Hirdetés

2019. október 15., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) atike


atike
(nagyúr)

Nem az van a cikkben, hogy még nincsenek a közoktatásban...? Bíznak benne, hogy jön majd onnan is megrendelés, de még "csak" egyházi és magán iskolák jelentkeztek eddig... :U

"Százötven pedagógus már megtapasztalta, mennyire inspiráló ilyen közegben dolgozni." Vannak szavak... :)

(#2) janeszgol


janeszgol
(veterán)

A pedagógus szakma kiöregedett. Több lesz az ellentáborban lévők, mint a mellette állókban.

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban. / Intel is dead. nVidia targeted - AMD

(#3) Carasc0


Carasc0
(őstag)

Pedagógus vagyok! Általános és Szakgimnáziumi osztályokban tanítok. Ez éves szinten több 100 tanulót jelent. A probléma ezzel az új tantárggyal kapcsolatban szerintem az, hogy ehhez olyan tanulói állomány is kellene. Kifejtem!

Mi iskolánk középkategóriába tartozik. Gyerekeink alacsony %-a az, akik tehetségesnek mondhatóak. Többségük a "valamit tud" szinten van. Vannak akik úgy jönnek fel 5. évfolyamra, hogy az ABC-t újra kell velük ismételni mert elfelejtették. Kimerem jelenti, hogy nem a tanárokban van a hiba. A motiválás a mi feladatunk. Teljesen mind1 hogyan próbálkozunk, a gyerekek nagyrésze egyszerűen rövidtávú memóriával rendelkezik!

Na most ez alapján képzeljétek el, hogy 5. évfolyamon robotokat kell a gyerekekkel programoztatnom, algoritmust kell velük megértetnem... Hogyan tegyem mindezt hatákonyan, amikor a fele a szorzótábla felét is elfelejti mire feljön felső tagozatba továbbá évről-évre nő az SNI, BTMN stb tanulók száma ami további korlátokat jelent a haladásban! Többit már nem is mondom...

Egy konkrét példa! A Processzor fogalmát elmondom, leíratom, megmutatom képen és fizikailag is (körbeadom). Beszélünk róla és ismételjük is. 1 hét múlva a dolgozatban nem 1 volt aki a processzort nem ismerte fel. Miről beszélünk akkor? :W

Hihetetlen, hogy felsőszékbe ülő okosok nem néznek a dolgok mélyére....

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#4) TomMusic


TomMusic
(senior tag)

Na mondjuk ez speciel nem rossz dolog, szerintem. Ugyanis ha tényleg minél több gyerekkel sikerül megkedveltetni ezt a témát, akkor egyrészt kicsit pozitívabban állnak a reál tárgyakhoz, illetve valós, használható tudást kaphatnak.

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#5) Béééla válasza TomMusic (#4) üzenetére


Béééla
(őstag)

A pedagógusoknak nem (csak) ezzel van baja. Sokkal szerteágazóbb, mint hogy "nem tetszik a gyereknek".
Vannak olyan délutáni sulik, ahol ilyesmikkel foglalkoznak - infó, prog, robotika, elektronika, ilyen a Vault 1337 is. Volt ott prog tábor és lesz is, még robotozós-elektrós is.

A probléma, hogy a cikk egy bújtatott reklám.

Bélabá

(#6) ecaddsell válasza Carasc0 (#3) üzenetére


ecaddsell
(tag)

Azt kell mondjam, nagyon igaz amit felvetettél. Első körben az alapokat kellene rendbe tenni. Ezt érintett szülőként és ebben az iparban évtizedek óta tevékenykedő szakiként is ugyanúgy látom.
Ilyesmit csakis nagyobb, ebben tehetséges és érdeklődő gyerekeknek van értelme tanítani.
Szülőként közvetlenül tapasztaltam, hogy bár végig lehet szenvedni/vagy lelkesen használni az Imagine ill. a Pivot animátor programokat meg hasonlókat az ezzel töltött időt sokkal inkább célszerű lenne természettudományi tárgyak alapozásával tölteni.
Persze ezekben az iparban (IT, elektronika stb.) járatlan szülőket mindennel meg lehet etetni vsz. ennek jó példája a Funside táborok is, de ennek nagy része kidobott pénz és idő.

Nagy vonalakban lehet valamit mutatni kisebb gyerekeknek is, de a processzor működése pl. pont mélységeiben nem látható át, ahhoz nem árt ismerni a a digitális elektronika lényegét ill. nem árt némi assembly ismeret stb. Ha a gyerekek nincsenek azon a szinten, hogy felfogják, hogy a processzor gépi kódú (bináris utasításokat) hajt végre szép sorban lépegetve ill. feltételesen elágazva és hogyan áll ebből össze egy nagyobb dolog akkor nekik egy elég absztrakt és felejthető dologgá válik az egész.
A felületes tudás megfoghatatlan absztrakciókkal pedig nagyon gyorsan elvész.

Szóval nagyon jók ezek a buzzword-ök, de rossz irányba megy a dolog.

Programozáshoz pl. alap az angol ismerete, de számrendszerek (hex, bin ill. esetleg oktális) szintén előnyös ezernyi más mellett.
Ennek a témának a kapcsán az jutott eszembe amikor az EEVblog-os Dave meghívta a Nobel díjas Barry Marshall-t és ő pedig egy csomó mindent elmesélt (minden elérhető Youtube-on, nem csak ezt a részt, sok másikat is érdemes megnézni Dave jó tanár).
Az a fajta kitartás amit ő fel tudott mutatni nálunk sajnos kiveszőben van, pedig ha valamire ilyesmire lenne nagy szükség.
Csak pár dolog van amire igazán érdemes lenne a gyerekeket megtanítani, az egyik az, hogy önállóan tudjanak tanulni, magukat képezni és megtalálják a náluk jól működő módszereket a másik pedig kitartásra nevelni.

(#7) Béééla válasza ecaddsell (#6) üzenetére


Béééla
(őstag)

>Nagy vonalakban lehet valamit mutatni kisebb gyerekeknek is, de a processzor működése pl. pont mélységeiben nem látható át
Tartottam 12 éveseknek egy rövidke töriórát a csöves meg relés gépektől a 4 bites ALU IC-ig, szépen fokozatosan a kezükbe adva és kipróbálva. Ha megmutatod nekik, hogy az assembly és a belőle fordult kód ott van a kezedben, hidd el, megérti! Persze ne akarjunk egy egyetemi kurzust egy délután leadni, a fontos részeket kiemelve nagyon sok dolog elmagyarázható!

>Az a fajta kitartás amit ő fel tudott mutatni nálunk sajnos kiveszőben van
Nem keresed eléggé ;)

[ Szerkesztve ]

Bélabá

(#8) TomMusic válasza Béééla (#7) üzenetére


TomMusic
(senior tag)

Ilyesmit én is csináltam (csak nagyon kis létszámban), és azt a legnehezebb megugrani hogy olyan szavakat használj, ami benne van egy gyerek default szókincsében. Bár egész jól érzem ha nem értenek valami kifejezést, olyankor gyors újratervezek.
Igazából anno gondolkoztam fajta hogy fizikatanárnak menjek, de nem voltam elég kitartó a tanulásban, illetve győzött a hobbim (elektronika/programozás).

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#9) csiby222 válasza TomMusic (#8) üzenetére


csiby222
(tag)

Kíváncsi leszek lesz-e erre elég szakképzet pedagógus, mikor iskolában dolgoztam arra nem voltak hajlandóak a tanárok, hogy egy ECDL tanfolyamra elmenjen, hogy legalább alapvető tudást összeszedjen az Office program csomaghoz. A kérdésemre, hogy miért nem az volt a válasz: "-Tanultam Én már eleget."

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#10) TomMusic válasza csiby222 (#9) üzenetére


TomMusic
(senior tag)

Ja hát igen, ilyen hozzáállással nehéz.

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#11) ecaddsell válasza csiby222 (#9) üzenetére


ecaddsell
(tag)

Az MS Office csomag használata/tanítása az egyik legnagyobb hiba.
Bár a céges gépemen nyilván ott van, de az otthoni gépre csak Windows 10 van (jogtiszta).
Nem látom, hogy miért kellene egy méregdrága programot tanítani amikor ott az ingyenes ezáltal mindenki számára elérhető LibreOffice.
Azon a szinten ami egy iskolában kell több mint tökéletes, viszont máshol vannak a menük stb. nem lehet az iskolán kívül játszani vele. Azaz hiába lehet pl. ugyanúgy a fontokat állítgatni vagy szöveget formázni, nem akartam a gyereket összezavarni vele, szóval arra kényszerített, hogy hagyjam a gyereket az iskolai szinten ragadni.

Arról már nem is beszélek, hogy ma már a Linux disztrók is annyira jók, hogy simán használható lenne (nekem dual booton van a windows géppel és alig használom a Windowst pedig van pár spéci program a gépen, pl. több nyáktervező, EmBitz, STM32 Cube, Atollic, Vivado, Quartus, XilinxISE lényegében az összes CPLD/FPGA ill. mikrokontrollerek használatához szükséges tervező program némelyik Wine-al). Lehet, hogy mondjuk ezt nem tudnák kezelni az iskolában, na de egy nyavalyás LibreOffice-t amit katt-katt feltenni...

Azaz amíg az iskolákban le nem szoknak arról, hogy méregdrága programokat használjanak elveszik az esélyt attól a gyerekektől akiknek a szüleik azokat nem tudják megvenni vagy arra kényszerítik őket, hogy ne jogtiszta SW-t használjanak.

Senki nem jöjjön nekem azzal, hogy azért kell ezt használni mert majd a munkahelyen is ezzel találkozik. Ha a készség megvan ez nem akadály. Közvetlenül láttam. A készséget ill. tanulási készséget kell fejleszteni nem biorobotokat képezni. Persze minden gyerek saját szintjén.

(#12) TomMusic válasza ecaddsell (#11) üzenetére


TomMusic
(senior tag)

Na én még sose láttam olyat, hogy egy Linux jól működött volna. Bár ugyanez igaz sajnos már a win10-re is.

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#13) janeszgol válasza ecaddsell (#11) üzenetére


janeszgol
(veterán)

Terelsz. Jó tanár vagy. :)
A hozzászólása nem arra lyukadt ki, hogy mennyi értelme van az MS Office csomagjainak, hanem arra, hogy egy időben alapelvárás volt (lehet ma is az), és ezt sem ugrották meg. Hovatovább ha a tanár nem tanul, akkor hogy tanít?
Aztán csodálkozunk a nyolcvanasévekbeli állapotokon az iskolákban. Bár bizonyos szempontból az jobb volt. Hiába a mai űrtechnika, ha nincs helyesen, csak a kellő mennyiségben alkalmazva, akkor az visszafogja a diákokat a fejlődéstől.

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban. / Intel is dead. nVidia targeted - AMD

(#14) csiby222 válasza ecaddsell (#11) üzenetére


csiby222
(tag)

Lehet lengetni a zászlót, hogy oktassunk ingyenes programokat. De még egy munkahelyen nem láttam sehol OpenOffice-t használó embert. Szóval itt megbukott ez a szép és jó dolog hogy használjunk ingyenes progikat. :)

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#15) Carasc0 válasza ecaddsell (#11) üzenetére


Carasc0
(őstag)

Teljesen mind1 hogy Word vagy LibreOffice...Nem a céleszköz a probléma, hanem a tanuló és az idő! Saját magát és vele engem akadályoz meg abban, eljussunk oda, hogy készség szinte tudja használni a szövegszerkesztőt. Első probléma, hogy otthon nem tanul/gyakorol a gyerek. Oké a LibreOffice előnye, hogy otthon ingyen letöltheti és használhatja. Bravo, de nem fogja. Innentől kezdve a tanórákra van/vagyok utalva hogy tanuljon valamit. Az óraszám kevés, tehát inkább akkor Word-on tanuljunk 36*45 percig/tanév, mert tényleg előbb fog a Word-el találkozni mint a LibreOffice-al. Tehát megint egy általad felvetett tök jó dolgot kell ellapoznom, mert a mai gyerekgeneráció szó szerint mikkant egy jó nagyot az iskolára. Mivel a tehetségből kevés van, szeparált munkaforma kell. 45 perces órák/hét esetén ez még több idő ---> még lassabb haladás! :O

A te javaslatod tényleg akkor lenne bazi jó, ha a tanuló venné a fáradtságot és otthon gyakorolna. Házi feladat informatikából számomra értelmetlen! Megcsináltatja mással. Szorgalmit papírformában hozzák be, én meg csak fogom a fejem, hogy otthon ez nem megy gépen! Kipróbáltam. Ő nem akar Office jellegű progikat használni csak ha az életében nagyon nagyon muszáj! Tojik rá!

Véleményem, hogy jól seggbe kellene rúgni a tróger szülőket, gyerekeket és keményebb szankciókat alkalmazni mint régen lehetett. Most már ezek a kölykök semmitől nem riadnak vissza! Itt a probléma... Lassan ez a szó hogy tanítás, az inkább "próbálok tanítani" jelentést hordoz.

Ha mondjuk heti 2 tanóra infóm lehetne minden osztályba, sokkal többre mennék! Sokkal!

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#16) csiby222 válasza Carasc0 (#15) üzenetére


csiby222
(tag)

Nézd a gyerekek szemszögéből a dolgot. Reggel 7-től vagy 8-tól be vannak zárva egy épületbe mert kötelező és ott vannak sokszor 16:00-ig a nap nagy részében utána meg mennek valamilyen külön foglakozásra sportra bár mire általában a szülők nyomására ahonnan haza keveredik este 7 órára jó esetben ha nem kell még haza vonatozni mondjuk egy órát mert nem abban a városban él. Utána essen neki a házi feladatoknak dolgozatra készülés miegymás majd pont abban a kevés szabad idejében fog Wordöt és Excel-t gyakorolni amikor helyette gyerek is lehet? Plusz erre még rátesz egy lapáttal a szülői nyomás, hogy ha nem ötös mindenből akkor tuti baja van a gyerekének mert hát a szomszéd gyereke meg ötös mindenből és cibálják szegényt pszichológushoz meg kitudja még hova erre sajnos láttam példát.

[ Szerkesztve ]

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#17) Carasc0 válasza csiby222 (#16) üzenetére


Carasc0
(őstag)

Első fele igaz, gyerekek tényleg sok időt töltenek az iskolában! De ez miért is van? A hülye mindennapos tesi miatt, meg stb stb. Na most én szívjam meg miatta? Nekem is hoznom kell a kötelezőt, és nem mindent lehet a gyerekre fogni!

A másik fele, hogy a gyerek az iskolán kívül jár hip-hop-ra, meg ki néz magasabbra szakkörre, az egyértelműen azért van hogy a szülőnek ne kelljen otthon foglalkoznia a gyerekkel. (tudom ezzel sokan nem értenek egyet, de nagyrészt így van sztem!) A gyerek otthon kisírja hogy szeretnék űrtáborba menni, a szülő nagy vigyorral fogja járatni. Arra már nincs esze a szülőnek, hogy kisfiam először tanulj, majd a szakkör meg a kikapcsolódás! És persze miért akar a gyerek sportolni? Mert a hülye média meg a barátai meggyőzik arról, hogy a sportból megtudsz élni, és nem kell tanulni. Ismerem jól ezeket. A sporthoz nem kell füzetet venni és tanulni just mozogni. Naná hogy mire haza keveredik a gyerek este 7 óra van és azt sem tudja hogy hány kg a kapitány. És mit fog mondani a szülőknek? Ááá anya nincs ám matek házi.... Jaj anya de fáradt vagyok már a tanuláshoz.... :((( Ez így egy kialakult ocsmáyn körfogás amit lassan a csak a tanár szív meg, nem a tanuló! Botrány!

De erről én tehetek? Én szívjak? :U

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#18) csiby222 válasza Carasc0 (#17) üzenetére


csiby222
(tag)

Ha jól tudom kell írni értékelőket a gyerekről fél évkor (legalábbis ahol dolgoztam így volt) meg van fogadó órátok. Belehet hívni a szülőt egy kis elbeszélgetésre.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#19) redgreg válasza Carasc0 (#3) üzenetére


redgreg
(tag)

Amúgy akkor kinek is a hibája?

(#20) Carasc0 válasza redgreg (#19) üzenetére


Carasc0
(őstag)

A fennálló oktatási helyzet szerintem bészben az államé, részben a szülőé, a mi iskolánkra vetítve! A legutóbbit azért tettem hozzá, mert vannak olyan iskolák ahol a tanár a link és nem tanít hivatásszerűen. Az csak még jobban fokozza az elbódult helyzetet. Persze a tanulók pont a link tanárokat szeretik. Ez is tükrözi a gyerekek szuper hozzáállását!

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#21) ecaddsell válasza Carasc0 (#15) üzenetére


ecaddsell
(tag)

Oké a LibreOffice előnye, hogy otthon ingyen letöltheti és használhatja. Bravo, de nem fogja.

A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.

Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.

Egyébként roppant szomorú vagyok, ha ezt nem látod a pingvines avatarral...

Házi feladat informatikából számomra értelmetlen! Megcsináltatja mással. Szorgalmit papírformában hozzák be, én meg csak fogom a fejem, hogy otthon ez nem megy gépen! Kipróbáltam.

Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.

Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni. Ha valami érdekli a gyereket olyan mércéket tud állítani saját magának amit te soha nem tudnál.
Ezt szülőként már láttam, sportban is ill. informatikában is (itt nem elégszer).

(#22) redgreg válasza Carasc0 (#20) üzenetére


redgreg
(tag)

Most lehet én vagyok öreg 30 évesen, de mink még azokat a tanárainkat szerettük, akik valóban tanítottak is, miközben a tanárok nagy része szót se érdemelt. De el tudok képzelni sok mindemt. És persze nem a tanárok nyakába akarom most ezt varni, csak tényleg kíváncsi vagyok

(#23) Carasc0 válasza ecaddsell (#21) üzenetére


Carasc0
(őstag)

A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.

Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!

Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.

Mintha el sem olvastad volna, hogy mit írtam ezzel kapcsolatosan! Hiába lenne LibreOffice, ha nem tudod elérni a célodat. Mert mint korábban írtam sok tényező korlátoz!

Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.

Ok. Játszuk el a dolgot. Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.
Ilyenkor mit teszel? 1-es? Azt nem mondhatod hogy miért nem tanítottam meg levelet küldeni. Bocs nem tananyag még ebben a korban. Nekem sajnos kötött pályás terveim vannak. Ha ettől eltérek sem jön még szóba az e-mail. A lényeg hogy kifogásuk mindig lesz egyeseknek és megint csak fegyelmezel és stb stb..

Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni..

LOL! Teljesítményt hajszálni, amikor nincsenek olyan más tantárgyból szerzett alapjai, amire építhetnék. Nem azért mert nem tanították meg neki, hanem mert mint mondottam rövid távú memóriával rendelkeznek. Elfelejtik. Innentől tényleg a motiválás segíthet, de hidd el volt aki engem bazira kedvelt de a tantárgyat nem. Megfeszülhetsz sem fogsz teljesítményt te ott hajtani. :C

Apropó! Lehetőséget kell adni egy gyereknek hogy sikerélménye legyen? Hova süllyedjek akkor már le? Akinek az 5. évfolyamos anyag sem megy, akkor 4. évfolyamos anyaggal traktárjam hogy legyen sikere? :W Akkor nem fog fejlődni...

redgreg Ma már ennek majdnemhogy totál ellentét éljük. Kivéve az Elit iskolákat.

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#24) Carasc0 válasza ecaddsell (#21) üzenetére


Carasc0
(őstag)

Amiről te beszélsz, az tuti nem olyan iskolára illeszthető rá mint a mienk az 100%. Ez olyan iskolában működik ahol a többség jól tanul, van pénz. Sajnos ez nem mi vagyunk! Bár hiába van eszközpark, ha a gyerek düddő és nem vigyáz rájuk. Én nem is tudom mi lesz majd ha minden gyerek majd nálunk hazaviheti a kapott táblagépet Félévet nem adok a gépeknek. Gyerekek tojnak itt mindenre rá! Tisztelet annak az írdatlan kevés gyereknek akikkel olyan jól lehet(ne) együtt dolgozni.

Mondok még egy példát! Elviszel 30 gyereket mondjuk ilyen robotika parkba. Minden gyerek annyira élvezni fogja mint állat! Ez oké. De amint az iskolapadba TE, mint tanár azt mondod nekik hogy gyerekek mi is ilyen robotokkal fogunk foglalkozni és megtanuljuk a dolgokat, akkor már a gyerek fejében ez a szó hogy "megtanuljuk" hallatán már nem úgy fog hozzáállni.És tudod miért vagyok ebbe biztos? Mert:

- A robotika parkba nem volt semmi kötelezettsége, tehát semmiben nem szenvedett hátrányt és kötöttséget így élvezte!
- Iskolában kényszernek érzi, tudja hogy jegyet kap rá, úgy nem smafu. Persze nem mindenkinél de többségénél igen.

Megint kilyukadtunk ugyanott. :K

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#25) ecaddsell válasza Carasc0 (#23) üzenetére


ecaddsell
(tag)

Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!

Én is arról beszéltem. Nem vagyok tanár, gyakorló szülő vagyok. Nem jártam a gyerek informatika termébe, se a könyvét nem láttam még (pedig megnéztem volna...).

Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.

Lehetőség, alternatíva szavak megvannak? Ha nem tudja akkor viszi papíron. Ha meg igen akkor e-mail bónuszért.

A többire most nincs időm, sorry.

(#26) ecaddsell válasza Carasc0 (#24) üzenetére


ecaddsell
(tag)

Nagyon nem vagyunk egy hullámhosszon, aki ezt az egészet így kitalálta hibát hibára halmoz.
Ez amit csináltok 5-6 évfolyamosoknak eléggé felesleges. Onnan tudom, hogy amikor ennyi idős voltam meg a legtöbb kollégám ennyi idős volt nem létezett lényegében semmi sem amit tanítani próbáltok. Most pedig mindannyian simán használjuk.
A tabletet tartalomfogyasztásra találták ki (egyik kollégám nagyon fején találta a szöget amikor a googlira azt mondta, hogy az egy reklámügynökség), ennek az oktatásban nem kellene legyen semmi szerepe.
Robotikát sem kellene erőltetni.
Általában véve az iskolában első körben alapozni kellene.
Amíg nem tudod megmutatni a vezérlés valami protokollon keresztüli mivoltát (azaz amíg valaki nincs azon a szinten, hogy fel tudja fogja pl. az SPI vagy PWM-en keresztül adott parancsokat) az egész tényleg elég gyorsan a rövidtávú memóriába fog kerülni.
Az, hogy menj előre meg hátra meg fordulj ide meg oda valami acronymmel leírva a vicc kategóriája.

Záró gondolatként: Mint gyakorló szülő a gyerekeken azt látom akkor kezdenek rosszul viselkedni, másokat piszkálni stb. amikor unatkoznak. Azaz amikor nem tudtad lekötni a figyelmüket, amikor érdeklődésüket elvesztették.

(#27) csiby222 válasza Carasc0 (#24) üzenetére


csiby222
(tag)

Őszinte leszek, mindent rá próbálsz húzni a gyerekekre Én azt látom. Ahol Én dolgoztam nem tanár voltam hanem rendszergazda és tök jól ráláttam a dolgokra mert úgymond külső szemlélő voltam sőt voltak olyan dolgok amiben a gyerekek segítségét kértem és volt, hogy bementem órákra mert dolgom volt a gépekkel és hallottam láttam mit is oktat az a tanár aki egyébként engem is oktatott annak idején. Elmondom ugyan azt a maszlagot hallgatták amit Én, kicsit kétségbe ejtő volt, látni azt, hogy sehova nem fejlődött a tanárom/tanáruk. De amikor a srácokkal dolgoztam együtt akkor sokat kérdeztek tőlem informatikával kapcsolatban és láttam rajtuk az érdeklődést és mindig megtudtuk azt beszélni ami érdekelte őket. Nem motiválatlanok a srácok ezt kimerem jelenteni vannak akik többet akarnak tudni a telefonjuk nyomkodásánál és vannak akik nem, ez természetes.
Amikor Én voltam általános iskolás a mi informatika tanárunk leadta a "kötelezőt" de azoknak akiken látta, hogy többet szeretnének tartott a munkaidején felül (igaz némi plusz pénzért) tartott szakkört, felkészített minket versenyekre, eljött velünk más városba hétvégén (volt családja) és tökre élveztük. Nem minden gyerek egyforma és lusta. Az, hogy te próbálod rákenni a szülőkre meg a gyerekekre a felelősséget azt mutatja számomra ne haragudj meg, hogy ezt mondom de lustaságnak tűnik.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#28) Reggie0 válasza Carasc0 (#17) üzenetére


Reggie0
(nagyúr)

Eleve hazifeladatot tilos lenne adni. A felnottek is napi 8 orat dolgoznak max.

(#29) Carasc0 válasza ecaddsell (#26) üzenetére


Carasc0
(őstag)

Általában véve az iskolában első körben alapozni kellene. Pontosan erről van szó!

csiby222: Te már elkanyarodtál a szakmai felkészültségi kérdés fele. 2 okból kérdeztek tőled! A tanár nem volt naprakész és azért, mert tőled bármit kérdezhettek nem járt semmi kötelezettséggel. És mivel nem járt azzal, így bártabbak és érdeklődőbbek voltak. Megint kilyukadtunk ugyanoda! :)

Azt még mindig nem akarjátok elfogadni, hogy nem taníthatok azt ami a gyerekeket érdekli. Kerettanterv beszabályoz. Ha így tehetnék, nem is panaszkodnék!

Utolsó példával zárok: Ha azt mondanám hogy szeptembertől nem kell dolgozatot soha infó órán, nagyobb lenne az érdeklődés. Ez 300%. De még ha érdeklődő témánál is hozzáteszem hogy gyerekek ezt meg is kell ám tanulni... akkor már puffogás jön. Ennél világosabban nem tudom prezentálni a fő problémát. :K

[ Szerkesztve ]

Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!

(#30) Kékes525


Kékes525
(veterán)

Épp ideje. A kérdés csak az, hogy mivel töltik meg.

Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.

(#31) csiby222 válasza Carasc0 (#29) üzenetére


csiby222
(tag)

Ezért írtam, hogy ha nagyon akarsz nekik releváns dolgokat tanítani akkor erre a szakkör lehetőséget adna azoknak akiket érdekel is a dolog mélyebben.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#32) akaido válasza csiby222 (#9) üzenetére


akaido
(őstag)

Kiöregedő (sz)ámítástechnika tanárként -57 múltam- jelzem engem már nem kötelezhetnek továbbképzésre. Ez nem jelenti azt, hogy nem fognak! Pláne, hogy pont ez a terület az egyik legdinamikusabban változó. Majd ha "asszongyák": "Attila, menned kell, mert..." akkor majd végig gondolom, hogy az egyre csak fogyatkozó energiámból "fussa-e mán" erre is, az iskolai rendszergizdaság hihetetlen időigényes melója mellett...ugyanannyi fizetés pízé'...

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

(#33) csiby222 válasza akaido (#32) üzenetére


csiby222
(tag)

A tanárok tapasztalatom szerint tisztelet a kivételnek olyanok, mint a rossz papok. Vizet prédikálnak bort isznak. Minden tanár azt hajtogatja milyen fontos az élethosszig tartó tanulás de amikor nektek kellene megmozdulni igencsak a kifogásokat keresitek. Az, hogy meg annyit keresel, mint egy rendszergazda az már nem a rendszergazda hibája már megbocsáss. Egy rendszergazda a suliban csak rendszergazda nincs lehetősége feljebb, előrébb lépni (többek köz ezért is hagytam ott). A tanároknak viszont van lehetősége feljebb lépni. A minősítés által: ped1, ped2, mester. Igaz ez pénzbe van de pénz nélkül nem lehet még több pénzt csinálni. Főleg ha valaki eljut a mesterig akkor akár Ő maga is lehet minősítő bizottság tagja amivel igen csak jól lehet keresni. Szóval kenhetitek a gyerekekre a szülőkre kereshettek másban hibát de leginkább az a helyzet, hogy magatok háza táján kellene szétnéznetek és egy kis akarást magatokra erőltetni ha már a tanári pályát választottátok.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#34) akaido válasza csiby222 (#33) üzenetére


akaido
(őstag)

Direkt említést sem tettem a diákokról, a szülőkről, tehát a hsz-emből általánosítasz, ami nem biztos, hogy ebben az esetben most célravezető.
1ébként az iskolai r.gizdaságot, az óráimtól nyilván külön végzem, a minimálbér negyedéért.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

(#35) csiby222 válasza akaido (#34) üzenetére


csiby222
(tag)

Így kezdtem a mondandómat: "Tanárok" többes szám. Igen általánosítok. Van igazság tartalma. Nem feltétlen kell velem egyetérteni de jó pár iskolában megfordultam életem során diákként van tapasztalatom milyenek is a tanárok. Az, hogy te annyiért vállaltad a dolgot a te felelősséged, nem kötelező.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#36) akaido válasza csiby222 (#35) üzenetére


akaido
(őstag)

Ha már általánosítás: A 37 tanévnyi eltöltött idő alatt egy dolgot biztosan megtanultam: Ezen a pályán se okos, se szép nem lehetsz, mint a mesésében mely a molnárról, a fiáról és a szamárról szól....mert valakinek úgysem lesz jó amit csinálsz.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

(#37) csiby222 válasza akaido (#36) üzenetére


csiby222
(tag)

Ezért inkább panaszkodsz.

Ha valaki fél a megfigyeléstől az használjon egy C64-t faraday kalitkában aggregátorról és hálózat nélkül

(#38) atike válasza csiby222 (#33) üzenetére


atike
(nagyúr)

"Minden tanár azt hajtogatja milyen fontos az élethosszig tartó tanulás de amikor nektek kellene megmozdulni igencsak a kifogásokat keresitek"

Honnan veszel ilyet...? :F

(#39) Béééla válasza akaido (#36) üzenetére


Béééla
(őstag)

Nincs ennyi év mögöttem, de a versenyszférában is volt mindig valaki, akinek nem tetszett valami. Vagy az, hogy YouTube-ról szólt a zene, vagy hogy "rosszul dolgozok" de indok az nem volt, vagy hogy "nem így kéne csinálni" és egy hét múlva "nem, mégis úgy kéne csinálni" és ezt nem egyszer. Kötözködő, pozíciójukat féltő balfaszok mindenhol vannak.

Bélabá

(#40) akaido válasza csiby222 (#37) üzenetére


akaido
(őstag)

Nem. Leírom amit gondolok.
Az alaphelyzetet nem tudom megváltoztatni.
"Örülök" hogy nem bocsájtanak el, mert ennyi idősen munkát kapni...

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

(#41) akaido válasza Béééla (#39) üzenetére


akaido
(őstag)

A tesóm egy nagy USA vállaltnál dolgozik mérnökként. Brigád kb = team :)
Nem lenne elég egy hsz leírni mi folyik ott is.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.