Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#50) demagóg válasza SchumiBácsi (#43) üzenetére


demagóg
aktív tag

Biztos, hogy meghallgatnálak, ha fejlesztőnek jelentkeznél. Tetszik, ahogy rápörögtél a témára. :R

Na de:
-a fejek repülési magassága 3-4 nm (azaz nanometer). Ez iszonyú kicsi távolság, amikor a finommechanikában a mikronos pontosság tartása is szép kihívás. Ez alatt már speciális és drága megoldásokat kell használni.
-a lemez lap ütését lehetetlen ez alatt tartani (de még ennek az 1000-szeresét is), tehát azt kell megoldani valahogy, hogy maga a fej kövesse automatikusan a lemez felületét. Erre a legjobb megoldás a fej reptetése a felület felett, ami igazából nem is repülés, mert:
-a fejek már nagyon régen nem a felhajtó erő miatt tartják a repülési magasságot a lemez felett, hanem a repülő test profilja van úgy kialakítva, hogy a szívó hatás miatt a lemez és a fej között levegő ritkulás keletkezik, hasonlóan mint a sport autók szoknyája. A fej igyekszik a felület irányába menni, a repülési magasságot a gázt alkotó molekulák mérete állítja be, a fej tulajdonképpen ezeken a molekulákon gördül, ezért nem érintkezik a fej a felülettel (normális esetben). A fej egy nem kopó, de ebben a tartományban egy iszonyú kemény rétegen siklik ami itt már nem úgy viselkedik mint a köznapi értelemben vett gázok. Így jön ki a 3-4 nm-es repülési magasság.

-De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.