Le kene huznia az egesz koncepciot.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Le kene huznia az egesz koncepciot.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Baromira becsülöm a Valve-t, hogy megpróbálta, és próbálja. De ahogy haladunk előre, annál inkább nyilvánvaló, hogy ez bukta lesz. Arra leszek kíváncsi, hogy ők mikor látják ezt be!?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
A felvázolt opciókkal az a probléma, hogy egyik sem jó a Valve-nak. Ha kiválaszt egy gyártót, és azt fogja támogatni a továbbiakban (a logika alapján ez az AMD lenne, ami így jelentősen megkönnyítené a fejlesztést - viszont gyakorlatilag egy szereplőssé tenné a GPU piacot a játékkonzoloknál), akkor nem lesz árverseny, így a SteamMachine rohadt drága magadna, versenyképtelenné válva a Microsoft és Sony konzoljaival szemben.
Egyébként nem lett megemlítve, hogy az nVidia esetében ott a SHIELD, ami miatt az nVidia inkább abban érdekelt, hogy a játékok a SHIELD-re, és ne a SteamOS-re költözzenek, tehát már csak ezért sem valószínű, hogy nagy rajongója a SteamOS-nek a zöld társulat.
Egyébként az az opció, hogy dedikált SteamOS helyett Windows + Steam alapokra építsék a SteamMachine-okat kizárható? Oké, a Microsoft nem érdekelt abban, hogy saját magának állítson konkurenciát, de a logikába ez is beleférne...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
A Windows nem nappaliban szánt OS. Az egész koncepció alapja bukik ezzel. Egyébként a gyártók ezt csinálják. Windowszal szállítják az eredetileg SteamOS gépeket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
"Windows + Steam alapokra építsék a SteamMachine-okat kizárható?"
Ez nem tuti, de én úgy tudom, hogy a Valve pont azért csinálja ezt az egészet, hogy a Microsoft-tól szabaduljon.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Már eleve elvetélt ötlet volt, hogy PC fronton egy kizárólagos rendszert építsen, főleg ilyen alapokon, hát még az, hogy egy gyártó rakhatná össze hozzá a gépeket. Baromira nem kell még egy konzol, ami végülis egy PC ... ráadásul mi lenne abban, ha a konzol árai alá akar menni? Ez majd hozná a minőségi problémákat, na meg csak azok portolnának, akik amúgy mindenre kiadják a cuccukat.
Aztán a Mantle meg a Dx12 küszöbén OpneGL alapokra építkezni elég elvetélt ötlet ismételten. Már anno is megjegyeztem, hogy ilyen alapon PC-s játékplatformot építeni nem versenyképes jelenleg.
Amúgy is már túlságosan nagy szeletet birtokol a Valve a PC-s gamingból, ami jobb időkben szabad piac volt, most meg már senkinek számítasz, ha nem vagy benne a Steam rendszérében és nem oda fizeted a feet.
Legalább a MineCraft jól megmutatta, hogy van élet a Steamen kívül is, és köszöni szépen, boldogul nélküle is.
szerintem is bukta, hagyni kéne. nem szégyellni való, google-nak is rengeteg szolgáltatása ment már le a wc-n a hype ellenére.
Én az egész alaphangot nem értem. Árverseny VAN. Nem ezzel kéne törődni, hanem hogy megfelelő teljesítményt nyújtsanak akár egy hardveren is.
Első pillanattól nem értem, mi az üzleti koncepció emögött a dolog mögött, hogy rá akarnak ugrasztani valami Google vagy Facebook jellegű malacperselyt, hogy milliárdokat pengessen érte vagy mi. Játékkonzol OS, ami akármilyen PC-n elfut, peeersze
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Erről a Microsoftot is megkérdezted?
Szurkolok nekik, jó lenne, ha jó lenne...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
Ők az Xbox One-t szánják nappaliba. A Valve baja az, hogy az Xbox One (és a PS4, stb.) áruházában eladott játékokból nem részesülnek. Ide akarnak egy olyan rendszert, amiből profitálnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ha szabad ilyet, pontosítást kérnék több pontban, még ha a lényegi részén nem is változtat az írásnak. Egyrészt az Intel hivatalos drivere az, amit a MESA-ba készítenek, a saját Linux-os csapatuk végzi a munka a nagy részét. Másrészt az AMD pont az utóbbi időben kezdte meg egy új, sokkal megbízhatóbb driver előkészítését, mely a nyílt felé veszi az irányt. A Mantle-t Linux-ra eddig még csak ígérték, találgatások szerint az év végén érkezhet, de messze nem biztos.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
Jaja, mert a nappaliban használáshoz okvetlenül kell külön OS, semmiképp sem oldható meg egy tisztességes front-end alkalmazással (XBMC és társai).
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Semmi értelme az egésznek, ez a piac már a MS és Sony birodalma..
[ Szerkesztve ]
megcsinálták az n+1. felhasználótábor nélküli Linux disztrót, nem nagy ügy, van már annyi, mint égen a csillag...
Az alapvető probléma az, hogy világmegváltó ötletekkel tele a padlás /ez egy volt közűlük/, de a ráfordítható pénz energia és motíváció véges, főleg ha a partnerekre hárulna a munka java, akik nem látják, hogy a nagyszerű ötlet nekik pontosan miért is jó és hogy végül hogyan lesz belőle pénz...
A mérleg egyik serpenyőjében állt volna egy pistike disztró, amire felhúzzák a kész steam klienst big picture módban, a másik oldalon pedig a GPU gyártók meg a játékfejlesztők erölködése, hogy felhozzák az opengl
-t AAA játékokban használható szintre meg hogy játékok is legyenek rá.
Mindezt miért? Hogy a Valve plattform lock-in még erősebb legyen PC-n, ami nem látom miért kedvezne akár a játék, akár a GPU gyártóknak..
J.
[ Szerkesztve ]
Ettől még az Intelnek nem lesz gyári drivere.
Az AMD az új iránnyal is fog saját drivert kínálni a nyílt forrású opciók mellé.
Mellesleg ezek nem változtatnak semmin, mert ettől még a szabványos OpenGL kód futása nem lesz garantált.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
"minden bevizsgált implementáció szabványos, még akkor is, ha egy szabványos kód nem fut minden bevizsgált implementáción"
Na ácsi. Az ilyen "szabványos" kód a szabvány szürke területein jár. Ha csak olyan kód lenne, ami teljesen specifikált (int a = 1+1; szintű), akkor minden egyes OpenGL implementáció kutya köteles ugyanazt adni eredményül. Szabványos lesz az a kód is, ami AMD kiterjesztést használ, mégse fog futni máshol. Tessék használni a legkisebb közös többszöröst, vagy ha az nem elég, akkor tessék sírni a Khronos-nál, hogy az kevés.
Szerintem ez az ötlet olcsóbban meglett volna, ha a klienst fejlesztik olyan szintre, hogy kiváltsa az OS többi részét. Aki ilyet akar, annak a végeredmény számít, nem a hogyan.
Vagyis win-re ráhúznak egy jó klienst és meg van oldva. Lényegesen hatékonyabb lenne. Vagy megvárják az új openGL-t. Persze kérdés, hogy addigra hol tart majd a mantle meg a dx.
rudi
Nálam is az xbmc ugrott be elsőnek.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Ötletnek akkor sem rosz.Kérdés hogy mit is akarnak ezzel elérni,mert ha csak a profit volt a cél nem csoda hogy leszaladt a kezdeti lelkes hangulat.ötletek hiányában elég erőforrás igényes ilyesmin dolgozni.Hacsak nincs nagyon jol kivitelezve
A többiek már lecsapták a labdát - a SteamOS szempontjából akár mindegy is lehetne, hogy Linux vagy Windows alapokon nyugszik, hiszen alig több, mint egy fronted. Nyilván sokkal olcsóbb és a Valve szempontjából szabadabb lenne a Linuxra való építkezés, de a jelek szerint ez rövid távon nem versenyképes, így nem is életképes megoldás. Túl sok mindent a Valve nem tehet, ha meg akarják várni azt, hogy az OpenGL-t rendberakja a Khronos, akkor a konkurensek el fognak húzni mellette... Ennél szerintem még egy Windows alapú SteamOS is jobb megoldás.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Arról már milliószor bebizonyosodott, hogy rossz irány. Itt nem csak az OS-ről és a GUI-ról van szó, hanem az egész ökoszisztémáról, ami lehetővé teszi a konzolszintű élményt, amire szükség van a nappaliban. Nézd meg a Metro játékok Linux portját. Az 4A Games elkapta ennek a lényegét, amit a Valve ki akar hozni belőle. Letöltöd a Metro játékokat, és rögtön ellenőrzi a géped. Egy borzalmasan egyszerű tizenakárhány állású csúszkája van a grafikára. Azt beállítja a gépnek megfelelően. A felbontásnál érzékeli a natívot és azt állítja be. Ezek a lényeges elemek, mert már az NVIDIA is a fejlesztők arcába sikítja egy ideje, hogy a felméréseik szerint a játékosaik 80%-a nem lép túl az 1024x768 pixeles felbontáson, ha erre paraméterezi magát a PC-s port.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ha az Intel mérnökei csinálják munkaidőben Intel hardverhez, és azt kell telepíteni Linuxra az Intel support szerint, akkor mitől nem lesz az a gyári driver?
Ha problémád van vele, akkor a hivatalos Intel support mossa kezeit, és a MESA-hoz irányít. Az, hogy ezt a projektet segítik, még nem vállalnak érte felelősséget.
Ugyanígy az AMD-nél is segítik az open drivereket, de az AMD-t a problémáddal csak akkor címezheted, ha a zárt drivert használod.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
A hsz-ed olvasva én is ezt tartom logikusnak.Hiába terjed jobban a Linux mint 10 éve a piacon az ablak az úr.Viszont gondolom a Windows alapot nem biztos hogy meg bírják fizetni.nem?
Francba az egész SteamOS-el! A valve-on kívül, senkinek nem kell! Lássák már be. És nagyon gyorsan adjanak ki egy új HalfLife-ot!
"Music is your only friend. Until the end!"
a nyílt drivert fejlesztik, a MESA-hoz küldenek be "kódot". a driver kiadója végül nem az intel, hanem a MESA. ha nem érted a működését, nem x+1 visszakérdezést kell írni, hanem utánaolvasni...
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
En se ertettem, de legalabb arra jo volt, hogy lehetett rohogni a Master Race-en amikor ezzel peldaloztak
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Már az első STEAM-es hírnél megírtam, hogy egy átskinelt "új" linux distronak semmi, de SEMMI értelme nem lesz. Ha a Valve ezt komolyan gondolta volna akkor az első bittől kezdve írja az új rendszert úgy hogy az tényleg játékokra meg nappalira lett volna kifejlesztve írnak saját OpenGL/DX alternatívát, meggyőzik a gyártókat stb. így csak adtak a szarnak (már elnézést) egy pofont, ennyi történt.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
"konzolszintű élményt"
Két év non-stop failt követően nagyon mást jelent már ez, mint amit a márketinges pofák szerettek volna.
Túl kéne lépni a szűklátókörűséágen, nagyn üdvözítő kezdeményezés, hogy végre valaki tett valamit a windows dominancia ellen. Lehet pár év múlva be is fog jönni a számítása. Mióüta elkezdték a stream os-t, kb 3x annyi játék jelenik meg linuxra, mint azelőtt. Előbb utóbb eljön a directx meg az opengl korszak vége. Onnantól kezdve meg ha os független api lesz, akkor melyik játékos fog windowsért fizetni? (főleg ha linux alatt jobban megy ugyanaz, meg kevesebb ramot zabál)
Most kb az xbmc és a windows média center áll azon a szinten ami eljöhet pár év múlva a nappalis játékoknál. Én tuti xbmc-t választanék egy home media centernek windows helyett.
UI: az új megjelenítési engine-ek már a spájzban vannak, csak a ph nem nagyon szeret erről cikkezni, mert nem igazán amd és konzol konform
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Pedig erre van szükség a nappaliba. Berakod a lemezt, vagy letöltöd a játékot és működik. Beállít magának mindent. Nem kell drivert telepíteni, nem kell semmit tenni annak érdekében, hogy játssz. Ez a Valve koncepciója is, csak elég nehéz kivitelezni, hogy ez működjön, viszont ha nem tesznek valamit, akkor továbbra sem fognak részesülni a "nappalis piac" bevételeiből.
Az egyébként egyértelmű, hogy ez a koncepció úgy nem fog működni, ahogy a Valve elgondolja. Nem véletlenül dolgozik mindenki fix hardverrel ezen a terepen. Vagy ha nem is fix, de párhuzamosan semmiképp sem kínálnak több alternatívát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
és vígan játszol az új cod-al 1320x1080-ban, mert a konzol nem bír többet
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
PS4-en Full HD-ben, de nem ez a lényeg, hanem az egyszerűség. Ezt fizetik meg az emberek, és a Valve jó nyomon jár, csak olyan problémákba ütköztek, ami megakadályozza, hogy betörjenek a nappaliba. Ez a koncepció viszont a piac 80%-ára hajt, akik nem tudják átállítani az 1024x768-as felbontást PC-n, mert nem tudják, hogy mi az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
40" esetén 1,5m-ről már nem látod a különbséget. Azt meg nem hiszem, hogy mindenki beleül a képernyőbe egy konzollal, mert anno én sem tettem így, hanem egy kényelmes fotelból játszottam
[ Szerkesztve ]
O latja, mert leirta az internet.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Ezt minden topikban el kell kezdeni??
Gondolom a DirectX licenszelése az ki van zárva.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Ha a Valve lehorgonyoz egyik dGPU gyártónál, akkor van esélye a komoly profitra. Konzoloknál erősebb fix hardver Mantle, vagy CUDA + PhysX + Gameworks alapokon... Elég ütős lenne.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
7 éve van fullhd-s tévém. Látom mert van szemem, 3 méterről is jócskán a 720p és 1080p közti különbséget.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Ha fix HW-hoz kötik, akkor az már konzol... aki PC user annak az nem jó, míg egy dual boot igen.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
döglött kutyával nem járunk vadászni.... a DX az 1ik ok, hogy még mindig csak current gen játékok vannak (a kiadók nem mernek csak az új genre kiadni valamit) a next gen meg csak nevében az.
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
Persze hogy latod, hisz hiszel benne.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
Ja-ja, a grafikus részletek valamennyire jól detektálásához kell a full új OS semmiképp sem oldható meg abban a világban, ahol a GPU fejlesztők kb. 20 éve írnak drivert, és olyan szinten lehet rendszerazonosítani, ahogyan az AIDA64 és társaik teszik...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Nem full új OS kell hozzá, hanem full új szemlélet, és ehhez a Valve is ad egy alapot, hogy az egészet megkönnyítse, mert láthatóan nem működik ez a dolog PC-n, annak ellenére, hogy minden gyártó könyörög a szoftvercégeknek, hogy szánjanak rá időt, mert a 10-ből 8 user nem tudja mit-hol-merre. És ezért nem jut sehova sem a PC a nappali szintjén, ami a Valve számára roppant kellemetlen, mert egy igen nagy piacot kisajátítanak a konzolok, olyan felhasználókkal, akik költekeznek is. Nem lenne ezzel semmi gondja a Valve-nak, ha lenne Steam Xboxra és PS-re, de nincs, így más utat kell keresni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
valve a konzolpiacra akart evvel betörni, pénzt keresni ennyi az ok és nem az, hogy a windows dominanciája ellen akar tenni. Ha már dominancia szóba került amit csinálnak piacukon az talán imo rosszabb mint amit microsoft művel.
A koncepicójuk viszont alapjaiban hibás volt, fura, hogy nem értették ezt meg. Ha anno mellszélességggel fix imo AMD/mantles hardware mellett lerakják a voksukat, most karácsonyra kész lenne a gép és mantle miatt rakás dolgot portolni se lenne nehéz. És ez átszivároghatna linuxra. Persze ha linuxosok hajlandóak megfizetni valvenak... Ja igen persze drágább lenne, de lenne. Ez meg kb soha nem lesz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
"hanem full új szemlélet"
Még mindig nem értem. megírják Windowsra a hude felhasználóbarát appot, rákényszerítik fejlesztőket, hogy menjen automatice a csuszka oszt kész. fillérekből megvan, gyorsan elkészíthető... hol a probléma?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Ott a gond, hogy ezzel már sokszor próbálkoztak és a valóságban működésképtelen. A SteamOS-nek egy felhőből működő rendszere lenne erre, vagyis nem a gépet mérné le, hogy miképp fut, hanem a felhőben tárolt adatokból állítaná be a grafikát az adott gépre. Ilyet csinál az AMD és az NVIDIA is a különböző experience programokkal. Ennek az a gondja, hogy éves szinten millió dolláros kiadás az összes program tesztelése és paraméterezése, de legalább működik, és ez egy befektetés is, hiszen a felhasználó is megkapná a konzolszintű élményt, ami miatt megéri a beruházás. Csak ha ez nem indul be, akkor ez egy pénznyelővé válik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Ja, csak a Valve úgy pórbálja az új szemléletet elérni, hogy új OS-t csinál, számomra ez az érthetetlen, sőt abszurd a történetben. Illetve pár évtizedes játékos pályafutásom alatt nem tapasztaltam, hogy a játékok mindig direkt valami gyenge grafikai beállítással indultak volna el. Inkább azt tapasztalom, hogy egyre jobban betippelik a hardver képességét, meg a VGA driverekben egyre több játék profilja jelenik meg.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!