Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Kephamos válasza yerico (#30) üzenetére


Kephamos
addikt

Az ilyen kaliberű autók manapság egyértelműen azokat célozzák meg, akik 6-8 év múlva ismét képesek 30-70 millió forintot kiadni egy hasonló autókra. Csak így képesek fennmaradni ezek a cégek.

(#52) atifarkas válasza #06658560 (#48) üzenetére


atifarkas
tag

Így elérték azt, hogy nulla fogyasztás mellett viszonylag könnyedén lehessen forgatni a motort, megszüntetve ezzel a motorféket.

Hát lehet ám lovagolni a mondaton. De mint irtam: "viszonylag könnyedén lehessen forgatni a motort". Senki sem gondolta azt, hogy teljesen veszteségmentes ilyenkor a forgás...

(#53) macilaci78 válasza kovy79 (#37) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem az a lényeg, hogy 750k az akku, hanem hogy az akku nélküli változat nem ennyivel olcsóbb... :N

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#54) #06658560 válasza lapa (#49) üzenetére


#06658560
törölt tag

Számítást nem tudok letenni, de pusztán logikából is kikövetkeztetheted: amikor a szelepek nyitva vannak, akkor nincs a gáz összenyomva, a motor az indikátordiagram két alsó ívdarabján mozog, zárt szelepeknél pedig a két felsőhöz hasonlón.

Indikátordiagram
Ezen azS4, S1 görbeszakaszok.

#52 atifarkas: csak épp van könnyebb motorforgatási állapot is. Lásd fentebb! Amiért megéri így- ha közvetlen befecskendezéses a motor, akkor nem hűl ki annyira a henger, így az újraindítás zökkenömentesebb, hamarabb lehet reagálni rá. De ha nincs szükség a belsőégésű motorra, a legnagyobb ökörség akkor is forgatni- rengeteg energiát felemészt, amivel haladni is lehetne.

[ Szerkesztve ]

(#55) lapa válasza #06658560 (#54) üzenetére


lapa
veterán

nem tudom mit tudnék ebből kikövetkeztetni. integráljam fejben, vonjam ki belőle a másik irány alatti integrált részt, aztán tegyek egy bölcs becslést a levegő átmozgatásához szükséges munkára és hasonlítsam össze a kettő eredményt?

csak arra akartam utalni, hogy azért ezt így ránézésre kijelenteni kicsit merész. ha nem a honda / japó lenne, akkor azt mondanám lehet benne valami, de biztos lehetsz benne, hogy megmérték, és ez volt a jobb.

(#56) #06658560 válasza lapa (#55) üzenetére


#06658560
törölt tag

Feltételeztem ennyi hőtan suliból még megmaradt: a munkavégzés mértékét a diagram alatti terület adja meg- melyik esetben a nagyobb?

"ha nem a honda / japó lenne, akkor azt mondanám lehet benne valami, de biztos lehetsz benne, hogy megmérték, és ez volt a jobb."

Miért kell japán felsőbbrendűséget képzelni? Nincs. Ők is hoznak hülye döntéseket is, itt is látszik már a motor állandó forgatásán, hogy nem optimalizálták a rendszert.

"csak arra akartam utalni, hogy azért ezt így ránézésre kijelenteni kicsit merész."

Nem kell sok ismeret hozzá, hogy egy P-V diagramról az ember tudja mekkora a munkavégzés, munkanyereség belőle. S hidd el, nem csak ránézésre mondom, amit, a járműgépész képzés jó tíz éve még jó volt a BME-n. (Most nem tudom milyen.)

(#57) commanDOS


commanDOS
senior tag

Kövezettek meg, de én nem látom létjogosultságát ezeknek a hibrideknek.
Mondjuk egy év alatt lehet annyit spórolni az üzemanyagon, ami feledteti, hogy egy szörnyű, műanyag szappantartót vezetsz? Vagy globálisan nézve ez a spórolás egálban van azzal a környezeti terheléssel, amennyivel több egy ilyen hibrid legyártása? Persze technikailag valóban érdekes, de autónak nevetséges és elég demagóg. A sötétzöldeket lehet vele altatni, valójában meg egy zsákutca, amivel nem vagyunk előrébb.
Ugyanez a véleményem az egyre kisebb lökettérfogatú, feltöltött motorokról. Vajon eszébe jut majd a tulajnak az alacsony fogyasztáson megspórolt pénz, amikor a végletekig kihegyezett, túlhajtott és túlbonyolított motorban sok százezres alkatrészeket kell cserélni?

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#58) lapa válasza #06658560 (#56) üzenetére


lapa
veterán

ha ez olyan egyszerű, miért nem vezeted le nekem? miért nekem kéne? most már sokadszorra bizonygatod, hogy a kisujjadból is kirázod, de még egy fél mérlegelhető adatot vagy egyenletet nem írtál.

(nem is tudhatsz, hiszen ismeretlen a levegővel végzett munka, innentől meg nehéz lesz, ez általános iskolai anyag, hogy amit nem tudunk azzal kapcsolatban nem teszünk magabiztos megállapításokat)

elengedtem a topikot, azt már úgyse tudjuk meg mekkora a csodaakksi. béke.

(#59) #06658560 válasza lapa (#58) üzenetére


#06658560
törölt tag

Akkor jöjjön neked levezetés:

Amikor a szívó és kipufogószelpek nyitva vannak, akkor csak a szívó- és kipufogórendszer ellenállását kell legyőzni: ezt látod a diagramon a környezeti nyomásnál kicsivel magasabb és kicsivel alacsonyabb nyomásértékeknél. Amikor a hengerben a közeget kell összenyomni, akkor az ideális esetben adiabatikus munka, ami a pV^k=állandó. k kappa, a gázkeverékre jellemző konstans. p a nyomása, V a térfogata. A munkavégzés mennyisége a diagram alatti területként definiált. (Eddig kellene neked is tudnod, hisz középiskolás fizikai alapoktatási anyag). Vagyis a dugattyú sokkal kisebb ellenállásba ütközik amikor a gáz jelentős nyomásváltozás nélkül jön-megy a rendszerben, mint amikor össze kell nyomni. Mondjuk egy rém bonyolult példa neked: ha egy biciklipumpát pumpálsz, mekkora a befektetett munkád ha a cső vége a szabad levegőbe vezet, s mekkora, lefogod?

"(nem is tudhatsz, hiszen ismeretlen a levegővel végzett munka, innentől meg nehéz lesz, ez általános iskolai anyag, hogy amit nem tudunk azzal kapcsolatban nem teszünk magabiztos megállapításokat)"

Nem ismeretlen, a folyamatok ismertek, a pontos számadatoknak nem vagyunk birtokában. Vagyis jogosan teszek magabiztos állításokat.

"elengedtem a topikot, azt már úgyse tudjuk meg mekkora a csodaakksi."

Google a barátod, wiki a barátnőd: "158.4 V (132 x 1.2 V) Nickel-metal hydride batteries with 5.5 A·h capacity that is 12% smaller." A második generáció, ami a képek alapján a bejegyzésben is szerepel.

(#60) 8th válasza commanDOS (#57) üzenetére


8th
addikt

Középkategóriától felfelé szerintem is van létjogosultsága a downsizeingnak. A baj ott van, hogy már egészen a B szegmensig leszivárgott ez az őrület.

Fiat 500 TwinAir 0.9 (0.9 turbó): 95 g/km.
Renault Clio 0.9TCe (0.9 turbó): 105 g/km.
Nissan Micra 1.2 DIG-S (1.2 kompresszor): 115 g/km.
Skoda Citigo 75 1.0 (1.0 szívó): 108 g/km.

Amíg a Citigo közvetlen befecskendezés nélkül, turbó/kompresszor nélkül, start/stop rendszer nélkül mindenféle drága és bonyolult technikai hókuszpókusz nélkül az elavult szívómotorjával ugyanazt a fogyasztást és CO2 kibocsátás értéket tudja amit a feleslegesen agyonbonyolított jóval drágább társai addig baromságnak tartom ezt az egész downsizeing mizériát. A hibrid autó őrületet szintúgy nem tudom hová tenni. Egy 'baszomnagy' SUV-ban oké de egy alsó/középkategóriás autóban? Minek?

[ Szerkesztve ]

(#61) commanDOS válasza 8th (#60) üzenetére


commanDOS
senior tag

Nem vagyok dízel párti, de ott van pl. a VW 1.9 SDI motorja. 4l/100km körül megáll a fogyasztása és egyszerű, mint a kő. Simán bele lehet nyomni 1millió km-t.
Persze ttől még egy sz@r csattogó, kerregő dízel, ami traktorba/teherautóba/mozdonyba való, viszont ha az alacsony fogyasztásra való igény felmerül, akkor nem árt ha nem társul vaskos szerviz számlákkal. Lásd: új autók.

Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)

(#62) Benőke válasza 8th (#60) üzenetére


Benőke
őstag

Nem sok ilyen kis 1L környéki autóhoz volt szerencsém, de az EURO normák miatt az autókból elveszett a teljesítmény, miközben a valóságban nem jön kevesebb káros anyag. Ráadásul elsősorban a dízelek körmére kéne nézni nem a kis benyások miatt kéne aggódni.
A turó azért kell, hogy levegőhöz jusson a motor és legyen benne egy kis erő is, mert különben nem sok felé mersz elmenni. A hibrid technológia, logika szerint pont a káros anyag kibocsájtás ellen van, egy SUV már maga a koncepcióját tekintve is rossz ebből a szempontból. Tehát a hibridezés ebben a tekintetben csak paraszt vakítás... Az olaj lobbi még nem nagyon akarja az olaj elhagyását....

(#63) Napfénysüti válasza Benőke (#62) üzenetére

Így van a sok norma miatt egyre jobban fojtják a motorokat. Én is csodálkozva nézem ezek mellett a brutál downsizing-ot.
Azt hiszem egy darabig még marad a jó öreg kis 1.6 szívóbenyás gépem. :)

Més que un club!

(#64) #06658560 válasza 8th (#60) üzenetére


#06658560
törölt tag

A nagyobb kategóriákban látom kevesebb értelmét a downsizingnak- mert turbó nélkül meghalnak azok a motorok mind városban a gyakori elindulás-megállás viszonylatban, mind autópályán haladva. Mondjuk eleve a kis motor kis autóban turbó nélkül lenne a járható út, de ehhez az is kell, hogy ne egy tonna körül kezdődjenek a városi szaladgálós modellek tömegadatai.

A korlátozások pedig nagyon el vannak rontva, rossz irányba terelik a fejlesztést, a járművek egyre kevésbé lesznek használhatóak a motor oldaláról- egy egyliteres turbós géppel a német autópályákon nagyon meg lehet szenvedni egy megpakolt Ford Focus kombival- fogyaszt, mert nyomni kell a teljesítményhez/nyomatékhoz, a tankoláshoz pedig ne tudja az ember odafigyelve lehűteni a turbót, pláne forgalmas, dimbes-dombos utakon, a kútra beesve és a motort leállítva meg fő minden össze jól.

Ha már károsanyag-kibocsátást akarnak korlátozni, akkor a legjobb fajlagosan megadva lenne, fogyasztás, NOx, korom, minden esetben a szakmában szabványnak kezelt fajlagos fogyasztáshoz hasonló módon( g/kWh)

[ Szerkesztve ]

(#65) kovy79 válasza #06658560 (#59) üzenetére


kovy79
őstag

A pumpánál jobb példa, ha fogsz akár egy 400as, kéthengeres motort és próbáld meg kézzel átforgatni a főtengelyt. Ezután vedd ki a gyertyát és úgy is! Hogy könnyebb? :)

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#66) #90933760 válasza kovy79 (#65) üzenetére


#90933760
törölt tag

Persze, hogy kompresszió nélkül könnyebb tekerni. Itt gondolom azon megy most a tanakodás, hogy miután összenyomta a levegőt az vissza is löki a dugót a holtpont után. Csak itt jön képbe a légveszteség a szelepnél, a gyűrűnél és hoppá máris nem olyan jó a dolog.

(#67) kovy79 válasza #90933760 (#66) üzenetére


kovy79
őstag

Persze, kompressziónál mindenképp van légveszteség (nyomásvesztés), a súrlódás mindkét esetben fix, tehát nem tudom, hogy mi szólna a "nyitott" henger ellen. Persze a henger gyors lehülését most ne nézzük.

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#68) 8th válasza #06658560 (#64) üzenetére


8th
addikt

Ha annyira zöldíteni akarnának egycsapásra betiltanák a dízelüzemű személyautókat (én támogatnám pedig dízel párti vagyok) és a benzin alternatívájaként elkezdenék ezerrel nyomni a cng-t. A föld földgáz készlete egyes becslések szerint a jelenlegi fogyasztást is alapul véve még bő 300évig kitart, és ebben nincsenek benne az eddig feltérképezetlen területek és az ott lévő még kiaknázatlan gázmezők. Egy cng üzemre való átállás után adott járműnek 20-25%-al csökken CO2 kibocsájtása. A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat és teljesen elkeverednek a motorba jutó levegővel, tehát tökéletes az égés. Ebből következően a kipufogógázban kevesebb a rákkeltő vegyület, szilárd részecske pedig egyáltalán nincs. Olajcsere periódus nő, motor kopása csökken. Ezt kéne nyomatni nem downsizeingot meg a csoda hibrideket mert így sokkal lassabban vágnánk magunk alatt a fát.

(#69) smk17 válasza noisia (#6) üzenetére


smk17
tag

A Hybrid-rendszer lassuláskor a fékezésnél kárbaveszett mozgási energiát egy részét nyeri vissza ,
úgy , hogy a fékpedál finom lenyomásával nem az üzemi fék lép életbe , hanem a villanymotor kapcsol
áram termelésre , és ez a "motorfék " hatás lassítja le az autót .
Majd gyorsításnál a feltöltött akksiból veszi az áramot a villanymotor , és a benzinmotornak jó esetben csak minimális plussz erőkifejtésre van szükség .
A két motorból érkező nyomatékot egy viszkó kuplung és cvt váltó összehangolja , hogy zökkenő mentes legyen a gyorsítás .
Tudomásom szerint főleg városban érezhető erős fogyaszáscsökkenés . Honda insight esetében akkár
4-5 liter / 100 km .
Azért nincs szükség nagy akkura , mert rövid ideig kell tárolni az energiát , csak a következő kigyorsításig .

(Bocs ha hülyeségeket írtam . Nem vagyok szakértő , de némi utánérdeklődés után erre jutottam .)

(#70) atifarkas válasza smk17 (#69) üzenetére


atifarkas
tag

A működési elv teljesen jó. Ha hozzávesszük azt, hogy 120e km után a féktárcsák, fékpofák még a gyáriak, vállasodás alig van. Így ugye kevesebb fékporral terhelem a környezetet. Valamint mivel nem kellett lecserélni még zsebpénzbarát is.

A CVT váltó miatt 90-es utazótempóban a motor 1500 fordulaton jár. Így egy sima váltóval működő benzin motorhoz képest statisztikailag 2x annyi tud megtenni hibásodás nélkül. (Márkaszervíz szerint, a szelephézag állításon kívűl, ha nem töröm össze, akkor 3-400e alatt nem kell a motorhoz hozzányulni.)

Fogygasztásst tekintve (MichelineEnergy Saver gumik 2.4 és 2.3 bar nyomáson) lábbal adagolva a sebességet, országúton (70-95), falvakat érintve (35-55), sebességgel haladva óvatosan a 3.7L fogyasztás elérhető. Természetessen ilyenkor nem én vagyok a raceboy, de egy nyugodt vezetéssel elérhető.

Napi munkába járáshoz használtam az autót, egy nap ez 165km, 40km autópályán. Autópályán 95-100km/h sebességgel, mindenhol máshol a maximálisan megengedett sebességgel haladva. Tavasszal, ősszel 4.1 fogyasztás értem el, nyáron 4.3 (légkondi miatt), télen 4.2 - 5.0 között ingadozva (friss hóban, latyakban többet eszik).

Nyaralások alkalmával, a fogyasztás háttérbe kerül. Ilyenkor 4 ember + csomagok + légkondi, autópályán több száz km, város, falvak, stb a fogyasztás nem megy 6.2 fölé.

Vagyis attól függően, hol mennyit megy az ember, de átlagosan 5L-el lehet számolni fogyasztásban.

Nem hiszem, hogy aranylábú lennék, egy 1.6-os opel astra h-t vezetve a fogyasztásom 7.5-8L között van.

Vagyis durván 100km-ként 1000ft takarit meg az autó. Évi 35-40e km járok autóval (munkábajárás dob sokat), Így évente 350-400e ft spórolok meg. Az autót külföldről hoztam be, regisztrációs adó (mivel hybrid) 33e ft volt (jövedelemszerzési adót sem kell fizetni így, mivel a regadó üti). A "régi" 13 éves Honda Accord-ot eladva, az árához 1.2 milliót adva vettem az autót. Így gyors számolással látszik, hogy kb 3 év alatt az autó behozza az árát. És 3 év után nem 16 éves autóm lesz, hanem 8.

Így mindenki aki jött a "jó a 30 éves merci", meg "2.0 tédé" véleményekkel, gondolom rájon, hogy azért nem "rossz" választás.
Persze vehettem volna egy 2.0 tdi wv passatot, az sem rossz autó. sőt nagyobb is. Talán olcsóbb lett volna, kb ennyit fogyasztana. De azon van 12 év garancia? Mennyibe is kerül ott egy turbo? Kettőstömegű kuplung? Porlasztócsúcsok? stb. Rizikós "befektetés".

De lehetett volna Toyota Prius 3-as. 1 millióval többért. 0.3-0.5L kevesebbet fogyasztana. De mire a töblet árát behozná, már nem érné meg.

Szóval én így döntöttem és nem a fák, rétek, virágok jártak az agyamban. Nem gondolom, hogy tiszta oxigén jön ki a kipufogón, hogy én mentem meg a világot. Hanem én is pénzből élek.

(#71) Napfénysüti válasza atifarkas (#70) üzenetére

Ez pontosan mit takar nálad:
"A CVT váltó miatt 90-es utazótempóban a motor 1500 fordulaton jár. Így egy sima váltóval működő benzin motorhoz képest statisztikailag 2x annyi tud megtenni hibásodás nélkül. (Márkaszervíz szerint, a szelephézag állításon kívűl, ha nem töröm össze, akkor 3-400e alatt nem kell a motorhoz hozzányulni.)"

Én úgy tudom pont hogy nem igazán tesz jót a kis benzines motoroknak ha alacsony fordulaton járatod. Talán az olaj kenése miatt ahogy olvastam. A sajátomat igyekszem is minimum 2000-es fordulaton használni. Mondjuk nem nehéz mert marha rövid a váltója a motorja meg nagyon szeret pörögni. :) .

Més que un club!

(#72) #90933760 válasza Napfénysüti (#71) üzenetére


#90933760
törölt tag

Jól tudod. De azért ez függ sok mindentől, például hogyan van felépítve, beállítva az olajzó rendszer, meg hogy mekkora terhelést kap motor stb. De az 1500 egy átlagos benzinesnél majdnem alapjárat. :U
[link]

[ Szerkesztve ]

(#73) Napfénysüti válasza #90933760 (#72) üzenetére

Nálam valóban közel van hozzá, hidegben úgy 1200-1300 simán van az alapjáratom. Meg ennek a karakterisztikája miatt 1500-nál még olyan a motorja mint egy ha csak döglött lovak lennének benne szóval kell is az a legalább 2000-es fordulat. Sőt inkább úgy 3000-től éled csak eleve a VTEC is csak 5500-nál vált.
Mondjuk egy mai turbós meg downsizingos motor nyilván tök másképp viselkedik ez tény.

Més que un club!

(#74) #06658560 válasza Napfénysüti (#73) üzenetére


#06658560
törölt tag

Egy benzines turbós is szenved 1500 körül, pláne downsizinggal- egyszerűen nincs még elég levegő a turbó rendes meghajtásához, így gyakorlatilag egy pöttöm szívóként viselkedik- pl. Focus 1.0 Ecoboost. Remek a motornak a nagy kasztni.

#70 atifarkas: lendkerék, nem kuplung.

[ Szerkesztve ]

(#75) atifarkas válasza Napfénysüti (#71) üzenetére


atifarkas
tag

Pontosan az amit leírtál, az a gond a motoroknal kézi váltos autóban! Ugye az a kérdés, mi az optimális fordulat adott terhelésnél. Mivel itt az autó elektronikája intézi az egészet, ezért mindig az optimális fordulatot használja. Vagyis tudok menni 4000-es fordulaton is 90-el (nagy dombon fel mondjuk) de tudok 1500-as fordulaton is. Valamint 70nél 1000-es fordulaton jár a motor.
Pontosan a kenés a probléma egy motornál. De ennél az autónál úgy méretezték az olajszivattyút, hogy már 1000-es fordulatnál is tökéletes a kenés, és halál finoman jár, mozgatja az autót.

Amúgy indulásnál kb 10km/h-nál már 2000-es fordulaton szoktak a motort járatni (annyira nyomom a gázpedált, így szépen kitartja addig míg a 90-et el nem érem. Utána tempomat benyom, fordulat visszaesik 1500-ra. Katalógus adatban a 11s 0-100-ra, ami elég gyászos. De normál használatban igencsak lemaradnak az emberek piroslámpa után. Persze voltak már tobben is, akik versenyeztek, hogy ki vált el hamarabb.... :U

(#76) atifarkas válasza Napfénysüti (#73) üzenetére


atifarkas
tag

"VTEC is csak 5500-nál vált"

Igen ha a 80-as évekbeli vtec motorokra igaz. De azért a Honda nem Opel, aki majd 20 évig ugyan azt a motort használja. Mint írtem ebben a jazz továbbfejlesztett motorja van. Ami iVTEC. A szívó szelepek nyitási mélységét is tudja állítani, valamint a számát is (0, 1, 2). Nem fix fordulaton változtat, hanem terheléstől függően. Valamint 2 gyertya van hengerenként, de ezt nagyon szépen lehet a honda oldalon értelmezni:
http://world.honda.com/automobile-technology/i-VTEC/

Valamint a CVT váltó:
http://world.honda.com/automobile-technology/CVT/

(#77) Napfénysüti válasza atifarkas (#76) üzenetére

Igen, konkrétan az enyémben lévő blokk 1992-2000-ig volt gyártásban:
Honda B16A2

iVTEC-ről már olvastam de még sose próbáltam ilyen járgányt.

Més que un club!

(#78) Integrale


Integrale
veterán

Csak akkor lenne motorfék üzem, ha mindig újabb adag levegőt szívna be a motor, de nem szív ezért működik légrugóként, a levegőt préselve ugyan van ellenállás, de az ellenkező irányba a táguló levegő rásegít a főtengely forgatására, az ellenállás így elhanyagolható.

Részleges hengerlekapcsoláskor sem a henger direkt kihűlése a lényeges, hanem a két furat között hőmérséklet különbség. Tehát ha az 1. henger jár, ezáltal a henger fala és környezete több száz fokos, a szomszédos henger pedig munkát nem végez, nyitott szelepek esetén hideg (akár 0 fok alatti levegőt is kaphat) így a differencia túl nagy lenne a henger falának, és deformációhoz vagy akár repedéshez vezethet.

ui.: valtozo szelepvezerles es hengerenkent ket gyertya Alfa Romeo fejlesztes, a honda igazabol csak lekopintotta, a szelepvezerlesen modositott, igy az mar valtoztatta a nyitas melyseget is!

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#79) #06658560 válasza Integrale (#78) üzenetére


#06658560
törölt tag

A légrugós üzem is motorféküzem- hisz a munkafolyamat nem ideális, entrópianövekedés mindig van. A réseken átáramló levegő veszteségei folyamatosan jelen vannak. Plusz mivel nincs munkavégzés, ezért a motor nem erőgépként, hanem munkagépként viselkedik, így fékezi a kerekeket.

Ha az összes hengerben lekapcsoljuk a befecskendezést, akkor egyformán hűlnek le. S itt sem részleges lekapcsolás van, hanem teljes. A részleges hengerlekapcsolás amúgy maximum V motoroknál egészséges, ott sem akárhogy, mert a főtengely extrém amplitúdójú terhelést kaphat.

A nulla fok alatti levegőhöz nagyon extrém környezet kellene, amikor az elektronika egyetlen esetben sem enged hengerlekapcsolást.

"ui.: valtozo szelepvezerles es hengerenkent ket gyertya Alfa Romeo fejlesztes, a honda igazabol csak lekopintotta, a szelepvezerlesen modositott, igy az mar valtoztatta a nyitas melyseget is!"

A két gyertya nem Alfa fejlesztés, a repülésből jön. A V-TEC Honda saját mutatvány, eredetileg nem változtatott a nyitás mértékén, csak annak idején, sebességén. Nem Alfa koppintás. (Alfa buziként modnom ezt)

(#80) Integrale válasza #06658560 (#79) üzenetére


Integrale
veterán

Audinál ezt másképp magyarázták, ott is volt sok hasonló "kételkedő" kérdés, hogy most akkor motorfék-e vagy sem. Nyilván az valamelyest, de Valószínűleg, 4-5 gyártó nem tévedhet, vagyis tudja, hogy a motor üzemén ez javít vagy ront.

Én arra utaltam, hogy a változó szelepvezérlés Alfa Romeo 1980, ez volt az első szériagyártású autó ilyen motorral. Korábban próbálta a Porsche valamikor az 50-es években. És a Fiat szabadalmaztatta 1960 környékén! Honda 1987.

Twin Spark pedig 1914. Repülőben az első ilyen jellegű motor csak 1917-ben jelent meg, ugyan az első próbaüzem már 1913-ban lefutott!

"Bad reklám is reklám too"

(#81) #06658560 válasza Integrale (#80) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Én arra utaltam, hogy a változó szelepvezérlés Alfa Romeo 1980, ez volt az első szériagyártású autó ilyen motorral. Korábban próbálta a Porsche valamikor az 50-es években. És a Fiat szabadalmaztatta 1960 környékén! Honda 1987"

Ha erre akartál volna utalni, akkor nem azt írod, koppintott. Nem koppintás a VTEC.

" Nyilván az valamelyest, de Valószínűleg, 4-5 gyártó nem tévedhet, vagyis tudja, hogy a motor üzemén ez javít vagy ront."
Konrétan pl. Iveco emlegette mint referenciamegoldást mikor promózta a Stralisban megjelenő, résnyire nyitott szelepekkel történő motorféket. Akkor már jobb motorféknek tartották, mint a befecskendezésmentes állapotot.

(#82) Benőke válasza atifarkas (#70) üzenetére


Benőke
őstag

Ezek a fogyi adatok te általad mértek vagy a kompjúter által? Nagyon kevésnek tűnnek. Az H aszmás értékek meg soknak, persze ha nyomod neki akkor ez érthető.

(#83) atifarkas válasza Benőke (#82) üzenetére


atifarkas
tag

Az általam mért/számolt adatok általában 0.2 dl/100km-el kevesebb mint amit a kijelzője mutatott. Bár ezt mindig furcsáltam.
Az astrat nem taposom jobban, de nem is energy saver gumikkal van felszerelve, vagy 0W20-as motorolajjal töltve...

(#84) Benőke válasza atifarkas (#83) üzenetére


Benőke
őstag

Asszony Toyota -ja úgy csal ahogy akar. Városban bekapja a 10 liter minden szó nélkül, Miközben 7 litert írkál...
Energy Saver gumi számít de nem sokat. Nekem is az van de statisztikailag talán, talán 0,1-0,3 Literrel ha kevesebbet eszik... Markáns különbséget nem érzek... Az aszmáét akkor is soknak érzem :)
Egy lusta motorral szerelt autó hiába 1.6...

Na mindegy csak kíváncsi voltam... :)

(#85) Napfénysüti válasza Benőke (#84) üzenetére

7,5-8L egy 1.6-ostól szerintem nem vészes mondjuk eléggé függ a használattól. Nálam 8,5 körül szokott alakulni az átlag vegyes vezetéssel (város/országút) és szintén 1.6 szívós autóm van.

Més que un club!

(#86) Integrale válasza Napfénysüti (#85) üzenetére


Integrale
veterán

Persze, csak nem mindegy, hogy mit etet az ember. Te 160 lovat az Astrában pedig 100-at. Nyilván ha kihasználod a nagyobb teljesítményt neked sem 7-8 körül fogyaszt, de az Astra sem!

"Bad reklám is reklám too"

(#87) Napfénysüti válasza Integrale (#86) üzenetére

Igen viszont az Astra nem nehezebb? Az enyém elvileg 1140 kiló csak. Mondjuk a 8.5-ös átlagomban benne van hogy előzésnél visszadobom 3.-ba és elforgatom olyan 8200-8300-ig. Meg azért igyekszem dinamikusan felvenni a forgalom ritmusát ha már van mivel.
Egyébként ha valaki figyasztási adatokra kíváncsi nagyobb merítésből akkor javaslom a Spritmonitor oldalát. :K

Hirtelen rákerestem a sajátommal azonosakra és 8,3.as átlagot dobott ki. Azt mondjuk elfleejtettem mondani hogy a gépemen 215/40-es gumik vannak a gyári 195/55-ös helyett ami azért dob a fogyasztáson.. :B

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#88) Benőke válasza Napfénysüti (#85) üzenetére


Benőke
őstag

Hát nem tudom. Vezetéstől sokban függ ugye, de azért az aszma egy lomha autó, nem vagyok tisztában az adataival, de mikor volt egy céges és közlekedtem vele vegyesben, akkor valami 6,5-7 környékére jöttem ki.

Most nyáron egy hét alatt lenyomtunk egy kb 800km túrát és hát ebben aztán volt minden. Városban, faluban araszolós eltévedős :D , 100 -al autópályán kullogós, 135 -el haladós, hegyi szerpentines persze mindez 3 fővel megpakolva. 1,4 TS ugye a dupla gyertya... 6,3 jött ki ami igen csak baráti, én ilyen 8 környékére számítottam...

(#89) Benőke válasza Napfénysüti (#87) üzenetére


Benőke
őstag

"Az enyém elvileg 1140 kiló csak."

Csak? :D Enyém is 1180kg és nehéz... :P

A szélesebb gumiban is több az anyag + ez meg az :) 1150kg aztán ha beülsz + az ebéd vagy + rekesz sör :D

(#90) Napfénysüti válasza Benőke (#89) üzenetére

Igazából ha megnézed mennyit nyom egy mai ugyanilyen kategóriás autó akkor az 1140 még könnyűnek számít azért írtam. :K

Més que un club!

(#91) Integrale válasza Benőke (#88) üzenetére


Integrale
veterán

Ezt csak megerositeni tudom!
Nyaron voltam Bp-Oroszlány-Pápa-Sopron-Bp turan, Soprontol haza 4fô es 4fônyi csomag, plusz klima.
770Km volt a vege, Pesten 40perc dugo Balahtol a Ferenciek tereig, Papan varoson belul 70km kocsikazas. A vege pedig 7.4 lett. Palyan vegig 130, fokozatok jol kihuzatva.
szerintem baráti , szinten 1.4TS

TDs Lanciaval 4,7 ;)

"Bad reklám is reklám too"

(#92) Findzs


Findzs
addikt

sosem értettem mi értelme az ilyen hibrid kocsiknak?
ugyan annyit eszik vagy többet mint egy jó motorral megáldott nem hibrid

[link]

alacsony fogyasztás pl: Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost, 100 LE, 4,8 l/100 km

vagy legyen full elektromos vagy benzin gázolaj

megjegyzem én most vettem egy 10 éves 1.2 -es gastrát 750 ezerért ami 6 liter alatt fogyaszt kb.
ebbe meg csak az aksi annyi, mi lesz ha nem lesz már garos?

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#93) Napfénysüti válasza Findzs (#92) üzenetére

Na ilyen 1 literes Focus méretű autót én mondjuk pont nem vennék. Nem bízom annyira a tartósságában. :B

Més que un club!

(#94) Findzs válasza Napfénysüti (#93) üzenetére


Findzs
addikt

pedig 100 lovas, bírnia kell :)

anno mikor volt 1.6 os f astrám kb 15 éve még én se hittem volna, hogy lesz 1.2 -es ami ugyanolyan erős és kevesebbet fogyaszt :)

fejlődik a technika :K

vagy itt van ez f astra 1.6 vs j astra 1.6 több mint 100 lóerő köztük a különbség [link]

atifarkas

valószínű az ő lábuk nem 43 -as :))

[ Szerkesztve ]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#95) atifarkas válasza Findzs (#92) üzenetére


atifarkas
tag

Ezt az oltari baromsagot en is olvastam. El is tantoritott anno majdnem. Persze ki kellett probalnom egy ilyen kocsit, hogy rajojjek mi az igazsag. Fel is merult bennem, hogy miert hazudtak?

[ Szerkesztve ]

(#96) Integrale válasza Findzs (#94) üzenetére


Integrale
veterán

Gyorsulás 0-100 km/óra 14,0 mp 8,5 mp
Fogyasztás, vegyes 6,9 l/100 km 6,8 l/100 km
Szén-dioxid-kibocsátás 160 g/km 160 g/km

a +400 kiló nem hazudtolja meg magát. Modern motorokat kéne a régi építésmódú kaszniba és alig fogyasztanának az autók!

"Bad reklám is reklám too"

(#97) blueMerle


blueMerle
veterán

Érdekes cikk volt, mindig is érdekelt hogy egyrészt hol vannak ezek az akksik egy ilyen autóban és mennyi lehet a cseréjük. Másrészt köszönettel tartozom neked, hogy rávilágotottál arra: soha a büdös életben nem szabad ilyen autót vennem :D Smoke&Charm powa :))

(#98) bali93


bali93
tag

Wow, brutál cikk, minden tisztelet. :R :R

(#99) Benőke válasza Findzs (#92) üzenetére


Benőke
őstag

A 4,8 katalógus adat. Hát ez valami elérhetetlen magasság ezzel a motorral...

Kis 1Literes Tádé persze elérheti. Vagy a régebbi 1Literes 3 hengeres Suzuki... De ezek nem 1,2T önsúllyal bírnak. Ezen felül a turó miatt a fogyasztás nehezen tartható kordában...
Ez a 4,8 inkább 6-7 liter lesz... Ha megtapossák akkor pedig ugyan úgy eszik mint egy 100 lovas benyás...

Nem volt hibridem, de városban lehet hogy csökkenhet a fogyasztása mert a gyorsítások sok energiát emésztenek fel... Pályán ezek is többnyire Benzines motorral haladnak és annak a fogyasztása a mérvadó...

1.2 Mocival az a baj hogy a kaszni nagy hozzá és nem megy... 1.2 Corsat vezettem, az valami botrányosan gyenge... THX EURO szabványok...

A dizel hibrid a legnagyobb marhaság amit ki lehetett találni...

(#100) atifarkas válasza Benőke (#99) üzenetére


atifarkas
tag

"Pályán ezek is többnyire Benzines motorral haladnak és annak a fogyasztása a mérvadó..."

De nem mindegy, hogy ha mondjuk 100km/h halad az autó, akkor mekkora a relatív terhelése a motornak. Vagyis ha a fordulatszámot le lehet úgy csökkenteni, hogy a terhelés 80-90%-on legyen, akkor kevesebbet fog fogyasztani, mintha 3000-en forogna a motor és csak 4-50%-os lenne a terhelés. Persze minnél nagyobb a sebesség, annál kevésbé jön elő a váltó jótékony hatékonysága.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.