszerfalon.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#20) wolfman válasza Dany007 (#10) üzenetére


wolfman
veterán

Bár nem teljesen infós kérdés a dolog, de nekem pl. abszolút nem tetszik az, hogy sok helyen már nem tanítják kézzel írni az embereket, hanem e-könyveket vesznek nekik és abban pötyögnek, így a régi érték veszik el. Nem kényszer, de az emberség része az írás, most már nincs csak két ujjal görgetés, meg nagyítás meg csúsztatás. Csak azért mondom, mert említetted, hogy egyre fontosabb lesz az infó létszükséglet lesz. Persze ez csak infóval kapcsolatos dolog.

Általánosban nekem még a perifériákat tanították, meg egy olyan programot ami gyors gépelni tanított. :) Volt valamiféle programozás is, de nem tudom mi, talán nagyon nagyon alapfokú honlapszerkesztés, de egy évek keresztül kb. annyi ami a mai HTML CSS oktatókönyvek első 20 oldala. :)
Közép suliban is inkább honlapszerkesztés, meg office és kifújt. Utána elmentem OKJ-s infó, multimédia szakra, na ott indult be a képszerkesztés, videóvágás, hangvágás, hangtechnika programozás, csak sajnos az utóbbihoz fingom nem volt, ott bugdácsoltam, mert nekünk olyat a korábbi sulimban rohadtul nem tanították! :( Szegeden az egyetemen meg jött az UBUNTU orrba szájba, ha kellett ha nem. Na akkor azt fel is adtam. Nem kérdezték, hogy "jajj, nem értetek hozzá? Jajj, korábbról kezdjük az oktatást? Használjunk más oprendszert?" F@szt! Haladni kellett, aztán a szak fórumain meg mentek az eszmecserék délutánonként, hogy mit hogy kell, érezni lehetett az idegrendszerek megfeszülését. :) :O

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#21) westcoastog


westcoastog
veterán

Az a szomorú hogy érettségi utáni okj-n is általános-és középiskolai szintű infót kell/kellett tanulnunk, ami a szakmánkhoz felesleges, de tanuljuk, 1 évben office orrba szájba meg legalapabb infó ismeretek, most meg pascal, szóval kész vicc. (cad-cam informatika.)

(#22) UnA válasza Dany007 (#10) üzenetére


UnA
Korrektor

"És az itt felsoroltak közül vajon melyikre lesz majd érdemben szükség az életben vagy a későbbi elhelyezkedés során? Az énekre, a festésre, a futásra vagy az informatikára? Nehogymár töltetléktantárgyakkal hasonlítsunk össze egy informatikát."

Az összehasonlítás alapja az, hogy minden valódi tevékenység az emberi teremtőerő megnyilvánulása. Ez akkor is igaz, ha cipész, tudós, vagy művész vagy.

(#23) Lenry válasza wolfman (#20) üzenetére


Lenry
félisten

áhh... SZTE
amikor a prog.alap előadás fele azzal megy el, hogy a tanár az őáltala istenített Ubuntu képét nem tudta kiküldeni a projektorra a laptopról... de szép is volt.

"Nem kérdezték, hogy "jajj, nem értetek hozzá?"

"mivel középiskolában mindenki megtanult integrálni és deriválni, ezért ezt nem vesszük át"
SzabóT, kalkulus, első óra.
ekkor tudtam, hogy meg fogok bukni.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#24) wolfman válasza martonx (#16) üzenetére


wolfman
veterán

az a gond, hogy a diákok jó része nemcsak digitálisan, hanem minden tekintetben félanalfabétán hagyja el a középiskolát.

Ez is egy nagy igazság!
Sokan nem a tanítás színvonala miatt buták bármihez az életben, hanem a lustaság és linkség miatt.

Lenry: Igen, olyan is volt párszor hogy nem értett a projektorhoz a tanár, majd segítettek neki, utána bár ne tették volna, fejes az ismeretlenbe In Medias Res módon.
Kalkulust meg ahogy mondod, úgy volt. Annyit hozzáteszek, hogy még alapvető kritérium volt a tanárnak, hogy akik közel ülnek hozzá lesz esélyük a vizsgán, akik hátulra telepedtek le, ne is reménykedjenek, mert ő akkor is halkan fog beszélni és tényleg, mintha az ágyban a feleségével beszélgetne, olyan hangerőn. De még az első sorokban is visszakérdeztek sokszor.

Ilyen dolgok miatt mondom én mindig, hogy az egyetem nem azért van, hogy ismereteket magas szinten sajátíts el, hanem hogy megtanulj szopni! (ha kikerülsz az életbe, a f@sz íze már benne legyen a szádba)

[ Szerkesztve ]

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#25) Dilikutya válasza maross (#15) üzenetére


Dilikutya
félisten

1. Minek a sok ezer középiskolásnak programozást, videószerkesztést tanítani? Érdekel max. 10%-ot, a többinek szüksége sem lesz rá, nem is érdekli. Indokolatlan.

2. Miért hülyeség Office-t tanítani a 2-3 évenkénti verziók miatt? Én 2003-at használok otthon a kezelőfelület miatt, a munkahelyemen csak csak azt telepítünk a felhasználóknak (az alvégeken Viktorka nem ad pénzt informatikai fejlesztésekre), életemben kétszer indítottam el a 2007-et. Idén a főiskola miatt pótlólag leérettségiztem informatikából, Office 2010-et ott láttam életemben először közelről: sima ügy volt. Nem profiknak készülnek ezek a programok, aki nem jön rá 5-10 perc alatt sem, hogy működik, annak a gép bekapcsolását is kár megmutatni.

Általános iskolában meg egyenesen BAROMSÁG órarendi órán akár csak Basic-et is tanítani, pláne 7-8. osztály előtt.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#26) Alex91 válasza Dany007 (#10) üzenetére


Alex91
félisten

Most csak arra irtam, hogy programozast, meg mit tudom en mit eroltett...

Dicsõséges nagyurak, hát Hogy vagytok? Viszket-e ugy egy kicsit a Nyakatok? Uj divatu nyakravaló Készül most Számotokra... nem cifra, de Jó szoros.

(#27) callmeakos válasza wolfman (#24) üzenetére


callmeakos
veterán

Sokan nem a tanítás színvonala miatt buták bármihez az életben, hanem a lustaság és linkség miatt.
Nem feltétlen van ez így. Persze van egy réteg aki masszívan ellinkeli az egész iskolát, de a totál sötétséghez a tanár és annak tanítási módszere is nagyban hozzájárul Középsuliban például Irodalmat olyan szárazon tanították és olyan unalmas módon, hogy az lett az eredménye hogy egy darab verset nem tudok kívülről elmondani, mert sok esetben rengeteg évszám, a fél szöveggyűjtemény bemagolása ment. Az minden, csak nem jó tanítás, csak a napi megtanítandó anyag teljesítése.

[ Szerkesztve ]

All→M8

(#28) Lenry válasza callmeakos (#27) üzenetére


Lenry
félisten

ehhez közrejátszhat, hogy nem érdekel az anyag.

nekünk az irodalomtanárunk anno tényleg nagyon elkötelezett volt, látszott, hogy szereti az irodalmat. én viszont nagyon messze állok ettől, és az irodalomórák nagy részét alfaállapotban töltöttem

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#29) Dany007 válasza Lenry (#19) üzenetére


Dany007
veterán

Az, hogy mit hogyan tanuljanak én nem akarom megmondani. Arra talán(!) vannak hozzáértő emberek.
De az IT biztonság egy ténylegesen fontos része ennek.

Csak azt mondom, hogy jelenleg is sokaknak az informatika egyenlő a facebookkal és hasonlókkal. És ha ezt tovább degradálják a helyzet csak rosszabb lesz. Illetve esély se lesz...
Helyette persze ott van a minden napos(!) testnevelés óra. És a végén azt kapjuk majd, hogy izomagyú buta facebook-ozós emberek jönnek ki a középiskolákból. :D Persze ez most kicsit nagyon sarkított.

Alapvető informatikai hozzáértésre mindenkinek szüksége lenne. Ne csak használni tudja, mint majom a cukorkiadó gombokat, hanem értse is, hogy most mit csinál.
Persze, nem kell procit cserélni, én se azt mondom, hogy mindenki írjon programokat mert szervizeljen. De a jelenlegi állapot és a szakértői közé kéne betenni az átlagembert.

De az egész oktatással az a probléma, hogy a túlzott és v.színűleg haszontalan lexikális tudásra mennek rá... De ezt már többször kibeszéltük. :)

(#30) kovsol


kovsol
félisten

Általános iskolában én csak két évet tanultam informatikát, akarom mondani annyit számítógépeztünk :) De én már akkor voltam több infós versenyen érdekelt a dolog. Arra jó volt, hogy felkeltse az ember érdeklődését! Egy tizen pár éves gyereknek ennél több nagyon nem is kell.

Közép suliba infós osztályba mentem és heti 9 informatika órám volt. 3db office 3db programozás 3db elmélet. Két különböző tanár tartotta. ECDL vizsga megléte alap volt az osztályban így legalább az office kezelése az ment. Akkor még pascallal kezdtük a programozással való ismerkedést, de nem csak lediktált programsorokat gépeltük be, hanem keményen ment az elmélet is ahogy kell. Utána meg áttértünk a Delphire, hogy ne csak konzolban pötyörésszük a pascal parancsokat. Adatbázis kezelést és SQL -t is tanultunk az még így hozzá teszem.
10 ujjas vakírást is megtanulta mindenki külön heti 2 órában még, azóta is így gépelek és ez már életem végégig belém égett. Ez mellett még két idegen nyelv egyik heti 5 másik heti 3 órában és közgazdaságtan is terítéken volt a középiskolában!

Én special bejutottam az országos programozás és adatbázis kezelés országos döntőjébe és még rajtam kívül 2 másik osztálytársam is! Sikeresen nyertünk is egy 100% -os informatika érettségit. Egy évvel korábban felvételi mentesség járt volna ezért a teljesítményért amit elértünk.
Maga erre a versenyre való jelentkezés úgy nézett ki, hogy az első forduló a sulinkban volt és megkérdeztük, hogy ha gyorsan végzünk hazamehetünk-e utána. Szóval egy fél napos lógás lebegett a szemem előtt :)) Végül jobban sikerült mint gondoltam volna és utazhattam is utána a 3 napos versenyre Győrbe.

Saját véleményem szerint aki IT területen jó akar lenni az úgyse suliban fogja megtanulni amire szüksége lesz, a suliban csak megmutatják mik a lehetőségek, milyen irányba is lehetne menni. Ha már megvan melyik vonalon akar tovább menni az ember akkor ott önállóan bele kell mélyednie a területbe és egyre magasabb szintre juttatnia magát ott.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#31) wolfman válasza callmeakos (#27) üzenetére


wolfman
veterán

Akkor Te még kivételes helyzetben vagy, mert nekem általános iskola kezdetén már olyan szárazan tanították az irodalmat, hogy komolyan mondom rettegtem minden óra előtt, hogy "kérlek uram, csak ne engem feleltessen, mert fingom nincs a dolgokról!" Mindig is vaskalapos, követelőző, hirtelen haragú, hangulatember irodalom tanáraim voltak, akik nem a tudásanyagot akarták átadni, hanem hogy a teljes könyvet seggeljük be, mert az a fontos.
Tisztán és világosan emlékszem, ahogy a középsulis magyar tanárom egy téli napon, utolsó órában feleltetett valami b@szott velős memoriterből, 4-en mondták hogy elnézést, de nem tudták megtanulni, majd eldurrant az agya és dogát íratott. Na ebben az volt az elkeserítő, hogy akik előtte egyest kaptak azok kaptak még egyet a dogára!

Érdekes viszont, hogy matek tanáraink mindig jó fejek voltak általánosban és középben főleg, abból meg 3-4-esek voltunk többnyire.

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#32) opeter87


opeter87
senior tag

Alapvetően egyetértek a cikkíró véleményével, de pár ponton azért túlzásokat vélek felfedezni.

1. Gimiben senkinek nem kell megtanulnia a programozást és gép belsejét/szerelését, csak annak aki ilyen irányba akar tovább tanulni a többieknek felesleges és ez igaz a kép-, videószerkesztésre is.

2. Igenis a windows=operációs rendszer, hiába tanul linuxot valaki a gimiben, ha aztán elmegy egy állásinterjúra/dolgozni és ott 99% hogy windowsos gép lesz, akkor meg minek linux.

3. Office, office és office én is ezt tanítanám. Döbbenet, hogy egyetemen rengeteg diák nem tudja ezeknek a közepesen mély használatát sem.

4. Alapvető biztonsági és internetezési ismereteket tanítanék, itt lenne elmélet és gyakorlat is. Egyszóval meg kéne tanítani a fiataloknak az értelmes és felelősségteljes számítógép használatot.

Szerelőt, programozót, stb. nem kell faragni senkiből, aki ez akar lenni, úgyis megtanulja. De a fenti ismeretekre mindenkinek szüksége van, mert ezek nélkül pl. nem kap állást egy multicégnél.

#33 Dilikutya
Én eddig mindenhol windows-al találkoztam.

[ Szerkesztve ]

(#33) Dilikutya válasza opeter87 (#32) üzenetére


Dilikutya
félisten

Ha állami céghez mész, a Linuxot nyugodtan elfelejtheted, ez biztos. Meg még sok helyen. Megjegyzem, nem érdemtelenül... a Windows sem tökéletes, ellenben tökéletesen használható.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#34) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

Igen a baj ez ----> informatika = MS Windows + Office. Esetleg még némi programozási alapismeretek azt kb ennyi is a középiskolás informatika oktatás.

opeter87: nálunk van Linux is, igaz többnyire Windows van.

[ Szerkesztve ]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#35) Tybee000 válasza BloodyEddie (#2) üzenetére


Tybee000
aktív tag

Ez így van... közöd nincs a témához azon kívül hogy elszenveded és leírod hogy mi nem tetszik.

(#36) klambi


klambi
addikt

"Egyetlen egy programcsomagot tanítanak meg, aminek az életben nem vesszük gyakorlati hasznát, tekintve, hogy 2-3 évente újabb verziók jönnek ki. Ez pedig a Microsoft Office."
azért ez nem teljesen így van...
info oktatással nekem az volt a bajom, hogy kb az office-nál megállt az egész, és semmi más program, vagy esetleg hálózat,gép építés, akármi más....
és ez csak rosszabb, ugye heti 1 óra az 45 perc, hát ez igencsak semmire nem elég...
nem panaszkodom tovább, mert még 1000 dolgot lehetne felhozni!

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#37) szcsaba1994


szcsaba1994
tag

Én csak a saját tapasztalataimból indultam ki, azt nem tudom, hogy más gimikben ez hogy megy. De szerintem emelt infó "szakon" csak tanuljuk már meg magasabb szinten az infót. azt mondjátok, hogy pl. a programozásnak egyetemen kell tananyagnka lennie. Akkor miért rakták bele az emelt szintű érettségibe, mint a legtöbb pontszámot érő feladat?

Az menjen infó irányába még gimire is, aki a jövőben is ezzel akar foglalkozni, nem csak azért, mert "heti x órában lehet facebookozni".

(#38) zsírsámán válasza Drever (#6) üzenetére


zsírsámán
senior tag

:C Ahoz képest, hogy etióp vagy, egész jól beszélsz magyarul. :DDD

(#39) JColee


JColee
őstag

A tanárok képzésével is akad(hat)nak gondok, ami szintén nem csak az ő hibájuk. Nekik a továbbképzés lenne a legfontosabb, mert hatalmas ütemben fejlődik az informatika és ennek a fejlődésnek legalább egy minimális részét át kellene adniuk a tanulóknak.

Azért a középiskolai anyagban nincsenek változások. Az hogy kijön 3 évente egy új office, más gui-val, az lényegtelen.

(#40) klambi válasza szcsaba1994 (#37) üzenetére


klambi
addikt

az hogy egyetemen/főiskolán tanulj meg programozni, marhaság, igen is kell hozzá alap!
az lesz majd hogy szépen lesznek középiskolák akik szakközepes osztályban, mint szak, több órában fogják tartani az info órákat és mikor mennél felsőoktatásra ezek az iskolák előnyben lesznek...
de ez jó néhány éves távlat szerintem...

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#41) merkucyo


merkucyo
aktív tag

Amikor én középiskolába jártam , arról szólt az infó óra , hogy 45 percig csöndben foglaljátok el magatokat .
De mivel érdekelt a dolog, soron kívül is foglalkoztam vele és , habár messze nem vagyok egy informatikus , de a mindennapokban előfordulható hibák nagyrészét szoftveresen , és hardver szempontból is meg tudom oldani .

Vágjátok ki az erdő leghatalmasabb fáját ezzel a kis heringgel !!

(#42) kovsol válasza klambi (#40) üzenetére


kovsol
félisten

Én a heti 9 órámmal szerintem simán megfelelek ennek amit te mondasz. És ez nem ma volt amit én írtam hanem 2001-ben.

Aki meg ide beírja, hogy csak office stb az direkt infós szakra jelentkezett, vagy valami tök más vagy általános szakon csak volt infó is? Mert ne várjuk már el, hogy mondjuk egy olyan ember aki biológus akar lenni megtanuljon bármilyen szinten is programozni, weblapot készíteni, videót szerkeszteni stb... Ez olyan mint aki informatikus akar lenni az is tanul mellé kémiát, meg biológiát, de nem magas szinten. Másnak ez a plusz tantárgy ami fölös az az infó.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#43) robicheck


robicheck
csendes tag

Elöljáróban leírnám, hogy megértem a cikk írójának véleményét. Látszik, hogy egy informatikában jártas emberről van szó, aki ráadásul szereti és érdeklődik is a téma iránt. De nem helyezném minden elé ezt a tárgyat. Az informatikai analfabetizmusnál sokkal komolyabb dolog az, ha valaki nem tud alapvető matematikai műveleteket megoldani, vagy például irodalmi műveket értelmezni. És kérem szépen ilyen van.

Nekem az angol nyelv oktatásának színvonala a nagy szívfájdalmam (Igen, mindenkit más dolog érint igazán...).
Vegyük azt, hogy én egy közgazdasági szakközépben végeztem, onnan jogra mentem. Egy ilyen középfokú intézményben nem nevezhető "primary" tárgynak az informatika. Oda elég volt az Excel-Word-Powerpoint triumvirátus. Nekünk eleve heti egy alkalommal volt 2x45 perc infó óra.
Azóta egyelőre csak a Wordöt kell használnom, különböző beadandó dolgozatok miatt.
Édesanyám 50+ korosztályba tartozik, közgazdász. Ő munka közben, Office könyvből tanulta meg magától a Powerpoint kezelést, akkor amikor éppen szüksége volt rá, mert prezentációt kellett tartania. Pedig az Ő korosztályában abszolúte nem volt informatikai oktatás az iskolákban. :) A jól összerakott prezentáció után agyba-főbe dicsérték, és büszke is volt magára. :) Hozzátenném, hogy jogosan!

Amit igazából mondani akarok, hogy az olyan szintű tudásanyag (programozás, videóvágás, képszerkesztés), amit a kedves cikkíró elvárna az emberektől, teljesen fölösleges egyeseknek! Egyedül fakultatív órai oktatásban tudom ezt elképzelni, ahol a hozzáértő tanár meghirdeti a suliban, hogy pl. programozói szakórákat indítanak. A normál órarenden felül. Megint csak magamra tudok gondolni, de Én mégis milyen hasznát venném most a BASIC program nyelvnek? :)
Hobbiból fotózok, a képszerkesztést magamtól "tanultam" meg. A különböző photo editor programok (hugin, photomatix, zoner photo studio...) használatára magamtól, vagy tutorialok alapján jöttem rá. Számítógépet nem egybe vásároltam, hanem én állítottam össze alkatrészenként. Ubuntut (10. 04.) ismerem, használtam is 1 éven át, de visszatértem a Windows-ra amint volt egy olyan gépem, ami képes volt futtatni a Win7-t. Ezt mind autodidakta módon meglehet tanulni. De nem is verem a mellkasom, hogy milyen f*sza gyerek vagyok. Ezek nem olyan bonyolult és komplikált dolgok, mint magadtól megtanulni gitározni. Tudom mert azt is próbáltam... :D

Az iskolapadban töltött tizensok év alatt, engem például nem készítettek fel megfelelően egy középfokú "C" típusú nyelvvizsgára. Ezért majd külön fizetnem kell egy nyelviskolának, sok-sok ezer forintot. A diplomát majdan csak akkor fogom megkapni, ha lesz ilyenem. (vagy nem veszek egyet az ecserin... )
Úgy gondolom erre nagyobb szükség van, mint a C++ program nyelvre.

(#44) aginor


aginor
addikt

Részben egyetértek a cikkíróval. Abban igaza van, hogy az informatikai analfabétizmus veszélyes, és sem az ország (pl: gazdaság) sem az egyének érdekeit nem szolgálja. Ugyanakkor elég elborult elképzelései vannak arról, hogy mit is kéne tanítani az órákon. Az, hogy szerinte programozást, weblapkészítést kellene tanítani nem logikus. Akkor miért nem mindjárt photoshopot vagy Autocad-ot? Ezen órák célja egy használható és erős gyakorlati alapképzés, ha valakit valamely speciális terület érdekel vagy szüksége van rá, az majd elmegy tanfolyamra vagy önképez. Az, hogy téged ez pont érdekel, de az osztály maradék 90%-át jó esetben is hidegen hagyja, rosszabb esetben hányingert kap a programozástól.
Szerintem az alábbikat kellene tanítani: felhasználói szintű Windows és egy alternatív oprendsz, ugyanez irodai MS Office és egy alternatív változatával, internetezés (pl: keresés, biztonság, stb), email, képszerkesztés pár népszerű és lehetőleg ingyenes programon, biztonségi szoftverek, alapszintű hibaelhárítás, programok telepítése/törlése, alapszíntű karbantartási feladatok (sw és hw egyaránt), informatikai eszközök beüzemelése, film és zenelejátszásal kapcsolatos ismeretek. Ennyi. Egy átlag embernek ennél nincs szüksége többre szerintem.
A hardveres ismeretekre meg csak annyit, hogy a PC ipar elég beteg ezzel az alkatrészenként megvásárolható gépekkel.Mosógépet sem úgy veszel, hogy bemész a boltba és kérsz egy dobot, meg egy alaplapot, stb. Tudomásul kell venni, hogy a gép összerakáséhoz -még ha viszonylag bolondbiztos is a rendszer- kell valamennyi műszaki attitűd és az sem árt ha némi tapasztalattal vegyül. Ha leteszed a jogsit, akkor már egyből meg is tudod szerelni az autót? Mert az eszmefuttatásod értelmében így kéne lennie, de akkor ez az oktatás is rossz.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#45) FatalEror


FatalEror
addikt

Hát a hardveres oktatás hiányát erősen érzem,mert ma inkább "billentyűzet harcosokat" képeznek.Találkoztam már nem egy olyan emberrel aki csak a szoftveres részéig jutott,aztán amikor kérdeztem az érintettet,hogy magával a hardverrel foglalkoztak-e rendszerin nemleges válasz lett a vége,szakértelem hiánya végett.Tudok nem egy olyan erősebb informatikus iskoláról ahol 12.-ben kapnak olyan feladatot,hogy "virtuálisan" rakjanak össze egy gépet,azaz még össze se kell rakni,csak összeválogatni,hogy elméleten menjen.De pl. nálunk volt olyan tanár aki azt mondta,hogy itt van 2 gép nem működik egyik sem,csináljunk a 2-ből egy jót.

HardCore is my LifeStyle

(#46) robicheck


robicheck
csendes tag

Még annyit, hogy a középsulimban volt (és van is még tudtommal) többek között kötelező informatikai kis érettségi. Egy szóbelisorozatról van szó. Összvissz 3 tanár előtt kell számot adni az évek alatt összeszedett tudásról.
Kihúzott tételek közül az egyik a beviteli perifériák volt, azon belül is az egér.

Az egyik számomra szimpatikusnak tűnő idősebb hölgy tanárt néztem ki, hogy majd vele tartom a szemkontaktot, ne kelljen már mindháromnak egyszerre magyarázni... :D
Az Informatika(!) tanárnő valószínűleg még mindig abban a korban él, ahol a géphez csak PS/2 porton keresztül lehet rágcsálót csatlakoztatni. A régebbi mechanikus, golyós megoldásnál az újabb optikai képfeldolgozó rendszerrel működő egereket nem ismerte.

Amikor arról kezdtem neki beszélni, hogy golós megoldásnál van már újabb lézeres/optikai/microsoft féle blue track technológia is, akkor csak pislogott rám, mint hal a szatyorban...

Már arról is nyammogtam neki, hogy az egerek "pontosságát" DPI-ben szokták megadni. Egyenesen hülyének nézett... A gamer egerekre már ki sem tértem... :)
(A lézeres technológiára azt mondta nem létezik, hülyeség, felgyújtaná/átégetné/átvágná az asztallapot... A dpi-s részre az mondta, hogy ne a nyomtatókról beszéljek, most az egerekről van szó.)
Végül emiatt a modul miatt hármast kaptam... :D

(#47) Peter Kiss válasza klambi (#40) üzenetére


Peter Kiss
senior tag
LOGOUT blog

Nem kell hozzá alap.

(#48) Victoryus


Victoryus
addikt

Megjegyzem, 5-7.osztályban is benne van a tananyagban a perifériák, stb. Tehát ne írjátok már, hogy nincs benne hardver. A legtöbb iskolában szemléltetik is rendesen, mindenhol vannak roncsok erre a célra. De az nonszensz, hogy ők szereljenek mondjuk. Menj be egy átlagos 6-7 osztályba, megérted miért nem szerel velük senki. Az a legrosszabb korosztály. 9. évfolyamban is van hardver ismeret bővebben. Ennyi. google, 2 perc, és találsz tantervet, tankönyveket. pl a JOS elég jó könyveket adott ki.

Eladó Legók: 42139 All terrain vehicle, 42057 Ultralight heli, 42061Telehandler

(#49) kovsol válasza Peter Kiss (#47) üzenetére


kovsol
félisten

Ezért bukdácsolt nálunk is az emberek fele programozásból és annak örültek, hogy kettes valahogy megvan, míg én nulla erőfeszítéssel csak órán figyeltem és szín ötös voltam. Jobb ha tudja előre, hogy mibe vág bele és nem fősulin/egyetemen lát először ilyet.

May the Force be with you!

(#50) ruti


ruti
Közösségépítő

az alap igazság escape #11 és #13 hsz-eiben rejlik:

"Fiatal vagy még, és valószínűleg nem hallottál, nem hallhattál a digitális bevándorlókról és benszülöttekről."

a nickjéből úgy tippelem, a cikkíró '94-es születésű, ez a korosztály bizony el sem tudja képzelni, mekkora előnyben van!
aki "beleszületett" a számítástechnikába, készséget szerzett, ultra-fogékonnyá vált azáltal, hogy körülötte rendelkezésre állnak a modern eszközök a gyerekkorától fogva, ezáltal zsigerből leköveti a fejlődést,

ellentétben a CSAK EGY generációval idősebbekkel, akiknek még fekete-fehér TV-jük volt, és hétfőn nem volt benne adás...és hol volt még a Spektrum, meg a C-16...

a mostani tizenéveseknek a legtöbb esetben egy számtech tanár biztosan nem tud újat mondani.
azonban emiatt a tanárt semmiképpen nem kell / nem szabad kevesebbnek nézni, pláne nem minősíteni, hiszen lehet, hogy neki otthon este órái mennek rá, hogy fel próbáljon zárkózni, képbe tudjon kerülni, de mindhiába...

ami nektek veleszületett képességnek tűnik, az nekik egy földöntúli tudomány
(előrebocsátom: se tanár, se informatikus nem vagyok)

gondoljátok meg: azt is meg kell tudni élni, fel kell tudni dolgozni, hogy a diákok többet tudnak...
ez nem olyan, mint a matek, ahol a tizenéves sosem fog többet tudni a tanárnál...
a matek tanárt sem minősíti a diák, akkor a számtech. tanár dolgát se nehezítse meg a hozzáállásával

a továbbképzés módjára mit gondoltok? ki képezné tovább az info tanárt? egy átlagos számtech. érdeklődésű diákja? mert kb. bármelyik középiskolás rendelkezik olyan skill-el, hogy tud villantani a tanárjának valamelyik területen -akár hardver, web-design, de akár még MS office is!

az informatika valóban a mindennapi élet alapjává vált
biztosan
de azért mindent a maga helyén kell kezelni,
az erre szakosodott iskolákban nyilván hozzáértő tanár meg magasabb óraszám szükséges,
az "átlag" számára is minél tágabb rálátást kellene biztosítani a tantervi órakeretben,
de az a véleményem, hogy a hagyományos készségtárgyak rovására ez semmiképpen sem mehet...

aki többre vágyik, ezen a területen nagyon könnyen megszerezheti a többlet tudást, hiszen a környezete által lehetősége nyílik a befogadására
amíg rajzolni soha nem fog tudni megtanulni olyan valaki, akinek nincs rajzkészsége - azáltal hogy sok rajzot lát, még nem lesz grafikus/építész,
ellentétben aki sok kinyitott PC házat lát, előbb utóbb megtanulja kicserélni a procit, vagy amikor a 4 éves gyerek egyszeri megmutatás (vagy akár ellesés) után megtanulja, hogy indul a böngésző, hova kell kattintani hogy előjöjjön a minimax.hu...a nagymama meg tizedszerre, papírból sem tud oda navigálni...

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.