Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Bib


Bib
őstag

Érdekes írás és sajnos a vásárlókkal nem közlik az új autó átadásakor,hogy a szervíz költség mellett majd 5,6 vagy 7 éves korában ekkora összeget kell rákölteni.Amíg garos addig nincs gond. :)
A" légrugó mód" érdekes találmány,hisz munka az is ahogy a hengert összenyomjuk, de visszarugózik.Ha nyitva hagynák a szelepeket,akkor kevesebb munka összenyomni is.Mégis az első megoldás azért jobb,mert nincs beszívott levegő munkavégzés nélkül,így nem hül ki a henger.Ezt csak további érdekességnek szántam.A valeo meg eredetileg francia szerintem.
Köszi az olvasmányt!

(#2) banhammer válasza Bib (#1) üzenetére


banhammer
veterán

Ha közölnék a vásárlókkal, hogy mennyit kellenek költeni az autóra 5,6 vagy 7 éves korában akkor a vásárlók inkább egy régi Ladát vennének.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#3) bbrain válasza banhammer (#2) üzenetére


bbrain
tag

:) +1

Everything you read on the internet is true - Albert Einstein

(#4) Bib válasza bbrain (#3) üzenetére


Bib
őstag

:) +2

(#5) vtechun


vtechun
veterán

Az akksi témánál mindig eszembe jut, hogy egy rossz akksiban és egy jó akksiban is ugyanaz van, fémek, stb.
Szóval igencsak jó lenne ha, mit tudom én, betétdíjasak lennének az akksik. Mert szerintem nagyon részét tesz ki az akkunak az anyagköltség, mint a többi - de persze lehet rosszul tudom.

(#6) noisia


noisia
aktív tag

Akkor ez most hogyan is van?
Ez egy olyan hybrid-rendszer, amelyben a fő hajtást a benzinmotor végzi, a villanymotor pedig csak akkor segít be, ha kell egy kis erőtöbblet?? (ha jól értem)
És ennek milyen gyakorlatbeli haszna van?
Mennyivel fogyaszt kevesebbet egy ugyanilyen konfigurációjú, csak villanymotor nélküli társához képest?

Láttam már olyan megoldást is, hogy a csomagtartó egész padlózata + az ülések alatt is mindenhol akksik vannak. Ahhoz képest egy ilyen kis kivehető cellácska, amit a képen láttunk, elég soványka teljesítménnyel bírhat, nem?

" ..a p3'n1szem benne volt a Rekordok könyvében..aztán a könyvtáros mondta, hogy azonnal vegyem ki.."

(#7) Danex válasza noisia (#6) üzenetére


Danex
addikt

Írta, hogy 20-50km/h közötti sebességnél, ha visszaengedi a gázt egy leheletnyit majd ugyanennyivel újra meg is nyomja akkor csak elektromos motorról megy :) Ez pedig ugye benzinspórolás.

Amúgy meg mint a Forma-1 -ben a KERS, pici "nitro" löket :U

(#8) pomk


pomk
őstag

Csak egy kis korrekció, a Valeo francia cég. ;)

(#9) Tüzi

bruttó 750? az komoly :Y
bár, gondolom japánban van ez 350 is, kínában meg ahol gyártják 200.

az az akksi atomjaira lesz szétszedve, sőt, már szerintem meg is történt, és mulekuláris szinttől lesz kielemezve, hogy mitől döglött meg.
legalábbis amennyire a japókat ismerem.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#10) Kephamos


Kephamos
addikt

Kíváncsi volnék, hogy mennyivel nagyobb környezeti terhelést jelent egy ilyen autó, mint a már említett Lada a 15 literes fogyasztásával. Gondolom nem olyan egyszerű megsemmisíteni és legyártani ezeket a akkukat és társait.

(#11) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Kettes Golf, 1,6 szívóDÉ

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#12) banhammer válasza Graphics (#11) üzenetére


banhammer
veterán

Régi jó elpusztíthatatlan kettes Golf.

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#13) Graphics válasza banhammer (#12) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Bizony, Totalcar.hu-n ajánlom a cikket, 1milla kilométer. Ma meg a Hungaroringen meg lehet nyerni egy gyári állapotú 1.3 Rabbit-ot...

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#14) #06658560 válasza Bib (#1) üzenetére


#06658560
törölt tag

"A" légrugó mód" érdekes találmány,hisz munka az is ahogy a hengert összenyomjuk, de visszarugózik.Ha nyitva hagynák a szelepeket,akkor kevesebb munka összenyomni is.Mégis az első megoldás azért jobb,mert nincs beszívott levegő munkavégzés nélkül,így nem hül ki a henger.Ezt csak további érdekességnek szántam."

A visszarugózás pedig kevesebb energiát juttat a motornak, mint amennyit a kompresszió elvett. S összenyomni több energia, mint simán átengedni a hengeren a levegőt, kompresszió nélküli kitolással. A légrugó üzemmód jobb motorfék a normálnál, annál csak a résnyire nyitott szelepek a jobbak. Beszívott levegő pedig létezik energianyereséggel is-az egész a korábbi állapotok nyomásviszonyaira vonatkozik, s a szívórendszeren belüli lengések, rezgések nagyban befolyásolják- turbótöltés esetén pedig még szívásnál is lehet munkatöbblet. A henger pedig folyamatosan hűl ha nincs gyújtás, a hengerfalon, hengerfejen, dugattyún keresztül- viszont a kipufogógázzal nem távozik hő.

Igen, a Valeo francia központú.

#9 Tüzi: inkább atomjaira lesz szedve és a jó cellákból egy új akkupakk legózva. Japánok sem olyan nagy ászok autóiparban hibakeresés, stb. területén. Pláne, hogy a komplett pakk a beszállítóhoz megy vissza, nem marad a gyárban.

Ami egyébként a komoly probléma: 120e. km. alatt ilyen hiba jelentkezzen- ami eme modellben kevésbé gond, de egy Leafben, vagy rokonlélekben már felejtős, a használatot kivégző gond.

[ Szerkesztve ]

(#15) marcias


marcias
őstag

Amúgy nekem is az volt az első gondolatom, hogy attól, hogy a régi akksi "megdöglött", remélem, nem dobták a "kukába" az egészet. Mert ha igen, akkor kb. az egész hibrid technológia szart sem ér, mert egy ekkora akkucella nagyobb környezetterhelést jelent, mint amennyi üzemanyagot esetleg megspórolt a kocsi az akku élettartama alatt... :F

Steam: marcias88

(#16) gabor85


gabor85
őstag

B6-os Passatban nekem cserélték az összes PD-elemet.
Az egy millió volt. De nyilván az eredeti ára nem 250k...

Örülök a szerencsédnek :)

(#17) Samus


Samus
addikt

Ha jól értelmezem, akkor az automata váltó CVT típusú. Viszont itt a szíj nem csúszhat, jól is nézne ki...

Igazából nem értem ezt a félhibrid kialakítást. Bár én laikus vagyok. Nem látok tovább az EVO IX-en túl...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#18) mr_ricsi válasza noisia (#6) üzenetére


mr_ricsi
veterán

"Mennyivel fogyaszt kevesebbet egy ugyanilyen konfigurációjú, csak villanymotor nélküli társához képest?"
Többet fogyaszt. Ennek a hibrid rendszernek csak dugóban araszolva van komoly előnye. (Nem kell ketyeregtetni a benzinmotort.) Nagyvárosban tud igazán takarékoskodni. Aki vidékre vesz ilyet, az leginkább rá fog fizetni.

(#2) banhammer :"Ha közölnék a vásárlókkal, hogy mennyit kellenek költeni az autóra 5,6 vagy 7 éves korában akkor a vásárlók inkább egy régi Ladát vennének."
Ezeknek a kocsiknak 6-7 éves korában ára sem lesz, mert ki merné megkockáztatni, hogy 8 év után saját költségre kell az akkukat cseréltetni. Végig folyamatosan márkaszervizbe hordani sem olcsó mulatság, márpedig ez feltétele az akkugarinak.

Azt sem árulják el, hogy ha a kocsi hosszabb ideig áll, akkor fog előállni a cikkben leírt helyzet. A rosszabb celláknak gyorsabb az önkisülése, ezért alacsonyabb lesz a töltöttsége. A töltés viszont akkor áll le, amikor a legjobb cella tele töltődik. De ekkor a rosszabb cella még nem lesz tele. És ebből az állapotból fog újra önkisülni egy hosszabb állás alatt. Így idővel eljutnak oda, hogy az egyik cella full tele lesz, ezért az akkupackot tölteni már nem lehet, miközben néhány cella teljesen le van merülve, ezért energia sem vehető ki belőlük. Ekkor jön az IMA lámpa, és lehet cseréltetni az egészet.

[ Szerkesztve ]

Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

(#19) #90933760 válasza Samus (#17) üzenetére


#90933760
törölt tag

CVT igen, amit a Subaru is használ pl. [link]

(#20) Ice!?


Ice!?
őstag

Honda mentalitás. :)

(#21) dr.Mura válasza gabor85 (#16) üzenetére


dr.Mura
tag

Nekem is B6 Passatban minden PD elem kuka volt. Nem volt vicces helyzet, de a VW ingyenesen cserélte, mert markaszervizbe hordtam vegig, pedig a garancia lejárt már. Így nem volt tragikus, bár a trelert én fizettem.

C8H10N4O2

(#22) mghltm válasza Kephamos (#10) üzenetére


mghltm
addikt

21043-as ladank volt kb 15 evig, soha nem fogyasztott 15l-t. gazbol 9-10 korul kajalt, benzinbol 7-8-at. ( 1500ccm, 5 gang )

(#11) Duliee ugyanez vonatkozik az 1,9-es szivora vagy a regebbi mb dizelekre: a naprendszerbol ki lehet veluk menni, ha normalisan karbantartjak

(#21) dr.Mura gyartasi hibasak voltak, ezert garido utan is cserelik oket jelkepes osszegert ( talan 1 vagy 100ft? )

still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc

(#23) DRB


DRB
senior tag

A cikkhez annyit hozzátennék, sokan azt gondolják, hogy az elektromos vagy hibrid autó mekkora jó dolog, hiszen nem szennyezi a környezet. De ez nagyon nem igaz, a hibrid sok esetben, vagy bizonyos körülmények között, többet fogyaszt(benzinből) mint az ugyan olyan tisztán benzines változat, aztán amikor töltjük az akksit az az áram nem csak úgy lesz a semmiből, rossz esetben egy szénerőműben állítják elő, esetleg gázerőműben, persze vannak országok ahol sok víz-, szél-, illetve atomerőmű van, bár az utóbbival kapcsolatban azért vannak kétségeim, de ez már egy másik téma. És ha belegondolunk, maga az autó gyártása sem környezetbarátabb semmivel(sőt...), mint a hagyományos társaiké, sokan nem is gondolják végig, hogy egy autó legyártása mennyire nem környezetbarát, legyen az teljesen elektromos, hibrid, vagy teljesen belsőégésű. Persze ha megoldjuk a villamos energia valóban környezetbarát előállítását, akkor a tisztán elektromos járművekkel tényleg nem fogjuk szennyezni a levegőt, és a többi dologban(gyártásra értem) is lehet előre lépni, de ami most van az sok minden csak nem környezetbarát. Ami tény, hogy pl. egy nagyvárosban minél több(arányiban értem) elektromos jármű közlekedik annál tisztább a levegő, de jelenleg még indirekt módon szennyezik azok is a levegőt/környezetet, nyilván nem ott ahol épp közlekednek. Ettől még szerintem van jövője a dolognak, csak azért írtam ezt a pár sort, hogy rávilágítsak arra az egyszerű tényre, hogy pillanatnyilag épp jelenben vagyunk és nem a jövőben, az még picit(?) odébb van. :D
Bár nem kimondottan ezekről a dolgokról szólt az írás, nekem mégis ezek a gondolatok jutottak eszembe vele kapcsolatban. :B

(#21) dr.Mura:
Ez a PD elem mizéria elég érdekes dolog, úgy értem összetettebb. Egy 2009-es Seat Leonban nem a PD elemek mentek tönkre(bár volt hibájuk), hanem a PD elemből folyamatosan bejutott(bespriccelt) egy pici gázolaj a vezérműbe(is) és emiatt szétkopott az egész, gyakorlatilag mosta le a motorolajat a vezérműtengelyről. Gari már nem volt a verdán, a szervízben azt mondták, illtve maga a gyár, hogy erre a „visszahívás” sem vonatkozik, de végül is az új gazdája csinálta meg, persze a haverom szívta a fogát, mert ugye nyilván olcsóbban tudta csak eladni. Egyébként ez egy 50 forintos gumigyűrű vagy tömítés(hirtelen nem emlékszem) hibája, akinek pumpe düse diesele van érdemes erre is odafigyelni.

[ Szerkesztve ]

(#24) sanykaraj válasza marcias (#15) üzenetére


sanykaraj
csendes tag

Ha kidobnák szerintem sokan sorba állnának, hogy haza víhesék a saját kis autójukba (én lennék az első :DD )

Eddig a sötéttől féltem, de már tudom, hogy sötét soha sincs, az csak a fény hiánya. Tehát most már a fény hiányától félek :DD

(#25) kisedi válasza marcias (#15) üzenetére


kisedi
tag

Azért a valós helyzet nagyon nem ez. Egy álomvilágban él aki elhiszi hogy egy Hondában leül az akkupakk
120e-nél..Egy ilyen szervizben simán cserélgetik az akkupakkokat, főleg hogy 40 e-ként benn van váltóolajcserére az autó. Ha egy hybridben megáll az akku, nyilván kikapják az éppen olajcserén lévő garanciálisból. Ezzel meg is van a szerviz havi teljes profitja azonnal mert kifelé mehet új áron.
Aztán megjön a gyárból az új pakk, végre megigazítják a meglazított töltősarut és kész.

Régóta így működik a világ..De még nem meséltem a leszámlázott de elmaradt olajcserékről pedig még az üres flakont is odaadják..

(#26) Graphics válasza mghltm (#22) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Igen, épp most vagyok autóvétel közelében.

Ami legendés, az 1,5 / 1,6 szivóDÉ, a turboD is sokat megy, na meg az 1,9 D / turboD kerülendő /, és ami a még teljesen megbízható az az 1896 köbcentis TDI motor, ezek a Volkswagen konszern termékeiben.

A VW saját tapasztalat '84-s Jetta II idén feküdt ki, sajnos rossz motorcsere miatt... pedig évekig szolgált....

Mercedes is van a családban, ami még legendás, és legutolsó az a CDI motor 2148 köbcenti, azaz 220 CDI, C osztályból. '99

De persze a zöldséges az ősklasszik, 2.0, 2.4 D, 190-es , 200-as, 2,5D is botrányjóóó, meg ami még best of az a teherautó motoros E 290TD, a maga 120 lóerejével, de tengernyi mély nyomatékával és tartósságával...

Szóval: akinek esetleg egy jó állapotú hófehér VW Golf II van a közelében, és dízel , és 1988-1992 közötti, nyugodtan keressen meg vele :D

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#27) atifarkas


atifarkas
tag

Valeo tényleg francia bocsi.
De tisztázzunk pár dolgot: A kocsi másfél évig állt egy helyben, Ausztriában. Mielött megvettem. Ettől ment tönkre az aksi. Nem a hybrid technológia szar... De persze nem is tökéletes ...

Városban is, autópályán 130-al is kevesebbet fogyaszt. Kb mint egy korszerű dízel. De javítása sokkal olcsóbb.

Az ilyen hibrid autó a "semmiből" termeli a villanyt (fékezéskor), nagyritkán a teljesítménytöbletet varázsolja át.

(#28) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

"..Persze ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy egy „akárki” okosabb, mint egy világvállalat cég fejlesztőmérnökei. Kizártnak tartom, hogy 10 ezer forintot spóroltak volna ki egy 1 millió forintos részegységből…"

Pedig de. Kollégám éveken át spórolt, hogy megvehesse álmai autóját, egy BMW 745 Li-t. Végül használt, de jó állapotú autóhoz jutott. Mivel egy 7-esről van szó, minden szirszar van benne, amit el tudsz képzelni, még a keréknyomást is méri a verda.

Csakhogy vmi elb*szódott a vezérlőelektronikánál és túlmelegszik, bontva 4 kiló az elektronika. Ha odabiggyesztenek egy néhány ezer forintos ventillátort, most nem főne a feje, hogyan javíttassa meg a bajor cuccot...

https://www.coreinfinity.tech

(#29) yerico


yerico
senior tag

"A szaksajtó mindenhol azt hangoztatta, hogy sajnos ez az autó nem tud haladni, csak villany hajtással."

Ezt most nagyon nem értem. Soha, egyetlen hibridautóra se írják le, hogy csak villanyhajtással tud haladni, kizárólag a benzinest működtetve meg se moccan. Azt szokták írni, hogy csak benzinhajtással megy, vagy vegyesen, de olyat, ahol tesznek bele villanymotort, de csak azt működtetve nem tud haladni, olyan nincs. Még az Opel Ampera is a benzinmotort járatva elektromos áramot termel, és úgy halad. Nem a benzinmotort szokták a villany mellé tenni kiegészítésül, hanem a villanyt a benzin mellé, mint ahogy ez a Honda Civic-nél is van. Egyszóval szeretnék olyan linket látni, amelyben leírják, hogy csak a benzinmotort járatva az autó nem tud közlekedni, de szerintem nem lesz ilyen. Máskülönben lemerült akksikkal a kocsi meg se moccant volna.

[ Szerkesztve ]

(#30) yerico válasza sh4d0w (#28) üzenetére


yerico
senior tag

"Ha odabiggyesztenek egy néhány ezer forintos ventillátort, most nem főne a feje, hogyan javíttassa meg a bajor cuccot..."

És a gyár nem tudna évente tízezres nagyságrendben eladni sokszázezres vezérlőelektronikát javítás céljára. Idősebb 7-es BMW-t és S Mercedest meg nem is sűrűn javítanak, hanem inkább bontják, és megy alkatrésznek, mert olyanok az alkatrészárak, hogy nincs, aki kifizesse.

(#31) #06658560 válasza yerico (#29) üzenetére


#06658560
törölt tag

Na, azért hülyeséget ne terjessz!
A Toyota hibrid rendszere az képes csak a villanymotor használatával is haladni, a németeké is általában, persze nem a világ végéig, sőt, az Opel Amperában is olyan a rendszer, a csak elektromos megoldás létezik. A Hondában nem, az Audi eredetileg az A1-be olyat szánt, amelyik szintén nem, aztán a Lexusok sem voltak alkalmasak erre eleinte.

(#32) Benőke


Benőke
őstag

Jó zúzós ára van akkunak.

Emellett a gyár jóval olcsóbban veszi...

(#33) atifarkas válasza yerico (#29) üzenetére


atifarkas
tag

Kedves yerico!

Egy vessző a hiba a mondatban, igazad van, így félre érthető. Ez lenne a helyes:
"A szaksajtó mindenhol azt hangoztatta, hogy sajnos ez az autó nem tud haladni csak villany hajtással."
Vagyis nem tud olyat mint a Prius, hogy 0-tol 50ig elgurulgat csak villanyból...

[ Szerkesztve ]

(#34) atifarkas válasza #06658560 (#31) üzenetére


atifarkas
tag

A hondánál is van csak villany hajtás már. Ezt mindenhol EV módnak hívják. Ezt az amerikai Honda Accord Hybrid tudja. De ugye ott már 2x frissítették a modelt, míg nálunk kb csak 1 facelift volt.

(#35) atifarkas válasza kisedi (#25) üzenetére


atifarkas
tag

Nem tudom te milyen mutyiban jársz, de azért ilyen hála ég nincs. A képeket is azért tudtam elkészíteni, mert minden szerelénél a műhelyben lent vagyok, nézem mit hogy csinálnak. Érdekesebb mint a tv-t bámulni a váróteremben... Az új akkumlátort a raktárból akkor hozták fel. Elöttem bontották ki. Szedték le az összes biszbaszt róla, amit a szállítás miatt felraktak.

(#36) atifarkas válasza Samus (#17) üzenetére


atifarkas
tag

Igen CVT váltó és igen, sajnos meg tud csúszni! Nem bordás szíj van a kúpok között, mivel úgy nem tudna a kúpon gyalogolni le, fel. Mivel ugye a kerület folyamatosan változik, így a bordák közti távolság is változna... Amúgy ezért nem lehet az autóval vontatni se! Ezért annyira nagy szám, hogy a (ha jol emlékszem) Mitsubish már rendelkezik olyan CVT váltóval, amin 300 lóerőt át tud vinni...

[ Szerkesztve ]

(#37) kovy79 válasza Tüzi (#9) üzenetére


kovy79
őstag

Még a 200K is soknak hangzik egy ekkora akksiért.
Oké, hogy van mögötte fejlesztés, tudás, de elmennek a mamikájukba 750K-ért!
Az egész autóipar brutálisan átlendült a lehúzás irányába...

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#38) 8th válasza kovy79 (#37) üzenetére


8th
addikt

Ezt elsősorban magunknak köszönhetjük. Mi kényszerítettük bele az autógyárakat az ilyen eszetlen fejlesztésekbe. Mi akarunk egyre gyorsabb egyre simább járású egyre tisztább üzemű és mindeközben persze egyre kevesebbet fogyasztó autókkal járni, hát magunkra vessünk.

(#39) kovy79 válasza 8th (#38) üzenetére


kovy79
őstag

Ezt nekem mondod, akinek van egy 76-os 2103? ;)

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#40) 8th válasza kovy79 (#39) üzenetére


8th
addikt

Én sem rajongok az űrtechnikával teletömött autókért. Kompresszor, turbó néha ezek kombinációja vagy három darab turbófeltöltő egy dízel motoron. Basszus minek? Csak mert a konkurencia fölé kell licitálni és elmondhassuk, hogy nekünk ilyen is van? Kihozhatnak csillió lóerőt is egy motorból akkor sem hajthat vele gyorsabban a megengedettnél. Köszönöm én ebből nem kérek. A másik rettenetes autóipari zsákutca pedig a hibrid autó maga.

(#41) Graphics válasza 8th (#40) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Mondom én , 1,6 szívóDé...
Vagy Mercedes-dízel: 2.0D, 2.4D, 2,5D, 3,0D, 2,9TD

Csak már a tartósság gondolata kiment a mai gyártásból... Lásd Mercedes... Anno kipusztíthatatlan dízelmotrok, bármivel elmentek, mert az adagolót nem a gázolaj kente / így annak minősége nem befolyásolta az adagoló élettartamát / , hanem a motorolaj...

Más világ volt biza'

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#42) kovy79 válasza 8th (#40) üzenetére


kovy79
őstag

Ajánlom mindkettőtök figyelmébe ezt: [link]

[ Szerkesztve ]

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#43) 8th válasza Graphics (#41) üzenetére


8th
addikt

A sima 2.5 szívódízel (OM602.911) motor 90 és 94 lóerős teljesítménnyel létezett a 190-es mercikben. Az 1170kg-s kasznihoz az pont elégséges a normális közlekedéshez. Öreg, meg füstöl, meg kormol, meg káros? És mi a károsabb? Egyszer megvenni egy autó és hajtani 30 éven keresztül (tudom, manapság nem 30évre gyártanak egy autót) vagy 6-7 évenként "kukába dobni" egy amúgy műszakilag kifogástalan autót és átülni egy fiatalabba csak mert a másik már régi volt és unalmas. Válság előtti nyugat európában ez nagyon ment. Ahogy az autók elérték a 5-6-7éves kort az emberek sorban lecserélték lefelé őket. Ezt sosem értettem.

(#44) #06658560 válasza atifarkas (#34) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kérdés melyik frissítés mikor érkezik, érkezett. Az eredeti Hondy civic hibridben nem lehetett csak villanymotorral menni- egyszerűen a konstrukció miatt, s pont ezért a mostani megoldás sem túl optimális- hiányzik egy tengelykapcsoló belőle.

#36 atifarkas: CVT-ből létezik másféle megoldás is, amelyikhez nem kell szíj. Az Audinak valamikor a kilencvenes évek vége felé, kétezresek elején már volt akkora teljesítményre ilyen láncos, hasonló teljesítményre, de itt volt a határa a megoldásnak.

[ Szerkesztve ]

(#45) Graphics válasza #06658560 (#44) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Multitronic, talán az A4-esben tűnt fel először, a 2.4-es benzinesben

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

(#46) Napfénysüti

Érdekes írás volt. :R

Nekem is Civicem van bár az egy régi sima 1.6-os. Viszont egy barátom Insightját nézegettem ami ugye elég hasonló technika mint a hibrid Civic és egész jópofa kis autó.

Més que un club!

(#47) lapa válasza #06658560 (#14) üzenetére


lapa
veterán

jól értem, hogy megmondod a frankót a hondának hogyan kellett volna megcsinálni a motorfék-mentességet? amellett, hogy nem értem mitől lenne lényeges veszteség a csontra zárt dugattyúkban... az első pár tizedmp-ben felmelegedett levegővel.

más: jól láttam, hogy nem láttam mekkora az akksi?

(#48) #06658560 válasza lapa (#47) üzenetére


#06658560
törölt tag

Jól érted, hogy értek hozzá valamennyire, s a marketinget nem veszem be, ellenben nem a Hondának mondom meg. Hanem az itt leírtat teszem helyre. A dugattyúnál folyamatosan vannak hőveszteségek, plusz a dugattyúgyűrűknél is fojtási veszteség, ha csak simán átpumpálod a rendszert akkor is- valamint ismerem a motorfejlesztésbeli pár évtized technikáit, s módszereit. Ami hülyeség itt leírva, az az marad akkor is, ha Honda marketinganyagból van kimásolva. Mivel veszteségmentes munkafolyamat sincs. Javaslom így tanulásképp meglesni a nem ideális gáz-állapotváltozásokat.

(#49) lapa válasza #06658560 (#48) üzenetére


lapa
veterán

azt írod, hogy a zárt szelepek jobb motorfék a nyitottnál. erre van valami nagyságrendi számításod, vagy megmérted, vagy csak higgyem el?

(#50) saltanus


saltanus
aktív tag

Köszi a cikket és köszi h ezt megosztottad velünk !

https://www.pcgamebenchmark.com/signature/intel-core-i7-4770k/16gb/nvidia-geforce-gtx-1070/twitch.png

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.