Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Raymond


Raymond
félisten

Tehat akkor nem a Vega RX viselkedik "Usain Bolt egy korzeti futoversenyen" modban, hanem a tobbi futot gancsolgatjak ket meterenkent.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#2) Tyrel


Tyrel
őstag

Azt lehet tudni, hogy ez az új parancsprocesszor ill. "etetési modell" milyen gyorsan fog terjedni, vagy fog-e egyáltalán?

Elterjedtebb grafikus motorok, pl. Lumberyard, UE4, Frostbite ebbe az irányba mennek, vagy várható hogy ebbe az irányba fognak menni?
(arra célzok, hogy a Volta is ilyen parancsprocesszort fog-e kapni, mert piacvezetőként elsősorban a zöldek határozzák majd meg hogy merre mennek a fejlesztések)

Amúgy itt tök jól látszik hogy az AMD mindig a jövőnek fejleszt, csak az emberek meg ugye a jelen játékaival játszanának...

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#3) Abu85 válasza Tyrel (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindegy, mert az aszinkron compute egy megoldás a nem optimális etetés direkt kezelésére. Tehát ahogy válik limitálóvá az aktuális hardvereken ez a modell, úgy lehet egyre inkább behozni az aszinkron compute-ot, hogy megetethetők legyenek a nem kihasznált egységek. Abban van csak probléma, hogy a PIX-nek a PC-re nincs hardveres nyomkövetést biztosító profilozómodulja, ami leegyszerűsítené a limitek megtalálását és kezelését. Xbox One-ra például van ilyen. Alapvetően lehet beszélni ezekről a limitekről, de a PC-s PIX nem mindig mutatja ki pontosan a limitáció helyét, így pedig nagyon nehéz ezeket eltüntetni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#4) arn


arn
félisten

4kban a szaguldas alabbhagy :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#5) Tyrel válasza Abu85 (#3) üzenetére


Tyrel
őstag

Nem tudom mi az a PIX, de nem pont a Vegával együtt adott ki az AMD valami új profilozó tool-t a grafikus motorok bottleneckjeinek megtalálására? Az nem segít ezen?

Turenkarn

(#6) Abu85 válasza Tyrel (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen a Radeon GPU Profiler már hardveres nyomkövetést használ, ahogy a konzolos profilozók. Viszont ezt a Microsoft még nem használta. Később lehet, hogy bevetik, erről nincs álláspont.

A PIX amúgy egy komplett teljesítménymonitorozó és debug eszköz Windows és Xbox platformokra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) h-yle


h-yle
addikt

AMD FineWine technológia működés közben. :))

[ Szerkesztve ]

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#8) Tyrel válasza arn (#4) üzenetére


Tyrel
őstag

Már egy ideje nem követem, de a Vega megjelenését követő napokban voltak ilyen találgatások, hogy a memória ill. az "infinity fabric" (a memória és a gpu közti interfész) sávszélességét alulméretezték és ezért esik vissza a Vegák teljesítménye a vártnál jobban, a felbontás emelkedésével...

Talán ez tapasztalható itt is, majd a nálam okosabbak megmondják, de a közvetlen konkurenseit szépen tartja 4K-ban is. Ha legalább ilyen szépen tartaná őket árban is, akkor egy nagyon jó kis kártya lenne az... :U

Turenkarn

(#9) Tyrel válasza Abu85 (#6) üzenetére


Tyrel
őstag

Köszi :)

Turenkarn

(#10) zborai válasza Abu85 (#6) üzenetére


zborai
csendes tag

Azt lehet tudni hogy az aszinkron compute milyen mertekben gyorsitja a vegat es pascalt,melyik hardver etetheto optimalisabban kevesebb limitacio melett?Ha jol ertelmezem ez a vegaban jobb tehat az aszinkronos jatekokban jobban kellene teljesiteniuk majd mint egy pascal?

(#11) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Kíváncsi vagyok mennyit fejlődik a Volta dx12 téren. Pont most próbálgattam a Battlefront 2-t és dx12 módban elég szánalmasan viselkedett az 1050ti-m, pedig itt már beszélhetünk Aszinkron Compute-ról, de hiába megint kénytelen voltam visszaváltani dx11-re és ez igaz az összes Geforce-ra.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#12) Abu85 válasza zborai (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Implementációtól függ. A Pascal nem minden implementációt szeret. A Vegának igazából mindegy.

A Vega csak annyiban más, hogy már úgy tervezték a hardverét, hogy jobban igazodjon a Microsoft újabb rendszereihez. Ha mondjuk a Forza 7 komolyan használna async compute-ot, akkor a legtöbb hardvernek nem lenne baja, mert más parancslistákon keresztül a program megpróbálná etetni a GPU-ban található kihasználatlan részegységeket. Ez azonban nem valósul meg komolyabb formában, így a Vegának van egy olyan aprócska előnye, hogy már eleve sokkal jobban igazodik az új parancsfeldolgozási rendszerhez, így async compute nélkül sem igazán fut front-end limitbe egy ilyen speciális körülmény mellett.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) Tyrel válasza GodGamer5 (#11) üzenetére


Tyrel
őstag

Jah ez Frostbite-ra jellemzőnek látszik, a Battlefield 1-nél is ugyan ez van pl.
Nem tudom hogy a hiba melyik oldalon van, maga a Frostbite DX12 implementációja kezdetleges-e vagy szimplán az nVidia kártyák alkalmatlanok a megfelelő futtatására... de tény hogy nVidiás ismerősöknél pl. a BF1 csak DX11-el futott jól, nálam (R9 390-el) meg DX12-vel futott meglepően jól.

Kíváncsi vagyok én is hogy a Volta mit fog tudni, bár maga a kártya nem érdekel, nem az az árkategória lesz ami nekem még megfizethető lenne, de elég nagy hatása lehet a grafikus motorok fejlődésének irányára...

Turenkarn

(#14) DeathAdder


DeathAdder
veterán

Akkor mehet a Forza 7 is a tesztekbe ;]

(#15) Abu85 válasza Tyrel (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Meg mondjuk az SW BF2 még béta.

A PlayStation 4 Prónak lesz hatása a fejlődésre. Az a legtöbb multiplatform fejlesztés vezérplatformja. Egy PC-s hardver ezen nem változtat. A legtöbb PC-s hardvert nem is ismerik a fejlesztők.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) TTomax


TTomax
nagyúr

Érdekes,de azt nem látom hogy a Fury X miért megy gyalázatosan 4Kban...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#17) #45997568


#45997568
törölt tag

Remek cikk, koszonjuk. Ugy latszik megeri modern hardverre valtani :K

(#18) TTomax


TTomax
nagyúr

Az az igazi konzekvencia amikor egy MS játék felemás eredményeiböl látjuk a jövöt...de kár hogy a most kijött BF2 sem ezt támasztja alá... ha lenne DX11 mód a Forza7ben lehet lenne meglepetés... Az egész DX12 a jelenlegi formájában másra sem jó,csak hogy konzolról még hamarabb és kevesebb befektetéssel lehessen pc portot gyártani olyan amilyen minöségben.Erre igazán megéri "korszerü" hardvert venni.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#19) Lacok válasza DeathAdder (#14) üzenetére


Lacok
őstag

Gonosz vagy. :DD

"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"

(#20) Baryka007 válasza Raymond (#1) üzenetére


Baryka007
őstag

Egyáltalán nem gáncsol senkit... Csak szegény nVidiák öregek lettek... Azaz idejétmúltak ... Majd a következő generáció már talán tudni fogja ezt....

(#21) Tyrel válasza TTomax (#18) üzenetére


Tyrel
őstag

Ennél sokkal többre lehetne jó a DX12, csak az a baj, hogy a mai játékok döntő többségét még mindig DX10-11-re írják, annak az API-nak a korlátait figyelembe véve. A DX12 egyik legnagyobb előnye hogy ezeket a korlátokat, ill. leginkább a draw call limitet gyakorlatilag megszűnteti, de ha az egész játék úgy van felépítve hogy sose lépje át a draw call limitet, akkor hiába váltasz DX12-re, érdemben nem fog tudni gyorsabban futni mert a limitáció amit orvosolna amúgy sem jelentkezik a játékban.

Pl. tegyük fel van egy FPS / TPS / RPG játékban egy nagy harcjelenet, mit látsz? ~20 karakter lövi egymást a képen, és hogy van bemutatva ez? Világraszóló háborúként...
Ez nevetséges, hogy tovább ne menjek a Mass Effectben is 3 emberrel mentettük meg az univerzumot, de minden játékban így van ezért hozzászoktunk már... Ez a kevés karakter megjelenítése pedig a régebbi DirectX-ek sara. Mass Effect-es példánál maradva, hiába váltanál benne DX12 rendererre (ha lenne), mert a játék maga alapjaiban nem arra készült, más ligában mozog.
Ha hirtelen megszoroznák 10-el a képernyőn egyidejűleg mozgó karakterek számát, akkor lenne szembetűnő a különbség, ezt viszont nem tehetik meg mert onnantól még Low-on se fog futni a játék a DX12-t nem, vagy nem rendesen támogató videokártyákon, amivel egy csomó potenciális vásárlótól elesnek.

A Battlefront 2 is futhatna 32-64 playeres pályák helyett 128-256 játékost összefogó meccsekben, csak onnantól senki nem tudna vele játszani akinek ~2 évesnél régebbi videokártyája van és ezt a fejlesztők nem engedhetik meg maguknak.

Sokkal több értelme lenne / lehetne a DX12-nek mint amennyi jelenleg van, de amíg az egység sugarú koca gamerek átlag gépei nem érik el azt a szintet, hogy minimum egy Maxwell v2 vagy egy GCN 1.1 (aka GCN 2) architektúrájú videokártya legyen bennük, addig nem fognak olyan játékokat fejleszteni amik teljes egészében kihasználják az új API-k képességeit.

[ Szerkesztve ]

Turenkarn

(#22) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Sajnos a cikk nem fejti ki, hogy mi történik a Fury X-el, illetve miért veszik át a GTX 1080 kártyák a vezetést 4K-ban, vagyis hogy mitől fogy el a Vega. Szívesen olvasnék itt arról is egy elemzést, hogy a SW:BF2 alatt miért omlik össze a teljesítmény DX12-ben. Igen tudjuk béta, csakhogy állítólag a világ legfejlettebb grafikus motorja fut alatta, így ez fokozottan érdekes.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#23) bunfi válasza huskydog17 (#22) üzenetére


bunfi
őstag

A Forza Horizon 3-ból kiindulva, ami nálam fullHD, nem minden maxra tekerve bekajál (az egyébként nem egzakt pontos mérés szerint) 3-3,5 GB videómemóriát én azt sem zárnám ki, hogy 4K-nál egyszerűen kevés a 8GB memória. De ez csak egy elmélet.

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#24) hackeeeee


hackeeeee
Jómunkásember

Nálam az első és a negyedik max teker maxon, szinte állandóan.. Arról nem beszélve, hogy elég drasztikus fps droppok vannak.. Még 60 fps lock mellett is néha beesik 25-30-ra, ha olyan kedve van. Lock nélkül pedig, 141-ről egyszercsak beesik 60-ig, utána vissza 141-re.. Mindez 1440p-ben 100-as és 150-es res scale mellett is.

RTSS-sel monitorozom, ott szépen folyamatosan látszik, hogy az 1. és a 4. mag szinte folyamat 100%, a többi pedig 0 és max 30% között ingázik, tök véletlenszerűen.

A Horizon 3 alatt szépen eloszlik minden szálra a terhelés, Nálam pl. átlagosan 30-50% körül szinte folyamatosan minden szál. Szóval.. Így sikerült a továbbfejlesztés? Akkor inkább ne piszkálták volna meg.

Szóval, szerintem ez még minden, csak nem jó..

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#25) GodGamer5 válasza huskydog17 (#22) üzenetére


GodGamer5
addikt

Az nem indok, hogy még béta, mert a BF1 is szarul fut GeForce-on, meg a Battlefront 1 is, azóta meg kb ugyanaz a helyzet, aszinkron compute ide vagy oda.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#26) Televan74 válasza hackeeeee (#24) üzenetére


Televan74
nagyúr

Egy - két patch -ot meg fogtok még élni Forza7 alatt. :K

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#27) Petykemano válasza Abu85 (#12) üzenetére


Petykemano
veterán

Tulajdonképpen annak, h a program kiveszi a driver kezéből a gpu nem compute részeinek etetését, ez maga lesz a limit forrása. Jól értem?

De ezt a limitet, ezt a működést a vega jól kezeli, más kártyák meg nem.
És a vega és más kát'rtyák is tudnának jobban is teljesíteni, de csak async compute eszközzel.

Ennek a működésnek milyen előnye van?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#28) Petykemano válasza huskydog17 (#22) üzenetére


Petykemano
veterán

Valójában kifejti.

Azt tudtuk eddig, h a gcn frontendje és drivere szűk keresztmetszetet jelent a compute power fpsre váltásában. Rosszabb a kihasználtság.
Eddig úgy volt, hogy magasabb felbontáson nincs több frontend meló, de több a compute, amiből meg van tartalék, ezért a felbontás növekedésével záródik az olló.

Most ugyanez van, csak fordítva. A vega jobb kihasználtsággal dolgozik, a felbontás növekedésével a feladatban egyre több lesz a frontendfüggetlen compute feladat, növekszik a számítási kapacitás kihasználtsága.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#29) hackeeeee válasza Televan74 (#26) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Horizon 3 után szabadon.

Szinte biztos, hogy így lesz. Bár ez sokkal jobban viselkedik, mint az FH3, ha a megjelenéskori teljesítményt nézzük.

Véleményem szubjektív...

(#30) Tigerclaw válasza Tyrel (#2) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

"...az AMD mindig a jövőnek fejleszt, csak az emberek meg ugye a jelen játékaival játszanának..."

Nagy igazság, de ez sajna globális IT probléma. Nincsen szinkronban a hardver és a szoftver fejlesztés. Mint a kijelzők fejlesztése. Van óriási felbontás, de nincs mit nézni rajta, van új architektúrájú CPU, GPU, APU, de a szoftverfejlesztőknek évekbe telik mire ki tudják használni...persze addigra jön egy új széria, szóval folyamatos lemaradásban vannak. Valahogy a hardver fejlesztőknek jobban kellene segíteni az SW fejlesztőket, vagy a határt máshol kellene meghúzni a kettő között és a hardverhez készült driver önmagában képes képes legyen kihasználni azt. Valami macro nyelvre át kellene térni, ahol a fejlesztő csak kér valamit, a HW meg megoldja a legjobb tudásának megfelelően. Lehet hogy valami MI(AI) kellene középre a HW és SW közé.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#31) NandoXXL válasza Abu85 (#3) üzenetére


NandoXXL
senior tag

1Forza Motorsport 7 a megjelenített minőséghez képest kiemelkedően jól fut a modern és az átlagosabb képességű PC-ken is.'

Abu, nyugodtan írd ki: támogatói tartalom. Hasonló fps dropok vannak és akadások mint a Horiozon 3 startjánál (annál azért jobb). Persze a bulvár sajtónak ez semmi, lassan kijelentheted 30 fps mindenre elég ;]

Nem ezer éves hardverekről beszélünk.

[ Szerkesztve ]

(#32) NandoXXL


NandoXXL
senior tag

http://www.shacknews.com/article/101520/forza-motorsport-7-review-what-could-have-been

'A legnegatívabb vélemény eddig a Shack Newstól érkezett, ahol a szerző csak 6 pontot osztott ki a játéknak. Ezt teljesen a játék PC-s verziójának teljesítménybeli problémáinak tulajdonította, ezek hiányában 9 pontot is adott volna a programra.'

Ugyan ezt írják az általatok semmibe vett felhasználók.
Ezt csináltad a bugos AMD driver idején is, leszóltál mindenkit hogy nála van a hiba, és annyi egyenesség nem volt benned hogy annyit mondj sorry, mikor AMD elismerte és javította a drivert.

[ Szerkesztve ]

(#33) Melorin válasza NandoXXL (#31) üzenetére


Melorin
addikt

Nekem is ez jött le a cikk olvasása közben :U

(#34) Rusher4587


Rusher4587
tag

Minek oda az a k?
"mivel egy három éve megjelent középkategóriás VGA-k is képes futtatni a játékot"

Si vis pacem, para bellum!

(#35) sh4d0w válasza Tigerclaw (#30) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Szerintem ez volt a dx12 előtt: magas szintű hardverkezelés, cserébe komoly limitációk.

https://www.coreinfinity.tech

(#36) edem155


edem155
csendes újonc

Sziasztok!
12 órás Forza Motorsport live-al és SORSOLÁSSAL várunk mindenkit. https://youtu.be/rhYF2UdZeHQ

(#37) makkmarce válasza Tyrel (#21) üzenetére


makkmarce
őstag

hát, azért a Doom a Vulkántol rengeteget gyorsult, tehát van még tartalék az egész rendszerben, akár a régebbi hw-en is (már amin fut a vulkan). Valami gond van még a DX12-vel szerintem.

okoskodom, tehát vagyok

(#38) Kisgépkezelő válasza NandoXXL (#31) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Én mondjuk nem vagyok Vegán, ráadásul csak a demót probáltam, de én egyáltalán nem tapasztaltam semmi akadást. Pedig a demó esős nürburgringi szakasza biztos nem kíméli az erőforrásokat. Jól is nézett ki.

(#39) XCube válasza Baryka007 (#20) üzenetére


XCube
tag

Azért ha jobban megnézed a helyzetet a fejlesztők kvázi mesterségesen lassították a többi kártyát azzal, hogy nem írtak megfelelő implementációt a teljes kihasználásra. Az nvidia nem öreg, csak az aktuális igények kiszolgálására készült, nem pedig egy lehetséges jövőképbe.
Ezzel nem az AMD igyekezetét akarom leírni, csinálják csak szépen így tovább. Csak arra próbálok rávilágítani, hogy ha középen állsz meg, akkor mindkét irány érthető és nem kell egyiket sem leírni.

"A lótrágya jól tüzelt, ám a ló népének még volt mit tanulnia a szellőztetésről, kezdve a szó jelentésével."

(#40) Abu85 válasza huskydog17 (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak.

Nem veszik át a vezetést. Minimumban sosem tudják elérni a Vegát, mert túl sok limitbe futnak bele. Alapvetően ez az, ami jelentősen limitálja a hardvereket, mert a rossz kihasználás gyengébb minimumokat eredményez. Lásd itt: [link] - tökéletesen látszik, hogy hol jelentkeznek a limitek. Ezek nem túl nagyok, de ilyen mértékű visszaesésekkel nem lehet találkozni a Vegánál, tehát ez a hardver sokkal kevesebb nyers limittel találja szembe magát. A limitek többsége egyébként nem tipikusan hardveres, lást a következő bekezdést.

Az SW BF2 még béta. Nincs aktiválva az aszinkron compute, és a szervizkönyvtárak támogatása is le van még lőve. Ezek jókora boostot okozhatnak, de a működéshez új meghajtók kellenek. Végeredményben azt várják, hogy a GCN-en a DX12 GPU-limites környezeteben 5-7%-kal lesz gyorsabb a DX11-nél, tehát nagyjából azt hozza majd, amit a Battlefield 1.
A GeForce-szal rövid időn belül nem valószínű, hogy tudnak mit kezdeni, mert nyáron megváltozott a meghajtóimplementáció. [link] - Ez a Frostbite-ot igen kellemetlenül érinti, mert minden olyan munka, amit az év első felében a GeForce-ra való optimalizálásba öltek, gyakorlatilag semmissé vált, olyan mintha nem is dolgoztak volna rajta. És sajnos nyár óta igen kevés idejük volt ezt megváltoztatni, főleg úgy, hogy maga a meghajtó is furán viselkedik bizonyos szituációkban, tehát az optimalizálás újrakezdése előtt mindenképpen érdemes megvárniuk azt, hogy az NV az új implementáció problémáit lekezelje. Körülbelül fél-egy év, mire egy ennyire új meghajtóimplementáció kiforrja magát. Szóval abban most vastagon benne van az UMD is, hogy a GeForce teljesítménye a DX11->DX12 váltástól a korábban megszokottnál jobban esik. Egyébként biztos jó oka volt arra az NV-nek, hogy a korábbi UMD-t megváltoztatták, tehát emiatt nem érdemes bírálni őket, de az időpont, amit erre választottak, nos rendkívül rossz. Már csak azért is, mert egy jó két éves munkát dobtak ki az ablakon a nyáron, és most kvázi kezdik elölről. És ötlet szintjén lehet akármilyen jó az új UMD implementáció, akkor is megvalósításban jó két év mínuszban van.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) Abu85 válasza Petykemano (#27) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem a program veszi ki ezt a meghajtó kezéből. A Microsoft döntött úgy, hogy innentől kezdve a fő parancsprocesszor etetéséért nem a meghajtó felel, hanem létrehoznak egy univerzális tulajdonképpen drivert, amit ők írnak meg, és ez támogatja az összes DX12-es hardvert. És innentől kezdve ez az univerzális modul eteti a fő parancsprocesszort. Ezt azért lépték meg, mert egységesíteni szeretnék a rendszereket ebből a szempontból, és ha mondjuk az NV és az AMD nem tud trükközni a meghajtóban bizonyos parancsok gyorsabb bevitelével, akkor muszáj az általánosan erősre tervezni a parancsprocesszort. Ennek várható következménye volt, hogy előbb-utóbb lesz egy olyan hardver, amit már a Microsoft új modelljére szabtak, így nem csak működik ezzel a konstrukcióval, hanem nagyon hatékony is vele.
Ez az egész a Vegának pusztán időelőny. Később fogtak hozzá a tervezéséhez, így amikor a Microsoft a koncepcióját véglegesítette, akkor arra Pascalban/Polarisban már nem, viszont például a Vegában pont tudtak rá reagálni. Számos ilyen apró nüansz van egy hardver tervezésénél, amivel az API bizonyos képességeire reagálnak direkten. Ha belefér az időbe, akkor meg kell lépni, mert előnyös lesz.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#42) Abu85 válasza NandoXXL (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - A frame-time-ra jellemző kilengések implementációfüggők. Nem tipikusan program okozza. A nagyobb kilengések nagyon egyszerűen kezelhetők, de kell idő neki, mert az NV most kezdte újra a D3D12-es implementációját, tehát egy jó fél év lesz, mire ezt olyan megbízható szintre fejlesztik, amilyen a nyár előtt volt. Az előző két évi munkát kidobták az ablakon.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#43) huskydog17 válasza Abu85 (#40) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."
És ez szerinted minden olvasónak tök evidens. Ezt gondold át még egyszer.

"Nem veszik át a vezetést."
Ja hogy itt most csak és kizárólag a minimum FPS a lényeg. Miért is? Én az átlagsebességre gondoltam, ahol a 1080Ti van előrébb 8%-al. 4K alatt elfogy a Vega előnye. A 23%-os előnyből lesz 8%-os hátrány.

"Végeredményben azt várják, hogy a GCN-en a DX12 GPU-limites környezeteben 5-7%-kal lesz gyorsabb a DX11-nél, tehát nagyjából azt hozza majd, amit a Battlefield 1."
Tehát még egy cím, ahol nem lesz érdemes használni a DX12-t.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#44) Viszpi


Viszpi
tag

Abu

Arról tudsz esetleg valamit, hogy mi lehet annak az oka, hogy pl Ryzen-ek Vega-val van, ahol 10-20 fps-t is gyorsulnak egy-egy játékban, ahhoz képest ha Ryzen + 1080 TI felállás van? Elég érdekes ilyen teszteket nézni ahol 6-7 procit is lemérnek ugyanabban a játékban egyszer 1080 TI-vel aztán meg Vega 64-gyel...
[link]

Másik: Fura itt egy-két ember főleg ennél a cikknél, löki az elfogult és "sponzored by "dobálózást, teljesen érthetetlenül. A hír címe eléggé pártatlan, hasonlítsátok már össze 1-2 külföldi oldaléval, ahol "outperforms" "shines", "beatdowns" és egyéb jelzőkkel dobálóznak már a címben is. A PH is lehozhatta volna ugyanígy, erre tessék ettől függetlenül itt is kapja az elfogultság dumát... :F

Ryzen 2600, 2x 8GB RAM, 250 GB samsung 850 EVO

(#45) Melorin válasza Viszpi (#44) üzenetére


Melorin
addikt

Én nem a címre gondoltam, tudod én a cikket is elolvasom :U

(#46) sirdenis


sirdenis
tag

Menü is szaggat ebben a játékban , itt meg lehozzátok azt , h még közepes gépen is jól hasít meg , hogy milyen jó a szálkezelése.

(#47) Silεncε válasza sirdenis (#46) üzenetére


Silεncε
őstag

A közepes gép nem egy P4-est jelent... :W :U

(#48) sirdenis válasza Silεncε (#47) üzenetére


sirdenis
tag

(#49) ->Raizen<- válasza Silεncε (#47) üzenetére


->Raizen<-
veterán

I5 el es 16 gb rammal is akad a menu a demojanak :p

(#50) hackeeeee válasza Abu85 (#42) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Attól még ezt az optimalizálást szerintem mindennek lehet nevezni, csak épp jónak nem.

Még van, amikor 60 fps lock mellett is beesik az FPS 20-30-ra, csak úgy.. Ugyan már. Arról nem beszélve, hogy ha nincs fps lock, akkor 140-ről esik be 50-ig, majd hirtelen visszamegy 140-re, és így tovább. Persze ilyenkor a cpu terhelés is össze vissza ugrál.. Szal, jól hangzik ez, hogy ez így normális, de.. de..

Annak idején először az FH3 is hasonlóan indult, aztán kellett hozzá fél év, hogy sikerüljön rendesen megoldani a cpu terhelést. Érdekes módon miután megoldották, hogy sem hasonlóan az legyen, mint itt, hogy 1-2 mag tekerjen maxon, a többi pedig pár %-on vakarózzon, meglepő módon 30-40%-ot gyorsult a játék..

A Gsync-et legalább megoldották, megjelenéskor lényegében még az sem működött, plusz néha 10-20 fps volt menüben lapozgatáskor..

Véleményem szubjektív...

(#51) Raysen623 válasza Abu85 (#42) üzenetére


Raysen623
addikt

Nekem erről az jön le, és kb ezt látom a többiek hozzászólásában is, hogy NV csak időt akar nyerni a voltáig. A piac jelentős százaléka az övé és így akarja eltolni az érdemi fejlődést, nehogy amd ebből még többet profitáljon mint kellene. Elég undorító hozzáállás, de a piacon ezt el lehet követni. Részükről ez volt a logikus lépés...

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#52) Abu85 válasza Viszpi (#44) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Igen. Ez igazából normális jelenség a D3D12 programokban. Az AMD aktuális D3D12 implementációja nagyon régi. A PAL réteg gyakorlatilag egyidős a Mantle-lel, és a kezdetek óta nem változott. Egyedül az ICD réteg módosul felette, de az is két éves, tehát amit látsz az AMD-n az úgy összességében három és fél év optimalizálás eredménye. Az NVIDIA aktuális D3D12 implementációja sokkal fiatalabb. Nekik az újraírt PAL-szerű (ők nem PAL-nak hívják, de ugyanaz a célja) rétegük mindössze három hónapja stabil. Optimalizálásra még nem is volt idejük. Most bő három év mínuszban van az NV az optimalizálás tekintetében az AMD-hez képest, és ez okoz ilyen különbségeket. Ez egyébként mindenképpen megjavul egyszer. Egy új implementáció sosem működik optimálisan már az első napon. Az AMD is ugyanúgy megjárta ezt a lépcsőt, csak ők már 2014-ben megtették.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#53) Abu85 válasza hackeeeee (#50) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mint írtam ez implementációfüggő. Nézd meg a Radeont, hogy mennyivel simább.

Egyébként most nem érdemes ezért bántani senkit. Egyszerűen a korábbi hardverek belefutnak bizonyos limitációkba. Ezek egy része hardveres, egy része szoftveres. Főleg az NV-nél vannak szoftveres problémák, mert az új PAL-szerű implementációjuk csupán három hónapja stabil. Persze, hogy nem tudja azt hozni, amit az AMD három és fél éve optimalizált PAL megoldása. Kell neki egy-másfél év, mire kiforrja magát. Ha már a váltás mellett döntött az NV, akkor biztosan nem fognak visszatáncolni a régi implementációra, még akkor sem, ha az esetleg ma még jobban működne.
Nem azt mondom, hogy ez így jó a GeForce tulajoknak, mert nyilván nem, de az NV hozott egy döntést. Valószínűleg, ha tudnának építeni időgépet, akkor megtennék, és visszamennének 2014-be, hogy már eleve ezzel az implementációval kezdjék meg a D3D12-t, de ezt nem tudják megtenni. A hardveres limiteket pedig kezelni fogja a Volta.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#54) Abu85 válasza huskydog17 (#43) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Eléggé. Írja is a CB cikk.

Azért a minimum a lényeg: [link]

Megfelelő implementációval érdemes használni, főleg multiban. Nem megfelelővel nyilván nem érdemes.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#55) Shaq-34


Shaq-34
csendes újonc

Forza 7 frame time analízis, RX 580 vs GTX 1060 - legújabb patch + unlocked frame rate - 1440p ultra. Nem csak a Vega veri el az 1080-at, a Polaris is szépen teljesít:

Forza 7 - RX 580 vs GTX 1060 - Laguna Seca

(#56) hackeeeee válasza Abu85 (#53) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Sima ez így is, csak néha nem.. De az még elviselhető.

Számomra csak az az aggasztó, hogy az FH3 elején is úgy indult, hogy biztos nem a játék hibája az, ahogy futott, aztán elismerték, hogy mégis elb@szarintották, és nem kicsit, hanem nagyon.. A dinamikus CPU használat "elrontása" miért javulás? Én kétlem azt, hogy 2 szál 100%-os, és a többi 5-10%-os használata jobb lenne, mint akár 16 szál 30-50%-os, vagy több folyamatos használata.. Vagy, tévedek?

A frametime-mal addig a pillanatig nincs gond a 1080Ti-vel, amíg nem kezd el hullámzani az FPS mint a balaton vihar idején.. 141 FPS lock mellett szépen tartja a 7ms-t, csak, amikor beesik 60-ra, akkor mindez 16-17 ms. Amikor ez folyamat ugrál, az szokott problémát okozni.

[ Szerkesztve ]

Véleményem szubjektív...

(#57) Abu85 válasza hackeeeee (#56) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem ismerték el. Csak átalakították, mert a Forza 7-hez terveztek egy új rendszert. Ezt részben visszaportolták.

Semmit sem rontottak el. Ugyanúgy működik, ahogy az FH3, de a Forza 7-nél a szabad CPU-időt friss bemeneti adat keresésére használják fel. Ezzel nem csak a skálázás lesz olyan, amilyen az FH3-nál, hanem alacsonyabb lesz a késleltetés is. Ez egyértelműen jobb. Ha ez nem lenne, akkor mindegyik szálra 10-20%-ot terhelne.

Mondtam, az egyik problémára jön a Volta, de a másikra elég egy friss meghajtó is. Három hónapos az NV-nek az új D3D12 implementációja. Három hónap alatt nem lehet csodát tenni. Inkább egy-másfél év mire ebből nem csak stabil, de tényleg abszolút problémamentesen működő implementáció lesz. A Volta megjelenésére valszeg már jó lesz.

Ha most kell nagyon smooth élmény, akkor erre a játékra ott a Vega, vagy egy Xbox One.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#58) Duddi válasza Tyrel (#21) üzenetére


Duddi
aktív tag

Egyet értek azzal amit leírtál és én még emlékszem mikor a fejlesztők még megtették hogy az új címek nem vagy csak alig futottak egy 2 éves gépen. most már 5 évre is lehet építeni mert az ipar valamiért egy ponton megragadt az "egység sugarú koca gamerek átlag gépei" -él amik min 5 évesek, és a "Gamer" laptopok mobil i5 ösei és integrált grafikája szintjén. :(

(#59) hackeeeee válasza Abu85 (#57) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Csak erre a játékra nem vennék Vegát, eleget fűt a Ti is. :)

Véleményem szubjektív...

(#60) Abu85 válasza hackeeeee (#59) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akkor várni kell. A problémák egy része relatíve jól kezelhető, csak tényleg nem érdemes elvárni a hatékony működést egy három hónapja kész implementációtól. :) Ez így rosszul hangzik, de minden bizonnyal jó okkal váltott az NV. Aztán ehhez a fejlesztőknek is igazodni lehet, mert eredetileg ezeket a motorokat még a régi implementációhoz optimalizálták. Csak az már eltűnt az UMD-ből.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#61) hackeeeee válasza Abu85 (#60) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Valami majd lesz. :)

Elvileg most jött valami új driver a Zöldeknél, kimondottan FM7-ben hoz javulást. Majd kipróbálom.

Véleményem szubjektív...

(#62) Shaq-34


Shaq-34
csendes újonc

Van új GameReady NV driver, lehet megnyugodni! :)

Nvidia's Geforce 387.92 driver offers a 15-25% performance boost in Forza Motorsport 7
overclock3d.net

(#63) hackeeeee válasza Shaq-34 (#62) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Este majd kipróbálom, hogy mit tud.

Véleményem szubjektív...

(#64) huskydog17 válasza Abu85 (#54) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Most pont saját magad cáfoltad meg ezzel. Úgy látom kizárólag a grafikont nézted és nem olvastad el a szöveget:

"Ausreißer. Beim Spielen fällt das Gefühl mit der GeForce GTX 1080 aber deutlich runder aus, als die Frametimes es vermuten lassen. Im Spielverlauf gibt es also auch mit GeForce keine Probleme. Wenn die Frameraten bei langsameren Grafikkarten sinken, dann ist das Spielgefühl auf einem AMD-Beschleuniger allerdings etwas besser als auf einem von Nvidia."

Erről ennyit, 1080-asok esetében irreleváns a frametime, mert a gyakorlatban ebből semmit nem érezni. Csak a gyengébb kártyák esetében érezni a különbséget.

Amúgy nem a frametime a játék legnagyobb problémája, hanem az erősen ingadozó sebesség, a memóriaszivárgás és az instabilitás (AMD oldalon is), vagyis a játék nem működik megbízhatóan.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#65) Raymond válasza Abu85 (#40) üzenetére


Raymond
félisten

LOL :))

"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."

A cikkbol:

"4 GB Speicher für Full HD, 6 GB Speicher für Ultra HD

...Für die maximalen Texturdetails sollte die Grafikkarte 4.096 MB aufweisen, mit zwei Gigabyte kommt es sonst bereits in 1.920 × 1.080 zu Rucklern. Und in 3.840 × 2.160 reichen vier Gigabyte für die höchste Texturstufe nicht mehr aus, wie das Abschneiden der AMD Radeon R9 Fury X eindrucksvoll zeigt. Mit sechs Gigabyte gibt es keine Probleme mehr."

UHD-nal kell csak 6GB, egyebkent 4GB eleg.

"Nem veszik át a vezetést. Minimumban sosem tudják elérni a Vegát, mert túl sok limitbe futnak bele. "

Egy nappal kesobb kijon a driver amiben a 1080 a minimumokban elerte ugyanazt a (CPU limitet) FPS-t mint a VEGA-k az osszes mert felbontasban es az atlag FPS UHD-ban jobb lett, QHD-ban egyenlo es FHD-ban meg 13% lemaradas a V64-hez kepest.

Bonusz a frametimek-hoz:

" Mit dem neuen Treiber GeForce 387.92 hat Nvidia auch die Frametimes verbessert. Sie fallen auf einer GeForce GTX 1080 in Ultra HD nun deutlich ruhiger als mit dem GeForce 385.69 aus. Es gibt weniger Ausreißer, die darüber hinaus auch kleiner sind. In den genutzten Einstellungen gibt es in Forza 7 jedoch auch mit dem älteren Treiber keinerlei spürbarer Ruckler, sodass der Unterschied nur messbar ist. An die fast perfekten Frametimes einer Radeon RX Vega 64 kommt die GeForce aber immer noch nicht ganz heran."

A grafikonon ugyan rajta annak a spike-ok a regi es kisebb mertekben az uj driverrel is, de ez csak a grafikonon lathato, jatekban nem.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#66) Televan74


Televan74
nagyúr

Forza Motorsport 7 (PC 4K) Testing the new Nvidia Driver (387.92) :)

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#67) CJ4567 válasza sirdenis (#46) üzenetére


CJ4567
veterán

A béta az adatlapomon látható gépen 1080p, ajánlott beállításokkal 60FPS-t tartotta. :U Menü akadt, játékban volt néha drop, de azt ahogy látom 1080Ti-vel is csinálja.

[ Szerkesztve ]

No Sana No Life

(#68) hackeeeee


hackeeeee
Jómunkásember

Naszóval, az új driver kontra 1080Ti. A menü sokkal rosszabb, előzőleg a menü szaggatása eltűnt, most random be-be akad, főként mondjuk verseny befejezésekor.

Viszont, maga a játék, ha van 60 fps lock, akkor mondhatni egész szépen fut. 1440p, ultra, minden max, vagyis, 4*MSAA, blur effect off, 150% res. scale, szépen tartja a 60-at, néha rajtkor esik be kicsit 50 körülig, utána szépen marad 60-on, korábban ez nem ment. Ez mellett mintha a CPU használat is változott volna, vagyis, ugyan úgy az 1. és a 4. szál 100%-on teker, viszont a többi mag 20-50% között ingázik.

Viszont ha nincs FPS lock, akkor össze vissza ugrál az FPS, 141-ről beesik 70ig, majd vissza, és így tovább..

Véleményem szubjektív...

(#69) Abu85 válasza huskydog17 (#64) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ajánlom a figyelmedbe: [link] - nem kellemes dolog a frame-time ingázása. Lehet azt mondani, hogy marhára rendben van, hogy 140-ről hirtelen leesik 70-re, majd vissza és ciklikusan ezt csinálja, de a valóság az, hogy marhára nincs rendben. Főleg úgy, hogy a Vegákon ez a jelenség nem létezik, és a többi GCN-en is jóval kisebb mértékű.

(#65) Raymond: Ugyanez vonatkozik a te feltevésedre is. Lehet azt mondani, hogy tökéletes, ha a játék 140-ről 70-re esik, majd vissza és mindezt pillanatokon belül, de ezt olyan felhasználóknak kell elmagyarázni, akik 150-250k-t adtak ki egy olyan hardverért, ami ezt a jelenséget produkálja, és alapvetően elvárnák, hogy olyan frame-time-ot kapjanak, amilyet a Vega biztosít, de legrosszabb eseten is egy Polarishoz hasonlóra vágynak. 150-250k kiadása után én elhiszem, hogy nem érzik jónak a 140->70->140 fps-es ingázást, még akkor sem, ha szerinted ez így jó.

A 4 GB-os Fury X-re azt írtam, hogy a 4 GB kevés 4K-ra és 8x MSAA-ra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#70) Raymond válasza Abu85 (#69) üzenetére


Raymond
félisten

A felhasznalonak nem kell elmagyarazni semmit, ugyanis nem lat belole semmit.

Szerk:

"A 4 GB-os Fury X-re azt írtam, hogy a 4 GB kevés 4K-ra és 8x MSAA-ra."

es

"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."

Ja, tok ugyanazt jelenti mindketto...oh wait... :U

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#71) Abu85 válasza Raymond (#70) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

[link] - ha nem látná, akkor nem jelezné, hogy ingadozik az fps. Más dolog, hogy szerinted mi a jó, és más amit mondjuk szeretne a user látni 150-250k kiadása után. A 140->70->140 fps nem fér bele. Főleg úgy, hogy a Vegákon ez a probléma nem létezik. A legtöbb játékos azért fizet ki egy hónapnyi fizetést egy hardverre, hogy ne tapasztaljon ilyen jelenségeket.

Leírtam, hogy a fejlesztők 8 GB-ot ajánlanak 4K+8xMSAA-ra. A minimum, amivel ez a beállítás értékelhető fps-t ad az 6 GB, de ilyenkor lehetnek akadások. Ebben benne van az is, hogy a 4 GB kevés. Azt hittem ezt össze lehet rakni logikával. Elnézést, hogy sokat feltételeztem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#72) Raymond válasza Abu85 (#71) üzenetére


Raymond
félisten

"ha nem látná, akkor nem jelezné, hogy ingadozik az fps."

versus

"In den genutzten Einstellungen gibt es in Forza 7 jedoch auch mit dem älteren Treiber keinerlei spürbarer Ruckler, sodass der Unterschied nur messbar ist."

A VRAM-hoz:

"Leírtam, hogy a fejlesztők 8 GB-ot ajánlanak 4K+8xMSAA-ra."

Nem irtad le, ezt irtad:

"Mert tök egyértelműen látszik, emellett 4K-ra és 8xMSAA-ra a fejlesztők 8 GB VRAM-ot ajánlanak."

Szoval a megfigyelesedet forditottad le megint valami masra. Vagy tudsz valamit linkelni ahol a fejlesztok ajanljak a 8GB VRAM-ot 4K es 8xMSAA-ra? Egyebkent mibol latszik hogy "A minimum, amivel ez a beállítás értékelhető fps-t ad az 6 GB, de ilyenkor lehetnek akadások."?

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#73) hackeeeee válasza Abu85 (#69) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Izé, bocsi már, hogy belewau, de többször frametime-ot említetek, közben FPS értékekről van szó.. Most akkor, melyik? Mert ugye MSI AB-ban a frametime-ot MS-ben mérik.

Véleményem szubjektív...

(#74) Abu85 válasza Raymond (#72) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A legnagyobb baj, hogy csak addig értelmezed a bekezdést, ameddig szeretnéd, de a bekezdés végén leírja, hogy a GeForce még mindig nincs elég közel a Vega majdnem tökéletes frame-time-jához. Egyszerűen, ha ennyit kiadsz egy hardverre, akkor elvárod, hogy működjön, és ne legyenek a futtatás közben 140->70->140 fps-es ugrások. Ha ez nem lenne probléma, akkor hackeeeee is azt írta volna, hogy minden szuper, és nem azt, hogy össze-vissza ugrál az fps.

A tök egyértelműen látszik arra vonatkozott, hogy 4 GB kevés azon a felbontáson, amit láthatsz a CB teszben. A fejlesztők pedig mondták a kérdésemre, hogy 4K+8xMSAA-ra max beállításokkal 8 GB memória az ajánlott. 6 GB a minimum, amin működni fog, de ezzel a mennyiséggel elképzelhetők kisebb akadások. Persze ennek a jelenségnek a vizsgálata nehézkes, mert csak GeForce-ot találni 6 GB VRAM-mal, és az NV D3D12 implementációja még egy 8 GB-os, teljesítményben erősebb VGA-n is rendkívüli mértékben dobálja az fps-t, tehát végül nem látszik majd egy GTX 1060-on, hogy egy adott akadás a memória hiánya vagy a meghajtó implementációja okozta.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#75) Abu85 válasza hackeeeee (#73) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ezek egymástól függnek. A frame-time az a képkockák elkészültének ideje ezredmásodpercben. Ilyenkor csak az adott képkocka számít, és így lehet visszamenőlegesen felvázolni, hogy mennyire volt egyenletes a megjelenítés. Az fps az inkább arra vonatkozik, hogy több másodpercen át milyen volt a frame-time, noha az való igaz, hogy a valós fps mérésnél a programok egyszerűen úgy dolgoznak, hogy 1000/frame-time=fps. Ennek igazából nincs sok értelme, mert nem feltételezhető csupán egyetlen frame számításának idejéről a teljes másodpercre vonatkozó számolt frame-ek mennyisége, de amikor látsz egy nagy fps esést, akkor az történik, hogy az adott frame-nél a frame-time megnő annyival, amekkorát esett az fps. Tehát ezek arányban vannak. A jobb valós idejű mérők egy korlátozott, ideális esetben egy másodpercnyi időtartamra mért frame-time-ot átlagolnak. Ez már valamivel jobb fps kijelzést eredményez.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#76) hackeeeee válasza Abu85 (#75) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Az már feltűnt, hogy az AB frametime kijelzése kicsit fura, viszont, viszonyításnak nagyon is jó, vagyis, pl. látom, hogy 60 FPS mellett 15-20ms között van, és pl. folyamat 141 FPS mellett pedig 7 ms. Erre pl. nagyon jó.
Ezért is zavart meg, hogy frametime-ról beszéltek, közben FPS értékekről van szó.

Egy felmerülő kérdés a játékkal kapcsolatban:

A 4K felbontás vajon egyenlő-e az 1440p+150% res scale-lel, vagyis vajon ugyan azt az eredményt látja-e a játékos?

Véleményem szubjektív...

(#77) Raymond válasza Abu85 (#74) üzenetére


Raymond
félisten

"A legnagyobb baj, hogy csak addig értelmezed a bekezdést, ameddig szeretnéd, "

Nem, a legnagyobb baj hogy te nem ertelmezed az idezetet vagy mert nem erted vagy direkt. Melyik okbol?

" A fejlesztők pedig mondták a kérdésemre, hogy 4K+8xMSAA-ra max beállításokkal 8 GB memória az ajánlott."

Hahahaha :)) Classic :)

(#76) hackeeeee

"A 4K felbontás vajon egyenlő-e az 1440p+150% res scale-lel, vagyis vajon ugyan azt az eredményt látja-e a játékos?"

Igen.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#78) Shaq-34


Shaq-34
csendes újonc

Csak tisztánlátás végett, ilyen egy frame time chart/graph - Forza7 1440p ultra unlocked fps - kép

A magas kiugrások (spike/stutter) miatt lesz szaggatós a végeredmény a monitoron, ezt az FPS érték nem adja vissza. (Az új nv driver sokat javított a frame timeokon, szóval kb gond megoldva.)

(#79) hackeeeee válasza Shaq-34 (#78) üzenetére


hackeeeee
Jómunkásember

Sokat nem oldott meg, unlockolt fps mellett ugyan úgy random ugrál 7 és 20ms között Nálam, ami mondhatni szar.

De, legalább 60 fps mellett rendesen játszható.

Véleményem szubjektív...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.