Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) lugoka válasza Peter13 (#63) üzenetére


lugoka
csendes tag

Ezen a hangos dob jó - nem jó kérdésen sokat filóztunk autós oldalról, és mindig arra jutottunk, hogy ki@@ott idegesítő mikor a sokadik robogós, motoros üvölt a füledbe 15-20 centiről.
Igen rövid idő után ált. úgy állok meg a sorban, hogy sehogy se tudjon elmenni mellettem. Nem azért,hogy akadályozzam az A-ból B-be jutásban, hanem mert nem bírja sem a dobhártyám, sem az idegeim. Ha meg elkezdi túráztatni a hátam mögött, hogy neki dolga van, akkor a kalapom is kinő és naggyon gyorsan elfelejtek vezetni. :K
Én nem, de páran gurulnak 2 keréken a társaságból és ők is erre jutottak. Ha viszont úgy (nem mindkét oldalon egyszerre, nem jobbról hátulról vág be mellém) és olyan sebességgel jön, hogy észreveszem, akkor lehúzódok és elengedem.

Ez az elektromos robogó városba nekem is tetszik. Kínozná a franc az autót a városban ha nem kéne. Talán még egy országos, minden várost lefedő bérlési rendszernek is lenne értelme.

(#152) Somatom válasza lugoka (#151) üzenetére


Somatom
veterán

Loud pipe, save lifes!
A testi épségem múlik azon, hogy az autós észrevegyen. Lesz@rom a dobhártyáját. Állítható hangerejű a kipuffogóm, és nem szoktam vagánykodni. De, ha azt tapasztalom, hogy szándékosan akadályoznak, akkor büntetek. Úgyhogy azt javaslom, hagyd menni a motorost, jobb a békesség.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#153) lugoka válasza Somatom (#152) üzenetére


lugoka
csendes tag

A Soconak a megoldása ár-érték arányba szvsz talán a legjobb ha nem robogó formában gondolkozik valaki. Bár ha meg akarják kedveltetni az emberekkel, akkor még mindig a bérlős-robogós megoldást látom jobbnak. Ez a "Lesz@rom a dobhártyáját" annyira magas labda, hogy nem csapnám le :DDD

[ Szerkesztve ]

(#154) Somatom válasza lugoka (#153) üzenetére


Somatom
veterán

Nyugodtan lecsaphatod. Nem hagysz helyet, mert zavar a motor hangja. Ez a megfelelő hozzáállás? Mégis, milyen reakcióra számítottál? A buszt is akadályozod, mert büdös füstöt okád? A villamos zötyög a sínen és élesen csilingel. Az elé is beállsz? Esetleg a kamionossal is kekeckedsz?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#155) Stauffenberg válasza Somatom (#154) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

A közúti forgalomban a kelleténél hangosabb sportdobról volt szó.

Engem is rohadtul zavar (mindegy amúgy hogy autó vagy motor, de a motorosoké általában még fülsiketítőbb).

Nincs még gyerekem, de sokszor utazok ilyen barátokkal/családtagokkal és egy-egy ilyen alaposan fel tudja verni a békésen szunyókáló kicsiket, aztán jöhet a nyűgös sírdogálás.

Elhiszem, hogy mások zavarása, felidegesítése a hangos dobbal neked biztonságérzetet ad, de ez is csak addig tart amíg nem jár mindenki ilyennel, aztán már nem lógsz ki a sorból. Utána mi lesz? Légoltalmi szirénát szereltetsz fel?

Az előrecsorgó motorosok akadályozásával én sem értek egyet, de a hangoskodással sem.

(#156) Somatom válasza Stauffenberg (#155) üzenetére


Somatom
veterán

A barátnőmnél mélygarázs van. Ott nem lehet hangoskodni és feltolni sem tudnám a HD -t. Vettem egy 1:2 sportdobot (egy bemenet, két kimenet). Szétszedtem és átalakítottam úgy, hogy a kisebbik kimenet elé raktam hangtörőket, meg fojtást. A nagyobbik kimenet elé pedig csináltam egy záró csappantyút, amit bowdennel lehet forgatni. Ha lezárom, akkor a gáz csak a fojtott végen tud távozni. Persze, a nyitott állapothoz van hangolva a rendszer, úgyhogy kicsit szenved a fojtástól, viszont tök csöndes vele.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#157) Stauffenberg válasza Somatom (#156) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Na de a forgalomban is lehalkítod, amikor lehúzott ablakú autó mellett mész el, neadjisten még alvó gyerek is ül a kocsiban? Mi van amikor valaki szűk utcában, épületek között megy el és dong az egész utca? Egy alagút meg aztán végképp rávisz a csábításra. Neked a bukód egyben fülvédő is, de a környezeted nem rendelkezik vele.

Tudom sportdob és sportdob között is van különbség, ahogy motoros és motoros között is. De nem a csendesen közlekedni tudók miatt örvend közutálatnak. Na meg amikor valaki azt mondja, hogy a zajos közlekedés életet ment, akkor gyanítom ezt lehet úgy érteni, hogy a zajos közlekedés nála az alapfelállás.

(#158) lugoka


lugoka
csendes tag

Somatom. Túlreagálod, de érthető. Írásba nem mindig jön át a lényeg. Ne arra gondolj, hogy keresztbe állok a sávba. Csak szabályosan állhat az ember a közepén is, meg állhat az egyik szélén is, hogy hagyjon helyet. Nem én vagyok az aki behúzza a motoros elé, hogy ne tudjon menni. Igen, az autós sportdob is van, hogy zavaró, csak az a baj nagymotoron a nyitott dobbal, hogyha ül az ember az autóba, az pont majdnem fejmagasságban van. Azért írtam, hogy kár lecsapni mert ebbe sose fog senki igazságot tenni, mert aki autós nem figyel az olyan hülye, hogy a többi autósra is veszélyes, nemhogy a motorosokra. Ez egy örök vita marad ;)

(#159) GalaHU válasza lugoka (#158) üzenetére


GalaHU
őstag

Én a napi közlekedésben éppen az ellenkezőjét tapasztalom. Mióta a szép zöld dzsekiben tolom, úgy nyílik szét előttem a Hungária mint Mózes előtt a Vörös tenger! :)

Ez nyilván nem lehengerlő személyiségemnek köszönhető, hanem hogy LÁTNAK (és most már hallanak is) illetve hogy attól tartanak hogy leverem a tükrüket előrecsorgáskor... Persze ilyet sohasem tennék, ha felhajtva sem férek át közöttük akkor szépen várok a soromra, olyan mindegy hogy 30 percet spórolok az úton vagy 31-et... És persze ne zárjuk ki hogy csak simán jófejek!

Azt hiszem én hoztam föl először a hang-témát, de talán elsikkadt, hogy a teljesen nulla hangerő (mint a cikkben szereplő elektromos moci) és a hallható, de nem ordító hangszint közötti különbségről volt szó (kb mint egy modern 4ütemű 125-ös).

Hörögtetni, zúgatni ész nélkül, mert valakinek az tetszik és leszarja a másikat a szimpla bunkóság, mégha meg is sértődik ezen az illető. Ennyire legyünk már toleránsak egymással! Zárt bukóban a fele hangerő sem jön be, pláne az ami a motoros mögött hallatszik.

(Régebben a környékünkön járt egy idióta egy 50-es sportmocival -önmagában vicces- halálig forgatva a sz@rát éjjel 23:00-körül, mert gondolom akkortájt ért haza. Vele szívesen elbeszélgettem volna...)

Szóval próbáljuk meg élni és élni hagyni...

[ Szerkesztve ]

Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

(#160) Somatom válasza Stauffenberg (#157) üzenetére


Somatom
veterán

A nyitott dobbal is lehet normálisan közlekedni. Egy 1500 köbcentis motort nem kell terhelni, forgatni ahhoz, hogy menjen. Szinte alapjáraton is lehet vele gurulni. Olyankor még nyitott csővel is teljesen kultúrált hangja van. Szóval nem kötelező azt bömböltetni. Ha autóval vagyok, akkor figyelem a tükröt és ha motorost látok (vagy hallok) akkor igyekszem úgy helyezkedni, hogy ne tartsam fel. Az autó másik oldala felől próbálkozó motorostársamtól pedig szelíden meg szoktam kérdezni, hogy "Normális vagy, baromarcú? Egyszerre két oldalról nem kerülünk autót!"

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#161) Ribi válasza lugoka (#158) üzenetére


Ribi
nagyúr

Van egy olyan érzésem, hogy a normál motorosok is utálják a nyitott dobos idiótákat ne izgulj. És itt fontos, az idióta szó. Van akik normálisan tudja "használni", hiába relatíve hangos, de van az alja kategória. Na ezek miatt utálja őket mindenki. Sajna mindenhol megvan az a kis idióta csoport akik tesznek azért, hogy szar legyen a megítélés. Hiába lenne normális a többi 95%. :(
Néha én sem veszem észre a motorost, mert bebambulok. 1x próbálna kárt tenni az autóban egy motoros mert nem engedem el, biztos ráparkolok. Mondom ezt motorosként.
A repedt fazék kialakítású dobok a legrosszabbak. Biztos sufniban ez a könnyen megoldható.

[ Szerkesztve ]

(#162) lugoka válasza GalaHU (#159) üzenetére


lugoka
csendes tag

Igen. Én is észrevettem, hogy egyre több olyan dob van amit jó hallgatni és mégse szakad le a fejem :K A nagytöbbség megtalálja a középutat minden oldalról.

(#163) lugoka válasza Ribi (#161) üzenetére


lugoka
csendes tag

Az elmúlt 2-3 évben úgy veszem észre, hogy szerencsére azért kezd az 5% kirostálódni vagy csak van olyan szerencsém, hogy ált. nem arra járnak amerre én. Felénk még a terepmotorosok is kezdenek az utóbbi időbe normálisak lenni. Nem volt abba amit írtam semmi idegesség vagy rosszindulat. Egyszerűen csak tény. Csak írásba nem mindig jön át elsőre mit akar a másik.

[ Szerkesztve ]

(#164) Somatom válasza Ribi (#161) üzenetére


Somatom
veterán

Állsz a sorban, elmegy melletted az idióta takart rendszámmal és arra eszmélsz, hogy repül a tükröd. Neked meg se előre, se hátra. Hogyan parkolsz rá?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#165) Ribi válasza Somatom (#164) üzenetére


Ribi
nagyúr

Jaj most tényleg? :U

(#166) Somatom válasza Ribi (#165) üzenetére


Somatom
veterán

Most tényleg. Nem láttál még ilyen jelenetet?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#167) MaCS_70 válasza Stauffenberg (#157) üzenetére


MaCS_70
félisten

Szerintem is erről van szó.

Egy hangos motor ott helyben valóban jól jelzi a jelenlétet.

Ha viszont eggyel hátrébb lépünk, és a közlekedés rendszerét nézzük annak az emberi tényezőivel, akkor bizony azt látjuk, hogy a hangos motorosok olyan ellenérzéseket gerjesztenek a többi közlekedőben, ami hosszabb távon már visszaüt azzal, hogy nem csak az előzékenység marad el, hanem gyakran a "vigyázás" is, sőt, nem ritkán akár tudat alatt is bejön egy kis "megleckéztetési" jelenség.

Amikor erről írtam a diplomamunkámat, elég sokat beszélgettem erről (is) egy közlekedéspszichológussal, aki tényként állította, hogy ez a "hangos kipufogó életet ment" hiedelem valójában több motoros életéért felelős, mint ahánynak segített.

Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#168) Ribi válasza Somatom (#166) üzenetére


Ribi
nagyúr

Szerencsére még nem. Ha csak nem lendületből csinálja valaki, akkor azért bőven lehet arra idő, hogy kormányt elteker és ahogy megy előre a motoros, oldalba verje. Nem is szeretnék ilyet látni. :N

(#169) lugoka válasza MaCS_70 (#167) üzenetére


lugoka
csendes tag

Ez nekem épp most egy nagyon érdekes kérdés. Pont a napokban beszélgettem egy emberrel akik ilyen félig-meddig intelligens, forgalom felügyelő, irányító és veszély előjelző, figyelmeztető rendszert fejlesztenének, üzemi, raktári közlekedéshez. Hát nem csak a közúti közlekedésben van meg ez az "Én sietek, meg én fontos vagyok mert én ÉN vagyok. Majd a többiek úgyis vigyáznak mert nem akarnak sittre kerülni" mentalitás. És a legérdekesebb, hogy nagy %ban, inkább a közlekedés (nem csak közúti) gyengébb, kissebb résztvevői felől van meg ez a hozzáállás.

[ Szerkesztve ]

(#170) nullpoint


nullpoint
senior tag

A hangos motor azért is mert ejszaka vagy hajnalban kurva jól fel tud ébreszteni az utcában lakó barom. Mindaddig amíg egyszer ki nem csoszogok egy szál alsógatyában, és bele nem verem a fejét az aszfaltba. Utána lehet hogy felszereltet egy normális kidörrentőt.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#171) MaCS_70 válasza nullpoint (#170) üzenetére


MaCS_70
félisten

Pont erről van szó!

Ne vedd Magadra, nem személy szerint Rólad van szó, hanem azok halmazáról, akik így éreznek. Nyilván nem akarsz rosszat a motorosoknak, de tudat alatt Benned van, hogy a motorosok kellemetlenséget okoznak, ami a döntéseidben is megjelenik -- szintén sokszor tudat alatt. Egy ilyen döntés lehet egy sima udvariassági gesztus is, de vészhelyzetben, ahol parányi terük van a racionális döntéseknek, az agyad nem a motorosnak kedvező irányt fogja előnyben részesíteni, még ha Te erről tudomást sem szerzel.
A nagy terület viszont az udvariasság és a vészhelyzet közti átmenet. Ha elég sok nagyobb járművet vezető emberke van, akinek az agyában kellemetlen asszociációk érvényesülnek a motorosokkal kapcsolatban, a sorozatos döntéseik statisztikailag olyan helyzeteket fognak eredményezni, amelyek a motorosok számára kedvezőtlenek, következményeikben akár halálosak lehetnek.

A zavaróan hangos járművek használata egyszerűen azt az együttműködést zavarja meg, amin közvetve mindnyájunk élete múlik.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#172) Stauffenberg válasza MaCS_70 (#167) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"Egyébként az egész közlekedésre jellemző, hogy rettenetesen alulértékeljük az emberi gesztusok, a kapcsolatteremtés jelentőségét, ami pedig a közlekedési kultúra egyik nagyon fontos jellemzője."

Teljesen egyetértek, de csak azzal egészíteném ki, hogy én társadalomtudományos szemszögből kettőt hátralépve is nézném a nagy képet: Ez nem csak a közlekedési kultúra sajátossága, hanem tágabb értelemben a társadalmaké. A szolidaritásra, egymásba vetett bizalomra hajlamosabb társadalmak és az egymással szemben bizalmatlan, frusztrált társadalmak közlekedési kultúrája is alapvetően eltér és sokszor az azonos célokat is eltérően közelítik meg (például a vigyázzunk egymásra, hogy mindenki hazaérjen és a mindenki vigyázzon magára, hogy mindenki hazaérjen elég más mentalitás és máshol vannak a buktatóik is).

(#173) MaCS_70 válasza Stauffenberg (#172) üzenetére


MaCS_70
félisten

Maximálisan egyetértek.

A közlekedés a saját jelentőségén túl is remek indikátora a társadalomnak.

Régi nagy kedvencem az a 90-es évek elején működött menedzseriskola, ahol külön tréning volt a bunkó közlekedésre, mondván, hogy a jó vezető az úton sem lehet nyuszi. :W
A Roosevelt téren kellett betolakodni a sor elejére, illetve valahol a villamossínen kerülni.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#174) Somatom válasza Stauffenberg (#172) üzenetére


Somatom
veterán

Régen mozgott a városban egy "Karika" becenevű srác, aki motoros rendőr volt. Neki az volt a szokása, hogy megállt a rosszalkodó autósnál és az ablaktörlője alá tűzött, vagy a lehúzott ablakán bedobott egy sárga lapot. Az volt rajta, hogy a következő szabálytalanságnál "kiállítja". :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#175) troviko válasza szebe (#75) üzenetére


troviko
senior tag

Köszi az infót, igazad van, és még tetszik is a motor.
Talán jövőre benevezek egy ilyenre...

https://www.oldtech.hu/

(#176) mzso válasza MaCS_70 (#147) üzenetére


mzso
veterán

Én az általánosság miatt általánosítok. Meg igen irritáló, hogy a sok sznob divatmajom miatt már nem létezik tisztességes motor nem-morbid áron. Ha igaz amit állítasz akkor ti vagytok bőven a kisebbségben.
Ismerős aki Jawa-val is meg 650-es Suzukival is szokott járni, hogy ha az utóbbival megy akkor a többi motoros int neki, de ha a másikkal akkor leszarják. Meg amúgy is a 650-est már lenézik mert csak 1000 köbcentitől menő a motor.

Minden ami ami divat kellék lesz morbid drága lesz. A karóráktól a napszemüvegeken át a motorokig.

(#177) mzso válasza MaCS_70 (#148) üzenetére


mzso
veterán

Azt csak viccből írtam. Nyilván a motor használhatatlan, ha rendesen jeges vagy havas az út.

(#178) Eugene Roe válasza nyisziati (#47) üzenetére


Eugene Roe
őstag

Stauffenbergnél kevés közösségbarátibb nevet tudnék mondani, úgyhogy igazán nem értem mi a baj vele.

Holnap már ők lesznek a bomlasztók? :) https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Zsarnok%C3%B6l%C5%91k

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#179) e-newsee


e-newsee
addikt

Én nem a jármű árát számolnám a megtérülésnél, hiszen valamilyen járművet mindenképpen használnál. Nyilván, ha csak autód van, és mellé szeretnél egy motort a jó idős hónapokra, akkor a 3 misit kell számolni. De ha mindenképpen lenne egy motorod, csak az a kérdés, hogy milyen, akkor csak a különbözet a lényeg. Utóbbi esetben egyértelműen sokkal hamarabb, akár pár év alatt is megtérülhet.

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#180) doc


doc
nagyúr

A meglévő motor mindenképpen marad, nem csere, hanem "flottabovites" az opció :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.