Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Komplikato


Komplikato
veterán

''A demó természetesen egy Mac-en futtott, OS X háttérrel.''
Ez a cikkírónak honnan derül ki biztosra, mert mondjuk egy jobb Mac-en (pláne 2x4 magos MacPro-n) nem nagy kunszt egy vagy több magon XP-t vagy Vistát futtatni, és még csak nem is biztos, hogy valakinek feltűnik, mehet tőle OSX is mellette. :)

Amúgy se jelent sokat, hogy OSX-en promózták, anno a Doom3-at is azon mutogatták, aztán vagy 2,5 év múlva lett belőle valami. Viszont most azért remélem egy viszonylag közeljövőben kijövő játék motorját láthattuk. :DDD

Egy viszonylag normális minőségű kamerás video: [link]

Persze sokat ezen se látni, remélem hamar kijön valami normális minőségben.

[Szerkesztve]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#2) VaniliásRönk válasza Komplikato (#1) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Ha már Windows, akkor lehetett volna akár Windows 2000 is, Carmack engine-jei ugyanis OpenGL-esek, de kötve hiszem hogy stikában dózert gurigattak volna a gépre, ugyanis tök felesleges.
A DX10-et meg lehet hogy használja az engine, már a DX10-es vasak képességeit, OpenGL alól ugyanis elérhető ugyanaz, akár Windows 2000-en is, nem kell Vista hozzá...

[Szerkesztve]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#3) Komplikato válasza VaniliásRönk (#2) üzenetére


Komplikato
veterán

''már a DX10-es vasak képességeit, OpenGL alól ugyanis elérhető ugyanaz,''

Nem vágom a témát, de a Dx10-ben pont nem sok újítás van, a lényege a csak Vista alatt lévő driver réteg és a kötegelt felolgozás miatti sebességnövekedés, amit eddig egy progiban se sikerült látni ami kijött rá, sőt.
A SM4.0, a Geometriai Shaderek meg talán valami 64 bites HDR amit tud pluszban, amiket szvsz lehet OGL alatt használni, csak a plusz pluginek miatt lehet külön irogatni NVidiára és ATI-ra, (meg integrált Intelre) az egészet ;)

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#4) VaniliásRönk válasza Komplikato (#3) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

nVidia GS plugin nem kell, a kari nem képes rá (normális sebességgel), integrált Intellel meg aztán végképp minek foglalkozni, szerintem így már nem vészes. ;) Mellesleg te emlegettél Vistát. :))

[Szerkesztve]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#5) tlac


tlac
nagyúr

reméljük ez is menni fog linuxon, ha már OpenGL-es :)

(#6) ollie


ollie
MODERÁTOR

Remélem minél többen tojnak majd a DX10 API-ra, oszt mehet az MS a rákba a Vistával. Persze erre kicsi az esély, viszont érthető lépés egy OpenGL programozótól.

***

(#7) gliskard


gliskard
senior tag

...és érthetö marketing okokból is. DX csak win alatt van, az OpenGL endzsint több helyre lehet liszenszelni. Gondolom a OpenAL hang támogatást szerkesztenek bele és igy viszonylag kis költséggel megoldható az OSX, XBOX, PS változat. A játék fejlesztönek némileg egyszerübb a portolás, és ezáltal nagyobb piac... legalábbis én igy látom

[Szerkesztve]

(#8) John_Doe


John_Doe
senior tag

Carmack az OpenGL keresztes lovagja kicsit nagy feladatot vállalt magára mikor fityiszt mutatott a MS nek de annál tiszteletreméltóbb és örömtelibb hogy van aki ezt megteszi és van is tehetsége amit irigyelhetnek töle. Személy szerint örülök annak hogy az OpenGL tutira nem megy a kukába még jódarabig, legalább ér valamit amit tanultam az egyetemen és teccik is.

Shal'kek nem'ron!

(#9) rollins


rollins
őstag

Örülök hogy nem tudja behálózni az MS. Nem lehet tudni pontosan milyen réteget használ az újban. Ha Opengl , az elég jó hír lenne. Had ne legyen már csak és kizárólag a windows alkalmas játékra. Sokat nem tudok a dologról, Carmack-nak tetszett az xbox360, de úgy látszik van még a tarsolyában valami más, valami meglepi.

[Szerkesztve]

(#10) venember83


venember83
nagyúr

''az id Tech 5 révén a grafikusok és a látványvilágért felelős szakemberek kezét többé nem kötik majd gúzsba a textúramemória szabta korlátok'' - erre kivancsi vagyok azert. HDD-rol lassu beolvasni adatokat, RAM meg ugye nem lehet (vagyis nem sok embernek van) tobb (2nel tobb) giga. Okes, h hdd-n elterpeszkedunk 20 gigan 1 demoval, de onnan eleg lassan fog eljutni a vidkarihoz az adat...

Az meg nagyon rendben is van, h fittyet hany a MS erolkodesere, ilyen emberek kellenek ;)

[Szerkesztve]

(#11) Frigo válasza venember83 (#10) üzenetére


Frigo
őstag

Ha jól rémlik valahol írták hogy virtuális textúramem kezeléssel dolgozik ,azaz csak azokat szegmenseket használja fel a 20GB-os textúrából ami tényleg látszik is a képernyőn.

(#12) Xero


Xero
nagyúr

Végre.. :) Leopard nagyon büntetni fog... ugy tűnik játék fronton is felpörögnek az események. Pont jókor veszek MacBookProt-t :p

(#13) H.O.D.


H.O.D.
senior tag

Jó lenne egyszer kezet rázni ezzel az emberrel... :R

Where do you want to go today?

(#14) REDeath


REDeath
őstag

viszlát sok gigabájtos vga-k :)
azon viszont meglepődtem hogy nem windowson prezentált, persze nem rossz szemmel nézem, csak meglepő. windows téren meg vistán illett volna, de ugye nincs dx10, nincs szükség vistára se :)

Kodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak

(#15) zip9982 válasza John_Doe (#8) üzenetére


zip9982
csendes tag

Van egy mondas miszerint ''Carmack killed 3dfx'' :)

(#16) Ste


Ste
addikt

ennyi velős hsz után mit lehetne még mondani?

szimpatikus úriember :D

(#17) afterburner_ válasza REDeath (#14) üzenetére


afterburner_
őstag

az uj id motoros jatekoknak nem, a tobbinek meg majd linearisan no a mem igenye?! :D

>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<

(#18) afterburner_ válasza Frigo (#11) üzenetére


afterburner_
őstag

na igen errol van szo!

ez vegul is a quake warsban is jelen elsz?vagy a megatextura ott nem ismetlodo texturat takar?

>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<

(#19) Vistaboy


Vistaboy
veterán

Nem hiszem hogy Carmack végleg búcsút fog inteni a DX10-nek (és a Vistának). Szerintem úgy lesz majd ez is mint majdnem minden forradalmian új játék engine. Először jönnek a konzol verziók (Jelen esetben MAC), majd később jön a PC-s is.

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

(#20) zombikiller válasza Ste (#16) üzenetére


zombikiller
tag

Hát szerintem nem sok ember van akinek nem lennek az max Bill Gates nek Jack Thomsonnak és egy pár Microsoftos bolondnak :DDD

(#21) zombikiller válasza REDeath (#14) üzenetére


zombikiller
tag

hát én ezen nem lepődtem amikor megjelent a Vista már akkor kijelentette, hogy tökre felesleges az egész a DX 10 el egyeütt ''minek a DX10 ha még a 9 et se használtuk ki teljesen....''

(#22) FTeR válasza Xero (#12) üzenetére


FTeR
addikt

carmac ír egy engine-t macra != felpörög a mac játékpiac

(#23) Fáraó


Fáraó
őstag

Ez sem lesz piskóta.
Kár, hogy a két John nem dolgozik már együtt. Szvsz nagyobb volt a játékélmény a közös produkciók termékeiben...

VIGYORRRGAZMUS.....

(#24) Komplikato válasza venember83 (#10) üzenetére


Komplikato
veterán

''Okes, h hdd-n elterpeszkedunk 20 gigan 1 demoval, de onnan eleg lassan fog eljutni a vidkarihoz az adat...''
Laa-Yosh írta másik fórumon:

Pont az a lényeg, hogy amennyi helyet foglal és amennyit egy adott képkockán látsz, az marhára nem ugyanaz. A karakternek nem látod a hátsó oldalát, a pályának a nagy részét - de mégis az egész textúrát be kell tölteni a videomemóriába, mert ha elfordulsz és kell a hiányzó rész, akkor az egész textúrát egyben tudja csak betölteni a kártya. Ha hirtelen kell sok textúra, akkor akad egyet a játék; ha már teli a memória akkor kidob valamit, de ha újra kell akkor elkezdi minden képkockánál cserélgetni a memória tartalmát, ilyenkor meg folyamatosan szaggat a játék.

Carmack meg minden textúrát lebont kis négyszöges darabokra, és ezekből csak azt tölti be, ami éppen látszik - és mivel pici darabok, lehet folyamatosan cserélgetni a memória tartalmát. Ezt hívják virtuális memóriakezelésnek.


Magyarul pont az a lényege, hogy lassabb lenne sokkal kismilllió darab textúrával.
Szintén itt írták azt, hogy a terv szerint nem (nagyon) használnak fel a köv. ID Soft játékban egy textúrát egynél többször. Kíváncsi leszek hogy a görcsbe tömörítik majd be? :F

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#25) Komplikato válasza zip9982 (#15) üzenetére


Komplikato
veterán

Van egy mondas miszerint ''Carmack killed 3dfx'' :)

Elég buta mondás, anno a Rendition miatt kezdték el írni a MiniGL-es verziót a Quake-ből, ha az nem trjedt volna el olyan gyorsan, akkor lehet 3Dfx sosem terjed el, mert azon (Rendition bánatára) sokkal gyorsabb volt. Szóval nélküle se lett volna sehol a 3Dfx. ;)

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#26) ollie válasza FTeR (#22) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Macre? Honnan veszed? OpenGL engine-t ír, ez csak annyit jelent, hogy gyakorlatilag szinte az összes oprendszerre le lehet fordítani.

***

(#27) Komplikato válasza ollie (#26) üzenetére


Komplikato
veterán

Mondjuk a hír amihez hozzászóltunk egy MacExpos bemutató volt ugye, Mac OSX alatt. Egyébként hivatalos infó szerint az engine PC-re (OS??? Xp? Vista?), MacOSX-re, Xbox360-ra és nem meglepő módon PlayStation3-ra készül el (mert ugye így lehet jól eladni!), az más kérdés, hogy hivatalos játékuk mire fog kijönni.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#28) Vistaboy


Vistaboy
veterán

Biztosan lesz Windows-ra is: [link]

"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.