Tudom hogy éjirégész, de te is jó oldaláról kaptad el betevő sztímfikázást. A Paradox/Fatshark páros akkorát alkotott a War of the Roses szörnyűséggel, hogy már a folytatását is kukázták. Gondolom az is Gabe személyes hibája.
joysefke: Nem akartak ilyet, mi vásárlók akartunk ilyet, aztán a boltok(tudod azok a jófejek, akik most olcsóbbak a Steamnél, már ahol persze) nyomást gyakoroltak a kiadókra, hogy ne merészeljék a digitális játékaikat olcsóbban adni, aztán ez így maradt, még akkor is, ha már alig kapni nyugaton dobozos PC játékot.
Viszont a Steam volt az úttörője a gyorsított ütemű leárazásoknak(10-15 éve a boltokban ugyanis 1-2 év is kellett mire a 8-10k árból 4 lett, és még több év mire 1-2 ezer forintos EztVeddMeg dobozba került valami, a teszkós leárazás kifejezetten új dolog, már abból a korból, amikor épp hogy tartottak PC játékokat, és ami nem fért fel a minimál helyre, azt fillérekért kiszórták), és a Steam kulcsok künnyű kezelhetősége okán jöhettek egyáltalán létre az indie bundle megoldások. A vicc az egészben az, hogy a Valve és még pár kiadó alkalmaz ránk regionális kedvezményt(EU tier 2 a neve), bármely Half-Life vagy CS olcsóbb itthon, mint mondjuk a németeknél, más kérdés hogy a legtöbb kiadó tojik rá, de ezért ne a Steam legyen már a hibás.
Steam az eladott áruk árának 30%-át kapja meg(nagy kiadóknál lehet még kevesebbet), ez dobozolós kiskerben olyan 50% körül mozog. Szemetek!
Valve megvalósította azt a kétes koncepciót, hogy indie játék készítők lehetőséget kaptak arra, hogy jelentős indulótőke nélkül is belekezdhetnek egy játék fejlesztésébe, a Kickstarter elvet tovább görgetve megengedték, hogy félkész termékeket adhassanak ki, hogy majd azt a befolyó pénzből befejezhessék.
Magyarul teljes mellszélességgel kiállnak a kezdő, illetve a kevésbé pénzes fejlesztők mögé, és akkor most szóljuk le őket, hogy előfordulnak rossz, vagy egyszerűen soha be nem fejezett játékok, bezzeg milyen jó is volt régen, amikor csak egy nagy kiadó segge végében lehetett érvényesülni, vagy akár csak a boltok polcaira, és így a nagyközönség szeme elé kerülni.
Most légyszíves az egyébként is divatos preorder kultúra szellemében vegyél meg hónapokkal a kiadás előtt pár random AAA címet, és mondd nekem azt, hogy azok biztosan azt fogják nyújtani, amit a milliárdos kiadójuk állított róluk. Ilyen szempontból a pénztelen indie fejlesztők legalább őszintén dobják fel a talpuk, ha nem jön ki a lépés, míg a kiadók a vásárlóik arcába hazudnak, és jövő ilyenkor ugyanúgy elkérik előre a pénzed, és ugyanúgy átvernek a palánkon, az Early Access-től tökéletesen függetlenül.
más
Ha csak pár játék kap a SteamOS lufi okán Linux támogatást, illetve valamivel normálisabb lesz a videokártyák driver támogatottsága, már megérte, ha a Valve-nek nem is, a Linux felhasználóknak biztosan.
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"