Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) geezer


geezer
aktív tag

Nem láttam a TV reklámot, de a honlapot és az appot gyakran használom üzleti és magánutak foglalására. Profi cucc, nem kérdés.
Ezek alapján nem igazán értek egyet a döntéssel. A gvh tevékenységét fontosnak tartom, és sokszor kívánom más szolgáltatások / cégek esetében hogy valami komolyabb összeggel "díjazzák" a tevékenységüket, de itt speciel pont nem érzem jogosnak.
Lemondás: világosan, szájba rágósan el van magyarázva minden foglalás esetén, hogy 1. ingyenes-e és 2. ha ingyenes, meddig az, és 3. utána milyen díjjal kell számolni lemondás esetén.
Pszichológiai nyomás? Basszus, a felhasználók tényleg egy óvodás értelmi szintjén vannak? Ha kell, megvszem, ha nem kell, akkor nem veszem, nem érdekel mit mond a honlap... Értem hogy ez máshol is trend büntetni az ilyet, de ez itt szerintem műbalhé. Száz meg száz másik cég veri át csúnyán a fogyasztókat napi szinten, csak gondolom ők nem elég nagyok ahhoz hogy ilyen lét lehúzzanak róluk, és érdemes legyen foglalkozni velük... :U

(#2) Narxis


Narxis
nagyúr

A GVH is ilyen pénzbeszedő intézmény lett.

Thanos was right.

(#3) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

Saját tapasztalatom szerint korrekt cég és ténylegesen segítenek, ha baj van. Tavaly a szállásadó mondta le utsó pillanatban a 3 hétnyi szállásunkat és a piacon (igen, még airbnb-ket is néztem, 30km körzetben) csak duplaannyiért lett volna másik. Az ő rendszerükben ez úgy működik, hogy keresnek egy másik szállást+én az eredeti árat fizetem, a lemondó szállásadón behajtják a különbséget. Más oldal mikor véd meg ilyen szinten???

Magyar szallas.hu-n 3 személyre foglaltunk, mégis pluszt számított fel a szállásadó mert 3an vtunk (gyerek) egy kaja nélküli apartmanban, meg ilyen-olyan "illeték"...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) Fecogame


Fecogame
veterán

GHV hallott már a marketingről? Szerintem ebben nem volt semmi megtévesztő :U

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#5) Karmko


Karmko
tag

Az lehetett a baj, hogy nem Lölö hoteleivel hirdettek...

(#6) Bibby válasza Fecogame (#4) üzenetére


Bibby
addikt

Tehát az neked csak okos marketing fogás, hogy ingyenes lemondás nélkül 100 forint, ingyenes lemondással 150 forint? :DDD

Vagy azok a kiírások hogy épp 7 milliárdan nézik még az oldalt, meg épp most foglalt valaki, stb stb... nyilván hazugság, de belefér mert marketing?

Tényleg legyünk hülyének nézve?

Ελευθερια η θανατος

(#7) Kasya válasza Bibby (#6) üzenetére


Kasya
nagyúr

Az arat a szallasado allitja be. Nem a Booking asztala.

Hogy hanyan nezik a hirdetest se tartom hazugsagnak. Volt, hogy 4-en neztunk egy szalast egyidoben (barati tarsasag) és 4-et is jelzett a honlap. Ott lattam elterest, hogy nem azonnal frissit, hanem parpercenkent.

(#8) HussarF

Szallas.hu-n is ugyanez van. Nézed a szobád és írja, hogy már csak 1 szoba maradt, meg épp x ember nézi ugyanezt a szobát... Lehet akkor ők is kapnak majd

(#9) Kasya válasza geezer (#1) üzenetére


Kasya
nagyúr

+1

Mint notorikus szallasfoglalojuk, mint szallasado tokeletesen tisztanak es atlathatonak tartom a rendszeruket. A GVH nezze meg a szallas.hu-t. Ott azert tenyleg vannak (voltak gondok).

Epp legutoljara most a koronavirus miatt szivtam. Spanyol szallasado (hotel) nem akarta fogadni a visszateritesi igenyemet. Eloszor azert, mert hataridon tul kertem (jogos, de a COVID, ugye...), majd a GDPRra hivatkozva adott fals valaszt. Booking ugyfelszolgalatanak jeleztem, telefonon visszahivtak es elrendeztek a dolgot.

Oszinten, mas oldalt meg se nezek, mert evek ota, tobb esetben is bizonyitott nekem a ceg (meg akkor is, mikor szallasadokent kellett problemat kezelni, mert egy vendeg szallasrol szallasra szorfozgetett es mindenhol visszateritest kert 2-2 nap utan...ugymond ingyen nyaralt).

(#10) geezer válasza Kasya (#9) üzenetére


geezer
aktív tag

Nálunk is pozitív példa, pont március 15-i hétvégén mentünk volna egy belföldi hétvégére párommal, és hát akkor kezdődött a pánik, nem lett volna ingyenes a lemondás, de jeleztük a megfelelő opción keresztül a Booking.com-on hogy szeretnénk kérni a díj elegedését, és végül a szállásadó is korrekt volt, meg a rendszer is működött. :R

(#11) geezer válasza HussarF (#8) üzenetére


geezer
aktív tag

Már a legtöbb webshop is használ ilyen feature-öket, akkor mindet meg fogja büntetni a gvh? :U

(#12) t72killer válasza geezer (#11) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

+az összeg is nevetséges, nem tudom, hány évi profitjuk lehet... Legnagyobb rosszindulattal is formai hibákról van szó. Remélhetőleg elkaszálják a bírságot.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#13) cappa72 válasza Kasya (#9) üzenetére


cappa72
nagyúr

Oszinten, mas oldalt meg se nezek, mert evek ota, tobb esetben is bizonyitott nekem a ceg
Én megnézek mást is, aztán mindig visszamegyek a búkingra.

@(#1) geezer
Pszichológiai nyomás? Basszus, a felhasználók tényleg egy óvodás értelmi szintjén vannak?
Igen.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#14) Gabás válasza t72killer (#12) üzenetére


Gabás
addikt

kb. kéthetes profit:)

(#15) t72killer válasza Gabás (#14) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

8M EUR, tisztán, munkabéreket, egyéb ktg-eket, adókat levonva? WoW...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#16) dokanin


dokanin
aktív tag

Na vajon melyik oligarcha vetett szemet a booking.com piacára?
Biztos nem adták át az első telefon hatására.

(#17) geezer válasza dokanin (#16) üzenetére


geezer
aktív tag

Biztos nem Pénztáros Lőrinc :Y

(#18) Narxis válasza geezer (#17) üzenetére


Narxis
nagyúr

Még ott van a vejkó is.

Thanos was right.

(#19) vmarci21 válasza t72killer (#12) üzenetére


vmarci21
tag

Évi? inkább napi.... A holland leányvállalat (Booking.com B.V) évek óta millió eurós, a teljes cégcsoport milliárd dolláros profittal zár... 2018-ban csak az holland leányvállalatnak 169.70 millió USD bevétele volt..

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#20) t72killer válasza vmarci21 (#19) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

bevétel !!!= profit... És nem az anyacégről, hanem a konkrét vállalkozásról van szó. Szval továbbra is áll az aggályom, hogy ez bizony hosszabb időszak profitja.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#21) vmarci21 válasza t72killer (#20) üzenetére


vmarci21
tag

Tudom, csak profitról nem találtam 2016-nál újabb adatot.. :D
Ettől függetlenül feltételezem, hogy ha a bevételek nőttek, akkor a profit sem csökkent jelentős mértékben, és még most is Európában milliós, globálisan meg milliárd USD-s összegekről beszélhetünk...

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#22) t72killer válasza vmarci21 (#21) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

170M$/év bruttó árbevételből hóttziher, h nem lesz a kolléga által említett 2hetes tiszta profit.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#23) dabadab válasza t72killer (#22) üzenetére


dabadab
titán

És itt csak a magyar piacot kellene nézni.
Baromira irreálisnak látszik ez az egész.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#24) Gabás válasza t72killer (#22) üzenetére


Gabás
addikt

Természetesen a globális profitra vonatkozott, nincs külön magyar leányvállalat (a bírságot nem ez, hanem a jutalékok alapján szabták ki). Ez most alacsonyabb, de biztos nem dönti be a céget.

[ Szerkesztve ]

(#25) vmarci21 válasza t72killer (#22) üzenetére


vmarci21
tag

Teljes cégcsoportra találtam 2017-es számokat:
81.2 milliárd USD éves bevétel
12.4 milliárd USD bruttó nyereség

Feltételezve, hogy a megbüntetett európai cég nem csinál nagyon máshogy dolgokat mint a többi, az jön ki, hogy 169.70 millió USD bevétel nagyjából olyan 25 millió USD bruttó nyereség-et hozhatott.
A 2.5 milliárd forintos bírság az kb. 7.5 millió USD, 7.5/(25/52) = 15.6, tehát ha jók a feltételezésink, (és most így hirtelen nem számoltam el semmit :D ) akkor ez 16 heti profitjuk, (vagy 15 napnyi bevételük).

[ Szerkesztve ]

>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

(#26) t72killer válasza vmarci21 (#25) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

:R

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#27) GreatL


GreatL
őstag

Bukik.com... nem tudtunk elutazni spanyolba mivel lezárták, a szállás meg benyelte a díjat.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#28) geezer válasza GreatL (#27) üzenetére


geezer
aktív tag

És ehhez booking-nak pontosan mi köze?
Ha a Vaterán valaki drágán adja a terméket, azért a Vatera a hibás?
Annyit hozhatsz el legfeljebb hogy nincs olyan extra védelem mint az ebay esetében. Ez legfeljebb egy hiány, de ettől függetlenül a dolog előre le van írva, hogy mi mennyibe kerül, nincs lutri.

(#29) joey04


joey04
titán

Minden esetben korrekt és egyértelmű volt a tájékoztatás náluk amikor szállást kerestem, így nem értek egyet a döntéssel.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#30) t72killer válasza GreatL (#27) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Kérdés, hogy a célterületen egyébként üzemelhettek-e a szálláshelyek az adott időpontban? Ha nem, és mégis számláz a szállásadó, az nem stimmel és a szállásadó sara.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#31) Kasya válasza GreatL (#27) üzenetére


Kasya
nagyúr

És a Booking-gal felvetted a kapcsolatot? Még külön emailt is küldtek a vírus miatt meghiúsuló szállások tudnivalóiról.

(#32) dokanin


dokanin
aktív tag

Ez teljesen egyértelmű, hogy itt nem arról van szó, hogy védik a fogyasztók érdekeit.
Itt valami politikus vagy köreihez tartozó vállalkozó érdekeit védik éppen, azzal, hogy befenyítik a versenytársat.
Ugyanez történt a Pénztárgépcentrummal annó, az online pénztárgépek bevezetésekor. Szépen jött a hatóság és mondvacsinált indokokkal visszavonta az engedélyüket, ezáltal a több tízezres megrendelésük szépen átvándorolt a megfelelő cégekhez. Ügy lezárva.

(#33) Tetsuo válasza HussarF (#8) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Ezért nem jó vásárolni efféle gyűjtőhelyeken, legalábbis a szolgáltatásokat tekintve.

(#34) t72killer válasza Tetsuo (#33) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

A gyűjtőhelynek akkor van bármi értelme, ha rendelkezik valami fogyasztóvédelmi funkcióval. Ez a booking-nál van és engem konkrétan egyszer 600€ kártól védett meg. A szállásadó, ha nincs felette kontroll, simán elvihet vmi pincébe a tengerre néző erkélyes lefoglalt cucc helyett.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#35) Tetsuo válasza t72killer (#34) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Persze, hogy átverhet a szállásadó, de ekkor perelheted, hírnevét ronthatod és ez neki nem érdeke.
Ha a Booking.com ad valamit, pl. biztosítást, egyéb garanciákat, az más - így megérheti használni, de benne van a pakliban, hogy ők vernek át, pl. visszaélnek az adataiddal, személyre szablyák az árakat.
Valamelyik hasonló oldal kínált annakidején drágább jegyeket Apple-gépekről bejelentkezőknek, illetve sok esetben minél többszőr érdeklődtél valami iránt, azzal arányosan nőtt az ára. :-/ Ez akkor sem volt rendesen szabályozva és ma sincs - tudtommal.

[ Szerkesztve ]

(#36) t72killer válasza Tetsuo (#35) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Persze, család, meló mellett kezdjek perelni egy spanyol mammert, aki leakaszt 2 ügyvéd unokát. Köszi, kihagynám. Főleg, h van ismerős, aki találkozott már a spanyol "jog"szolgáltatással.

+nekem szállás kell a lehető legkevesebb hajcihővel, nem egy 2év után "megnyert" per.

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#37) Tetsuo válasza t72killer (#36) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Nekem pont a spanyolokkal volt pozitív a tapasztalatom.
Érdekes, hogy a spanyol jogi szolgáltatást kritizálhatod, de ha egy hazánkban élő kisebbség jogi szolgáltatását (vagy bármilyét) kritizálnád, bannolnának. Mindenki egyenlő, persze. :U

(#38) t72killer válasza Tetsuo (#37) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Személyes tapasztalatom hálistennek nem volt, de ha úgy nézzük még egy gördülékeny rendszerben is 100x több idegeskedés egy pert beindítani, mint telefonálni egy ügyfélszolgálatnak.

Majdnem-balhénk volt, amikor a félig józan mammer félszobás pincébe akart rakni minket a lefoglalt erkélyes dolog helyett, de mivel a második mondatom az ügyfélszolgálat emlegetése után az árkülönbözet volt, "hirtelen" mégis rájött, hogy nem foglalt duplán...

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#39) Kasya válasza Tetsuo (#35) üzenetére


Kasya
nagyúr

Nem a Booking szablya az árakat, hanem a szallasado. Tehat a Trivago es hasonlo "csalasok" se johetnek szoba.

A Booking a szallasado aranak a 15%-at vonja le utolag, a szallasadotol.

[ Szerkesztve ]

(#40) dugo_ válasza Kasya (#39) üzenetére


dugo_
veterán

Szablya?;]

(#41) Kasya válasza dugo_ (#40) üzenetére


Kasya
nagyúr

(#42) Tetsuo válasza Kasya (#39) üzenetére


Tetsuo
aktív tag

Példát hoztam fel más oldalak visszaélésére. A Booking úgy tűnik mással játszott, ami miatt kapta is a bírságot, bár a "magyar" "nemzeti" kormányunk nem a szakszerű intézkedésekről híres, majd meglátjuk mi sül ki belőle.

(#43) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
őstag

Én is használtam már a Booking.com-ot mint szállás foglaló, és maximálisan meg vagyok velük elégedve. A GVH által emlegetett kifogások ugyan etikai szempontból jogosak (bár a FOMO szerintem nem totál új jelenség, mert régen is jelen volt pl. "Haza kell érni, mert nem látom a kedvenc sorozatom következő epizódját a tévében!"), de a bírság mértéke még így is túlzó.
Amúgy gyanús, hogy pont most szabták ki a bírságot rájuk, amikor a világjárvány miatt amúgy rosszak az idegenforgalom kilátásai - amolyan had húzza a szegény embert még az ág is. Csak nem ki akarják ezzel söpörni a "csúnya, gonosz" külföldi multit a magyar piacról, mert fair versenyben nem tudnák legyőzni?

Amúgy ha valaki az általuk alkalmazott marketing-pszichológiai trükköket pszichés nyomásnak éli meg, amitől az "állam bácsi" jól megvéd, az fejlesszen ki magán egy mentális védőpajzsot. Punktum.

(#36) t72killer +1, nem mindenkinek van ideje és kedve barmokkal vitatkozni a bíróságon, ha ezt egyszerűbben is meg lehet oldani.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#44) t72killer válasza Necroman_Mk2 (#43) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

101%, hogy politika van benne, ráhelke nyakig van a pelenká... izé, turizmusban.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#45) mikej95


mikej95
aktív tag

Sajátláb befektetni tervez a konkurenciába vagy mi van, hogy ilyen bírságot kaptak?

Azt viszont nem tudják, hogy mi nem tudjuk azt, amiről ők úgy tudják, hogy tudjuk.'

(#46) Egon válasza t72killer (#3) üzenetére


Egon
nagyúr

Álljon itt egy ellenpélda is.
Anyuék magánszálláshelyet üzemeltetnek, többek között a Booking-on is regisztrálva. Egy idő után már inkább nem állítottunk be érvényes árat, hogy ne is lehessen foglalni rajtuk keresztül, ugyanis az alábbi problémák jöttek elő:
- a Booking szabályzata szerint nem árulhatod olcsóbban az adott szobát, pl. a saját weblapodon. Ugyanakkor 12%-os közvetítői díjjal dolgoznak, amit pl. az idegenforgalmi adó után is fizess meg nekik (ami ugyebár nem is a te bevételed...). LOL.
- ha nincs saját online foglalási rendszered, amit valahogy összehegesztesz a Booking-gal, akkor folyamatosan szívni fogsz pár idióta által, akik 15 perccel az érkezés előtt foglalnak, miközben neked már ninc sis szabad szobád (csak még nem volt időd ezt beállítani a Booking-ban). Persze ha csak az ő oldalukon hirdetnél, akkor nem lenne ilyen gond...
- a Booking-on foglalók jelentős része akkora tuskó, hogy elakadna benne a láncfűrész. Arra sem képesek, hogy az akár hónapokkal korábban foglalt szobát, legalább az érkezés napjáig lemondják, ha valamiért mégsem aktuális a foglalás - persze így adott esetben el kell küldened mást, és bevétel-kiesést regisztrálhatsz.
- Az fenti viselkedést firtató kérdésünkre, miszerint miképp lehet leverni az ilyen foglalókon a szobaár egy részét legalább (ami egyébként benne szerepel a foglalási feltételek között...), még csak válaszra sem méltatták a hazai ügyfélszolgálaton. Csak akkor válaszoltak, miután azzal fenyegetőztünk, hogy írunk a központnak.
- Volt olyan (orosz) ügyfél, aki azért adott alacsony értékelést (mindent lehúzva), mert képtelen volt bepötyögni a telefonján az egyébként ékezetes karaktereket nem tartalmazó wifi jelszót (amit az esetből tanulva egyszerűbbre cseréltünk). Régebben még csak nem is reagálhattál az ilyen idióták teljesen hazug értékeléseire, most is csak az adott vendég nyelvén teheted (sic!), legyen az bantu vagy ó-szanszkrit... Nevetséges.
- Folyamatosan küzdeni kellett azzal is, hogy az adott ügyfél rosszul állított be valamit az oldalon (teszem azt lefoglalt egy háromszemélyes szobát, de reggelit már csak egy főre állított be...), és persze a végszámlán más összeg szerepelt, mint amit a Booking oldalán látott - ilyenkor aztán magyarázkodhatsz napestig.

Summa summarum: a másik oldalról nézvést eléggé más a kép...

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#47) t72killer válasza Egon (#46) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Wow, ez meglehetősen drága közvetítői díj. Ezek teljesen jogos kritikák, ezek miatt* ténylegesen meg kellett volna hurcolni őket - végülis a szállásadó is egy "fogyasztó", akinek az érdekeit védené a GVH.

Az ó-szanszkrit és egyébként használhatatlan értékelésektől vendégként is agyidegzsábám van legtöbbször...

A le-nem-mondás körüli hercehurcát leginkább úgy oldanám meg, hogy 1hónappal érkezés előttig lehessen simán lemondani (vagy vmi jelképes összegért, mondjuk 10%-ért), utána a szállásdíj 100%-át fizeted.

*a baj az, hogyha másért veszik elő őket, akkor a valós szivatást folytatják. Ha már versenyhivatal:
- gazdasági erőfölénnyel történő visszaélés = túl magas/valósnál magasabb alapra kirótt közv. díj
- jogalap nélküli hírnévrontás

[ Szerkesztve ]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#48) Egon válasza t72killer (#47) üzenetére


Egon
nagyúr

Abban teljesen igazad van, hogy a GVH meglehetősen érdekesen bírságol.
A le-nem-mondást sajnos nem lehet jól kezelni: hiába adod meg a foglalási feltételek között, hogy ha nem mondja le, vagy mondjuk 3 napon belül mondja le, akkor az ár 100%-át kell kifizetnie: a Booking tájékoztatása szerint ez csak akkor működik, ha előre fizetést állítasz be (így van miből levonni az adott összeget), csak ha így járnánk el, akkor meg szerintünk sokan azért nem foglalnának, mert előre kellene fizetni... Úgy lehetne kezelni a renitenseket, ha beazonosítanák őket pl. SMS-küldéssel, és foglalkoznának vendég-értékeléssel. Ugyanis neked mint szállásadónak, be kell jelentened, ha nem jelent meg a vendég, mert különben a hónap végén fizetheted a rá eső jutalékot is (ezt valahogy ellenőrzik is, a foglalót is megkeresik elvileg). Namost ha bannolnák a folyamatosan kamu-foglaló ürgéket, akkor lehet kevesebb lenne az ilyen szívás...

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#49) Kasya válasza Egon (#46) üzenetére


Kasya
nagyúr

Mint szállásadó:

... a Booking szabályzata szerint nem árulhatod olcsóbban az adott szobát, pl. a saját weblapodon.
A honlapodon ne tüntesd fel az árat, hanem "egyéni ajánlatot kérjen" az érdeklődő. Gondolom neked se célod magadat megröviditeni...mi a Booking -10%-ot szoktunk adni, ha adunk. Visszatérő vendégek pedig már úgysem a Bookingon foglalnak...

Ugyanakkor 12%-os közvetítői díjjal dolgoznak, amit pl. az idegenforgalmi adó után is fizess meg nekik.
Az IFA az áron felül fizetendő. A legtöbb szállásadó ezt ki is írja a fizetésekhez, Booking meg is jeleniti. Mivel nincs az árban, mi azután még sose fizettünk "közvetitoi dijat".

... akik 15 perccel az érkezés előtt foglalnak, miközben neked már ninc sis szabad szobád (csak még nem volt időd ezt beállítani a Booking-ban).
Az nehogy már a Booking hibaja legyen, hogy te nem tudod menedzselni a szallasodat. En is szivtam vele, mikor a Szallas.hu, airbnb es még 2 oldalon voltam fent...mindegyikre igaz amit irsz. Eleinte telefonon folyamatosan, azonnal intéztem a dolgokat a portalokon, hogy ne legyen ilyen gond. Mára már inkább a portálok számát csökkentettem.

a Booking-on foglalók jelentős része akkora tuskó, hogy elakadna benne a láncfűrész.
Ehhez nemtudok hozzaszolni, lehet neked ez a tapasztalatod. Gondolom fugg, hogy mennyiért, hol és milyen celkozonseget celzol meg a szallassal. Nekem pont a szallas.hu-val voltak ilyen gondjaim:
- Cickány család ugy gondolta, minden "egyszerhasznalatos". A károkat "elrejtette" es hagyott kajamaradekot a hutoben "karpotlasul". A butorokat meg ujithattuk.
- Debella csalad - ket lany. Ugraltak a francia agyon, az leszakadt. Nem szoltak, mikor elmentek es eszrevettuk, a telefonban csak annyit mondtak apuciék, hogy "ne akarjunk rajuk verni semmit, az biztos levolt szakadva" (biztos 5 napig leszakadt agyon aludtak).
Nekem a szallas.hu magyar vendegei a reklamjukban is lathato parasztok voltak...80%-ban.
Bookingon arat emeltunk, melynek hatasara most már inkabb csak kulfoldiek jonnek es nem is volt gondunk azota.

...Az fenti viselkedést firtató kérdésünkre, miszerint miképp lehet leverni az ilyen foglalókon a szobaár egy részét legalább
Ez megint csak sajat problema (mi is szenvedunk tole). Tobb szallashelyen kernek kauciot. A Booking rendszereben mi is kiirtuk ugyan regebben, de nem szoktuk kerni. Azert nem, mert a vendegnek kellemetlenseg. De a lehetoseg adott. A Booking elsosorban a vendeget vedi.

...azért adott alacsony értékelést (mindent lehúzva), mert képtelen volt bepötyögni a telefonján az egyébként ékezetes karaktereket nem tartalmazó wifi jelszót
Sajnos ez portáltol fuggetlenul barhol elofordulhat. Mi sem vagyunk elegedettek minden ertekelessel, foleg mikor az elejetol a vegeig mondjuk a vendegnek, hogy szoljonm kerdezzen, jelezzen barmi is a gondja. Nem szol. Mikor elmegy, mindent dicser. Aztan lepontoz. Szerencsére a tobbseg nem ilyen, de ez kivedhetetlen minden szallasadonak.

az adott ügyfél rosszul állított be valamit az oldalon (teszem azt lefoglalt egy háromszemélyes szobát, de reggelit már csak egy főre állított be...),
A booking foglalast kinyomtatva, vagy telefonon szoktam ilyen esetben a vendeg ele tenni...maris latja hogy mi merre. Ha pedig kevesebbet fizet, mint a Booking altal konyvelt tetel, akkor egy levelben kell jelezni a bookingnak es a ho vegi szamlanal kompenzalnak. Ebbol nem volt meg gond, csak + 10-20p kellemetlenseg.

[ Szerkesztve ]

(#50) Egon válasza Kasya (#49) üzenetére


Egon
nagyúr

Oké, akkor sorban.
1. Egy kicsi, mindössze 4 szobás magánszálláshelyről beszélünk, ami a méreténél fogva is kevés szolgáltatást tud, így olcsó is. Anyuék (illetve most már sajnos csak anyum) 60 fölötti, infóhoz nem igazán értő emberek (tudom, egyéni szocproblem). Nincs honlap, kiírott árak vannak, meg telefonos érdeklődés. A Booking megszólta azt a gyakorlatunkat, hogy náluk drágábbak voltunk. Ez végülis kezelve lett: a Booking-on EUR-ban, mindenhol máshol forintban vannak megadva az árak, a váltási árfolyam meg egyéni döntés kérdése ugyebár...

2. Régebben ez nem így volt, legalábbis emlékeim szerint, nem jelenített meg külön a Booking, de lehet tévedek.

3. Bocs, a 67 éves anyám nem fogja tudni "menedzselni" a szálláshelyet (tudom: egyéni probléma). Nem találod érdekesnek, hogy ha veszek egy nyamvadt 1.000,- Ft-os memóriakártyát neten addig nem érvényes a rendelés, nem jön létre a szerződés, amíg az eladó vissza nem igazolja a vételt? :U Mindössze ennyi kellene a felületen, és máris nem lenne probléma. Nehogy már az én saram legyen, hogy a Booking (vagy akár a többi) erre képtelen... :U

4. Lásd első pont. Ezek mind megvannak a magyar vendégekkel, Booking-tól függetlenül sajna. A múltkor az ágyneműt lopták el. De a külföldiekkel is tudnék mesélni pár példát. Amúgy (a fent említett gondok miatt) eleve csak 2 szobát pakoltunk fel a Booking-ra (más online felületen nem is vagyunk jelen), de így se jöttek túl sokan külföldiek (max 1-1 nyári hónapban voltak folyamatosan): ha árat emelnénk, még ennyien sem jönnének szerintem (Pest megyei, dunaparti városban, a központtól távoli, csendes, panorámás helyen levő szállás, 33 EUR a kétágyas, 43 EUR a háromágyas szoba per éjszaka).

5. Lásd előző írásom. Legalább büntessék a kamu-foglalókat.

6. Ez igaz, csak az nem mindegy, hogy megírhatom-e (a leendő vendégek okulására) az én verziómat, mondjuk angolul, vagy éppen szudániul kell válaszolnom a szudáninak...

7. Persze, csak a tapasztalatok szerint a lengyel vendég (aki előtte elég jó beszélt angolul) egy ilyen szituban az ékes anyanyelvén kívül minden mást elfelejt... Ha legalább alapértelmezetten 3 reggeli lenne a programban beállítva, ha valaki 3 fős szobát foglal... Vagy ha legalább rákérdezne a program, hogy biztostuti csak egy reggelit akarsz a háromágyasba? Ez pedig a Booking sara...

Az nem baj, hogy a vendéget védik alapból. A gond ott kezdődik, hogy a szállásadókat magasról sz*rják telibe, csak fizesd a jutalékot, a többi meg hidegen hagyja őket.

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.