Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) EmberXY válasza D@ve89 (#50) üzenetére


EmberXY
addikt

Ha nincs más, szólni kell az NSA-nak...
Úgy tűnik, kicsit el vagyok tájolva az évszázadhoz igazodó informatikai fejlettségüket illetően. Mindegy is, lényeg, hogy működik aztán jó'van. :D

Up the Irons!

(#52) eastsider válasza kali (#38) üzenetére


eastsider
nagyúr

hát én pl. biztos nem nulláznám ezért...
azért gyanakodtam ROM hibára, mert épp előtte raktam fel az aktuális CM10.2 nightlyt :)
és fura volt, hogy 3G-ről átvált H+ra de szürke marad az ikon és nulla kapcsolat

(#53) kali válasza eastsider (#52) üzenetére


kali
legenda

a one téma a kedvencem ilyen szempontból, ott most is volt aki azonnal nullázott, a korábbi hiba alkalmával szintén ott volt olyan, aki többször újra is húzta a teljes rendszert.
előfordulhat persze, hogy ha pont előtte tesz fel valaki új/másik firmware verziót, akkor gyanakodhat arra, de akkor is jobb inkább kizárni a többi hibalehetőséget, azokat egyszerűbb.

(#54) eastsider válasza kali (#53) üzenetére


eastsider
nagyúr

ha erre van ideje az embernek... :W
csak nyugodtan.. :)

egyébként sejtettem, hogy valami a t-nél nem klappol, mert idén volt már rá példa. de milyen médiumból tudja meg az ember ilyenkor? mondjuk, ha valami fontos miatt kellett volna a net tuti jobban aggasztott volna a téma, vagy ha utazok éppen hosszabb távon

[ Szerkesztve ]

(#55) kali válasza eastsider (#54) üzenetére


kali
legenda

én is csak a fórumról tudtam meg, a t-s témából, de épp ithon a t-s kábelnet alól, amivel nem volt gond, így engem sem aggasztott.
valaki írta, hogy twitter meg facebook útján értesült, de én azokat nem követem, annyira nem izgat a dolog, annyira nem vagyok jó előfizető, hogy mindenhol kövessem a szolgáltatót... :)

(#56) Snoop-y válasza EmberXY (#43) üzenetére


Snoop-y
veterán

Aham es akinek amugy esze agaban sem lenne betelefonalni az is be fog mert hiba van zsenialis...
Ilyenkor azt szoktak csinalni, hogy az IVR fomenube tesznek bemondast: Tajekoztatjuk tisztelt ugyfeleinket, hogy xy korzetben xy tipusu hiba van stb stb...

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#57) EmberXY válasza Snoop-y (#56) üzenetére


EmberXY
addikt

Ha már "tájékoztatták" a hibáról, minek telefonálna be? :F
Szerintem sokkal inkább akkor telefonálna be x ember, ha f*ngja nincs, hogy miért nem megy az adott szolgáltatás...

Up the Irons!

(#58) D@ve89 válasza EmberXY (#57) üzenetére


D@ve89
tag

Meglepő dolgokra képesek az ügyfelek. :))

(#59) EmberXY válasza D@ve89 (#58) üzenetére


EmberXY
addikt

Én biztosan nem telefonálnék akkor már, irtózom az ügyfélszolgálatoktól... ;]

Up the Irons!

(#60) Snoop-y válasza EmberXY (#57) üzenetére


Snoop-y
veterán

Higyj nekem. Hosszu evekig dolgoztam a Telekomnak.
Ha kikuldesz SMS-t nagyon sokan betelefonalnak mert felreertelmezik a tajekoztatast.
A masik meg hogy dobalozni konnyu azzal, hogy nem hasznalnak adatbazist.
Gondolod ezek a rendszerek olyanok, hogy van egy adatbazis es minden rekordnak van egy hiba flag-je amire csak egy query-t kell futtatni? :D
Select name from systems where errorflag = 1 and send sms "nyugi" ?
Sajnos nem letezik ilyen adatbazis. Plane, hogy amig egy user nem jelez kifejezetten hibat sok szolgaltatasnal nem is lehet megmondani, hogy mi a status. pl azert nem online a user mert nem hasznalja vagy azert nem mert rendszer oldali hiba van.

Sima pl. DSL-nel ellatsz egy bizonyos pontig. Ha a user kihuzta a modemet mit latsz?
Esetleg lathatsz elojeleket ha elkezded monitorozni vagy logokat bongeszni igen utolso 48 oraban volt 37x reconnect vagy power loss. Ez is lehet meg user oldali ilyenekkel senki nem foglalkozik amig valaki nem jelent be hibat. Igen ezek mind logolva vannak es latni ha jozsibacsi minden nap kihuzza a modemet a konnektorbol.
Kuldjunk neki SMS-t? Ha valaki reconnectal routert resetel kuldjunk neki SMS-t?
Nem olyan egyszeru ezeket megvalositani. Plane ha adott korzetekben kulonbozo okokbol szakadnak le eszkozok a halozatrol vagy maga a halozat doglik meg. Mobil halon meg egy kicsit bonyolultabb mivel azert mobil mert a user rohangal a cellak kozott. Kuldjunk mindenkinek sms-t aki az adott cellaban volt/van a hiba ideje alatt? Minek borzolni azon userek idegeit akik nem is akartak hasznalni az adott szolgaltatast?

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#61) EmberXY válasza Snoop-y (#60) üzenetére


EmberXY
addikt

Már bonyolítod, én nem arra gondoltam, hogy "minden szarér' " SMS-t kell küldeni, csak olyan hibáért, ami azért sokakat érzékenyen érinthet...
Itt nem modem ki-be dugdosásról meg user errorokról volt szó, hanem bizonyos hálózati kommunikációs eszközök nem működtek (ezeknek azért lehetne egy errorflag-jük :) ), a hibás területeken tartózkodó, az adott szolgáltatásra előfizetéssel rendelkező (neadjisten a szolgáltatást az adott időben használni próbáló) userek tájékoztatására gondoltam. Szerintem nem lehet különösebben nehéz ezt lekérdezni (adott hely, adott idő, user,akinek van előfizetése, nem hiszem, hogy bármely szükséges infó ne állna rendelkezésre...).
Nyilván álomvilágban élek, a valóságban ez nem ilyen egyszerű, vagy nincs pénz, vagy nincs szakember, vagy sz*rnak az egészbe. A lényeg, hogy fizessük a számlát.

Up the Irons!

(#62) Snoop-y válasza EmberXY (#61) üzenetére


Snoop-y
veterán

A pelda kedveert irtam hogy lasd miket figyel a rendszer.
Jelenleg nem lehet ezeket egyertelmuen megkulonboztetni egy adott pillanatban es kiszurni azokat akik eppen halozati hiba vagy mas okbol leszakadtak a halorol.
Sose fognak ilyen uzeneteket kikuldeni mert nem tudod kivenni a halmazbol azokat a usereket akik nem hasznalnak a szolgaltatast de a hibas teruleten tartozkodnak.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#63) D@ve89 válasza EmberXY (#61) üzenetére


D@ve89
tag

Annyit még hozzátennék, hogy azért a távközlő hálózatok nem pont a real-time nyomkövetésre lettek kitalálva, és bármilyen hihetetlen, nem tárolják a hálózatban azt, hogy ki pontosan merre tartózkodik adott pillanatokban. Ha valamit csinál (hívást kezdeményez, hívást fogad, internethez csatlakozik, sms-t küld, stb), akkor már logolva lesz, hogy pontosan merre volt akkor, de ha csak úgy áll a telefon feljelentkezve a hálózatra, akkor nem tudni, pontosan hol és mely cella alatt van. Plusz megintcsak mondom, nem érdemes egy félig haldokló hálózatra annyi sms-t ráereszteni egyszerre. Másrészt még mindig területtől független volt az a probléma, amihez most is kommentelünk, szóval mindenkinek lehetett volna küldeni sms-t, hogy bizonytalan a szolgáltatás - ez megintcsak egy öngyilkos módszer a hálózat szempontjából.

[ Szerkesztve ]

(#64) EmberXY válasza D@ve89 (#63) üzenetére


EmberXY
addikt

+ Snoop-y:

Rendben, részben meggyőztetek.. ;]
Talán majd 50-100 év múlva real time-ban is tudni fogunk a hibák paramétereiről... :D

Up the Irons!

(#65) GP-Sz válasza EmberXY (#64) üzenetére


GP-Sz
senior tag

Egyébként én már a múltkori röhejes hóviharos sms poénnál elgondolkoztam azon, hogy mi a túróért nem definiáltak a GSM-be egy kikapcsolhatatlan, mindenképpen megjelenő cell broadcastot, katasztrófahelyzetekre meg akár ilyen hibaüzenetek küldésére is kiváló lenne. Mondjuk lehetne vagy három kategóriája a cell broadcastnak fontosság alapján, a legfelső lenne a katasztrófahelyzetekre fenntartott, azt nem lehetne kikapcsolni, a középső a fontos, de nem életbevágó infóknak (mint pl ez) és egy harmadik a szemétnek. A cell broadcast ugye nem terheli a hálózatot és egész jól behatárolt területileg, mintha erre találták volna ki, csak nem gondolták végig teljesen :) Az amcsik amúgy csináltak egy ilyesmi rendszert katasztrófahelyzetekre, Commercial Mobile Alert System a neve. Mondjuk ez abba se fért volna bele, de attól még jó lenne.

(#66) D@ve89 válasza GP-Sz (#65) üzenetére


D@ve89
tag

Ilyenre gondoltál? :) Cell Broadcast

Hogy miért nem használják itthon, jó kérdés, tippem van róla csak.

(#67) GP-Sz válasza D@ve89 (#66) üzenetére


GP-Sz
senior tag

Én tudom, hogy van cell broadcast, arról beszélek, hogy miért nem tudták értelmesebben definiálni, hogy jó is legyen valamire.

(#68) EmberXY válasza GP-Sz (#65) üzenetére


EmberXY
addikt

Nem lenne hülyeség, hátha egyszer megérjük... :)

Up the Irons!

(#69) fojuzer


fojuzer
aktív tag

Semmi vész,müszaki hiba,bárhol,bármely szolgáltatonál,lehetséges,még az UPC-nél is Hm itt is volt KB 5-6 orás kiesés.Eröl ennyi! :F

föolvaso

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.