Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#50) ruti


ruti
Közösségépítő

az alap igazság escape #11 és #13 hsz-eiben rejlik:

"Fiatal vagy még, és valószínűleg nem hallottál, nem hallhattál a digitális bevándorlókról és benszülöttekről."

a nickjéből úgy tippelem, a cikkíró '94-es születésű, ez a korosztály bizony el sem tudja képzelni, mekkora előnyben van!
aki "beleszületett" a számítástechnikába, készséget szerzett, ultra-fogékonnyá vált azáltal, hogy körülötte rendelkezésre állnak a modern eszközök a gyerekkorától fogva, ezáltal zsigerből leköveti a fejlődést,

ellentétben a CSAK EGY generációval idősebbekkel, akiknek még fekete-fehér TV-jük volt, és hétfőn nem volt benne adás...és hol volt még a Spektrum, meg a C-16...

a mostani tizenéveseknek a legtöbb esetben egy számtech tanár biztosan nem tud újat mondani.
azonban emiatt a tanárt semmiképpen nem kell / nem szabad kevesebbnek nézni, pláne nem minősíteni, hiszen lehet, hogy neki otthon este órái mennek rá, hogy fel próbáljon zárkózni, képbe tudjon kerülni, de mindhiába...

ami nektek veleszületett képességnek tűnik, az nekik egy földöntúli tudomány
(előrebocsátom: se tanár, se informatikus nem vagyok)

gondoljátok meg: azt is meg kell tudni élni, fel kell tudni dolgozni, hogy a diákok többet tudnak...
ez nem olyan, mint a matek, ahol a tizenéves sosem fog többet tudni a tanárnál...
a matek tanárt sem minősíti a diák, akkor a számtech. tanár dolgát se nehezítse meg a hozzáállásával

a továbbképzés módjára mit gondoltok? ki képezné tovább az info tanárt? egy átlagos számtech. érdeklődésű diákja? mert kb. bármelyik középiskolás rendelkezik olyan skill-el, hogy tud villantani a tanárjának valamelyik területen -akár hardver, web-design, de akár még MS office is!

az informatika valóban a mindennapi élet alapjává vált
biztosan
de azért mindent a maga helyén kell kezelni,
az erre szakosodott iskolákban nyilván hozzáértő tanár meg magasabb óraszám szükséges,
az "átlag" számára is minél tágabb rálátást kellene biztosítani a tantervi órakeretben,
de az a véleményem, hogy a hagyományos készségtárgyak rovására ez semmiképpen sem mehet...

aki többre vágyik, ezen a területen nagyon könnyen megszerezheti a többlet tudást, hiszen a környezete által lehetősége nyílik a befogadására
amíg rajzolni soha nem fog tudni megtanulni olyan valaki, akinek nincs rajzkészsége - azáltal hogy sok rajzot lát, még nem lesz grafikus/építész,
ellentétben aki sok kinyitott PC házat lát, előbb utóbb megtanulja kicserélni a procit, vagy amikor a 4 éves gyerek egyszeri megmutatás (vagy akár ellesés) után megtanulja, hogy indul a böngésző, hova kell kattintani hogy előjöjjön a minimax.hu...a nagymama meg tizedszerre, papírból sem tud oda navigálni...

Session Closed << BlueGift - Magyarország első digitális PC játék sorsoldája <> http://logout.hu/cikk/bluegift_logout_hu/teljes.html >>

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.