Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) kolopele válasza Urby66 (#50) üzenetére


kolopele
nagyúr

Világos, én sem hinném hogy önmagában a HT tuning nélkül ( plusz még stabilitásig csökkentett fesszel) bármi gondot is okozhatna egy alaplapnak.

(#52) Géjza


Géjza
őstag

4 vs 4+4 méréseket én is csináltam nemrég (igaz csak 1 játékkal) a procicsere után: [link]

High beállításoknak nagyon sokat hozott HT.

6 mag mellett lehet már nem annyira számít a HT, de 4-nél nagyon sokat dob. 4 mag szólóban kezd kevés lenni sok esetben.

(#53) Soderes


Soderes
aktív tag

Jó lett a cikk!

A HT-nek ma már nincs sok értelme.
Amelyik alkalmazás vagy játék optimalizálva van rá ott még profitálni lehet belőle valamennyit.
10-15 éve sokkal jobban volt kiaknázható ez az 2 vagy 4 magos rendszereknél.

6 vagy 8 fizikai mag többet ér, mint 6 mag, 6 szál.

(#54) Urby66 válasza Géjza (#52) üzenetére


Urby66
aktív tag

Érdekes látni az eredményeket. Én úgy emlékszem nekem az F1 ultra beállítások mellett futott a teszt alatt. (az volt kiválasztva alapból.)
Itt elég jól kijön, hogy a E5-1650v2 processzor (ami a i7 3770-hez hasonlóan szintén Ivy alapú) képes kihajtani a 1080-at is.

Az eredményeid egyébként kicsit körtét az almával hasonlítunk esete. Amíg a i7 3770 már Ivy Bridge alapú 22 nm-en készült processzor, addig a i5 2500 még az eggyel előző, Sandy Bridge-re épült 32 nm csíkszélességgel. Szóval a magok számán kívül itt még lehetnek architekturális különbségek, amik a korszerűbb i7 felé billentik a mérleg nyelvét.

Soderes:
Az eredményeim csak azt mutatják, hogy bizonyos esetekben a maximálisan elérhető FPS több, ha csak fizikai magokat használunk. A jelenség akkor figyelhető meg, ha már nem processzor limites az adott játék. Magas processzor kihasználtság esetén szerintem mindig előnyös ha van HT a fizikai magok mellett.
És ne felejtsd el, hogy ez csak az FPS. Egy gépet másra is használsz, pl tömörítesz esetleg videót szerkesztesz vele. Ott szerintem egyértelműen a HT bekapcsolása javasolt a magok számától függetlenül.

[ Szerkesztve ]

(#55) kolopele válasza Urby66 (#50) üzenetére


kolopele
nagyúr

"A megemelt feszültség és magasabb működési frekvencia gyorsítja ezt a folyamatot.""
Így van. Én minden procit úgy állítok be, hogy all core turbo, és ameddig lehet csökkentem a feszt. Nem éreztem még egyáltalán a hátrányát annak, hogy a 9900k minden magja all core mellett 4.7 GHZ - en futott, de igazából ha lejjebb vettem mondjuk 4.3 - ra az órajelet ott sem volt kézzel fogható különbség. A nagyon magas órajelek általában a régebbi architektúrával rendelkező procik ideiglenes mentsvára ( sandy pl.), önmagában ugyanis az órajel még nem jelent sokat ( most a sokat emlegetett Battlefield 5 64 fős multiját hagyjuk, ahol a minél több szál, magasabb órajel érvényesülhet). Egyébként olyan játék, ahol nagyon érezhető a HT jótékony hatása egy 6 mag 12 szálas proci esetében az az AC két utolsó része, megmondom őszintén több nem is jut eszembe, legalábbis azok közül amiket én ismerek vagy játszottam velük.

[ Szerkesztve ]

(#56) kolopele válasza Soderes (#53) üzenetére


kolopele
nagyúr

Jogos, de mondjuk már a Haswell óta jobb az ha egy I7 mellett be van kapcsolva a HT. Kell az a 4 mag 8 szál. Visszább nem mennék időben, mert ott már maga az architektúra az ami elavult.

(#57) Chaser válasza kolopele (#56) üzenetére


Chaser
titán

egy zsák tesztet átnéztem amd kapcsán, az smt legtöbb esetben játékok alatt lassít, nemhogy gyorsítana, inteleket nem néztem, fel sem merült h ht-s intelt vegyek, amd-nél kb ingyen adták, de intelnél nagyon nem - és egyébként se kellene ingyen sem ha választhatok -
2/4 mag korában volt létjogosultsága - hogy drágábban el tudják adni a sz@ros 2/4 magost, ahelyett h már akkor is eleve 4 magot lehetett volna kapni akkori "i3" árán -
munkára is jól jöhet sw-től függően, de játék alá nem erőltetném - nem is tettem -

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#58) kolopele válasza Chaser (#57) üzenetére


kolopele
nagyúr

Márpedig a 4 mag 8 szál jobb sok játék esetében mint a natív 4 mag. Volt 6700 a családban nem egy, 7700k is, tesztelgettem őket, és bizony nem egy játék alatt volt lényegi eltérés. Az már más kérdés, hogy a mai 6-8 magosok már elegek önmagukban is, kivétel a már említett Battlefield 5 multi, ami eszi a procit, de akit ez nem érdekel, az egy 6 magos I5 - el ma még simán el tud lenni.

[ Szerkesztve ]

(#59) Géjza válasza Urby66 (#54) üzenetére


Géjza
őstag

Jogos, bár már alapórajelen is jócskán túlszárnyalja az overclockolt 2500k-t a 3770k. Ez szerintem a +4 szál számlájára írható főleg. De az lesz majd a tiszta, ha újrafuttatom a teszteket 3770k-val engedélyezett és letiltott HT-val.

(#60) Chaser válasza kolopele (#58) üzenetére


Chaser
titán

persze van ahol gyorsít, máshol pedig _lassít_, amd és smt kapcsán utóbbiból láttam többet játékoknál - én már előtte kikapcsoltam az smt-t - csak láttam néhány tesztet ahol gyanúsan tré volt az fps érték azonos vga-val pl 2600 mellett, sejtettem h a csodás smt lesz a hunyó, ezért megnéztem egy zsák tesztet ahol ezt taglalják

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#61) kolopele válasza Chaser (#60) üzenetére


kolopele
nagyúr

Pontosan ezt írtam én is, nem figyelsz? :D 6-8 mag esetében már nem számít igazán, de 4 mag esetében igen, ott jó ha van még 4 szál. Sosem észleltem lassulást Skylake vagy Kaby Lake esetében bekapcsolt HT mellett, kikapcsolva lassulást, limitet viszont annál inkább ( persze nem 4K - n tesztelve).

[ Szerkesztve ]

(#62) Chaser válasza kolopele (#61) üzenetére


Chaser
titán

lehet a több mag okozza, jobban nem mélyedtem bele, anélkül is kikapcsoltam volna, örülök neki h eljutottak addig intelék, h lehet ht nélküli cpu-t venni tőlük, legközelebb majd egy olyat próbálok ki

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#63) kolopele válasza Chaser (#62) üzenetére


kolopele
nagyúr

Ezért jó a 9900k, mert ott adott a 8 mag ami elég mindenre, de ha nagyon kell ott a plusz 8 szál is :K Persze ára is van, egy Ryzen 2700X is tudja mindezt a töredékéért, csak van aki ugye ragaszkodó típus....... :)

(#64) Soderes válasza Géjza (#59) üzenetére


Soderes
aktív tag

Azért a 2xxx és 3xxx szériára még ma is lehet egy komoly konfigot rá húzni és rohadt olcsón.

Urby66 : Attól is függ ez a dolog ha támogatott a gameben a HT vagy a Appba. A Tomb Raider széria kimondottan Intel barát pl. vagy az App-oknál az Adobe programcsomag.
Azért jobban darál tömörítésnél és videovágásnál ez a technológia. Ott ritkábban van Idle-ben egy mag/szál. Még a játékoknál nagyon függ ez a optimalizálástól, GPU-tól.

Korábban 2010-11 az AMD csinált egy tanulmány, ami szerint 8 mag felett (ebben a szálak is beletartoznak) már nem lineáris a gyorsulás, egyre kevesebb a nyereség. Ellenben több a fogyasztás, tranzisztor szám, lapka nagyság, hő. És ezen a csíkszélesség sem változtat.

[ Szerkesztve ]

(#65) kolopele válasza Soderes (#64) üzenetére


kolopele
nagyúr

A rosszul optimalizált játékok esetében meg kész áldás a több mag vagy több szál, csak nézd meg mondjuk a Crysis 3 - mat, a Mafia 3 - mat vagy a GTA 4 - et, de említhetném a két utolsó AC - t is. Natív 4 maggal szenvednek, de HT mellett jelentősen felgyorsulnak, és a proci sem jár 100% - on. Szóval 4 mag 8 szál, vagy 6-8 mag ma már a minimum.

(#66) Soderes válasza kolopele (#65) üzenetére


Soderes
aktív tag

Hát ha van egy 8 magos procid ott már igazán a GPU-t kell cserélgetni.

Egyébként ezeknek a játékoknak a 32 szál sem elég annyira optimalizálatlanok. Ezeket általában én moddolni szoktam és máris jobban futnak.

GTA 4-el mi volt a gond? Phenom II x4 955-el és 5870-essel simán Full HD-ba ment nálam a történet.

Far Cry 4, 5.
Na annak nem elég semmi. Magas órajel és min 6 mag, erős VGA és még úgy is csak 50-60FPS.

[ Szerkesztve ]

(#67) kolopele válasza Soderes (#66) üzenetére


kolopele
nagyúr

Srácoknál szaggatott anno 4 maggal HT nélkül rendesen, az fps is kevesebb volt. GPU csere egyelőre még nem jöhet szóba nálam, mert a 2080 Ti - nél jelenleg nem tudok jobbat. Majd a háromezres szériánál talán. Far Cry - okat direkt nem írtam, ami Ubisoft, az eleve fenntartásokkal kezelendő :) Azoknál leginkább akkor volt gond, ha sokan voltak egyszerre a képernyőn. Legutóbb a Breakpoint végig játszása volt kegyetlen olykor, mégsem tudtam letenni :)

[ Szerkesztve ]

(#68) Géjza válasza Soderes (#64) üzenetére


Géjza
őstag

Pont emiatt nem váltottam platformot, csak az i5 2500k helyére jött az i7 3770k.

(#69) BiP válasza Géjza (#68) üzenetére


BiP
nagyúr

Nem tudom, most mennyiért kapható 3770k, de anno, amikor 2500k-ról váltottam (4éve), összességében jobban megérte platformot váltani 4790k-ra a szimpla procicsere helyett, annyira aránytalanul drága volt a 3770k. Akkor. És mégse zsákutca.
De anno ugyanez a dilemma megvolt előtte a core2quad -> 2500k váltásnál is. A Q9xxx-es quadok annyira drágán mentek, hogy egyszerűbb volt a váltás.
És ugyanígy szinte ingyen volt később a csere a 4790k-ról 6700k-ra. És most Ryzen 2700-ra. Valahogy ezek a váltások jól jöttek ki.

(#70) Géjza válasza BiP (#69) üzenetére


Géjza
őstag

20k volt a proci upgrade. Lapot, 2500k-t, memót, procihűtőt talán 35-ért lehetett volna eladni. Ennyiért Ryzen 2600 sincs, (Intel meg mégdrágább). És akkor még nincs rendes alaplap alatta, sem DDR4, sem komoly léghűtő. Sok.

(#71) #16939776 válasza janos666 (#34) üzenetére


#16939776
törölt tag

Az a minimális késés számokban: +4,2ms (237FPS-nél ) a frame limit miatt és ~+2 ms a G-sync on miatt a monitor közepén. Ahogy használom, úgy kb.: 10-12ms az egér-monitor közepe között késés nyílt terepen és 8-10ms körül van zárt terepen.
Nálam állandó cpu limit van, a frame time valóban hullámzik ha mérem, de a legfinomabb egérmozdulatokat látom megtörténni miközben célzok, közben nem "ugrik meg" az ellenfél, nem "ragad le" az egér. Szerintem a folytonosság tökéletes így.

A TSC csak az adott CPU magon belül pontos, két cpu mag közötti szinkronizálására nem alkalmas, eltérő magórajel esetén ugyan annyi ciklusnak a leszámolása továbbra is eltérő mennyiségű időt jelent. Ezért kell a CPU órajelétől független számlálókat használni.

(#72) janos666 válasza #16939776 (#71) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Nem azt a problémát oldja meg a TSC és APIC Timer-el együttes használat (nem ez az "enhanced" mód a Windows-ban)?

A G-Sync féle lag szerintem tényleg nevezhető minimálisnak azért cserébe, amit ad (simább és törésmentes mozgókép). Az fps limiter sem növeli a lagot, mikor a játékmotorba van építve, csak ha kintről kampózzák bele (vagy ha arra gondolsz, hogy a nyers fps szám csökkenés növeli, akkor vehetsz 240Hz-es kijelzőt 120-as helyett...).

Vagy esetleg ott van még a FastSync. Azt használtam, míg nem volt TV méretben G-Sync. Az is kb. +2ms, de azzal se csíkoz a kép.

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#73) #16939776 válasza janos666 (#72) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ebben a linkben a Windózon működő QPC-ről írnak pár gondolatot. [link]
Illetve itt egy másik dokumentum ami a process időzítések filozófiáját taglalja : [link]

Minden játékban van motorba beépített V-sync, gyakrabban mint user által szabadon állítható frame-limiter. Az még mindig sokkal kisebb hozzáadott késést produkál, mint a G-sync ON, és így sincs képtörés. Tudom hogy elvileg el kellene dobálnia frame-eket, ha az FPS ha túllép a monitor frissítésén, de nem látok akadást.

Nincs ennek valami hivatalos topikja PH-n?! Érzem hogy nem ide kellene "szemetelni". :)

[ Szerkesztve ]

(#74) BITBOYS


BITBOYS
addikt

Jelenleg, amúgy pedig már több mint egy éve 1650 V3-as procit használok 4.8GHz-en hajtva minden magon.
Ár/értékben szerintem verhetetlen, ráadásul nem is kér sokat 1.290v-on stabil (24/7).
Jók ezek a Xeonok, vagyis a 2011-es platform. Nem is igazán tudom leváltani a rendszert, mert nincs mire, természetesen itt főleg az ár/érték arányra gondolok és kizárólag hétköznapi felhasználásra, játék, net, filmezés mindez 4K monitoron zökkenőmentesen.
Én is kapcsolgattam a ht-t, de nem láttam értelmét kikapcsolva hagyni :)

Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.

(#75) Urby66 válasza BITBOYS (#74) üzenetére


Urby66
aktív tag

Ha jól tudom a V3 már DDR4-et támogat, igaz?
Milyen alaplappal használod, tuningolod? A munkaállomásba készült lapok jellemzően nem tudnak feszültséget állítani.
Ez miatt ragadtam én 4,3 GHz-en a Z420-ban. Persze alapfeszültségen tud ennyit a 1650 V2. :D

(#76) BITBOYS válasza Urby66 (#75) üzenetére


BITBOYS
addikt

Gigabyte X99-SLI [link]
Korábban használtam V2-est is, szintén Giga lappal, de azt nem hajtottam ennyire :)
A proci/lap közösen szépen elboldogul a 125MHz-es fsb-vel is, plusz a belső cache szorzóját is lehet némileg növelni, nem okoz semmilyen problémát folyamatos használat közben sem.

Ja igen, szép összefoglaló lett, gratulálok az íráshoz, teszthez :K

Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.

(#77) Loha válasza kolopele (#13) üzenetére


Loha
veterán

A Haswell előtti generációkat sokkal jobban lassítják a Spectre és Meltdown "javítások" mint az azt követőket, és a BIOS a microkód frissítés még tuningon/stabilátos is sokat ront még Haswellen is...

Csak az OS "javításokat" kapcsoltad ki, a CPU microkód "javítások" mindvégig aktívak voltak, ha vmi nem túl régi Win10-en teszteltél.

[ Szerkesztve ]

(#78) janos666 válasza #16939776 (#73) üzenetére


janos666
nagyúr
LOGOUT blog

Ami tuti, hogy ha újabb, sokmagos Intel gépen (akár csak az én 6/6-os CoffeeLake-em, de a >=SkyLake alapú HEDT platformok még inkább) erőlteted a HPET-t friss Win10-en, akkor látványosan lelassul a gép (egy webböngésző is lomhábban indul el, a TimerBench szerint ~100x a lépésköz, stb).
Ez már a speculation mizéria előtt is igaz volt, de azóta csak még rosszabb, mert a HPET is I/O művelet, ami lassult ezektől a védelmektől (azt hiszem a Zen 1.x CPU-knál is, csak a Zen2-ben van erre hardware javítás és ott került át a HPET is az I/O-die chip-be a PCH-ból, vagy van meg duplán mindkettőben).

Egész szívesen nyitnék neki egyet (pl. "VRR GYIK", vagy "Mindent a frissítésről és simaságról"), ha nem bánják a modik: ennek a magyar kivonatolása lehetne a topic összefoglaló, aztán lehetne vitázni, akár saját, új méréseket közölni, netán jobban összevetni a FreeSync-et a GSync-el bizonyos beállítások mellett (pl. V-Sync On és nincs limiter vs. van limiter, melyik hogy reagál ezekre), lemérni egyszer az új HDMI 2.1 VRR-t is, hogy tényleg igaz-e rá minden, ami a többi G-Sync megoldásra, stb.
De nekem pl. nincs hozzá ~1000fps kamerám (és LED-elhető egerem se, bár arra jó lenne egy szétkoptatott 1000Hz-es egér is).

(#77) Loha Maga a microcode elvileg nem csinál semmit speculation ügyben, ha letiltod az OS oldali védelmet. Az egy teljesen külön kérdés, ha más módosítások is vannak a microcode-ban, amik kihathatnak pl. a tuning stabilitásra (ha babráltak a feszültségszabályzással és emiatt magasabb Vcore-t kell beállítani, hogy stabil legyen). De az sem feltétlenül árt (ezek általában hibajavítások).

[ Szerkesztve ]

TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

(#79) kenwood


kenwood
veterán

Meg erdemes enne berakni a tesztbe azt is,hogyan hat a Ht kikapcsolasa,ha a jatek mellett egyeb servicek is futnak a hatterben , peldaul stremelsz,vagy filmet neznek a masik kijelzon,renderelsz,enkodolsz, valami server fut stb ...

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#80) apatyas


apatyas
Korrektor

Felmerült bennem egy kérdés, némileg hasonló témakörben.
Dual channel RAM kezeléssel kapcsolatban. Úgy emlékszem, volt annak olyan módja, hogy a két csatornán külön-külön kér le független adatokat, aztán inkább elterjedt az, hogy a két csatornát összesítve nagyobb sávszélességgel tud olvasni ugyanabból az adatcsomagból (unganged vs ganged, asszem).
Az előbbi beállítás gyorsítana-e a mostanában már jócskán elterjedt sokszálas folyamatokon? Van-e erre vmi topik, vagy beszéltek erről már valahol?

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#81) Robitrix válasza MasterMark (#36) üzenetére


Robitrix
senior tag

Látod pont ezért nem streamelem ki a játékot. Bőven elég ha csak én röhögök a saját bénaságaimon. A dolog előnye rögtön kevesebb mag kell a prociba, mert nem kell átlagban plusz két magot rászámolni a videó tömörítésre a játék igényein túl. :)

(#82) Robitrix válasza kolopele (#27) üzenetére


Robitrix
senior tag

Ez erősen függ a játék által igényelt magok (vagy szálak) számával.
Tehát ha van egy 4/8 procim és futattok rajta egy oyan játékot, ami monduk örül a 6 magnk, akkor jól ellesz. Persze még inkább ellesz egy 6/6-os procin. Hiszem magon futni eleve gyorsabb, mint szálakon
Igaz azért attól is függ, hogy van szétterhelve a számítási igény a párhuzamos folyamatok közt.
A legtöbb programot azért alapvetően úgy irják, hogy valagol fut egy fő program ág, ami a legtöbb mindent alvégez. Amikor lehetőség van a fő ággal párhuzamosan futtatni program ágakat, akkor az a rész rákerül egy másik magra vagy szálra. Ha úgy van szétterhelve a proci igény, hogy 90% a fő magon számolódik és a maradék 5 magon meg csak az összes számitás 10%-a dolgozik idönként. Akkor 1-2 mag hiánya nem fog drasztikus teljesitmény kieését okozni. Attól, hogy a program 10%-nyi számítása nem 5 magon zajlik nem igen veti vissza a teljesitményt. Majd szépen egymással osztozva időszeletekben megosztoznak a magokon. Olyan játék ahol jobban szét van terhelve a magok közti számolás már más eredményt mutat kevesebb mag esetén. Mondjuk a fő program ág csak 40% erőforrást igényel. és a maradék 60%-ot számolja a maradék 5 mag. ha a 60%-nak csökken le a számolása 3 magra, az teljesitmény esést fog okozni.
Tehát ha egy amúgy jól széterhelt programot futattok 4/8 helyett csak 4/4-en akkor jelentüsen hiányozhat a a kieső két mag vagy szál.
Tehát nem létezik univerzális szabály Egyrészt ahány program annyi féle módon van megírva. Így ugyan azon a hardveren is eltárően viselkedhetnek. Azt mondhatjuk, hogy ha egy prociban van annyi mag szálak nélkül, amennyi elég a jártéknak. Akkor vélhetően javul a teljesitmény, ha kikapcsolt szálakkal már kevés a mag szám a program igényeihez képest, akkor lehet rosszabbul járunk HT nélkül. Tényleg nincsen más, mint konkrét programot kiprobálni ugyan azon a hardveren. .

(#83) Robitrix válasza Urby66 (#41) üzenetére


Robitrix
senior tag

A fogyasztás végső soron nem feltélenül az több áram miatt érdekes. senkit nem fog földhőz vágni óránként 50-60 watt/h többlet. Persze ha 28 millió ember játszik plusz 60 watt töblettel azt már utálhatják a jegesmedvék.....
ami talán érdekesebb a kérdésben azért a plusz 60 wattot ki is kell hüteni a procitól. a hő töbletet ki kell vezetni a házból.
Ez drágább házat jelent(adott esetben több ventivel(több zaj) jobb minőségü nagyobb teljesítményű hűtést, ami szintén drágább....
Ráadásul mikor tombol a nyár van vagy 39 fok és az ablakon kitekintve fél tucat döglött jegesmedve hever az utcán,(meg föttek a bundájukban) amikor erős videó kártya termeli a hőt a gépben. és a beszivott külső levegő már alapból 37-38 fokos..... azért hatékonyabb a hütés ha csak 20 fok jön be kivülről. Tehát amikor mérlegel az ember hogy a TDP 65 wat 95 watt vagy 127 watt......... akkor a nyári kánikulára is gondol. Hogy fogja majd birni a gép.... le fogok vajon fagyni a melegben?????? Havonta egyszer fagyok le melegben vagy naponta 5-szőr???? Nem a 60 watt áram árán agyal az ember, hanem a nyári kánikulában a hűtésen....

(#84) Urby66 válasza kenwood (#79) üzenetére


Urby66
aktív tag

Úgy gondolom egy ilyen tesztet nehéz lenne úgy elkészíteni, hogy abból egy általános következtetést le lehessen vonni, hiszen az általad említett tevékenységek nehezen reprodukálható, nehezen megismételhető terhelést jelentenek.
Továbbá, ahogyan a kollégák is írják, nehéz egy - átlagos felhasználót feltételezve - olyan helyzet elképzelni, hogy az egymástól független folyamatok mind-mind önálló processzormagot használjanak, akkor is ha van "elegendő". Nem beszélve az operációs rendszer saját feladatairól, amik mindenképp futnak a háttérben.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy párhuzamos feladatok, több program futtatása esetén például memória sávszélessége, a háttértárak sebessége a processzormagok számától függetlenül nem fog változni, ezért a párhuzamosan futó programok kénytelenek ugyanannyi erőforráson osztozni.
Ez miatt szerintem játék közben még egy háttérben futó letöltés is képes gigantikus lagokat, megtorpanásokat okozni. Véleményem szerint a játék klasszikusan egyfeladatos művelet ami nagyon érzékenyen reagál a vele együtt futtatott programokra.
Ezek mellett lehet érdekes lenne látni, hogy pl enkodolás vagy valami server üzelmeltetése mellett lehet játszani vagy sem. Attól tartok én sem a cikk eredeti célja, sem pedig a felhasználói szokásaim okán sem fogok illyesféle tesztet végezni. :(

Robitrix:
Igazad van, a hőtermelés kérdése fontos a játékmenet szempontjából, hiszen például akár a processzor akár a videokártya órajele csökkenhet ennek hatására. És ezek pont a teljesítményigényes helyzetekben, nagy terhelésnél jelentkeznek, amikor a jelenség a legjobban fáj, amikor azt a leginkább észre fogjuk venni. Ennek ellenére úgy gondolom az üzemi hőmérséklet kérdését nem szabad egyértelműen összemosni a fogyasztással. Mondom ezt annak ellenére, hogy a két dolog között van összefüggés. De úgy ahogy a megjelenített képkockák számát sem csupán a magok száma határozza meg, úgy a melegedést sem egyértelműen lehet a hardver fogyasztásához kötni.

[ Szerkesztve ]

(#85) Urby66 válasza Robitrix (#83) üzenetére


Urby66
aktív tag

Bocsi, kifogytam a szerkesztési időből...
Szóval még egy hozzáfűznivaló:
A számítógépes játék alapvetően szórakozás, és (az átlag felhasználó számára) nem értékteremtő tevékenység, ezért úgy gondolom álszent dolog azzal védekezni, hogy én nem 350 csak 299W felhasználása mellett szórakozok ezért én megmentem a földet. Véleményem az, hogy a klímaváltozás hatásait csak akkor lehet hatékonyan csökkenteni, ha az emberek elsöprő többsége képes lesz tartósan kilépni a konforzónájából. Ez igaz agy egyszeri gamerre és a nagyvállalat igazgatótanácsában ülő részvényesre is. Amíg úgy "harcolunkj", hogy a profit, a kényelem, a napi szokások, a számunkra fontosnak tartott dolgokhoz fűződő viszonyunk nem változik addig igazából semmi sem fog történni.
És az a számítógép ami nem képes nyáron is ugyanolyan üzembiztonsággal működni mint télen, az valami miatt hibásan működik az hardverelemek fogyasztásától függetlenül. Ott a fagyás lehet a magas fogyasztás miatti hőtermelés következménye, de nem a gyökérok
.
Úgy tűnik ez kicsit OFF lett, és persze ezzel nem akartam személyeskedni, vagy bárkit megbántani, a leírtak csak a saját véleményem tükrözik.

[ Szerkesztve ]

(#86) kenwood válasza Urby66 (#85) üzenetére


kenwood
veterán

A hutes igazabol csak a nagyon regi lomok tuningolasanal probelma.
Egy TX-3 ,vagy egy 212 EVO hutes 10k alatt megvan,es szinte barmit teljesen neman lehut.
Tuning nelkul meg egy i7 + gyari intel hutes sem fog throttlingolni, max hangos lesz.

A kornyezetvedelem fontos kerdes, bar mindenki a tuneteken csamcsog,mikozben a fo problema az energia eloallitasa,es tarolasa. Egy mobiltelefon akksija olyan meretu, hogy abban egy szemelygepkocsi eves energiaszukseglete elfer. Mi meg a 100x akkora autos akksikkal is orulunk,ha parszaz kilometert meg tudunk tenni. A megujulo energiaforrasok is dobbenetesen rossz hatekonysaguak, csak azert nepszeruek, mert nincs akkora karosanyag kibocsajtasuk,mint az atomnak,vagy a szeneromunek.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#87) Dilikutya válasza Robitrix (#83) üzenetére


Dilikutya
félisten

Nem kell ám túl drága ház, meg hangorkán. Ha meg van egy GTX2080-ad, amellé erős CPU jár, azok meg így is, úgyis fűtenek terhelésen. Amúgy meg egy Ryzen 3700 65 W, egy i7-9700K 95 W TDP, senki nem azért a 30 W-ért fogja a Ryzen-t választani, ha azt választja.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#88) BiP válasza Dilikutya (#87) üzenetére


BiP
nagyúr

Hanem mert 20e-rel olcsóbb a +8szál :) ;]
De amúgy igen. Aki energiatudatos, és fogyasztás alapján akar gépet építeni, az nem a felsőházból választ.
Meg lehet csendes gépet építeni erős cuccokból is.

(#89) <Lacy85> válasza Dilikutya (#87) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Csak ahogy a 9700K-ra, meg a 9900K-ra mondják az okosok:
Ezek a procik nem terhelve, hanem BIOS-ban esznek ennyit. :D
OC nélkül a 9700K valahol 130W körül van. Mindjárt van némi különbség a 3700X-hez képest.

(#90) Ciccuka


Ciccuka
veterán

12 mag -> 12 virtuális mag ez

Cicák támogatása: www.fos.hu/1176

(#91) Dilikutya válasza <Lacy85> (#89) üzenetére


Dilikutya
félisten

De ha 9700K-t veszek, ez nem fog számítani hűtés szempontjából sem, mert rámegy egy kilós borda vagy víz, és meg van oldva. Ventilátor sem tényező. Egy 20 ezer alatti Cooler Master házam van a saját ventijeivel (1 elöl, 1 hátul) meg egy Cooler Master 600 grammos borda, ehhez jön egy 95 W-os AMD CPU meg egy RX570 120 W TDP-vel. A gép hangját javarészt az adja, hogy van benne 3 HDD, amit még nem száműztem külső tárolóba, amit amúgy lehetne, mert bizonyos adatokra nincs szükségem folyamatosan.
Na ez egy picivel drágább házban még simább ügy, picit zsúfolt is az enyém a kábelek miatt.

[ Szerkesztve ]

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#92) Soderes válasza Dilikutya (#87) üzenetére


Soderes
aktív tag

Dehogynem.
Valaki (mint pl. én is) azért kevesebb fogyasztásút válassza. Több W, több hő vs. kevesebb hűtési teljesítmény, halkabb CPU venti, esetleg jobb tuning potenciál. Elméletileg.

Átlag felhasználás szempontjából már nincs sok teljesítménybeli különbség a i7-9700K és a Ryzen 3700 között.

Itt általában ilyenkor az dönt, hogy ki melyik táborba tartozik. :)

[ Szerkesztve ]

(#93) <Lacy85> válasza Soderes (#92) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Nálam inkább a józan ész szokott dönteni. Ezért lett Core 2 Duo óta először AMD-m.

(#94) BiP válasza <Lacy85> (#93) üzenetére


BiP
nagyúr

Egyre többen, akik nem szín szerint választanak, váltanak vissza AMD-re. (én is) Nem véletlenül. Intel oldalon gyakorlatilag már csak az 5Ghz meg a Gaming performance maradt, mint ütőkártya. IPC kb. azonos, de ár, magok száma, future-proof szempontból már az AMD a nyerő.

(#95) jokeph válasza <Lacy85> (#93) üzenetére


jokeph
nagyúr

Nekem anno pl. P4 Northwood/Prescott után pont ezért C2D/C2Q sem lett. :D Lett viszont Athlon 64 2 5200+, majd lapváltás, aztán Athlon II X2 240, utána csere Athlon II X3 455-re, meg volt közbe egy Opteron 1381 is kíváncsiságból, egy alaplap kiszolgált 3 CPU-t.
A következő FX8320e lett (ebben sajnos csalódtam, jobban kellett volna megnéznem, arra pont nem volt jó amire nekem kellett), majd Intelre visszatérve G4560 Pentium, i3-7350k és végül i5-7600k. Ez utóbbi 2 4,8-on volt/van használva, az idle fogyasztásuk még így is alacsony. Játék közben sem szállnak el, persze 2 és 4 magról van szó, az i3 esetén HT OFF.
Jelenlegi meg az aláírásomban. ;]
A fogyasztás amúgy finomhangolás kérdése mindkét oldalon. :U

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#96) Urby66 válasza BiP (#94) üzenetére


Urby66
aktív tag

A teszt szempontjából úgy gondolom érdekes lenne megnézni, hogy a magletiltásos módszerrel tesztelt két cím hogyan viselkedik egy legújabb generációs processzoron.
Kíváncsi vagyok ugyanaz a trend mint a viszonylag régi xeon esetén vagy a HT növelt hatékonysága miatt már nincs teljesítményesés.
Szóval ha valakinek van kedve és ideje szívesen látom a számokat! 😋

(#97) BiP válasza Urby66 (#96) üzenetére


BiP
nagyúr

Erre én is kíváncsi lennék. (lsd. #42)

(#98) jokeph válasza Urby66 (#96) üzenetére


jokeph
nagyúr

Van eme 2 játéknak demo verziója ? R5 3600X-el meg tudnám nézni. :U
Xeon-ból nekem is E5-1650v2 fut. :D Bár nálam HT OFF-al, az SC2 multi nem szeresse a HT-t. X5677 detto, i3-7350k szintén HT OFF eme egyetlen játék miatt. Máshol nem tapasztaltam a hátrányát.
Illetve HT OFF-al némileg jobban lehet kergetni az órajelket is, kisebb fogyasztással és hőtermeléssel egyetemben.
FX8320e CPU-nál azt tapasztaltam anno, ha tiltottam 1 vagy 2 modult, az összességében rontott mindenen, gondolom ez betudható az FX sajátos felépítésének. :U

RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing

(#99) kolopele válasza BiP (#94) üzenetére


kolopele
nagyúr

5GHZ? Mire? Átlag FHD 75 fps - hez? Nálam 4K mellett például a 9900k is csak malmozik akár még 4GHZ - en is. Vehetsz te bármilyen procit, ha mellé nem teszel egy bivaly kártyát. Nem kellene szerintem az otthoni játékosokat meg az e-sportot űzőket keverni, náluk valószínűleg van értelme a nagyon magas órajelnek 240 HZ mellett, de átlag játékosoknak nincs.

[ Szerkesztve ]

(#100) BiP válasza kolopele (#99) üzenetére


BiP
nagyúr

Ööö.
Attól, mert 4K-ban (ahol a vidkártyának fontosabb szerep jut) nem hajtja szét a procit, attól még bőven lehet olyan felhasználás, ahol jól jön, hogy tud 5GHz-re boostolni. Intel tud ilyet, Ryzen sajnos még nem. Csupán ennyit mondtam. Felsoroltam, melyik oldal milyen szempontokban jobb.
A 2 játékos csoportot nem hogy nem kevertem, szóba se hoztam.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.