Hirdetés

2024. május 29., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) <Adamsky> válasza Fritz Teufel (#47) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... egy utcai autó áttételezése egészen más ... "
Tegyük fel megcsinálják, hogy jó legyen. Az átlag "sunday driver" nincs az ilyen kormányhoz ill. áttételezéshez szokva.
Még a teljesítményhez sincsenek az emberek hozzászokva. Az ilyen túlmotorizált villanyautóknál (Tesla, Taycan) egyébként is tele van a net olyan videókkal, hogy "szétszaladnak a lovak": mondjuk rossz pedált nyom a user, aztán mire felfogná, hogy hibázott, már letarolt mindent.

#48 Kopi31415
"A kormányzásnak muszáj mechanikai kapcsolatot fenntartania ... "
Igen, ezt én is tudom, de ennek ellenére, amiket korábban írtam a gyártók mégis meg tudták oldani. Viszont rémlik, hogy valamelyik márkának - talán a Lexus-nak - van olyan autója, amiben jelen van mindkét megoldás. Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között.
Egyébként pont náluk volt elég komoly visszahívás a kormánymű hibás működése miatt.

[ Szerkesztve ]

(#52) #06658560 válasza <Adamsky> (#51) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Vagyis alapból steer-by-wire, de ha gáz van, akkor egy kuplungon keresztül zár a fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között."
Steer by wire nem road legal. Kötelező a mechanikai kapcsolat.

#50 vicze1: Mondtam hogy jobb, vagy egyszerűbb, vagy bármi?

(#53) .Szaki. válasza #06658560 (#52) üzenetére


.Szaki.
addikt

"Igazad van lúzer vagyok, úgy látszik a lenéző magatartás már a Tesla tulajok is átvették az Apple tulajoktól. :("

Még szerencse, hogy a valóságban egyik tábort sem jellemzi ez.

(#54) #06658560 válasza .Szaki. (#53) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mi van?

(#55) .Szaki. válasza #06658560 (#54) üzenetére


.Szaki.
addikt

Ezek szerint félrekattintottam, bocsi! :R

#49
vicze1

(#56) vicze válasza .Szaki. (#55) üzenetére


vicze
félisten

Remélem, de nem én vagyok aki pejoratív a másikkal szemben.

Akinek van feles kidobandó pénze nyugodtan vegyen Teslát, de ne csináljuk már úgy mintha ez isten ajándéka lenne és a tökéletesség netovábbja.

(#57) forgonati válasza pusszycat (#4) üzenetére


forgonati
őstag

David Hasselhoff tuti beruház majd egyre, neki szivet melengető nosztalgia lesz ez a kormány :D

Keelah Se'lai!

(#58) Fritz Teufel válasza vicze (#49) üzenetére


Fritz Teufel
addikt

Autóipari minőségbiztosítással foglalkozom vezetői szinten, de köszönöm, hogy valami újat tanítottál. A fene gondoltam volna, hogy az Egyesült Nemzetek Szervezetének figyelme az autóirati szabályzásra is kiterjed. Ezek szerint a KRESZ is tőlük ered... hát, tanulni holtig tanul az ember :D
Azért, ha majd a szabványosításról szeretnél valós infókat szerezni, majd írj privátban.

Más: a mechanikai kapcsolat valóban kötelező és így ez a kormány valóban felejtős Európában. Az amcsiknál viszont ez szerintem simán átmegy a műszakin, vannak ott cifrább járművekre is közúti engedélyek.

[ Szerkesztve ]

Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2

(#59) <Adamsky> válasza #06658560 (#52) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Steer by wire nem road legal."
Tuti-tuti-tuti? Na, rákerestem, hogy melyik volt az a japán gyártó: "Infiniti Direct Adaptive Steering". pl.: link1, link2

#58 Decepticon
" ... a mechanikai kapcsolat valóban kötelező ... "
Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?
Valamint, ha van fizikai kapcsolat a kormány és a kerekek között, akkor hogy jöhet létre olyan hiba, amit az #51-ben link-eltem?

[ Szerkesztve ]

(#60) SkyLine3000


SkyLine3000
addikt

Inkább K.I.T.T., vagy egy BTTF DeLorean, mint egy ilyen. :D

(#61) vicze


vicze
félisten

Csodás, touchscreen-en kell tolatásba rakni, mivel nincs semmilyen váltó...

(#62) TeeJay válasza #06658560 (#27) üzenetére


TeeJay
félisten


Igazán lehetett volna ilyen az index gomb, ez azért elég príma

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#63) #06658560 válasza <Adamsky> (#59) üzenetére


#06658560
törölt tag

A 6.2.5.2. kizárja a tisztán elektromos átvitelt bármely ponton. Ugyanis azon rendszer meghibásodása esetén nincs ami átvigye a kormányerőt a kerékre.

"Nem kételkedve a szakmai tudásodban, de akkor a Q50 és Q60 az EU-ban más kormányszerkezettel van forgalmazva?"
Leginkább sehogy, ahogy semmilyen Infiniti sincs. Nincs jelen a márka.

[ Szerkesztve ]

(#64) makkmarce válasza <Adamsky> (#51) üzenetére


makkmarce
őstag

szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?
szerinted ha eddig is megengedhetett maganák egy 50 millás autót, és nyomni akarta, akkor nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8? és azzal nem tud ugyanúgy fejreállni?

okoskodom, tehát vagyok

(#65) <Adamsky> válasza #06658560 (#63) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Szuper, hogy jogszabályokat idézgetsz, csak az a baj, hogy közben kimész az utcára, és bizony simán összefuthatsz egy Q50-el (Q60 már ritkább).
Innentől két dolog lehetséges:
a) amit link-eltél már rég nem aktuális
b) az Infiniti valahogy (de, hogy) kijátszotta az Eu-s (?) jogszabályokat

"Nincs jelen a márka." - mi van? :F
https://infinitimagyarorszag.hu/keszleteink

#64 makkmarce
"szerinted hány "sunday driver"-nek van pénze az 30-50 millás teslára?"
Rengetegnek. Láttad a Taycan-os videót?

" ... nincs neki a garázsban már egy ferrari vagy egy R8?"
Az már nagy valószínűséggel nem "sunday driver", de a valós adatokat ahogy én, úgy valószínű Te se tudod ;)

(#66) #06658560 válasza <Adamsky> (#65) üzenetére


#06658560
törölt tag

Márciusban vonult ki Nyugat-Európából.
A jogszabály jelenleg aktuális. Vagyis muszáj meglennie így is a mechanikus kapcsolatnak. Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható, de nagyon nagy rugalmasságot enged.

(#67) <Adamsky> válasza #06658560 (#66) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"Márciusban vonult ki Nyugat-Európából."

... én már semmit sem értek. :U

"Az a tengelykapcsoló lehet a kulcs, ami szerintem nem oldható ... "
Utána néztél / olvastál? A kuplung tényleg ott van, de normál esetben nyitva van. Ha pedig elmegy a "delej", akkor zár. Vagyis a steer by wire 100%-ban megvalósul és - a lényeg, így - minden bizonnyal a jogszabálynak is megfelel. Különben egyet sem látnál belőlük akár a magyar utakon. ;)

(#68) gusthy válasza <Adamsky> (#67) üzenetére


gusthy
veterán

... És az európai oldalakon csak szervizt találsz a már meglevő tulajok számára, meg néhány jogi nyilatkozatot.

(#69) Somatom


Somatom
veterán

Nem tudom mit aggódtok ezen a kormányon. 1252Ft -ból problem solved. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#70) Luck Dragon válasza Somatom (#69) üzenetére

:DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#71) makkmarce válasza Somatom (#69) üzenetére


makkmarce
őstag

azóta kiderült, van hozzá normál kormány is, csak ennek a verziónak nagyobb a marketing értéke :)

okoskodom, tehát vagyok

(#72) <Adamsky> válasza gusthy (#68) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Kicsit elkanyarodtunk a lényegtől. Ami a lényeg:
• létezik steer-by-wire
• a Tesla megoldása egyelőre több embernek nem tetszik, mint amennyinek, igen
Még H. Andrásnak se, pedig ő aztán "be van oltva Tesla-val", az biztos.

ui: Egyébként érdekes, hogy itt a készleten lévő autókat lehet megtekinteni, itt pedig tesztvezetést kérni.
All-in-all, ha nem lenne típusengedélye akkor nem is gurulhatna 1db se a magyar utakon.

#71 makkmarce
" ... azóta kiderült, van hozzá normál kormány is ... " - igen, hol olvastad?
Ja, és a normál kormány mellé már járnak bajuszkapcsolók is, és legalább egy irányváltó? Mert itt ugye egyik sincs.

(#73) makkmarce válasza <Adamsky> (#72) üzenetére


makkmarce
őstag

nem tudom mi jár hozzá, majd ha megjelenik, megtudjuk.
a gombos vacakolás nekem se tetszik, de a fő gond a kormány, az szerencsére nem lesz probléma. (na persze nem fenyeget a veszély, hogy most a fiókból előkapok 50misit és berendelek egyet)

okoskodom, tehát vagyok

(#74) Secretknight válasza vicze (#9) üzenetére


Secretknight
aktív tag

Muszály nekik minden dolgot távolról elérhető digitális formába önteni,a későbbi fw frissítések miatt.Ezek komplex rendszerek,összefüggenek egymással.

(#75) stellaz


stellaz
addikt

Édes Istenem!
Ennél hülyébb megoldás nem volt?
Bajuszkapcsoló helyett idióta, megtalálhatatlan gombok.
Normális kormány helyett, meg ez a vicc. Repülő, meg F1.... hogyne. Lesz gázkar is pedál helyett, mert repülőgépipar?
Itt látszik milyen jól működött ez a kormány a cybertuckban is. Gyakorlatilag nem tudja két kézzel vezetni az autót kanyarban.
https://www.youtube.com/watch?v=o1Ke6n49f2U

Az előre eladott FSD ugyan még nem lesz egy darabig (először a semi kapja, amit nem is gyártanak még, az is csak autópályán, majd egyszer), de a kezelőszerveket már most lespórolják az autóból, mert így 3 dodóval olcsóbb a gyártás.
Hangszigetelés helyett meg noise cancelling....minimum 30 millióért!!!

[ Szerkesztve ]

(#76) vicze


vicze
félisten

(#77) #06658560 válasza stellaz (#75) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az SKF tanulmányautója gázmarkolattal akart boldogulni. Egyébként nem feltétlen rossz a gázkar, ha azt rendesen dolgozzák ki. Egyben lehet fékkar is pl.

(#78) <Adamsky> válasza vicze (#76) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

Ezt azért sejtettük, hogy ezekből az autókból nem lesznek oldtimer (de még youngtimer se) járművek (amiket mondjuk az unoka "feltámaszt" a garázsba). Most nagy körülöttük a hype, de igazán "cult" autók szvsz. sose lesznek.

#77 Kopi31415
" ... nem feltétlen rossz a gázkar ... "
Fékezni is kézzel kell? És az irányítás, hogy történik? Tudnál egy link-et dobni erről a járműről? Nehezen hiszem, hogy jó tud lenni...

(#79) Elf válasza <Adamsky> (#78) üzenetére


Elf
aktív tag

Mozgássérülteknek készítenek ilyeneket: [link]
Nem a "futurisztikus" szó jut róla az eszembe. :U

(#80) makkmarce válasza vicze (#76) üzenetére


makkmarce
őstag

azt azért tudod, hogy a visszahívás nem a touchscreen, hanem a régi nvidiás rendszer memóriakorlátja miatt van, ugye? Maga a touchscreennek semmi baja.
Csak az a dühítő, hogy nem kezdék el maguktól, hanem rájuk kellett csapni egyet. (Egyébként asszem itthon is cserélték pénzért, tehát nem az van, hogy hozzá se tudtak nyúlni).
Csak nem az autószerelő a villáskulcsal, hanem a műszerész a hőpálkával.

okoskodom, tehát vagyok

(#81) vicze válasza makkmarce (#80) üzenetére


vicze
félisten

Az hogy milyen alkatrész okozza a touchscreen működésképtelenségét miért releváns?

(#82) makkmarce válasza vicze (#81) üzenetére


makkmarce
őstag

Azért, mert azt sejteted, hogy magával a touchscreennel van a baj, holott nem is azzal, csak 1 modulban van vele. kb ez olyan állítás, mintha hagyományos autónál akadozik a BMS tápellátása, és ezért kijelentenéd, hogy selejtesek a ledmátrix lámpák.

okoskodom, tehát vagyok

(#83) makkmarce válasza makkmarce (#82) üzenetére


makkmarce
őstag

BCM-et akartam írni, már én is keverem :) de a lényegen nem változtat

okoskodom, tehát vagyok

(#84) #06658560 válasza <Adamsky> (#78) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az SKF megoldásán a kormányon volt két markolat, amit tekerve adtál gázt, szorítva fékeztél.
Ha egy kar, aminek van egy nulla állása, előre gáz, visszafelé húzva fék, és eleve egy rugó húzza vissza, akkor egy egység kiváltott két funkciót. Ha a kormányzás úgy van megcsinálva, hogy kellően könnyű legyen egy kézzel, maximum fél fél fordulatot elfordítva, akkor az is megoldva.
És igen, mozgáskorlátozottaknak is létezik már, mostani rendszerekbe beépítve, íg nem optimálisan.

(#85) #06658560 válasza makkmarce (#82) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ha nem használható a fő, szinte egyetlen interakciós felület a jármű felé, akkor mindegy, hogy a panel, a kábele, vagy egy két centes kondi adja meg magát, az balesetveszélyes.

(#86) makkmarce válasza #06658560 (#85) üzenetére


makkmarce
őstag

ez nem is kérdés, de nem erről volt szó. (sőt, ahogy írtam, a teslának hatósági közbelépés nélkül kellett volna ezt javítania, szégyen, hogy nem így tették).

okoskodom, tehát vagyok

(#87) stellaz válasza makkmarce (#82) üzenetére


stellaz
addikt

azzal is van
tavaly egy palit meg is kúrtak a németeknél amiatt, hogy árokba fordult az ablaktörlő intervallum menüből való állítgatás aközben (tesla), merthogy hosszabb ideig bármilyen kijelzőn babrálni szabálytalan és mint látjuk nem is véletlenül

(#88) makkmarce válasza stellaz (#87) üzenetére


makkmarce
őstag

már az összes többi is hasonlóan pocsék lett, nem csak a tesla. érintős gombok, tapipadok, tekerentyűk.. borzadáj az egész. Bár teslának a fő gondja az ablaktörlővel a tesztelők szerinti pocsék automata mód, emiatt akarja mindneki piszkálni. Niszont a bajuszon van gyors törlés, csak a folyamatos törlés intervallumát nem tudod állítani. Itt a szomszédnak van egy, de annyira nem ismerem, hogy kikérdezzem az ablaktörlési szokásairól :)

okoskodom, tehát vagyok

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.