A gyereknek nem kellett egyáltalán semmit letölteni, mert nálunk eleve ott volt a gépen. Egyébként sem tudta volna magától kitalálni mit kell letölteni mert fogalma se volt róla mi ez, ahogy a felnőttek többsége sem tudja (sajnos). Viszont azt 1 pillanat alatt levettem, hogy bár hasonló a két program, ez csak összezavarná.
Én az otthoni gyakorlásról beszéltem, nem az iskolai gépekről! Kérlek figyelj oda is, amit írok!
Azaz az a döntés, hogy egy profit orientál cég SW tanítják az iskolába egy ingyenes hasonló funkciójú SW helyet konkrétan akadályozott abban, hogy látva a gyerek elveszettségét a témában segíteni tudjak neki.
Ha készség szintjén eljutott volna oda, hogy tudta volna az egyiket biztos vagyok benne, hogy a másik is menne évek múlva amikor leghamarabb a munkához kell.
Mintha el sem olvastad volna, hogy mit írtam ezzel kapcsolatosan! Hiába lenne LibreOffice, ha nem tudod elérni a célodat. Mert mint korábban írtam sok tényező korlátoz!
Lehetőségként (alternatívaként) fel kell ajánlani, hogy elküldi a saját e-mail-jéről (motiváltság végett esetleg bónuszokért). Nálunk megtörtént. Sok gyereknek van mobilja és onnantól alap, hogy van e-mail. Kicsit kreatívabbnak kell lenni. Mindig lehetőséget kell adni a gyereknek, hogy sikerélményeket gyűjtsön be. Ehhez mindig hozzá kell igazítani a feladatot a szintjéhez.
Ok. Játszuk el a dolgot. Én vagyok egy 6. évfolyamos gyerek és te a tanár. Megmondod nekem hogy mi a házi feladat és hogy X időre küldjem el neked e-mailre. Jó rendben én meg azt mondom hogy elnézést de nem tudom e-mailen elküldeni mert nem tudom használni.
Ilyenkor mit teszel? 1-es? Azt nem mondhatod hogy miért nem tanítottam meg levelet küldeni. Bocs nem tananyag még ebben a korban. Nekem sajnos kötött pályás terveim vannak. Ha ettől eltérek sem jön még szóba az e-mail. A lényeg hogy kifogásuk mindig lesz egyeseknek és megint csak fegyelmezel és stb stb..
Vsz. nem szankcionálni kell, meg a teljesítményt hajhászni, hanem érdeklődést felkelteni..
LOL! Teljesítményt hajszálni, amikor nincsenek olyan más tantárgyból szerzett alapjai, amire építhetnék. Nem azért mert nem tanították meg neki, hanem mert mint mondottam rövid távú memóriával rendelkeznek. Elfelejtik. Innentől tényleg a motiválás segíthet, de hidd el volt aki engem bazira kedvelt de a tantárgyat nem. Megfeszülhetsz sem fogsz teljesítményt te ott hajtani.
Apropó! Lehetőséget kell adni egy gyereknek hogy sikerélménye legyen? Hova süllyedjek akkor már le? Akinek az 5. évfolyamos anyag sem megy, akkor 4. évfolyamos anyaggal traktárjam hogy legyen sikere? Akkor nem fog fejlődni...
redgreg Ma már ennek majdnemhogy totál ellentét éljük. Kivéve az Elit iskolákat.
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!