2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Elektromos kínai nagymotor

Kipróbáltam az Evoke Urban Classicot, közvetlenül egy 100 lóerős V4-es Hondáról átülve. Kell ez nekem?

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető

Motorozni jó. Fogadjuk el ezt axiómaként, legalább jelen írás tekintetében.
Így gyorsan szaladhatunk is tovább arra a kérdésre, hogy miért motorozunk? Egyrészt persze azért, mert jó (lásd itt eggyel feljebb), szórakozásból, "megyek egy kört" jeligére. Lehet aztán túrázni (de mennyire, hogy lehet, csak idén már négyszámjegyű kilométert motoroztam külföldön a hegyek között, arról is kéne írni egyet...), jellemzően hosszabb távon. Lehet a motor ingázójármű a munkába járáshoz, vagy csak gyors, egyszerű városi szaladgáló.
Ezen felhasználási módok közül néhányra remek alternatívát nyújthat az elektromos jármű, ami lehet kétkerekű is. Ráadásul ma már nem csak kis rásegítős elektromos bicikli vagy villanyrobogó, egyre több rendszámos motor jelenik meg, amiket kizárólag elektromos erőforrás hajt, és a gyártók ígérete szerint a robbanómotoros (pardon, belsőégésű motor által hajtott) motorkerékpárok által nyújtott élményt is képes megadni.
A Gekkgo Motors jóvoltából "tesztvezetés" címszóval elraboltam kicsit az egyik ígéretes kínai gyártó, az Evoke nagyon csinos, rendszámos nagymotorját, az Urban Classicot. Ez az írás az e-motorral szerzett rövidke tapasztalataimat hivatott összefoglalni, egyben próbálok választ találni a magamnak is feltett kérdésekre: mennyire váltja be az ígéreteket, mennyire lenne képes kiváltani a kőolaj-származékokkal működő ősöket?
Lássuk, miről is van szó!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.